Some of the biggest misconceptions that many non-Muslims have about Islam have to do with the word "Allah". For various reasons, many people have come to believe that Muslims worship a different God than Christians and Jews. This is totally false, since "Allah" is simply the Arabic word for "God" - and there is only One God. Let there be no doubt - Muslims worship the God of Noah, Abraham, Moses, David and Jesus - peace be upon them all. However, it is certainly true that Jews, Christians and Muslims all have different concepts of Almighty God. For example, Muslims - like Jews - reject the Christian beliefs of the Trinity and the Divine Incarnation. This, however, doesn't mean that each of these three religions worships a different God - because, as we have already said, there is only One True God. Judaism, Christianity and Islam all claim to be "Abrahamic Faiths", and all of them are also classified as "monotheistic". However, Islam teaches that other religions have, in one way or another, distorted and nullified a pure and proper belief in Almighty God by neglecting His true teachings and mixing them with man-made ideas.quote:Op maandag 27 december 2004 17:42 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Jij hoeft natuurlijk niet voor alle christenen te denken.
[..]
Hey fokschaap jij ook wakker?quote:Op maandag 27 december 2004 23:52 schreef het_fokschaap het volgende:
maar joden noemen god niet god, joden noemen god JHWH. En Jehova's getuigen noemen die God Jehova.
Fout. Mohammed(vzmh) is/was een moslim, de Islam maakte hem tot wie hij was, hij niet de Islam.quote:Op maandag 27 december 2004 17:46 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Die visie is allang bekend.
Een volgeling van Mohammed dus. Wij niet-moslims hoeven nog niet de definitie van de volgelingen van die sekteleider over te nemen. Ik christenen ook niet "geredde zondaars" noemen en joden ook geen "leden van het door God uitverkoren volk". Zo ga ik moslims ook geen "overgegevene" noemen. Zou immers impliceren dat ik ook in "Allah" zou geloven maar mij alleen niet overgeef.
nog net !quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hey fokschaap jij ook wakker?
Er is geen reden voor de Christenen in moslim landen God, JHWH te noemen. De Joodse priesters hebben nooit medeklinkers gebruikt voor de Letters Y.H.W.H. De Grieken hebben het vertaald als Teragramaton (het woord van vier letters). Deze letters zijn er al vanaf Mozes. De Grieken hebben deze letters vertaald met het woord 'Tetragramaton' (het woord van vier letters). Ook zij wisten niet hoe het uitgesproken moest worden. Zij hebben het, evenals de Joden, niet gewaagd om medeklinkers aan de vier letters toe te voegen. Zij waren namelijk bang de naam van God verkeerd uit te spreken.quote:Op maandag 27 december 2004 17:42 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Jij hoeft natuurlijk niet voor alle christenen te denken.
[..]
De titel van dit topic is "mogen christenen in moslimlanden ook Jehova zeggen". Doe daar iets mee.
Omdat ze het moeten waarschijnlijk. Het is dan ook krom om dat feit, dat waarschijnlijk uit dwang is, als een rechtvaardiging voor dat feit te zien.quote:Op dinsdag 28 december 2004 02:04 schreef Triggershot het volgende:
Arabische Christenen gebruiken Allah voor god in bijbel.:
Info niet helemaal ontopic maar toch bedankt.quote:In navolging van de joden (die uit respect de Naam van God niet uitspreken) hebben christenen in veel bijbelvertalingen JHWH vervangen door HEER. Toch kan men vaak zien (bijvoorbeeld bij de Statenvertaling) of er oorspronkeijk in het Hebreeuws JHWH of Adonai stond: Adonai wordt in de Statenvertaling vertaald met Heer (kleine letters) en JHWH wordt vertaald met HERE (hoofdletters).
Je hebt het over Allah/God. In de openingspost heb ik het er over dat christenen niet hoeven te erkennen dat Allah God is, met andere woorden dat Allah bestaat dus. Ik geloof ook in God. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik geloof dat "God" van de bijbel of "Allah" van de koran bestaat.quote:In veel landen zullen Christenen wanneer ze reden zien om Allah/God,
Sakkerloot, hoe haal je het in je hoofd? Theorietjes, fantasietjes, insinuaties en suggesties volgen elkaar in hoog tempo op (in willekeurige volgorde). Mag ik je verzoeken om een keertje je hersenspinsels van een stevige onderbouwing te voorzien?quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:05 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Omdat ze het moeten waarschijnlijk. Het is dan ook krom om dat feit, dat waarschijnlijk uit dwang is, als een rechtvaardiging voor dat feit te zien.
[..]
In die landen is "belediging van Allah" verboden. (Dat is in ons land zelfs, officieel met de wet op de "godslastering"). Als je stelt dat God (van de bijbel) wel bestaat en de Allah van de koran niet waarom zou dat dan niet als "belediging van Allah" worden opgevat ?quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Sakkerloot, hoe haal je het in je hoofd? Theorietjes, fantasietjes, insinuaties en suggesties volgen elkaar in hoog tempo op (in willekeurige volgorde). Mag ik je verzoeken om een keertje je hersenspinsels van een stevige onderbouwing te voorzien?
In de bijbel komt Allah voor als God en jij hebt het nog steeds over dwang. Zoals ik al zei voor dat de Islam er was gebruikten Christenen Allah als god. Sorry maar jouw argument is hier een beetje krom. JHWH is nooit uitgesproken in de Arabisch wereld als naam, zelfs niet onder de joden..quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:05 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Omdat ze het moeten waarschijnlijk. Het is dan ook krom om dat feit, dat waarschijnlijk uit dwang is, als een rechtvaardiging voor dat feit te zien.
[..]
Info niet helemaal ontopic maar toch bedankt.
[..]
Je hebt het over Allah/God. In de openingspost heb ik het er over dat christenen niet hoeven te erkennen dat Allah God is, met andere woorden dat Allah bestaat dus. Ik geloof ook in God. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik geloof dat "God" van de bijbel of "Allah" van de koran bestaat.
Is jouw mening.quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:32 schreef Triggershot het volgende:
Laat ik het zo zeggen, God en Allah zijn dezelfde
Je suggereert iets, maar dat noem ik geen onderbouwing. Ik heb het er wel eens met een moslim over gehad, en wat hij zei was iets in de trant van: "Het dondert niet, want wat jullie God noemen en wij Allah is in onze ogen hetzelfde". Maar Akkersloot gaat nu vast weer ontkennen dat een moslim dat gezegd kan hebben?quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:31 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
In die landen is "belediging van Allah" verboden. (Dat is in ons land zelfs, officieel met de wet op de "godslastering"). Als je stelt dat God (van de bijbel) wel bestaat en de Allah van de koran niet waarom zou dat dan niet als "belediging van Allah" worden opgevat ?
In met name Iran worden allerlei religieuze minderheden onderdrukt. Het is vrij lastig om uit te maken of het JHWH of God noemen van Allah onderdeel van die repressie is. Aanvallen op de Islam worden slecht getolereerd, maar ik heb geen idee of Allah God of JHWH noemen in Iran als een aanval op de Islam wordt gezien.quote:Van mij mag je het trouwens proberen in Saoedi Arabie of Iran.![]()
ik denk zeker dat Allah dezelfde zou moeten zijn als de god in de bijbel. althans dat was m.i. de bedoeling van Mohammed. Mohammed wilde net als de joden een monotheistische religie. hij gebruikte het joodse voorbeeld en heeft hiervoor regionale gebruiken aan toegevoegd.quote:
Noem jij dat een onderbouwing. "God" en "Allah" bestaan ineens niet.quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:42 schreef Triggershot het volgende:
["God en Allah zijn dezelfde"]
Onderbouwd
Naar Islamitische visie, kwam alles van God en is er niets menselijks toegevoegd aan de islamquote:Op dinsdag 28 december 2004 12:02 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik denk zeker dat Allah dezelfde zou moeten zijn als de god in de bijbel. althans dat was m.i. de bedoeling van Mohammed. Mohammed wilde net als de joden een monotheistische religie. hij gebruikte het joodse voorbeeld en heeft hiervoor regionale gebruiken aan toegevoegd.
Wat doe jij op een discussieforum als je weigert te discussieren? Dat geef je hier met zoveel woorden toe. Me dunkt dat dat een onderbouwing was.quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:05 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Noem jij dat een onderbouwing. "God" en "Allah" bestaan ineens niet.
Kan je het nog een beetje volgen. Ik zeg net dat niet-moslims niet hoeven te zeggen dat God en Allah de zelfde zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je suggereert iets, maar dat noem ik geen onderbouwing. Ik heb het er wel eens met een moslim over gehad, en wat hij zei was iets in de trant van: "Het dondert niet, want wat jullie God noemen en wij Allah is in onze ogen hetzelfde". Maar Akkersloot gaat nu vast weer ontkennen dat een moslim dat gezegd kan hebben?
God en allah aijn het zelfde is mijn argument, akkersloot.. Alle texten boven waren mijn onderbouwingenquote:Op dinsdag 28 december 2004 12:05 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Noem jij dat een onderbouwing. "God" en "Allah" bestaan ineens niet.
zo heeft een ieder z'n eigen visie. jij baseert je visie op de koran en de hadith. ik baseer m'n visie op geschiedschrijving.quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Naar Islamitische visie, kwam alles van God en is er niets menselijks toegevoegd aan de islam
Mijn geschiedschrijving is gebasseerd op Koran/overleveringen.. De jouwe is gebasseerd op? En geen enkel moslim zal er in twijfelen dat Islam totaal goddelijk is. (zoals ik al zei Islamitische visie )quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:10 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
zo heeft een ieder z'n eigen visie. jij baseert je visie op de koran en de hadith. ik baseer m'n visie op geschiedschrijving.
God en Allah zijn niet dezelfde. Van twee dingen die niet bestaan kan je moeilijk zeggen dat ze dezelfde zijn. Jij kan hier niet discussieren. Volgens jou bestaan God en Allah. En dat moeten wij van jou als "onderbouwing" van je stellingen accepteren.quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat doe jij op een discussieforum als je weigert te discussieren? Dat geef je hier met zoveel woorden toe. Me dunkt dat dat een onderbouwing was.
Of God bestaat is totaal weer een andere discussie dan is god/Allah..quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:12 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
God en Allah zijn niet dezelfde. Van twee dingen die niet bestaan kan je moeilijk zeggen dat ze dezelfde zijn. Jij kan hier niet discussieren. Volgens jou bestaan God en Allah. En dat moeten wij van jou als "onderbouwing" van je stellingen accepteren.
mijn visie is vooralsnog gebaseerd op informatie van Karen Armstrong (boek: een geschiedenis van God) en de website http://www.bibleorigins.net en andere bronnen die informeren aangaande Sumerische en Babylonische folklore en religie.quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mijn geschiedschrijving is gebasseerd op Koran/overleveringen.. De jouwe is gebasseerd op? En geen enkel moslim zal er in twijfelen dat Islam totaal goddelijk is. (zoals ik al zei Islamitische visie )
Hadden we het niet over de islam?quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:15 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mijn visie is vooralsnog gebaseerd op informatie van Karen Armstrong (boek: een geschiedenis van God) en de website http://www.bibleorigins.net en andere bronnen die informeren aangaande Sumerische en Babylonische folklore en religie.
Met de zelfde redenering zal je dus ook zeggen dat Jezus en David Koresh dezelfde persoon zijn. Want, met jouw woorden, "althans dat was m.i. de bedoeling van Mohammed".quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:02 schreef het_fokschaap het volgende:
ik denk zeker dat Allah dezelfde zou moeten zijn als de god in de bijbel. althans dat was m.i. de bedoeling van Mohammed. Mohammed wilde net als de joden een monotheistische religie. hij gebruikte het joodse voorbeeld en heeft hiervoor regionale gebruiken aan toegevoegd.
Je denkt dat iedereen gelooft dat die verhalen door Allah via een aartsengel zijn geciteerd ?quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:17 schreef Triggershot het volgende:
Hadden we het niet over de islam?
ja, maar ik haal er altijd graag het ontstaan van de religies in die buurt bij om het geheel in een context te plaatsenquote:Op dinsdag 28 december 2004 12:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hadden we het niet over de islam?
Hangt van je intepretatie af..quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:19 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Geloof jij in het bestaan van God (van de bijbel) of Allah (van de koran) ? Zo niet dan heb ik bewezen dat veel posters het over God of Allah hebben het hebben over erkende fictieve personen.
Ik kan alleen namens de moslimgeloof spreken (omdat ik zelf de islam belijd) Vraag op je antwoord : Jaquote:Op dinsdag 28 december 2004 12:21 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je denkt dat iedereen gelooft dat die verhalen door Allah via een aartsengel zijn geciteerd ?
nee, maar Allah en God zijn voor mij slechts bedachte entiteiten waarmee je vanalles kunt verzinnen. Daar de Koran gebaseerd is op de joodse religie ga ik ervanuit dat ze graag willen dat het dezelfde God is. Prima, maar voor mij blijft het hetzelfde hersenspinsel. Jezus, en in ieder geval Koresh, zijn echte personen geweest. Ik geloof niet in reincarnatie. Dus nee, dat zijn niet dezelfde.quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:19 schreef Akkersloot het volgende:
Met de zelfde redenering zal je dus ook zeggen dat Jezus en David Koresh dezelfde persoon zijn. Want, met jouw woorden, "althans dat was m.i. de bedoeling van Mohammed".
Zijn volgens jou Jezus en David Koresh de zefde ?
ik geloof niet in beide.quote:Nog over die toevoeging van "mijns inziens". Dus als het zeker zou zijn dat het de bedoeling was van Mohammed (dat was het ook zeker) zijn God en Allah dezelfde. Als we het hier ove God of Allah hebben bedoelen we natuurlijk de, vermeende, echt bestaande personen God en Allah. Dus niet in de betekenis van erkende hersenspinsels.
ik geloof niet in beide.quote:Geloof jij in het bestaan van God (van de bijbel) of Allah (van de koran) ? Zo niet dan heb ik bewezen dat veel posters het over God of Allah hebben het hebben over erkende fictieve personen.
wisequote:Op dinsdag 28 december 2004 12:21 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, maar ik haal er altijd graag het ontstaan van de religies in die buurt bij om het geheel in een context te plaatsen
En dus kan je ook niet zeggen dat het dezelfde personen zijn. Alleen al om de reden dat het géén personen zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:25 schreef het_fokschaap het volgende:
ik geloof niet in beide.
maar ik kan wel zeggen dat ik denk dat Mohammed het idee had een religie te stichten op basis van het godsbeeld in het jodendom. Dan is het dus de zelfde god die niet bestaatquote:Op dinsdag 28 december 2004 12:30 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En dus kan je ook niet zeggen dat het dezelfde personen zijn. Alleen al om de reden dat het géén personen zijn.
De Yeti bestaat niet. Roodkapje bestaat niet. Het monster van Loch Ness bestaat niet. Toch kunnen we er uitstekend over discussieren. We kunnen ook discussieren of met "Yeti" en "de verschrikkelijke Sneeuwman" dezelfde (niet bestaande) entiteit wordt aangeduid. Overigens ben ik van mening dat de Yeti en de verschrikkelijke sneeuwman dezelfde zijn, en allebei niet bestaan. te moeilijk voor jou? Kan je het nog volgen?quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:12 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
God en Allah zijn niet dezelfde. Van twee dingen die niet bestaan kan je moeilijk zeggen dat ze dezelfde zijn.
Hoe haal je het in je botte lompe hoofd! Dit is niet de eerste keer dat je dingen over me zegt die niet waar zijn. Of dat je me woorden in de mond legt.quote:Jij kan hier niet discussieren. Volgens jou bestaan God en Allah.
Even bij de les blijven Akkersloot. We hadden het hier over de onderbouwing van Triggershot :quote:En dat moeten wij van jou als "onderbouwing" van je stellingen accepteren.
Lijkt me ook naar objectieve maatstaven bezien een onderbouwing van enige kwaliteit. Dat je niet onmiddelijk zijn standpunten hoeft over te nemen is een ander verhaal maar een onderbouwing is het, en een stevige ook. Je hoeft er niet eens voor in een opperwezen te geloven om dat te zien.quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In de bijbel komt Allah voor als God en jij hebt het nog steeds over dwang. Zoals ik al zei voor dat de Islam er was gebruikten Christenen Allah als god. Sorry maar jouw argument is hier een beetje krom. JHWH is nooit uitgesproken in de Arabisch wereld als naam, zelfs niet onder de joden..
Met stukje die jij offt-topic noemt, wil ik aan geven dat Christenen onder normale omstandigheden uit respect al JHWH vervangden door HEER, dus laat staan Christenen mogen in moslimlanden God JHWH noemen (wat jouw vraag is .) Zouden ze het niet doen als je vanaf de Christelijke blik kijkt op JHWH. En daarom is betreffende informatie wel on-topic en relevant.
Laat ik het zo zeggen, God en Allah zijn dezelfde, wanneer je het vertaald komt het als God terecht. Voor Arabische joden/Christenen/Moslims ziien Allah als de schepper. Ook in hun boeken komt de naam Allah voor. JHWH is btw een Titel en geen naam. De ware naam van God is Eli in de bijbel. Dus wanneer je vraagt aan Christenen (in moslim landen) "geloof je in Allah" zullen ze het toegeven. Concepten en de beeld van Allah is anders. Maar De schepper en almachtige. de Alpha en de Omega. Is in 3de zelfde godsdiensten een.
dat is ook dezelfde !quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:39 schreef Triggershot het volgende:
[quote]Op dinsdag 28 december 2004 12:31 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
maar ik kan wel zeggen dat ik denk dat Mohammed het idee had een religie te stichten op basis van het godsbeeld in het jodendom. Dan is het dus de zelfde god die niet bestaat
[/quote
NIet naar de beeld van Jodendom , maar op Die Ismael en Abraham
Maar Ismael was geen Jood en Abraham ook niet. Hun geloofde gewoon in een God: De overgavequote:Op dinsdag 28 december 2004 12:43 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat is ook dezelfde !
Abraham kwam uit Ur. Ur lag in het huidige Irak en toen Mesopotamie. Daar woonden ook Sumeriers waarvan enkele verhalen omgevormd zijn tot bijbelverhalen. Ook het babylonische Enuma Elish lijkt gebruikt als basis voor het huidige scheppingsverhaal.
Mohammed hád de bedoeling om een religie te stichten op basis van het jodendom en christendom. Dus dat doet daar niets aan af. Als je zegt "God en Allah zijn de zelfde" geef je alleen maar propagandistische steun aan die godsdienststichter.quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:31 schreef het_fokschaap het volgende:
maar ik kan wel zeggen dat ik denk dat Mohammed het idee had een religie te stichten op basis van het godsbeeld in het jodendom. Dan is het dus de zelfde god die niet bestaat
Mohammed had totaal geen idee van pre-islamitische geloven, zoals Jodendom en Christendom.quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:46 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Mohammed hád de bedoeling om een religie te stichten op basis van het jodendom en christendom. Dus dat doet daar niets aan af. Als je zegt "God en Allah zijn de zelfde" geef je alleen maar propagandistische steun aan die godsdienststichter.
Niet de overgave, vooral de onwetendheid gebaseerd op lokale gebruiken en religies.quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar Ismael was geen Jood en Abraham ook niet. Hun geloofde gewoon in een God: De overgave
Jij beweert dat Abraham wel joods was? Onwetendheid muwaahh.. In een land waar iedereen deed aan afgoderij etc. En een man realiseert dat er maar een god kan zijn. en die ook aanbidt. Noem ik overgave. Nix lokale gebruiken of religies.. Eigen meningquote:Op dinsdag 28 december 2004 12:49 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Niet de overgave, vooral de onwetendheid gebaseerd op lokale gebruiken en religies.
God en Allah zijn hetzelfde hersenspinsel ! Daarmee geef ik m.i. geen propagandistische steunquote:Op dinsdag 28 december 2004 12:46 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Mohammed hád de bedoeling om een religie te stichten op basis van het jodendom en christendom. Dus dat doet daar niets aan af. Als je zegt "God en Allah zijn de zelfde" geef je alleen maar propagandistische steun aan die godsdienststichter.
Je weet toch wel dat volgens sommige mensen "God" en "Allah" toch wel bestaan ?quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
De Yeti bestaat niet. Roodkapje bestaat niet. Het monster van Loch Ness bestaat niet. Toch kunnen we er uitstekend over discussieren.
joods is een door mensen verzonnen geuzennaam, net als moslim.quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij beweert dat Abraham wel joods was?
Of persoonlijk gewinquote:Onwetendheid muwaahh.. In een land waar iedereen deed aan afgoderij etc. En een man realiseert dat er maar een god kan zijn. en die ook aanbidt. Noem ik overgave. Nix lokale gebruiken of religies.. Eigen mening
ONVOLLEDIGE QUOTE MODE:quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:53 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
God en Allah zijn hetzelfde
Abraham, Ismael en Isaak hebben ineens niet bestaan. Of moeten we van streepjescode ook maar net doen alsofquote:Op dinsdag 28 december 2004 12:52 schreef Triggershot het volgende:
Jij beweert dat Abraham wel joods was? Onwetendheid muwaahh.. In een land waar iedereen deed aan afgoderij etc. En een man realiseert dat er maar een god kan zijn. en die ook aanbidt. Noem ik overgave. Nix lokale gebruiken of religies.. Eigen mening
Dat is dus niet waar he. Geloofstechnisch is dat erg gewenst, maar feitelijk totaal onhoudbaar. Zeker de Islam heeft elementen overgenomen avn andere geloven en heidense rituelen. De overeenkomsten tussen het moment waarop Mohammed enkele verzen liet opschrijven en de gebeurtenissen om hem heen houden te veel verband. Bepaalde spreuken kwamen hem op sommige momenten maar al te goed uit.quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mohammed had totaal geen idee van pre-islamitische geloven, zoals Jodendom en Christendom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |