quote:Op zaterdag 4 december 2004 02:20 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Wat mij zo opvalt is dat AHA wordt toegejuigd door dezelfde mensen die normaliter geneigd zijn te roepen "we zijn hier wel in Nederland ja!" (bij elk moslim-bericht in de media)
Zij zijn bijzonder pro Submission en AHA die strijdt voor de onderdrukking van moslima's en de verlichting van moslims, en ik vraag me af of hun motieven wel zo nobel zijn. Zijn ze daadwerkelijk dolblij met iemand als AHA die zich opwerpt als "verlichtster van de moslims" of zien ze in AHA stiekem een gelegitimeerde Islam basher?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 02:06 schreef multatuli het volgende:
Nee, die heb je al met verve gevoerd.
Ik bedoelde het gedeelte: 'Laat ze in goghsnaam terugkeren in de kamer en haar ding daar weer gaan doen. Zag een paar maanden geleden dat ze jongensbesnijdenis (na wat druk van de interviewer) net zo erg vond als vrouwenbesnijdenis. Ze ging er een wetsvoorstel tegen indienen, kondigde ze aan. Ik wacht."
Op zich raar, als je het net zo erg vindt als vrouwenbesnijdenis dan lijkt me dat je geen dag zou moeten verspillen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 08:59 schreef Tarak het volgende:
[..]
Dat zei ze niet. Ze zei in Nova dat de tijd daar nog niet rijp voor was. Daar heeft ze gelijk in.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 00:56 schreef milagro het volgende:
[..]
Je praat nu echt gewoon poep.
Ayaan legde gewoon uit waarom ze deed wat ze deed, en waarom ze voor die vorm koos.
Die dames bleven tetteren dat het niet mocht, die teksten gebruiken.
Ayaan vroeg "Waarom niet" Antwoord "Omdat het gewoon niet mag, je moet er mee ophouden" "nu dat doe ik niet" "Nou dan stap ik op" "okay de groeten"
Noem jij dat een discussie aangaan, zoals die moslima zich gedroeg
Er is volgens mij sprake van een groep mensen die nauwelijks kritisch naar HA kijkt en haar adoreert en een groep die het wel met haar eens is maar haar kritisch volgt en een groep die niks van haar moet hebben. Jij en Milagro horen bij 1. Ik bij 2.quote:
quote:Op zaterdag 4 december 2004 12:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij en Milagro horen bij 1 2. Ik bij 2 3.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 12:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat zou ik eerder zeggen. Weet je wat het is SCH? Natuurlijk maakt Hirsi Ali net als een ieder fouten, en ook zij heeft niet de waarheid in pacht. Maar op dit moment zijn velen geneigd vooral te kijken naar het positieve.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 12:09 schreef nikk het volgende:
Natuurlijk maakt Hirsi Ali net als een ieder fouten, en ook zij heeft niet de waarheid in pacht. Maar op dit moment zijn velen geneigd vooral te kijken naar het positieve.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 12:26 schreef NewOrder het volgende:
Het positieve?1 dode brandstichtingen bedreigingen verscherpte tegenstellingen
[..]
Het positieve?1 dode brandstichtingen bedreigingen verscherpte tegenstellingen kamerlid dat haar eigenlijke werk niet wil/kan verrichten
Mij ontgaat het positieve hiervan.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of ze dat zelf ook vindt: dat ze de waarheid niet in pacht heeft. Daar zou ze wel wat meer van mogen laten blijken.
quote:
Wat bedoel je met geneigd te kijken naar het positieve?
quote:
Ik hoor echt niet bij 3. Ik weet nog dat ik haar voor het eerst ontmoette toen ze nog bij de Beckman werkte en erg onder de indruk van haar was. Ik ben ervan overtuigd dat ze absoluut het goede voorheeft maar ik vind dat ze erg doorschiet en meer naar de vorm dan naar haar doelen kijkt. Er staatn een prachtige ingezonden brief in de Volkskrant vanochtend waarin het veel beter wordt verwoordt dan ik dat kan.
[..]
Het positieve?1 dode brandstichtingen bedreigingen verscherpte tegenstellingen kamerlid dat haar eigenlijke werk niet wil/kan verrichten
Mij ontgaat het positieve hiervan.
Dat lijkt mij ook niet maar het is indirect wel het gevolg van haar actie. Zonder daar verder een waarde-oordeel over uit te spreken kan ik me dan ook niet vinden in de conclusie dat het positieve overheerst boven het negatieve. Of zijn er zoveel vrouwen minder mishandeld door haar film?quote:Op zaterdag 4 december 2004 12:43 schreef nikk het volgende:
[..]
Is dat is de schuld van Hirsi Ali? Dwaas.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 12:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook niet maar het is indirect wel het gevolg van haar actie. Zonder daar verder een waarde-oordeel over uit te spreken kan ik me dan ook niet vinden in de conclusie dat het positieve overheerst boven het negatieve. Of zijn er zoveel vrouwen minder mishandeld door haar film?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 12:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook niet maar het is indirect wel het gevolg van haar actie.
quote:
Zonder daar verder een waarde-oordeel over uit te spreken kan ik me dan ook niet vinden in de conclusie dat het positieve overheerst boven het negatieve. Of zijn er zoveel vrouwen minder mishandeld door haar film?
quote:
Nu ga ik even in de tuin werken hoor, staat vast wel ergens in de Koran dat het goed is om de aarde te onderhouden en anders ploeg ik wel zwaarden om tot ploegscharen![]()
quote:Op zaterdag 4 december 2004 12:55 schreef schatje het volgende:
Ik meende hem ook horen zeggen dat ie er eerst de haalbaarheid van moet onderzoeken.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 12:55 schreef schatje het volgende:
Maar goed, het is wel duidelijk dat die advocaat het om de publiciteit doet. Ik meende hem ook horen zeggen dat ie er eerst de haalbaarheid van moet onderzoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |