quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:35 schreef dVTB het volgende:
In dit land geldt recht van vrije meningsuiting.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is leuk dat je mensen acht, maar in hoeverre draagt dat bij tot een verstandig discours ? Of moet ik dergelijke opmerkingen plaatsen in het voetlicht dat trollen heet ?
Voor haar werk als kamerlid ? Prima dat ze filmpjes maakt en boeken schrijft, maar dat heeft niks met haar werk als kamerlid te maken. Dan verlaat ze het pluche toch, gaat ze lekker van d'r eigen centen dit soort dingen financieren. Wat heeft Ali concreet in de kamer gedaan waarvoor ze daar zit ? Wetsontwerpen, kritische kamervragen etc.. ik heb het niet gezien hoor.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:37 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ze is bezig met Submission 2 en dat is zeer nuttig.
Kijk, jij begrijpt het. Ook ik vind inderdaad dat ze puur op het geld uit is. Want als het haar echt om discussie ging, waarom negeert ze dan alle uitnodigingen van Islamitische stichtingen ? In weze kunnen en moge we haar niet serieus nemen, en niet alleen omdat ze overspelig isquote:Op zaterdag 4 december 2004 14:42 schreef NewOrder het volgende:
Gezien de posts van scanman01, Dr. Nikita en nikk in het voorgaande topic is het voor sommige mensen blijkbaar moeilijk om een onderscheid te maken tussen schuld en verantwoordelijkheid. Dat Hirsi Ali zelf ook niet begrijpt wat verantwoordelijkheid inhoudt blijkt uit de vanuit haar schuilplek gedane aankondiging van Submission 2.
Wat ik veel belangrijker vind voor de mensheid, en vooral in een land als Nederland is wederzijds respect. Steeds vaker zie ik mensen het ordinair schelden, belachelijk maken van mensen en hetze's creëren scharen onder de "vrijheid van meningsuiting".quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:35 schreef dVTB het volgende:
In dit land geldt recht van vrije meningsuiting. De moslim (of ieder ander) die Submission niet wil zien, kan wegzappen.
Het sluit anders zeer goed aan bij haar werk als kamerlid. En Sub1 is gefinancierd door Theo van Gogh.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Voor haar werk als kamerlid ? Prima dat ze filmpjes maakt en boeken schrijft, maar dat heeft niks met haar werk als kamerlid te maken. Dan verlaat ze het pluche toch, gaat ze lekker van d'r eigen centen dit soort dingen financieren.
Het laatste wat ik doe is onzin uitkramen en het eerste wat ik doe en eigenlijk alle Moslims is zelfkritiek hebben. Dat kunnen de meeste Fok!kers die mij al langer kennen wel beamen, m.i. kom je hier net kijkenquote:Op zaterdag 4 december 2004 14:41 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Ken je die van de splinter in andermans oog en de balk in je eigen oog? Ik neem aan dat een dergelijke vergelijking ook nog in de koran staat. Met andere woorden, kijk eens wat je zelf voor onzinnige RANT loopt uit te kramen.
respect betekent ook dat je elkaar mag bekritiseren zonder het geforceerd plaatsen van de lange tenen onder de discussiequote:Op zaterdag 4 december 2004 14:46 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Wat ik veel belangrijker vind voor de mensheid, en vooral in een land als Nederland is wederzijds respect. Steeds vaker zie ik mensen het ordinair schelden, belachelijk maken van mensen en hetze's creëren scharen onder de "vrijheid van meningsuiting".
Wederzijds respect moet van 2 kanten komen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:46 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Wat ik veel belangrijker vind voor de mensheid, en vooral in een land als Nederland is wederzijds respect. Steeds vaker zie ik mensen het ordinair schelden, belachelijk maken van mensen en hetze's creëren scharen onder de "vrijheid van meningsuiting".
Van een kamerlid zou je denken dat ze nog wel eens in de 2e kamer is te vinden. Volgens justitie is er geen enkele reden voor Ali waarom ze niet in de 2e kamer zou kunnen verschijnen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:48 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Het sluit anders zeer goed aan bij haar werk als kamerlid. En Sub1 is gefinancierd door Theo van Gogh.
Was ze daar maar mee doorgegaan, maar ja zo zie je maar weer, ze is boven zichzelf uit gestegen. Ze had beter in een kooitje kunnen blijven, dan zat ze veilig, maarja je ziet wel weer wat er gebeurt als je het deurtje open zet. Ja precies, zoals een vogeltje wat altijd in een kooitje gezeten heeft, die vliegt het deurtje uit en vliegt zich te pletter tegen een muur of tegen een raam.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:28 schreef Meki het volgende:
heey wisten jullie dat Hirsi een schoonmaker was
Loopbaan
Diverse werkzaamheden van schoonmaak t/m postsorteerder
Tolk/vertaler vanaf 1995 t/m 2001
In Submission wordt niet gescholden, niemand belachelijk gemaakt... alleen maar een probleem in de maatschappij aangekaart. Dat is een feit en heeft niets te maken met schelden of belachelijk maken. En wederzijds respect is juist waar het om gaat in Ayaan's Submission project. Helaas zijn er dus mannen die weinig of geen respect hebben voor vrouwen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:46 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Je kijkt geen t.v. zeker?quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n raar argument... Je zou dus ook een film kunnen maken waarin negers worden neergezet als stinkende uitkeringstrekkers die winkels leegroven. Zou dat mogen ?
Tjah, diezelfde justitie vond het ook totaal niet nodig om Pim Fortuyn te beveiligen........... Ik vind het dus niet vreemd dat iemand daar totaal geen vertrouwen in heeft.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Van een kamerlid zou je denken dat ze nog wel eens in de 2e kamer is te vinden. Volgens justitie is er geen enkele reden voor Ali waarom ze niet in de 2e kamer zou kunnen verschijnen.
Bekritiseren wordt vandaagdedag verward met beledigen en uitschelden heb ik het idee. Dan is respect ver te zoeken, en kun je ook niet verwachten dat er respectvol gereageerd wordt. Ik kan prima kritiek hebben, maar als iemand dat op een beledigende en onrespectvolle manier brengt kan diegene van mij ook in de stront zakken.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:50 schreef Re het volgende:
[..]
respect betekent ook dat je elkaar mag bekritiseren zonder het geforceerd plaatsen van de lange tenen onder de discussie
Zonder vrijheid van meningsuiting weet je niet of respect gemeend is. Om tot een verbetering van de verstandhouding tussen de bevolkingsgroepen te kunnen komen moet iedereen eerst al z'n eieren kwijt kunnen (en door het te laten zeggen spreekt de samenleving zich niet uit over de waarheid of het morele gehalte van dergelijke uitspraken). Betrouw je vadertje staat en zijn repressieapparaat trouwens echt met de macht om te bepalen wat wel en niet mag gezegd worden?quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:46 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin. Waar de justitie op doelt is wat betreft veiligheid! Maar Ayaan heeft nogal wat meegemaakt en zoals ik al eerder heb geschreven zou ieder ander mens volgens mij een half jaar minimaal in de ziektewet zitten!quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Van een kamerlid zou je denken dat ze nog wel eens in de 2e kamer is te vinden. Volgens justitie is er geen enkele reden voor Ali waarom ze niet in de 2e kamer zou kunnen verschijnen.
Ik denk niet dat het haar om het geld te doen is, het zal haar waarschijnlijk meer kosten dan dat het oplevert. Ik denk dat ze gewoon niet inziet dat de manier waarop zij probeert te overtuigen juist averechts werkt.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Kijk, jij begrijpt het. Ook ik vind inderdaad dat ze puur op het geld uit is. Want als het haar echt om discussie ging, waarom negeert ze dan alle uitnodigingen van Islamitische stichtingen ? In weze kunnen en moge we haar niet serieus nemen, en niet alleen omdat ze overspelig is
Gelukkig is Ayaan niet iemand die de weg van de minste weerstand kiest, dit duidelijk in tegenstellinhg tot anderen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:50 schreef Lammie het volgende:
[..]
Was ze daar maar mee doorgegaan, maar ja zo zie je maar weer, ze is boven zichzelf uit gestegen. Ze had beter in een kooitje kunnen blijven, dan zat ze veilig,
Scanman.. als je koranteksten op een naakt vrouwenlichaam projecteert beledig je moslims... Dat weet Ali ook en ze heeft bewust voor deze manier van provoceren gekozen. Ali weigert echter haar eigen verantwoordelijkheid te nemen, en legt de schuld bij moslims die niet tegen kritiek zouden kunnen. Ali heeft niet alleen een probleem aangekaart, ze heeft er tig gecreëerd.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:51 schreef scanman01 het volgende:
[..]
In Submission wordt niet gescholden, niemand belachelijk gemaakt... alleen maar een probleem in de maatschappij aangekaart.
Of jij ziet niet in dat het wel degelijk resultaat zal hebben op den duur. Zoiets gaat helaas niet van vandaag opmorgen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:54 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het haar om het geld te doen is, het zal haar waarschijnlijk meer kosten dan dat het oplevert. Ik denk dat ze gewoon niet inziet dat de manier waarop zij probeert te overtuigen juist averechts werkt.
Ja klopt, ieder normaal denkend mens zou een half jaar in de ziektewet zitten. Zij valt echter niet in die categorie, want ze is wel te ziek om in de 2de kamer wat licht administratief werk te verrichten, maar als het om financiele successen gaat als boeken schrijven en films maken is ze ineens weer beter. Dat "mens" is zo hypocriet als een luie egel !quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:53 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin. Waar de justitie op doelt is wat betreft veiligheid! Maar Ayaan heeft nogal wat meegemaakt en zoals ik al eerder heb geschreven zou ieder ander mens volgens mij een half jaar minimaal in de ziektewet zitten!
Behalve de gekaligrafeerde teksten op het lichaam die daar helemaal niet horen kon ik weinig islamitisch vinden in de film. Ja, dat gebed en een "Allahoe Akbar" met een gruwelijk accent. Maar meer nietquote:Op zaterdag 4 december 2004 14:51 schreef scanman01 het volgende:
[..]
In Submission wordt niet gescholden, niemand belachelijk gemaakt... alleen maar een probleem in de maatschappij aangekaart. Dat is een feit en heeft niets te maken met schelden of belachelijk maken. En wederzijds respect is juist waar het om gaat in Ayaan's Submission project. Helaas zijn er dus mannen die weinig of geen respect hebben voor vrouwen.
Maar weer even de quote dan:quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Scanman.. als je koranteksten op een naakt vrouwenlichaam projecteert beledig je moslims... Dat weet Ali ook en ze heeft bewust voor deze manier van provoceren gekozen. Ali weigert echter haar eigen verantwoordelijkheid te nemen, en legt de schuld bij moslims die niet tegen kritiek zouden kunnen. Ali heeft niet alleen een probleem aangekaart, ze heeft er tig gecreëerd.
Tja, dus wanneer een groep mensen tenen van 3 meter heeft moet je ontzettend voorzichtig te werk gaan?quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Scanman.. als je koranteksten op een naakt vrouwenlichaam projecteert beledig je moslims... Dat weet Ali ook en ze heeft bewust voor deze manier van provoceren gekozen. Ali weigert echter haar eigen verantwoordelijkheid te nemen, en legt de schuld bij moslims die niet tegen kritiek zouden kunnen. Ali heeft niet alleen een probleem aangekaart, ze heeft er tig gecreëerd.
Wie bepaalt dat? Ayaan vond dat ze daar in haar film wél hoorden. Punt. Ze heeft dat gedaan om een standpunt te maken. Dat een vrouw altijd een vrouw blijft en dat het belachelijk is in deze tijd dat je dat dient te verbergen, behalve voorje eigen man. Of je het daar mee eens bent is een ander verhaal, maar het is wel de mening van Ayaan en daarom heeft ze die vorm gekozen!quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:57 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Behalve de gekaligrafeerde teksten op het lichaam die daar helemaal niet horen
Waarom denk jij dat het resultaat zal hebben? Is er op dit moment dan enige aanwijzing die aanleiding geeft dit te vermoeden?quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:57 schreef scanman01 het volgende:
Of jij ziet niet in dat het wel degelijk resultaat zal hebben op den duur. Zoiets gaat helaas niet van vandaag opmorgen.
Ja, ik ken de uitleg. Maar dat neemt niet weg dat Ali wist dat het uitermate beledigend is voor moslims en dat ze bewust deze manier van provoceren heeft gekozen.quote:
Niet-moslims zijn net zo snel beledigd, het is maar net wat je ter sprake brengt.quote:En Moslims moeten niet zo snel beledigd zijn. Dat is niet goed voor je gezondheid.
Nee, naar je moet ook niet gaan huilen als je de wind van voren krijgt. Eigen verantwoordelijkheid lijkt me, en het erge is dat mijn belastinggeld hiervoor gebruikt wordt.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:01 schreef nikk het volgende:
[..]
Tja, dus wanneer een groep mensen tenen van 3 meter heeft moet je ontzettend voorzichtig te werk gaan?
quote:En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.
En dat vele moslims hier beledigt door raken maakt verder niets uit. Inderdaad niet, dat ze bedreigd wordt is haar probleem. Die horen wél daar. PUNT.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:03 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Wie bepaalt dat? Ayaan vond dat ze daar in haar film wél hoorden. Punt. Ze heeft dat gedaan om een standpunt te maken. Dat een vrouw altijd een vrouw blijft en dat het belachelijk is in deze tijd dat je dat voor je eigen man dient te verbergen. Of je het daar mee eens bent is een ander verhaal, maar het is wel de mening van Ayaan en daarom heeft ze die vorm gekozen!
Ja, héhé, eindelijk iemand die het begrijpt. Deze mensen zijn ook onderdeel van de samenleving, het heeft geen zin ze te kwetsen. Net zo min dat het zin heeft om de Nederlanders uit te maken voor NSB-ers, want ik weet niet hoeveel Nederlanders er in de 2de wereldoorlog er voor gekozen hebben om in ruil voor een goed stuk brood en wat vleesnat diverse Joden te verraden, wat die Joden dus ook de kop heeft gekost.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:01 schreef nikk het volgende:
[..]
Tja, dus wanneer een groep mensen tenen van 3 meter heeft moet je ontzettend voorzichtig te werk gaan?
Moslims voelen zich helemaal niet aangesproken door hetgeen Ali aankaart, ze voelen zich aangesproken door de manier waarop ze dat doet.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:03 schreef xxshirleyxx het volgende:
kijk die koranteksten gaan iets te ver maar daar gaat de film niet over het probleem is dat moslims zich aangesproken voelen het gaat hier over de vrouw zelf en haar man dat ze mishandelt wordt sexueel misbruikt wordt en totaal geen rechten heeft meer niet het gaat niet over ALLE moslims
jazeker. Door te denken aan zaken die vroeger ook niet meer van die tijd waren. Ook toen heeft alleen veel aandacht en een constant hameren op iets op den duur resultaat gehad.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:03 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat het resultaat zal hebben? Is er op dit moment dan enige aanwijzing die aanleiding geeft dit te vermoeden?
Sure...quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Moslims voelen zich helemaal niet aangesproken door hetgeen Ali aankaart, ze voelen zich aangesproken door de manier waarop ze dat doet.
Dus je moet het normaal vinden dat je met de dood bedreigd word of met 7 kogels word neergeschoten, je keel word doorgesneden en 2 messen met een brief in je lijf krijgt? En gelly, ik voel me nu ernstig beledigd door jou, nu niet gaan huilen als ik hetzelfde met jou kom doen als wat er met Hirsi Ali en Van Gogh is gebeurd.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, naar je moet ook niet gaan huilen als je de wind van voren krijgt. Eigen verantwoordelijkheid lijkt me, en het erge is dat mijn belastinggeld hiervoor gebruikt wordt.
Ik weet het wel zeker...quote:
LOL.... Misschien moet jij daar gaan wonen. Want als je niet tegen dat soort beelden kunt, zul je hethier in dit land erg moeilijk gaan krijgen. Ik snap ook niet waarom die mensen die het daar zo moeilijk mee hebben zo graag in dit land willen wonen. Wat mij betreft zijn ze hier van harte welkom, maar dan moet je je realiseren dat de opvattingen aangaande vrijheid van meningsuiting hier wel wat verder gaat en daar niet veel aan valt te doen. Al helemaal niet als hetgaat om beelden in plaats van woorden.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:05 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
En dat vele moslims hier beledigt door raken maakt verder niets uit. Inderdaad niet, dat ze bedreigd wordt is haar probleem. Die horen wél daar. PUNT.Misschien moet je in Irak ofzo gaan wonen scanman, daar worden Amerikaanse dicaturen met veel geweld het hoofd ingestamp, je zal je er vast thuis voelen.
Ik vind het ook niet raar dat je doodgeschopt wordt als je in het F-side vak 'kankerjoden' gaat roepen, jij wel ? Ik vind het niet normaal, maar ik ben ook niet zo naïef te denken dat het roepen van controversiële en beledigende dingen zonder gevolgen blijft.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:10 schreef nikk het volgende:
[..]
Dus je moet het normaal vinden dat je met de dood bedreigd word of met 7 kogels word neergeschoten, je keel word doorgesneden en 2 messen met een brief in je lijf krijgt?
Conclusie: Ayaan moet optiefen want ze heeft het erg moeilijk met de moslims hier in Nederland. Mooi gezegd, een van de betere dooddoeners.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:11 schreef scanman01 het volgende:
[..]
LOL.... Misschien moet jij daar gaan wonen. Want als je niet tegen dat soort beelden kunt, zul je hethier in dit land erg moeilijk gaan krijgen. Ik snap ook niet waarom die mensen die het daar zo moeilijk mee hebben zo graag in dit land willen wonen. Wat mij betreft zijn ze hier van harte welkom, maar dan moet je je realiseren dat de opvattingen aangaande vrijheid van meningsuiting hier wel wat verder gaat en daar niet veel aan valt te doen. Al helemaal niet als hetgaat om beelden in plaats van woorden.
Opnieuw gelul. Sub1 is gefinancierd door Theo van Gogh. Met Sub2 zal een ander het financieren of misschien wel Hirsi Ali zelf.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, naar je moet ook niet gaan huilen als je de wind van voren krijgt. Eigen verantwoordelijkheid lijkt me, en het erge is dat mijn belastinggeld hiervoor gebruikt wordt.
Ik doel ook op de beveiliging die ettelijke tonnen kost.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:13 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Opnieuw gelul. Sub1 is gefinancierd door Theo van Gogh. Met Sub2 zal een ander het financieren of misschien wel Hirsi Ali zelf.
Als je bij iedere kunstvorm rekening moet gaan houden wie het eventueel kan kwetsen en het dan dus vervolgens niet op die manier gaat doen, ben je jezelf dus aan het censureren. Lijkt me niet de juiste weg, wel dan? Als je meent iets te moeten aanpakken, moet je dat opje eigen manier doen en niet aan zelfcensuur gaan doen, want dan ben je niet juist bezig denk ik.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, ik ken de uitleg. Maar dat neemt niet weg dat Ali wist dat het uitermate beledigend is voor moslims en dat ze bewust deze manier van provoceren heeft gekozen.
[..]
Niet-moslims zijn net zo snel beledigd, het is maar net wat je ter sprake brengt.
Het zou best kunnen ja.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Moslims voelen zich helemaal niet aangesproken door hetgeen Ali aankaart, ze voelen zich aangesproken door de manier waarop ze dat doet.
Klopt helemaal. Alleen het verschil is dat ik dergelijke achterlijkheden niet wil accepteren. Als iedereen er nog zo over dacht hadden we nu nog in de middeleeuwen geleefd.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet raar dat je doodgeschopt wordt als je in het F-side vak 'kankerjoden' gaat roepen, jij wel ? Ik vind het niet normaal, maar ik ben ook niet zo naïef te denken dat het roepen van controversiële en beledigende dingen zonder gevolgen blijft.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:14 schreef gelly het volgende:
Ik doel ook op de beveiliging die ettelijke tonnen kost.
Zou het niet komen doordat een aantal lieden niet tegen de waarheid kan waarmee het wordt geconfronteerd en een barbaarse weg heeft gekozen?quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Haha, nee hoor. Ik heb niks met geloof. Ik vind echter wel dat anderen de vrijheid moeten hebben te geloven in welke onzin dan ook zolang dat binnen wettelijke kaderen blijft. Van mij mag Ali roepen wat ze wil, echter wel met het oogpunt op eigen verantwoordelijkheid. Ik wens dus niet mee te betalen aan de beveiliging van iemand die bewust de provocatie opzoekt.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heeft gelly zich al bekeerd tot de islam, trouwens?
Dat is niet haar schuld maar van de achterlijken die menen haar te moeten bedreigen vanwege haar mening en visie. Maar kennelijk is jouw mening dat Hirsi Ali haar bek moet houden of dat je deze achterlijken hun zin moet geven, geen slapende honden wakker maken en je kop weer verder in het zand steken. Slaap rustig verder gelly.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Provocatie is relatief, gelly.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Haha, nee hoor. Ik heb niks met geloof. Ik vind echter wel dat anderen de vrijheid moeten hebben te geloven in welke onzin dan ook zolang dat binnen wettelijke kaderen blijft. Van mij mag Ali roepen wat ze wil, echter wel met het oogpunt op eigen verantwoordelijkheid. Ik wens dus niet mee te betalen aan de beveiliging van iemand die bewust de provocatie opzoekt.
Blijf toch niet van dit soort onzin posten. Je misbruikt de vrijheid van meningsuiting voor je eigen verwerpelijke ideologieënquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:15 schreef ExTec het volgende:
Of je staat pal voor de vrijheid van meningsuiting,
Belachelijke opmerking. Dan moet je toch echt iets doen aan die mensen die ervoor zorgen dat die beveiliging nodig is! Weet je wat de politie kost tijdens een risico wedstrijd? Die wedstrijden maar gaan verbieden dan? Lijkt me wel he, gezien jouw manier van denken.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Haha, nee hoor. Ik heb niks met geloof. Ik vind echter wel dat anderen de vrijheid moeten hebben te geloven in welke onzin dan ook zolang dat binnen wettelijke kaderen blijft. Van mij mag Ali roepen wat ze wil, echter wel met het oogpunt op eigen verantwoordelijkheid. Ik wens dus niet mee te betalen aan de beveiliging van iemand die bewust de provocatie opzoekt.
Ik wilde serieus op je bericht reageren... tot ik die laatste zin lasquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:21 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Blijf toch niet van dit soort onzin posten. Je misbruikt de vrijheid van meningsuiting voor je eigen verwerpelijke ideologieënDe vrijheid van meningsuiting houdt op wanneer de vrijheid van een ander in gevaar komt. Een hetze tegen de moslims voeren en het belachelijk van hen is duidelijk een grens te ver die met alles behalve vrijheid van meningsuiting te maken heeft.
Leuk trouwens zeg, als je dat gedrocht ooit gebaard moet hebben, zal de familie in Somalië leuk vinden
Ben je ook van mening dat Abu Jarjar van de Ven politiebeveiliging moet krijgen ?quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Provocatie is relatief, gelly.
Hoe wil je dit meten?
Voorzetje: "ja, gemene dingen zeggen over de islam is provoceren"
Laat ons even weten of je een goeie prijs vangt, gelly
Ja, zo kom je er natuurlijk ook makkelijk vanafquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:23 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik wilde serieus op je bericht reageren... tot ik die laatste zin las
Je moet beide kanten aanpakken, zowel het moslimextremisme als de mensen die onnodig kwetsend en beledigend zijn. Het houdt elkaar namelijk in stand.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:22 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Belachelijke opmerking. Dan moet je toch echt iets doen aan die mensen die ervoor zorgen dat die beveiliging nodig is! Weet je wat de politie kost tijdens een risico wedstrijd? Die wedstrijden maar gaan verbieden dan? Lijkt me wel he, gezien jouw manier van denken.
Abdul Jabbar van de Ven.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Ben je ook van mening dat Abu Jarjar van de Ven politiebeveiliging moet krijgen ?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:21 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Blijf toch niet van dit soort onzin posten. Je misbruikt de vrijheid van meningsuiting voor je eigen verwerpelijke ideologieën
Bij mijn weten heeft nog geen rechter AHA veroordeeeld, dus rot jij maar weer op naar de steen waar je onder vandaan gerold bent.quote:De vrijheid van meningsuiting houdt op wanneer de vrijheid van een ander in gevaar komt. Een hetze tegen de moslims voeren en het belachelijk van hen is duidelijk een grens te ver die met alles behalve vrijheid van meningsuiting te maken heeft.
Ja.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Ben je ook van mening dat Abu Jarjar van de Ven politiebeveiliging moet krijgen ?
Ok, for the sake of argument.... stel je voor dat er geen blote dame met teksten op haar lichaam te zien was geweest in Submission. Dan was het prima geweest?quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Je moet beide kanten aanpakken, zowel het moslimextremisme als de mensen die onnodig kwetsend en beledigend zijn. Het houdt elkaar namelijk in stand.
Ik ben eigenlijk je biologische vaderquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
WTF are you dude? Heb ik met je geknikkerd ofzo?
Er zijn wel meer dingen die je niet zomaar door een rechter veroordeelt kunt krijgen. Nu zijn we er nog mee bezig, maar jij maakt het geheel van te voren al belachelijk. Identiteitscrisisje?quote:Bij mijn weten heeft nog geen rechter AHA veroordeeeld, dus rot jij maar weer op naar de steen waar je onder vandaan gerold bent.
Mij maakt het sowieso weinig uit, maar ik denk dat het dan voor moslims geen enkel probleem was geweest. Uiteraard heb je er altijd malloten tussen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:27 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ok, for the sake of argument.... stel je voor dat er geen blote dame met teksten op haar lichaam te zien was geweest in Submission. Dan was het prima geweest?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:28 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk je biologische vader![]()
![]()
Nope, geen grijs gebied.quote:Er zijn wel meer dingen die je niet zomaar door een rechter veroordeelt kunt krijgen. Nu zijn we er nog mee bezig, maar jij maakt het geheel van te voren al belachelijk. Identiteitscrisisje?Er bestaat nog altijd een grijs gebied van iemand niet veroordeeld kunnen krijgen, maar toch een onacceptabele samenloop van omstandigheden
Dus geen vrijheid van meningsuiting meer? Stel je voor dat je iemand zou beledigen zeg... verschrikkelijk...quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Je moet beide kanten aanpakken, zowel het moslimextremisme als de mensen die onnodig kwetsend en beledigend zijn. Het houdt elkaar namelijk in stand.
Hey maar gelly,quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Hot item hè.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:35 schreef scanman01 het volgende:
Topic 4 al.... en ook hier zijn we al over de helft. Toch wonderlijk wat een politica die een filmpje van 10 minuten heeft gemaakt kan losmaken onder delen van de bevolking.![]()
Mensen nemen wel het recht op de vrijheid van meningsuiting, maar niet de plicht daar verantwoordelijk mee om te gaan. Dat is het hele punt. Het zou erg ongezellig in Nederland worden als iedereen alles maar gaat roepen wat ie wil. Het is ook erg hypocriet, want die vrijheid schijnt alleen belangrijk te zijn zolang de mening rechts en anti-islamitisch is.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:34 schreef nikk het volgende:
[..]
Dus geen vrijheid van meningsuiting meer? Stel je voor dat je iemand zou beledigen zeg... verschrikkelijk...
Nee, dat lijkt me niks. In ben nogal gesteld op vrijheid en gun dat anderen ook graag.quote:Serieus gelly, is een land als Iran niet wat meer voor jou?
Zeker gezien de inhoud van het filmpje. Teksten op een blote vrouw projecteren. Verschrikkelijk zeg. Heel logisch dat daarom mensen bedreigd en vermoord worden. Heel normaal allemaal.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:35 schreef scanman01 het volgende:
Topic 4 al.... en ook hier zijn we al over de helft. Toch wonderlijk wat een politica die een filmpje van 10 minuten heeft gemaakt kan losmaken onder delen van de bevolking.![]()
Moslimprotesten, belachelijke rechtzaken, moord, bedreigingen, kamervragen, scheldpartijen, beveiligingen, onderwerp van vele talkshows, haattopics, AIVD uitbreiding, aanpassing van de wet.... enz enz enz... En dat door een 10 minuten durend filmpjequote:
Ik heb nog wel een idee, laten we citaten uit Mein Kampf projecteren op slachtoffers van Israëlisch geweld. Moet kunnen toch ?quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:42 schreef nikk het volgende:
[..]
Zeker gezien de inhoud van het filmpje. Teksten op een blote vrouw projecteren. Verschrikkelijk zeg. Heel logisch dat daarom mensen bedreigd en vermoord worden. Heel normaal allemaal.
Je gebrek aan kwaliteit, valt niet te compenseren door de kwantiteit op te schroeven, BSBquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Wie is die AbdelGhafied ? Hij zou een kloon van me kunnen zijn !
gelly,quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:46 schreef gelly het volgende:
Er zitten geen plichten aan de recht van vrijheid van meningsuiting. Wat is dat nu voor iets raars? Er zijn hooguit enkele beperkingen, maar van een plicht is geen sprake. Dat jij graag zou willen zien dat iedereen in Nederland fatsoenlijk met elkaar sprak en dat iedereen netjes met 2 woorden zou spreken of niet meer zou vloeken heeft heeft te maken met een bepaalde fatsoensnorm die je graag zou willen zien. Niet met zogenaamde 'plichten' aan de vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Mensen nemen wel het recht op de vrijheid van meningsuiting, maar niet de plicht daar verantwoordelijk mee om te gaan. Dat is het hele punt. Het zou erg ongezellig in Nederland worden als iedereen alles maar gaat roepen wat ie wil. Het is ook erg hypocriet, want die vrijheid schijnt alleen belangrijk te zijn zolang de mening rechts en anti-islamitisch is.
Kennelijk behalve aan Hirsi Ali.quote:Nee, dat lijkt me niks. In ben nogal gesteld op vrijheid en gun dat anderen ook graag.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een idee, laten we citaten uit Mein Kampf projecteren op slachtoffers van Israëlisch geweld. Moet kunnen toch ?
Wil je nu Mein Kampf gaan vergelijken met de Koran?quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een idee, laten we citaten uit Mein Kampf projecteren op slachtoffers van Israëlisch geweld. Moet kunnen toch ?
Uiteraard, die illusie had ik ook niet. Maar vind je die gast niet verdacht hetzelfde posten als ikquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je gebrek aan kwaliteit, valt niet te compenseren door de kwantiteit op te schroeven, BSB
Neen, die essay's plaats ik op Fok! Jihad.com is voor serieuzere zakenquote:Moet jij trouwens niet een essay gaan schrijven op jihad.com ofzo?
Nee, ik gebruik het als voorbeeld om aan te tonen dat niet alles even wenselijk is. Een dergelijke film zou met evenveel egards begroet worden als Submission onder moslims. Ik denk zelfs dat de film verboden zou worden.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:49 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Wil je nu Mein Kampf gaan vergelijken met de Koran?
Als iedereen maar doorheeft dat ik dat niet heb gezegd
quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:49 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Wil je nu Mein Kampf gaan vergelijken met de Koran?
Als iedereen maar doorheeft dat ik dat niet heb gezegd
Moet kunnen inderdaad. Hoe vaak word Israel wel niet vergeleken met nazi-Duitsland?quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij dus ook nooit vloekt bijvoorbeeld? Dat is ook zo'n voorbeeld. Gelovigen ervaren dat als kwetsend ofzo en daarbegrijp ik ook helemaal niets van. Ik bedoel, ze vloeken zelf toch niet. Ik wil er nog weleens rekening mee houden als ik met een zwaar gelovige aanhet praten ben, maar eigenlijk is dat te gek voor woorden. Een vloek is toch niet tegen die persoon gerichtquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Mensen nemen wel het recht op de vrijheid van meningsuiting, maar niet de plicht daar verantwoordelijk mee om te gaan. Dat is het hele punt. Het zou erg ongezellig in Nederland worden als iedereen alles maar gaat roepen wat ie wil.
Ach, niets mis mee toch?quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:11 schreef scanman01 het volgende:
Ik wil er nog weleens rekening mee houden als ik met een zwaar gelovige aanhet praten ben, maar eigenlijk is dat te gek voor woorden.
Op zich niet, maar ik blijf het raar vinden dat er zo heftig op gereageerd wordt. Kwetsen kun je toch alleen als je iets tegen die persoon tegenover je zegt? Daar komt nog bij dat die vloek letterlijk genomen (voor zover ik weet) alleen maar nadelig voor jezelf is. Je kwetst dus uiteindelijk alleen jezelf. Daarvoor moet je alleen wel gelovig zijn en mensen die dat niet zijn hebben daar dus geen last van. Maar goed, dit heeft op zich niet zo heel veel met Submission te maken.... hoewel?quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:24 schreef Monidique het volgende:
Ach, niets mis mee toch?
Zekerquote:
Olie op het vuur gooien valt ook onder de vrijheid van meningsuiting.quote:...maar meer met olie op het vuur.
Vind jij iemand die vloekt in het bijzijn van een gelovige dus een hufter? Dan vind je Ayaan dus ook een hufter(es) aangezien zij nu ook weet dat Submission kwetsend werd opgevat en bij deel 2 dat misschien weer zal gebeuren.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker
Behoedzaamheid is een deugd.
Maar't gaat erom dat het het niet zijn, geen misdaad is.
Een hufter zijn is nu eenmaal niet verboden.
Ayaan zet hooguit het kannetje met olie naast het vuur neer ja. Het is aan de Moslims en wie er zich dan ook aan stoort of ze het kannetje leegieten op het vuur.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:27 schreef elcastel het volgende:
Dit hele gevalletje heeft niks meer met vrijheid van meningsuiting te maken, maar meer met olie op het vuur.
Persoonlijk sta ik achter haar.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:29 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Vind jij iemand die vloekt in het bijzijn van een gelovige dus een hufter? Dan vind je Ayaan dus ook een hufter(es) aangezien zij nu ook weet dat Submission kwetsend was en deel 2 dat misschien weer zal zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |