abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 februari 2005 @ 13:55:47 #261
101026 ceteetje
The Devil Got My Number
pi_25265310
Nou, vandaag een nieuwe camera gekocht. Het is geen spiegelreflex geworden, maar een Canon G5. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Jump on a freighttrain roll on down the tracks
Leavin' town never comin' back
-J. Sas-
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 26 februari 2005 @ 14:04:31 #262
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25265424
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 13:55 schreef ceteetje het volgende:
Nou, vandaag een nieuwe camera gekocht. Het is geen spiegelreflex geworden, maar een Canon G5. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.

Ik heb de mijne inmiddels al een slordige anderhalf jaar, en ik blijf er versteld van staan wat er allemaal aan mogelijkheden en kwaliteit in zit.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:12:32 #263
101026 ceteetje
The Devil Got My Number
pi_25269129
Hmmm, ga vanavond naar een concert ... op goed geluk schieten, want ik ben er nog niet aan toegekomen om de handleiding te lezen Had ik toch eens moeten doen.
Jump on a freighttrain roll on down the tracks
Leavin' town never comin' back
-J. Sas-
pi_25269319
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:12 schreef ceteetje het volgende:
Hmmm, ga vanavond naar een concert ... op goed geluk schieten, want ik ben er nog niet aan toegekomen om de handleiding te lezen Had ik toch eens moeten doen.
Wel zo handig dat je niet vermeldt welke camera je meeneemt
Probeer de sluitertijd rond 1/100 te houden, dan heb je iig geen beweging op je foto's.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  FOK!fotograaf zaterdag 26 februari 2005 @ 20:01:35 #265
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_25269891
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:26 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Wel zo handig dat je niet vermeldt welke camera je meeneemt
Probeer de sluitertijd rond 1/100 te houden, dan heb je iig geen beweging op je foto's.
even er boven lezen leert ons dat er net een mooie Canon G5 is aangeschaft
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_25270353
Beetje vreemd dat m'n topic gesloten is over de digitale Pentaxen. Ik heb in principe al al gekozen voor de *Ist Ds en daarmee m'n keuze gevonden. Mijn probleem lag eerder bij het probleem het apparaat fysiek te vinden. Ik wil hier ook wel verder bomen over het feit waarom Pentax tegenwoordig zo ondervertegenwoordigd is op de Nederlandse markt, maar daar lijkt mij dit toch niet het juiste topic voor........
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 februari 2005 @ 21:06:16 #267
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25270915
Zoals gezegd bij Foto Engel in de Cronjé in Haarlem (1099 inclusief lens).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!fotograaf zaterdag 26 februari 2005 @ 21:10:17 #268
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_25270976
Er wordt in het topic Pentax spiegelreflex camera (tot nu toe) voornamelijk gepraat over analoge toestellen. Wellicht is dat topic om te zetten naar een [centraal] Pentax (D)SLR versie...
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_25271024
Okay, ik zal het nog één keer uitspellen:

Waarom hebben veel Pentax dealers het merk Pentax laten vallen?!

@Rewimo: bedankt voor de tip, die staat voor aankomende zaterdag op de route ;-).
  FOK!fotograaf zaterdag 26 februari 2005 @ 21:20:06 #270
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_25271157
Hohoho, rustig, je bent duidelijk genoeg, het is geen aanval ofzo!
Het is alleen een vraag die de dealers zelf het beste kunnen beantwoorden.

Overigens is die *Ist Ds op de naam na dan een prachtige camera!
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_25271254
Het was ook geen aanval van mijn kant hoor, ik voelde me alleen wat onbegrepen .

Ik stelde de vraag eigenlijk hier, omdat hier kennelijk toch wat mensen rondlopen die al een tijdje meelopen in de wereld die fotografie heet. Misschien dat die wat meer licht konden schijnen op het feit dat er fotowinkels zijn waar het Pentax-logo op de gevel prijkt, maar waar geen Pentax te bekennen is. Ze leggen kennelijk nog liever een Olympus E-300 dan een *Ist Ds in de vitrine .
pi_25271415
mensen ik heb vandaag de knoop doorgehakt en heb de Olympus C-765 gekocht... moet nog ff spelen en testen enzo. maar tot nu toe indrukwekkend
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_25272235
Welke cameras zijn nou de opvolgers van welke cameras?
De Conon poweshot a510 en a520 de opvolger van de Canon powershot a85 en a95 of andersom?

Want de a510 en a520 zijn beide mooie toestellen, alleen ik wil geen verouderd model kopen..
pi_25272634
dubbel
pi_25272687
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 22:26 schreef Fuxl het volgende:
De Conon poweshot a510 en a520 de opvolger van de Canon powershot a85 en a95 of andersom?

Want de a510 en a520 zijn beide mooie toestellen, alleen ik wil geen verouderd model kopen..
A520 is de opvolger van de A85 (die weer de opvolger was van de A70) en A95 is opvolger van de A80. De A520 en A95 zijn aan elkaar gewaagd qua prestaties. De A95 heeft het roterende scherm wat erg handig is 1MP meer, terwij De A520 iets compacter is.
pi_25273723
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 22:26 schreef Fuxl het volgende:

de A510 en A520 zijn de opvolgers...

maar een ouder model wil niet perse zeggen dat het slechter is.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_25273766
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 22:52 schreef Powderfinger het volgende:

[..]

A520 is de opvolger van de A85 (die weer de opvolger was van de A70) en A95 is opvolger van de A80. De A520 en A95 zijn aan elkaar gewaagd qua prestaties. De A95 heeft het roterende scherm wat erg handig is 1MP meer, terwij De A520 iets compacter is.
je vergeet te vermelden dat de A520 maar 2 batterijen gebruikt ipv 4 en 4x optische zoom heeft ipv 3x
pi_25275501
Als jij mocht kiezen? A520 of A95?
pi_25275637
quote:
Op zondag 27 februari 2005 01:24 schreef Fuxl het volgende:
Als jij mocht kiezen? A520 of A95?
A520 om diverse redenen
voordelen:
2 batt. ipv 4
4x zoom ipv 3x
compacter formaat
goedkoper

nadelen:
4MP ipv 5MP
geen zwenkscherm
  FOK!fotograaf zondag 27 februari 2005 @ 07:30:30 #280
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_25278179
Ik zou juist voor de A95 gaan.
voor dat Scherpje laat mij voor die gaan.
de ene zoom minder is op te lossen met die 1 mp meer.
hij is compact zat naar mijn idee.
4 batterijen is geen punt, beetje gewicht in je hand is lekker, bovendien lijkt het me dat je langer kan fotograferen op 1 set batterijen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_25281569
quote:
Op zondag 27 februari 2005 07:30 schreef Xilantof het volgende:
Ik zou juist voor de A95 gaan.
voor dat Scherpje laat mij voor die gaan.
de ene zoom minder is op te lossen met die 1 mp meer.
hij is compact zat naar mijn idee.
4 batterijen is geen punt, beetje gewicht in je hand is lekker, bovendien lijkt het me dat je langer kan fotograferen op 1 set batterijen.
nee, de reden dat die A95 4 batt heeft zal eerder liggen aan het feit dat hij meer stroom verbruikt.
pi_25283596
Ik wil ook een cameratje aanschaffen en heb me oog laten vallen op
de konica-minolta x31 (vanwege kosten overweging) of de iets duurdere modellen
(dus resp. "x31", "z10" en "Xg") tot 200,-

Mijn vraag is dus, wie heeft ervaring met deze camera's van minolta
En kan me iets vertellen over de kwaliteit ervan?

The canon powershot a75 is een tukkie godkoper, maar weet niet of ie beter is.
Hij is iig. een stuk groter dacht ik. En hij gebruikt 3-4 batterijen.

minolta x31

vs.

canon powershot a75

help please..

[ Bericht 6% gewijzigd door danni op 27-02-2005 17:07:13 ]
pi_25283926
quote:
Op zondag 27 februari 2005 16:57 schreef danni het volgende:
Ik wil ook een cameratje aanschaffen en heb me oog laten vallen op
de konica-minolta x31 (vanwege kosten overweging) of de iets duurdere modellen
(dus resp. "x31", "z10" en "Xg") tot 200,-

Mijn vraag is dus, wie heeft ervaring met deze camera's van minolta
En kan me iets vertellen over de kwaliteit ervan?

The canon powershot a75 is een tukkie godkoper, maar weet niet of ie beter is.
Hij is iig. een stuk groter dacht ik. En hij gebruikt 3-4 batterijen.

minolta x31
[afbeelding]

vs.

canon powershot a75
[afbeelding]

help please..
ok ik weet er (nog) niet zoveel vanaf maar in mijn zoektocht heb ik een mooie gevonden en het een en ander opgestoken. wat ik zonder specs al kan melden:

• de canon is veel fijner vast te houden dan dat andere geval, dat helpt om fatsoenlijke fotos te maken zeker in combinatie met zoomen
  • volgens mij is de lens van de canon iets groter wat beter is voor het vangen van licht (dus ook betere fotos)
  • de canon gebruikt idd 4 batt. maar maakt dat uit? je koopt een setje oplaadbare batt. en klaar.

uit de specs haal ik heel snel al verschillen die wederom in het voordeel zijn van de canon
  • 3,2MP ipv 3,0
  • canon kan ISO 50, 100, 200 en 400 aan en de minolta slechts ISO 50 of 200 (dit is voor de lichtgevoeligheid ofzo)

verder kan ik er weinig over zeggen maar dit is wat ik als leek in 3 min kon vermelden. ik zou zeggen de canon!!!
  • When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_25284124
    Geen ervaring met de camera, maar als ik een paar reviews lees zou ik voor de Canon gaan.

De Canon is iets groter en zwaarder door de 4 baterijen. Dit is niet altijd een nadeel, omdat een zwaardere camera over het algemeen beter in de hand ligt. Eigenlijk is het nogal afhankelijk waar je hem voor wil gebruiken. De minolta schijnt nogal last te hebben met scherpstelling in lichtslechte omstandigheden.

Canon
    Minolta
    Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
    pi_25284166
    quote:
    Op zondag 27 februari 2005 17:38 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
    Geen ervaring met de camera, maar als ik een paar reviews lees zou ik voor de Canon gaan.

De Canon is iets groter en zwaarder door de 4 baterijen. Dit is niet altijd een nadeel, omdat een zwaardere camera over het algemeen beter in de hand ligt. Eigenlijk is het nogal afhankelijk waar je hem voor wil gebruiken. De minolta schijnt nogal last te hebben met scherpstelling in lichtslechte omstandigheden.

Canon
    Minolta
    dat zei ik als leek ook al zonder een review gelezen te hebben
    pi_25286679
    quote:
    Op zondag 27 februari 2005 17:38 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

Canon
    Minolta
    Ok. dankje wel jullie beiden
    Ik wil denk ik vnl macro-fotos maken, heb iets met kleine objecten en dan van dichtbij.
    Ook wil ik nietsvermoedende voorbijgangers fotograferen
    Maar veel digitale cameras zonder sluitertijd (?) hebben last van die 'veeg-foto's'
    ik hoop dat die canon daar geen last van heeft

Over het algemeen kan ik toch niet zo heel veel verwachten van een dig. camera
    topt 200- denk ik

bedankt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')