abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23718916
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:51 schreef evert het volgende:

[..]

ja, vertoning verhinderen is iets anders, het toneelstuk op zich was er al!
het is iets anders dat men, nadat de film af is, vertoning probeert te verhinderen!

Zoals ik in het zelfde stukje ook al schreef:

quote:
Alleen is dit wel aan de vroege kant - zelfs Hirsi Ali weet nog niet hoe het script eruit ziet
pi_23718976
quote:
De man is immers niet uit de vrouw voortgekomen, maar de vrouw uit de man; 9 en de man is niet omwille van de vrouw geschapen, maar de vrouw omwille van de man.

Of, zoals deze passage ook uit te leggen valt (net als genesis overigens) in een theologische traditie die afwijkt van de doorsnee:

God creeerde de aarde en alles wat daarbij hoort en creeerde telkens een trapje hoger met als klapstuk den mensch (tot zover nog geheel traditioneel uitgelegd).
Zijn laatste creatie was zijn ultieme: De vrouw

Niet vrouw is daarom ondergeschikt aan de man, maar eerder andersom als je consequent zou interpreteren (iets dat bijbelschrijvers destijds en tegenwoordig niet bepaald gewend zijn - zie naastenliefde en kruistocht etc)
pi_23719044
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:00 schreef fayle het volgende:

[..]

Of, zoals deze passage ook uit te leggen valt (net als genesis overigens) in een theologische traditie die afwijkt van de doorsnee:

God creeerde de aarde en alles wat daarbij hoort en creeerde telkens een trapje hoger met als klapstuk den mensch (tot zover nog geheel traditioneel uitgelegd).

Niet vrouw is daarom ondergeschikt aan de man, maar eerder andersom als je consequent zou interpreteren (iets dat bijbelschrijvers destijds en tegenwoordig niet bepaald gewend zijn - zie naastenliefde en kruistocht etc)

Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent !
pi_23719141
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:48 schreef Meki het volgende:

[..]

Mooi gezegd

Laat die Hirsi Terug gaan naar Somalie
daar is ook vrijheid van Meningsuiting toch Koning Somalie

Jah zeker laat hirsi hierheen komen Gnaa Gnaa

Goh, op dit domme geleuter zaten we nu echt te wachten zeg. Heb je trouwens al naar de resultaten van je poll gekeken? Een overgrote meerderheid zegt "FUCK YOU MEKI"

Zie: http://www.start4u.nl/service/poll/poll.pl?uid=1101983241&id=0
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_23719202
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:07 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

spam

Ben jij erweer
Hoe lang ga jij door

Dit is geen spamtopic he
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_23719256
Jij bent gewoon dom, meki, dat kun je zelf uiteraard niet helpen, je stond bij het uitreiken van verstand nou eenmaal achteraan.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_23719270
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:13 schreef speedfreak1 het volgende:
Jij bent gewoon dom, meki, dat kun je zelf uiteraard niet helpen, je stond bij het uitreiken van verstand nou eenmaal achteraan.

dat vind jij en dat respecteer ik
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_23719273
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:19 schreef Blessed het volgende:

[..]

Soow, nou ik kan je vertellen dat in de Bijbel staat dat vrouwen hoofddoeken moeten dragen, ja. En ik wil best de passage voor je opzoeken, want ik heb het gister of eergister nog gelezen.

Dat staat NIET in de Bijbel.
Vrouwen moeten alleen het hoofd bedekken tijdens de eredienst en mannen zijn verpicht hun hoofddeksel af te doen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_23719311
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:14 schreef Meki het volgende:

[..]

dat vind jij en dat respecteer ik

"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_23719312
Dat moslims naar de rechter stappen met betrekking tot mogelijke belediging van hun geloof kan ik alleen maar toejuichen.
De moslims tonen ballen.
Ik wou dat Christenen hetzelfde hadden gedaan t.a.v. de film Life of Brian.
pi_23719328
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:14 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Dat staat NIET in de Bijbel.
Vrouwen moeten alleen het hoofd bedekken tijdens de eredienst en mannen zijn verpicht hun hoofddeksel af te doen.

Yep dat las ik net ook.
Ik sprak weer eens voor m'n beurt.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
Fotoboek
pi_23719343
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:17 schreef Blessed het volgende:

[..]

Yep dat las ik net ook.
Ik sprak weer eens voor m'n beurt.

Ik voelde me geroepen om te reageren
pi_23719567
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:40 schreef Blessed het volgende:

[..]

[..]

En, wat wil je ermee zeggen? Een nietszeggende citaat uit de bijbel waar massaal geen gehoor aan werd gegeven omdat het totaal irrelevant is/was. In het recente verleden werden door vrouwen hoofddoekjes gedragen als modeverschijnsel en niet uit geloofsovertuiging om zich te beschermen tegen geile blikken van de mannen. De hoofddoek werd diagonaal gevouwen en losjes onder de kin vastgeknoopt. In openbare gelegenheden zoals winkels werd bij het binnengaan de hoofddoek dan ook afgedaan.
Mijn moeder deed haar hoofddoek op als ze boodschappen op de fiets ging doen om haar permanentje niet uit te laten waaien en niet als stoffilter te dienen.
pi_23719599
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En, wat wil je ermee zeggen? Een nietszeggende citaat uit de bijbel waar massaal geen gehoor aan werd gegeven omdat het totaal irrelevant is/was. In het recente verleden werden door vrouwen hoofddoekjes gedragen als modeverschijnsel en niet uit geloofsovertuiging om zich te beschermen tegen geile blikken van de mannen. De hoofddoek werd diagonaal gevouwen en losjes onder de kin vastgeknoopt. In openbare gelegenheden zoals winkels werd bij het binnengaan de hoofddoek dan ook afgedaan.
Mijn moeder deed haar hoofddoek op als ze boodschappen op de fiets ging doen om haar permanentje niet uit te laten waaien en niet als stoffilter te dienen.

Dr. Nikita, opperbitch, in de posts hierboven gaf ik aan dat ik het fout had.
Fotoboek
pi_23719681
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:30 schreef Blessed het volgende:

[..]

Dr. Nikita, opperbitch, in de posts hierboven gaf ik aan dat ik het fout had.

Die post had ik nog niet gezien omdat ik nog aan het tikken was.
pi_23720804
quote:
Grieken willen geen homofiele Alexander

'Oliver Stone maakt zich schuldig aan geschiedvervalsing'

Massamoordenaar, machtswellusteling, vreemdganger of psychiatrisch patiënt. Van Alexander de Grote mag je veel zeggen in Griekenland. Regisseur Oliver Stone heeft ervaren dat je over één ding maar beter kunt zwijgen: de vermeende biseksualiteit van de van oorsprong Macedonische krijgsheer.
Een groep van vijfentwintig Griekse advocaten dreigt filmproducent Warner Bros en regisseur Oliver Stone voor het gerecht te slepen vanwege de biseksualiteit van de hoofdpersoon in de film Alexander. In de film zoent hoofdrolspeler Colin Farrell tweemaal met iemand van het mannelijk geslacht. Een bedscène tussen hem en een andere man sneuvelde al in de montage. De advocaten eisen van Stone dat hij in de aftiteling vermeldt dat Alexander gaat om een gedramatiseerde versie van de werkelijkheid. Eerder verbood de Griekse regering de regisseur om de film in Griekenland op te nemen, waarna Stone uitweek naar Marokko en Tunesïe.

Volgens de advocaten maakt Stone zich schuldig aan geschiedvervalsing. Advocaat Yannis Varnakos: 'We maken bezwaar tegen zijn biseksualiteit. Het is wellicht beledigend voor sommige mensen maar seksualiteit was in die tijd iets heel anders. Er is geen historisch bewijs voor de biseksualiteit van Alexander.'

Diverse historici denken daar heel anders over. Algemeen wordt aangenomen dat Alexander de Grote er naast zijn huwelijk met Roxane ook een minnaar op nahield. De Grote zou een jarenlange relatie hebben gehad met zijn jeugdvriend Hephaistion. Het verhaal gaat dat Alexander de Grote zo verdrietig was na het overlijden van zijn minnaar dat hij een dag en een nacht bovenop het lijk heeft gelegen, om vervolgens drie dagen geen woord te spreken.

bron: (oa) RTL Nieuws
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  donderdag 2 december 2004 @ 19:28:42 #92
272 R@b
No-nonsens
pi_23720824
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:16 schreef lionsguy18 het volgende:

Ik wou dat Christenen hetzelfde hadden gedaan t.a.v. de film Life of Brian.
Wees blij dat de atheïsten de bijbel niet hebben laten verbieden wegens haat jegens ongelovigen en homo's
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_23721050
quote:
Op donderdag 2 december 2004 19:28 schreef R@b het volgende:

[..]

Wees blij dat de atheïsten de bijbel niet hebben laten verbieden wegens haat jegens ongelovigen en homo's

Wees blij dat je niet op de brandstapel terecht bent gekomen ongelovige hond
pi_23721101
quote:
Op donderdag 2 december 2004 19:36 schreef Disorder het volgende:
Ik stel voor Moslims op een cursus 'omgaan met lange tenen' te sturen.

Zodra attheisten eerst naar de psychiater gaan om hun ziekelijke geblaat jegens religies te staken praten we wel verder.
  donderdag 2 december 2004 @ 19:56:45 #96
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_23721494
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat snap ik niet? Het staat mensen toch vrij om naar de rechter te gaan? Ik vind dat een uitstekende manier, als moslims zich beledigd of wat dan ook voelen, gaan ze naar de rechter. Hadden ze al veel vaker en eerder moeten doen, bv. bij Van Gogh.

Ik luister net naar het Oslo Gospel Choir met Oh Happy Day op het momnet dat ik lees dat wij ons democratisch systeem volledig op de helling moeten gooien, en voortaan de rechter eerst een oordeel moet vellen over het uiten van je eigen mening, het schrijven van een boek, het maken van een film of whatever de manier is waarop je je wil uiten.

Nattuurlijk is het bijzonder provocerend van H.A. en ik vind ook dat ze een zeer onverstandig tijdstip uitkiest om het nieuws openbaar te maken, maar in mijn ogen is ze gewoon vrij om die film te maken. En laat dan na vertoning de moslims maar eens met steekhoudende argumenten het tegendeel van de film bewijzen.

Het feit dat Mosc. zich voor deze rechtzaak leent stoort me uitermate, omdat hij m.i beperking van vrijheid van meningsuiting verdedigt. En het koor maar zingen Öh happy days.........
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_23721666
Als deze rechtzaak er echt komt en de rechter geeft ze gelijk dan stap ik ook naar de rechter om alle toekomstige albums van Britney Spears te weren...
pi_23721744
quote:
Op donderdag 2 december 2004 19:36 schreef Disorder het volgende:
Ik stel voor Moslims op een cursus 'omgaan met lange tenen' te sturen.

nou, dat lijken ze juist uitstekend te kunnen.

omgaan met beledigingen, lijkt mij een betere workshop om ze naar toe te sturen, gevolgd door :
omgaan met anders gelovigen
omgaan met ongelovigen
respect, dat eis je niet
vrijheid van meningsuiting for dummies
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 2 december 2004 @ 20:07:32 #99
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23721750
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:00 schreef fayle het volgende:

Maar waar hebben we het eigenlijk over? Het bijbel verhaal van Adam en Eva is toch al lang weerlegd!
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 2 december 2004 @ 20:09:06 #100
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_23721788
quote:
Op donderdag 2 december 2004 19:56 schreef buzzer het volgende:
Ik luister net naar het Oslo Gospel Choir met Oh Happy Day op het momnet dat ik lees dat wij ons democratisch systeem volledig op de helling moeten gooien, en voortaan de rechter eerst een oordeel moet vellen over het uiten van je eigen mening, het schrijven van een boek, het maken van een film of whatever de manier is waarop je je wil uiten.

Nattuurlijk is het bijzonder provocerend van H.A. en ik vind ook dat ze een zeer onverstandig tijdstip uitkiest om het nieuws openbaar te maken, maar in mijn ogen is ze gewoon vrij om die film te maken. En laat dan na vertoning de moslims maar eens met steekhoudende argumenten het tegendeel van de film bewijzen.

.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')