abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23757260
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Welnee, je hoort toch ook geen klachten over een film als Shouf Shouf Habibi of Loverboy ? Zijn die regiseurs met de dood bedreigd ? Er zit een enorm verschil tussen hetgeen wat Ali doet en een gemiddelde actiefilm waarin stereotypen (of gewoon waarheden) worden getoond. En zo'n film als Loverboy levert ook een stuk maatschappijkritiek, en het kan zelfs zonder een gehele bevolkingsgroep te kwetsen.

ja duh omdat dat een komedie was en de laatste het een eenmalig iets was, wat overigens niet in de bioscopen geweest is.

maak tientallen van zulke Loverboy films, jaar in jaar uit en je moet eens kijken wat er dan gebeurt.

maar goed, vooraf iets verbieden, puur omdat de vorm en de inhoud je niet gaat bevallen VERMOEDELIJK, is gewoon kolder en zal bovendien een gevaarlijk precedent scheppen, wat ook nog eens tegen de moslims zal kunnen werken op den duur, iets waar ze blijkbaar totaal geen rekening mee houden.

als je vindt dat boekjes die grievend zijn voor homo's (en vrouwen), gepubliceerd mogen worden, omdat en zolang men de woorden daarin geschreven niet in daden omzet, dan is het een gotspe om wel een verbod te eisen op grievende teksten van een ander, teksten die nog geschreven moeten worden.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23757283
heey wisten jullie dat Hirsi een schoonmaker was

Loopbaan

Diverse werkzaamheden van schoonmaak t/m postsorteerder
Tolk/vertaler vanaf 1995 t/m 2001
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:29:02 #83
76110 xxshirleyxx
bluuf en xxshirleyxx ware lief
pi_23757288
kan je niet ophouden het gaat hier over de film submission en over ayaan hirsi ali
gaat niet over hoe jij dr kop vindt of wat een rot wijf jij het vindt doe je maar in klaagbaak
pi_23757310
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:26 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Dan is die vrouw die dat liet doen dus de klos.

Vooral de regiseur en bedenkster he.
pi_23757320
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:26 schreef Meki het volgende:

[..]

kijk maar
[afbeelding]

Ga ergens anders ejaculeren.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:31:21 #86
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757332
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:25 schreef Alulu het volgende:

[..]

Hier kan ik me dus heel goed invinden, om er even op in te haken.
Naar mijn mening, als Hirsi Ali echt wat zou willen betekenen voor de Islamitische vrouw, dan zou ze de film nooit zo provocerend (bloot vrouwen lichaam + koranteksten erop) uit hebben gebracht. Want ze wist dondersgoed dat de gemiddelde Moslim dit als een pure provocatie opvat.

Dat heeft ze met goede reden gedaan en ook uitgelegd:

Quote:
Je ziet een vrouw in een doorzichtige sluier en die doorzichtigheid, daar heb ik voor gekozen om te laten zien:'dit is een vrouw.’ Ze heeft voeten, kuiten, knieën, een navel, borsten. Een glimp voor de kijker, het is een mens en tegelijkertijd is dat in de islam wat een deel van mijn identiteit is. Het is precies wat ze moet verbergen en de consequenties zijn heel zwaar. En wat deze vrouw doet is zeggen: “Allah, ik geef me aan u over maar dit gebeurt er, dat gebeurt er en dat en dat, ik word geslagen, ik moet in het huwelijk, altijd beschikbaar staan, voor een man waar ik niet voor gekozen heb. Ik word verliefd en ik word gestraft en de straf wordt uit uw boek gelezen. Ik heb me altijd aan de regels gehouden en dan komt er een oom bij me wonen en mijn vader zegt: “Zijn eer is belangrijker”. En zij zegt: “Ik heb me altijd overgegeven aan u en toch laat u me in de steek.””
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_23757333
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:28 schreef Meki het volgende:

Loopbaan

Zij werkte tenminste voor haar geld
En nu optiefen met je gemekker, geit.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:31:47 #88
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757341
quote:

[..]

kijk maar
[afbeelding]

Prachtige vrouw moet ik eerlijk zeggen.
pi_23757344
quote:

[..]

kijk maar
[afbeelding]

Je had nog enigszins credibility, maar die ben je nu dus echt kwijt geraakt....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_23757358
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:31 schreef milagro het volgende:

[..]

ok schaap
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:33:08 #91
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23757366
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:31 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Prachtige vrouw moet ik eerlijk zeggen.
Qua uiterlijk is ze inderdaad afschrikwekkend en misschien zelfs lelijk te noemen, maar eigenlijk is dat niet van belang

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:33:53 #92
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757375
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:28 schreef Meki het volgende:

Loopbaan

Mijn achting voor Ayaan stijgt dan nog meer. Ze is dus echt heel laag begonnen. Respect
pi_23757384
Meki, hou eens op met dat kinderachtige gedrag en doe normaal mee met de discussie. Of ga buiten spelen.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:35:47 #94
13462 BansheeBoy
pi_23757407
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:31 schreef milagro het volgende:

[..]

Volgens mij is juist het laatste wat ze doet "werken" voor haar geld. Onder het mom van veiligheid heeft ze al een paar maanden geen enkel nuttig werk kunnen verrichten voor de 2de kamer. Toevalligerwijs levert ze wel werk wat betreft goed geld opleverende bijzaken als films maken en boeken schrijven. Sterker nog, wij, het gewone volk betalen haar om te niksen

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_23757409
Er was deze week een veelzeggend shotje te zien van de heer Mosckovicz in Barend en Van Dorp. Semi-verontwaardigd zat meneer op te geven hoe erg het wel niet was dat iemand kritiek uit richting moslims. Maar even later werden beelden getoond van de toespraak die Balkenende gaf, na het overlijden van Prins Bernhard. Vervolgens werd Balkenende geanalyseerd en werd hij door een aantal gasten aan tafel belachelijk gemaakt. En meneer Mosckovicz? Die zat mooi mee te grijnzen. Wat dat mag natuurlijk WEL, Balkenende beledigen. Een waardeloze kerel ben je dan. Ik vind het sowieso een dieptepunt wanneer je je als advocaat ervoor leent om mensen het zwijgen op te leggen.

Ik vind dat Submission II als deze eenmaal af is, wel kan worden beoordeeld. Het is belachelijk om het op voorhand te verbieden en het is, zeker in deze tijd, een compleet verkeerd signaal. In dit land geldt recht van vrije meningsuiting. De moslim (of ieder ander) die Submission niet wil zien, kan wegzappen.
pi_23757424
Wat vind je van Meki weblog

Goed erg goed
2.94% (2 stemmen)
Veel te veel advertenties
10.2% (7 stemmen)
slecht
4.41% (3 stemmen)
Aaah Meki jij bent slecht
10.2% (7 stemmen)
FUCK YOU MEKI
67.6% (46 stemmen)
ERG GOED MEKI
4.41% (3 stemmen)

--------------------------------------------------------------------------------

Aantal stemmen : 68
Zie: http://www.start4u.nl/service/poll/poll.pl?uid=1101983241&id=0
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:37:11 #97
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757430
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Volgens mij is juist het laatste wat ze doet "werken" voor haar geld. Onder het mom van veiligheid heeft ze al een paar maanden geen enkel nuttig werk kunnen verrichten voor de 2de kamer.

Jawel hoor. Ze is bezig met Submission 2 en dat is zeer nuttig. En verder is haar nogal wat overkomen de afgelopen maand. Iets waar een ander een half jaar voor zou thuisblijven denk ik.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:37:22 #98
13462 BansheeBoy
pi_23757435
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:33 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Mijn achting voor Ayaan stijgt dan nog meer. Ze is dus echt heel laag begonnen. Respect
Het is leuk dat je mensen acht, maar in hoeverre draagt dat bij tot een verstandig discours ? Of moet ik dergelijke opmerkingen plaatsen in het voetlicht dat trollen heet ?

zaterdag 4 december 2004 @ 14:38:09 #99
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23757449
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:16 schreef gelly het volgende:

[..]

Je zegt het eigenlijk zelf al... Het is niet de kritiek waar moslims moeite mee hebben, het is de manier waarop die kritiek gebracht wordt. Je kunt prima vrouwenmishandeling of welk ander thema dan ook onder de aandacht brengen zonder daarvoor een 'godslasterende' manier te gebruiken. Als je moslims wil bereiken doe je er goed aan diezelfde moslims niet tegen je in het harnas te jagen lijkt me. De film van Ali heeft meer een propagandistisch karakter om te laten zien hoe slecht de islam wel niet is, dan een manier om mishandeling binnen de islam aan de kaak te stellen. Haar grootste fans zijn dan ook degene die alles geweldig vinden wat betreft het belachelijk maken van moslims, niet degene die daadwerkelijk problemen willen aanpakken.

Maar de film is nog niet eens gemaakt! Misschien is deze film wel minder hard of kwetsend. Vooraf verbieden lijkt me niet mogelijk en zeker niet wenselijk. Span een rechtzaak aan en probeer voor elkaar te krijgen dat ze het script ter beoordeling moet indienen bij de rechter en daarna de film. Op grond van uitlatingen in Submission 1 en in de media. Niet om de film te wijzigen, maar puur om te kijken of het daadwerkelijk godslastering zou zijn en dan op grond daarvan verbieden.

Bovendien betwijfel ik of deze opzet zelfs door de rechtzaal komt. Inderdaad, klinkt nog steeds als censuur. Aangezien Ali ookniet schuldig bevonden is aan eerder uitlatingen of dat Submission in de rechtzaal als godslasterlijk is bevonden, hebben ze geen poot om op te staan.

Vandaar mijn eerdere opmerking dat het mij lijkt dat kritiek op de Islam door de moslims per defintie als beledigend wordt bestempeld en getracht wordt deze te censureren.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:39:33 #100
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757472
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is leuk dat je mensen acht, maar in hoeverre draagt dat bij tot een verstandig discours ? Of moet ik dergelijke opmerkingen plaatsen in het voetlicht dat trollen heet ?

Geen idee joh. Jij vond het nodig om het even te melden, niet ik.
En als je het niet erg vindt negeer ik je berichten vanaf nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')