abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24177005
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 11:11 schreef buzzer het volgende:

[..]

Ah het Olympische cliché
Typisch dat alleen de verliezers dit cliché gebruiken. Waaronder ik dus.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_24177192
Ik heb erg veel van de verhalen gelezen en ben verrast door het grote aantal inzendingen.

Wat me opvalt is onder andere het volgende

- het grote aantal inzendingen
- de vreugde van het schrijven
- de sociale bewogenheid
- het hoge realiteitsgehalte
- de dialogen
- het gebrek aan magie, mystiek, literatuur in veel verhalen
- de moeite met het aantal woorden
- veel plotgerichte verhalen
- relatief veel spel en stijlfouten
- weinig inventief gebruik van de Nederlandse taal
- de grote zieligheidsfactor

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik kan wel leven met de vijf nominaties al had er wel een scherper verhaal bij gemogen.
Van de vijf schieten voor mij Antoon en Marit eruit als het gaat om taal en opbouw en 2 vliegen vanwege de originaliteit en humor.
pi_24178021
He! De redactie heeft blijkbaar toch nog een verhaal over bejaarden gevonden...

De volgende keer halen we gewoon allemaal oma van stal...
pi_24180156
Hier 1 van de genomineerden; ik ben nl de schrijfster van Antoon en Marit. Ik wou toch ook even kwijt dat het idd errug veel bejaardenverhalen zijn! Inclusief die van mezelf... Beetje vreemd vind ik het. Er moeten tussen die (inmiddels bijna) 290 verhalen toch wel andere onderwerpen te vinden zijn? Nouja, ik vind het een leuk initiatief dat mij weer nog meer aan het schrijven heeft gezet, dus wat dat betreft mijn dank aan de organisatie!

Allemaal zondag kijken he, om 16.15 uur de winnaar bij Schepper&Co. Ik gok op het verhaal "Kerst is niet meer wat het is geweest", vanwege:
1. de lezer wordt door verschillende emoties 'meegevoerd'
2. het heeft een leuke kwinkslag aan het eind
3. het bevat het zeer actuele thema; de nieuwe versie vd Bijbel (en tis immers NCRV)...

Iedereen een fijn kerstweekend gewenst!
pi_24181302
Ach, als je iets anders doet trekken ze het ook niet...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_24181516
Ik vind 'Kerst is niet meer wat is geweest' zeker leuk! Van mij mag die winnen!
pi_24193521
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 11:40 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Typisch dat alleen de verliezers dit cliché gebruiken. Waaronder ik dus.
maar seriewoordenaar toch, deze verhalenwedstrijd heeft toch geen verliezers, alleen winnaars

Ok ok, wanneer ik ns iets win, zal ik het "olimpisch cliché" nogmaals aanhalen...
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_24193583
Ow ja... Ik kijk!!

Veel succes nonna!! Ik duim voor jou hoor
pi_24225930
En wat vonden we er van?
pi_24227869
Van de winnaar of de uitzending?
pi_24228267
Het winnende verhaal:
quote:
De moeite waard - Nico Voskamp

De regen striemde over straat, aangejaagd door een koude wind die je tot op het bot verkleumde. Kerstmis in Nederland. Nou ja, één dag voor kerstmis. Morgen zou de boekhandel gesloten zijn, maar vandaag gelukkig nog niet. Meneer Graan bleef in de deuropening van de boekwinkel onder de hete luchtstroom staan. Hèhè, daar knapte je van op. Thuis zette hij de thermostaat nooit boven de 17 graden.
Dat kon zijn energierekening niet aan, niet als er ook nog een halfje brood op de plank moest komen. Het viel niet mee als je 72 was en nooit aan pensioenopbouw gedaan had. Maar hij zeurde niet. Zeker niet als hij hier was.
Tot zijn genoegen zag hij dat het erg druk was. Mooi. Rustig schuifelde hij tussen de mensen door naar de tafel literatuur, keek uit zijn ooghoeken of iemand op hem lette – nee. Het boek van Maarten ’t Hart dat hij gelezen had, had hij al uit zijn binnenzak gehaald, de stapel had hij al gevonden, en hij legde het boek bovenop de andere. Niemand zag iets.
Zijn ruilboek had hij ook al uitgezocht. De nieuwe Philip Roth. Aan de andere kant van de tafel lag die stapel, hij pakte het bovenste boek op en bladerde. Waar zat de beveiligingsstrip? Ah. Geroutineerd schudde hij het stripje eruit.
Zijn ogen gingen naar de kassa. Een rij mensen stond daarvoor, de mensen erachter hadden geen aandacht voor de winkel – hij schoof het boek onder zijn jas en liep naar de uitgang. Weer gelukt.
“Meneer!” Hij bleef net buiten de winkel staan omdat een zware hand op zijn schouder drukte. Hij draaide zich om naar een donkerharige man. Het was de boekhandelaar, ze kenden elkaar want hij maakte wel eens een praatje. De man hield hem een schaal voor. “Wilt u geen kerstkransje? ”
Meneer Graan begon te stotteren. “Ik, ik … het was niet mijn bedoeling om …” Zijn hart bonkte in zijn keel. Wat zei hij nu? Er was niks aan de hand. Hij dwong zichzelf tot een glimlach en pakte een kransje van de schaal. “Lekker, dank u.”
“Alstublieft,” zei de boekhandelaar. “Eet smakelijk. Ik moet weer naar binnen.”
Meneer Graan knikte. “Dank u.”
De boekhandelaar gaf hem een vriendelijk klopje op zijn schouder. “Prettige feestdagen nog.”
“Dank u, en u van hetzelfde.” Meneer Graan zette aarzelend een paar stapjes.
De boekhandelaar knikte nog een keer. Toen boog hij zich naar meneer Graan toe en zijn stem daalde tot een gefluister: “Legt u hem wel weer op dezelfde stapel terug? Het is de moeite waard om te lezen. Tot na de kerst.”
Verbluft bleef meneer Graan staan. De boekhandelaar liep terug zijn volle winkel in, met de schaal kerstkransjes.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24228301
Ik heb die genomineerd!!! Joepie!!!!
pi_24228374
Ik vond het ook een leuk verhaal om te lezen, het is zelfs heel even spannend.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24228399
INderdaad, nij dek aerstkarttjnejjjs!!
  maandag 27 december 2004 @ 10:11:38 #265
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_24231542
Wat een ongeinspireerde drap is het winnende verhaal geworden.

Eerlijk waar, ik kan niet zeggen dat dit nu werkelijk iets is dat het waard is om een prijs te winnen. Het is een hol verhaaltje dat op een middelbare school nog geen zesje zou opleveren. Niet grappig, niet spannend, niet emotioneel, niet inhoudelijk.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_24231908
Ik vind dat Nonna had moeten winnen...qua sfeer is het het beste verhaal van de 5 genomineerden.

Maar ja...ik ben niet voor niets niet lid van de NCRV...
  maandag 27 december 2004 @ 11:25:44 #267
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_24232415
Leuk verhaal!!
Ik heb het verder niet zo gevolgd, dus ik weet niet of dit de terechte winnaar is, maar ik vindt het een leuk verhaaltje iig
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_24233816
quote:
Op maandag 27 december 2004 10:11 schreef Kugari-Ken het volgende:
Wat een ongeinspireerde drap is het winnende verhaal geworden.

Eerlijk waar, ik kan niet zeggen dat dit nu werkelijk iets is dat het waard is om een prijs te winnen. Het is een hol verhaaltje dat op een middelbare school nog geen zesje zou opleveren. Niet grappig, niet spannend, niet emotioneel, niet inhoudelijk.
Probeer jij maar eens iets leuks binnen de grens van 450 woorden!
pi_24233916
quote:
Op maandag 27 december 2004 10:11 schreef Kugari-Ken het volgende:
Wat een ongeinspireerde ongeïnspireerde drap drab is het winnende verhaal geworden.

Ik vond het wel aardig. Maar Antoon en Marit vond ik van die vijf het "kerstigachtigst".
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24242444
quote:
Op maandag 27 december 2004 12:53 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Probeer jij maar eens iets leuks binnen de grens van 450 woorden!
dat heeft ie vast ook gedaan
pi_24250753
Hallo,
Dank voor de complimenten! Ik bloos achter mijn toetsenbord! (Of is het nou voor?)
Een dezer dagen ga ik 2 verhalen opsturen naar kOrt Literair; leuk magazine voor mensen die korte verhalen schrijven. Hou t in de gaten en stuur zelf ook eens wat op!
Zie; http://www.kortliterair.nl. Ze hebben dit jaar ook weer een wedstrijd, dus...
Doeg!
pi_24255699
Hahaha.. nonna, ik waag me even niet mee aan een verhaal schrijven (waarschijnlijk) ik werd nl gek van de mensen in mn omgevind die iedere 2 minuten vroegen hoe het ermee stond!

succes!!
pi_24259932
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 09:30 schreef Nonna het volgende:
Hallo,
Dank voor de complimenten! Ik bloos achter mijn toetsenbord! (Of is het nou voor?)
Een dezer dagen ga ik 2 verhalen opsturen naar kOrt Literair; leuk magazine voor mensen die korte verhalen schrijven. Hou t in de gaten en stuur zelf ook eens wat op!
Zie; http://www.kortliterair.nl. Ze hebben dit jaar ook weer een wedstrijd, dus...
Doeg!
Oh ja, kOrt! Lijkt me een leuke wedstrijd inderdaad. Ik ben al druk aan het verzinnen, maar het blijft allemaal nog een beetje vaag voor mij.

Maar mag je wel twee verhalen inzenden, Nonna? Of is het niet voor de wedstrijd? Ga je Antoon en Marit in een 'onbekommerd kort' jasje steken?
pi_24261648
Ik vind dat we zo'n wedstrijd vaker moeten hebben. (voor de lol dan wel)

[ Bericht 30% gewijzigd door Janetje op 28-12-2004 20:49:24 ]
pi_24264523
Er zijn genoeg van deze wedstrijden te vinden hoor, her en der vespreidt op het net!
pi_24264914
ik zal eens heerlijk gaan spitten op het www
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')