quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:52 schreef Roelllll het volgende:
Gebruik 'm voor patience, agenda, patience, mp3 speler, pantience, tomtom, freecell en patience..
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 23:00 schreef The_Terminator het volgende:
Mijn PDA is voor een tijdje terug helaas kapot gevallenHij werkt nog wel maar de behuizing was onherstelbaar beschadigd en was niet meer in elkaar te krijgen. Het volgende is er nog van over:
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:16 schreef BaggerUser het volgende:
ik wil er ook 1 hebben maar het word me afgeraden omdat je er weinig aan hebt zeggen ze..
het is meer om het hebben dan dat je het ok daadwerkelijk gebruikt.. is dat zo of ?..
quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:16 schreef BaggerUser het volgende:
ik wil er ook 1 hebben maar het word me afgeraden omdat je er weinig aan hebt zeggen ze..
het is meer om het hebben dan dat je het ok daadwerkelijk gebruikt.. is dat zo of ?..
en hoe zit het met internetten erop?
kan je er b.v. ook mee msnen als je in de trein zit ?
ik hoorde dat de prijzen van inernetten nogal verschilde per provider? de ene 10 euro per mb de ander 3 etc.. ?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 10:30 schreef Roelllll het volgende:
[..]
Over het gebruik; Het is maar net waar je hem voor nodig hebt. ga je hem als agenda, route planner of gewoon voor spelletjes gebruiken?
MSN gaat, zonder problemen. Maar je hebt wel een klein scherm en een nog kleiner toetsenbord dus je zal niet zo kunnen msn'en als op je normale computer. En omdat je via GPRS intenet gaat het ook nog eens baggertraag. Een normale intenetpagina openen is te doen, maar fijn is het niet. En je zit weer met het kleine scherm.
Met andere woorden, het kan. Maar het is absoluut niet te vergelijken met je normale pc.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 10:56 schreef Jereon het volgende:
(maar verschil mot er zijn he.... wat zouden de verzendkosten zijn vanuit dat verre land?)
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:05 schreef SeLang het volgende:
Het probleem is vooral dat hier alleen de Chinese versie te koop is.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:32 schreef killerkef het volgende:
ipaq 1940
klein en erg fijn
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:15 schreef The.PhantoM het volgende:
zijn mooie dingetjes maar wat kan je eigenlijk nou met een pda behalve gebruiken als agenda en spelletjes doen? Zijn ze uitgerust met wifi? Maar hier in NL heb je daar ook niet echt veel aan, volgens mij is er geen wifi dekking in NL, en al helemaal niet gratis.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:32 schreef killerkef het volgende:
ipaq 1940
klein en erg fijn
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:15 schreef The.PhantoM het volgende:
zijn mooie dingetjes maar wat kan je eigenlijk nou met een pda behalve gebruiken als agenda en spelletjes doen? Zijn ze uitgerust met wifi?
quote:
Maar hier in NL heb je daar ook niet echt veel aan, volgens mij is er geen wifi dekking in NL, en al helemaal niet gratis.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 00:54 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Ahhh, patsen!
MDAII
Wifi, 1 Gb Sandisk.
[afbeelding]
Nahhh, patsen! Toch maar niet, alhoewel ik niet meer zonder het dingetje wil. Het is mijn telefoon, mp3 speler, agenda, wekker, kladblok, boodschappenlijstje en in bed tv.![]()
quote:Op zaterdag 4 december 2004 00:17 schreef BaggerUser het volgende:
welk merk is nou over het algemeen het beste?
ik zie vooral veel ipaq's maar zijn die ook het beste?
PalmOne gegarandeerd... Qua specificaties lijken ze minder dan de PPC's maar ze gaan 10x effectiever om met de resources. Verder is het OS een stuk vriendelijker en toegankelijker.quote:Op zaterdag 4 december 2004 00:17 schreef BaggerUser het volgende:
welk merk is nou over het algemeen het beste?
ik zie vooral veel ipaq's maar zijn die ook het beste?
TV niet... wel divx (PalmOS + highres + aan te raden)quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:04 schreef ook_gek het volgende:
Hoe kan je TV kijken op je PDA? WAnt dat wil ik ook![]()
Die heb ik ookquote:Op donderdag 2 december 2004 21:11 schreef QuietGuy het volgende:
Ik heb deze:
[afbeelding]
Cassiopeia E200, een ouwetje, met CF-wifi-kaartje, SD-kaartjes, etc.
Dat heb ik al jha.quote:Op zaterdag 4 december 2004 18:43 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
TV niet... wel divx (PalmOS + highres + aan te raden)
dat is dan persoonlijk, want mijn ervaringen met het Palm OS is dat het minder gebruikers vriendelijk is .quote:Op zaterdag 4 december 2004 18:42 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
PalmOne gegarandeerd... Qua specificaties lijken ze minder dan de PPC's maar ze gaan 10x effectiever om met de resources. Verder is het OS een stuk vriendelijker en toegankelijker.
Het Grietzen! Leuke opstellingquote:Op vrijdag 3 december 2004 18:08 schreef Greetz het volgende:
[afbeelding]
Asus 620BT met Wifi via CF card
Email via Outlook Mobile Access (complete Exchange 2003 email en Agenda synchronisatie)
verbinding naar internet via Wifi of BT -> GPRS
en het divx filmpje zet je op een mem. card (CF, SD ...?)?quote:Op zaterdag 4 december 2004 18:43 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
TV niet... wel divx (PalmOS + highres + aan te raden)
Leuke muismat, je collega's?quote:Op zondag 5 december 2004 02:09 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[afbeelding]
een good old IPAQ 3850 nya
Tel eens het aantal handelingen wat nodig is om bijvoorbeeld een afspraak in de voeren, een adres te wijzigen. Daarin ownt PalmOS nog steeds. Dit is mijns inziens een belangrijk punt.quote:Op zaterdag 4 december 2004 20:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
dat is dan persoonlijk, want mijn ervaringen met het Palm OS is dat het minder gebruikers vriendelijk is .
Die heb ik dus ook ,maar echt tevreden ben ik dus niet. Maar zal wel aan dit exemplaar liggen.quote:Op maandag 6 december 2004 12:16 schreef avw1982 het volgende:
[afbeelding]
Blijft een fijn apparaatje.
Kleuk!quote:Op dinsdag 7 december 2004 04:51 schreef Libris het volgende:
[afbeelding]
Een Datastrip DSV II (iets anders dan op plaatje), een erg lomp nieuw duur ding (2000 euro). Voor een biometric project op mijn werk.
Ze doen het nog primaquote:Op maandag 6 december 2004 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Een Toshiba Libretto HW?? Die doen in goeie conditie ERG goeie prijzen heb ik gehoord...
quote:Op dinsdag 7 december 2004 10:42 schreef Orcaman1984 het volgende:
[afbeelding]
Palm Tungsten T3 dus!!![]()
Nou lieffie, dat is niet zo moeilijk hoor.quote:Op zaterdag 4 december 2004 02:18 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Hoe die je TV kijken er op dan![]()
Grobbenkuiken
Oh een prinsesje die dit soort taal spreekt smelt ik voorquote:Op dinsdag 7 december 2004 22:59 schreef Grobbenkuiken het volgende:
[..]
Nou lieffie, dat is niet zo moeilijk hoor.
Benodigd:
* desktop systeem met tv-kaart en een beetje rappe processor
* WME (windows media encoder, gratis download van Bill)
* Wifi netwerkje
Je streamed middels WME het tv signaal op je thuisnetwerk. Het beeld is niet je van dat, maar voor 'pratende hoofden' is het prima!
Voor wat betere kwaliteit kan je bestanden omzetten afkomstig van DVD, internet etc, en deze opslaan op een SD kaart.
Tot slot is deze site een aanrader: http://www.pocketpcmedia.nl/ Actuele radio en video fragmenten.
Is het toetsenbordje nog wel enigszins bruikbaar (van de P910) voor mensen die een 5mx, Revo, 9210 gewend zijn?quote:Op donderdag 9 december 2004 22:47 schreef J.A.N.A. het volgende:
[afbeelding]
Sony Ericsson P910 met Sandisk 256 MB Memorystick Duo Pro.
Ik heb hiervoor een verschillende PDA's gehad: Psion Revo, Nokia 9110 en 9210 en een Sony Ericsson P800.
In mijn geval een wirwar van papiertjes en viltjes oplossen. Afspraken, lunches, werkshifts, zuipmomenten, ToDo's deadlines, allemaal dingen die zwaar irregular zijn.quote:Op donderdag 9 december 2004 23:53 schreef de_priester het volgende:
wat moet je met een pda, eigenlijk. als student, bijv.
Ben je hier al langs geweest? http://www.davespda.com/resources/compare/quote:Op donderdag 9 december 2004 23:50 schreef HighLander het volgende:
Weet iemand toevallig een fijne site om alle merken en types tegen elkaar te vergelijken op kenmerken en specificaties? Want ik heb een hoop gevonden op verschillende sites, maar nog niet echt 1 die echt alle bestaande verkrijgbare modellen kent.
Ik kan je vertellen: Het toetsenbord is zo goed als waardeloosquote:Op donderdag 9 december 2004 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is het toetsenbordje nog wel enigszins bruikbaar (van de P910) voor mensen die een 5mx, Revo, 9210 gewend zijn?Anders wacht ik liever op de 9300....
Je werkt voor Big Brother?quote:Op dinsdag 7 december 2004 04:53 schreef Libris het volgende:
Deze is het
[afbeelding]
Datastrip Introduces the New DSVII-SC Biometric Smart Card Reader
The new DSVII®-SC is a handheld device specifically designed to provide identity verification by reading contact and contactless chips on identification documents such as ID Cards, Passports, National ID Cards, Driver’s Licenses and many more ID initiatives. The DSVII®-SC combines a contact and contactless smart card reader, a 500 dpi fingerprint sensor for instant matching to a biometric template, and a large colour digital touchscreen display readable in direct sunlight or low light conditions – all in a compact handheld WindowsCE.NET unit weighing approximately two pounds. DSVII®-SC supports internal wireless communication for data and fingerprint transmission for identity search and verification against a back-end system.
Helemaal mee eens is, ook een heeft.quote:Op zaterdag 4 december 2004 10:53 schreef Gunner het volgende:
Prutsers
This rules them all
[afbeelding]
4150
![]()
Ah okee....quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:36 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen: Het toetsenbord is zo goed als waardeloos![]()
Het toetsenbordje heb ik er dag 1 afgehaald. Ik vind hem dan ook een stuk mooier.
De 9300? Dan liever de 9500 met wifi
Best verkochte smartfone in de VS... Top dingetje!quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:54 schreef ruudjuh31 het volgende:
Ik krijg een Treo 600 leuk dingetje, hij ziet er zo uit:
[afbeelding]
Dan is de 9300 een goeie keus denk ik... 'k heb hem nog niet in het wild gezien...quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah okee....Jammer.
De wifi heb ik niet nodig, en ik wil eigenlijk weleens wat kleiners dan de 9210... vandaar de 9300
Heb de 9500 overigens afgelopen april al even mogen testen
Ik heb nauwelijks ervaring met Graffitti (Dat is toch van Palm?) Maar ik heb zo als je ziet altijd PDA's met toetsenbord gehad, ik heb geen enkel probleem met de handschriftherkenning van de P910, feilloos is het niet. Ik heb veel problemen met de 0 en de 6 maar voor de restquote:Op vrijdag 10 december 2004 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Anyway, de 9300 duurt nog een maand of 4, de P910 is er NU al.... Is er met die handschriftherkenning een beetje vlot en foutloos te werken? Ik spreek vooralsnog alleen Grafitti 1
Ik zoek nog een schermpje van een palm III,quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:12 schreef Alcyone het volgende:
Heb zelf een Palm IIIxe. Was er blij mee, tot ie op een dag ALLES vergat. Zo zwaar de pest over in, heb 'm nooit meer aangeraakt.
Nu ligt dat ding in een doos wachtend op een nieuwe eigenaar.
Je gaat toch niet van een IIIxe een schermpje overbouwen op je eigen machine?quote:Op zondag 19 december 2004 13:30 schreef _sinner_ het volgende:
[..]
Ik zoek nog een schermpje van een palm III,
wat moet je voor de jouwe hebben?
Waarom niet?quote:Op zondag 19 december 2004 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je gaat toch niet van een IIIxe een schermpje overbouwen op je eigen machine?
Is dat de Sony Clie TH55 op de foto? Nee toch..quote:Op zondag 19 december 2004 03:41 schreef Stereotomy het volgende:
Heb een Sony Clie TH55 en een UX40 (die ik ga verkopen). En ook nog een mooie Palm m100 als wekker.
[afbeelding]
Vandaag dat ik hem niet kon vindenquote:Op dinsdag 21 december 2004 15:55 schreef Underdoggy het volgende:
[quote=SubSun]Is de TH55 al te koop in Europa?
prinsesjequote:Op zaterdag 25 december 2004 01:10 schreef Grobbenkuiken het volgende:
[..]
Heb je een keuze kunnen maken?
die heb ik ook...int zilverquote:Op donderdag 9 december 2004 23:58 schreef coz het volgende:
[[url=http://img66.exs.cx/img66/5986/c500large5zd.th.jpg]afbeelding][/url]
komt in de buurt van een pda toch ?![]()
zonder toetsenbord of touchpad maar met genoeg ram enm$ (.... msn
)
Wegwezen bottenkluiverquote:Op donderdag 13 januari 2005 10:17 schreef Stereotomy het volgende:
Sony Clie SL10
25 EUR incl. verzendkosten
Internet via je bed? Leg uit?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:34 schreef karper het volgende:
zoek nog steeds een pda voor internet via me bed en voor recepten voor school wordt een beetje moe van elke keer 2 boeken en 1 eigen map.
iemand advies?
via je bedquote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:34 schreef karper het volgende:
zoek nog steeds een pda voor internet via me bed en voor recepten voor school wordt een beetje moe van elke keer 2 boeken en 1 eigen map.
iemand advies?
Moet??quote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:47 schreef kepler het volgende:
[..]
via je bed
maar als je dat wil moet je een palm kopen met Bluetooth/WiFi en dan internet delen in WIndows aanzetten. (heb je natuurlijk wel een bluetooth adapter/wifi kaart in je PC nodig)
Same here icm tomtomquote:Op dinsdag 1 februari 2005 20:26 schreef BlueDragon het volgende:
Ik heb gisteren de Yakumo Delta 300 GPS gekocht.
Het is mijn eerste PDA. Ik vind het een geweldig apparaat. De geïntegreerde GPS antenne is heel makkelijk. Geen lastige kabels in de auto, alleen 1 voor de spanning.
Naar mijn idee een goede prijs/kwaliteit verhouding (Kieskeurig.nl)
Gekocht bij Computerconcurrent.
[afbeelding]
PDAmill [kuch]eMule[/kuch]quote:Op donderdag 10 maart 2005 23:42 schreef WebForce het volgende:
[afbeelding]
Iemand tips voor spelletjes?
Ja hoiquote:Op donderdag 2 december 2004 21:48 schreef PuR3_D4RkN355 het volgende:
[afbeelding]
iPaq h1930
![]()
Niet bepaald de beste van de PDA's, maar goed genoeg voor wat ik ermee doe (mp3 speler, handheld "console", agenda etc.)![]()
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 14:42 schreef Stereotomy het volgende:
Windows Mobile Phone Edition is GEEN PDA OS! !! Het is gewoon een telefoon met een zielig Windows Logo'tje erop zodat mensen het gevoel hebben een computer in de hand te hebben. Komop man, ga ergens anders je hersens spoelen.
De 650 is uit, kan je niet beter deze kopen?quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:54 schreef ruudjuh31 het volgende:
Ik krijg een Treo 600 leuk dingetje, hij ziet er zo uit:
[afbeelding]
Net zo duur als de 600 in de tijd, ik betaalde 899 met PP GPS set. Nu is ook 899 met TomTom Gpsquote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:57 schreef Underdoggy het volgende:
tomtom/navigatie op een smartphone is onzin. Maar de Treo 650 is zeker weten beter... maar dat zie je ook helaas in de prijs.
De 650 is echt niet zaligmakend hoor. Hoewel het scherm wel top is.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:14 schreef mikezwet het volgende:
[..]
De 650 is uit, kan je niet beter deze kopen?
Verder een goed ding de 600, nadeel vind ik dat er geen tomtom op kan (op de 650 wel) en dat er geen geintergreerde gps ontvanger op zit. Maarja je kan niet alles hebben![]()
Mag je mij vertellen hoe want ik heb de cd's van m'n vaders setje geprobeerd maar dat werkte niet. Dit was versie 3.0 van Tomtom.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 09:36 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
De 650 is echt niet zaligmakend hoor. Hoewel het scherm wel top is.
Verder werkt de software van ome Tom ook op de Treo 600, geen zorgen.
Volgens mij gebruk ik versie 1 nog ofzo. Iig een versie die destijds voor de T3 is uitgebracht. (Met SD kaartje erbij)quote:Op dinsdag 29 maart 2005 17:40 schreef mikezwet het volgende:
Mag je mij vertellen hoe want ik heb de cd's van m'n vaders setje geprobeerd maar dat werkte niet. Dit was versie 3.0 van Tomtom.
Elke gadget heeft z'n problemen...quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:05 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk geen Treo 650.
Vanochtend deed ik m'n datakaart erin waarop ik tomtom had gezet start het ineens op. Alle ingesteld en het werk schijnbaar. Alleen hij kan geen verbinding krijgen met de GPS. Ik kan enkel de setting Baudrate instellen. Waar staat dit normaal op?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:08 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Volgens mij gebruk ik versie 1 nog ofzo. Iig een versie die destijds voor de T3 is uitgebracht. (Met SD kaartje erbij)
Standaard is dat 4800 baud.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:03 schreef mikezwet het volgende:
Ik kan enkel de setting Baudrate instellen. Waar staat dit normaal op?
Afgezien van het feit dat zo'n ding gewoon handig kan zijn, kunnen veel mensen die zo'n ding hebben ook eigenlijk best zonder... Maarre... We're talking play-value herequote:Op donderdag 9 december 2004 23:53 schreef de_priester het volgende:
wat moet je met een pda, eigenlijk. als student, bijv.
Dat kan ik ook met m'n 6230 via SSH. Op m'n eigen server dan, dus maak je maar geen zorgenquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:10 schreef RetepV het volgende:
En het leukste is om hem als extra terminal te gebruiken. Ik gebruik daarvoor RealVNC (http://www.cs.utah.edu/~midgley/wince/vnc.html). Ik heb thuis een servertje staan op zolder. Via WiFi kan ik vanaf de bank met VNC op mijn servertje rommelen. En in feite kan ik overal waar een open WiFi hotspot is bij mijn servertje komen.
Een uitstekende antenne... Dat is tegenwoordig al genoeg reden voor mij om een foon/pda niet te kopen.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:12 schreef Stereotomy het volgende:
PalmOne Treo 600
[afbeelding]
Push e-mail, geweldige 1 handige bediening, goede batterijlevensduur en ontvangst dankzij externe antenne, geweldige thumbboard!
En een shitload aan intuitieve en krachtige PalmOS applicaties.
Ook het logo in spiegelbeeld?quote:
jammer dat ie niet meer te koop is.quote:Op maandag 2 mei 2005 23:14 schreef Sosa het volgende:
En ik heb deze:
[afbeelding]
[[url=http://img97.echo.cx/img97/7811/mda4yh.th.jpg]afbeelding][/URL]
Helaas gebruik ik em enkel om te bellen.. Staat daarom trouwens ook te koop.
[TK] MDA III simlockvrij, 3 maanden oud (Qtek 9090)
![]()
Mocht je nog eens samen met mij opgesloten zitten in een tunnel + kettingbotsing, dan zul je me bedanken dat er een antenne op de Treo zit.quote:Op maandag 9 mei 2005 11:38 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Een uitstekende antenne... Dat is tegenwoordig al genoeg reden voor mij om een foon/pda niet te kopen.
Voor de rest ziet 'ie er leuk uit
De Ipaq 3715.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:05 schreef T1andonly het volgende:
Ik ben nu even op pda-shop.nl aan het kijken en daar staan volgens mij best aardige PDA's op voor minder dan 400 euro
Is dat iets? of moet je gelijk in hogelijk prijsklassen denken. Hoe bevalt het internetten op een PDA trouwens?
Ik wil
- Beetje internetten ==> vooral MSN als mogelijk is
- Af en toe wat filmpjes kijken
- Soms wat muziek beluisteren
WLan is wel een vereiste daarom en bluetooth is ook wel handig dus.
http://www.pda-shop.nl/product/12433 HP iPAQ hx2410 lijkt me wel een goede
evenals http://www.pda-shop.nl/product/16167 deze van acer
en een goedkopere van HP de IPAS rx3715
http://www.pda-shop.nl/product/11891
Is dit allemaal wat?
bluetooth dongle'tje is toch stukken goedkoper?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:21 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De Ipaq 3715.
Neem je een wlan router en kun je vanuit je bed internetten. (en bijv. streaming media bekijken) Met een MMC kaartje voor MP3's, films, games etc. Of je maakt een thuisnetwerkje en je kunt films en muziek afspelen die op je pc staan.
Het is een leuk apparaat, een van de betere Windows Mobile Smartphones waar de D-Pad *wel* goed is in geintegreerd, maar haalt het daarbij nog niet bij de PalmOne Treo 600 of 650. Daarbij mist de MDA compact een toetsenbordje, zoals Underdoggy al aangeeft: funest voor een "mobile messenger" als de MDA of de Treo. Als jij een email wil versturen of SMS'en dan wil jij dat niet langzaam met een pennetje intikken of opschrijven, maar snel kunnen invoeren met een thumbboard. De thumbboards van de Treo's zijn geroemd om hun ergonomie.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:46 schreef schrama het volgende:
Vinden jullie die MPA iets of niet??? en werk die agenda functie enzo makkelijk??? Ik ben van plan er ook zo 1 te gaan halen...
Wat zijn de minder sterke punten aan het apparaat???
quote:het gaat niet allemaal om de funtionaliteit, het moet gewoon allemaal goed werken en stylish zijn...
Als je nog geen WiFi hebt en moet kiezen tussen WiFi en Bluetooth is dat laatste inderdaad goedkoper.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:55 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
bluetooth dongle'tje is toch stukken goedkoper?
Ik kan je zeer zeker de rx3715 aanbevelen. Ik heb 'm zelf ook. Werkt allemaal als een tietquote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:05 schreef T1andonly het volgende:
Ik ben nu even op pda-shop.nl aan het kijken en daar staan volgens mij best aardige PDA's op voor minder dan 400 euro
Is dat iets? of moet je gelijk in hogelijk prijsklassen denken. Hoe bevalt het internetten op een PDA trouwens?
Ik wil
- Beetje internetten ==> vooral MSN als mogelijk is
- Af en toe wat filmpjes kijken
- Soms wat muziek beluisteren
WLan is wel een vereiste daarom en bluetooth is ook wel handig dus.
http://www.pda-shop.nl/product/12433 HP iPAQ hx2410 lijkt me wel een goede
evenals http://www.pda-shop.nl/product/16167 deze van acer
en een goedkopere van HP de IPAS rx3715
http://www.pda-shop.nl/product/11891
Is dit allemaal wat?
Ik heb een aantal reviews gelezen op internet en het lijkt echt een heel goed dingetje.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 01:11 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Ik kan je zeer zeker de rx3715 aanbevelen. Ik heb 'm zelf ook. Werkt allemaal als een tiet
Internetten, RSS-feeds checken, mailen en MSN/ICQ via de ingebouwde WiFi. Syncen (via cradle of bluetooth) met Outlook agenda&contacts...
En stop er een 1GB SD-card in en je kunt ook MP3's en films kwijt...
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:38 schreef Underdoggy het volgende:
schermresolutie is het grote nadeel... GPS is makkelijk te gebruiken zowel via bluetooth als via een kabel.
Jammer dat er alleen geen geintegreerde WiFi inzit.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:22 schreef Underdoggy het volgende:
VGA is misschien overkill op zo'n device maar 320*480 zoals mijn Tungsten T5 is wel erg prettig. Ik zou echt niet meer minder. Alles wordt er een stuk overzichtelijker van.
Denk dat het een goede keuze is. Hij is standaard al heel erg compleet, met veel mediasoftware geïnstalleerd. Sommigen zullen me voor deze opmerking willen stenigen, maar ik vind de ingebouwde 1,2 megapixel camera ook echt een voordeel.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:13 schreef T1andonly het volgende:
Ik neig nu ook heel erg naar de iPAQ RX3715dus misschien ga ik die in het wekend wel bestellen
Voor Pocket PC's zijn dit de PDA's met VGA schermen. De HP iPAQ HX4700 en Dell Axim X50v zijn hier de bekendste voorbeelden van. Bij Palm is de standaardresolutie al 320x480 geloof ik.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:10 schreef Kang-He het volgende:
Welke PDA's hebben allemaal nog meer 320*480? Of in ieder geval hoger dan 320*240?
Nee. Zolang we beargumenteerd onze stellingen plaatsen kan de gemiddelde lurker nog wat opsteken van de discussie ook. Als je iets ertegenin te brengen hebt, doe het dan fair en beargumenteerd.quote:Underdoggy en Stereotomy, kunnen jullie misschien wat minder afvliegen op vragen als "welke PDA moet ik nemen", om vervolgens PalmOS te promoten? Een beetje inlevingsvermogen a.u.b. Windows Mobile is ook gewoon okay
Het maakt mij niet uit wat jij adviseert hoor, maar het lijkt alsof jij (jullie?) soms over het hoofd zien dat er meer is dan Palm. Vandaarquote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee. Zolang we beargumenteerd onze stellingen plaatsen kan de gemiddelde lurker nog wat opsteken van de discussie ook. Als je iets ertegenin te brengen hebt, doe het dan fair en beargumenteerd.
Game on.
De link die jij op de vorige pagina gaf was trouwens wel excl. btw en zonder transportkosten... dat je dat niet over het hoofd zietquote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:45 schreef Kang-He het volgende:
Ik zit nog te twijfelen of het grafische aspect van Dell Axim X50v het geld waard is.. voor bijna 100E minder heb je ongeveer dezelfde PDA Dell Axim X30.
Lucky bastard.quote:
Om fatsoenlijke foto's te maken ben je nog steeds aangewezen op een gewone (digitale) camera. De meeste telefoons, smart phones en PDA's hebben een sensor die te vergelijken is met een standaard webcam. Daar mag je geen HQ afbeeldingen van verwachten.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:19 schreef schrama het volgende:
Kan je op die MDA Compact inzoomen op foto's.....? Als je Bijv. een foto met een resolutie van 1200 bij 1600 eropzet... dat je dan nog in kan zoomen op die foto...
Heb nou een samsung D500 en daar kan bijna niks mee op fotogebied...
Mooi ding idd alleen jammer dat er geen gps en gsm in zitquote:Op woensdag 18 mei 2005 12:32 schreef Underdoggy het volgende:
vandaag geïntroduceert: de PalmOne Lifedrive 4 gig
http://www.pdashop.nl/product/16629
lijkt me echt top PDA...
Read full review.quote:CNET editor's take
The PalmOne LifeDrive is a versatile handheld packed with productivity and multimedia features--but it's too expensive.
En ik kon daar gvd niet bij zijn hoewel wel een uitnodiging....quote:Op donderdag 19 mei 2005 01:32 schreef Underdoggy het volgende:
Ik kom net van de officiele PalmOne LifeDrive Launch event in Amsterdam en het is echt een gaaf apparaat moet ik zeggen. Heb er 10 minuutjes mee gespeeld en het formaat valt echt mee! Enige jammere is het soms wat langzaam laden van bepaalde dingen op de hard-drive en het haperen van MP3'tjes als je tegelijk andere dingen gaan doen op de Multimedia Device... Was btw mega-vet event!
Excl. BTW is dat hequote:Op donderdag 19 mei 2005 14:17 schreef T1andonly het volgende:
Misschien toch een dell...
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx?c=nl&cs=nlbsdt1&id=axim_x50v&l=nl&s=bsd
deze lijkt me niet slecht
quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:00 schreef Xante het volgende:
[..]
Excl. BTW is dat he. Of verkeer jij je ook in de luxe positie om de BTW af te trekken
?
Dit wordt (hopelijk) mijn eerste pdaquote:Op woensdag 18 mei 2005 12:32 schreef Underdoggy het volgende:
vandaag geïntroduceert: de PalmOne Lifedrive 4 gig
http://www.pdashop.nl/product/16629
lijkt me echt top PDA...
Ja, en daar is speciale software voor die je dan op je PC moet installeren enzo...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:52 schreef Xante het volgende:
* Xante meldt zich ook als iPAQ RX3715 bezitter
...
en kun je media vanaf je pc op je PDA streamen
...
Ik kan dat niet doen hoor, niet met de standaard file-explorer tenminste. Kan wel bestanden kopieren naar mijn PDA.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:42 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Ja, en daar is speciale software voor die je dan op je PC moet installeren enzo...
Op het moment dat je met de verkenner op de rx3715 via je netwerk naar je PC gaat, en daar op een muziek- of videobestand klikt streamt 'ie ook. Dat daar aparte software voor nodig zou moeten zijn snap ik geen hol van.
Kan gewoon via Microsoft ActiveSync (wel even de juiste opties aanvinken).quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:42 schreef Sjaakman het volgende:
Ja, en daar is speciale software voor die je dan op je PC moet installeren enzo...
Op het moment dat je met de verkenner op de rx3715 via je netwerk naar je PC gaat, en daar op een muziek- of videobestand klikt streamt 'ie ook. Dat daar aparte software voor nodig zou moeten zijn snap ik geen hol van.
Ik gebruik de Resco Explorer, maar je kunt ook met de gewone Explorer je network-shares bekijken hoor.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:53 schreef Xante het volgende:
[..]
Ik kan dat niet doen hoor, niet met de standaard file-explorer tenminste. Kan wel bestanden kopieren naar mijn PDA.
Het gaat hier over streamen. Dat doe je niet met ActiveSyncquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:29 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Kan gewoon via Microsoft ActiveSync (wel even de juiste opties aanvinken).
Ah, dan zitten we toch nog op 1 lijn. De Resco File Explorer had ik idd ook al ontdekt, maar ten tijde van mijn Nevo-post had ik dat nog nietquote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:36 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Ik gebruik de Resco Explorer, maar je kunt ook met de gewone Explorer je network-shares bekijken hoor.
In File Explorer, klik onderin beeld op "Open", en vul je netwerkpad in; \\PC-naam\map.
(Moet je natuurlijk wel een PC in je netwerk hebben die altijd aan staat en waar je gedeelde mappen/schijven op hebt staan.)
Bestanden (foto's, MP3's en video enzo) heen en weer schuiven van en naar de iPaq doe ik altijd via WiFi.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:57 schreef WebForce het volgende:
Ik heb een Dell X3 dus, maar nu wil ik graag een autolader? Iemand suggesties?
Specs?quote:Op maandag 6 juni 2005 21:38 schreef Newb het volgende:
HP Ipaq 1915!
Simpel, en lekker compact.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja. Pairen met je PDA en dan "ActiveSync" bij services op de PC aanvinken. Dus Wizard Setup van Bluetooth, tweede bolletje selecteren, en gaan met die banaan.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:02 schreef T1andonly het volgende:
Weet hier iemand hoe je een internetverbinding via Bluetooth insteld?
alvast bedankt, als ik zodalijk thuis ben ga ik het uittestenquote:Op woensdag 8 juni 2005 16:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja. Pairen met je PDA en dan "ActiveSync" bij services op de PC aanvinken. Dus Wizard Setup van Bluetooth, tweede bolletje selecteren, en gaan met die banaan.
Vervolgens op je PDA connecten met "ActiveSync via [PC naam]" et voilá.
Wanneer krijg je precies die melding? Weet je bovendien zeker dat je bij het pairen ActiveSync hebt aangeklikt? Zo neen, opnieuw pairenquote:Op woensdag 8 juni 2005 17:17 schreef T1andonly het volgende:
OK het lukt voorlopig nog niet...
Ik krijg een melding als "The requested service is not running on this device. Please make sure the service is enabled on the device or select another one to continue"
Voeg me anders even toe op MSN, adres staat in m'n profielquote:Op woensdag 8 juni 2005 17:44 schreef T1andonly het volgende:
Dat pairing zegt me eigelijk helemaal niets
ActiveSync via BT werkt dus niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |