abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23751604
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 00:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies, dom wicht dat werd mishandeld door haar man - eigen schuld natuurlijk Want HA heeft natuurlijk altijd gelijk.

Je snapt weer eens niet wat ik bedoel

Die dame begon hysterisch te blaten dat ze van de Koran moest afblijven en dat als Ayaan niet onmiddelijk zou beloven op te houden met het beledigen van de Islam dat ze dan geen zin had om verder te praten met Ayaan.
Toen zei Ayaan "Ik ben niet van plan op te houden" waarop de moslima zegt "Nou, dan ga ik weg"
en toen zei Ayaan dus "De groeten"

Die moslima wilde dus niet verder praten als Ayaan niet ter plekke beloofde op te houden met haar missie.
Nu, dan zeg ik dus Dikke Doei oftewel De Groeten, dan stap je toch lekker op?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23751632
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 00:51 schreef milagro het volgende:

[..]

Je snapt weer eens niet wat ik bedoel

Die dame begon hysterisch te blaten dat ze van de Koran moest afblijven en dat als Ayaan niet onmiddelijk zou beloven op te houden met het beledigen van de Islam dat ze dan geen zin had om verder te praten met Ayaan.
Toen zei Ayaan "Ik ben niet van plan op te houden" waarop de moslima zegt "Nou, dan ga ik weg"
en toen zei Ayaan dus "De groeten"

Die moslims wilde dus niet verder praten als Ayaan niet ter plekke beloofde op te houden met haar missie.
Nu, dan zeg ik dus Dikke Doei oftewel De Groeten, dan stap je toch lekker op?

Het is maar hoe je zo'n filmpje interpreert waarschijnlijk.
Ayaan deed imo weinig moeite echt in gesprek te gaan, ze luisterde niet en wilde pas verder praten als de dames ter plekke beloofden dat ze ze stopten met de islam.

Ook de mevrouw die naast haar zat, en overduidelijk echt in gesprek wilde, kreeg geen grip op de arrogante politica.
pi_23751697
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 00:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is maar hoe je zo'n filmpje interpreert waarschijnlijk.
Ayaan deed imo weinig moeite echt in gesprek te gaan, ze luisterde niet en wilde pas verder praten als de dames ter plekke beloofden dat ze ze stopten met de islam.

Ook de mevrouw die naast haar zat, en overduidelijk echt in gesprek wilde, kreeg geen grip op de arrogante politica.

Je praat nu echt gewoon poep.
Ayaan legde gewoon uit waarom ze deed wat ze deed, en waarom ze voor die vorm koos.
Die dames bleven tetteren dat het niet mocht, die teksten gebruiken.
Ayaan vroeg "Waarom niet" Antwoord "Omdat het gewoon niet mag, je moet er mee ophouden" "nu dat doe ik niet" "Nou dan stap ik op" "okay de groeten"

Noem jij dat een discussie aangaan, zoals die moslima zich gedroeg
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 4 december 2004 @ 00:59:51 #254
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23751751
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 00:53 schreef SCH het volgende:

JIJ vindt haar arrogant. Maar dat zal zonder twijfel komen omdat je haar sowieso niet leuk vond en ook nooit zult vinden. Dan heb je natuurlijk al zeer snel een negatief beeld van iemand en leg je alles negatief uit. Zo werkt het andersom trouwens misschien ook wel
Maar Ayaan kwam daar om in discussiete gaan en een aantal van die vrouwen wilden dat dus duidelijk niet.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_23751768
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 00:56 schreef milagro het volgende:

[..]

Je praat nu echt gewoon poep.
Ayaan legde gewoon uit waarom ze deed wat ze deed, en waarom ze voor die vorm koos.
Die dames bleven tetteren dat het niet mocht, die teksten gebruiken.
Ayaan vroeg "Waarom niet" Antwoord "Omdat het gewoon niet mag, je moet er mee ophouden" "nu dat doe ik niet" "Nou dan stap ik op" "okay de groeten"

Noem jij dat een discussie aangaan, zoals die moslima zich gedroeg

Je hebt echt naar iets anders zitten kijken. Maar blijkbaar is alleen het woord van HA heilig en doen andere mensen er niet toe. NOtabene de mensen voor wie ze zegt op te komen en waar ze dus geen woord mee kan wisselen, dan is er iets goed mis.
pi_23751798
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 00:59 schreef scanman01 het volgende:

[..]

JIJ vindt haar arrogant. Maar dat zal zonder twijfel komen omdat je haar sowieso niet leuk vond en ook nooit zult vinden. Dan heb je natuurlijk al zeer snel een negatief beeld van iemand en leg je alles negatief uit. Zo werkt het andersom trouwens misschien ook wel
Maar Ayaan kwam daar om in discussiete gaan en een aantal van die vrouwen wilden dat dus duidelijk niet.

HA wilde helemaal niet in discussie, die zei alleen maar: "zo is het, de koran is kut en jullie zijn kut om dat jullie wel geslagen zijn maar toch nog in de islam geloven en zolang jullie dat doen blijven jullie kut en ik niet want ik ben verlicht".

Ik ben toen wel behoorlijk op haar afgeknapt inderdaad, was echt een eye-opener.
  zaterdag 4 december 2004 @ 01:09:02 #257
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23751922
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 01:02 schreef SCH het volgende:

[..]

HA wilde helemaal niet in discussie, die zei alleen maar: "zo is het, de koran is kut en jullie zijn kut om dat jullie wel geslagen zijn maar toch nog in de islam geloven en zolang jullie dat doen blijven jullie kut en ik niet want ik ben verlicht".

Ik ben toen wel behoorlijk op haar afgeknapt inderdaad, was echt een eye-opener.

Dat is dus puur de indruk die jij kreeg van die film omdat je met die instelling al bent gaan kijken denk ik. Ik kreeg een heel ander beeld van dat stukje film. Vreemd hoe verschillend mensen over een zelfde stukje tv kunnen oordelen
Natuurlik wilde ze wel in discussie. Het werd haar alleen zo goed als onmogelijkgemaakt. Vreemd dat jij niet tot dat oordeel komt.
pi_23751956
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 01:09 schreef scanman01 het volgende:
Natuurlik wilde ze wel in discussie. Het werd haar alleen zo goed als onmogelijkgemaakt. Vreemd dat jij niet tot dat oordeel komt.
Waarom ging ze dan niet in discussie? De vrouw naast haar wilde zeker in gesprek. Die anderen misschien niet, maar ze zal wel open moeten staan voor anderen. Maar zij vindt zichzelf verlicht en de anderen duidelijk minder, dat merk je dan ook aan alles.

Ik ken liberale moslimvrouwen die dit soort gesprekken veel beter afgaat en er veel meer mee bereiken. Maar die kiezen voor een andere manier, die ik veel efficienter en zinvoller vindt.
  zaterdag 4 december 2004 @ 01:15:29 #259
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23752056
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 01:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ken liberale moslimvrouwen die dit soort gesprekken veel beter afgaat en er veel meer mee bereiken. Maar die kiezen voor een andere manier, die ik veel efficienter en zinvoller vindt.

waarom zie ik die niet verschijnen dan op tv? waar blijven die vrouwen die dit soort gesprekken aangaan, niet alleen met Ayaan maar ook binnen hun eigen gemeenschap?
wat moet ik hier nu neerzetten?
  zaterdag 4 december 2004 @ 01:15:50 #260
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23752060
Ok... we agree to disagree.
En nogmaals: ik ben het totaal oneens met de meeste ideeen van Hirsi Ali, maar haar Submission project kan ik wel waarderen en haar volharding ook.
pi_23752065
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 01:15 schreef evert het volgende:

[..]

waarom zie ik die niet verschijnen dan op tv? waar blijven die vrouwen die dit soort gesprekken aangaan, niet alleen met Ayaan maar ook binnen hun eigen gemeenschap?
Telt het alleen maar als je op tv komt?
pi_23752131
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 01:15 schreef scanman01 het volgende:
Ok... we agree to disagree.
En nogmaals: ik ben het totaal oneens met de meeste ideeen van Hirsi Ali, maar haar Submission project kan ik wel waarderen en haar volharding ook.
Ik heb ook geen problemen met Submission hoor, als er maar iets minder gesuggereerd wordt dat het een enorme bijdrage is aan de oplossing van een probleem. Tot nu toe is het vooral de veroorzaker van veel problemen en dat wist ze van tevoren zelf ook, dat zei ze dag tevoren nog in een interview. Ik heb meer op met vrouwen die in blijf-van-mijn-lijf-huizen werken en echt met die vrouwen samen zorgen voor verandering.

Ik geloof dat HA oprecht is in haar bedoelingen maar ik ben niet overtuigd van de manier waarop ze het doet.
  zaterdag 4 december 2004 @ 01:22:46 #263
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23752201
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 01:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb ook geen problemen met Submission hoor, als er maar iets minder gesuggereerd wordt dat het een enorme bijdrage is aan de oplossing van een probleem. Tot nu toe is het vooral de veroorzaker van veel problemen en dat wist ze van tevoren zelf ook, dat zei ze dag tevoren nog in een interview. Ik heb meer op met vrouwen die in blijf-van-mijn-lijf-huizen werken en echt met die vrouwen samen zorgen voor verandering.

Er wordt in ieder geval volop over gediscussieerd en dat lijkt me een pluspunt. Misstanden moeten vooral veel publiciteit krijgen en dat gebeurt nu dus ook. Wel ben ik het met sommige mensen eens dat ze duidelijker moet maken dat het om een bepaalde groep Moslims gaat en zeer zeker niet alle Moslims in het algemeen. Er schijnen mensen te zijn die dat, als dat niet echt goed duidelijk wordt gemaakt, niet begrijpen.
pi_23752530
Ik denk dat we het hier niet echt over eens gaan worden, een kwestie van verschillend perspectief. Natuurlijk moeten misstanden worden blootgelegd maar mijn vraag is of HA dat ook echt doet met haar acties. Zolang ze de groep van mensen voor wie ze zegt te strijden niet aan haar kant vindt, dan zie ik geen vorderingen.

De positieve reacties komen vooral van intellectuele niet-moslims of mensen die in de islam het kwaad van alles zien.
pi_23752560
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 01:22 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Er wordt in ieder geval volop over gediscussieerd en dat lijkt me een pluspunt. Misstanden moeten vooral veel publiciteit krijgen en dat gebeurt nu dus ook. Wel ben ik het met sommige mensen eens dat ze duidelijker moet maken dat het om een bepaalde groep Moslims gaat en zeer zeker niet alle Moslims in het algemeen. Er schijnen mensen te zijn die dat, als dat niet echt goed duidelijk wordt gemaakt, niet begrijpen.

Dat Scanman01 is nou juist het probleem. In het laatste interview met de NRC geeft Hirsh aan dat ze geen enkele fiducie heeft in moslims. Ze eist Een Verandering Van De Islam Nu en gooit iedere aanhanger op een hoop.

Verder heb ik dat blijf van mijn lijf filmpje ook gezien en het was toch schrijnend te zien hoe groot de afstand tussen HA en haar naaste doelgroep is. Die schaarwerking tussen beeld en geluid die je normaal ervaart bij politici op verkiezingstournee die baby's gaan kussen, zag je daar ook. Daar zaten ze dan, de slachtoffers waar HA voorop kwam, maar ze had liever niet dat ze iets zeiden. Nou het mocht wel, maar niet als het afweek van wat HA wilde dat ze zeiden. Niemand wou, dus HA was beledigd.

Een ongehoord staaltje belediging van je achterband, maar then again waren die dertigduizend voorkeursstemmen ook vast niet afkomstig van moslima's. Ik kan maar niet begrijpen dat ze zo over haar 'volk' praat via NRC en films in plaats van met haar volk. Als het over een ander dan HA ging, zou je het dedain noemen.

Laat ze in goghsnaam terugkeren in de kamer en haar ding daar weer gaan doen. Zag een paar maanden geleden dat ze jongensbesnijdenis (na wat druk van de interviewer) net zo erg vond als vrouwenbesnijdenis. Ze ging er een wetsvoorstel tegen indienen, kondigde ze aan. Ik wacht.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  zaterdag 4 december 2004 @ 01:57:33 #266
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23752708
Uit een onderzoek van het Trimbos-instituut blijkt dat zestig procent van de bewoners van blijf-van-mijn-lijfhuizen allochtone vrouwen zijn. Een groot deel van hen is islamitisch. In 1983 was dit percentage slechts tien procent. Verder blijkt dat de vrouwen steeds vaker zwaar zijn mishandeld of kampen met ernstige psychische problemen. Zo is het aantal zelfmoordpogingen bij allochtone meisjes gemiddeld vijf keer zo hoog als bij autochtone, en is het aantal geslaagde zelfmoorden twee keer zo hoog. De blijf-van-mijn-lijfhuizen blijken met een groot capaciteitsprobleem te kampen.
Zolang dit nog het geval is en er verder niet of nauwelijks over gepraat wordt in de nederlandse talkshows, kan ik niet wachten op een volgende Submission.... en hoe meer aandacht de film krijgt hoe beter.
pi_23752713
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 23:05 schreef milagro het volgende:
Nu bij BvD, de advocaat Moskodingus

Zou je zo'n man nou herkennen zonder al die sierraden op een foto?
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_23752758
Zag je mijn post niet Scanman of wilde je hem negeren?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  zaterdag 4 december 2004 @ 02:03:13 #269
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23752773
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 02:01 schreef multatuli het volgende:
Zag je mijn post niet Scanman of wilde je hem negeren?

Wilde je dezelfde discussie die ik daarvoor had met SCH nog een keer voeren dan?
pi_23752813
Nee, die heb je al met verve gevoerd.

Ik bedoelde het gedeelte: 'Laat ze in goghsnaam terugkeren in de kamer en haar ding daar weer gaan doen. Zag een paar maanden geleden dat ze jongensbesnijdenis (na wat druk van de interviewer) net zo erg vond als vrouwenbesnijdenis. Ze ging er een wetsvoorstel tegen indienen, kondigde ze aan. Ik wacht."
  zaterdag 4 december 2004 @ 02:18:11 #271
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23752877
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 02:06 schreef multatuli het volgende:
Nee, die heb je al met verve gevoerd.

Ik bedoelde het gedeelte: 'Laat ze in goghsnaam terugkeren in de kamer en haar ding daar weer gaan doen. Zag een paar maanden geleden dat ze jongensbesnijdenis (na wat druk van de interviewer) net zo erg vond als vrouwenbesnijdenis. Ze ging er een wetsvoorstel tegen indienen, kondigde ze aan. Ik wacht."

Ik vind besnijdenis bij meisjes wel even heel iets anders dan bij jongens. Dus op dat gebied ben ik het al niet helemaal met haar eens. Dat ze moet terug keren in de kamer vind ik ook, maar ik kan niet in haar hoofd kijken. Ze zal dat ook zeker doen als ze daar klaar voor is, daar twijfel ik niet aan. Ik ben verre van VVD'er, dus voor mij is haar Submission aanpak van vooral het huiselijk geweld maar ook andere zaken die spelen onder een bepaald aantal Moslims eigenlijk het enige belangrijke. En de film krijgt zeer veel aandacht en dat vind ik niet verkeerd. Ze zou in de volgende film iets genuanceerder kunnen zijn om zo de simpele zielen onder ons die denken dat ze het heeft over alle Moslims ervan te overtuigen dat het niet ALLE Moslims betreft. Maar ook dat is geheel haar eigen keuze natuurlijk.
pi_23752884
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 01:43 schreef multatuli het volgende:

Een ongehoord staaltje belediging van je achterband, maar then again waren die dertigduizend voorkeursstemmen ook vast niet afkomstig van moslima's.

Wat mij zo opvalt is dat AHA wordt toegejuigd door dezelfde mensen die normaliter geneigd zijn te roepen "we zijn hier wel in Nederland ja!" (bij elk moslim-bericht in de media)
Zij zijn bijzonder pro Submission en AHA die strijdt voor de onderdrukking van moslima's en de verlichting van moslims, en ik vraag me af of hun motieven wel zo nobel zijn. Zijn ze daadwerkelijk dolblij met iemand als AHA die zich opwerpt als "verlichtster van de moslims" of zien ze in AHA stiekem een gelegitimeerde Islam basher?
  zaterdag 4 december 2004 @ 02:29:50 #273
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23752904
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 02:20 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Wat mij zo opvalt is dat AHA wordt toegejuigd door dezelfde mensen die normaliter geneigd zijn te roepen "we zijn hier wel in Nederland ja!" (bij elk moslim-bericht in de media)

Aangezien ik zelf zo links ben als maar kan voel ik me niet aangesproken

Wat is FOK weer FOKKING traag trouwens. Hoe kun je nou een beetje fatsoenlijke discussie voeren als je telkens een paar minuten moet wachten voor een pagina eindelijk geladen is

edit: het gaat nu weer beter geloof ik
pi_23752915
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 02:29 schreef scanman01 het volgende:

Aangezien ik zelf zo links ben als maar kan voel ik me niet aangesproken

Dat was ook niet de bedoeling
  zaterdag 4 december 2004 @ 02:34:25 #275
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23752919
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 01:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Telt het alleen maar als je op tv komt?

nee hoor, maar ik lees en hoor er zeer weinig over. de moslim vrouwen die ik ken beamen ook dat ze zelf de route moeten uizoeken en dat ze continu tussen 'nederland' en 'islam' zitten. en dat vanuit moskeeen ed. geen enkele steun komt.
wat moet ik hier nu neerzetten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')