Nee, rechts en links hebben een ander contrast.quote:Op zondag 5 december 2004 15:09 schreef pea4fun het volgende:
Deze (hee daar is ie weer) is dus te vlak? Als voorbeeld dus he...
[afbeelding]
dit komt uit de algemene regels..quote:Probeer fotobewerkingen zoveel mogelijk te beperken, dit is een fotowedstrijd, geen Photoshop-wedstrijd. Levels, crops e.d. zijn uiteraard geen enkel probleem, bewerkingen die daadwerkelijk het karakter van de foto aantasten zijn dat wel.
Dank! Ik vond het zelf juist wel grappig met de lontjes, maar ik zal eens kijken hoe het staat met allemaal opgebrande kaarsjes enzo...quote:Op zondag 5 december 2004 17:52 schreef Boy_Snakeye het volgende:
@ DarkFly
ik vind het echt een mooi iets, het licht is echt mooi. Maar het storende vind ik die lontjes van de niet brandende kaarsjes..... dus wat Xilantof zegt. misschien ze laten branden ofzo ff....
ah ok, ik snap wat je bedoelt.quote:Op zondag 5 december 2004 15:31 schreef dawg het volgende:
[..]
Nee, rechts en links hebben een ander contrast.
Ik vind het wel grappig juist met de lontjes. Wat ik dan zou doen is het brandende kaarsje iets meer op een punt van de regel van derden plaatsen. Nu valt ie er naar mijn idee net naast. Het is misschien een beetje zeikerig hoor...maar aangezien ik met die cursus aan het stoeien ben is dat waar ik nu vaak op let.quote:Op zondag 5 december 2004 17:38 schreef DarkFly het volgende:
Denk erover om maar de gok te wagen en ook mee te doen met de wedstrijd.
Zit erover te denken om deze foto in te sturen...
[[url=http://afrika.superschaapje.nl/fok/candle3.th.jpg]afbeelding][/url]
Camera: Olympus C-765 Ultrazoom.
Graag commentaar! (Vinden jullie het 'productfotografie'?)
Aangezien ut m'n eerste keer is dat ik meedoe wel een beetje lief blijven![]()
ik kan hem me niet herinnerenquote:Op zondag 5 december 2004 18:50 schreef pea4fun het volgende:
xila, dit is er 1 die al eens met een wedstrijd mee heeft gedaanIk nam hem alleen ter voorbeeld.
Ja ik weet wat je bedoelt, maar deze maaltijd was toch echt voor consumptie bedoeld, jammer om er rommel in te stoppen om te laten dampenquote:Op zondag 5 december 2004 19:24 schreef fr.oosje het volgende:
Food fotografie is echt heel lastig. Ik weet nog toen in in een studio werkte, dat we een speciale kok inhuurde om het eten te "bereiden" het eten wordt dan klaar gemaakt om mooi te zijn en niet om lekker te zijn. Het was dus vaak ook niet eetbaar. Ook hebben ze allerlei truukjes om het eten er warm uit te laten zien. Want na een half uur ziet het er niet echt warm mee uit hoor.
Dat probleem heb ik bij Huiz ook. het ziet er niet warm uit. Ook is het heel belangrjik dat alles er netjes uitziet. In dit geval licht de placemet niet netjes recht.
Maar zoals al gezegd food is echt lastig om te doen hoor.
Oja en nog een klein detail. ik zou bij een bord spagetti een leppel en een vork neerleggen ipv een lepel en een mes.
Ja ik ook met een vork en een lepelquote:Op zondag 5 december 2004 19:37 schreef huiz het volgende:
[..]
(hoewel ik veel mensen ken die spaghetti met een lepel eten).
Spaghettiquote:Op zondag 5 december 2004 20:09 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de belichting van de foto's van Huiz heel mooi vind
Althans de contrasten. Ben er niet echt uit wat het is......
De originelen zijn wel goed scherp, ligt denk ik wel aan het verkleinen. Maar ik wou graag even weten wat jullie ervan vinden, kleine of grote scherptediepte, een uitsnede of niet?quote:Op zondag 5 december 2004 19:53 schreef Xilantof het volgende:
Huiz, bijde foto's lijken niet echt scherp... kan ook door verkleinen of compressie komen, maar ik dacht: ik meld het even
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |