abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:34:00 #176
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23728720
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je response doet aanvankelijk overkomen alsof Ayaantje een vrouw is die staat voor haar principes, echter niets is minder waar, helaas heeft ook zij last van het Geert Wilders-effect, ze staat alleen voor haar mening als ze in de nabijheid is van diverse heetgebakerde bodybuilders die haar beschermen, zonder bescherming verwordt zij tot een vrouw die heel genuanceerd overkomt

Iedereen mag wat mij betreft hier een mening over hebben, maar diegenen die dit niet hypocriet vinden van Hirsi "huilen met de pet op"Ali kan en wil ik eventueel niet beggrijpen

Dat is jouw goed recht en dan kun je ervoor kiezen de film niet te kijken en een eventuele discussie erover te negeren.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_23728736
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:26 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk niet dat de lat lager gelegd is (of ik mis de context even?) en dat verwacht ik ook niet. Angst is een slechte raadgever maar die komt van 2 kanten, uiteindelijk zal het wel leiden tot veranderingen

De lat wordt lager gelegd als we nu uit angst bepaalde films of dingen maar niet gaan zeggen, want "kijk eens wat er met Theo gebeurd is, die had ook beter op zijn woorden moeten letten".

En die lat wordt lager gelegd door hen die hem nu al plaatsen bij een lullig filmpje van 1 iemand.

1 iemand beledigt duizenden moslims, maar duizenden moslims beledigen net zo goed die ene iemand door te zeggen dat ze haar bek maar liever houdt, en dat ze een en ander over zichzelf heeft afgeroepen.

Persoonlijk vind ik die woede van duizenden naar 1 vele malen enger en gevaarlijker dan de woede van 1 naar duizenden.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:35:11 #178
13973 ranja
image means nothing
pi_23728747
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:31 schreef scanman01 het volgende:

geen partij verbieden die nog helemaal geen standpunten kenbaar heeft gemaakt.
ah, maar ze heeft het doel of de inhoud van de film wel al duidelijk gemaakt. Ze heeft het alleen nog niet uitgevoerd, maar dat geldt even zo goed voor partijen die (op zich terecht, tenzij je de vrijheid van meningsuiting op z'n breedst wilt toepssen) verboden zijn.
Bovendien wordt een demonstratie van een Nieuw rechts ook op voorhand verboden, niet achteraf. Dat moet dan ook niet meer kunnen.
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:36:12 #179
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23728760
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:34 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Dat is jouw goed recht en dan kun je ervoor kiezen de film niet te kijken en een eventuele discussie erover te negeren.

Ik negeer de discussie niet. Ik was laatst bij Rondom 10, puur omdat ik vind dat mensen de mening van mijn achterban moeten weten. Het zou dan van lafheid getuigen om de discours uit de weg te gaan

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:37:32 #180
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23728781
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:35 schreef ranja het volgende:

[..]

ah, maar ze heeft het doel of de inhoud van de film wel al duidelijk gemaakt. Ze heeft het alleen nog niet uitgevoerd, maar dat geldt even zo goed voor partijen die (op zich terecht, tenzij je de vrijheid van meningsuiting op z'n breedst wilt toepssen) verboden zijn.
Bovendien wordt een demonstratie van een Nieuw rechts ook op voorhand verboden, niet achteraf. Dat moet dan ook niet meer kunnen.

Kromme vergeliijking. Demonstraties worden alleen verboden als de politie moeilijheden verwacht (beroep op openbare orde) o.i.d. Demonstraties van Nieuw Rechts worden niet an sich verboden.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_23728840
quote:
Op donderdag 2 december 2004 23:42 schreef sizzler het volgende:
Jammer overigens dat er niet verder wordt gekeken dan een belediging. Laatst was de voorzitter van Milli Gürus die zei dat de politiek niet goed met de spanningen in NL omging en noemde het voorbeeld van Zalm die de oorlog had verklaard aan de Islam!

Zalm was lang niet zo genuanceerd als jij.
Het klonk wel degelijk als oorlog aan Islam, vandaar ook dat velen vonden dat Zalm zich (was het niet Van Aartsen trouwens) niet slim had uitgelaten in een tijd dat het handig is om zorgvuldig om te gaan met elkaar in het kader van spanningen.

quote:
Dus ofwel ziet hij alle Islamieten als terroristen, ofwel heeft hij niet begrepen dat Zalm het over de letterlijke vertaling van Bush had: The War on Terror. De oorlog tegen terrorisme dus, niet de Islam.... Maar dat zie je helaas vaker bij moslims die er bijvoorbeeld ook vanuit gaan dat Van Gogh ALLE moslims als geitenneukers bestempelde.

Bush is ook geen toonbeeld van nuance.
Zijn beleid heeft ertoe geleid dat het aantal aanhangers van fundamentalisme alleen maar gestegen is.
Zijn woorden waren dom en getuigden van bitter weinig inzicht.

PS de meeste slachtoffers van fundamentalistisch geweld zijn trouwens andere moslims.
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:43:34 #182
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23728865
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:35 schreef ranja het volgende:

[..]

ah, maar ze heeft het doel of de inhoud van de film wel al duidelijk gemaakt.

Klopt, maar dan kun je het nog altijd op vele manieren brengen. Wie weet pakt ze het nu juist wél iets anders aan vanwege de gebeurtenissen de afgelopen weken. Misschien gaat ze ook juist nog een stapje verder door wat ze nu weet. Geen idee. Zodra dat bekend is mag iedereen naar de rechter stappen en proberen de film op de brandstapel te krijgen.
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:47:01 #183
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23728917
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik negeer de discussie niet. Ik was laatst bij Rondom 10, puur omdat ik vind dat mensen de mening van mijn achterban moeten weten. Het zou dan van lafheid getuigen om de discours uit de weg te gaan

Was jij een van de schreeuwers?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:50:56 #184
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23728976
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:47 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Was jij een van de schreeuwers?

Nee, je weet toch dat ik me daar verre van houdt

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_23729047
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee, je weet toch dat ik me daar verre van houdt

Zou je niet een keer met Hirsi Ali in debat willen gaan?? Zo ja, wat zou je haar dan proberen duidelijk te maken??
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:56:54 #186
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23729067
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:31 schreef ranja het volgende:

[..]

Ik betwijfel of ze veel voorkeuze stemmen heeft gehad. En zo niet, dan is het de vvd-leiding die haar aan de zetel heeft geholpen door haar zo hoog op de lijst te zetten, niet de stemmer. En zo zal dat de volgende verkiezingen ook gaan. Zet de vvd haar bv op 5 dan komt ze ook zonder 1 enkele voorkeuzestem wel in de kamer.

ze heeft veel voorkeuze stemmen gehad. en uit recent onderzoek blijkt dat als ze zelf met een fractie zou starten, ze geloof ik 16 zetels zou krijgen.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:57:30 #187
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_23729074
quote:
Op donderdag 2 december 2004 23:49 schreef Cosma-Shiva het volgende:
... ik [vind] het op zich geen verkeerde zaak dat mensen de discussie of er wel een part II moet komen aanzwengelen middels deze rechtszaak ipv in de vorm van bedreigingen.

Dus a priori al iemand de mond snoeren.

Ik vind het maar een rare gedachte.
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:58:52 #188
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_23729092
quote:
Op donderdag 2 december 2004 23:52 schreef schatje het volgende:
Op welke zender zal het worden uitgezonden?? Ik neem aan opnieuw de VPRO. Echt de doelgroep die je wil bereiken.

Wie zegt dat het de gemiddelde moslima is die met deze film direct bereikt dient te worden?

Wat een kortzichtigheid.
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:59:42 #189
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23729106
Misschien vinden sommigen het "eng" als Hirsi Ali met deel 2 komt, maar naar mijn idee zou het nog veel enger zijn als ze dat niet doet. Dan hebben de Mohammed B's van dit land hun zin en realiseren ze zich dat een actie als die moord of Theo wel degelijk heeft gewerkt. Dat lijkt me toch wel zeer beangstigend.
pi_23729204
Laten we eerst fijn afwachten wat de Rechter hier over te vertellen heeft voor we gaan speculeren over mogelijke uitkomsten.
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent !
  vrijdag 3 december 2004 @ 01:15:53 #191
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23729338
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 01:06 schreef MarcellusW het volgende:
Laten we eerst fijn afwachten wat de Rechter hier over te vertellen heeft voor we gaan speculeren over mogelijke uitkomsten.

Is niet echt nodig. Er zijn al meerdere kenners die dit ook als een hopeloze actie hebben afgeschilderd. Dit is echt 100% kansloos en van de kant van Moszkovicz pure geldklopperij.
pi_23729367
Dadelijk heeft Moszkovicz die clienten gewoon verzonnen
WIlde gewoon zijn naam ook in de kijker werken, zoals broer en pa dat doen
  vrijdag 3 december 2004 @ 01:19:58 #193
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23729394
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 01:18 schreef milagro het volgende:
Dadelijk heeft Moszkovicz die clienten gewoon verzonnen
WIlde gewoon zijn naam ook in de kijker werken, zoals broer en pa dat doen

Over je eerste regel heb ik mijn twijfels, maar regel 2 is zeer zeker waar. Geen twijfel mogelijk!
pi_23729451
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:57 schreef Lithion het volgende:

Dus a priori al iemand de mond snoeren.

Ik vind het maar een rare gedachte.

Kijk nou even naar wat je quote:

quote:
ik vind het op zich geen verkeerde zaak dat mensen de discussie of er wel een part II moet komen aanzwengelen middels deze rechtszaak ipv in de vorm van bedreigingen.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_23729484
Als dat is wat die mensen willen.
Het is niet de handigste manier, maar er is wel weer discussie opgang.
Deze mensen hebben gang naar de Rechter gekozen, vind ik een bewonderingswaardige geweldloze actie. (Dat ze het op het verkeerde tijdstip doen is terzijde.)
Ik denk dat het meer een poging is om aftetasten hoe de kaders van de wet er eigenlijk uitzien.
Ik zou nu wel willen weten hoe de Rechterlijke macht dit binnen het "kader" plaatst.
  vrijdag 3 december 2004 @ 01:30:16 #196
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_23729521
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 01:26 schreef MarcellusW het volgende:
Deze mensen hebben gang naar de Rechter gekozen, vind ik een bewonderingswaardige geweldloze actie.

Iets als een gang naar de rechter is nu per definitie al bewonderenswaardig?
pi_23729536
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 01:30 schreef Lithion het volgende:

[..]

Blijkbaar is de keel doorsnijden de norm of zo, en ja dan is die gang een mooie zaak
pi_23729537
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 01:26 schreef MarcellusW het volgende:
Deze mensen hebben gang naar de Rechter gekozen, vind ik een bewonderingswaardige geweldloze actie.

Het zal niet bij "geweldsloos" blijven als ze ongelijk krijgen.
  vrijdag 3 december 2004 @ 01:32:36 #199
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23729547
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 01:30 schreef Lithion het volgende:

We moeten schijnbaar al blij zijn dat ze niet meteen iemand neerknallen.
pi_23729648
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 01:31 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Het zal niet bij "geweldsloos" blijven als ze ongelijk krijgen.

dat hangt m.i. af van de manier waarop ze in het ongelijk gesteld worden.( wederom speculeren )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')