abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 december 2004 @ 13:58:37 #121
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24275700
Heeft er iemand ervaring met de Canon i[super]5[/super] (of PowerShot SD20) ?

Ik wil een kleine camera naast mijn eos300D..
pi_24276118
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:42 schreef bramiozo2002 het volgende:
Voor de mensen die denken aan een Z2, ik verkoop mijn Z3, hij staat op dit moment op ebay. Geen problemen maar inherent aan de ultrazoom is de lage lichtgevoeligheid, ik wil de utrlazoom nu opofferen voor meer lichtgevoeligheid.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=48537&item=3862726288&rd=1&ssPageName=WDVW

Daaropvolgend, ik zoek een nieuwe camera, meer lichtgevoeligheid, meer manuele mogelijkheden en misschien iets zwaarder, suggesties ?

Wat is de non-slr met de grootste lichtgevoeligheid, dus met het grootste ccd-oppervlak ?
Kijk eens naar de Olympus C-8080 Wide Zoom. Ik heb deze camera sinds een paar weken in mijn bezit en ben er zeer tevreden over ook al heb ik nog veel meer tijd nodig om alle mogelijkheden van deze camera te doorgronden en toe te passen hoor Tis een zeer robuuste camera (built like a tank) met heel veel mogelijkheden.

Wat specificaties:

8-Megapixel CCD for images up to 3264 x 2448
f2.4 5x Wide Angle Zoom lens (28 - 140mm equivalent)
Stylish and rugged black magnesium alloy body
JPEG, TIFF and RAW image formats
Articulated 1.8-inch color LCD tilts up 90° and down 45°
Program AE, Shutter-priority, Aperture-priority, full Manual, Auto Exposure Bracketing
Shutter speeds from 16 secs to 1/4000 sec in Manual mode.
1.6 frames/second burst in any JPEG mode
iESP multi-pattern AF with Spot AF, Selective Spot AF, Full time AF and Manual focus (with gauge and LCD enlarged view) modes.
Digital iESP multi-pattern, Spot and Multi-point Spot metering modes.
Noise Reduction minimizes background noise in low-light situations
Sharpness, Contrast and Saturation is adjustable +/- 5 steps
ISO sensitivity: 50-400 or AUTO
Built-in flash with Auto, Fill, Red-eye reduction and Slow-sync modes
640x480, 320x240 QuickTime movies w/audio at 15 fps
Two media slots: xD-Picture Card and CompactFlash II including Microdrives
TTL hot shoe for Olympus FL-50 or FL-20 external flash
High-capacity BLM-1 Li-ion battery and charger included
Optional B-HLD30 holds two BLM-1 batteries and adds portrait grip and shutter release
PictBridge, Exif Print and Epson PRINT Image Matching II compatible
  woensdag 29 december 2004 @ 15:53:08 #123
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_24277834
Bedankt voor de tip, ik zie dat de

nikon coolpix 8700
canon powershot pro1
minolta dimage a2
olympus c-8080 wz
sony dsc-f828

tot dezelfde klasse behoren en uitgebreid met elkaar worden vergeleken.

De batterijlevensduur van de olympus is zeer goed en de kleuren zouden uitstekend zijn, ik vind de zoom wat aan de magere kant en de zoom heeft een motor, heb liever een handmatige zoom.
De c-8080 en de a2 zouden de minste ruis hebben.

http://www.dpreview.com/reviews/olympusc8080wz/page15.asp

[ Bericht 19% gewijzigd door bramiozo2002 op 29-12-2004 15:58:24 ]
if you assume nothing you assume you know everything
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 29 december 2004 @ 20:49:35 #124
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24283250
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:53 schreef bramiozo2002 het volgende:
Bedankt voor de tip, ik zie dat de

nikon coolpix 8700
canon powershot pro1
minolta dimage a2
olympus c-8080 wz
sony dsc-f828

tot dezelfde klasse behoren en uitgebreid met elkaar worden vergeleken.

De batterijlevensduur van de olympus is zeer goed en de kleuren zouden uitstekend zijn, ik vind de zoom wat aan de magere kant en de zoom heeft een motor, heb liever een handmatige zoom.
De c-8080 en de a2 zouden de minste ruis hebben.

http://www.dpreview.com/reviews/olympusc8080wz/page15.asp
Echte handmatige zoom op een compactcamera is er eigenlijk niet. Wat lijkt op een zoomring is meer een soort ringvormige zoomschakelaar. Mits goed gebouwd is zo'n ding wel net zo fraai te doseren als een echte zoomring.

Zelf ben ik nog immer goed te spreken over de 2.0 van het optiekje van mijn Canon G5. Wanneer megapixels minder belangrijk zijn is het misschien ook de moeite waard om eens in het 5MP-segment rond te kijken, die camera's zijn inmiddels meer dan betaalbaar.

De verschillen die in reviews worden aangeroerd moet je je trouwens niet voorstellen als verschillen van dag en nacht. Vaak zijn verschillen qua ruis meetbaar maar in het gros van je resultaten niet zichtbaar, en dan ook alleen wanneer je je sensor tot ISO-max opschroeft.

die Olympus is echter wel bijzonder bekwijlenswaardig
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  woensdag 29 december 2004 @ 23:45:37 #125
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_24287798
quote:
die Olympus is echter wel bijzonder bekwijlenswaardig
Haha, ja bedankt alsof ik nog niet genoeg twijfelde .

met inachtneming van wat jij zegt is de minolta dimage a2 of a200 nu ook een optie.
De g5 is ook een aardig dingetje begrijp ik en de g6 ?

Wat mij opviel bij die G6-klasse was dat de beeldkwaliteit eigenlijk beter was dan bij de dimage a2 klasse, wat is de toegevoegde waarde dan precies want ze zijn toch net iets duurder dan eerstgenoemde ?
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 30 december 2004 @ 00:37:17 #126
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24289052
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:45 schreef bramiozo2002 het volgende:

[..]

Haha, ja bedankt alsof ik nog niet genoeg twijfelde .

met inachtneming van wat jij zegt is de minolta dimage a2 of a200 nu ook een optie.
De g5 is ook een aardig dingetje begrijp ik en de g6 ?

Wat mij opviel bij die G6-klasse was dat de beeldkwaliteit eigenlijk beter was dan bij de dimage a2 klasse, wat is de toegevoegde waarde dan precies want ze zijn toch net iets duurder dan eerstgenoemde ?
Ik kan alleen de verschillen van de G-serie van Canon ten opzichte van bijvoorbeeld de A-serie geven en die verschillen bestaan hoofdzakelijk in een betere controle over de diverse instelbaarheden. Daarnaast is mijn ervaring met de G5 dat ie een mooiere flitsautomatiek heeft dan bijvoorbeeld de S1IS.
Wat mij vooral aan de G5 bijzonder aanstaat is zijn ingehouden kleurweergave, alsof je nog met een ouwerwetse Vericolor film fotografeert. Die weergave is overigens indien gewenst wel op te vijzelen.

Als je in de G-serie gaat kiezen zou ik momenteel eigenlijk eerder nog de G6 nemen dan de G5, de G6 kwam bijzonder goed uit een review van dpreview. Optisch zijn de G5 en de G6en ook de G3identiek. In de G6 zit echter een nieuwere processor.

De Pro-1 is een juweel van een camera voor wat de handligging en bediening betreft, helaas heeft Canon inzake beeldkwaliteit en snelheid een paar puntjes laten liggen bij deze cameradie in ergonomisch opzicht heel veel van de G5 heeft meegekregen

Ronduit verslavend werkt het zwenkscherm van de Canon G-serie en de Pro-1, je fotografeert in en vanuit de meest onmogelijke hoeken
  donderdag 30 december 2004 @ 11:36:11 #127
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_24294400
Ok bedankt, staat genoteerd, ik zie dat de coolpix 8800 ook wel ok is ....pfffrrrtt, ik wacht nog even denk ik, ik moet eerst mijn z3 nog verkopen.
pi_24318178
Hallo kenners,

Mag ik hier jullie advies vragen wat voor camera ik het beste kan kopen?

Ik ben dus een echte nono op het gebied van camera's. Momenteel hebben we een minolta dimage E223, maar deze voldoet niet meer aan onze wensen. De beeldkwaliteit is vaak slecht, niet altijd even scherp (moet echt meerdere foto's maken voor 1 goede). Maar dat ligt dan gedeeltelijk wellicht ook wel aan mijn beperkte fotografiecapaciteiten. Maar toch...

En wat ik storend vind is dat ik zo lang moet wachten tot ik een volgende foto maak. Het laden duurt heel lang.

We gebruiken de camera voornamelijk voor het maken van foto's van onze zoon, nu anderhalf. En in februari komt de 2e. Leuk is het dan wel om meteen meerdere scherpe mooie foto's te kunnen maken.

Ik wilde ongeveer 300 euro uitgeven aan een nieuwe camera. Wie heeft er tips? Wat te kopen en waar ik op moet letten?

Als je nog tips hebt voor een videocamera, graag, want die willen we ook nog kopen...

groetjes,

Esther
pi_24353249
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 10:12 schreef Puckzzz het volgende:
gisteravond begon hij erover dat Sony ook digicams maakten. Ik wist dat niet dus ik ga ertegenin, maar toen liet hij me deze foto zien!

[afbeelding]

Shock!!

Ik denk dat hij nu dus deze heeft besteld voor mij.....aaaargh, ik zou helemaal gek worden als dat waar is....
Mijn schoonvader heeft die zelfde Sony camera. Eén groot nadeel --> als je de flitser gebruikt zie je op de foto's onderin een schaduw vlek van de lens .....beetje slordig van Sony

Hier twee voorbeelden:

[ Bericht 11% gewijzigd door Patrick_Zaandam op 02-01-2005 13:32:34 (foto) ]
Groeten,
Patrick
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 januari 2005 @ 14:32:48 #130
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24354448
Ik vraag me af of dat echt een schaduw is Het lijkt me eerder dat er iets voor de lens of eventueel op de chip heeft gezeten. De lens kan nooit zo'n enorme schaduw veroorzaken, en volgens mij is een schaduw ook niet zo onscherp.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24356297
quote:
Op zondag 2 januari 2005 14:32 schreef Rewimo het volgende:
Ik vraag me af of dat echt een schaduw is Het lijkt me eerder dat er iets voor de lens of eventueel op de chip heeft gezeten. De lens kan nooit zo'n enorme schaduw veroorzaken, en volgens mij is een schaduw ook niet zo onscherp.
Het is wel degelijk schaduw van de lens volgens mij. Ik heb hier nog twee voorbeelden onder staan. Ook is het zo als je gaat inzoomen dat dan de schaduw er buitenvalt en dan zie je het niet meer.

Jammer want het is verder een mooie camera, en het zou ook een paradepaartje van Sony zijn op dit moment ....daar is de prijs ook naar. Maar hier is minder over nagedacht door Sony.
Groeten,
Patrick
  zondag 2 januari 2005 @ 17:23:38 #132
54087 ModernTalking
Shooting Star
pi_24357035
Op dit moment heb ik de volgende camera's op het oog:

* HP Photosmart M307
* Kodak CX 7430
* Canon Powershot A400

Deze hebben allemaal ISO-waardes tot 400. Is dat echt nodig om in donkere ruimtes te kunnen fotograferen, of is 200 ook genoeg? Wil nl. ook foto's kunnen maken van het eindexamengala binnenkort...

Welke van deze 3 adviseren jullie?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 januari 2005 @ 17:48:53 #133
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24357191
quote:
Op zondag 2 januari 2005 16:33 schreef Patrick_Zaandam het volgende:

[..]

Het is wel degelijk schaduw van de lens volgens mij. Ik heb hier nog twee voorbeelden onder staan. Ook is het zo als je gaat inzoomen dat dan de schaduw er buitenvalt en dan zie je het niet meer.

[afbeelding]

[afbeelding]

Jammer want het is verder een mooie camera, en het zou ook een paradepaartje van Sony zijn op dit moment ....daar is de prijs ook naar. Maar hier is minder over nagedacht door Sony.
Het ziet er wel heel vreemd uit in elk geval. Heb je van meer mensen met dezelfde camera dezelfde klacht gehoord?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 2 januari 2005 @ 17:54:48 #134
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24357294
quote:
Op zondag 2 januari 2005 16:33 schreef Patrick_Zaandam het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het komt ook mij voor dat deze Sony even terug naar zijn schepper moet. Een afscherming van flitslicht ziet er namelijk heel anders uit, die worden naar achteren toe steeds minder scherp omrand. Deze afscherming is vlijmscherp waardoor zich de gedachte opdringt dat er iets in de weg zit voor de sensor. Wat datgene zou moeten zijn weet ik even niet, maar daar kunnen ze bij Sony veel meer zinnigs over zeggen .
  donderdag 6 januari 2005 @ 17:09:17 #135
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_24435026
Hoi,

ik ben op het moment op zoek naar een digitale fotocamera, en ben aan budget gebonden.
Het budget is 200-300 euro, wie kan me vertellen of ik daar wat leuks voor kan krijgen (slechts nodig voor wat vakantiekiekjes etc..). Het liefst heb ik een camera waar een sd-card in past, daar ik die al een thuis heb liggen.

b.v.d.

de HP photosmart r707, is dat een redelijk in het gezochte prijssegment?
http://www.vergelijk.nl/cgi-bin/review.cgi?p_id=797
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')