abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24245801
quote:
Op maandag 27 december 2004 17:42 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Jij hoeft natuurlijk niet voor alle christenen te denken.
[..]
Some of the biggest misconceptions that many non-Muslims have about Islam have to do with the word "Allah". For various reasons, many people have come to believe that Muslims worship a different God than Christians and Jews. This is totally false, since "Allah" is simply the Arabic word for "God" - and there is only One God. Let there be no doubt - Muslims worship the God of Noah, Abraham, Moses, David and Jesus - peace be upon them all. However, it is certainly true that Jews, Christians and Muslims all have different concepts of Almighty God. For example, Muslims - like Jews - reject the Christian beliefs of the Trinity and the Divine Incarnation. This, however, doesn't mean that each of these three religions worships a different God - because, as we have already said, there is only One True God. Judaism, Christianity and Islam all claim to be "Abrahamic Faiths", and all of them are also classified as "monotheistic". However, Islam teaches that other religions have, in one way or another, distorted and nullified a pure and proper belief in Almighty God by neglecting His true teachings and mixing them with man-made ideas.

First of all, it is important to note that "Allah" is the same word that Arabic-speaking Christians and Jews use for God. If you pick up an Arabic Bible, you will see the word "Allah" being used where "God" is used in English. This is because "Allah" is the only word in the Arabic language equivalent to the English word "God" with a capital "G". Additionally, the word "Allah" cannot be made plural or given gender (i.e. masculine or feminine), which goes hand-in-hand with the Islamic concept of God. Because of this, and also because the Qur'an, which is the holy scripture of Muslims, was revealed in the Arabic language, some Muslims use the word "Allah" for "God", even when they are speaking other languages. This is not unique to the word "Allah", since many Muslims tend to use Arabic words when discussing Islamic issues, regardless of the language which they speak. This is because the universal teachings of Islam - even though they have been translated in every major language - have been preserved in the Arabic language.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2004 01:14:19 ]
pi_24245939
maar joden noemen god niet god, joden noemen god JHWH. En Jehova's getuigen noemen die God Jehova.
pi_24246325
quote:
Op maandag 27 december 2004 23:52 schreef het_fokschaap het volgende:
maar joden noemen god niet god, joden noemen god JHWH. En Jehova's getuigen noemen die God Jehova.
Hey fokschaap jij ook wakker?
pi_24246390
quote:
Op maandag 27 december 2004 17:46 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Die visie is allang bekend.

Een volgeling van Mohammed dus. Wij niet-moslims hoeven nog niet de definitie van de volgelingen van die sekteleider over te nemen. Ik christenen ook niet "geredde zondaars" noemen en joden ook geen "leden van het door God uitverkoren volk". Zo ga ik moslims ook geen "overgegevene" noemen. Zou immers impliceren dat ik ook in "Allah" zou geloven maar mij alleen niet overgeef.
Fout. Mohammed(vzmh) is/was een moslim, de Islam maakte hem tot wie hij was, hij niet de Islam.
pi_24247966
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 00:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hey fokschaap jij ook wakker?
nog net !
pi_24248906
quote:
Op maandag 27 december 2004 17:42 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Jij hoeft natuurlijk niet voor alle christenen te denken.
[..]

De titel van dit topic is "mogen christenen in moslimlanden ook Jehova zeggen". Doe daar iets mee.
Er is geen reden voor de Christenen in moslim landen God, JHWH te noemen. De Joodse priesters hebben nooit medeklinkers gebruikt voor de Letters Y.H.W.H. De Grieken hebben het vertaald als Teragramaton (het woord van vier letters). Deze letters zijn er al vanaf Mozes. De Grieken hebben deze letters vertaald met het woord 'Tetragramaton' (het woord van vier letters). Ook zij wisten niet hoe het uitgesproken moest worden. Zij hebben het, evenals de Joden, niet gewaagd om medeklinkers aan de vier letters toe te voegen. Zij waren namelijk bang de naam van God verkeerd uit te spreken.
Gij zult den naam des Heren u God niet ijdellijk (vals) gebruiken, want de Here zal niet onschuldig houden die Zijn naam ijdellijk gebruikt. (Exodus 20:7)
Omdat men vroeger geen medeklinkers had, verboden de Joodse priesters in het verleden de letters J.H.W.H. met medeklinkers uit te spreken. De priesters beschouwden het verkeerd of vals uitspreken van Gods naam als Godslastering en verklaarden de dood aan degene die zich hieraan waagde :
En die den naam des Heren gelasterd zal hebben, zal zekerlijk gedood worden,... (Leviticus 24:16)

Pas veel later in 1878 hebben dhr. Rutherford en zijn opvolger Russel Charles medeklinkers aan deze letters toegevoegd. Zij hebben van Y.H.W.H. Jehovah gemaakt en daar een godsdienst van gemaakt.

Stichter van Christendom heeft God Elli genoemd.:
In Mattheus 27:46 lezen wij:
"Eli, Eli, lama sabachthani?"
Jezus heeft God heel duidelijk 'Eli' genoemd. Dit is dan ook de eigennaam van God die de Israëlieten kennen.

Arabische Christenen gebruiken Allah voor god in bijbel.:

[Qu'ran 1:1 - English translation]

[Genesis 1:1 - English Bible - King James Version]

"In the beginning God created
the Heaven and the Earth . . . "

[Genesis 1:1 - Arabic transliteration]

"Fee al-badi' khalaqa Allahu
as-Samaawaat wa al-Ard . . . "

Zie plaatje :[Genesis 1:1 - Arabic Bible]
http://pics.chillosophy.nl/?f=ZOkTWd5jEi.jpg

Arabische Christenen en joden gebruikten Allah als god eerder dan de Islam..
In huidig Medina (Saudi Arabie) waren voor de Islam 3 grote godsdiensten. Afgoderij, Jodendom en Christendom.. Leider van de Joden en hoogste priester in media heette Abdallah Bin-Saba. Niet Abd-JHWH of Abd-Elohim maar Abd-Allah.

In navolging van de joden (die uit respect de Naam van God niet uitspreken) hebben christenen in veel bijbelvertalingen JHWH vervangen door HEER. Toch kan men vaak zien (bijvoorbeeld bij de Statenvertaling) of er oorspronkeijk in het Hebreeuws JHWH of Adonai stond: Adonai wordt in de Statenvertaling vertaald met Heer (kleine letters) en JHWH wordt vertaald met HERE (hoofdletters).

In veel landen zullen Christenen wanneer ze reden zien om Allah/God, JHWH te noemen niet worden vervolgd. In heel veel Arabische landen hebben Christenen het heel goed. Zie de status cab Christenen in Egypte, Libanon en Syrie
pi_24248933
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 01:14 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

nog net !
haha nog steeds wakker?
pi_24250574
Vroeg Jahweh aan God aan Allah: " Hoe willen wij dat wij ons noemen?"
iedere engel heeft een duivelse kant.
  dinsdag 28 december 2004 @ 11:05:57 #109
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_24252059
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 02:04 schreef Triggershot het volgende:

Arabische Christenen gebruiken Allah voor god in bijbel.:
Omdat ze het moeten waarschijnlijk. Het is dan ook krom om dat feit, dat waarschijnlijk uit dwang is, als een rechtvaardiging voor dat feit te zien.
quote:
In navolging van de joden (die uit respect de Naam van God niet uitspreken) hebben christenen in veel bijbelvertalingen JHWH vervangen door HEER. Toch kan men vaak zien (bijvoorbeeld bij de Statenvertaling) of er oorspronkeijk in het Hebreeuws JHWH of Adonai stond: Adonai wordt in de Statenvertaling vertaald met Heer (kleine letters) en JHWH wordt vertaald met HERE (hoofdletters).
Info niet helemaal ontopic maar toch bedankt.
quote:
In veel landen zullen Christenen wanneer ze reden zien om Allah/God,
Je hebt het over Allah/God. In de openingspost heb ik het er over dat christenen niet hoeven te erkennen dat Allah God is, met andere woorden dat Allah bestaat dus. Ik geloof ook in God. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik geloof dat "God" van de bijbel of "Allah" van de koran bestaat.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_24252250
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:05 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Omdat ze het moeten waarschijnlijk. Het is dan ook krom om dat feit, dat waarschijnlijk uit dwang is, als een rechtvaardiging voor dat feit te zien.
[..]
Sakkerloot, hoe haal je het in je hoofd? Theorietjes, fantasietjes, insinuaties en suggesties volgen elkaar in hoog tempo op (in willekeurige volgorde). Mag ik je verzoeken om een keertje je hersenspinsels van een stevige onderbouwing te voorzien?
  dinsdag 28 december 2004 @ 11:31:08 #111
60090 Akkersloot
pi_24252493
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Sakkerloot, hoe haal je het in je hoofd? Theorietjes, fantasietjes, insinuaties en suggesties volgen elkaar in hoog tempo op (in willekeurige volgorde). Mag ik je verzoeken om een keertje je hersenspinsels van een stevige onderbouwing te voorzien?
In die landen is "belediging van Allah" verboden. (Dat is in ons land zelfs, officieel met de wet op de "godslastering"). Als je stelt dat God (van de bijbel) wel bestaat en de Allah van de koran niet waarom zou dat dan niet als "belediging van Allah" worden opgevat ?

Van mij mag je het trouwens proberen in Saoedi Arabie of Iran.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_24252521
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:05 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

[..]

Info niet helemaal ontopic maar toch bedankt.
[..]

Je hebt het over Allah/God. In de openingspost heb ik het er over dat christenen niet hoeven te erkennen dat Allah God is, met andere woorden dat Allah bestaat dus. Ik geloof ook in God. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik geloof dat "God" van de bijbel of "Allah" van de koran bestaat.
In de bijbel komt Allah voor als God en jij hebt het nog steeds over dwang. Zoals ik al zei voor dat de Islam er was gebruikten Christenen Allah als god. Sorry maar jouw argument is hier een beetje krom. JHWH is nooit uitgesproken in de Arabisch wereld als naam, zelfs niet onder de joden..

Met stukje die jij offt-topic noemt, wil ik aan geven dat Christenen onder normale omstandigheden uit respect al JHWH vervangden door HEER, dus laat staan Christenen mogen in moslimlanden God JHWH noemen (wat jouw vraag is .) Zouden ze het niet doen als je vanaf de Christelijke blik kijkt op JHWH. En daarom is betreffende informatie wel on-topic en relevant.

Laat ik het zo zeggen, God en Allah zijn dezelfde, wanneer je het vertaald komt het als God terecht. Voor Arabische joden/Christenen/Moslims ziien Allah als de schepper. Ook in hun boeken komt de naam Allah voor. JHWH is btw een Titel en geen naam. De ware naam van God is Eli in de bijbel. Dus wanneer je vraagt aan Christenen (in moslim landen) "geloof je in Allah" zullen ze het toegeven. Concepten en de beeld van Allah is anders. Maar De schepper en almachtige. de Alpha en de Omega. Is in 3de zelfde godsdiensten een.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2004 11:37:36 ]
  dinsdag 28 december 2004 @ 11:41:17 #113
60090 Akkersloot
pi_24252685
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:32 schreef Triggershot het volgende:
Laat ik het zo zeggen, God en Allah zijn dezelfde
Is jouw mening.
pi_24252703
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:41 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Is jouw mening.
Onderbouwd
pi_24252995
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:31 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

In die landen is "belediging van Allah" verboden. (Dat is in ons land zelfs, officieel met de wet op de "godslastering"). Als je stelt dat God (van de bijbel) wel bestaat en de Allah van de koran niet waarom zou dat dan niet als "belediging van Allah" worden opgevat ?
Je suggereert iets, maar dat noem ik geen onderbouwing. Ik heb het er wel eens met een moslim over gehad, en wat hij zei was iets in de trant van: "Het dondert niet, want wat jullie God noemen en wij Allah is in onze ogen hetzelfde". Maar Akkersloot gaat nu vast weer ontkennen dat een moslim dat gezegd kan hebben?
quote:
Van mij mag je het trouwens proberen in Saoedi Arabie of Iran.
In met name Iran worden allerlei religieuze minderheden onderdrukt. Het is vrij lastig om uit te maken of het JHWH of God noemen van Allah onderdeel van die repressie is. Aanvallen op de Islam worden slecht getolereerd, maar ik heb geen idee of Allah God of JHWH noemen in Iran als een aanval op de Islam wordt gezien.
pi_24253057
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:41 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Is jouw mening.
ik denk zeker dat Allah dezelfde zou moeten zijn als de god in de bijbel. althans dat was m.i. de bedoeling van Mohammed. Mohammed wilde net als de joden een monotheistische religie. hij gebruikte het joodse voorbeeld en heeft hiervoor regionale gebruiken aan toegevoegd.
  dinsdag 28 december 2004 @ 12:05:28 #117
60090 Akkersloot
pi_24253122
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:42 schreef Triggershot het volgende:

["God en Allah zijn dezelfde"]

Onderbouwd
Noem jij dat een onderbouwing. "God" en "Allah" bestaan ineens niet.
pi_24253165
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:02 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ik denk zeker dat Allah dezelfde zou moeten zijn als de god in de bijbel. althans dat was m.i. de bedoeling van Mohammed. Mohammed wilde net als de joden een monotheistische religie. hij gebruikte het joodse voorbeeld en heeft hiervoor regionale gebruiken aan toegevoegd.
Naar Islamitische visie, kwam alles van God en is er niets menselijks toegevoegd aan de islam
pi_24253166
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:05 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Wat doe jij op een discussieforum als je weigert te discussieren? Dat geef je hier met zoveel woorden toe. Me dunkt dat dat een onderbouwing was.
  dinsdag 28 december 2004 @ 12:10:08 #120
60090 Akkersloot
pi_24253225
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je suggereert iets, maar dat noem ik geen onderbouwing. Ik heb het er wel eens met een moslim over gehad, en wat hij zei was iets in de trant van: "Het dondert niet, want wat jullie God noemen en wij Allah is in onze ogen hetzelfde". Maar Akkersloot gaat nu vast weer ontkennen dat een moslim dat gezegd kan hebben?
Kan je het nog een beetje volgen. Ik zeg net dat niet-moslims niet hoeven te zeggen dat God en Allah de zelfde zijn.
pi_24253238
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:05 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

God en allah aijn het zelfde is mijn argument, akkersloot.. Alle texten boven waren mijn onderbouwingen
pi_24253246
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Naar Islamitische visie, kwam alles van God en is er niets menselijks toegevoegd aan de islam
zo heeft een ieder z'n eigen visie. jij baseert je visie op de koran en de hadith. ik baseer m'n visie op geschiedschrijving.
pi_24253290
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:10 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

zo heeft een ieder z'n eigen visie. jij baseert je visie op de koran en de hadith. ik baseer m'n visie op geschiedschrijving.
Mijn geschiedschrijving is gebasseerd op Koran/overleveringen.. De jouwe is gebasseerd op? En geen enkel moslim zal er in twijfelen dat Islam totaal goddelijk is. (zoals ik al zei Islamitische visie )
  dinsdag 28 december 2004 @ 12:12:56 #124
60090 Akkersloot
pi_24253291
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat doe jij op een discussieforum als je weigert te discussieren? Dat geef je hier met zoveel woorden toe. Me dunkt dat dat een onderbouwing was.
God en Allah zijn niet dezelfde. Van twee dingen die niet bestaan kan je moeilijk zeggen dat ze dezelfde zijn. Jij kan hier niet discussieren. Volgens jou bestaan God en Allah. En dat moeten wij van jou als "onderbouwing" van je stellingen accepteren.
pi_24253315
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:12 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

God en Allah zijn niet dezelfde. Van twee dingen die niet bestaan kan je moeilijk zeggen dat ze dezelfde zijn. Jij kan hier niet discussieren. Volgens jou bestaan God en Allah. En dat moeten wij van jou als "onderbouwing" van je stellingen accepteren.
Of God bestaat is totaal weer een andere discussie dan is god/Allah..
pi_24253353
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mijn geschiedschrijving is gebasseerd op Koran/overleveringen.. De jouwe is gebasseerd op? En geen enkel moslim zal er in twijfelen dat Islam totaal goddelijk is. (zoals ik al zei Islamitische visie )
mijn visie is vooralsnog gebaseerd op informatie van Karen Armstrong (boek: een geschiedenis van God) en de website http://www.bibleorigins.net en andere bronnen die informeren aangaande Sumerische en Babylonische folklore en religie.
pi_24253405
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:15 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mijn visie is vooralsnog gebaseerd op informatie van Karen Armstrong (boek: een geschiedenis van God) en de website http://www.bibleorigins.net en andere bronnen die informeren aangaande Sumerische en Babylonische folklore en religie.
Hadden we het niet over de islam?
  dinsdag 28 december 2004 @ 12:19:52 #128
60090 Akkersloot
pi_24253455
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:02 schreef het_fokschaap het volgende:
Met de zelfde redenering zal je dus ook zeggen dat Jezus en David Koresh dezelfde persoon zijn. Want, met jouw woorden, "althans dat was m.i. de bedoeling van Mohammed".

Zijn volgens jou Jezus en David Koresh de zefde ?

Nog over die toevoeging van "mijns inziens". Dus als het zeker zou zijn dat het de bedoeling was van Mohammed (dat was het ook zeker) zijn God en Allah dezelfde. Als we het hier ove God of Allah hebben bedoelen we natuurlijk de, vermeende, echt bestaande personen God en Allah. Dus niet in de betekenis van erkende hersenspinsels.

Geloof jij in het bestaan van God (van de bijbel) of Allah (van de koran) ? Zo niet dan heb ik bewezen dat veel posters het over God of Allah hebben het hebben over erkende fictieve personen.
  dinsdag 28 december 2004 @ 12:21:19 #129
60090 Akkersloot
pi_24253490
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:17 schreef Triggershot het volgende:
Je denkt dat iedereen gelooft dat die verhalen door Allah via een aartsengel zijn geciteerd ?
pi_24253491
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ja, maar ik haal er altijd graag het ontstaan van de religies in die buurt bij om het geheel in een context te plaatsen
pi_24253530
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:19 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Geloof jij in het bestaan van God (van de bijbel) of Allah (van de koran) ? Zo niet dan heb ik bewezen dat veel posters het over God of Allah hebben het hebben over erkende fictieve personen.
Hangt van je intepretatie af..
Ik zie moslims jou toch ook geen ongelovige of Christenen jou ketter noemen, terwijl ze je om je standpunt respecteren. En niet woorden in mond leggen?
pi_24253563
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:21 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Je denkt dat iedereen gelooft dat die verhalen door Allah via een aartsengel zijn geciteerd ?
Ik kan alleen namens de moslimgeloof spreken (omdat ik zelf de islam belijd) Vraag op je antwoord : Ja
pi_24253567
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:19 schreef Akkersloot het volgende:

Met de zelfde redenering zal je dus ook zeggen dat Jezus en David Koresh dezelfde persoon zijn. Want, met jouw woorden, "althans dat was m.i. de bedoeling van Mohammed".

Zijn volgens jou Jezus en David Koresh de zefde ?
nee, maar Allah en God zijn voor mij slechts bedachte entiteiten waarmee je vanalles kunt verzinnen. Daar de Koran gebaseerd is op de joodse religie ga ik ervanuit dat ze graag willen dat het dezelfde God is. Prima, maar voor mij blijft het hetzelfde hersenspinsel. Jezus, en in ieder geval Koresh, zijn echte personen geweest. Ik geloof niet in reincarnatie. Dus nee, dat zijn niet dezelfde.
quote:
Nog over die toevoeging van "mijns inziens". Dus als het zeker zou zijn dat het de bedoeling was van Mohammed (dat was het ook zeker) zijn God en Allah dezelfde. Als we het hier ove God of Allah hebben bedoelen we natuurlijk de, vermeende, echt bestaande personen God en Allah. Dus niet in de betekenis van erkende hersenspinsels.
ik geloof niet in beide.
quote:
ik geloof niet in beide.
pi_24253569
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:21 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ja, maar ik haal er altijd graag het ontstaan van de religies in die buurt bij om het geheel in een context te plaatsen
wise
  dinsdag 28 december 2004 @ 12:30:02 #135
60090 Akkersloot
pi_24253679
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:25 schreef het_fokschaap het volgende:
ik geloof niet in beide.
En dus kan je ook niet zeggen dat het dezelfde personen zijn. Alleen al om de reden dat het géén personen zijn.
pi_24253693
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:30 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

En dus kan je ook niet zeggen dat het dezelfde personen zijn. Alleen al om de reden dat het géén personen zijn.
maar ik kan wel zeggen dat ik denk dat Mohammed het idee had een religie te stichten op basis van het godsbeeld in het jodendom. Dan is het dus de zelfde god die niet bestaat
pi_24253826
[quote]Op dinsdag 28 december 2004 12:31 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

maar ik kan wel zeggen dat ik denk dat Mohammed het idee had een religie te stichten op basis van het godsbeeld in het jodendom. Dan is het dus de zelfde god die niet bestaat
[/quote[

NIet naar de beeld van Jodendom , maar op die van Ismael en Abraham

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2004 12:41:37 ]
pi_24253862
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:12 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

God en Allah zijn niet dezelfde. Van twee dingen die niet bestaan kan je moeilijk zeggen dat ze dezelfde zijn.
De Yeti bestaat niet. Roodkapje bestaat niet. Het monster van Loch Ness bestaat niet. Toch kunnen we er uitstekend over discussieren. We kunnen ook discussieren of met "Yeti" en "de verschrikkelijke Sneeuwman" dezelfde (niet bestaande) entiteit wordt aangeduid. Overigens ben ik van mening dat de Yeti en de verschrikkelijke sneeuwman dezelfde zijn, en allebei niet bestaan. te moeilijk voor jou? Kan je het nog volgen?
quote:
Jij kan hier niet discussieren. Volgens jou bestaan God en Allah.
Hoe haal je het in je botte lompe hoofd! Dit is niet de eerste keer dat je dingen over me zegt die niet waar zijn. Of dat je me woorden in de mond legt.
quote:
En dat moeten wij van jou als "onderbouwing" van je stellingen accepteren.
Even bij de les blijven Akkersloot. We hadden het hier over de onderbouwing van Triggershot :
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In de bijbel komt Allah voor als God en jij hebt het nog steeds over dwang. Zoals ik al zei voor dat de Islam er was gebruikten Christenen Allah als god. Sorry maar jouw argument is hier een beetje krom. JHWH is nooit uitgesproken in de Arabisch wereld als naam, zelfs niet onder de joden..

Met stukje die jij offt-topic noemt, wil ik aan geven dat Christenen onder normale omstandigheden uit respect al JHWH vervangden door HEER, dus laat staan Christenen mogen in moslimlanden God JHWH noemen (wat jouw vraag is .) Zouden ze het niet doen als je vanaf de Christelijke blik kijkt op JHWH. En daarom is betreffende informatie wel on-topic en relevant.

Laat ik het zo zeggen, God en Allah zijn dezelfde, wanneer je het vertaald komt het als God terecht. Voor Arabische joden/Christenen/Moslims ziien Allah als de schepper. Ook in hun boeken komt de naam Allah voor. JHWH is btw een Titel en geen naam. De ware naam van God is Eli in de bijbel. Dus wanneer je vraagt aan Christenen (in moslim landen) "geloof je in Allah" zullen ze het toegeven. Concepten en de beeld van Allah is anders. Maar De schepper en almachtige. de Alpha en de Omega. Is in 3de zelfde godsdiensten een.
Lijkt me ook naar objectieve maatstaven bezien een onderbouwing van enige kwaliteit. Dat je niet onmiddelijk zijn standpunten hoeft over te nemen is een ander verhaal maar een onderbouwing is het, en een stevige ook. Je hoeft er niet eens voor in een opperwezen te geloven om dat te zien.
pi_24253907
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:39 schreef Triggershot het volgende:
[quote]Op dinsdag 28 december 2004 12:31 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

[/quote
NIet naar de beeld van Jodendom , maar op Die Ismael en Abraham
dat is ook dezelfde !

Abraham kwam uit Ur. Ur lag in het huidige Irak en toen Mesopotamie. Daar woonden ook Sumeriers waarvan enkele verhalen omgevormd zijn tot bijbelverhalen. Ook het babylonische Enuma Elish lijkt gebruikt als basis voor het huidige scheppingsverhaal.
pi_24253962
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:43 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dat is ook dezelfde !

Abraham kwam uit Ur. Ur lag in het huidige Irak en toen Mesopotamie. Daar woonden ook Sumeriers waarvan enkele verhalen omgevormd zijn tot bijbelverhalen. Ook het babylonische Enuma Elish lijkt gebruikt als basis voor het huidige scheppingsverhaal.
Maar Ismael was geen Jood en Abraham ook niet. Hun geloofde gewoon in een God: De overgave
  dinsdag 28 december 2004 @ 12:46:16 #141
60090 Akkersloot
pi_24253976
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:31 schreef het_fokschaap het volgende:
Mohammed hád de bedoeling om een religie te stichten op basis van het jodendom en christendom. Dus dat doet daar niets aan af. Als je zegt "God en Allah zijn de zelfde" geef je alleen maar propagandistische steun aan die godsdienststichter.
pi_24254008
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:46 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Mohammed hád de bedoeling om een religie te stichten op basis van het jodendom en christendom. Dus dat doet daar niets aan af. Als je zegt "God en Allah zijn de zelfde" geef je alleen maar propagandistische steun aan die godsdienststichter.
Mohammed had totaal geen idee van pre-islamitische geloven, zoals Jodendom en Christendom.
pi_24254039
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar Ismael was geen Jood en Abraham ook niet. Hun geloofde gewoon in een God: De overgave
Niet de overgave, vooral de onwetendheid gebaseerd op lokale gebruiken en religies.
pi_24254078
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:49 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Niet de overgave, vooral de onwetendheid gebaseerd op lokale gebruiken en religies.
Jij beweert dat Abraham wel joods was? Onwetendheid muwaahh.. In een land waar iedereen deed aan afgoderij etc. En een man realiseert dat er maar een god kan zijn. en die ook aanbidt. Noem ik overgave. Nix lokale gebruiken of religies.. Eigen mening
pi_24254094
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:46 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

God en Allah zijn hetzelfde hersenspinsel ! Daarmee geef ik m.i. geen propagandistische steun
  dinsdag 28 december 2004 @ 12:53:51 #146
60090 Akkersloot
pi_24254110
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
De Yeti bestaat niet. Roodkapje bestaat niet. Het monster van Loch Ness bestaat niet. Toch kunnen we er uitstekend over discussieren.
Je weet toch wel dat volgens sommige mensen "God" en "Allah" toch wel bestaan ?

Dat moet je toch wel weten. Zeker als je je in een topic begeeft met de titel "Mogen christenen in moslimlanden God ook Jehova noemen? ".
pi_24254128
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij beweert dat Abraham wel joods was?
joods is een door mensen verzonnen geuzennaam, net als moslim.
quote:
Onwetendheid muwaahh.. In een land waar iedereen deed aan afgoderij etc. En een man realiseert dat er maar een god kan zijn. en die ook aanbidt. Noem ik overgave. Nix lokale gebruiken of religies.. Eigen mening
Of persoonlijk gewin
pi_24254131
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:53 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

God en Allah zijn hetzelfde
ONVOLLEDIGE QUOTE MODE:

Daar is geen twijfel over
  dinsdag 28 december 2004 @ 12:55:57 #149
60090 Akkersloot
pi_24254170
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:52 schreef Triggershot het volgende:
Jij beweert dat Abraham wel joods was? Onwetendheid muwaahh.. In een land waar iedereen deed aan afgoderij etc. En een man realiseert dat er maar een god kan zijn. en die ook aanbidt. Noem ik overgave. Nix lokale gebruiken of religies.. Eigen mening
Abraham, Ismael en Isaak hebben ineens niet bestaan. Of moeten we van streepjescode ook maar net doen alsof
  dinsdag 28 december 2004 @ 12:57:57 #150
15869 gr8w8
Better by design.
pi_24254214
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mohammed had totaal geen idee van pre-islamitische geloven, zoals Jodendom en Christendom.
Dat is dus niet waar he. Geloofstechnisch is dat erg gewenst, maar feitelijk totaal onhoudbaar. Zeker de Islam heeft elementen overgenomen avn andere geloven en heidense rituelen. De overeenkomsten tussen het moment waarop Mohammed enkele verzen liet opschrijven en de gebeurtenissen om hem heen houden te veel verband. Bepaalde spreuken kwamen hem op sommige momenten maar al te goed uit.

Mohammed was eerder een briljant staatsman, dan een profeet.
Welkom bij de V&D der webfora.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')