abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23751604
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 00:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies, dom wicht dat werd mishandeld door haar man - eigen schuld natuurlijk Want HA heeft natuurlijk altijd gelijk.

Je snapt weer eens niet wat ik bedoel

Die dame begon hysterisch te blaten dat ze van de Koran moest afblijven en dat als Ayaan niet onmiddelijk zou beloven op te houden met het beledigen van de Islam dat ze dan geen zin had om verder te praten met Ayaan.
Toen zei Ayaan "Ik ben niet van plan op te houden" waarop de moslima zegt "Nou, dan ga ik weg"
en toen zei Ayaan dus "De groeten"

Die moslima wilde dus niet verder praten als Ayaan niet ter plekke beloofde op te houden met haar missie.
Nu, dan zeg ik dus Dikke Doei oftewel De Groeten, dan stap je toch lekker op?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23751632
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 00:51 schreef milagro het volgende:

[..]

Je snapt weer eens niet wat ik bedoel

Die dame begon hysterisch te blaten dat ze van de Koran moest afblijven en dat als Ayaan niet onmiddelijk zou beloven op te houden met het beledigen van de Islam dat ze dan geen zin had om verder te praten met Ayaan.
Toen zei Ayaan "Ik ben niet van plan op te houden" waarop de moslima zegt "Nou, dan ga ik weg"
en toen zei Ayaan dus "De groeten"

Die moslims wilde dus niet verder praten als Ayaan niet ter plekke beloofde op te houden met haar missie.
Nu, dan zeg ik dus Dikke Doei oftewel De Groeten, dan stap je toch lekker op?

Het is maar hoe je zo'n filmpje interpreert waarschijnlijk.
Ayaan deed imo weinig moeite echt in gesprek te gaan, ze luisterde niet en wilde pas verder praten als de dames ter plekke beloofden dat ze ze stopten met de islam.

Ook de mevrouw die naast haar zat, en overduidelijk echt in gesprek wilde, kreeg geen grip op de arrogante politica.
pi_23751697
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 00:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is maar hoe je zo'n filmpje interpreert waarschijnlijk.
Ayaan deed imo weinig moeite echt in gesprek te gaan, ze luisterde niet en wilde pas verder praten als de dames ter plekke beloofden dat ze ze stopten met de islam.

Ook de mevrouw die naast haar zat, en overduidelijk echt in gesprek wilde, kreeg geen grip op de arrogante politica.

Je praat nu echt gewoon poep.
Ayaan legde gewoon uit waarom ze deed wat ze deed, en waarom ze voor die vorm koos.
Die dames bleven tetteren dat het niet mocht, die teksten gebruiken.
Ayaan vroeg "Waarom niet" Antwoord "Omdat het gewoon niet mag, je moet er mee ophouden" "nu dat doe ik niet" "Nou dan stap ik op" "okay de groeten"

Noem jij dat een discussie aangaan, zoals die moslima zich gedroeg
  zaterdag 4 december 2004 @ 00:59:51 #254
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23751751
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 00:53 schreef SCH het volgende:

JIJ vindt haar arrogant. Maar dat zal zonder twijfel komen omdat je haar sowieso niet leuk vond en ook nooit zult vinden. Dan heb je natuurlijk al zeer snel een negatief beeld van iemand en leg je alles negatief uit. Zo werkt het andersom trouwens misschien ook wel
Maar Ayaan kwam daar om in discussiete gaan en een aantal van die vrouwen wilden dat dus duidelijk niet.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_23751768
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 00:56 schreef milagro het volgende:

[..]

Ayaan legde gewoon uit waarom ze deed wat ze deed, en waarom ze voor die vorm koos.
Ayaan vroeg "Waarom niet" Antwoord "Omdat het gewoon niet mag, je moet er mee ophouden" "nu dat doe ik niet" "Nou dan stap ik op" "okay de groeten"

Je hebt echt naar iets anders zitten kijken. Maar blijkbaar is alleen het woord van HA heilig en doen andere mensen er niet toe. NOtabene de mensen voor wie ze zegt op te komen en waar ze dus geen woord mee kan wisselen, dan is er iets goed mis.
pi_23751798
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 00:59 schreef scanman01 het volgende:

[..]

JIJ vindt haar arrogant. Maar dat zal zonder twijfel komen omdat je haar sowieso niet leuk vond en ook nooit zult vinden. Dan heb je natuurlijk al zeer snel een negatief beeld van iemand en leg je alles negatief uit. Zo werkt het andersom trouwens misschien ook wel
Maar Ayaan kwam daar om in discussiete gaan en een aantal van die vrouwen wilden dat dus duidelijk niet.

HA wilde helemaal niet in discussie, die zei alleen maar: "zo is het, de koran is kut en jullie zijn kut om dat jullie wel geslagen zijn maar toch nog in de islam geloven en zolang jullie dat doen blijven jullie kut en ik niet want ik ben verlicht".

Ik ben toen wel behoorlijk op haar afgeknapt inderdaad, was echt een eye-opener.
  zaterdag 4 december 2004 @ 01:09:02 #257
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23751922
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 01:02 schreef SCH het volgende:

[..]

HA wilde helemaal niet in discussie, die zei alleen maar: "zo is het, de koran is kut en jullie zijn kut om dat jullie wel geslagen zijn maar toch nog in de islam geloven en zolang jullie dat doen blijven jullie kut en ik niet want ik ben verlicht".

Ik ben toen wel behoorlijk op haar afgeknapt inderdaad, was echt een eye-opener.

Dat is dus puur de indruk die jij kreeg van die film omdat je met die instelling al bent gaan kijken denk ik. Ik kreeg een heel ander beeld van dat stukje film. Vreemd hoe verschillend mensen over een zelfde stukje tv kunnen oordelen
Natuurlik wilde ze wel in discussie. Het werd haar alleen zo goed als onmogelijkgemaakt. Vreemd dat jij niet tot dat oordeel komt.
pi_23751956
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 01:09 schreef scanman01 het volgende:
Natuurlik wilde ze wel in discussie. Het werd haar alleen zo goed als onmogelijkgemaakt. Vreemd dat jij niet tot dat oordeel komt.
Waarom ging ze dan niet in discussie? De vrouw naast haar wilde zeker in gesprek. Die anderen misschien niet, maar ze zal wel open moeten staan voor anderen. Maar zij vindt zichzelf verlicht en de anderen duidelijk minder, dat merk je dan ook aan alles.

Ik ken liberale moslimvrouwen die dit soort gesprekken veel beter afgaat en er veel meer mee bereiken. Maar die kiezen voor een andere manier, die ik veel efficienter en zinvoller vindt.
  zaterdag 4 december 2004 @ 01:15:29 #259
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23752056
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 01:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ken liberale moslimvrouwen die dit soort gesprekken veel beter afgaat en er veel meer mee bereiken. Maar die kiezen voor een andere manier, die ik veel efficienter en zinvoller vindt.

waarom zie ik die niet verschijnen dan op tv? waar blijven die vrouwen die dit soort gesprekken aangaan, niet alleen met Ayaan maar ook binnen hun eigen gemeenschap?
wat moet ik hier nu neerzetten?
  zaterdag 4 december 2004 @ 01:15:50 #260
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23752060
Ok... we agree to disagree.
En nogmaals: ik ben het totaal oneens met de meeste ideeen van Hirsi Ali, maar haar Submission project kan ik wel waarderen en haar volharding ook.
pi_23752065
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 01:15 schreef evert het volgende:

[..]

waarom zie ik die niet verschijnen dan op tv? waar blijven die vrouwen die dit soort gesprekken aangaan, niet alleen met Ayaan maar ook binnen hun eigen gemeenschap?
Telt het alleen maar als je op tv komt?
pi_23752131
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 01:15 schreef scanman01 het volgende:
Ok... we agree to disagree.
En nogmaals: ik ben het totaal oneens met de meeste ideeen van Hirsi Ali, maar haar Submission project kan ik wel waarderen en haar volharding ook.
Ik heb ook geen problemen met Submission hoor, als er maar iets minder gesuggereerd wordt dat het een enorme bijdrage is aan de oplossing van een probleem. Tot nu toe is het vooral de veroorzaker van veel problemen en dat wist ze van tevoren zelf ook, dat zei ze dag tevoren nog in een interview. Ik heb meer op met vrouwen die in blijf-van-mijn-lijf-huizen werken en echt met die vrouwen samen zorgen voor verandering.

Ik geloof dat HA oprecht is in haar bedoelingen maar ik ben niet overtuigd van de manier waarop ze het doet.
  zaterdag 4 december 2004 @ 01:22:46 #263
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23752201
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 01:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb ook geen problemen met Submission hoor, als er maar iets minder gesuggereerd wordt dat het een enorme bijdrage is aan de oplossing van een probleem. Tot nu toe is het vooral de veroorzaker van veel problemen en dat wist ze van tevoren zelf ook, dat zei ze dag tevoren nog in een interview. Ik heb meer op met vrouwen die in blijf-van-mijn-lijf-huizen werken en echt met die vrouwen samen zorgen voor verandering.

Er wordt in ieder geval volop over gediscussieerd en dat lijkt me een pluspunt. Misstanden moeten vooral veel publiciteit krijgen en dat gebeurt nu dus ook. Wel ben ik het met sommige mensen eens dat ze duidelijker moet maken dat het om een bepaalde groep Moslims gaat en zeer zeker niet alle Moslims in het algemeen. Er schijnen mensen te zijn die dat, als dat niet echt goed duidelijk wordt gemaakt, niet begrijpen.
pi_23752530
Ik denk dat we het hier niet echt over eens gaan worden, een kwestie van verschillend perspectief. Natuurlijk moeten misstanden worden blootgelegd maar mijn vraag is of HA dat ook echt doet met haar acties. Zolang ze de groep van mensen voor wie ze zegt te strijden niet aan haar kant vindt, dan zie ik geen vorderingen.

De positieve reacties komen vooral van intellectuele niet-moslims of mensen die in de islam het kwaad van alles zien.
pi_23752560
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 01:22 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Er wordt in ieder geval volop over gediscussieerd en dat lijkt me een pluspunt. Misstanden moeten vooral veel publiciteit krijgen en dat gebeurt nu dus ook. Wel ben ik het met sommige mensen eens dat ze duidelijker moet maken dat het om een bepaalde groep Moslims gaat en zeer zeker niet alle Moslims in het algemeen. Er schijnen mensen te zijn die dat, als dat niet echt goed duidelijk wordt gemaakt, niet begrijpen.

Dat Scanman01 is nou juist het probleem. In het laatste interview met de NRC geeft Hirsh aan dat ze geen enkele fiducie heeft in moslims. Ze eist Een Verandering Van De Islam Nu en gooit iedere aanhanger op een hoop.

Verder heb ik dat blijf van mijn lijf filmpje ook gezien en het was toch schrijnend te zien hoe groot de afstand tussen HA en haar naaste doelgroep is. Die schaarwerking tussen beeld en geluid die je normaal ervaart bij politici op verkiezingstournee die baby's gaan kussen, zag je daar ook. Daar zaten ze dan, de slachtoffers waar HA voorop kwam, maar ze had liever niet dat ze iets zeiden. Nou het mocht wel, maar niet als het afweek van wat HA wilde dat ze zeiden. Niemand wou, dus HA was beledigd.

Een ongehoord staaltje belediging van je achterband, maar then again waren die dertigduizend voorkeursstemmen ook vast niet afkomstig van moslima's. Ik kan maar niet begrijpen dat ze zo over haar 'volk' praat via NRC en films in plaats van met haar volk. Als het over een ander dan HA ging, zou je het dedain noemen.

Laat ze in goghsnaam terugkeren in de kamer en haar ding daar weer gaan doen. Zag een paar maanden geleden dat ze jongensbesnijdenis (na wat druk van de interviewer) net zo erg vond als vrouwenbesnijdenis. Ze ging er een wetsvoorstel tegen indienen, kondigde ze aan. Ik wacht.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  zaterdag 4 december 2004 @ 01:57:33 #266
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23752708
Uit een onderzoek van het Trimbos-instituut blijkt dat zestig procent van de bewoners van blijf-van-mijn-lijfhuizen allochtone vrouwen zijn. Een groot deel van hen is islamitisch. In 1983 was dit percentage slechts tien procent. Verder blijkt dat de vrouwen steeds vaker zwaar zijn mishandeld of kampen met ernstige psychische problemen. Zo is het aantal zelfmoordpogingen bij allochtone meisjes gemiddeld vijf keer zo hoog als bij autochtone, en is het aantal geslaagde zelfmoorden twee keer zo hoog. De blijf-van-mijn-lijfhuizen blijken met een groot capaciteitsprobleem te kampen.
Zolang dit nog het geval is en er verder niet of nauwelijks over gepraat wordt in de nederlandse talkshows, kan ik niet wachten op een volgende Submission.... en hoe meer aandacht de film krijgt hoe beter.
pi_23752713
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 23:05 schreef milagro het volgende:
Nu bij BvD, de advocaat Moskodingus

Zou je zo'n man nou herkennen zonder al die sierraden op een foto?
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_23752758
Zag je mijn post niet Scanman of wilde je hem negeren?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  zaterdag 4 december 2004 @ 02:03:13 #269
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23752773
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 02:01 schreef multatuli het volgende:
Zag je mijn post niet Scanman of wilde je hem negeren?

Wilde je dezelfde discussie die ik daarvoor had met SCH nog een keer voeren dan?
pi_23752813
Nee, die heb je al met verve gevoerd.

Ik bedoelde het gedeelte: 'Laat ze in goghsnaam terugkeren in de kamer en haar ding daar weer gaan doen. Zag een paar maanden geleden dat ze jongensbesnijdenis (na wat druk van de interviewer) net zo erg vond als vrouwenbesnijdenis. Ze ging er een wetsvoorstel tegen indienen, kondigde ze aan. Ik wacht."
  zaterdag 4 december 2004 @ 02:18:11 #271
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23752877
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 02:06 schreef multatuli het volgende:

Ik bedoelde het gedeelte: 'Laat ze in goghsnaam terugkeren in de kamer en haar ding daar weer gaan doen. Zag een paar maanden geleden dat ze jongensbesnijdenis (na wat druk van de interviewer) net zo erg vond als vrouwenbesnijdenis. Ze ging er een wetsvoorstel tegen indienen, kondigde ze aan. Ik wacht."

Ik vind besnijdenis bij meisjes wel even heel iets anders dan bij jongens. Dus op dat gebied ben ik het al niet helemaal met haar eens. Dat ze moet terug keren in de kamer vind ik ook, maar ik kan niet in haar hoofd kijken. Ze zal dat ook zeker doen als ze daar klaar voor is, daar twijfel ik niet aan. Ik ben verre van VVD'er, dus voor mij is haar Submission aanpak van vooral het huiselijk geweld maar ook andere zaken die spelen onder een bepaald aantal Moslims eigenlijk het enige belangrijke. En de film krijgt zeer veel aandacht en dat vind ik niet verkeerd. Ze zou in de volgende film iets genuanceerder kunnen zijn om zo de simpele zielen onder ons die denken dat ze het heeft over alle Moslims ervan te overtuigen dat het niet ALLE Moslims betreft. Maar ook dat is geheel haar eigen keuze natuurlijk.
pi_23752884
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 01:43 schreef multatuli het volgende:

Een ongehoord staaltje belediging van je achterband, maar then again waren die dertigduizend voorkeursstemmen ook vast niet afkomstig van moslima's.

Wat mij zo opvalt is dat AHA wordt toegejuigd door dezelfde mensen die normaliter geneigd zijn te roepen "we zijn hier wel in Nederland ja!" (bij elk moslim-bericht in de media)
Zij zijn bijzonder pro Submission en AHA die strijdt voor de onderdrukking van moslima's en de verlichting van moslims, en ik vraag me af of hun motieven wel zo nobel zijn. Zijn ze daadwerkelijk dolblij met iemand als AHA die zich opwerpt als "verlichtster van de moslims" of zien ze in AHA stiekem een gelegitimeerde Islam basher?
  zaterdag 4 december 2004 @ 02:29:50 #273
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23752904
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 02:20 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Wat mij zo opvalt is dat AHA wordt toegejuigd door dezelfde mensen die normaliter geneigd zijn te roepen "we zijn hier wel in Nederland ja!" (bij elk moslim-bericht in de media)

Aangezien ik zelf zo links ben als maar kan voel ik me niet aangesproken

Wat is FOK weer FOKKING traag trouwens. Hoe kun je nou een beetje fatsoenlijke discussie voeren als je telkens een paar minuten moet wachten voor een pagina eindelijk geladen is

edit: het gaat nu weer beter geloof ik
pi_23752915
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 02:29 schreef scanman01 het volgende:

Aangezien ik zelf zo links ben als maar kan voel ik me niet aangesproken

Dat was ook niet de bedoeling
  zaterdag 4 december 2004 @ 02:34:25 #275
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23752919
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 01:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Telt het alleen maar als je op tv komt?

nee hoor, maar ik lees en hoor er zeer weinig over. de moslim vrouwen die ik ken beamen ook dat ze zelf de route moeten uizoeken en dat ze continu tussen 'nederland' en 'islam' zitten. en dat vanuit moskeeen ed. geen enkele steun komt.
  zaterdag 4 december 2004 @ 02:39:37 #276
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23752941
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 02:20 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Zij zijn bijzonder pro Submission en AHA die strijdt voor de onderdrukking van moslima's en de verlichting van moslims, en ik vraag me af of hun motieven wel zo nobel zijn. Zijn ze daadwerkelijk dolblij met iemand als AHA die zich opwerpt als "verlichtster van de moslims" of zien ze in AHA stiekem een gelegitimeerde Islam basher?

ik ben voor iedereen die zijn best doet om aan een ieder duidelijk te maken dat wij in Nederland zijn en dat wij hier vrijheid is en dat je hier niet thuis hoort als je aan deze grenzen paal en perk wil stellen. of dat Ayaan is, vd Laan of Marijnensen, dat maakt me geen reet uit.
ik heb in ieder geval geen politiek gekleurde of politiek correcte mening hierover.
  zaterdag 4 december 2004 @ 08:59:38 #277
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23753530
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 02:06 schreef multatuli het volgende:

Dat zei ze niet. Ze zei in Nova dat de tijd daar nog niet rijp voor was. Daar heeft ze gelijk in.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_23754723
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 08:59 schreef Tarak het volgende:

[..]

Dat zei ze niet. Ze zei in Nova dat de tijd daar nog niet rijp voor was. Daar heeft ze gelijk in.
Op zich raar, als je het net zo erg vindt als vrouwenbesnijdenis dan lijkt me dat je geen dag zou moeten verspillen.
pi_23754807
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 00:56 schreef milagro het volgende:

[..]

Precies.
pi_23754921
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 11:55 schreef nikk het volgende:

[..]

Precies.
Er is volgens mij sprake van een groep mensen die nauwelijks kritisch naar HA kijkt en haar adoreert en een groep die het wel met haar eens is maar haar kritisch volgt en een groep die niks van haar moet hebben. Jij en Milagro horen bij 1. Ik bij 2.
pi_23755016
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij en Milagro horen bij 1 2. Ik bij 2 3.

Dat zou ik eerder zeggen. Weet je wat het is SCH? Natuurlijk maakt Hirsi Ali net als een ieder fouten, en ook zij heeft niet de waarheid in pacht. Maar op dit moment zijn velen geneigd vooral te kijken naar het positieve.
pi_23755053
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:09 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat zou ik eerder zeggen. Weet je wat het is SCH? Natuurlijk maakt Hirsi Ali net als een ieder fouten, en ook zij heeft niet de waarheid in pacht. Maar op dit moment zijn velen geneigd vooral te kijken naar het positieve.

Ik vraag me echt af of ze dat zelf ook vindt: dat ze de waarheid niet in pacht heeft. Daar zou ze wel wat meer van mogen laten blijken.

Wat bedoel je met geneigd te kijken naar het positieve?

Ik hoor echt niet bij 3. Ik weet nog dat ik haar voor het eerst ontmoette toen ze nog bij de Beckman werkte en erg onder de indruk van haar was. Ik ben ervan overtuigd dat ze absoluut het goede voorheeft maar ik vind dat ze erg doorschiet en meer naar de vorm dan naar haar doelen kijkt. Er staatn een prachtige ingezonden brief in de Volkskrant vanochtend waarin het veel beter wordt verwoordt dan ik dat kan.
  zaterdag 4 december 2004 @ 12:26:39 #283
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23755289
Maar dit topic gaat eigenlijk over Submission 2... en dus eigenlijk niet over de persoon Hirsi Ali. Het heeft natuurlijk wel met elkaar te maken, maar is toch wel wat anders. Het is ook logisch dat ik het regelmatig met haar oneens ben aangezien ze bij de VVD zit. Maar dat wordt dan een hele andere discussie. Als het puur gaat om Sub2 dan is mijn mening: Beter vandaag dan morgen. Wel hoop ik dat ze het dit keer iets verstandiger aanpakt en geen ruimte laat voor mensen die het allemaal weer foutief opvatten.
  zaterdag 4 december 2004 @ 12:26:48 #284
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_23755291
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:09 schreef nikk het volgende:
Natuurlijk maakt Hirsi Ali net als een ieder fouten, en ook zij heeft niet de waarheid in pacht. Maar op dit moment zijn velen geneigd vooral te kijken naar het positieve.

Het positieve?
  • 1 dode
  • brandstichtingen
  • bedreigingen
  • verscherpte tegenstellingen
  • kamerlid dat haar eigenlijke werk niet wil/kan verrichten

Mij ontgaat het positieve hiervan.
  •   zaterdag 4 december 2004 @ 12:30:58 #285
    16701 scanman01
    Today's a good day
    pi_23755363
    quote:
    Op zaterdag 4 december 2004 12:26 schreef NewOrder het volgende:
    Het positieve?
  • 1 dode
  • brandstichtingen
  • bedreigingen

• Heeft Hirsi Ali dat allemaal gedaan? Goh. Laten we dan ook meteen alle voetbalwedstrijden afschaffen.
    pi_23755392
    quote:

[..]

Het positieve?
  • 1 dode
  • brandstichtingen
  • bedreigingen

• De oplossing is volgens jou de misstanden doodzwijgen als ik je goed begrijp.
    pi_23755407
    Ja, het klopt dat het Hirsi Ali was die de groeten zei nadat ze te kennen gaf tegenover die ene moslima niet zullen stoppen die op haar beurt vervolgens zei niet meer in discussie te willen. Toch ben ik het zeker eens met SCH dat Hirsi Ali ook niet openstond voor discussie. Er was meer één opvatting van haar die geldde en dat was vrouwenmishandeling binnen de Islam gebeurt omdat het het in de Koran staat. Dat zal zeker voor een deel opgaan maar niet altijd. Het kan ook voor een deel aan de cultuur gerelateerd zijn. Verder zijn er ook moslima's die juist door de Koran zijn weggegaan bij bij hun mishandelde man. Het is dus niet zo zwart/wit als Hirsi Ali lijkt te schetsen. Misschien dat het door haar verleden komt dat ze enkel naar de Islam wijst als de grote boosdoener. Op zich ook vreemd omdat vrouwenbesnijdenis eerder cultuur gerelateerd is dan aan de Koran. Het besnijden van vrouwen gebeurde al voordat de Islam haar intrede deed.
    pi_23755469
    Het gaat erom dat die moslima eiste dat Ayaan daar ter plekke beloofde te zullen ophouden met haar missie.
    Wat had ze dan moeten zeggen
    "Ja okay ik zal het niet meer doen, omdat jij hier zo overstuur raakt en niet meer met me wil praten"

Die dames hadden kunnen verwachten dat Ayaan niet van mening zou veranderen, maar enkel kwam uitleggen waarom ze het op haar wijze deed.
    De andere dames bleven ook gewoon zitten, 1tje liep er weg.
    We hebben de discussie erna niet gezien.
    pi_23755501
    quote:
    Op zaterdag 4 december 2004 12:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af of ze dat zelf ook vindt: dat ze de waarheid niet in pacht heeft. Daar zou ze wel wat meer van mogen laten blijken.

Ze heeft een mening, en ze heeft net als een ieder een bepaalde overtuiging. En waarom zou ze wat meer aan haarzelf moeten twijfelen? Ik,vind en velen met mij, dat zij op een goede manier bezig is. Laat haar vooral doorgaan op haar manier.

quote:

Wat bedoel je met geneigd te kijken naar het positieve?

Dat de voordelen op dit moment zwaarder wegen dan de nadelen.

quote:

Ik hoor echt niet bij 3. Ik weet nog dat ik haar voor het eerst ontmoette toen ze nog bij de Beckman werkte en erg onder de indruk van haar was. Ik ben ervan overtuigd dat ze absoluut het goede voorheeft maar ik vind dat ze erg doorschiet en meer naar de vorm dan naar haar doelen kijkt. Er staatn een prachtige ingezonden brief in de Volkskrant vanochtend waarin het veel beter wordt verwoordt dan ik dat kan.

Dat kun je vinden natuurlijk. Ik denk alleen dat zij wel degelijk goed naar haar doelen kijkt.
      zaterdag 4 december 2004 @ 12:42:50 #290
    16701 scanman01
    Today's a good day
    pi_23755560
    Als je mishandeling en onderdrukking van vrouwen probeert aan te pakken is dat een goede zaak. Natuurlijk zal niet iedereen het met haar manier eens zijn, maar dat hou je toch. Het gaat er om dat er in ieder geval wat gebeurt. Als er maar vaak genoeg over wordt gesproken heb je toch kans dat langzaam maar zeker de boodschap begint door te dringen en is er ook kans dat het langzaam maar zeker wat zal gaan veranderen. Zoiets gebeurt natuurlijkniet van de ene op de andere dag, vandaar dat het steeds weer zal moeten worden herhaald.
    pi_23755568
    quote:

[..]

Het positieve?
  • 1 dode
  • brandstichtingen
  • bedreigingen

• Is dat is de schuld van Hirsi Ali? Dwaas.
    pi_23755622
    quote:
    Op zaterdag 4 december 2004 12:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Is dat is de schuld van Hirsi Ali? Dwaas.
    Dat lijkt mij ook niet maar het is indirect wel het gevolg van haar actie. Zonder daar verder een waarde-oordeel over uit te spreken kan ik me dan ook niet vinden in de conclusie dat het positieve overheerst boven het negatieve. Of zijn er zoveel vrouwen minder mishandeld door haar film?

Nu ga ik even in de tuin werken hoor, staat vast wel ergens in de Koran dat het goed is om de aarde te onderhouden en anders ploeg ik wel zwaarden om tot ploegscharen
    pi_23755628
    Bovendien schetst ze het helemaal niet zwart wit.
    Jullie houden gewoon te snel op met luisteren, zodra zij d'r mond open trekt.
    Meerdere malen heeft ze erop gewezen dat wat zij meent niet voor álle moslimmannen geldt, maar dat bij hen voor wie het wél geldt, er altijd steevast naar de Koran verwezen wordt.
    Imams moedigen aan een vrouw te slaan en verwijzen daarmee naar Koran verzen.
    Het is gewoon onmogelijk om in deze tijd de Koran zo letterlijk toe te passen , helemaal in een Westerse maatschappij.
    De Islam is hard aan modernisering toe, een Westerse versie ervan zou zeer welkom zijn.

Een discussie aan gaan betekent overigens toch niet dat je niet bij je standpunten mag blijven?
    Open staan voor de mening van anderen, zeggen jullie, dat doet ze niet.
    Maar kijk eens hoe er op Ayaan gereageerd wordt
    Staan moslims ook maar enigzins open voor haar argumenten?
    Het gros begint meteen te tetteren, noemt haar een getraumatiseerde hysterica, die haar trauma over de dichtgenaaide kut nie top de Islam en moslims moet afreageren.
    Hoe kun je dan in Godsnaam zeggen dat zij meer open moet staan voor hun mening.
    Hun mening wordt nergens onderbouwt, ze serveren haar af als een gefrustreerde idioot, daarmee in feite iedere discussie vernietigend.

En bovendien als je iemand als een complete idioot beschouwt, waarom dan haar niet gewoon negeren? Waarom je zo opwinden over 1 vrouw, als je haar niet eens serieus kunt nemen, want gestoord.

Ik weet zeker dat als Submission gewoon door een onbekende dame of heer was gemaakt, men het gewoon genegeerd had, of er iig weinig ophef over geweest was.
    Maar zodra de naam Ayaan valt, afvallige die ze is, gaan alle alarmbellen rinkelen en is men niet meer voor rede vatbaar, enkele uitzonderingen daar gelaten.
      zaterdag 4 december 2004 @ 12:51:03 #294
    16701 scanman01
    Today's a good day
    pi_23755687
    quote:
    Op zaterdag 4 december 2004 12:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook niet maar het is indirect wel het gevolg van haar actie. Zonder daar verder een waarde-oordeel over uit te spreken kan ik me dan ook niet vinden in de conclusie dat het positieve overheerst boven het negatieve. Of zijn er zoveel vrouwen minder mishandeld door haar film?

Beetje flauw zo'n reactie. Je weet ook dat er in een geval als dit nooit meteen resultaat is. Maar Ayaan kan natuurlijk ook, zoals zo ongeveer de rest van Nederland, haar kop in het zand steken. Dan weet je in ieder geval zeker dat er nooit iets verandert! Lijkt me een goed plan
    pi_23755711
    quote:
    Op zaterdag 4 december 2004 12:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook niet maar het is indirect wel het gevolg van haar actie.

Tja, het komt op mij over als: dat meisje vroeg er om om verkrachte te worden, ze liep namelijk alleeen op straat.

quote:

Zonder daar verder een waarde-oordeel over uit te spreken kan ik me dan ook niet vinden in de conclusie dat het positieve overheerst boven het negatieve. Of zijn er zoveel vrouwen minder mishandeld door haar film?

Geen idee. Er is in ieder geval meer aandacht voor het probleem dan ooit tevoren. En er zijn ook voor het eerst plannen om bepaalde wetten aan te passen en verscherpen.

quote:

Nu ga ik even in de tuin werken hoor, staat vast wel ergens in de Koran dat het goed is om de aarde te onderhouden en anders ploeg ik wel zwaarden om tot ploegscharen

Niet wanneer je homo bent vrees ik.
    pi_23755751
    Maar goed, het is wel duidelijk dat die advocaat het om de publiciteit doet. Ik meende hem ook horen zeggen dat ie er eerst de haalbaarheid van moet onderzoeken.
      zaterdag 4 december 2004 @ 13:00:53 #297
    3542 Gia
    User under construction
    pi_23755829
    De groep moslims die de film verboden wil hebben groeit.

Vraag me af of men ook met een grote groep bij de rechter kan gaan eisen dat de film wel door moet gaan.
      zaterdag 4 december 2004 @ 13:01:16 #298
    16701 scanman01
    Today's a good day
    pi_23755835
    quote:
    Op zaterdag 4 december 2004 12:55 schreef schatje het volgende:
    Ik meende hem ook horen zeggen dat ie er eerst de haalbaarheid van moet onderzoeken.

Die moeite kan hij zich besparen .. Maar laathem vooral doorgaan. Op die manier krijgt Sub2 nog meer aandacht en dat lijkt me positief. Nou maar hopen dat Ayaan en de nog onbekende regisseur een goede film afleveren.
    pi_23755838
    quote:
    Op zaterdag 4 december 2004 12:55 schreef schatje het volgende:
    Maar goed, het is wel duidelijk dat die advocaat het om de publiciteit doet. Ik meende hem ook horen zeggen dat ie er eerst de haalbaarheid van moet onderzoeken.

Hij was ook zo lekker geinformeerd over die Blijf van mijn Lijf huizen
    Nu ja, de man is het zwarte schaap vd familie, door zijn drugs en gevangenisverleden, dus publiciteit kan hij wel gebruiken

Ik vraag me af of de clienten weten dat hij joods is. Viel me op dat hij bij BvD haast fluisterde dat zijn geloof het joodse was en niet katholiek zoals Jan dacht.
    pi_23755852
    Die assiel zoekster, moet maar eens normaal gaan doen hier in Nederland.
    Dat ze haar zooi maar regeld in Somalië, die onrust stoker.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')