abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 december 2004 @ 12:47:46 #241
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_24010047
De lucht heeft hier ineens een vreemde blauwe kleur gekregen.
Is dit normaal?
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
  donderdag 16 december 2004 @ 13:10:05 #242
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_24010476
Nog steeds geen blauwe lucht en zon gezien hier
Maar de bomen bewegen wel, weet iemand misschien wat dat is?
silence can say more than thousand words
  donderdag 16 december 2004 @ 13:15:06 #243
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_24010593
quote:
Op donderdag 16 december 2004 12:47 schreef JoeKurr het volgende:
De lucht heeft hier ineens een vreemde blauwe kleur gekregen.
Is dit normaal?
Wat voor blauw? Babietjes blauw of dieppaars/blauw/groen achtig.

In het eerste geval is het een typisch zomerverschijnsel wat we in deze contreien al erg lang niet meer gezien hebben. In het tweede geval zou ik zeggen, leg je camera maar klaar. De pleuris breekt uit...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 16 december 2004 @ 13:32:22 #244
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_24011044
Laat maar, het is inmiddels alweer het oude vertrouwde grijs geworden
pi_24012488
quote:
Op donderdag 16 december 2004 09:35 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:

[..]

Sandratjuhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hoi

Sorry moest er eventjes uit
Jemig, jij duikt ook altijd overal op.

Maareuh, hoi terug.
  donderdag 16 december 2004 @ 14:38:50 #246
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_24012508
Regen waar ben je al niet blij mee tegenwoordig
silence can say more than thousand words
pi_24013365
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:37 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Jemig, jij duikt ook altijd overal op.

Maareuh, hoi terug.
jah ik ben ook fulltime fokker hé ;-)
pi_24013465
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:14 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:

[..]

jah ik ben ook fulltime fokker hé ;-)
En dan kom je me nú pas tegen? Dude....

Enneuh, ontopic; hier regent het al vanaf 12 uur.
pi_24013495
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:18 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

En dan kom je me nú pas tegen? Dude....

Enneuh, ontopic; hier regent het al vanaf 12 uur.
Ik weet wel dat je hier zit, maar dat was idd de 1e reply die ik zag na heel veel tijd
pi_24014029
De bomen bewegen én zijn nat! Ze zullen wel schrikken...
Dat storingding van za op zo trekt wel n beetje errug zuidelijk langs, vooralsnog lijkt het een Noordfrans geval te worden met wat Belgische aspiraties. Ach, ik weet zeker dat PP er weer heel mooie dingen over kan zeggen

Wat een donkerte trouwens, je zou bijna fan van kerstlichtjes worden.
  donderdag 16 december 2004 @ 15:45:46 #251
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_24014113
Hoezo, sombere maand :

[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_24014168
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:42 schreef Herrtee het volgende:
De bomen bewegen én zijn nat! Ze zullen wel schrikken...
Dat storingding van za op zo trekt wel n beetje errug zuidelijk langs, vooralsnog lijkt het een Noordfrans geval te worden met wat Belgische aspiraties. Ach, ik weet zeker dat PP er weer heel mooie dingen over kan zeggen

Wat een donkerte trouwens, je zou bijna fan van kerstlichtjes worden.
Vanmiddag nog wel wat zon gezien hier, maar die werd snel opgeslokt door een grijs, frontaal wolkenpakket. En inderdaad die storing trekt volgens de huidige verwachtingen veel te zuidelijk langs. Maar Noord-Nederland krijgt op zondag sowieso van doen met zware polarlows en meer van dat fraaiseen enkele hagel of natte sneeuwbui
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_24014223
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:45 schreef Againzender het volgende:
Hoezo, sombere maand :

[afbeelding]

Ik vind het gemiddelde nou ook niet echt om blij van te worden. Maar 10 uur in ruim twee weken is wel heel zielig
pi_24014389
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:48 schreef nozem het volgende:

[..]

Vanmiddag nog wel wat zon gezien hier, maar die werd snel opgeslokt door een grijs, frontaal wolkenpakket. En inderdaad die storing trekt volgens de huidige verwachtingen veel te zuidelijk langs. Maar Noord-Nederland krijgt op zondag sowieso van doen met zware polarlows en meer van dat fraaiseen enkele hagel of natte sneeuwbui
Nou, de GD heeft natuurlijk nog geen klapklote gehad (niet dat de rest vetpot heeft maar goed), dus die gaan ons ergens in deze winter echt nog een keer VRESELIJK terugpakken. Echt op afgrijselijke wijze, iets dat theoretisch feitelijk niet mogelijk is, maar met dat hoekje gebeuren wel vaker héél vreemde dingen, vaak ligt de grens op miraculeuze wijze precies over de provinciegrenzen van NH, FL en OV. Dus dan word je zondagochtend wakker en dan ligt er in het Beertahoekje opeens gewoon weer een decimeter sneeuw. En die blijft dan ook gewoon een week liggen ofzo, ik weet nog wel van 2003 dat er noord van de grote rivieren wat sneeuw was gevallen (hier lag 2-3 cm, net als op veel andere plekken) en er diezelfde week vanaf TV een reportage was vanuit Nieuw-Beerta, over hoe het nou toch kwam dat het daar zo vaak zo koud is. En we kregen ons daar toch een partij pooltaferelen te zien, minstens een decimeter stuivende sneeuw, ik weet niet wat ze daar in de lucht doen, maar het is allemaal uiterst curieus
  donderdag 16 december 2004 @ 16:40:14 #255
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_24015376
quote:
Weerbericht: 9 december 2028 vanuit Zuidamerika

Al weken hebben we met die warmbloedige hoog te maken. Maar, eindelijk trekt hij richting het noorden en tovert zichzelf om naar een koudbloedig hoog.

Dit is inmiddels al gebeurd en vanaf zal er een noordoostelijk windje opsteken. Gisteren liep het kwik nog hoog op. In vlissingen werd een Tmax van -12 graden genoteerd, terwijl Eelde al op -18,3424 bleef steken. Maar dat zijn vrij normale waarden voor de tijd van het jaar.

Maar nu de wind omgaat naar het oosten, zal er nog wat koudere lucht naar onze kant toekomen. De zon komt wel weer terug. Overdag wordt het dan niet meer warmer dan -22 in het zuidwesten tot een graad of -29 in het noordoosten. Deze trend zet zich voorlopig door.

Een groot deel van de Noordzee is bevroren, alleen verder ten zuiden van Ierland en Engeland is nog een wak te vinden. En gaat men verder naar het westen, dan ligt de zee natuurlijk wel gewoon open. Kijken we op de langere termijn, dan lijkt de wind te draaien naar het noordwesten. Daar ligt alleen maar ijs en sneeuw. Het zal daardoor ook droog blijven. Wel kan er enige stuifsneeuw en ijsschotsen vanuit het noordwesten richting ons getransporteerd worden. Het kwik blijft eerst nog zo meest rond de -20 schommelen. Maar later lijkt er een duidelijke verzachting op te treden.

Daarna lijkt er dus toch wel het een en andere te gaan veranderen. De wind lijkt later te gaan verhuizen naar het westen. Ver ten westen van Ierland ligt de zee nog open. Daar liggen ook nog wat depressies en fronten. Deze lijken met een westelijke stroming onze kant op de komen. Daardoor kan het kwik stijgen tot -12 graden (iets boven normaal) en valt er regelmatig sneeuw. Alleen ten westen van Ierland dooit het een beetje, maar deze dooi is nog niet van plan om onze kant op de komen.

(om dat Nederland steeds onleefbaarder wordt, ben ik van plan om volgend jaar naar Zuid-Amerika te emigreren). Alleen in de zomers kom ik nog wel terug.

9 december 2028
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Weerpraatje:
30 jaar terug, was de zee in de winter nog helemaal ijsvrij. Dat had te maken met de Golfstroom die ze toen nog kenden. Het is voor ons bijna ondenkbaar, dat er toen mensen waren die hoopten of een beetje sneeuw of vorst. Dat kwam in de Nederlandse winter soms nauwelijks voor. Echt waar!! Er werden soms in december en januari zelfs temperaturen gemeten van 10 graden boven nul. Daar mogen wij wel van dromen. Dan halen wij in de zomer zelfs met moeite. Destijds waren de winden overheersend westelijk. Tegenwoordig is er geen veel voorkomende windrichting meer. Bovendien komen stormen nu niet meer voor in de winter. Alleen in de zomer is het nu erg onstuimig. Zo werd de afgelopen zomer een hoogste temperatuur gemeten op 2 juli te Arcen met 12,3 graden. Het klinkt misschien ongelofelijk, maar 30 jaar terug werd in het de zomers nog wel eens 30 graden!!!!!!! Sterker nog. In de jaren 2004, 2005 enzovoort, leek de jaar temperaturen in Nederland erg te gaan stijgen. Toch beleefde men in 2006 (voor hun begrippen) een ijskoude decembermaand en ook winter. Maar de opwarming door het broeikaseffect zette zich voor. Het ging zelfs zo ver, dan er op den duur in Nederland palmen konden groeien. Men had toen nog nooit geweten, dat er op alles van dit zo’n koude reactie kon plaatsvinden. Wel waren er zelfs in 2004 al kleine geruchten over, dat het opwarmer van de klimaat, uiteindelijk tot het stilleggen van de golfstroom en een nieuwe ijstijd kon leiden. Dat dit waarheid is geworden, blijkt nu wel.

Hieronder volgen een paar cijfers. Je ziet duidelijk wat het stilvallen van de golfstroom veroorzaakt heeft.

Mijn dagboek:

De cijfers zijn steeds de Gemiddelde temperatuur van december dat jaar.

2004: 4.2
2005: 3.8
2006: 1.6
2007 :5.6
2008 :5.9
2009:5.4
2010: 6.0
2011: 5.7
2011: 7.4
2012: 7,6
2013: 6.9
2015: 8.8
2015: 9.6: (het Hoogtepunt van het toen nog ernstige broeikaseffect (palmen in Nederland waren mogelijk)!!!!
2015: 9,2
2016 8,0
2017: 8,2 Men ontdekte of bevestigde dat de Golfstroom nu echt aan het vertragen was
2018: 6,5 (Winters werden minder warm, maar 40+ in de zomer was nog mogelijk)
2019: 6,0(Al het “zoete” ijs is in de zee verdwenen!) Gehele noordpool bestaat niet meer. Alles is gesmolten. Gletsjers zijn verleden tijd. Even werd het op de polen een stuk warmer, maar plotseling daalt de temperatuur er weer.
2020: 5,8 (Zeewater temperatuur door al het gesmolten ijs, bij ons enorm gedaald)
2021: 2,9 (Golfstroom volledig stilgevallen! Groot nieuws op de wereld! Rampjaren!!!)
2022: 2,9 ( Zeeën duidelijk veel zoeter. De eerste zomer waarbij het geen 40 meer werd). Een man ging naar het strand, en kwam helemaal onder gekoeld terug uit de zee. Was het water de aflopen jaren zomers nog steeds 25 graden, deze zomer was hij enorm gedaald naar 12 graden!!
2023: -.0,7 ( Vele vulkaan uitbarstingen op de wereld. Zo koud. Men weet niet wat men overkomt)!!
2024: -2.3 ( Zomerliefhebbers zijn verdrietig. Alle palmen van Nederland, die er relatief korst hebben gegroeid zijn nu weer definitief gestorven)! Winter kleding uit de jaren 00 (2000) werden weer massaal uit de oude doos gehaald!
2025: -6,5 ( Nederland niet goed leefbaar meer) Noordzee vriest dicht. Rotterdam haven kan geen functie meer hebben.
2026: -7.7 ( De elfstedentocht die de afgelopen jaren werden verreden, zijn nu stop gezet of eigelijk onmogelijk. Al het ijs in de kanalen is vervluchtigd. Bovendien moet men 10 meter in de sneeuw kruipen, wil men nog een bevroren kanaal ontdekken.
2027: -7.7 (Nederland stort volledig in. Economie draait niet meer goed. Een grote emigratie richting het zuiden van de Middellandse zee en noord Afrika is het gevolg. Het enige leuke nieuw was: Wel zijn er op het kanaal tussen Engeland en Nederland schaatstochten verreden! 2028: -14,7 (Helaas massale sterfte. De Nederlandse bevolking is door sterfte en emigratie met tientallen procenten afgenomen!! Veel apparatuur gaat verloren. Keren we weer terug naar primitieve tijden?
2029 -14,5 ( Ik besluit Nederland te verlaten nu het nog kan). Ik ben van plan om naar Zuid-Amerika te vetrekken. Daar lijkt helemaal niks te zijn veranderd. Terwijl er nou rondom de middellandse en het zuidoosten van Europa ook al palmen gesneuveld zijn. Heel veel Nederlanders gaan via het ijs richting Ierland, waar het nog beter vertoeven is.
2030 -14.6 < gemiddelde december temperatuur in Nederland dat jaar. Hier in Zuid-Amerika toch wel meer verandert dan ik dacht. De gemiddelde temperatuur is hier toch wel 6 graden gezakt. Ook de zee en de Caribische zee is met 5 graden gezakt! Pff ik kom hier om van de hitte, met temperaturen van constant 23 graden. Maar de mensen van hier klagen dat ze het heel erg koud hebben, en dat het sinds enkele jaren al zo abnormaal koud was! Laatst werd het hier 30 graden. Ik wist niet wat me overkwam. De bewoners zeiden echter dat dat hier vroeger heel normaal was. Tja, ik zei: een aantal jaren geleden, werden er in Nederland zelfs nog temperaturen van 30 graden gemeten. Als antwoord kreeg ik daarop: Schei uit. In Nederland, waar niks anders is dan ijs? Dat meen je toch niet!! Ik liet me haar foto’s zien, van het vroegere warme Nederland, uit de zomer van 2003.

Opeens rolde mij de tranen over mijn ogen. Wat gek. Vroeger schold ik die Noordzee uit voor warme visbak. Ook baalde ik ervan dat het nooit sneeuwde of vroor in de winter. En toch! En toch, heb ik weer heimwee naar die tijd!!! Snik Goh, was Nederland maar weer zo! Wat mis ik dat! Oh wat mis ik die tijd. Ook naar de toen Nederlandse warme zomers verlang ik weer!!!

(Ja ik weet het is allemaal zeer onmogelijk!! Zie het ook als een grap ) Maar stel je voor. We maken wel grapjes over het stilvallen over de golfstroom, maar voor Nederland hoeft dat niet leuk te zijn)

Verstuurd door : StayV (Hoogezand-Groningen op WeerWoord.be)
geweldig
  donderdag 16 december 2004 @ 18:25:08 #256
62913 Blik
The one and Only!
pi_24017535
leuk stukje, het zou gewoon waarheid kunnen worden, maar dan zal het niet zo koud worden. Nederland ligt op dezelfde hoogte als Vancouver, daar kennen ze gewoon zomers van 25 graden
  donderdag 16 december 2004 @ 19:53:27 #257
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_24019459
Hoi

De naderende storing diept sneller uit dan verwacht, tevens zal de kern nu wel over NL trekken. Men verwachte eerst dat het systeem over Frankrijk naar het oosten zou trekken. Iets om in de gaten te houden.......

zie dit stukje van de donderkop site:
quote:
** UPDATE 16/12 - @18h00 : De laatste ETA en GFS run geven aan dat de depressie die morgen over ons land trekt, een iets meer noordelijke koers neemt en vooral over NL trekt. Bovendien diept het systeem flink uit. De kerndruk boven NL zal uitkomen tussen 988 en 980hPa. Het sterkste windveld komt zowat over ons land te liggen. Er bestaan geen echte eensgezindheid, doch vrijwel zeker komt de wind boven 900hPa boven 50kts te liggen. GFS gaat zelfs voor 70kts. Eta houdt het bij 50kts. We mikken dus op rukwinden boven 85km/h, met mogelijks dus rukwinden tot 100km/h en aan zee misschien wat meer. Boven zee zal het stormen en GFS gaat zelfs voor een krappe 11bf uit NW! Boven land trekt de wind na de middag aan tot 7bf, wat veel is (bevestigd door zowel ETA als GFS).

Alles zal natuurlijk afhangen van de correcte ontwikkeling van het lagedrukgebied. We mogen hier wel spreken van RAPID CYCLOGENESE. Dat het systeem zo snel uitdiept heeft veel te maken met zijn positie, nl in de LU van een zeert sterke jetstreak (300km/h boven Z-UK en Normandië).

De kans bestaat (gezien het op RAPID CYCL gaat en gezien de 12z GFS oplossing) dat het morgen flink misloopt, want wanneer we GFS aannemen (en dat is amper 18 uur ver) dan moeten we rekening houden met rukwinden boven 120km/h! Later deze avond wordt uitgemaakt of een weeralarm wordt uitgegeven. **
Bron:
http://home-13.tiscali-business.nl/~tpm61451/tekst.html
Wat zijn we aan het doen ???
  donderdag 16 december 2004 @ 20:02:18 #258
34663 SpeedyGJ
pi_24019682
Lekker ruig weer dan
En morgen moet mijn zus verhuizen, dus moet ik ook nog eens mee helpen.
Minstens ander half uur in de bus zetten.
En dat met dit weer, zucht
Wel gaat mijn camera mee.
  donderdag 16 december 2004 @ 20:04:08 #259
34663 SpeedyGJ
pi_24019724
quote:
** UPDATE 16/12 - @20h00 : Mererndeel van de modellen houdt duidelijk een koers aan over het zuiden van NL. Dus geen weeralarm, gezien het sterkste windveld zo over N-FR terechtkomt. Enige reserve is wel op z'n plaats en rukwinden kunnen nog steeds oplopen tot tegen 90km/h. **
Dus geen weer alarm.
  donderdag 16 december 2004 @ 20:07:58 #260
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_24019836
Ja, net geupdate.......dan maar wachten op een MCS ergens in juni........ saaie bedoeling is het maar weer.
Wat zijn we aan het doen ???
  donderdag 16 december 2004 @ 20:18:28 #261
34663 SpeedyGJ
pi_24020097
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:07 schreef Oom_Agent het volgende:
Ja, net geupdate.......dan maar wachten op een MCS ergens in juni........ saaie bedoeling is het maar weer.
Yup was 4 min later
In deze winter kan nog alles gebeuren maak je niet druk.
Ik verheug me nu liever op een witte kerst
pi_24020244
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:18 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Yup was 4 min later
In deze winter kan nog alles gebeuren maak je niet druk.
Ik verheug me nu liever op een witte kerst
Nou reken er maar niet op. Het Azorenhoog wordt al maar sterker in de modelen van de laatste dagen, zolang dat ding niet kantelt of minder sterk wordt, is winterweer uitgesloten. Het is hard en ik had het ook liever anders gehad, maar het is niet anders.
  donderdag 16 december 2004 @ 20:34:07 #263
34663 SpeedyGJ
pi_24020491
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:23 schreef Steijn het volgende:

[..]

Nou reken er maar niet op. Het Azorenhoog wordt al maar sterker in de modelen van de laatste dagen, zolang dat ding niet kantelt of minder sterk wordt, is winterweer uitgesloten. Het is hard en ik had het ook liever anders gehad, maar het is niet anders.
Ik weet het maar ja
  donderdag 16 december 2004 @ 20:35:11 #264
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_24020527
Verd*mme het wordt eens hoog tijd voor een flink portie onweer, heb alweer veel te lang zonder gezeten

* boos op moeder natuur is *
We're on an express elevator to hell, going down!
  donderdag 16 december 2004 @ 20:36:51 #265
34663 SpeedyGJ
pi_24020562
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:35 schreef Draaitafeltje het volgende:
Verd*mme het wordt eens hoog tijd voor een flink portie onweer, heb alweer veel te lang zonder gezeten

* boos op moeder natuur is *
Die kans is alleen in het noorden
  donderdag 16 december 2004 @ 21:25:29 #266
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_24021818
Woei!

Best een heugelijk moment

Sinds ik mijn weerstation heb (simpel ding, maar goed) is de luchtdruk vandaag voor het eerst onder de 1000 hPa gekomen (nu 999 hPa)
  donderdag 16 december 2004 @ 21:30:18 #267
34663 SpeedyGJ
pi_24021919
999.7 laaste tot nu toe
Ook heb ik vandaag mijn max windsnelheid behaald van 26.2 km/h
En dan de regen: 4.6 mm vandaag.
  donderdag 16 december 2004 @ 23:20:08 #268
34663 SpeedyGJ
pi_24024923
Donderkop heeft geen update meer gegeven maar ik zie op steeds meer site's staan dat morgen aan de west kust een kracht 9 komt te staan.
Daarnaast zegt sommige modellen dat er mogelijk een 10 komt te staan in NH.
Ook volgende week woensdag zou het wel eens raar gaan uitpakken maar dat is nog wat te ver.
Overregens voor morgen schat ik meer een 8 in maar ja we wachten af!
  donderdag 16 december 2004 @ 23:38:35 #269
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_24025429
Lekker helder hier. Tis hier nu iets van 6 graden ofzo... Niet meldens waardig.. de druk is 997 hPa.. Maar zit er vaak 1 en sons 2 naast.... dat doet hij helaas niet goed..