abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:03:21 #176
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_23731491
Goedemorgen

Ik moet al leven..... ik ben hier immers gekomen....
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:05:52 #177
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23731521
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:03 schreef ondeugend het volgende:
Goedemorgen

Ik moet al leven..... ik ben hier immers gekomen....

Goedemorgen .. wordt maar rustig wakker hoor ..

..hoe is het met je enkel ?
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:08:57 #178
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_23731549
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:05 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

[afbeelding] Goedemorgen .. wordt maar rustig wakker hoor .. [afbeelding]

..hoe is het met je enkel ?



Oh wat een warm welkom

Mijn enkel was gisteren al een stuk minder pijnlijk .... nog even en ik ren weer met de vonken onder mijn gympies
Ik ga toch eerst even douchen hoor....
zombie....
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:18:44 #179
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_23731643
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 08:57 schreef Patrick281 het volgende:


Tja alleen de echte motorrijder haalt zijn ros niet uit de verzekering he.
Passie gaat voor een financieel voordeeltje.




Is allang over nagedacht hoor
komt helemaal goed

[ Bericht 0% gewijzigd door Mercy_symbol op 03-12-2004 09:27:56 ]
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:24:46 #180
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23731699
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:18 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]Is allang over nagedacht hoor
komt helemaal goed
Bij het behalen van Raus d'r papiertje blijft de VFR in de verzekering.

En dan zet je die achterband die ik gisteren in het meettopic postte erop.


Safety first in winter times.


Ik denk alleen dat het gezelliger rijden is met zijn tweetjes. Ieder op de eigen motor.
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:26:55 #181
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_23731731
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:24 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Bij het behalen van Raus d'r papiertje blijft de VFR in de verzekering.

En dan zet je die achterband die ik gisteren in het meettopic postte erop.

[afbeelding]
Safety first in winter times.


Ik denk alleen dat het gezelliger rijden is met zijn tweetjes. Ieder op de eigen motor.


Dat samen rijden heb je gelijk in, maar ze wil ook alleen rijden,
dus dan heeft ze er geen 2 nodig,

ja wel stoer bandje, maar oftie geschikt is voor VFR ik denk dat ie zo versleten is,
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:36:46 #182
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_23731862
Wakker !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_23731958
morgen

quote:
Op vrijdag 3 december 2004 08:45 schreef Makster het volgende:
Doet wat je wilt, zolang je maar plezier heb en zolang andere maar geen last van je hebben, en dan bedoel ik ook met alles in het leven (andere last van jou mag soms met een korreltje zout genomen worden omdat je anders zelf niet genoeg plezier kan hebben)

Zo ook met de Ring, denk dat iedereen voor zichzelf wel kan bepalen of het link is en vooral of het de moeite waard is om er op te gaan rijden. We zijn allemaal oud genoeg om zelf keuzes te maken en na te denken over delicate onderwerpen.
Ik denk dat iedereen ook wel snapt dat als je op een "circuit" gaat rijden er gevaren zijn, en ik denk dat iedereen dat ook wel weet als hij/zij in de Urban Jungle op de motor stapt.


helemaal mee eens maar een algemene waarschuwing is nooit weg als je van plan bent de Ring op te gaan en aan echte, persoonlijke en gedetailleerde ervaringen en meningen heb je toch pas iets als je de Ring een beetje kent?
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:45:27 #184
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23732000
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:26 schreef Mercy_symbol het volgende:
ja wel stoer bandje, maar oftie geschikt is voor VFR ik denk dat ie zo versleten is,
Die gaat wel een wintertje mee hoor.. en goede grip is alles he.

Ik wist niet dat ze ook winterbandjes verkochten voor de motor.
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:36 schreef ondeugend het volgende:
Wakker !
Ben je toch nog sneller dan ik.
Binnendoor voorbij gestoken.
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:42 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
morgen
[..]

helemaal mee eens maar een algemene waarschuwing is nooit weg als je van plan bent de Ring op te gaan en aan echte, persoonlijke en gedetailleerde ervaringen en meningen heb je toch pas iets als je de Ring een beetje kent?
Wat ik zei was alleen ter discussie -niet ter aanval of veroordeling.
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:48:24 #185
1044 RB
Als ik alles geweten had
pi_23732030
Morgen
en weer een deel van het rbw theorie binnen nog 1 deel te gaan

En dan mag ik lessen
<a href="http://img.photobucket.com/albums/v648/Fazert_63/sv1000%20s/opfoto.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bsm high mounted</a>
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:49:14 #186
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_23732039
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:48 schreef RB het volgende:
Morgen
en weer een deel van het rbw theorie binnen nog 1 deel te gaan



Gefeliciteerd,
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_23732043
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:45 schreef Patrick281 het volgende:
Wat ik zei was alleen ter discussie -niet ter aanval of veroordeling.


weet ik zo vatte ik het iig niet op. en zo was mijn reactie ook niet verdedigend bedoeld, alleen lijkt het mij pas interessant te discussieren over details etc. als je de Ring pas echt kent
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:52:05 #188
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_23732089
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:48 schreef RB het volgende:
Morgen
en weer een deel van het rbw theorie binnen nog 1 deel te gaan

En dan mag ik lessen



You Go girl !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:55:34 #189
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23732153
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:48 schreef RB het volgende:
Morgen
en weer een deel van het rbw theorie binnen nog 1 deel te gaan

En dan mag ik lessen
Nice.
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:49 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

weet ik zo vatte ik het iig niet op. en zo was mijn reactie ook niet verdedigend bedoeld, alleen lijkt het mij pas interessant te discussieren over details etc. als je de Ring pas echt kent
Ik weet dat jij niet verdigend was naar jezelf toe.
Maar we kunnen natuurlijk ook gewoon voorbereidingen treffen voor de ring en daarover discusseren.
Ik had/heb er een bepaalde visie over die ik even wilde ventileren.
Het is niet de bijbel voor de ring, maar ik vond er wel wat aardige ideeen bijzitten.
Alleen tegen die rit opkijken is ook geen controle nemen over dingen.
Voorbereiden die hap.

Mijn eerste tweede rondje moet wel onder de 10 minuten.
Ben dus voorzichtig.
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:55:46 #190
1044 RB
Als ik alles geweten had
pi_23732154
Thanks all
Nou ff bakkie doen en dan toch maar eens naar het werk gaan
<a href="http://img.photobucket.com/albums/v648/Fazert_63/sv1000%20s/opfoto.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bsm high mounted</a>
pi_23732651
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:55 schreef Patrick281 het volgende:
Ik weet dat jij niet verdigend was naar jezelf toe.


ook niet naar/voor iemand anders hoor

quote:
Maar we kunnen natuurlijk ook gewoon voorbereidingen treffen voor de ring en daarover discusseren.
Ik had/heb er een bepaalde visie over die ik even wilde ventileren.
Het is niet de bijbel voor de ring, maar ik vond er wel wat aardige ideeen bijzitten.
Alleen tegen die rit opkijken is ook geen controle nemen over dingen.
Voorbereiden die hap.


ja ok maar je had het over het leren van volgorde van bochten enzo...hoe wil je daar nu over kunnen discussieren?

quote:
Mijn eerste tweede rondje moet wel onder de 10 minuten.
Ben dus voorzichtig.


dat is dus het gevaar waar in de OP voor wordt gewaarschuwd
  vrijdag 3 december 2004 @ 10:48:55 #192
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23733040
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 10:27 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ja ok maar je had het over het leren van volgorde van bochten enzo...hoe wil je daar nu over kunnen discussieren?

Omdat we vervallen in algemeenheden en wij allemaal best wel wat rijervaring hebben om erover te filosoferen. Dat is toch niet verboden.
WTF doen we anders hier op het forum ?

Als je met het besef rijdt dat je een bepaalde bocht rijdt en harder kan maar dat dit niet verstandig is omdat de volgende bocht niet bekend is dan lijkt mij dat wel een belangrijk detail die ik nog niet voorbij heb zien komen.
Alleen maar voorzichtig aan doen vind ik een te algemene uitspraak en kan als je dit detail vergeet en toch even voelt het kan harder dan knal je er juist uit.
Want zo gaan ze meesten in de fout volgens mij.

quote:
dat is dus het gevaar waar in de OP voor wordt gewaarschuwd

Ik heb het over een goede voorbereiding, en ik ga wel in mijn uppie die tweede ronde knallen hoor.
En dan nog blijf ik wat reserve houden zoals ik eerder gepost heb.
Rijden met je koppie. Niet teveel met de motor bezig zijn -schakelen -welke toeren zit je in -maar bezig zijn met de baan.
Wat dat betreft heb ik nu nog wel een goede motor daarvoor. Volgens mij near perfect voor de ring.
Maar ja hij komt natuurlijk ook al uit Duitsland.

Overigens heb ik ook een deel uit die film die ik van Luc kreeg: goede rijders kunnen denken tijdens het rijden (Rossi -heeft bijvoorbeeld ook geen verhoogde hartslag is gemeten ) en sommige rijders kunnen alleen maar hard. (Biaggi met bijbehorende hoge harslag )
Misschien door de Beemer dat ik tijdens ultra snelle bochten nog heel veel gemoedrust heb en alles onder mij goed kan aanvoelen ?
Toen het gezegd werd in de film voelde ik mij in ieder geval compleet aangesproken.
In ieder geval trekt de wereld onder mijn wielen zich tegenwoordig een stuk langzamer aan mij voorbij en dat terwijl ik toch even +160 doe in een bocht.

Verder kan ik even er niet op ingaan, want Fokken staat even onder druk hier.
Dus ik breek e.a. even voortijdig af.
  vrijdag 3 december 2004 @ 11:07:48 #193
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_23733438
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 10:48 schreef Patrick281 het volgende:

Overigens heb ik ook een deel uit die film die ik van Luc kreeg: goede rijders kunnen denken tijdens het rijden (Rossi -heeft bijvoorbeeld ook geen verhoogde hartslag is gemeten ) en sommige rijders kunnen alleen maar hard. (Biaggi met bijbehorende hoge harslag )



Ik heb die film toevallig ook gezien, en een hoge hartslag wil in principe niet zeggen dat je niet kan denken. In tegendeel, door de adreanaline kan je misschien wel scherper denken en handelen.
En wat is hoog? Die van Rossi stond werd gemeten op 128 in de bocht, Biaggi zat op 178 ofzo. Tis wel een stuk hoger maar 129 is ook niet wat je noemt laag

Ja ik zie liever Biaggi winnen
Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
pi_23733977
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 10:48 schreef Patrick281 het volgende:
Omdat we vervallen in algemeenheden en wij allemaal best wel wat rijervaring hebben om erover te filosoferen. Dat is toch niet verboden.
WTF doen we anders hier op het forum ?

Als je met het besef rijdt dat je een bepaalde bocht rijdt en harder kan maar dat dit niet verstandig is omdat de volgende bocht niet bekend is dan lijkt mij dat wel een belangrijk detail die ik nog niet voorbij heb zien komen.
Alleen maar voorzichtig aan doen vind ik een te algemene uitspraak en kan als je dit detail vergeet en toch even voelt het kan harder dan knal je er juist uit.
Want zo gaan ze meesten in de fout volgens mij.


eens hoor maar jij wilt van te voren een circuit al bestuderen om dat toe te passen tijdens je 1e verkenningsronde? ik denk dat ik wel een paar rondjes nodig heb voordat ik weet welke bochten elkaar opvolgen. ik denk ook dat ik die bochten beter leer in te schatten als ik daar daadwerkelijk rijd.

niks mis mee met een theoretische voorbereiding, dat hoor je mij niet zeggen. dus waarom deze verdedigende reactie?

quote:
Ik heb het over een goede voorbereiding, en ik ga wel in mijn uppie die tweede ronde knallen hoor.
En dan nog blijf ik wat reserve houden zoals ik eerder gepost heb.
Rijden met je koppie. Niet teveel met de motor bezig zijn -schakelen -welke toeren zit je in -maar bezig zijn met de baan.
Wat dat betreft heb ik nu nog wel een goede motor daarvoor. Volgens mij near perfect voor de ring.
Maar ja hij komt natuurlijk ook al uit Duitsland.

Overigens heb ik ook een deel uit die film die ik van Luc kreeg: goede rijders kunnen denken tijdens het rijden (Rossi -heeft bijvoorbeeld ook geen verhoogde hartslag is gemeten ) en sommige rijders kunnen alleen maar hard. (Biaggi met bijbehorende hoge harslag )
Misschien door de Beemer dat ik tijdens ultra snelle bochten nog heel veel gemoedrust heb en alles onder mij goed kan aanvoelen ?
Toen het gezegd werd in de film voelde ik mij in ieder geval compleet aangesproken.
In ieder geval trekt de wereld onder mijn wielen zich tegenwoordig een stuk langzamer aan mij voorbij en dat terwijl ik toch even +160 doe in een bocht.

Verder kan ik even er niet op ingaan, want Fokken staat even onder druk hier.
Dus ik breek e.a. even voortijdig af. [afbeelding]


herkenbaar toen we bij Ressen dat bochtje telkens namen (met Raus en Mercy) merkte ik ook dat ik tijdens het nemen van de bocht rustiger (beheerster?) werd dan het tegenovergestelde. hoe vaker ik die bocht nam, hoe rustiger ik werd want op een gegeven moment ga je de bocht leren kennen.
pi_23734585
Wat praten jullie veel over de ring zeg.

Moet gewoon keer gaan rijden.

Gewoon rustig aan doen. Niet gek laten maken. Plaats maken naar rechts voor sneller verkeer, en je eigen rondje rijden. That's it. Je knalt er alleen maar af als je gekker doet dan je zelf kan. Tis op zich niet zo eng. Ander verkeer gaat bokkehard, maar is bijna 10 v/d 10x gedisciplineerd en houdt goed rekening met langzamere deelnemers, zeker mits jij netjes aan de kant gaat. Zou ik sowieso doen, want trijdt veel lekkerder als je de bochten voor jezelf hebt dan met een hijgende M3 of RSV Mille in je kont, en harder gaan ze toch.

De eerste keer sta je er nog van te kijken, want de bochten zijn ff wat verassender dan die op een gewone weg en je ziet ze soms echt niet aankomen, dus gewoon rustig aan doen in het begin. En vervolgens kom je dan over een verhoging en knalt iemand je voorbij met 200 omdat het nog een kilometer zowat rechtdoor is. Niks van aantrekken. Tis veel lulliger als je ergens rechtdoorgaat. Wij gingen laatst ook met 10 man, auto's in dit geval, en kwamen terug met 9.

Jong mannetje die zich op zijn eerste rondje al meteen ging bewijzen. Bij Miss-Hit-Miss ging het al mis na pakweg 5 km. Je moet je ook totaal niet bezig houden met je tijd. Da's leuk als je er 50 keer bent geweest. Gewoon je eigen rondje rijden.

En ik wens jullie veel succes en lol als jullie gaan !

Nog 2 foto's van zowat me maatje, o.a. voorrijder op Zandvoort enzo:

Nog met de oude Mille op Zolder:


En met de gemodde Tuono op de ring:


Die jongens hebben ook een forum, en rijden met name in de lente en zomer Zolder, Zandvoort en NordSchleife. Eigenlijk zouden jullie met zoiets mee moeten rijden. 2 voorrijders met tips, en dan uurtje. Maar gaat voor de Nordschleife niet echt op.

Niet aan de grond te houden die mannen:

Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  vrijdag 3 december 2004 @ 12:18:10 #196
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23734918
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 11:07 schreef Makster het volgende:
Ik heb die film toevallig ook gezien, en een hoge hartslag wil in principe niet zeggen dat je niet kan denken. In tegendeel, door de adreanaline kan je misschien wel scherper denken en handelen.
En wat is hoog? Die van Rossi stond werd gemeten op 128 in de bocht, Biaggi zat op 178 ofzo. Tis wel een stuk hoger maar 129 is ook niet wat je noemt laag

Ja ik zie ook liever Biaggi winnen
178 zit nog maar 10 slagen onder je maximumhartslag die gezond is.
Maar ik stel mij zo voor dat je een stuk relaxter om de motor zit met een hartslag van 126.
Zeker bij die snelheden. Betekent dat je nog wat meer reserve hebt.

Er werd ook gezegt dat Rossi echt een denkende rijder is. (combinatie met hartslag postte ik even fout sorry)
Biaggi in ieder geval een stuk minder -al kon je tussen de regels door merken dat Rossi echt onaantastbaar was en op eenzame hoogte staat daarmee.

Dit is geen vanzelfsprekendheid. Er zijn coureurs die perfect hard kunnen rijden, maar zodra er een detail ontbreekt (hetzij de motor - hetzij iets op de weg wat verandert is) dan hebben ze niet de heldere geest om er op te anticiperen.

Michael Schumacher om er maar een onbenullig auto rijdertje bij te halen is ook zo'n man die gewoon snoei-en snoei hard kan rijden, maar toch 100% bij zijn verstand blijft.
Ik zag een tijdje terug een interview met Ross Brown van Ferrari die zich daar zo over verbaaste ; met de gemiddelde rijder kon je amper praten over de radio, met schumacher kan je gewoon een race lang rustig babbelen en overleg plegen over strategie.
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:02 schreef PNG het volgende:
Wat praten jullie veel over de ring zeg.

Moet gewoon keer gaan rijden.
Die mannen zijn the bom.
Terugkruipt in zijn holletje en even heel stil is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Patrick281 op 03-12-2004 12:29:34 ]
  vrijdag 3 december 2004 @ 12:23:11 #197
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_23735019
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:02 schreef PNG het volgende:
Wat praten jullie veel over de ring zeg.

Moet gewoon keer gaan rijden.

Gewoon rustig aan doen. Niet gek laten maken


Rest van het verhaal ingekort om het leesbaar te houden




Kijk ik vind dit nou een open en duidelijk verhaal, ipv dat nutteloze bangmakerij,
als het echt zo zwaar gevaarlijk zou zijn dan zou het allang dicht zijn voor het publiek, of met een toetsing vooraf of zo,

als je er met je hoofd bij gaat rijden kan het volgens mij een geweldige ervaring zijn,

ik heb ook op zandvoort gereden ( met auto) en de eerste keer kreeg ik ook van alles te horen, en werd ik al gewaarschuwd dat ik zonder auto naar huis zou gaan,
maar niets was minder waar, gewoon goed opletten en zeker niet stoer of boven je eigen kunnen gaan rijden, en dan gaat het ieder rondje steeds beter, en harder


moet toch voor die tijd strak leren pak hebben zie ik al
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  vrijdag 3 december 2004 @ 12:29:58 #198
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_23735163
hilarisch topic dit,

Leuke fotosoep
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:19:35 #199
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:23:03 #200
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23736397
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:23 schreef Mercy_symbol het volgende:
Kijk ik vind dit nou een open en duidelijk verhaal, ipv dat nutteloze bangmakerij,
als het echt zo zwaar gevaarlijk zou zijn dan zou het allang dicht zijn voor het publiek, of met een toetsing vooraf of zo,

Precies, ging mij erom dat steeds opnieuw op dezelfde wijze gewaarschuwd werd.
Dat het opletten is wisten we onderhand wel -tijd voor de volgende fase hoe te rijden.
Alleen voorzichtig is zo kortzichtig.

quote:
moet toch voor die tijd strak leren pak hebben zie ik al
Dat moest zowiezo al om niet bij strakke lederen Raus uit de toom te vallen als je er achter rijdt of naast loopt.

Ze gaat toch wel ff afrijden in d'r pakkie he. Misschien maakt dat een goede indruk .. of juist niet ?

[ Bericht 11% gewijzigd door Patrick281 op 03-12-2004 13:56:04 (Type voornamelijk ..) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')