abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23757502
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:35 schreef dVTB het volgende:
In dit land geldt recht van vrije meningsuiting.

Die vrije meningsuiting is aan wetten gebonden.
pi_23757509
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is leuk dat je mensen acht, maar in hoeverre draagt dat bij tot een verstandig discours ? Of moet ik dergelijke opmerkingen plaatsen in het voetlicht dat trollen heet ?

Ken je die van de splinter in andermans oog en de balk in je eigen oog? Ik neem aan dat een dergelijke vergelijking ook nog in de koran staat. Met andere woorden, kijk eens wat je zelf voor onzinnige RANT loopt uit te kramen.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:42:35 #103
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_23757528
Gezien de posts van scanman01, Dr. Nikita en nikk in het voorgaande topic is het voor sommige mensen blijkbaar moeilijk om een onderscheid te maken tussen schuld en verantwoordelijkheid. Dat Hirsi Ali zelf ook niet begrijpt wat verantwoordelijkheid inhoudt blijkt uit de vanuit haar schuilplek gedane aankondiging van Submission 2.
pi_23757570
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:37 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ze is bezig met Submission 2 en dat is zeer nuttig.
Voor haar werk als kamerlid ? Prima dat ze filmpjes maakt en boeken schrijft, maar dat heeft niks met haar werk als kamerlid te maken. Dan verlaat ze het pluche toch, gaat ze lekker van d'r eigen centen dit soort dingen financieren. Wat heeft Ali concreet in de kamer gedaan waarvoor ze daar zit ? Wetsontwerpen, kritische kamervragen etc.. ik heb het niet gezien hoor.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:45:50 #105
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23757583
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:42 schreef NewOrder het volgende:
Gezien de posts van scanman01, Dr. Nikita en nikk in het voorgaande topic is het voor sommige mensen blijkbaar moeilijk om een onderscheid te maken tussen schuld en verantwoordelijkheid. Dat Hirsi Ali zelf ook niet begrijpt wat verantwoordelijkheid inhoudt blijkt uit de vanuit haar schuilplek gedane aankondiging van Submission 2.
Kijk, jij begrijpt het. Ook ik vind inderdaad dat ze puur op het geld uit is. Want als het haar echt om discussie ging, waarom negeert ze dan alle uitnodigingen van Islamitische stichtingen ? In weze kunnen en moge we haar niet serieus nemen, en niet alleen omdat ze overspelig is

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:46:06 #106
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23757589
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:35 schreef dVTB het volgende:
In dit land geldt recht van vrije meningsuiting. De moslim (of ieder ander) die Submission niet wil zien, kan wegzappen.
Wat ik veel belangrijker vind voor de mensheid, en vooral in een land als Nederland is wederzijds respect. Steeds vaker zie ik mensen het ordinair schelden, belachelijk maken van mensen en hetze's creëren scharen onder de "vrijheid van meningsuiting".
Op de Dag der Opstanding zal Allah het vuur opzij laten gaan voor het gezicht van iemand die de eer van zijn moslim broeder verdedigde, buiten diegene zijn aanwezigheid om. (Sahih Sunan At-Tirmidhi)
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:48:01 #107
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757621
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Voor haar werk als kamerlid ? Prima dat ze filmpjes maakt en boeken schrijft, maar dat heeft niks met haar werk als kamerlid te maken. Dan verlaat ze het pluche toch, gaat ze lekker van d'r eigen centen dit soort dingen financieren.
Het sluit anders zeer goed aan bij haar werk als kamerlid. En Sub1 is gefinancierd door Theo van Gogh.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:48:15 #108
13462 BansheeBoy
pi_23757627
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:41 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Ken je die van de splinter in andermans oog en de balk in je eigen oog? Ik neem aan dat een dergelijke vergelijking ook nog in de koran staat. Met andere woorden, kijk eens wat je zelf voor onzinnige RANT loopt uit te kramen.
Het laatste wat ik doe is onzin uitkramen en het eerste wat ik doe en eigenlijk alle Moslims is zelfkritiek hebben. Dat kunnen de meeste Fok!kers die mij al langer kennen wel beamen, m.i. kom je hier net kijken

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:50:10 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23757651
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:46 schreef AbdelGhafied het volgende:

[..]

Wat ik veel belangrijker vind voor de mensheid, en vooral in een land als Nederland is wederzijds respect. Steeds vaker zie ik mensen het ordinair schelden, belachelijk maken van mensen en hetze's creëren scharen onder de "vrijheid van meningsuiting".
respect betekent ook dat je elkaar mag bekritiseren zonder het geforceerd plaatsen van de lange tenen onder de discussie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_23757653
quote:

[..]

Wederzijds respect moet van 2 kanten komen.
pi_23757655
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:48 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Het sluit anders zeer goed aan bij haar werk als kamerlid. En Sub1 is gefinancierd door Theo van Gogh.
Van een kamerlid zou je denken dat ze nog wel eens in de 2e kamer is te vinden. Volgens justitie is er geen enkele reden voor Ali waarom ze niet in de 2e kamer zou kunnen verschijnen.
pi_23757668
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:28 schreef Meki het volgende:
heey wisten jullie dat Hirsi een schoonmaker was

Loopbaan

Diverse werkzaamheden van schoonmaak t/m postsorteerder
Tolk/vertaler vanaf 1995 t/m 2001
Was ze daar maar mee doorgegaan, maar ja zo zie je maar weer, ze is boven zichzelf uit gestegen. Ze had beter in een kooitje kunnen blijven, dan zat ze veilig, maarja je ziet wel weer wat er gebeurt als je het deurtje open zet. Ja precies, zoals een vogeltje wat altijd in een kooitje gezeten heeft, die vliegt het deurtje uit en vliegt zich te pletter tegen een muur of tegen een raam.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:51:10 #113
76110 xxshirleyxx
bluuf en xxshirleyxx ware lief
pi_23757676
erg indrukwekkende film vindt ik het
eerlijk gezegt
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:51:26 #114
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757681
quote:

[..]

In Submission wordt niet gescholden, niemand belachelijk gemaakt... alleen maar een probleem in de maatschappij aangekaart. Dat is een feit en heeft niets te maken met schelden of belachelijk maken. En wederzijds respect is juist waar het om gaat in Ayaan's Submission project. Helaas zijn er dus mannen die weinig of geen respect hebben voor vrouwen.
pi_23757683
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat vind ik zo'n raar argument... Je zou dus ook een film kunnen maken waarin negers worden neergezet als stinkende uitkeringstrekkers die winkels leegroven. Zou dat mogen ?
Je kijkt geen t.v. zeker?
pi_23757695
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:50 schreef gelly het volgende:

[..]

Van een kamerlid zou je denken dat ze nog wel eens in de 2e kamer is te vinden. Volgens justitie is er geen enkele reden voor Ali waarom ze niet in de 2e kamer zou kunnen verschijnen.
Tjah, diezelfde justitie vond het ook totaal niet nodig om Pim Fortuyn te beveiligen........... Ik vind het dus niet vreemd dat iemand daar totaal geen vertrouwen in heeft.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_23757696
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:50 schreef Re het volgende:

[..]

respect betekent ook dat je elkaar mag bekritiseren zonder het geforceerd plaatsen van de lange tenen onder de discussie
Bekritiseren wordt vandaagdedag verward met beledigen en uitschelden heb ik het idee. Dan is respect ver te zoeken, en kun je ook niet verwachten dat er respectvol gereageerd wordt. Ik kan prima kritiek hebben, maar als iemand dat op een beledigende en onrespectvolle manier brengt kan diegene van mij ook in de stront zakken.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:52:19 #118
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_23757697
quote:

[..]

Zonder vrijheid van meningsuiting weet je niet of respect gemeend is. Om tot een verbetering van de verstandhouding tussen de bevolkingsgroepen te kunnen komen moet iedereen eerst al z'n eieren kwijt kunnen (en door het te laten zeggen spreekt de samenleving zich niet uit over de waarheid of het morele gehalte van dergelijke uitspraken). Betrouw je vadertje staat en zijn repressieapparaat trouwens echt met de macht om te bepalen wat wel en niet mag gezegd worden?
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:53:09 #119
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757717
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:50 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin. Waar de justitie op doelt is wat betreft veiligheid! Maar Ayaan heeft nogal wat meegemaakt en zoals ik al eerder heb geschreven zou ieder ander mens volgens mij een half jaar minimaal in de ziektewet zitten!
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:54:25 #120
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_23757738
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Kijk, jij begrijpt het. Ook ik vind inderdaad dat ze puur op het geld uit is. Want als het haar echt om discussie ging, waarom negeert ze dan alle uitnodigingen van Islamitische stichtingen ? In weze kunnen en moge we haar niet serieus nemen, en niet alleen omdat ze overspelig is
Ik denk niet dat het haar om het geld te doen is, het zal haar waarschijnlijk meer kosten dan dat het oplevert. Ik denk dat ze gewoon niet inziet dat de manier waarop zij probeert te overtuigen juist averechts werkt.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:54:34 #121
76110 xxshirleyxx
pi_23757741
er wordt niet gescholden niks ..
het gaat hier om een moslim vrouw die sexsueel misbruikt wordt door haar oom of neef zoiets weet het niet meer haha en dan ze mishandelt wordt door haar man ..
en dat ze uitgehuwd is ...
en dat ze nooit de deur uit mag alleen met toestemming van haar vader of man alleen als het hoognodig is anders alleen onder toestemming en dat ze allah om vergeefenis vraagt ..
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:54:44 #122
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757749
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:50 schreef Lammie het volgende:

[..]

Was ze daar maar mee doorgegaan, maar ja zo zie je maar weer, ze is boven zichzelf uit gestegen. Ze had beter in een kooitje kunnen blijven, dan zat ze veilig,
Gelukkig is Ayaan niet iemand die de weg van de minste weerstand kiest, dit duidelijk in tegenstellinhg tot anderen.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:55:26 #123
76110 xxshirleyxx
pi_23757764
In de film Submission tonen Hirsi Ali en van Gogh een moslimvrouw met een doorschijnende sluier. Op haar lichaam zijn vrouwonvriendelijke verzen uit de Koran gekaligrafeerd. De vrouw vertelt over de verwarrende tegenstrijdigheid tussen haar oprechte geloof in de Islam en de verdrukking van vrouwen in die godsdienst. Inspiratie voor de controversiële film deed Hirsi Ali op in vrouwenvluchthuizen en door haar werk als tolk.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:56:00 #124
76110 xxshirleyxx
pi_23757777
Toen Submission in augustus op de Nederlandse openbare omroep werd uitgezonden, kregen zowel Hirsi Ali als van Gogh flink wat kritiek van moslims te verwerken. Theo van Gogh kreeg politiebewaking, maar dat mocht niet baten: vorige week dinsdag vermoordde een extremistische moslim de regisseur en bedreigde hij Hirsi Ali met de dood vanwege hun kortfilm. Helaas voor hem had zijn daad enkel het tegenovergestelde effect: het provocerende Submission en de kwestie van godsdienstig fundamentalisme staan daarmee weer volop in de belangstelling.
pi_23757791
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:51 schreef scanman01 het volgende:

[..]

In Submission wordt niet gescholden, niemand belachelijk gemaakt... alleen maar een probleem in de maatschappij aangekaart.
Scanman.. als je koranteksten op een naakt vrouwenlichaam projecteert beledig je moslims... Dat weet Ali ook en ze heeft bewust voor deze manier van provoceren gekozen. Ali weigert echter haar eigen verantwoordelijkheid te nemen, en legt de schuld bij moslims die niet tegen kritiek zouden kunnen. Ali heeft niet alleen een probleem aangekaart, ze heeft er tig gecreëerd.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:57:05 #126
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757805
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:54 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het haar om het geld te doen is, het zal haar waarschijnlijk meer kosten dan dat het oplevert. Ik denk dat ze gewoon niet inziet dat de manier waarop zij probeert te overtuigen juist averechts werkt.
Of jij ziet niet in dat het wel degelijk resultaat zal hebben op den duur. Zoiets gaat helaas niet van vandaag opmorgen.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:57:18 #127
13462 BansheeBoy
pi_23757811
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:53 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin. Waar de justitie op doelt is wat betreft veiligheid! Maar Ayaan heeft nogal wat meegemaakt en zoals ik al eerder heb geschreven zou ieder ander mens volgens mij een half jaar minimaal in de ziektewet zitten!
Ja klopt, ieder normaal denkend mens zou een half jaar in de ziektewet zitten. Zij valt echter niet in die categorie, want ze is wel te ziek om in de 2de kamer wat licht administratief werk te verrichten, maar als het om financiele successen gaat als boeken schrijven en films maken is ze ineens weer beter. Dat "mens" is zo hypocriet als een luie egel !

Ga jij maar eens in de ziektewet zitten bij je baas en zeg tegen je baas dat je wel films of boeken gaat maken, hij lacht je in je gezicht uit, wijl hij lacht gooit hij nog een klodder spuug erachteraan met een direct gesigneerde ontslagbrief geperforeerd op je borstkas, dat weet ik zeker

zaterdag 4 december 2004 @ 14:57:53 #128
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23757824
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:51 schreef scanman01 het volgende:

[..]

In Submission wordt niet gescholden, niemand belachelijk gemaakt... alleen maar een probleem in de maatschappij aangekaart. Dat is een feit en heeft niets te maken met schelden of belachelijk maken. En wederzijds respect is juist waar het om gaat in Ayaan's Submission project. Helaas zijn er dus mannen die weinig of geen respect hebben voor vrouwen.
Behalve de gekaligrafeerde teksten op het lichaam die daar helemaal niet horen kon ik weinig islamitisch vinden in de film. Ja, dat gebed en een "Allahoe Akbar" met een gruwelijk accent. Maar meer niet
Op de Dag der Opstanding zal Allah het vuur opzij laten gaan voor het gezicht van iemand die de eer van zijn moslim broeder verdedigde, buiten diegene zijn aanwezigheid om. (Sahih Sunan At-Tirmidhi)
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:00:47 #129
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757884
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Scanman.. als je koranteksten op een naakt vrouwenlichaam projecteert beledig je moslims... Dat weet Ali ook en ze heeft bewust voor deze manier van provoceren gekozen. Ali weigert echter haar eigen verantwoordelijkheid te nemen, en legt de schuld bij moslims die niet tegen kritiek zouden kunnen. Ali heeft niet alleen een probleem aangekaart, ze heeft er tig gecreëerd.
Maar weer even de quote dan:

Je ziet een vrouw in een doorzichtige sluier en die doorzichtigheid, daar heb ik voor gekozen om te laten zien:'dit is een vrouw.’ Ze heeft voeten, kuiten, knieën, een navel, borsten. Een glimp voor de kijker, het is een mens en tegelijkertijd is dat in de islam wat een deel van mijn identiteit is. Het is precies wat ze moet verbergen en de consequenties zijn heel zwaar. En wat deze vrouw doet is zeggen: “Allah, ik geef me aan u over maar dit gebeurt er, dat gebeurt er en dat en dat, ik word geslagen, ik moet in het huwelijk, altijd beschikbaar staan, voor een man waar ik niet voor gekozen heb. Ik word verliefd en ik word gestraft en de straf wordt uit uw boek gelezen. Ik heb me altijd aan de regels gehouden en dan komt er een oom bij me wonen en mijn vader zegt: “Zijn eer is belangrijker”. En zij zegt: “Ik heb me altijd overgegeven aan u en toch laat u me in de steek.””

Het lijkt een legitieme reden om dus te kiezen voor de manier waarop het in beeld is gebracht. En Moslims moeten niet zo snel beledigd zijn. Dat is niet goed voor je gezondheid.
pi_23757898
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Tja, dus wanneer een groep mensen tenen van 3 meter heeft moet je ontzettend voorzichtig te werk gaan?
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:02:47 #131
13462 BansheeBoy
pi_23757913
Wat Ayaan Hirsi Ali schetst heeft 0,0 met de Islam te maken. Er zal ongetwijfeld wel eens iets dergelijks voorkomen. Maar "verkrachting door een oom" wordt nergens door goed gesproken. En eer, dat is traditioneels

zaterdag 4 december 2004 @ 15:03:00 #132
76110 xxshirleyxx
pi_23757920
kijk die koranteksten gaan iets te ver maar daar gaat de film niet over het probleem is dat moslims zich aangesproken voelen het gaat hier over de vrouw zelf en haar man dat ze mishandelt wordt sexueel misbruikt wordt en totaal geen rechten heeft meer niet het gaat niet over ALLE moslims
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:03:24 #133
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757927
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:57 schreef AbdelGhafied het volgende:

[..]

Behalve de gekaligrafeerde teksten op het lichaam die daar helemaal niet horen
Wie bepaalt dat? Ayaan vond dat ze daar in haar film wél hoorden. Punt. Ze heeft dat gedaan om een standpunt te maken. Dat een vrouw altijd een vrouw blijft en dat het belachelijk is in deze tijd dat je dat dient te verbergen, behalve voorje eigen man. Of je het daar mee eens bent is een ander verhaal, maar het is wel de mening van Ayaan en daarom heeft ze die vorm gekozen!
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:03:38 #134
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_23757931
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:57 schreef scanman01 het volgende:
Of jij ziet niet in dat het wel degelijk resultaat zal hebben op den duur. Zoiets gaat helaas niet van vandaag opmorgen.
Waarom denk jij dat het resultaat zal hebben? Is er op dit moment dan enige aanwijzing die aanleiding geeft dit te vermoeden?
pi_23757940
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:00 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Maar weer even de quote dan:
Ja, ik ken de uitleg. Maar dat neemt niet weg dat Ali wist dat het uitermate beledigend is voor moslims en dat ze bewust deze manier van provoceren heeft gekozen.
quote:
En Moslims moeten niet zo snel beledigd zijn. Dat is niet goed voor je gezondheid.
Niet-moslims zijn net zo snel beledigd, het is maar net wat je ter sprake brengt.
pi_23757961
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:01 schreef nikk het volgende:

[..]

Tja, dus wanneer een groep mensen tenen van 3 meter heeft moet je ontzettend voorzichtig te werk gaan?
Nee, naar je moet ook niet gaan huilen als je de wind van voren krijgt. Eigen verantwoordelijkheid lijkt me, en het erge is dat mijn belastinggeld hiervoor gebruikt wordt.
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:05:35 #137
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757963
quote:
En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:05:40 #138
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23757967
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:03 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Wie bepaalt dat? Ayaan vond dat ze daar in haar film wél hoorden. Punt. Ze heeft dat gedaan om een standpunt te maken. Dat een vrouw altijd een vrouw blijft en dat het belachelijk is in deze tijd dat je dat voor je eigen man dient te verbergen. Of je het daar mee eens bent is een ander verhaal, maar het is wel de mening van Ayaan en daarom heeft ze die vorm gekozen!
En dat vele moslims hier beledigt door raken maakt verder niets uit. Inderdaad niet, dat ze bedreigd wordt is haar probleem. Die horen wél daar. PUNT. Misschien moet je in Irak ofzo gaan wonen scanman, daar worden Amerikaanse dicaturen met veel geweld het hoofd ingestamp, je zal je er vast thuis voelen.
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:06:26 #139
13462 BansheeBoy
pi_23757979
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:01 schreef nikk het volgende:

[..]

Ja, héhé, eindelijk iemand die het begrijpt. Deze mensen zijn ook onderdeel van de samenleving, het heeft geen zin ze te kwetsen. Net zo min dat het zin heeft om de Nederlanders uit te maken voor NSB-ers, want ik weet niet hoeveel Nederlanders er in de 2de wereldoorlog er voor gekozen hebben om in ruil voor een goed stuk brood en wat vleesnat diverse Joden te verraden, wat die Joden dus ook de kop heeft gekost.

Waar ik dus op doel is dat kwetsen geen zin heeft. Als je discussie wil kan dat zonder troll-argumenten, maar dat weet Ayaantje en wijlen Theo van G. ook wel, alleen levert de juiste tactiek hen weinig geld op

pi_23757981
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:03 schreef xxshirleyxx het volgende:
kijk die koranteksten gaan iets te ver maar daar gaat de film niet over het probleem is dat moslims zich aangesproken voelen het gaat hier over de vrouw zelf en haar man dat ze mishandelt wordt sexueel misbruikt wordt en totaal geen rechten heeft meer niet het gaat niet over ALLE moslims
Moslims voelen zich helemaal niet aangesproken door hetgeen Ali aankaart, ze voelen zich aangesproken door de manier waarop ze dat doet.
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:08:24 #141
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23758013
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:03 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat het resultaat zal hebben? Is er op dit moment dan enige aanwijzing die aanleiding geeft dit te vermoeden?
jazeker. Door te denken aan zaken die vroeger ook niet meer van die tijd waren. Ook toen heeft alleen veel aandacht en een constant hameren op iets op den duur resultaat gehad.
pi_23758041
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Moslims voelen zich helemaal niet aangesproken door hetgeen Ali aankaart, ze voelen zich aangesproken door de manier waarop ze dat doet.
Sure...
pi_23758046
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, naar je moet ook niet gaan huilen als je de wind van voren krijgt. Eigen verantwoordelijkheid lijkt me, en het erge is dat mijn belastinggeld hiervoor gebruikt wordt.
Dus je moet het normaal vinden dat je met de dood bedreigd word of met 7 kogels word neergeschoten, je keel word doorgesneden en 2 messen met een brief in je lijf krijgt? En gelly, ik voel me nu ernstig beledigd door jou, nu niet gaan huilen als ik hetzelfde met jou kom doen als wat er met Hirsi Ali en Van Gogh is gebeurd.
pi_23758053
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:09 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Sure...
Verbeter me gerust als het niet zo is.
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:10:53 #145
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23758057
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:09 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Sure...
Ik weet het wel zeker...
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:11:15 #146
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23758064
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:05 schreef AbdelGhafied het volgende:

[..]

En dat vele moslims hier beledigt door raken maakt verder niets uit. Inderdaad niet, dat ze bedreigd wordt is haar probleem. Die horen wél daar. PUNT. Misschien moet je in Irak ofzo gaan wonen scanman, daar worden Amerikaanse dicaturen met veel geweld het hoofd ingestamp, je zal je er vast thuis voelen.
LOL.... Misschien moet jij daar gaan wonen. Want als je niet tegen dat soort beelden kunt, zul je hethier in dit land erg moeilijk gaan krijgen. Ik snap ook niet waarom die mensen die het daar zo moeilijk mee hebben zo graag in dit land willen wonen. Wat mij betreft zijn ze hier van harte welkom, maar dan moet je je realiseren dat de opvattingen aangaande vrijheid van meningsuiting hier wel wat verder gaat en daar niet veel aan valt te doen. Al helemaal niet als hetgaat om beelden in plaats van woorden.
pi_23758092
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:10 schreef nikk het volgende:

[..]

Dus je moet het normaal vinden dat je met de dood bedreigd word of met 7 kogels word neergeschoten, je keel word doorgesneden en 2 messen met een brief in je lijf krijgt?
Ik vind het ook niet raar dat je doodgeschopt wordt als je in het F-side vak 'kankerjoden' gaat roepen, jij wel ? Ik vind het niet normaal, maar ik ben ook niet zo naïef te denken dat het roepen van controversiële en beledigende dingen zonder gevolgen blijft.
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:13:02 #148
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23758098
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:11 schreef scanman01 het volgende:

[..]

LOL.... Misschien moet jij daar gaan wonen. Want als je niet tegen dat soort beelden kunt, zul je hethier in dit land erg moeilijk gaan krijgen. Ik snap ook niet waarom die mensen die het daar zo moeilijk mee hebben zo graag in dit land willen wonen. Wat mij betreft zijn ze hier van harte welkom, maar dan moet je je realiseren dat de opvattingen aangaande vrijheid van meningsuiting hier wel wat verder gaat en daar niet veel aan valt te doen. Al helemaal niet als hetgaat om beelden in plaats van woorden.
Conclusie: Ayaan moet optiefen want ze heeft het erg moeilijk met de moslims hier in Nederland. Mooi gezegd, een van de betere dooddoeners.

zaterdag 4 december 2004 @ 15:13:23 #149
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23758102
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Opnieuw gelul. Sub1 is gefinancierd door Theo van Gogh. Met Sub2 zal een ander het financieren of misschien wel Hirsi Ali zelf.
pi_23758116
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:13 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Opnieuw gelul. Sub1 is gefinancierd door Theo van Gogh. Met Sub2 zal een ander het financieren of misschien wel Hirsi Ali zelf.
Ik doel ook op de beveiliging die ettelijke tonnen kost.
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:14:59 #151
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23758134
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, ik ken de uitleg. Maar dat neemt niet weg dat Ali wist dat het uitermate beledigend is voor moslims en dat ze bewust deze manier van provoceren heeft gekozen.
[..]

Niet-moslims zijn net zo snel beledigd, het is maar net wat je ter sprake brengt.
Als je bij iedere kunstvorm rekening moet gaan houden wie het eventueel kan kwetsen en het dan dus vervolgens niet op die manier gaat doen, ben je jezelf dus aan het censureren. Lijkt me niet de juiste weg, wel dan? Als je meent iets te moeten aanpakken, moet je dat opje eigen manier doen en niet aan zelfcensuur gaan doen, want dan ben je niet juist bezig denk ik.
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:15:26 #152
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_23758139
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Het zou best kunnen ja.

Maar dat laat onverlet dat AHA dit moet mogen.

Dat is de scheidslijn, de rest is geneuzel in de marge.

Heeft gelly zich al bekeerd tot de islam, trouwens?

Vanwege dat'ie zich wel kan vinden in de drogreden dat AHA het min of meer aan zichzelf te danken heeft.

Want het is in feite heel simpel:

Of je staat pal voor de vrijheid van meningsuiting,

Dan tolereer je dus dat een ieder zegt waar die zin in heeft, jij incluis, ook de mensen die helemaal niet zo'n toffe boodschap hebben.

Of je bent een van die mensen die de vrijheid van meningsuiting uitverkoopt teneinde maar niet op die islamitische lul van een meter te gaan staan.

Keuze is aan jullie.
pi_23758146
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:12 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet raar dat je doodgeschopt wordt als je in het F-side vak 'kankerjoden' gaat roepen, jij wel ? Ik vind het niet normaal, maar ik ben ook niet zo naïef te denken dat het roepen van controversiële en beledigende dingen zonder gevolgen blijft.
Klopt helemaal. Alleen het verschil is dat ik dergelijke achterlijkheden niet wil accepteren. Als iedereen er nog zo over dacht hadden we nu nog in de middeleeuwen geleefd.
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:17:54 #154
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23758181
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:14 schreef gelly het volgende:
.. en dat wil je Ayaan gaan aanrekenen? Dat is wel echt de omgekeerde wereld. Godzijdank zijn er nog mensen die gewoon maken wat ze willen maken en geen rekening houden met hoe mensen daarop zullen reageren. Anders zou het vrij saai worden in de kunst
pi_23758188
quote:

[..]

Zou het niet komen doordat een aantal lieden niet tegen de waarheid kan waarmee het wordt geconfronteerd en een barbaarse weg heeft gekozen?
pi_23758202
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Heeft gelly zich al bekeerd tot de islam, trouwens?
Haha, nee hoor. Ik heb niks met geloof. Ik vind echter wel dat anderen de vrijheid moeten hebben te geloven in welke onzin dan ook zolang dat binnen wettelijke kaderen blijft. Van mij mag Ali roepen wat ze wil, echter wel met het oogpunt op eigen verantwoordelijkheid. Ik wens dus niet mee te betalen aan de beveiliging van iemand die bewust de provocatie opzoekt.
pi_23758211
quote:

[..]

Dat is niet haar schuld maar van de achterlijken die menen haar te moeten bedreigen vanwege haar mening en visie. Maar kennelijk is jouw mening dat Hirsi Ali haar bek moet houden of dat je deze achterlijken hun zin moet geven, geen slapende honden wakker maken en je kop weer verder in het zand steken. Slaap rustig verder gelly.
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:21:06 #158
6484 ExTec
pi_23758252
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Haha, nee hoor. Ik heb niks met geloof. Ik vind echter wel dat anderen de vrijheid moeten hebben te geloven in welke onzin dan ook zolang dat binnen wettelijke kaderen blijft. Van mij mag Ali roepen wat ze wil, echter wel met het oogpunt op eigen verantwoordelijkheid. Ik wens dus niet mee te betalen aan de beveiliging van iemand die bewust de provocatie opzoekt.
Provocatie is relatief, gelly.

Hoe wil je dit meten?

Voorzetje: "ja, gemene dingen zeggen over de islam is provoceren"

Laat ons even weten of je een goeie prijs vangt, gelly
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:21:35 #159
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23758264
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:15 schreef ExTec het volgende:
Of je staat pal voor de vrijheid van meningsuiting,
Blijf toch niet van dit soort onzin posten. Je misbruikt de vrijheid van meningsuiting voor je eigen verwerpelijke ideologieën De vrijheid van meningsuiting houdt op wanneer de vrijheid van een ander in gevaar komt. Een hetze tegen de moslims voeren en het belachelijk van hen is duidelijk een grens te ver die met alles behalve vrijheid van meningsuiting te maken heeft.

Leuk trouwens zeg, als je dat gedrocht ooit gebaard moet hebben, zal de familie in Somalië leuk vinden
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:22:02 #160
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23758272
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Belachelijke opmerking. Dan moet je toch echt iets doen aan die mensen die ervoor zorgen dat die beveiliging nodig is! Weet je wat de politie kost tijdens een risico wedstrijd? Die wedstrijden maar gaan verbieden dan? Lijkt me wel he, gezien jouw manier van denken.
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:23:10 #161
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23758288
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:21 schreef AbdelGhafied het volgende:

[..]

Blijf toch niet van dit soort onzin posten. Je misbruikt de vrijheid van meningsuiting voor je eigen verwerpelijke ideologieën De vrijheid van meningsuiting houdt op wanneer de vrijheid van een ander in gevaar komt. Een hetze tegen de moslims voeren en het belachelijk van hen is duidelijk een grens te ver die met alles behalve vrijheid van meningsuiting te maken heeft.

Leuk trouwens zeg, als je dat gedrocht ooit gebaard moet hebben, zal de familie in Somalië leuk vinden
Ik wilde serieus op je bericht reageren... tot ik die laatste zin las
pi_23758300
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

Provocatie is relatief, gelly.

Hoe wil je dit meten?

Voorzetje: "ja, gemene dingen zeggen over de islam is provoceren"

Laat ons even weten of je een goeie prijs vangt, gelly
Ben je ook van mening dat Abu Jarjar van de Ven politiebeveiliging moet krijgen ?
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:24:41 #163
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23758309
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:23 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik wilde serieus op je bericht reageren... tot ik die laatste zin las
Ja, zo kom je er natuurlijk ook makkelijk vanaf

pi_23758316
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:22 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Belachelijke opmerking. Dan moet je toch echt iets doen aan die mensen die ervoor zorgen dat die beveiliging nodig is! Weet je wat de politie kost tijdens een risico wedstrijd? Die wedstrijden maar gaan verbieden dan? Lijkt me wel he, gezien jouw manier van denken.
Je moet beide kanten aanpakken, zowel het moslimextremisme als de mensen die onnodig kwetsend en beledigend zijn. Het houdt elkaar namelijk in stand.
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:25:49 #165
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23758317
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Ben je ook van mening dat Abu Jarjar van de Ven politiebeveiliging moet krijgen ?
Abdul Jabbar van de Ven. (die overigens niet meer mag preken in de plaatselijke moskee van mij
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:25:51 #166
6484 ExTec
pi_23758318
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:21 schreef AbdelGhafied het volgende:

[..]

Blijf toch niet van dit soort onzin posten. Je misbruikt de vrijheid van meningsuiting voor je eigen verwerpelijke ideologieën

WTF are you dude? Heb ik met je geknikkerd ofzo?
quote:
De vrijheid van meningsuiting houdt op wanneer de vrijheid van een ander in gevaar komt. Een hetze tegen de moslims voeren en het belachelijk van hen is duidelijk een grens te ver die met alles behalve vrijheid van meningsuiting te maken heeft.
Bij mijn weten heeft nog geen rechter AHA veroordeeeld, dus rot jij maar weer op naar de steen waar je onder vandaan gerold bent.
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:27:19 #167
6484 ExTec
pi_23758344
quote:

[..]

Ja.
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:27:36 #168
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23758352
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:25 schreef gelly het volgende:

[..]

Je moet beide kanten aanpakken, zowel het moslimextremisme als de mensen die onnodig kwetsend en beledigend zijn. Het houdt elkaar namelijk in stand.
Ok, for the sake of argument.... stel je voor dat er geen blote dame met teksten op haar lichaam te zien was geweest in Submission. Dan was het prima geweest?
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:28:19 #169
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23758368
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:25 schreef ExTec het volgende:

[..]

WTF are you dude? Heb ik met je geknikkerd ofzo?
Ik ben eigenlijk je biologische vader
quote:
Bij mijn weten heeft nog geen rechter AHA veroordeeeld, dus rot jij maar weer op naar de steen waar je onder vandaan gerold bent.
Er zijn wel meer dingen die je niet zomaar door een rechter veroordeelt kunt krijgen. Nu zijn we er nog mee bezig, maar jij maakt het geheel van te voren al belachelijk. Identiteitscrisisje? Er bestaat nog altijd een grijs gebied van iemand niet veroordeeld kunnen krijgen, maar toch een onacceptabele samenloop van omstandigheden
pi_23758390
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:27 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ok, for the sake of argument.... stel je voor dat er geen blote dame met teksten op haar lichaam te zien was geweest in Submission. Dan was het prima geweest?
Mij maakt het sowieso weinig uit, maar ik denk dat het dan voor moslims geen enkel probleem was geweest. Uiteraard heb je er altijd malloten tussen.
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:31:31 #171
6484 ExTec
pi_23758427
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:28 schreef AbdelGhafied het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk je biologische vader

Dude, om mij te stangen, moet je wel zo vroeg opstaan, dat geeft je wekker niet eens aan joh
quote:
Er zijn wel meer dingen die je niet zomaar door een rechter veroordeelt kunt krijgen. Nu zijn we er nog mee bezig, maar jij maakt het geheel van te voren al belachelijk. Identiteitscrisisje? Er bestaat nog altijd een grijs gebied van iemand niet veroordeeld kunnen krijgen, maar toch een onacceptabele samenloop van omstandigheden
Nope, geen grijs gebied.

Er is de wet en er is borrelpraat

Met de wetten dienen we rekening te houden, de rest is arbitrair gelul.
pi_23758473
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:25 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus geen vrijheid van meningsuiting meer? Stel je voor dat je iemand zou beledigen zeg... verschrikkelijk...

Serieus gelly, is een land als Iran niet wat meer voor jou?
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:34:57 #173
6484 ExTec
pi_23758489
quote:

[..]

Hey maar gelly,

Ik zou nog steeds wel antwoord willen;

Provoceren slaat op de ontvangende partij, of iets provocerend is kan nu eenmaal niet absoluut vastgesteld worden,

Toch ben jij van mening dat je niet mee wilt betalen aan iemand die willens en wetens provoceert.

Kun jij hier dan uiteenzetten hoe je dat provoceren wilt meten?
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:35:27 #174
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23758497
Topic 4 al.... en ook hier zijn we al over de helft. Toch wonderlijk wat een politica die een filmpje van 10 minuten heeft gemaakt kan losmaken onder delen van de bevolking.
pi_23758542
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:35 schreef scanman01 het volgende:
Topic 4 al.... en ook hier zijn we al over de helft. Toch wonderlijk wat een politica die een filmpje van 10 minuten heeft gemaakt kan losmaken onder delen van de bevolking.
Hot item hè.
pi_23758626
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:34 schreef nikk het volgende:

[..]

Dus geen vrijheid van meningsuiting meer? Stel je voor dat je iemand zou beledigen zeg... verschrikkelijk...
Mensen nemen wel het recht op de vrijheid van meningsuiting, maar niet de plicht daar verantwoordelijk mee om te gaan. Dat is het hele punt. Het zou erg ongezellig in Nederland worden als iedereen alles maar gaat roepen wat ie wil. Het is ook erg hypocriet, want die vrijheid schijnt alleen belangrijk te zijn zolang de mening rechts en anti-islamitisch is.
quote:
Serieus gelly, is een land als Iran niet wat meer voor jou?
Nee, dat lijkt me niks. In ben nogal gesteld op vrijheid en gun dat anderen ook graag.
pi_23758628
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:35 schreef scanman01 het volgende:
Zeker gezien de inhoud van het filmpje. Teksten op een blote vrouw projecteren. Verschrikkelijk zeg. Heel logisch dat daarom mensen bedreigd en vermoord worden. Heel normaal allemaal.
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:44:43 #178
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23758653
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hot item hè.
Moslimprotesten, belachelijke rechtzaken, moord, bedreigingen, kamervragen, scheldpartijen, beveiligingen, onderwerp van vele talkshows, haattopics, AIVD uitbreiding, aanpassing van de wet.... enz enz enz... En dat door een 10 minuten durend filmpje
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:44:49 #179
13462 BansheeBoy
pi_23758654
Wie is die AbdelGhafied ? Hij zou een kloon van me kunnen zijn !

pi_23758675
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:42 schreef nikk het volgende:

[..]

Zeker gezien de inhoud van het filmpje. Teksten op een blote vrouw projecteren. Verschrikkelijk zeg. Heel logisch dat daarom mensen bedreigd en vermoord worden. Heel normaal allemaal.
Ik heb nog wel een idee, laten we citaten uit Mein Kampf projecteren op slachtoffers van Israëlisch geweld. Moet kunnen toch ?
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:48:02 #181
6484 ExTec
pi_23758707
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Wie is die AbdelGhafied ? Hij zou een kloon van me kunnen zijn !

Je gebrek aan kwaliteit, valt niet te compenseren door de kwantiteit op te schroeven, BSB

Moet jij trouwens niet een essay gaan schrijven op jihad.com ofzo?
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:49:06 #182
6484 ExTec
pi_23758725
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:46 schreef gelly het volgende:
gelly,

Krijg ik nog een antwoord,

Of valt daar geen eer aan te behalen?
pi_23758726
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Mensen nemen wel het recht op de vrijheid van meningsuiting, maar niet de plicht daar verantwoordelijk mee om te gaan. Dat is het hele punt. Het zou erg ongezellig in Nederland worden als iedereen alles maar gaat roepen wat ie wil. Het is ook erg hypocriet, want die vrijheid schijnt alleen belangrijk te zijn zolang de mening rechts en anti-islamitisch is.
Er zitten geen plichten aan de recht van vrijheid van meningsuiting. Wat is dat nu voor iets raars? Er zijn hooguit enkele beperkingen, maar van een plicht is geen sprake. Dat jij graag zou willen zien dat iedereen in Nederland fatsoenlijk met elkaar sprak en dat iedereen netjes met 2 woorden zou spreken of niet meer zou vloeken heeft heeft te maken met een bepaalde fatsoensnorm die je graag zou willen zien. Niet met zogenaamde 'plichten' aan de vrijheid van meningsuiting.
quote:
Nee, dat lijkt me niks. In ben nogal gesteld op vrijheid en gun dat anderen ook graag.
Kennelijk behalve aan Hirsi Ali.
pi_23758739
quote:

[..]

Ik heb nog wel een idee, laten we citaten uit Mein Kampf projecteren op slachtoffers van Israëlisch geweld. Moet kunnen toch ?

Leg uit.
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:49:58 #185
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23758743
quote:

[..]

Wil je nu Mein Kampf gaan vergelijken met de Koran?
Als iedereen maar doorheeft dat ik dat niet heb gezegd
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:53:41 #186
13462 BansheeBoy
pi_23758811
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je gebrek aan kwaliteit, valt niet te compenseren door de kwantiteit op te schroeven, BSB
Uiteraard, die illusie had ik ook niet. Maar vind je die gast niet verdacht hetzelfde posten als ik
quote:
Moet jij trouwens niet een essay gaan schrijven op jihad.com ofzo?
Neen, die essay's plaats ik op Fok! Jihad.com is voor serieuzere zaken

pi_23758814
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:49 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Nee, ik gebruik het als voorbeeld om aan te tonen dat niet alles even wenselijk is. Een dergelijke film zou met evenveel egards begroet worden als Submission onder moslims. Ik denk zelfs dat de film verboden zou worden.
pi_23758819
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:49 schreef scanman01 het volgende:

[..]

pi_23758833
quote:

[..]

Moet kunnen inderdaad. Hoe vaak word Israel wel niet vergeleken met nazi-Duitsland?
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:55:18 #190
6484 ExTec
pi_23758834
Geen antwoord dus...

Hoe voorspelbaar
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:11:19 #191
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23759092
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Mensen nemen wel het recht op de vrijheid van meningsuiting, maar niet de plicht daar verantwoordelijk mee om te gaan. Dat is het hele punt. Het zou erg ongezellig in Nederland worden als iedereen alles maar gaat roepen wat ie wil.
Ik neem aan dat jij dus ook nooit vloekt bijvoorbeeld? Dat is ook zo'n voorbeeld. Gelovigen ervaren dat als kwetsend ofzo en daarbegrijp ik ook helemaal niets van. Ik bedoel, ze vloeken zelf toch niet. Ik wil er nog weleens rekening mee houden als ik met een zwaar gelovige aanhet praten ben, maar eigenlijk is dat te gek voor woorden. Een vloek is toch niet tegen die persoon gericht
pi_23759351
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 16:11 schreef scanman01 het volgende:

Ik wil er nog weleens rekening mee houden als ik met een zwaar gelovige aanhet praten ben, maar eigenlijk is dat te gek voor woorden.
Ach, niets mis mee toch?
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:27:25 #193
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23759421
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 16:24 schreef Monidique het volgende:
Ach, niets mis mee toch?
Op zich niet, maar ik blijf het raar vinden dat er zo heftig op gereageerd wordt. Kwetsen kun je toch alleen als je iets tegen die persoon tegenover je zegt? Daar komt nog bij dat die vloek letterlijk genomen (voor zover ik weet) alleen maar nadelig voor jezelf is. Je kwetst dus uiteindelijk alleen jezelf. Daarvoor moet je alleen wel gelovig zijn en mensen die dat niet zijn hebben daar dus geen last van. Maar goed, dit heeft op zich niet zo heel veel met Submission te maken.... hoewel?
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:27:30 #194
6484 ExTec
pi_23759423
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 16:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ach, niets mis mee toch?
Zeker

Behoedzaamheid is een deugd.

Maar't gaat erom dat het het niet zijn, geen misdaad is.

Een hufter zijn is nu eenmaal niet verboden.
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:27:39 #195
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_23759429
Ik heb bij die hele Hirschi ALi zoiets van, soms is het beter om een tijdje je bek dicht te houden. Dit hele gevalletje heeft niks meer met vrijheid van meningsuiting te maken, maar meer met olie op het vuur. En maar provoceren en klagen dat je niks meer kan zeggen tegenwoordig ....
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:29:39 #196
6484 ExTec
pi_23759453
quote:
...maar meer met olie op het vuur.
Olie op het vuur gooien valt ook onder de vrijheid van meningsuiting.
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:29:42 #197
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23759455
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 16:27 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zeker

Behoedzaamheid is een deugd.

Maar't gaat erom dat het het niet zijn, geen misdaad is.

Een hufter zijn is nu eenmaal niet verboden.
Vind jij iemand die vloekt in het bijzijn van een gelovige dus een hufter? Dan vind je Ayaan dus ook een hufter(es) aangezien zij nu ook weet dat Submission kwetsend werd opgevat en bij deel 2 dat misschien weer zal gebeuren.
pi_23759503
Uiteraard moet vloeken niet strafbaar zijn en Submission natuurlijk ook niet, als je het als een soort godslastering ziet. Het is alleen niet verkeerd om rekening te houden met anderen, wat natuurlijk niet betekent dat gevoelige zaken dan maar niet besproken moeten worden. Ingetogenheid moet niet leiden tot zelfcensuur.
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:33:46 #199
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23759525
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 16:27 schreef elcastel het volgende:
Dit hele gevalletje heeft niks meer met vrijheid van meningsuiting te maken, maar meer met olie op het vuur.
Ayaan zet hooguit het kannetje met olie naast het vuur neer ja. Het is aan de Moslims en wie er zich dan ook aan stoort of ze het kannetje leegieten op het vuur.
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:34:53 #200
6484 ExTec
pi_23759545
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 16:29 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Vind jij iemand die vloekt in het bijzijn van een gelovige dus een hufter? Dan vind je Ayaan dus ook een hufter(es) aangezien zij nu ook weet dat Submission kwetsend was en deel 2 dat misschien weer zal zijn.
Persoonlijk sta ik achter haar.

Maar ik kan me terdege wel voorstellen dat iemand haar een 'hufter(es)' vind.

Maar nogmaals; dat is niet verboden.

Een hoop mensen hier lijken de clou te missen;

Stel je dit geval ens anders voor:

Stel je ens voor dat de achterhoek via veel kabaal probeert cabaretiers het zwijgen op te leggen, vanwege het godslasterende karakter wat hun werk welis heeft.

Dan is het ff helemaal losgekoppeld van de islam.

Ik denk dat we dan wel allemaal snappen waarom de vrijheid van meningsuiting dient te prevaleren.

Waarom twijfelen we daar over als het moslims betreft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')