abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 december 2004 @ 02:39:37 #276
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23752941
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 02:20 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Wat mij zo opvalt is dat AHA wordt toegejuigd door dezelfde mensen die normaliter geneigd zijn te roepen "we zijn hier wel in Nederland ja!" (bij elk moslim-bericht in de media)
Zij zijn bijzonder pro Submission en AHA die strijdt voor de onderdrukking van moslima's en de verlichting van moslims, en ik vraag me af of hun motieven wel zo nobel zijn. Zijn ze daadwerkelijk dolblij met iemand als AHA die zich opwerpt als "verlichtster van de moslims" of zien ze in AHA stiekem een gelegitimeerde Islam basher?

ik ben voor iedereen die zijn best doet om aan een ieder duidelijk te maken dat wij in Nederland zijn en dat wij hier vrijheid is en dat je hier niet thuis hoort als je aan deze grenzen paal en perk wil stellen. of dat Ayaan is, vd Laan of Marijnensen, dat maakt me geen reet uit.
ik heb in ieder geval geen politiek gekleurde of politiek correcte mening hierover.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  zaterdag 4 december 2004 @ 08:59:38 #277
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23753530
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 02:06 schreef multatuli het volgende:
Nee, die heb je al met verve gevoerd.

Ik bedoelde het gedeelte: 'Laat ze in goghsnaam terugkeren in de kamer en haar ding daar weer gaan doen. Zag een paar maanden geleden dat ze jongensbesnijdenis (na wat druk van de interviewer) net zo erg vond als vrouwenbesnijdenis. Ze ging er een wetsvoorstel tegen indienen, kondigde ze aan. Ik wacht."

Dat zei ze niet. Ze zei in Nova dat de tijd daar nog niet rijp voor was. Daar heeft ze gelijk in.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_23754723
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 08:59 schreef Tarak het volgende:

[..]

Dat zei ze niet. Ze zei in Nova dat de tijd daar nog niet rijp voor was. Daar heeft ze gelijk in.
Op zich raar, als je het net zo erg vindt als vrouwenbesnijdenis dan lijkt me dat je geen dag zou moeten verspillen.
pi_23754807
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 00:56 schreef milagro het volgende:

[..]

Je praat nu echt gewoon poep.
Ayaan legde gewoon uit waarom ze deed wat ze deed, en waarom ze voor die vorm koos.
Die dames bleven tetteren dat het niet mocht, die teksten gebruiken.
Ayaan vroeg "Waarom niet" Antwoord "Omdat het gewoon niet mag, je moet er mee ophouden" "nu dat doe ik niet" "Nou dan stap ik op" "okay de groeten"

Noem jij dat een discussie aangaan, zoals die moslima zich gedroeg

Precies.
pi_23754921
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 11:55 schreef nikk het volgende:

[..]

Precies.
Er is volgens mij sprake van een groep mensen die nauwelijks kritisch naar HA kijkt en haar adoreert en een groep die het wel met haar eens is maar haar kritisch volgt en een groep die niks van haar moet hebben. Jij en Milagro horen bij 1. Ik bij 2.
pi_23755016
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij en Milagro horen bij 1 2. Ik bij 2 3.

Dat zou ik eerder zeggen. Weet je wat het is SCH? Natuurlijk maakt Hirsi Ali net als een ieder fouten, en ook zij heeft niet de waarheid in pacht. Maar op dit moment zijn velen geneigd vooral te kijken naar het positieve.
pi_23755053
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:09 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat zou ik eerder zeggen. Weet je wat het is SCH? Natuurlijk maakt Hirsi Ali net als een ieder fouten, en ook zij heeft niet de waarheid in pacht. Maar op dit moment zijn velen geneigd vooral te kijken naar het positieve.

Ik vraag me echt af of ze dat zelf ook vindt: dat ze de waarheid niet in pacht heeft. Daar zou ze wel wat meer van mogen laten blijken.

Wat bedoel je met geneigd te kijken naar het positieve?

Ik hoor echt niet bij 3. Ik weet nog dat ik haar voor het eerst ontmoette toen ze nog bij de Beckman werkte en erg onder de indruk van haar was. Ik ben ervan overtuigd dat ze absoluut het goede voorheeft maar ik vind dat ze erg doorschiet en meer naar de vorm dan naar haar doelen kijkt. Er staatn een prachtige ingezonden brief in de Volkskrant vanochtend waarin het veel beter wordt verwoordt dan ik dat kan.
  zaterdag 4 december 2004 @ 12:26:39 #283
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23755289
Maar dit topic gaat eigenlijk over Submission 2... en dus eigenlijk niet over de persoon Hirsi Ali. Het heeft natuurlijk wel met elkaar te maken, maar is toch wel wat anders. Het is ook logisch dat ik het regelmatig met haar oneens ben aangezien ze bij de VVD zit. Maar dat wordt dan een hele andere discussie. Als het puur gaat om Sub2 dan is mijn mening: Beter vandaag dan morgen. Wel hoop ik dat ze het dit keer iets verstandiger aanpakt en geen ruimte laat voor mensen die het allemaal weer foutief opvatten.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 4 december 2004 @ 12:26:48 #284
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_23755291
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:09 schreef nikk het volgende:
Natuurlijk maakt Hirsi Ali net als een ieder fouten, en ook zij heeft niet de waarheid in pacht. Maar op dit moment zijn velen geneigd vooral te kijken naar het positieve.

Het positieve?
  • 1 dode
  • brandstichtingen
  • bedreigingen
  • verscherpte tegenstellingen
  • kamerlid dat haar eigenlijke werk niet wil/kan verrichten

Mij ontgaat het positieve hiervan.
  •   zaterdag 4 december 2004 @ 12:30:58 #285
    16701 scanman01
    Today's a good day
    pi_23755363
    quote:
    Op zaterdag 4 december 2004 12:26 schreef NewOrder het volgende:
    Het positieve?
  • 1 dode
  • brandstichtingen
  • bedreigingen

• Heeft Hirsi Ali dat allemaal gedaan? Goh. Laten we dan ook meteen alle voetbalwedstrijden afschaffen.
    pi_23755392
    quote:

[..]

Het positieve?
  • 1 dode
  • brandstichtingen
  • bedreigingen

• De oplossing is volgens jou de misstanden doodzwijgen als ik je goed begrijp.
    pi_23755407
    Ja, het klopt dat het Hirsi Ali was die de groeten zei nadat ze te kennen gaf tegenover die ene moslima niet zullen stoppen die op haar beurt vervolgens zei niet meer in discussie te willen. Toch ben ik het zeker eens met SCH dat Hirsi Ali ook niet openstond voor discussie. Er was meer één opvatting van haar die geldde en dat was vrouwenmishandeling binnen de Islam gebeurt omdat het het in de Koran staat. Dat zal zeker voor een deel opgaan maar niet altijd. Het kan ook voor een deel aan de cultuur gerelateerd zijn. Verder zijn er ook moslima's die juist door de Koran zijn weggegaan bij bij hun mishandelde man. Het is dus niet zo zwart/wit als Hirsi Ali lijkt te schetsen. Misschien dat het door haar verleden komt dat ze enkel naar de Islam wijst als de grote boosdoener. Op zich ook vreemd omdat vrouwenbesnijdenis eerder cultuur gerelateerd is dan aan de Koran. Het besnijden van vrouwen gebeurde al voordat de Islam haar intrede deed.
    pi_23755469
    Het gaat erom dat die moslima eiste dat Ayaan daar ter plekke beloofde te zullen ophouden met haar missie.
    Wat had ze dan moeten zeggen
    "Ja okay ik zal het niet meer doen, omdat jij hier zo overstuur raakt en niet meer met me wil praten"

Die dames hadden kunnen verwachten dat Ayaan niet van mening zou veranderen, maar enkel kwam uitleggen waarom ze het op haar wijze deed.
    De andere dames bleven ook gewoon zitten, 1tje liep er weg.
    We hebben de discussie erna niet gezien.
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
    pi_23755501
    quote:
    Op zaterdag 4 december 2004 12:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af of ze dat zelf ook vindt: dat ze de waarheid niet in pacht heeft. Daar zou ze wel wat meer van mogen laten blijken.

Ze heeft een mening, en ze heeft net als een ieder een bepaalde overtuiging. En waarom zou ze wat meer aan haarzelf moeten twijfelen? Ik,vind en velen met mij, dat zij op een goede manier bezig is. Laat haar vooral doorgaan op haar manier.

quote:

Wat bedoel je met geneigd te kijken naar het positieve?

Dat de voordelen op dit moment zwaarder wegen dan de nadelen.

quote:

Ik hoor echt niet bij 3. Ik weet nog dat ik haar voor het eerst ontmoette toen ze nog bij de Beckman werkte en erg onder de indruk van haar was. Ik ben ervan overtuigd dat ze absoluut het goede voorheeft maar ik vind dat ze erg doorschiet en meer naar de vorm dan naar haar doelen kijkt. Er staatn een prachtige ingezonden brief in de Volkskrant vanochtend waarin het veel beter wordt verwoordt dan ik dat kan.

Dat kun je vinden natuurlijk. Ik denk alleen dat zij wel degelijk goed naar haar doelen kijkt.
      zaterdag 4 december 2004 @ 12:42:50 #290
    16701 scanman01
    Today's a good day
    pi_23755560
    Als je mishandeling en onderdrukking van vrouwen probeert aan te pakken is dat een goede zaak. Natuurlijk zal niet iedereen het met haar manier eens zijn, maar dat hou je toch. Het gaat er om dat er in ieder geval wat gebeurt. Als er maar vaak genoeg over wordt gesproken heb je toch kans dat langzaam maar zeker de boodschap begint door te dringen en is er ook kans dat het langzaam maar zeker wat zal gaan veranderen. Zoiets gebeurt natuurlijkniet van de ene op de andere dag, vandaar dat het steeds weer zal moeten worden herhaald.
    pi_23755568
    quote:

[..]

Het positieve?
  • 1 dode
  • brandstichtingen
  • bedreigingen

• Is dat is de schuld van Hirsi Ali? Dwaas.
    pi_23755622
    quote:
    Op zaterdag 4 december 2004 12:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Is dat is de schuld van Hirsi Ali? Dwaas.
    Dat lijkt mij ook niet maar het is indirect wel het gevolg van haar actie. Zonder daar verder een waarde-oordeel over uit te spreken kan ik me dan ook niet vinden in de conclusie dat het positieve overheerst boven het negatieve. Of zijn er zoveel vrouwen minder mishandeld door haar film?

Nu ga ik even in de tuin werken hoor, staat vast wel ergens in de Koran dat het goed is om de aarde te onderhouden en anders ploeg ik wel zwaarden om tot ploegscharen
    pi_23755628
    Bovendien schetst ze het helemaal niet zwart wit.
    Jullie houden gewoon te snel op met luisteren, zodra zij d'r mond open trekt.
    Meerdere malen heeft ze erop gewezen dat wat zij meent niet voor álle moslimmannen geldt, maar dat bij hen voor wie het wél geldt, er altijd steevast naar de Koran verwezen wordt.
    Imams moedigen aan een vrouw te slaan en verwijzen daarmee naar Koran verzen.
    Het is gewoon onmogelijk om in deze tijd de Koran zo letterlijk toe te passen , helemaal in een Westerse maatschappij.
    De Islam is hard aan modernisering toe, een Westerse versie ervan zou zeer welkom zijn.

Een discussie aan gaan betekent overigens toch niet dat je niet bij je standpunten mag blijven?
    Open staan voor de mening van anderen, zeggen jullie, dat doet ze niet.
    Maar kijk eens hoe er op Ayaan gereageerd wordt
    Staan moslims ook maar enigzins open voor haar argumenten?
    Het gros begint meteen te tetteren, noemt haar een getraumatiseerde hysterica, die haar trauma over de dichtgenaaide kut nie top de Islam en moslims moet afreageren.
    Hoe kun je dan in Godsnaam zeggen dat zij meer open moet staan voor hun mening.
    Hun mening wordt nergens onderbouwt, ze serveren haar af als een gefrustreerde idioot, daarmee in feite iedere discussie vernietigend.

En bovendien als je iemand als een complete idioot beschouwt, waarom dan haar niet gewoon negeren? Waarom je zo opwinden over 1 vrouw, als je haar niet eens serieus kunt nemen, want gestoord.

Ik weet zeker dat als Submission gewoon door een onbekende dame of heer was gemaakt, men het gewoon genegeerd had, of er iig weinig ophef over geweest was.
    Maar zodra de naam Ayaan valt, afvallige die ze is, gaan alle alarmbellen rinkelen en is men niet meer voor rede vatbaar, enkele uitzonderingen daar gelaten.
      zaterdag 4 december 2004 @ 12:51:03 #294
    16701 scanman01
    Today's a good day
    pi_23755687
    quote:
    Op zaterdag 4 december 2004 12:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook niet maar het is indirect wel het gevolg van haar actie. Zonder daar verder een waarde-oordeel over uit te spreken kan ik me dan ook niet vinden in de conclusie dat het positieve overheerst boven het negatieve. Of zijn er zoveel vrouwen minder mishandeld door haar film?

Beetje flauw zo'n reactie. Je weet ook dat er in een geval als dit nooit meteen resultaat is. Maar Ayaan kan natuurlijk ook, zoals zo ongeveer de rest van Nederland, haar kop in het zand steken. Dan weet je in ieder geval zeker dat er nooit iets verandert! Lijkt me een goed plan
    pi_23755711
    quote:
    Op zaterdag 4 december 2004 12:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook niet maar het is indirect wel het gevolg van haar actie.

Tja, het komt op mij over als: dat meisje vroeg er om om verkrachte te worden, ze liep namelijk alleeen op straat.

quote:

Zonder daar verder een waarde-oordeel over uit te spreken kan ik me dan ook niet vinden in de conclusie dat het positieve overheerst boven het negatieve. Of zijn er zoveel vrouwen minder mishandeld door haar film?

Geen idee. Er is in ieder geval meer aandacht voor het probleem dan ooit tevoren. En er zijn ook voor het eerst plannen om bepaalde wetten aan te passen en verscherpen.

quote:

Nu ga ik even in de tuin werken hoor, staat vast wel ergens in de Koran dat het goed is om de aarde te onderhouden en anders ploeg ik wel zwaarden om tot ploegscharen

Niet wanneer je homo bent vrees ik.
    pi_23755751
    Maar goed, het is wel duidelijk dat die advocaat het om de publiciteit doet. Ik meende hem ook horen zeggen dat ie er eerst de haalbaarheid van moet onderzoeken.
      zaterdag 4 december 2004 @ 13:00:53 #297
    3542 Gia
    User under construction
    pi_23755829
    De groep moslims die de film verboden wil hebben groeit.

Vraag me af of men ook met een grote groep bij de rechter kan gaan eisen dat de film wel door moet gaan.
      zaterdag 4 december 2004 @ 13:01:16 #298
    16701 scanman01
    Today's a good day
    pi_23755835
    quote:
    Op zaterdag 4 december 2004 12:55 schreef schatje het volgende:
    Ik meende hem ook horen zeggen dat ie er eerst de haalbaarheid van moet onderzoeken.

Die moeite kan hij zich besparen .. Maar laathem vooral doorgaan. Op die manier krijgt Sub2 nog meer aandacht en dat lijkt me positief. Nou maar hopen dat Ayaan en de nog onbekende regisseur een goede film afleveren.
    pi_23755838
    quote:
    Op zaterdag 4 december 2004 12:55 schreef schatje het volgende:
    Maar goed, het is wel duidelijk dat die advocaat het om de publiciteit doet. Ik meende hem ook horen zeggen dat ie er eerst de haalbaarheid van moet onderzoeken.

Hij was ook zo lekker geinformeerd over die Blijf van mijn Lijf huizen
    Nu ja, de man is het zwarte schaap vd familie, door zijn drugs en gevangenisverleden, dus publiciteit kan hij wel gebruiken

Ik vraag me af of de clienten weten dat hij joods is. Viel me op dat hij bij BvD haast fluisterde dat zijn geloof het joodse was en niet katholiek zoals Jan dacht.
    pi_23755852
    Die assiel zoekster, moet maar eens normaal gaan doen hier in Nederland.
    Dat ze haar zooi maar regeld in Somalië, die onrust stoker.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')