quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Welnee, je hoort toch ook geen klachten over een film als Shouf Shouf Habibi of Loverboy ? Zijn die regiseurs met de dood bedreigd ? Er zit een enorm verschil tussen hetgeen wat Ali doet en een gemiddelde actiefilm waarin stereotypen (of gewoon waarheden) worden getoond. En zo'n film als Loverboy levert ook een stuk maatschappijkritiek, en het kan zelfs zonder een gehele bevolkingsgroep te kwetsen.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:26 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dan is die vrouw die dat liet doen dus de klos.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:25 schreef Alulu het volgende:
[..]
Hier kan ik me dus heel goed invinden, om er even op in te haken.
Naar mijn mening, als Hirsi Ali echt wat zou willen betekenen voor de Islamitische vrouw, dan zou ze de film nooit zo provocerend (bloot vrouwen lichaam + koranteksten erop) uit hebben gebracht. Want ze wist dondersgoed dat de gemiddelde Moslim dit als een pure provocatie opvat.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:28 schreef Meki het volgende:
heey wisten jullie dat Hirsi een schoonmaker was
Loopbaan
Diverse werkzaamheden van schoonmaak t/m postsorteerder
Tolk/vertaler vanaf 1995 t/m 2001
quote:
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:31 schreef milagro het volgende:
[..]
Zij werkte tenminste voor haar geld
En nu optiefen met je gemekker, geit.
Qua uiterlijk is ze inderdaad afschrikwekkend en misschien zelfs lelijk te noemen, maar eigenlijk is dat niet van belangquote:Op zaterdag 4 december 2004 14:31 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Prachtige vrouw moet ik eerlijk zeggen.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:28 schreef Meki het volgende:
heey wisten jullie dat Hirsi een schoonmaker was
Loopbaan
Diverse werkzaamheden van schoonmaak t/m postsorteerder
Tolk/vertaler vanaf 1995 t/m 2001
Volgens mij is juist het laatste wat ze doet "werken" voor haar geld. Onder het mom van veiligheid heeft ze al een paar maanden geen enkel nuttig werk kunnen verrichten voor de 2de kamer. Toevalligerwijs levert ze wel werk wat betreft goed geld opleverende bijzaken als films maken en boeken schrijven. Sterker nog, wij, het gewone volk betalen haar om te niksenquote:Op zaterdag 4 december 2004 14:31 schreef milagro het volgende:
[..]
Zij werkte tenminste voor haar geld
En nu optiefen met je gemekker, geit.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Volgens mij is juist het laatste wat ze doet "werken" voor haar geld. Onder het mom van veiligheid heeft ze al een paar maanden geen enkel nuttig werk kunnen verrichten voor de 2de kamer.
Het is leuk dat je mensen acht, maar in hoeverre draagt dat bij tot een verstandig discours ? Of moet ik dergelijke opmerkingen plaatsen in het voetlicht dat trollen heet ?quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Mijn achting voor Ayaan stijgt dan nog meer. Ze is dus echt heel laag begonnen. Respect
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Je zegt het eigenlijk zelf al... Het is niet de kritiek waar moslims moeite mee hebben, het is de manier waarop die kritiek gebracht wordt. Je kunt prima vrouwenmishandeling of welk ander thema dan ook onder de aandacht brengen zonder daarvoor een 'godslasterende' manier te gebruiken. Als je moslims wil bereiken doe je er goed aan diezelfde moslims niet tegen je in het harnas te jagen lijkt me. De film van Ali heeft meer een propagandistisch karakter om te laten zien hoe slecht de islam wel niet is, dan een manier om mishandeling binnen de islam aan de kaak te stellen. Haar grootste fans zijn dan ook degene die alles geweldig vinden wat betreft het belachelijk maken van moslims, niet degene die daadwerkelijk problemen willen aanpakken.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is leuk dat je mensen acht, maar in hoeverre draagt dat bij tot een verstandig discours ? Of moet ik dergelijke opmerkingen plaatsen in het voetlicht dat trollen heet ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |