abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23717337
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:37 schreef BiLaL het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn. Maar ik zie wel een wezenlijk verschil tussen homoseksualiteit en zoiets als de sluier. Homoseksualiteit is namelijk tot op de dag van vandaag in alle 'monotheļstische' godsdiensten een verbod, terwijl de sluier voor zowel de moslima's als de joodse vrouwen een gebod is. Je kunt geboden niet vergelijken met verboden. Dus ik vind jouw vergelijking mank.

Ik probeerde ook niets te vergelijken. Ik probeerde alleen maar aan te tonen dat de samenleving en rechtsstaat niet stilstaat.

Daarnaast, waarom zou je verboden en geboden niet kunnen vergelijken? Het gaat beide gevallen om regels die nageleefd dienen te worden. Maar dat is eigenlijk een andere discussie...
pi_23717362
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:51 schreef scanman01 het volgende:

[..]

WTF...? Hirsi Ali is gewoon een individu die het nodig vindt en die de mogelijkheden heeft haar mening te laten zien dmv film. Als je bij iedereen die een mening laat zien dmv een film, boek of lied je gaat afvragen hoeveel zelfkritiek die persoon heeft en of hij/zij wel vrij is van superioriteitsgevoel, dan ben je nog even bezig.

Toch zou iedereen die een mening laat zien dmv wat dan ook zichzelf onder de loep moeten nemen, ja. Dan ben je inderdaad een hele tijd bezig, het is de moeilijke weg, maar wel vruchtbaarder.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_23717369
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:51 schreef scanman01 het volgende:

[..]

WTF...? Hirsi Ali is gewoon een individu die het nodig vindt en die de mogelijkheden heeft haar mening te laten zien dmv film. Als je bij iedereen die een mening laat zien dmv een film, boek of lied je gaat afvragen hoeveel zelfkritiek die persoon heeft en of hij/zij wel vrij is van superioriteitsgevoel, dan ben je nog even bezig.

Waarom zou je dat neit over haar mogen zeggen terwijl het de groep waartegen ze het opneemt wel verweten wordt.

Ik vind haar superioriteitsgevoel ("ik ga de verlichting brengėn") stuitend en zie niet waarom dat haar niet verweten mag worden.
  donderdag 2 december 2004 @ 16:54:17 #54
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23717394
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat snap ik niet? Het staat mensen toch vrij om naar de rechter te gaan? Ik vind dat een uitstekende manier, als moslims zich beledigd of wat dan ook voelen, gaan ze naar de rechter. Hadden ze al veel vaker en eerder moeten doen, bv. bij Van Gogh.

hoe kun je je beledigd voelen over iets dat er nog helemaal niet is?
Ik kan toch niet beledigd zijn als ik weet dat iemand, die een hekel aan me heeft, aankondigt een boek over mij te gaan schrijven? Ik weet toch niet wat hij gaat opschrijven?
wat moet ik hier nu neerzetten?
  donderdag 2 december 2004 @ 16:57:08 #55
572 Sniper
Gull Catcher
pi_23717460
Goeie zet trouwens wel die rechtzaak, pr-wise. De betreffende bevolkingsgroep lijkt een bijzonder talent te hebben voor het nog dieper graven van het eigen graf. Petje af.
  donderdag 2 december 2004 @ 17:01:07 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23717567
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:57 schreef Sniper het volgende:
Goeie zet trouwens wel die rechtzaak, pr-wise. De betreffende bevolkingsgroep lijkt een bijzonder talent te hebben voor het nog dieper graven van het eigen graf. Petje af.
zie het positief, dat doen ze om de discussie aan te zwengelen joh...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_23717602
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:54 schreef evert het volgende:

[..]

Ik kan toch niet beledigd zijn als ik weet dat iemand, die een hekel aan me heeft, aankondigt een boek over mij te gaan schrijven? Ik weet toch niet wat hij gaat opschrijven?

Er is toch al een deel 1?
  donderdag 2 december 2004 @ 17:04:43 #58
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23717652
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat snap ik niet? Het staat mensen toch vrij om naar de rechter te gaan? Ik vind dat een uitstekende manier, als moslims zich beledigd of wat dan ook voelen, gaan ze naar de rechter. Hadden ze al veel vaker en eerder moeten doen, bv. bij Van Gogh.

Niet over iets dat nog niet eens is gemaakt. Je kunt naar mijn idee niet een film/boek/lied proberente verbieden als er nog niet eens een script/text van is. Dat is te belachelijk voor woorden. Laat ze dan naar de rechter stappen vanwege Submission 1 en eisen dat die nooit meer vertoond mag worden
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_23717674
Goeie zaak, een rechtzaak aanspannen. Beter dan de weg van moorden. Maar ik vraag me werkelijk af waartegen een rechtzaak wordt aangespannen. Er IS nog niet eens een daad gepleegd!

Vreemde situatie is dit. Het is echt het paard achter de wagen spannen.
  donderdag 2 december 2004 @ 17:08:45 #60
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23717749
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:52 schreef Blessed het volgende:

[..]

Toch zou iedereen die een mening laat zien dmv wat dan ook zichzelf onder de loep moeten nemen, ja. Dan ben je inderdaad een hele tijd bezig, het is de moeilijke weg, maar wel vruchtbaarder.

En wie zegt dat Hirsi Ali dat niet heeft gedaan? Daar kun je wel over speculeren natuurlijk, maar dus niet als argument aanvoeren. En verder staat iedereen vrij om een film te maken over welk onderwerp dan ook. Dat je dan vraagtekens zet bij bv iemands zelfkritiek vind ik zeer vreemd. Dat is het onderwerp niet en ook niet relevant denk ik.
pi_23717770
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:04 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Niet over iets dat nog niet eens is gemaakt. Je kunt naar mijn idee niet een film/boek/lied proberente verbieden als er nog niet eens een script/text van is. Dat is te belachelijk voor woorden. Laat ze dan naar de rechter stappen vanwege Submission 1 en eisen dat die nooit meer vertoond mag worden

Wat scanman denk ik bedoelt, is dat je niet weet of het een kwetsende film gaat worden voor je de film gezien hebt (of überhaupt gemaakt is). Voor hetzelfde geld laat Hirsi Ali juist allerlei verschillende visies op de islam zien. Quite unlikely, als je het mij vraagt, maar je weet het gewoon niet.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
Fotoboek
  donderdag 2 december 2004 @ 17:10:24 #62
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23717793
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom zou je dat neit over haar mogen zeggen terwijl het de groep waartegen ze het opneemt wel verweten wordt.

Ik vind haar superioriteitsgevoel ("ik ga de verlichting brengėn") stuitend en zie niet waarom dat haar niet verweten mag worden.

Omdat je naar mijn idee de film op zijn inhoud moet oordelen. Dat is waar het om gaat. Of Hirsi Ali dan wel of geen zelfkritiek heeft doet niet ter zake. Het gaat om het onderwerp van de film en of je het daar wel of niet mee eens bent.
  donderdag 2 december 2004 @ 17:12:06 #63
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23717839
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:54 schreef evert het volgende:

[..]

Exact. Het is gewoon te zot voor woorden. Onvoorstelbaar dat dit mogelijk is.
Maar het bezorgt de film nu al meer aandacht dan er sowieso al was, dus dat is dan wel weer een pluspunt en vast niet iets waar die "aanklagers" rekening mee hebben gehouden
pi_23717888
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:28 schreef BiLaL het volgende:

[..]

Vroeger droegen christelijke vrouwen ook hoofddoeken. Omdat zij dat nu niet meer doen moeten de moslima's het ook maar niet meer doen? En wat als deze moslima's nou net zo Nederlander zijn als jou? Heb jij dan meer rechten?

Oh, waren dat christelijke vrouwen? Volgens mij haal je een modeverschijnsel uit vroegere tijden met een geloofsuiting doorelkaar. Ja, wijlen mijn moeder droeg ook weleens een hoofddoek vroeger op de fiets en ze geloofde niet eens.
  donderdag 2 december 2004 @ 17:15:06 #65
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23717907
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Er is toch al een deel 1?

Dus? Wie zegt dat Hirsi Ali deel 2 weer op die manier gaat schrijven? Misschien pakt ze het dit keer wel heel anders aan. Zoals gezegd kun je dat pas beoordelen als de film af is. En als er in dit land nog steeds vrijheid van meningsuiting is, dan is deze rechtzaak wel het absolute dieptepunt naar mijn idee. Mocht ze over de grens gaan (als die er al is), dan kun je dat toch echt pas aanvechten als de film er eenmaal is!
pi_23717911
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:08 schreef scanman01 het volgende:

[..]

En wie zegt dat Hirsi Ali dat niet heeft gedaan? Daar kun je wel over speculeren natuurlijk, maar dus niet als argument aanvoeren. En verder staat iedereen vrij om een film te maken over welk onderwerp dan ook. Dat je dan vraagtekens zet bij bv iemands zelfkritiek vind ik zeer vreemd. Dat is het onderwerp niet en ook niet relevant denk ik.

Sja ķk zeg niet dat Hirsi Ali dat niet heeft gedaan, ik zeg alleen dat het wel wijs is jezelf onder de loep te nemen voor je je mening verkondigt.
Fotoboek
  donderdag 2 december 2004 @ 17:17:34 #67
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23717959
Hirshi Ali is toch atheist?

Waarom pakt ze gelijk niet de hele geloof aan. In my ogen heeft elke geloof een paar elementen waar het gewoon heel fout is en niet klopt. De islam heeft gewoon de meeste foute elementen zeg maar.

Ik wens haar in ieder geval veel success!
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_23717994
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:13 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Oh, waren dat christelijke vrouwen? Volgens mij haal je een modeverschijnsel uit vroegere tijden met een geloofsuiting doorelkaar. Ja, wijlen mijn moeder droeg ook weleens een hoofddoek vroeger op de fiets en ze geloofde niet eens.

Soow, nou ik kan je vertellen dat in de Bijbel staat dat vrouwen hoofddoeken moeten dragen, ja. En ik wil best de passage voor je opzoeken, want ik heb het gister of eergister nog gelezen.
Fotoboek
  donderdag 2 december 2004 @ 17:20:56 #69
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23718041
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:17 schreef Ruzbeh het volgende:
Waarom pakt ze gelijk niet de hele geloof aan. In my ogen heeft elke geloof een paar elementen waar het gewoon heel fout is en niet klopt. De islam heeft gewoon de meeste foute elementen zeg maar.

Het staat iedereen godzijdank ( ) vrij om dat te doen. Maar roep niet vantevoren al dat je dat wilt gaan doen, want anders gaan ze je toekomstige boek of film of lied proberen te verbieden

(wat een tegenstrijdigheid in die twee zinnen )
pi_23718281
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:19 schreef Blessed het volgende:

[..]

Soow, nou ik kan je vertellen dat in de Bijbel staat dat vrouwen hoofddoeken moeten dragen, ja. En ik wil best de passage voor je opzoeken, want ik heb het gister of eergister nog gelezen.

En dat werd dan ook massaal binnen, buiten en vooral omdat het volgens de bijbel gedragen moest worden toch?
pi_23718287
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:49 schreef SCH het volgende:

Prima, maar is het dan niet wat hypocriet als dat andersom als een verwijt geldt?

Alleen wanneer je er heilig van overtuigd bent dat alle culturen en ideologieen gelijkwaardig zijn. Cliteur hierover:

“Ik heb nergens geschreven dat de westerse cultuur – in zijn algemeenheid – superieur is. Dat zou onzin zijn. (...) Maar ik beweer wčl dat onze politieke cultuur superieur is, in het bijzonder onze belangrijkste instituties: rechtsstaat en democratie. Wij hebben een systeem ontwikkeld dat de individuele vrijheden, mensenrechten en waardigheid van de burgers beter beschermt dan de politieke arrangementen die je in andere delen van de wereld vindt. Ik geef dus een waardeoordeel: culturen zijn niet per definitie gelijkwaardig.”
pi_23718536
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:31 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En dat werd dan ook massaal binnen, buiten en vooral omdat het volgens de bijbel gedragen moest worden toch?

quote:
De hoofdbedekking van de vrouw

1 Korintiėrs 11,2-16

2 Ik prijs het in u dat u mij bij alles als voorbeeld neemt en u aan de voorschriften houdt die ik u gegeven heb. 3 Ik moet u echter nog het volgende zeggen.
Christus is het hoofd van de man, de man het hoofd van de vrouw en God het hoofd van Christus. 4 Iedere man die met bedekt hoofd bidt of profeteert, maakt zijn hoofd te schande. 5 Maar een vrouw maakt haar hoofd te schande wanneer ze met onbedekt hoofd bidt of profeteert, want ze is in dat geval precies hetzelfde als een kaalgeschoren vrouw. 6 Een vrouw die haar hoofd niet bedekt, kan zich maar beter laten kaalknippen. Wanneer ze dat een schande vindt, moet ze haar hoofd bedekken.
7 Een man mag zijn hoofd niet bedekken omdat hij Gods beeld en luister is. De vrouw is echter de luister van de man. 8 (De man is immers niet uit de vrouw voortgekomen, maar de vrouw uit de man; 9 en de man is niet omwille van de vrouw geschapen, maar de vrouw omwille van de man.) 10 Daarom, en omwille van de engelen, moet een vrouw zeggenschap over haar hoofd hebben. 11 Echter, in hun verbondenheid met de Heer is de vrouw niets zonder de man, en ook de man niets zonder de vrouw. 12 Want zoals de vrouw uit de man is voortgekomen, zo bestaat de man door de vrouw – en alles is ontstaan uit God. 13 Oordeelt u daarom zelf. Is het gepast dat een vrouw met onbedekt hoofd tot God bidt? 14 Leert de natuur zelf u niet dat lang haar een man te schande maakt, 15 terwijl het een vrouw tot eer strekt? Het haar van de vrouw is haar gegeven om een hoofdbedekking te dragen.
16 Iemand die meent zo eigenzinnig te moeten zijn af te wijken van wat ik zeg, dient te bedenken dat wij noch de gemeenten van God een ander gebruik kennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blessed op 02-12-2004 17:44:18 (sja) ]
Fotoboek
  donderdag 2 december 2004 @ 17:43:58 #73
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23718629
quote:
De man is immers niet uit de vrouw voortgekomen, maar de vrouw uit de man

Is iedere ongeboren baby in het begin niet een vrouw?
pi_23718652
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:43 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Is iedere ongeboren baby in het begin niet een vrouw?

ja ķk heb het niet verzonnen
Fotoboek
pi_23718754
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb misschien vaak laten blijken en laten overkomen dat ik respect heb voor Ayaan Hirsi Ali, daar wil ik nu vanaf. Ik wil duidelijk maken dat ik, Bansheeboy, zo goed als iedereen respecteer, maar "mensen" als Hirsi Ali, die er alleen maar op uit is euro's vast te nagelen aan haar inmiddels grote portemonnee en wel over de ruggen van 1 miljoen bonafide inwoners, heb ik absoluut geen respect, en dan druk ik me nog degelijk uit

Een pluim voor de Jood Abraham Moskowitcz

Mooi gezegd

Laat die Hirsi Terug gaan naar Somalie
daar is ook vrijheid van Meningsuiting toch Koning Somalie

Jah zeker laat hirsi hierheen komen Gnaa Gnaa
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')