En die laatste uitsnede dan? Beetje schuintjes? Of toch het totaalbeeld?quote:Op zondag 5 december 2004 20:19 schreef Xilantof het volgende:
de gene met een kleine scherpte diepte vind ik het leukst, omdat de stoel anders erg afleidt.
hahahaquote:
ik vindh et totaal beeld leuker...quote:Op zondag 5 december 2004 20:20 schreef huiz het volgende:
[..]
En die laatste uitsnede dan? Beetje schuintjes? Of toch het totaalbeeld?
80% is hier n00b, ik pruts ook maar wat aan hoorquote:Op zondag 5 december 2004 20:30 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
hahaha
Nou bedoel eerder gewoon de combinatie van het soort licht en de tafel vind ik al heel mooi. maar ik ben nog een n00b , dus mijn mening is niet altijd even goed zeg maar
Dat weet ik ook nog niet, tijdens het koken bedacht ik me dat ik hier wel wat mee kon. Als ik verder nergens tegenaan loop dan wordt een van deze mijn inzending. Ik zit zelf nog een beetje te twijfelen tussen de laatste uitsnede en het totaalbeeld met kleine scherptediepte.quote:Op zondag 5 december 2004 20:37 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik vindh et totaal beeld leuker...
maar ik weet niet of jij nog meer gaat proberen deze maand ? of dat je het al hierbij houdt?
Om te laten zien dat ik (soms) toch nog wat doe met commentaar, heb ik rekening gehouden met de regel van derden. Zie hier het resultaat. Vind het zelf niet zo'n verbetering. Maar goed...quote:Op zondag 5 december 2004 18:52 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig juist met de lontjes. Wat ik dan zou doen is het brandende kaarsje iets meer op een punt van de regel van derden plaatsen. Nu valt ie er naar mijn idee net naast. Het is misschien een beetje zeikerig hoor...maar aangezien ik met die cursus aan het stoeien ben is dat waar ik nu vaak op let.
De regel van derden houdt in dat je het focuspunt van je foto (in dit geval het vlammetje) op het snijpunt van de lijnen legt, als je de foto horizontaal en verticaal in 3 stukken verdeeld. Je hebt hem nu nog verder ervanaf gelegd. Ik had meer zoiets in gedachten...quote:Op zondag 5 december 2004 21:02 schreef DarkFly het volgende:
[..]
Om te laten zien dat ik (soms) toch nog wat doe met commentaar, heb ik rekening gehouden met de regel van derden. Zie hier het resultaat. Vind het zelf niet zo'n verbetering. Maar goed...
Heb het ook geprobeerd met opgebrande kaarsjes, maar vond het resultaat echt niet mooi. Ik ga toch nog eens nadenken over het onderwerp (vind de kaarsjes ook nog niet echt super).
@huiz: Ik vind het totaalbeeld met de kleine scherptediepte het mooiste.
De eerste, hoewel de schaduwen afleiden. Maar die leiden minder af dan meerdere kleuren. Een (onscherpe) achtergrond, lieft in zo min mogelijk kleuren focust de aandacht op het aan te prijzen product....quote:Op maandag 6 december 2004 01:01 schreef dubbellu het volgende:
Kom net van mijn werk en zag daar dit dingetje, heb even snel wat foto's gemaakt:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
Welke komt volgens jullie het best uit de bus?
Ahem.. de "regel van derden" is eigenlijk meer een richtlijn; soms zijn foto's die afwijken ook wel mooi hoorquote:Op zondag 5 december 2004 22:13 schreef pea4fun het volgende:
De regel van derden houdt in dat je het focuspunt van je foto (in dit geval het vlammetje) op het snijpunt van de lijnen legt, als je de foto horizontaal en verticaal in 3 stukken verdeeld. Je hebt hem nu nog verder ervanaf gelegd. Ik had meer zoiets in gedachten...
Tuurlijk, dat weet ik ook wel, maar bij deze foto leek het mij erg van toepassing.quote:Op maandag 6 december 2004 10:24 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ahem.. de "regel van derden" is eigenlijk meer een richtlijn; soms zijn foto's die afwijken ook wel mooi hoor
Je moet niet zeuren. Zo goed?quote:Op zondag 5 december 2004 22:13 schreef pea4fun het volgende:
en ik heb zelf nog niks geprobeerd voor deze maand, dus zeg maar dat ik niet moet zeuren
He, die is nu zelfs scherper dan het origineel.quote:Op maandag 6 december 2004 12:52 schreef dubbellu het volgende:
Ivo, ik vind het wel een mooie foto, alleen die scherpte, maar dat wist je al.
Ik ben voor me zelf ff aan het stoeien geweest met wat levels:
[afbeelding]
Btw, hoe werkt zo'n lampje dan?
Kan je ook heel leuk vuurwerk mee maken, met carbidquote:Op maandag 6 december 2004 17:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Zo'n lampje is een carbidlampje. Water druppelt op een blokje carbid, dat vormt gas, en dat gas steek je aan. En er is licht.
Ik zal mezelf maar even quoten want door alle fiets-foto's is mijn vraag een beetje ondergesneeuwd. Maar ik wil dit echt graag even wetenquote:Op maandag 6 december 2004 09:05 schreef Puckzzz het volgende:
Mag je ook een soort tekst erbij zetten? Of op z’n minst een verhaaltje met de achterliggende gedachte of tekst die erbij geplaatst zou worden?
We hebben dat met de wedstrijd van vergane glorie wel gedaan.quote:Op dinsdag 7 december 2004 08:54 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik zal mezelf maar even quoten want door alle fiets-foto's is mijn vraag een beetje ondergesneeuwd. Maar ik wil dit echt graag even weten
Niks moet.quote:Op dinsdag 7 december 2004 09:00 schreef Oceanonix het volgende:
We hebben dat met de wedstrijd van vergane glorie wel gedaan.
Maar moet de foto niet voor zich spreken zodat extra tekst onnodig is???
Dat bedoelde ikquote:Op dinsdag 7 december 2004 09:05 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Niks moet.
Een goede foto spreekt voor zich. Als de maker er toch nog tekst bij wil is dat haar/zijn goed recht. Dat de foto daardoor minder word in de ogen van sommige stemmers is een risico dat geheel aan de kant van de maker ligt
jij mag allesquote:Op dinsdag 7 december 2004 08:54 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik zal mezelf maar even quoten want door alle fiets-foto's is mijn vraag een beetje ondergesneeuwd. Maar ik wil dit echt graag even weten
quote:
En het produkt hier is?quote:Op dinsdag 7 december 2004 12:19 schreef Raketman het volgende:
Hallo!!!! Hier is mijn bijdrage voor deze maand:
[afbeelding]
Wat vinden jullie ervan??
Ik vind het een top idee!quote:Op dinsdag 7 december 2004 12:38 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
En het produkt hier is?
Nog even over die tekst. Ik heb een drietal lege parfumflesjes gefotografeerd (ontzettend mooie flesjes, ik hoop dat de foto's gelukt zijn) Nu is de naam van die parfum "Wish" van Chopard. Omdat ik het leuk vond om juist de flesjes leeg af te beelden en omdat ik niet drie volle flesjes in huis heb van die dure parfum
speelde ik met het idee dat iemand altijd 'drie wensen' krijgt (in de films enzo) en met drie lege flesjes zouden de drie "wensen" dus op zijn....daarna wou ik iets doen met "Wish for more" of " Three Wishes just isn't enough" blablabla iets in die trant. Ik denk niet dat dat over zou komen met alleen een foto. Maarja ik moet de foto's nog ophalen en dat kan pas donderdag dus ik moet zowieso nog even afwachten...
Ik ben zo benieuwd
![]()
Algehele tip: geef je camera tijd om scherp te stellenquote:Op dinsdag 7 december 2004 23:30 schreef Luckepuk het volgende:
Ondanks dat ik mijn foto al direct had ingezonden, ben ik gister toch nog even verder gaan "spelen"
"diverse produkten"
[afbeelding]
"melkprodukt"
[afbeelding]
"melkprodukt"
[afbeelding]
Tips? Opmerkingen? of gewoon "boor mijn foto´s de grond in" commentaar?
Mooie plaat, De achtergrond rechtsboven vind ik enigszins storend, en de sinaasappels lijken mji iets donker. De compositie vind ik wel mooi.quote:
komt door de zitting van de stoel, is niet helemaal recht.quote:Op woensdag 8 december 2004 12:24 schreef Rewimo het volgende:
Het glas staat scheef (of de zwaartekracht werkt anders bij jou). Kijk maar naar de vloeistofspiegel.
Mooie compositie, dat wel
is keuken raam, van buiten af, foto is buiten genomen.quote:Op woensdag 8 december 2004 12:59 schreef Puckzzz het volgende:
De laatste vind ik het mooist maar idd. de spiegeling in het glas (is dat je tafel en raam?) en het tafelkleed vind ik minder mooi. de kleine oranje reflectie van het sap in het pootje vind ik wel weer grappig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |