abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23756966
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Je kunt wel raden welke inhoud de film zal hebben de uitspraken van Ali kennende toch ? Als een nazi van plan is een flim te maken over het jodendom dan kun je ook wel indenken welke inhoud de film zal hebben. Niet dat Ali een nazi o.i.d. is, het is een voorbeeld.

Op dingen die in de toekomst misschien gebeuren veroordeelt worden kan er bij mij niet in.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:10:22 #52
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23756985
Ik vind het raar. Misschien heeft Ali wel geleerd van het verleden en zal ze in deze film oppassen met symboliek die de moslimgemeenschap tegen de borst zal stuiten. In elk geval is deze aanklacht een teken dat simpelweg kritiek op de Islam niet geaccepteerd wordt en dat is verkeerd. Wat ik me wel kan voorstellen is dat er geëist wordt dat het script en de film, zodra ze beide af zijn, door een groepje Moslims en rechters oid doorgelezen en bekeken worden voordat hij officieël uitkomt. Geen normale gang van zake, maar aangezien deel één zulke ophef veroorzaakte. Lijkt me wel zo netjes. Dan kan er eventueel wel een verbod volgens, als blijtk dat de film duidelijk beledigd. Vooraf verbieden klinkt erg fascistisch zelfs. Bah, wat een vies woord.

Ik denk dat de rechtzaak ook verspilde moeite is. Een rechtzaak tegen uitlatingen in het verleden zou ik wel kunnen begrijpen, en eventueel de daarop volgende (voorwaardelijke) straf bij herhaling.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_23757008
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:08 schreef milagro het volgende:

[..]

Er zijn negers die aanstoot nemen aan Boys 'n The Hood ja, maar die stappen niet vooraf naar de rechter (ook niet achteraf, maar goed).

Een actiefilm vergelijken met een filmisch pamflet als submission ?
pi_23757018
Ik ken dat "Boys 'n The Hood" niet, wat is dat voor 'n documentaire?
pi_23757022
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:07 schreef gelly het volgende:

[..]

Och, de reacties zo lezende...
[..]

Misschien is de dreigende rechtzaak al voldoende voor Ali om de boel wat te nuanceren en niet zo op de spits te drijven. Dan is het niet zo idioot.

Och ik lees die reacties nergens hier , vreemd.

Het is niet idioot, het is een mening.
En als je de mening niet bevalt, zeker als je de dame in kwestie een getraumatiseerde gestoorde vindt, dan kun je zo'n mening, zo'n film heel gemakkelijk negeren.

En een dreigende rechtzaak zal dat zeker niet doen.
Gelukkig maken ze geen schijn van kans in deze, en mochten ze dat wel maken dan is het hek van de dam, aan beide kanten.
Dan kun je ieder heilig boek wel gaan verbieden vanwege grievende teksten.
Geen Life of Brian meer, geen boeken van Reve, Rushdie en Hermans, want vol grievende en provocerende teksten.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23757023
die hirsi moet hier weg van Nederland
ze wil de Moslims en Nederlanders uit elkaar drijven
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_23757037
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:10 schreef gr8w8 het volgende:
Ik vind het raar. Misschien heeft Ali wel geleerd van het verleden en zal ze in deze film oppassen met symboliek die de moslimgemeenschap tegen de borst zal stuiten. In elk geval is deze aanklacht een teken dat simpelweg kritiek op de Islam niet geaccepteerd wordt en dat is verkeerd. Wat ik me wel kan voorstellen is dat er geëist wordt dat het script en de film, zodra ze beide af zijn, door een groepje Moslims en rechters oid doorgelezen en bekeken worden voordat hij officieël uitkomt. Geen normale gang van zake, maar aangezien deel één zulke ophef veroorzaakte. Lijkt me wel zo netjes. Dan kan er eventueel wel een verbod volgens, als blijtk dat de film duidelijk beledigd. Vooraf verbieden klinkt erg fascistisch zelfs. Bah, wat een vies woord.

Ik denk dat de rechtzaak ook verspilde moeite is. Een rechtzaak tegen uitlatingen in het verleden zou ik wel kunnen begrijpen, en eventueel de daarop volgende (voorwaardelijke) straf bij herhaling.

Dus, censuren de hap.
pi_23757055
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Een actiefilm vergelijken met een filmisch pamflet als submission ?

Het gaat om de stigmatisering, gelly.
Films te over waar negers als criminele junks en dealers worden neergezet.
En dat al jaaaaaaaaaaaarenlang.

Dat is toch precies de klacht die Marokkanen ook hebben, dat ze afgeschilderd worden als criminelen?
De vergelijking gaat wel degelijk op.
Het is beide stigmatiserend als je het zo wilt opvatten.
pi_23757079
quote:
Ik vind het raar. Misschien heeft Ali wel geleerd van het verleden en zal ze in deze film oppassen met symboliek die de moslimgemeenschap tegen de borst zal stuiten. In elk geval is deze aanklacht een teken dat simpelweg kritiek op de Islam niet geaccepteerd wordt en dat is verkeerd.

Je zegt het eigenlijk zelf al... Het is niet de kritiek waar moslims moeite mee hebben, het is de manier waarop die kritiek gebracht wordt. Je kunt prima vrouwenmishandeling of welk ander thema dan ook onder de aandacht brengen zonder daarvoor een 'godslasterende' manier te gebruiken. Als je moslims wil bereiken doe je er goed aan diezelfde moslims niet tegen je in het harnas te jagen lijkt me. De film van Ali heeft meer een propagandistisch karakter om te laten zien hoe slecht de islam wel niet is, dan een manier om mishandeling binnen de islam aan de kaak te stellen. Haar grootste fans zijn dan ook degene die alles geweldig vinden wat betreft het belachelijk maken van moslims, niet degene die daadwerkelijk problemen willen aanpakken.
pi_23757081
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:12 schreef Meki het volgende:

Jij ook zo te lezen , want je spreekt over Moslims én Nederlanders.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:17:09 #61
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757083
quote:
Ik vind het raar. Misschien heeft Ali wel geleerd van het verleden en zal ze in deze film oppassen met symboliek die de moslimgemeenschap tegen de borst zal stuiten.

Als je daarmee bedoelt de teksten op het blote lichaam van die moslim vrouw.... belachelijk. Dat ze zich daaraan storen is gewoon te zot voor woorden. Dan kunnen ze dus geen enkele tv zendermeer aanzetten. Wat zullen ze zich dan storen al aan die vrouwen die zonder hoofddoekje rondlopen hier in nederland. Wat zullen ze het dan moeilijk hebben met al die naakte mensen op het strand en met vrouwen in zeer hoge functies. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

quote:

Wat ik me wel kan voorstellen is dat er geëist wordt dat het script en de film, zodra ze beide af zijn, door een groepje Moslims en rechters oid doorgelezen en bekeken worden voordat hij officieël uitkomt.

Geen enkele kans op. Ook dat zou censuur zijn en dat is niet te tolereren hier in NL.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_23757114
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:16 schreef milagro het volgende:

[..]

Jij ook zo te lezen , want je spreekt over Moslims én Nederlanders.

Neeh bij mij is er geen wij en hun gevoel bij mij is er een Ons-gevoel
Hirsi Ali moet zo snel hier weg

hoe gind die liedje ook al weer van Hirsi Ali ??
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:19:15 #63
76110 xxshirleyxx
bluuf en xxshirleyxx ware lief
pi_23757119
ja ik zit ook al te kijken val elke site afgehaalt zag ik haha ..
maar goed wel een paar interviews met ayaan hirsi ali ..
zet ze zo wel ff neer
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:19:22 #64
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757121
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:12 schreef Meki het volgende:

Laat het nou net andersom zijn. Ze wil ze juist dichter tot elkaar brengen. Dat je dat nog niet had begrepen Dat zal niet morgen al zo zijn, maar gaat wel even duren inderdaad.
pi_23757127
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:15 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat is toch precies de klacht die Marokkanen ook hebben, dat ze afgeschilderd worden als criminelen?
De vergelijking gaat wel degelijk op.
Het is beide stigmatiserend als je het zo wilt opvatten.

Welnee, je hoort toch ook geen klachten over een film als Shouf Shouf Habibi of Loverboy ? Zijn die regiseurs met de dood bedreigd ? Er zit een enorm verschil tussen hetgeen wat Ali doet en een gemiddelde actiefilm waarin stereotypen (of gewoon waarheden) worden getoond. En zo'n film als Loverboy levert ook een stuk maatschappijkritiek, en het kan zelfs zonder een gehele bevolkingsgroep te kwetsen.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:21:05 #66
76110 xxshirleyxx
pi_23757144
http://www.speedzone.be/artikel.php?id=693&
staan de links bij de twee links met de film submission doen het niet helaas
pi_23757150
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Neeh bij mij is er geen wij en hun gevoel bij mij is er een Ons-gevoel
Hirsi Ali moet zo snel hier weg

hoe gind die liedje ook al weer van Hirsi Ali ??

Allochtoon die allochtoon discrimineert.
pi_23757154
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/635445/1/50#23756918]zaterdag 4 december 2004
Ja, dat zou lekker egoistisch zijn. Zij heeft het goed nu en dan kan iedereen die het niet goed heeft ind e stront zakken. Goed te weten hoe jij in elkaar steekt wat dat betreft.

Hallo even wakker worden, vrouwen worden hier nog beter dan de man beschermt.
Elke vrouw wordt hier beschermt in nederlandse grondwet , als ze dat willen.
Trouwens al die moslim vrouwen die hier klagen moeten zich schamen.
Ze hebben het nooit zo goed gehad als hier in Nederland.
pi_23757164
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:19 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Laat het nou net andersom zijn. Ze wil ze juist dichter tot elkaar brengen. Dat je dat nog niet had begrepen Dat zal niet morgen al zo zijn, maar gaat wel even duren inderdaad.

wie Hirsi ALi

laat me niet lachen man , zij moet nog integreren man zij kent geen een woord Nederlands en haar kop het lijkt wel op een ezel
pi_23757173
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:17 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Als je daarmee bedoelt de teksten op het blote lichaam van die moslim vrouw.... belachelijk. Dat ze zich daaraan storen is gewoon te zot voor woorden. Dan kunnen ze dus geen enkele tv zendermeer aanzetten. Wat zullen ze zich dan storen al aan die vrouwen die zonder hoofddoekje rondlopen hier in nederland. Wat zullen ze het dan moeilijk hebben met al die naakte mensen op het strand en met vrouwen in zeer hoge functies. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het gaat niet om de naaktheid, maar om de projectie van koranteksten op een naakt lichaam wat in de islamitische wereld als heiligschennis wordt ervaren.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:22:21 #71
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757175
edit
pi_23757195
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:21 schreef Meki het volgende:

[..]

wie Hirsi ALi

en haar kop het lijkt wel op een ezel

Goed punt!
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:23:48 #73
76110 xxshirleyxx
pi_23757201
kunnen we het haat gevoel voor hirsi ff weglaten
dat doe je maar bij klaagbaak is daar voor
pi_23757212
Wreed van die advocaat om die zaak aan te gaan. Hij heeft geen poot om op te staan maar straks lopen er wel weer een hoop moslims rond die menen dat er met 2 maten gemeten wordt.

Het hele concept van een film vantevoren censureren of het het verschijnen daarvan te verhinderen is te dom voor woorden. Juridisch niet haalbaar en wat mij betreft totaal onwenselijk.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:25:12 #75
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757221
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:21 schreef Meki het volgende:

[..]

wie Hirsi ALi

laat me niet lachen man , zij moet nog integreren man zij kent geen een woord Nederlands en haar kop het lijkt wel op een ezel

Hahaha.. je wordt lachwekkend. Nu al iemand op het uiterlijk gaan aanvallen? Dat deden ze bij ons op de kleuterschool ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')