Kijk eens naar de Olympus C-8080 Wide Zoom. Ik heb deze camera sinds een paar weken in mijn bezit en ben er zeer tevreden over ook al heb ik nog veel meer tijd nodig om alle mogelijkheden van deze camera te doorgronden en toe te passen hoor Tis een zeer robuuste camera (built like a tank) met heel veel mogelijkheden.quote:Op woensdag 29 december 2004 12:42 schreef bramiozo2002 het volgende:
Voor de mensen die denken aan een Z2, ik verkoop mijn Z3, hij staat op dit moment op ebay. Geen problemen maar inherent aan de ultrazoom is de lage lichtgevoeligheid, ik wil de utrlazoom nu opofferen voor meer lichtgevoeligheid.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=48537&item=3862726288&rd=1&ssPageName=WDVW
Daaropvolgend, ik zoek een nieuwe camera, meer lichtgevoeligheid, meer manuele mogelijkheden en misschien iets zwaarder, suggesties ?
Wat is de non-slr met de grootste lichtgevoeligheid, dus met het grootste ccd-oppervlak ?
Echte handmatige zoom op een compactcamera is er eigenlijk niet. Wat lijkt op een zoomring is meer een soort ringvormige zoomschakelaar. Mits goed gebouwd is zo'n ding wel net zo fraai te doseren als een echte zoomring.quote:Op woensdag 29 december 2004 15:53 schreef bramiozo2002 het volgende:
Bedankt voor de tip, ik zie dat de
nikon coolpix 8700
canon powershot pro1
minolta dimage a2
olympus c-8080 wz
sony dsc-f828
tot dezelfde klasse behoren en uitgebreid met elkaar worden vergeleken.
De batterijlevensduur van de olympus is zeer goed en de kleuren zouden uitstekend zijn, ik vind de zoom wat aan de magere kant en de zoom heeft een motor, heb liever een handmatige zoom.
De c-8080 en de a2 zouden de minste ruis hebben.
http://www.dpreview.com/reviews/olympusc8080wz/page15.asp
Haha, ja bedankt alsof ik nog niet genoeg twijfeldequote:die Olympus is echter wel bijzonder bekwijlenswaardig
Ik kan alleen de verschillen van de G-serie van Canon ten opzichte van bijvoorbeeld de A-serie geven en die verschillen bestaan hoofdzakelijk in een betere controle over de diverse instelbaarheden. Daarnaast is mijn ervaring met de G5 dat ie een mooiere flitsautomatiek heeft dan bijvoorbeeld de S1IS.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:45 schreef bramiozo2002 het volgende:
[..]
Haha, ja bedankt alsof ik nog niet genoeg twijfelde.
met inachtneming van wat jij zegt is de minolta dimage a2 of a200 nu ook een optie.
De g5 is ook een aardig dingetje begrijp ik en de g6 ?
Wat mij opviel bij die G6-klasse was dat de beeldkwaliteit eigenlijk beter was dan bij de dimage a2 klasse, wat is de toegevoegde waarde dan precies want ze zijn toch net iets duurder dan eerstgenoemde ?
Mijn schoonvader heeft die zelfde Sony camera. Eén groot nadeel --> als je de flitser gebruikt zie je op de foto's onderin een schaduw vlek van de lensquote:Op vrijdag 10 december 2004 10:12 schreef Puckzzz het volgende:
gisteravond begon hij erover dat Sony ook digicams maakten. Ik wist dat niet dus ik ga ertegenin, maar toen liet hij me deze foto zien!
[afbeelding]
Shock!!
Ik denk dat hij nu dus deze heeft besteld voor mij.....aaaargh, ik zou helemaal gek worden als dat waar is....
Het is wel degelijk schaduw van de lens volgens mij. Ik heb hier nog twee voorbeelden onder staan. Ook is het zo als je gaat inzoomen dat dan de schaduw er buitenvalt en dan zie je het niet meer.quote:Op zondag 2 januari 2005 14:32 schreef Rewimo het volgende:
Ik vraag me af of dat echt een schaduw isHet lijkt me eerder dat er iets voor de lens of eventueel op de chip heeft gezeten. De lens kan nooit zo'n enorme schaduw veroorzaken, en volgens mij is een schaduw ook niet zo onscherp.
Het ziet er wel heel vreemd uit in elk geval. Heb je van meer mensen met dezelfde camera dezelfde klacht gehoord?quote:Op zondag 2 januari 2005 16:33 schreef Patrick_Zaandam het volgende:
[..]
Het is wel degelijk schaduw van de lens volgens mij. Ik heb hier nog twee voorbeelden onder staan. Ook is het zo als je gaat inzoomen dat dan de schaduw er buitenvalt en dan zie je het niet meer.
[afbeelding]
[afbeelding]
Jammer want het is verder een mooie camera, en het zou ook een paradepaartje van Sony zijn op dit moment ....daar is de prijs ook naar. Maar hier is minder over nagedacht door Sony.
Het komt ook mij voor dat deze Sony even terug naar zijn schepper moet. Een afscherming van flitslicht ziet er namelijk heel anders uit, die worden naar achteren toe steeds minder scherp omrand. Deze afscherming is vlijmscherp waardoor zich de gedachte opdringt dat er iets in de weg zit voor de sensor. Wat datgene zou moeten zijn weet ik even niet, maar daar kunnen ze bij Sony veel meer zinnigs over zeggenquote:Op zondag 2 januari 2005 16:33 schreef Patrick_Zaandam het volgende:
[..]
Het is wel degelijk schaduw van de lens volgens mij. Ik heb hier nog twee voorbeelden onder staan. Ook is het zo als je gaat inzoomen dat dan de schaduw er buitenvalt en dan zie je het niet meer.
[afbeelding]
[afbeelding]
Jammer want het is verder een mooie camera, en het zou ook een paradepaartje van Sony zijn op dit moment ....daar is de prijs ook naar. Maar hier is minder over nagedacht door Sony.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |