ja dat kloptquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:05 schreef Urnie538 het volgende:
Ik heb bij Kruidvat.nl (de eerder vemelde link) eergister de ijsmachine besteld.
Maar ik las ergens dat je het ijs vers moet eten, en niet in kan vriezen omdat het dan heel hard wordt.
* Klopt dit?
Niet echt, je moet veel lucht in het ijs brengen als je het wilt voorkomen, en dat lukt niet met een kruidvatapparaatje.quote:* Kan dit door een toevoeging van iets voorkomen worden?
Groeten Erwin
Ja, dat kan, en rauw eiwit doet het ook goed in de vriezer, enzymbederf, oxidatie enzo..quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:48 schreef zoalshetis het volgende:
je kan ook, als het al een beetje smeuïg begint te worden, wat geklopte eiwitten doorheen doen.
ik heb er nooit last van gehad. vind je ook wel wat panisch reageren omdat ik ijs toch nooit bewaar.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, dat kan, en rauw eiwit doet het ook goed in de vriezer, enzymbederf, oxidatie enzo..
Ik dacht dat je het als input bedoelde voor meer lucht in het ijs zodat je het kan invriezen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb er nooit last van gehad. vind je ook wel wat panisch reageren omdat ik ijs toch nooit bewaar.
ik doelde op het überhaupt luchtiger maken van ijs. ik weet dat je moet uitkijken met ijs. netzoals de meeste mensen denken in het buitenland ziek te worden van vlees, gaat het vaak om het water waarmee de groenten gewassen zijn...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het als input bedoelde voor meer lucht in het ijs zodat je het kan invriezen.
IJs maken is, samen met Paté iets waar je gewoon mee op moet passen, je moet erg op hygiene letten en geen rare dingen gaan doen. De eisen voor IJssalons zijn ook niet voor niets zo streng. Vuistregel voor thuismakers, gewoon vers ijs draaien en opeten.
Van invriezen wordt het ijs niet lekkerder, en ook niet beter gezondheidstechnisch.
Tuurlijk kan het goedgaan, dat zal het meestal wel, als je een gezonde volwassene bent.
Maar ik ga je geen dingen aanraden die een gezondheidsrisico hebben en bovendien alleen maar nadelen hebben voor het ijs.
Mijn moeder was er heilig van overtuigt dat het de Olijfolie was waar je ziek van werd..quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik doelde op het überhaupt luchtiger maken van ijs. ik weet dat je moet uitkijken met ijs. netzoals de meeste mensen denken in het buitenland ziek te worden van vlees, gaat het vaak om het water waarmee de groenten gewassen zijn...
ik weet niet welke ziekte ze bedoelde, maar het kan wel wat buikloop veroorzaken, indien thuis niet vaak gebruiktquote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn moeder was er heilig van overtuigt dat het de Olijfolie was waar je ziek van werd..
![]()
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik weet niet welke ziekte ze bedoelde, maar het kan wel wat buikloop veroorzaken, indien thuis niet vaak gebruikt![]()
Klinkt goed, maar heb er nooit mee gewerktquote:
ja, maar gooi chocolade (eventueel gesmolten, voor echte straciatella) of koek pas op het allerlaatst in als het ijs al klaar is.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:25 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Kun je er ook stukken chocola/koek ingooien dan in zo een ding![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |