Ewan McGregor
Nicole Kidman
Baz Luhrmann
moet wel goed zitten
quote:Als je met hen gaat noem ik je in het vervolg God!
Op zondag 16 september 2001 01:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik ga morgen heen, voorpremiere, 4 vrijkaartjes
Ewan McGregor
Nicole Kidman
Baz Luhrmann
quote:Oh my God!
Op zondag 16 september 2001 04:22 schreef SunChaser het volgende:[..]
Als je met hen gaat noem ik je in het vervolg God!
quote:Dit topic gaat over de film zelf hoor, dat was maar een introductiepraatje (maar 't blijft hoe dan ook heel goed
Op zaterdag 15 september 2001 23:12 schreef Arjeninho het volgende:
KAP nou eens een keer met reclame te maken voor dat nummer! KAPPEH!
Ik had eigenlijk een verwachting dat ik het weinig aan zou vinden, romatische musical enzow. Maar my god, ik kwam met grote verbazing de zaal weer uit.
Verbazing dat Ewan McGregor best goed kan zingen bijvoorbeeld
En dat Luhrmann het weer heeft geflikt, mooie originele opening ook.
Typisch Luhrmann qua filmen trouwens, herinner de ballroom scenes met Mercutio in Romeo+Juliet, zo gaat het er hier ook zo'n beetje aan toe. Dat snelle dat de camera door de crowd zijn doel opzoekt.
Verder de humor, geweldig
Maar wat ik een enorm pluspunt vond: de muziek
Luhrmann had het in R+J al geflikt, bestaande nummers gebruiken in de film zoals Rozalla's Everybody's Free (to feel good), Prince's When Doves Cry (beiden gezongen door kerkjochie Quendon Tarver) en Candi Staton's Young Hearts Run Free (door Mercutio)
Maar dit was nog beter Sound of Music, Madonna's Like A Virgin, Nirvana's Smells Like Teen Spirit, Queen's Show Must Go On en vele andere bekende nummers, allemaal gezongen door de acteurs in deze film, en het past perfect.
Grote topper, aanrader!
quote:aan mij ligt het niet
Op zaterdag 22 september 2001 21:08 schreef suger het volgende:
Een beetje meer aandacht voor zo'n goeie film kan geen kwaad hoor!
quote:dat had ik ook opgemerkt, zie de review
Op zondag 23 september 2001 19:45 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Trouwens de speler die Loutrec speelde , die speelde ook in Romeo en Juliet als Tybalt .
Er viel me trouwens nog iets vreemds op... Zat er nou een heel stuk dialoog in dat letterlijk is overgenomen van 'Titanic', of verbeeld ik me dat nou?
Werkelijk waar, ik ben he-le-maal lyrisch over deze film. De kostuums, de muziek, de sfeer, het camerawerk echt allemaal even prachtig.
Absolute aanrader!!
en het verhaal ging ook helemaal nergens over
quote:Welk stuk bedoel je dan?
Op maandag 24 september 2001 09:28 schreef Jojogirl het volgende:
Er viel me trouwens nog iets vreemds op... Zat er nou een heel stuk dialoog in dat letterlijk is overgenomen van 'Titanic', of verbeeld ik me dat nou?
quote:Op het eind, in de laatste scene tussen de 2 hoofdrolspelers.
Op dinsdag 25 september 2001 02:46 schreef suger het volgende:[..]
Welk stuk bedoel je dan?
quote:over het vertellen van hun verhaal?
Op dinsdag 25 september 2001 10:34 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Op het eind, in de laatste scene tussen de 2 hoofdrolspelers.
quote:Ja idd, die scene bedoel ik.
Op dinsdag 25 september 2001 13:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
over het vertellen van hun verhaal?
quote:* Hoekie kan zich alleen maar aansluiten bij deze mening en alle andere positieve meningen, want hij vond het een TOP-FILM
Op maandag 24 september 2001 21:44 schreef Barb het volgende:
GEWELDIG!!!! Wat heb ik genoten zojuist! Lang geleden dat ik zo veel plezier heb gehad tijdens een bioscoopfilm!Werkelijk waar, ik ben he-le-maal lyrisch over deze film. De kostuums, de muziek, de sfeer, het camerawerk echt allemaal even prachtig.
Absolute aanrader!!
WAT EEN SCHITTERENDE FILM. Ongelovelijk gewoon. Ik weet nu al dat ik deze nog een paar keer ga zien. Een oogverblindend spectakel met heerlijke muziek. Goeie acteerprestaties van Kidman en McGregor. Humor en drama.
Geweldig gewoon.
Verder kan ik het Pathé popcorn publiek (vanaf nu PPP?) aanraden om weg te blijven en lekker naar Jurassic Park te gaan ofzo. En de mensen die oprecht geinteresseerd zijn in deze film kan ik weer aanraden om naar een filmhuis te gaan en 'm daar te zien.
Wij kozen speciaal een rustige voorstelling uit (donderdagmiddag 12.30u, how bad can it be?), maar we zaten opgescheept met een stel walgelijke pubermeisjes. Diverse mensen in de zaal werden boos en stonden zelfs op om ze aan te spreken (waaronder wij). Niets hielp.
Uiteindelijk ben ik de zaal uitgelopen en heb ik personeel gezocht.
Ik was zo woedend op dat moment, dat het meisje achter de popcorn-balie een stap achteruit deed toen ik haar aansprak. Het arme kind.
Ze is meegekomen naar boven, maar de dappere dames in de zaal waren gaan verzitten. Nou ja, ze zijn verder stil geweest, alleen op het einde vonden ze het nodig om het nog even uit te gieren.
Toch een mooi stukje film gemist, boven op de olifant. Maar goed, heb direct na afloop de soundtrack gekocht (wow!!) en daar staat het op.
Hoe dan ook, ga hem zien in een rustige bioscoop, zonder pubers, waar deze film overduidelijk niet geschikt voor is.
[Dit bericht is gewijzigd door Gellarboy op 27-09-2001 16:56]
quote:Kylie is dat elfje, maar Safina dan?
Op donderdag 27 september 2001 13:17 schreef Marble het volgende:
Die cameo's van Kylie Minogue en Alessandro Safina zijn ook leuk trouwens
quote:Die zingt samen met Christian "Your song"
Op donderdag 27 september 2001 19:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
Kylie is dat elfje, maar Safina dan?
quote:Over het algemeen wel ja, maar de vrijwel uitverkochte (!) Pathé-zaal waar ik 'm in zag gedroeg zich keurig.
Op donderdag 27 september 2001 16:49 schreef Gellarboy het volgende:
Verder kan ik het Pathé popcorn publiek (vanaf nu PPP?) aanraden om weg te blijven en lekker naar Jurassic Park te gaan ofzo. En de mensen die oprecht geinteresseerd zijn in deze film kan ik weer aanraden om naar een filmhuis te gaan en 'm daar te zien.
[offtopic]
Marble, heb je dat oude, kleurige icoontje nog van je?
[/offtopic]
quote:Dat zag ik pas op de soundtrack. Ik heb hem in de film ook niet gezien. Kylie wel.
Op donderdag 27 september 2001 20:04 schreef Marble het volgende:
Die zingt samen met Christian "Your song"
quote:Maar natuurlijk
Op donderdag 27 september 2001 21:42 schreef Arcee het volgende:
[offtopic]
Marble, heb je dat oude, kleurige icoontje nog van je?
[/offtopic]
Ik gebruik mijn huidige (Kelly en Andries) gedurende Big Brother 3.
Maar hoezo vraag je dat?
quote:Wil je 'm hier ff posten dan? Of ergens anders, als 't te offtopic is.
Op vrijdag 28 september 2001 11:48 schreef Marble het volgende:
Maar natuurlijk
quote:Ik wil 'm hier graag even posten.
Maar hoezo vraag je dat?
Ik vind dit echt een aanrader voor iedereen die van films in het algemeen houdt, maar zeker niet voor de aktiefilm-liefhebbers. Het is geen doorsneefilm en zal daarmee ook een bepaalde groep afstoten.
quote:Die werden mij in de bioscoop ook al wel duidelijk eigenlijk...
Op vrijdag 28 september 2001 22:09 schreef Mike het volgende:
Ik denk trouwens dat de film het op een tv een stuk minder zal doen. Dan worden waarschijnlijk de zwakke punten ook duidelijker.
quote:Exact, dat had ik ook. En die scènes namen een groot deel van de film in, helaas.
ik voelde niets van de emotie van de hoofdrolspelers, het interesseerde me eigenlijk niet zo wat er met ze gebeurde.
quote:Oh wauw cool zeg ik voel me vereerd!
Op vrijdag 28 september 2001 22:01 schreef Arcee het volgende:
Ik wil 'm hier graag even posten.
quote:Ik heb hem geupload, hij staat dus niet op een website
Wil je 'm hier ff posten dan? Of ergens anders, als 't te offtopic is.
quote:Staat-ie wel in 't rijtje Plaatjes in je profiel? In dat geval heb ik alleen de naam van het bestand nodig.
Op vrijdag 28 september 2001 22:42 schreef Marble het volgende:
Ik heb hem geupload, hij staat dus niet op een website
Hoe kan ik hem hier plaatsen?
En anders zou je ook heel even je oude icoontje weer kunnen nemen zodat ik 'm kan kopiëren en dan zet je 'm gelijk weer terug. Maar als-ie in je profiel staat is dat niet eens nodig. En als-ie er niet in staat kun je 'm daar alsnog aan toevoegen en dan gewoon je huidige weer selecteren en dan dus even de naam van het bestand noemen.
quote:Hij heet http://forum.fok.nl/icons.php/9883/Marill3.jpg
Op vrijdag 28 september 2001 22:46 schreef Arcee het volgende:[..]
Staat-ie wel in 't rijtje Plaatjes in je profiel? In dat geval heb ik alleen de naam van het bestand nodig.
En anders zou je ook heel even je oude icoontje weer kunnen nemen zodat ik 'm kan kopiëren en dan zet je 'm gelijk weer terug.
Maar als-ie in je profiel staat is dat niet eens nodig. En als-ie er niet in staat kun je 'm daar alsnog aan toevoegen en dan gewoon je huidige weer selecteren en dan dus even de naam van het bestand noemen.
Het grappigste van Moulin Rouge vond ik toen die ene vent die later de gitaarspeler speelt in dat toneelstuk zei:
"He sings like an angel... but DANCES like the DEVIL!"
quote:Pcies, dat is 'm. Dank je wel.
Op vrijdag 28 september 2001 22:49 schreef Marble het volgende:
Hij heet http://forum.fok.nl/icons.php/9883/Marill3.jpg
quote:Graag gedaan
Op vrijdag 28 september 2001 22:53 schreef Arcee het volgende:[..]
Pcies, dat is 'm. Dank je wel.
Ik wil nog een keer...
Gisteravond geweest, met z'n tweetjes. EN wat een film. GEWELDIG!!! Echt keigoed. En die stem dan... Pfffffff....
Ik raak er niet over uit gepraat. Je moet er van houden, maar die soundtrack komt er en als 'ie uit is op DVD komt ie ook in huis.
Echt een topper.
quote:Welke? Die van Ewan "Robbie Williams wannabe" McGregor?
Op zaterdag 29 september 2001 17:18 schreef micha het volgende:
En die stem dan... Pfffffff....
quote:Ik vind dat ie een heel aardige stem heeft... Vandaag de CD gehaald...
Op zondag 30 september 2001 00:13 schreef Arcee het volgende:
Welke? Die van Ewan "Robbie Williams wannabe" McGregor?
quote:Hij kan wel redelijk zingen ja, maar ik vond 't geen mooie stem of zo... weinig boeiend.
Op zondag 30 september 2001 00:14 schreef Mike het volgende:
Ik vind dat ie een heel aardige stem heeft... Vandaag de CD gehaald...
Kan niet wachten tot ie op dvd komt!!!
ZIEN IN DE BIOSCOOP!!!!!!!!!!!
quote:Ik vond het niet grappig (zelden zo veel onleuke mensen in een film gezien) en 't deed me ook helemaal nix...
Op woensdag 17 oktober 2001 00:50 schreef SunChaser het volgende:
vooral humor en drama.
quote:Zoiets doe ik alleen bij films die ik zeker niet op DVD wil kopen. De extra kwaliteit van een DVD is voor mij het wachten en geld wel waard. Zeker bij een film zoals Moulin Rouge, die wil ik gewoon niet als DivX zien.
Op woensdag 17 oktober 2001 15:37 schreef SunChaser het volgende:
Of eens naar Kazaa surfen.
Helaas... voortaan moet er wat minder over films worden gesproken, alle lol gaat er zo vanaf.
En nee, ik ben geen PPP-tje ik haat jurassic parc en ga vaak genoeg naar een filmhuis, maar deze film verdient absoluut geen plek in het filmhuis!
zo!
quote:Dat houdt 't interessant, het Sunchaser.
Op woensdag 17 oktober 2001 13:16 schreef SunChaser het volgende:
Wij zijn het zelden eens, het Arcee
quote:Pathé Popcorn Persoon?
Op vrijdag 19 oktober 2001 10:21 schreef SunChaser het volgende:
PPP-tje?
quote:Yaaaaaaaaaaaaaaaaaaay! En ik heb het bedacht!
Op vrijdag 19 oktober 2001 10:21 schreef SunChaser het volgende:
PPP-tje?
[VERY MINOR SPOILER]
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Zoals in de eindscene "Come what may", "Children of the revolution", "One day I'll fly away" en "Your Song" door elkaar heen gezongen worden en toch een perfect geheel vormen. SCHITTEREND! Dit soort dingen gebeuren trouwens heel veel door de film heen. Prachtig gewoon.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
[EINDE VERY MINOR SPOILER]
quote:Maar wat vond je van de film zelf? Waar waren die humor en drama? Ik heb 't er niet in kunnen ontdekken. Als je de idd mooie musical-achtige scènes weghaalt (en da's lang niet de helft van de film) dan blijft er niets boeiends over van de film, imho.
Op zondag 28 oktober 2001 13:15 schreef Gellarboy het volgende:
Heb de soundtrack inmiddels grijsgedraaid
quote:Deze film stelt stijl boven inhoud. Normaal gesproken loopt het dan slecht af met de film, maar in dit geval zorgt de stijl voor de emotie. Dus hoewel ik liever ook een pakkend verhaal erin had gehad, vond ik de film zo ook al zeer de moeite waard...
Op zondag 28 oktober 2001 16:24 schreef Arcee het volgende:
Maar wat vond je van de film zelf? Waar waren die humor en drama? Ik heb 't er niet in kunnen ontdekken. Als je de idd mooie musical-achtige scènes weghaalt (en da's lang niet de helft van de film) dan blijft er niets boeiends over van de film, imho.
quote:Dat heb ik eerder in dit topic al verteld.
Op zondag 28 oktober 2001 16:24 schreef Arcee het volgende:
Maar wat vond je van de film zelf?
quote:Die waren overal. O-VER-AL.
Waar waren die humor en drama?
quote:Wat er overblijft als je deze film zonder geluid draait is een oogverblindend visueel spektakel. Van de eerste tot de allerlaatste seconde (wie heeft de aftiteling afgezien
...dan blijft er niets boeiends over van de film, imho.
quote:Ik denk niet dat een ingewikkelder verhaal op deze manier had gewerkt. Dat had teveel geweest, denk ik. De film bevat een overdaad aan beeld en geluid, maar daardoor is het prima in evenwicht met het simpele (maar mooie) verhaal.
Op zondag 28 oktober 2001 16:26 schreef Mike het volgende:
Dus hoewel ik liever ook een pakkend verhaal erin had gehad, vond ik de film zo ook al zeer de moeite waard...
Ik vind het trouwens knap dat mensen die Safina hebben herkend in dat kleine gezichtje in de maan. Ik zag alleen een bewegend mondje, maar dat had net zo goed Jos Brink kunnen zijn, volgens mij.
quote:Ik hoef ook niet per se een ingewikkelder verhaal. Ik vond het gewoon geen ontroerend verhaal. De muziek daarentegen zat vol emotie: het einde van Roxanne vond ik echt schitterend, brok in m'n keel. Maar de relatie tussen de twee hoofdpersonen deed me gewoon weinig...
Op zondag 28 oktober 2001 17:12 schreef Gellarboy het volgende:
Ik denk niet dat een ingewikkelder verhaal op deze manier had gewerkt. Dat had teveel geweest, denk ik. De film bevat een overdaad aan beeld en geluid, maar daardoor is het prima in evenwicht met het simpele (maar mooie) verhaal.
quote:Dat kan goed gaan idd, maar er zaten tussen die prachtige scènes veel meer saaie scènes. Dat vergeten mensen altijd gemakshalve.
Op zondag 28 oktober 2001 16:26 schreef Mike het volgende:
Deze film stelt stijl boven inhoud. Normaal gesproken loopt het dan slecht af met de film, maar in dit geval zorgt de stijl voor de emotie. Dus hoewel ik liever ook een pakkend verhaal erin had gehad, vond ik de film zo ook al zeer de moeite waard...
quote:Kijk, zo'n opmerking, dat vind ik nou humor.
Op zondag 28 oktober 2001 17:07 schreef Gellarboy het volgende:
Die waren overal. O-VER-AL.
Het enige wat ik hieruit kan opmaken is dat je geen gevoel voor humor hebt.
quote:Hoe kan zo'n scène nou hartverscheurend zijn als de dramatiek vooral in de muziek zit? Ik vond 'm eerder lachwekkend, eigenlijk.
Dramatiek zit vooral in de muziek (en in de acteerprestaties; McGregors verdriet in de eindscene is hartverscheurend)
quote:Afgezien van al die vele tussenliggende secondes waarin geen reet gebeurde.
Wat er overblijft als je deze film zonder geluid draait is een oogverblindend visueel spektakel. Van de eerste tot de allerlaatste seconde.
Echt een Pathé-film dus. Visuele pracht en verder alleen maar emotionele armoede. Ik snap niet hoe je dit een filmhuisfilm kunt noemen. Daar hebben films over het algemeen juist wèl een verhaal en een hart.
quote:Precies!
Op zondag 28 oktober 2001 17:14 schreef Mike het volgende:
Ik vond het gewoon geen ontroerend verhaal... Maar de relatie tussen de twee hoofdpersonen deed me gewoon weinig...
Deed mij helemaal niks zelfs trouwens, maar dit terzijde.
De film zelf doet me overgens denken kwa stijl aan de films : Delicatesse, City of Lost Children.... de makers van die (briljante) films brengen overgens binnenkort een nieuwe film uit...
The Good Looking Gobling
quote:Ik zei dan ook "...en in de acteerprestaties..." wat je zelf nog gequote hebt.
Op zondag 28 oktober 2001 17:18 schreef Arcee het volgende:
Hoe kan zo'n scène nou hartverscheurend zijn als de dramatiek vooral in de muziek zit?
Hoe dan ook, ik kan er lang of kort over lullen, maar ik vond dit gewoon een magistrale film. Het bracht een gevoel bij me teweeg dat geen enkele film me ooit eerder gaf.
Ik ben er verliefd op.
Mijn Fucking Åmål, zeg maar.
quote:Dan zeg ik maar niets meer, want van zo'n gevoel gaat niemand je meer afpraten.
Op zondag 28 oktober 2001 21:29 schreef Gellarboy het volgende:
Hoe dan ook, ik kan er lang of kort over lullen, maar ik vond dit gewoon een magistrale film. Het bracht een gevoel bij me teweeg dat geen enkele film me ooit eerder gaf.
quote:Dan staan je nog maandenlang bezig zijn met de film in 't vooruitzicht.
Mijn Fucking Åmål, zeg maar.
quote:Welnee. Ik heb hem hier staan, op DVD.
Op zondag 28 oktober 2001 21:41 schreef Arcee het volgende:
Dan staan je nog maandenlang bezig zijn met de film in 't vooruitzicht.
quote:Ik heb de aftiteling helemaal afgezien en daar viel me iets speciaals op: met dank aan Birgit Schuurman!! Okee??? Wat heeft zij met deze film te maken?
Op zondag 28 oktober 2001 17:07 schreef Gellarboy het volgende:
Wat er overblijft als je deze film zonder geluid draait is een oogverblindend visueel spektakel. Van de eerste tot de allerlaatste seconde (wie heeft de aftiteling afgezien).
Maar even nog meer on-topic: Ik vond het werkelijk een prachtige film, vooral qua decors en kostuums. Ook de muziek was erg mooi. De stem van Nicole Kidman deed me een beetje denken aan Geri Halliwel ()) maar Nicole deed het wel beter dan zij hoor
Qua acteren ook een prachtige film en het camerawerk is helemaal top.
Een aanrader! Ook de soundtrack is erg mooi: kopen dus! (waar is trouwens dat mooie nummer "spectaculair spectaculair" gebleven? Staat niet op de cd )
Nokia.
quote:Gewoon even op Audiogalaxy zoeken.
Op maandag 29 oktober 2001 13:02 schreef Nokia3310 het volgende:
(waar is trouwens dat mooie nummer "spectaculair spectaculair" gebleven? Staat niet op de cd)
quote:Dan moet je díe downloaden, Sunnie.
Op maandag 29 oktober 2001 16:53 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb ook de hele cd gedwonload, maar er staan veelsteveel andere versies op. Fatboyslim ipv de filmversie van de CanCan.
quote:Ik download niet, nee. Tenminste, niet dat wat ik ook kopen kan. Maar als jij klaagt dat de versie die je zoekt niet op het album staat, dan moet je die downloaden. Is gewoon te krijgen hoor.
Op maandag 29 oktober 2001 19:03 schreef SunChaser het volgende:
Ja, sorry, jij bent tegen downloaden, ik weet het.
quote:check it hier: http://www.existenz.nl/moulinrouge
Op vrijdag 07 december 2001 17:01 schreef www.existenz.nl het volgende:
Verbal, ik dacht dat je mijn post zou verplaatsen??
DIT IS GEEN SPAM (IK VERDIEN ER GEEN REET MEE)
hoogstens credits
quote:HEBBUH!!!!!!!!!!!!!!
Op zondag 16 december 2001 21:05 schreef Borin het volgende:
Hey, ik had gehoort dat er nog een tweede soundtrack-cd uitkomt.
quote:het is inderdaad een zeer indrukwekkend schouwspel. 3 Golden globes is terecht wel. Lord of the rings ontving er geen ?
Op dinsdag 22 januari 2002 11:11 schreef Gellarboy het volgende:![]()
![]()
3 Golden Gobes voor Moulin Rouge!
![]()
![]()
Good Looking Gobling
*kuch*
quote:Bron
Moulin Rouge in VS gekozen tot beste filmDe producenten van Hollywood hebben de filmversie van de musical Moulin Rouge gekozen tot beste film van 2001. Dat heeft hun invloedrijke vakbond, de Producers' Guild of America, maandag bekendgemaakt. In de Verenigde Staten heeft 'Moulin Rouge' inmiddels 57,2 miljoen dollar (65,6 miljoen euro) opgebracht.
De komische film, die in het negentiende-eeuwse Parijs speelt, gaat over het leven van een dichter. Hij komt terecht in het snelle artistieke wereldje in de wijk Montmartre. Daar krijgt hij de opdracht een spectaculaire show voor een nachtclub te schrijven en begint hij een liefdesaffaire met de grootste ster in de nachtclub Satine, gespeeld door Nicole Kidman.
'Moulin Rouge' van de Australische regisseur Baz Luhrmann maakt kans op acht Oscars, waaronder die voor beste film. In januari kreeg de komedie/musical drie Golden Globes van de buitenlandse persvereniging in Hollywood. De Globes worden algemeen gezien als graadmeter voor de uitreiking van de Oscars op 24 maart.
quote:Komt mij een beetje over alsof de opbrengsten mede bepalend zijn voor hoe goed een film is... beetje wrang
Op dinsdag 05 maart 2002 17:24 schreef Marble het volgende:[verhaaltje]
quote:Ik vind de films zelf best lang zo in de bios en na de break nog erger... maar artistiek zit die film echt wel goed in elkaar camera, decor, muziek... en vooral dat ze wel zelf zingen.
Op vrijdag 19 oktober 2001 10:06 schreef goddess in heaven het volgende:
aan deze film is duidelijk teveel aandacht besteed. Ik ging met hoge verwachtingen heen en het bleek 100x niets te zijn. wat een bagger film. ok Filmisch super mooi, maar dat gebler van al die personages... afschuwelijk. als ze nou nog echter zangers/zangeressen hadden genomen had het zeker meer potentie. Ik vraag me echt af hoe je kan zeggen dat Kidman mooi zong (al was haar stemmetje bijgewerkt, ik heb een vals nootje gehoord) Daarnaast was het verhaal totaal niets! Waar is de romantiek? Ik miste iedere spanning tussen de 2 personages.
Helaas... voortaan moet er wat minder over films worden gesproken, alle lol gaat er zo vanaf.
En nee, ik ben geen PPP-tje
ik haat jurassic parc en ga vaak genoeg naar een filmhuis, maar deze film verdient absoluut geen plek in het filmhuis!
zo!
Ten tweede vond ik de film subliem. Het verhaal is een mooi liefdesverhaal, maar de soundtrack en de geniale artdirection tillen de film naar een hoger niveau. Maar het verhaal, hoe simpel ook (less is more in dit geval!), verdient wat mij betreft zeker ook wat credits. Het "geintje" van de musical in de musical was goed gevonden. De musical die in de film gemaakt wordt vertelt natuurlijk gewoon het filmverhaal op een andere manier, en dit wordt nog eens benadrukt doordat de beide musicals op het eind samenkomen in een spetterende finale.
Ik ben het niet eens met de mening van bepaalde mensen hier dat je geen emoties voelt tussen de hoofdrolspelers. Wat mij betreft slaagde de film er juist in om op het ene moment de personages bijna als karikaturen/stripfiguren neer te zetten en ze op de cruciale momenten weer heel menselijk te laten overkomen.
Het was een tijd geleden dat ik een film zag die me echt kon verassen, maar daar is deze film zeker in geslaagd.
[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 10-03-2002 13:28]
Ik wilde deze film eigenlijk alleen maar zien, omdat ie voor een aantal oscars genomineerd was.
Ik verwachtte eigenlijk dezelfde visuele kunstjes, als in Romeo & Julia, maar dan zonder een emotioneel verhaal om de stijl te ondersteunen. En ik ben niet zo'n fan van Nicole Kidman, dus ook daarom trok het me niet.
Maar laat het omgekeerde nu net het geval geweest zijn. Buiten de fantastische visuele effecten (die ik al verwachtte), zijn juist de emotionele nummers die het verhaal vorm geven en de ongelooflijk overtuigende acteerprestaties van Kidman de reden dat de film zo goed werkt.
De covers waren allemaal fantastisch, en pasten precies in het verhaal.
Het verhaal zelf was natuurlijk niet bijster origineel, maar precies genoeg om het geheel compleet te maken.
Wereldfilm!
Ik had het niet verwacht, maar deze film is na Requiem for a dream de beste fim die ik dit jaar gezien heb.
Nog 2 weken wachten op de koop-dvd helaas...
quote:Nee hoor
Op zaterdag 16 maart 2002 14:39 schreef Lamon O.A. het volgende:Nog 2 weken wachten op de koop-dvd helaas...
quote:Helaas, ik bestel geen dvd's meer van internet.
Op zaterdag 16 maart 2002 14:42 schreef calvobbes het volgende:[..]
quote:Waar heb je besteld?
Op zaterdag 16 maart 2002 14:52 schreef Lamon het volgende:[..]
Helaas, ik bestel geen dvd's meer van internet.
Er is iemand bij de PTT die mij heel erg haat geloof ik, want 1 bestelling kwam na een maand binnen (met extra belasting), en 1 bestelling is al 6 weken onderweg, en is er nog niet.
quote:Bij Amazon.com en Deepdiscountdvd.com. Allebei prima bedrijven met een uitstekende service.
Op zaterdag 16 maart 2002 15:09 schreef Mike het volgende:[..]
Waar heb je besteld?
Maar goed, twee weekjes wachten lukt wel.
De film is het meer dan waard.
quote:Heb je de postbode een keer aangevallen of zo? Ik heb nog nooit problemen gehad met dergelijke bestelling die te wijten waren aan de PTT
Op zaterdag 16 maart 2002 15:24 schreef Lamon het volgende:Het ligt dus niet aan de bedrijven, maar aan de PTT hier.
quote:Ik wou Moulin Rouge zo graag hebben dat ik voor de verzending meer betaald heb als voor de DVD zelf.
Op zaterdag 16 maart 2002 15:24 schreef Lamon het volgende over Amazon.com:
een nieuwe zending gestuurd via priority-mail
Overigens, Lamon, is MR regio 2 al te koop bij de Fame in Amsterdam (hij ligt niet in de winkel, maar staat in de kast achter de toonbank). Het is de prachtige dubbel disc set (weliswaar in een minder mooie verpakking als regio 1) en hij kost E 49.99 .
quote:Minder mooi?
Op zaterdag 16 maart 2002 17:42 schreef Gellarboy het volgende:
Het is de prachtige dubbel disc set (weliswaar in een minder mooie verpakking als regio 1) en hij kost E 49.99.
En nu ik toch aan het posten ben, nog even een toevoeging op mijn vorige reactie;
De Roxanne-versie in Moulin Rouge was niets minder dan geniaal.
Een van de meest emotionele nummers in de film...
Die rauwe 'zigeuner'-stem in combinatie met Ewan McGregors wanhoopsklanken, onbetaalbaar!
quote:Bestel dan via play.com....veel goedkoper, geen verzendkosten...
Op zaterdag 16 maart 2002 15:24 schreef Lamon het volgende:[..]
Bij Amazon.com en Deepdiscountdvd.com. Allebei prima bedrijven met een uitstekende service.
Bij Amazon hebben ze toen ook netjes een nieuwe zending gestuurd via priority-mail, en een paar dagen daarna kwam de oorspronkelijke zending eindelijk aan, met belasting, dus die heb ik netjes terug laten sturen.
Het ligt dus niet aan de bedrijven, maar aan de PTT hier.Maar goed, twee weekjes wachten lukt wel.
De film is het meer dan waard.
quote:De regio 1 versie zit ook in karton. Dat is die die ik heb. Maar de regio 2 (UK) versie die ze bij de Fame hebben (heeft overigens wél NL ondertiteling) zit in een gewone plastic DVD hoes, al is deze dit keer niet zwart, maar... rouge.
Op zondag 17 maart 2002 03:11 schreef Lamon het volgende:
Minder mooi?
Ik vond de Nederlandse regio 2 versie met die deftige kartonnen doos, inc. relief-letters, waar het dvd-hoesje in verpakt zit, al heel erg mooi. (weliswaar huur, maar ik neem aan dat de koop hetzelfde zal zijn. En zo niet dan jat ik wel een doosje van werk)
Hoe is de regio 1 versie dan verpakt?
quote:Toen ik de film voor het eerst in de bioscoop zag (3 keer in totaal) ben ik daarna meteen doorgelopen naar de platenwinkel om de CD te kopen. Inmiddels heb ik ook de 2e soundtrack, die onlangs is uitgekomen. Die is helemaaaal schitterend. Veel score en een prachtige remix van One day I'll fly away, plus de nummers die niet op de eerste soundtrack stonden. Die heb ik trouwens aan Ripley te danken, want die heeft een prachtige Collectors Edition Soundtrack box voor me meegenomen uit Londen.
De Roxanne-versie in Moulin Rouge was niets minder dan geniaal.
Een van de meest emotionele nummers in de film...
Die rauwe 'zigeuner'-stem in combinatie met Ewan McGregors wanhoopsklanken, onbetaalbaar!
quote:(deepdiscountdvd rekende ook geen verzendkosten)..maar weer via de PTT..
Op zondag 17 maart 2002 10:34 schreef Mike het volgende:
Bestel dan via play.com....veel goedkoper, geen verzendkosten...
quote:Wacht dan tot de Nederlandse release (4 april dacht ik), die heeft wel de karton-verpakking.
Op zondag 17 maart 2002 14:29 schreef Gellarboy het volgende:
De regio 1 versie zit ook in karton. Dat is die die ik heb. Maar de regio 2 (UK) versie die ze bij de Fame hebben (heeft overigens wél NL ondertiteling) zit in een gewone plastic DVD hoes, al is deze dit keer niet zwart, maar... rouge.
Die ga ik ook maar gewoon kopen, omdat ik liever regio 2 kijk.
Ik ga morgen de soundtrack halen...ik heb meteen de mp3-tjes van een aantal nummers gedownload, maar dit is gewoon de kosten van een cd waard.
* Lamon gaat tijdens de Oscaruitreikingen duimen dat alle nominaties verzilverd gaan worden
Geweldige acteerprestaties van Kidman, McGregor en Broadbent!
Een absolute klassieker!
MAAR WAT EEN HEERLIJKE FILM IS DAT ZEG!!
Ik had er gewoon kippenvel van zal ik je zeggen! Ik wist niet dat Nicole Kidman zo goed kon zingen.. en ik wist niet ik me zo voelde getrokken door theater en dans
Er zitten trouwens een aantal Easter Eggs op de 2e disc (stuk of 15, niet zo moeilijk te vinden), maar mijn favoriet is de 'Your Song Outtake':
Ga naar 'The Cutting Room' en highlight de optie om terug naar het Main Menu te gaan; rechts daarvan zit een 'moulin rouge'. Even klikken, even lachen. .
quote:
Op maandag 29 april 2002 23:05 schreef Gellarboy het volgende:
Ik heb de DVD inmiddels twee keer gekocht.
quote:
Op maandag 29 april 2002 23:05 schreef Gellarboy het volgende:
Ik heb de DVD inmiddels twee keer gekocht.
Ik hem hem net gezien. Helaas kan ik hem niet meer in de bioscoop bekijken dus moest het maar thuis. Mijn zusje had me al verteld hoe leuk het was dus ik begon er met een redelijk hooggespannen verwachting aan.
Maar niets is overdreven van de lovende woorden. Het begon als een soort supersnelle musical met Guy Ritchie-achtig camerawerk en de vonken vlogen ervan af. Alles is eigenlijk wel gezegd in dit topic en ik kan het alleen maar beamen: ijzersterke film!
http://www.gellarboy.nl/MR40.jpg (1,69 MB!)
Soms rollen en rolden de tranen van ontroering over mijn wangen. Dat er nog dit soort films worden gemaakt in onze moderne tijd.. Geweldig!
quote:ik neem aan dat hier zo'n prachtige afbeelding van image-net.net stond?
Op dinsdag 30 april 2002 14:52 schreef Gellarboy het volgende:
Cadeautje:http://www.gellarboy.nl/MR40.jpg (1,69 MB!)
quote:Yez.
Op donderdag 10 oktober 2002 17:07 schreef Smots het volgende:
ik neem aan dat hier zo'n prachtige afbeelding van image-net.net stond?
quote:Als je dus even langer had gewacht had je gezien dat dat ophield.
Op vrijdag 11 oktober 2002 12:01 schreef fokje het volgende:
Nou ik heb hem niet uitgezeten. Absoluut een originele film, dat wel, en ook knap gemaakt, maar hou er gewoon niet van. Ook een knappe rol van Ewen McGregor. Maar die flitsende snelle beelden, ik kan er ook niet tegen, super irritant.
JA, het is origineel gedaan
JA, het ziet er spectaculair uit
JA, het gebruik van de muziek en de liedjes is ERG knap gedaan
JA, Nicole Kidman ziet er lekker geil uit in de niemendalletjes
Maar verder...
MÁN, het is me een oorverdovend en hypernerveus allegaartje, alsof een roze dronken olifant met een overdosis speed door een bijzonder luidruchtige porseleinkast dendert onder begeleiding van een lading stroboscopen en een geflipte fanfare in een op hol geslagen draaiorgel.
Schmieren, zichtbaar playbacken, falsetstemmen en een overkill aan kleur en een verhaaltje van niets.
Maar ik zal de diepere betekenis wel niet vatten of zo.
V.
Wel erg Bollywood.
quote:Op maandag 27 september 2004 19:55 schreef Berkery het volgende:
* Timo20 heeft ong. 6 minuten gekeken
Nicole Kidman =quote:Op dinsdag 28 september 2004 00:16 schreef Magics het volgende:
Die kerel die Christian speelt =![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |