quote:Hotel-, vlieg- en koffiekosten Hiddink: 730.988 euro
Het hoge woord is er nu dan eindelijk uit en dat betekent dat Guus Hiddink (foto) op 18 juli zijn contractverlenging bij de Russische bond gaat ondertekenen. Dat maakte Sergei Kapkov, vice-voorzitter van de Russische voetbalbond, onlangs bekend in de Russische sportkrant Sovietski Sport.
Kapkov maakte ook van de gelegenheid gebruik om enkele financiële details uit het contract van Hiddink bekend te maken. Zo kreeg Hiddink voor de winst op Nederland tijdens het EK een vooraf afgesproken bonus van één miljoen euro. De stichting van Roman Abramovich, verantwoordelijk voor het salaris van Hiddink, betaalde de afgelopen periode ook de belastingen voor de Achterhoeker: 857.143 euro. Andere opvallende kostenplaats: 730.988 euro aan extra onkosten, bestaande uit hotelkosten, vliegtickets en cappuccino.
Overigens gaat Hiddink in zijn nieuwe contract niet meer verdienen. Hij vroeg en kreeg wel een hoger salaris voor zijn assistenten Aleksandr Borodjoek en Igor Korneev. (HM)
quote:
Ja was erg boeiend.quote:
Inderdaad, nu ben ik nog meer geneigd om te denken dat hij gewoon een echt toneelstukje op poten zet.quote:Op donderdag 10 juli 2008 22:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja was erg boeiend.
Je zag hem echt anders dan zijn imago zegt.
Dominant, autoritair en nors.
Verder geen vleugje humor te ontdekken
quote:Hiddink krijgt 3 miljoen voor EK
MOSKOU - Guus Hiddink heeft een premie van drie miljoen euro gekregen voor het voor Rusland succesvol verlopen EK voetbal. Dat heeft de nationale bond van het land woensdag gezegd. Met de Nederlandse bondscoach drong Rusland de afgelopen zomer door tot de halve finale, waarin het verloor van de latere kampioen Spanje. Een ronde eerder had Rusland gewonnen van Nederland.
Hiddink heeft met de Russische voetbalbond een mondeling akkoord voor contractverlenging tot het WK van Zuid-Afrika in 2010. De partijen gaven te kennen te verwachten dat de verbintenis binnen tien dagen officieel wordt ondertekend. De Russische spelers ontvingen ook een aardig bedrag: 370.000 euro. (ANP)
Kan hij mooi wat achterstallige belastinggeld aflossen.quote:
Mooi erebaantje idd.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:31 schreef sjimz het volgende:
Gaat even voor een half jaartje wat extra centjes in Engeland opstrijken.
Ik twijfelde, maar dit staat op VI.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:49 schreef golfer het volgende:
Haal dat misschien maar uit de TT dan.
En op Teletekst staat dat Chelsea en Hiddink in gesprek zijn. Dus nog niks zekerquote:Hiddink mag van Rusland als interim naar Chelsea
Chelsea wil Guus Hiddink aanstellen als interim-coach. De Londense club bevestigt op de eigen website dat de Russische bond (RFS) toestemming heeft gegeven met de bondscoach van Rusland te praten.
Hiddink zelf is in gesprek met Chelsea, dat op zoek is naar een nieuwe coach nadat maandag Luiz Felipe Scolari werd ontslagen. 'Als het een andere club was geweest, dan had ik direct nee gezegd. Maar Chelsea is anders, omdat ik een goede relatie heb met de eigenaar', wijst Hiddink naar zijn band met eigenaar Roman Abramovitsj. 'Ik zou graag willen helpen als ik daartoe in staat ben.'
Dat lijkt dus geen probleem, ook al is Hiddink momenteel in dienst van de Russische voetbalbond. De 62-jarige trainer staat nog tot de zomer van 2010 bij de RFS onder contract en probeert met de Russen kwalificatie voor het WK van 2010 in Zuid-Afrika te bewerkstelligen.
'Dit (de interim-job bij Chelsea, red.) is alleen voor de komende twee, drie maanden totdat het seizoen voorbij is. Ik zal mijn baan bij de Russische bond niet opzeggen. Daar is geen sprake van. Toen ik in Rusland aan de slag ging, wist ik dat het een langetermijnproject was. En dat wil ik ook afmaken', aldus Hiddink.
quote:Having Hiddink as a temp would be like having Obama covering a politics lesson. We just can't complain.
Schattig.quote:Overigens gaat Hiddink in zijn nieuwe contract niet meer verdienen. Hij vroeg en kreeg wel een hoger salaris voor zijn assistenten Aleksandr Borodjoek en Igor Korneev.
quote:Abramovich wil Hiddink snel op bank
Door MARCEL VAN DER KRAAN
LONDEN - Na vier trainers en 27 miljoen aan afkoopsommen komt Chelsea-eigenaar Roman Abramovich alsnog bij Guus Hiddink uit. ,,Als het kan, wil ik de club helpen.’’
Zaterdag 21 februari moet Guus Hiddink, als het aan Roman Abramovich ligt, in de dug-out van Chelsea plaatsnemen als de nieuwe hoofdcoach. Uit tegen Aston Villa, om kwart voor een 's middags, begint dan het zoveelste hoofdstuk in het epos van Guus Hiddink.
De slagader in het voetballeven van Hiddink liep al een tijdje via de Achterhoek tussen Moskou en Londen. Sinds gistermiddag wordt hard gewerkt aan een stevige by-pass, die het Chelsea van Abramovich van nieuw bloed moet voorzien. Wat de Braziliaan Scolari niet kon, moet Hiddink wel voor elkaar krijgen: een landstitel of de Champions League winnen.
Dat de op een na rijkste Rus ter wereld de Nederlander 24 uur geleden heeft gevraagd hoofdtrainer te worden van het voetbalbolwerk op Stamford Bridge is geen verrassing. Hiddink onderhoudteen warme band met Abramovich, die ook nog eens de helft van zijn salaris als bondscoach van Rusland betaalt.
Lang hoopte Abramovich alleen gebruik te hoeven maken van Hiddinks adviezen. Met de 62-jarige oefenmeester als opperhoofd van het Russische nationale team en andere grote namen beschikbaar voor Chelsea (Mourinho, Grant, Ten Cate, Scolari), wilde de miljardair op twee fronten successen boeken. Zowel Chelsea als Rusland moest een nieuwe voetbalgrootmacht worden.
Met Rusland heeft Hiddink die stap al gemaakt door de nationale ploeg, tot genoegen van Abramovich, op het EK naar de halve finales te loodsen. In Engeland moet nu het tweede karwei worden geklaard.
In het Turkse Belek, waar hij met de Russische nationale ploeg was neergestreken voor een trainingskamp, kwam de wereld gistermiddag op zijn kop te staan. Hiddink voerde er telefonische besprekingen met de Russische voetbalbond en de top van Chelsea.
,,Ik moet bekennen dat dit een gecompliceerde situatie is,'' zei Hiddink tegen de Russische verslaggever van het persbureau Reuters. ,,Het gaat hier om Rusland en Chelsea. Tegen elke andere club had ik direct nee gezegd. Maar Chelsea is een apart geval omdat ik zo'n goede relatie heb met de eigenaar van de club. Dus als het kan, ben ik bereid de club te helpen.''
Op de vraag of hij in eerste instantie was gevraagd adviseur te worden van de technische staf van Chelsea, antwoordde Hiddink: ,,Nee, het gaat nu om een volledige job als trainer. Een baan waarbij ik er elke dag moet zijn. Maar in principe voor de duur van drie maanden. Tot het einde van dit seizoen dus.''
Abramovich maakte maandag de weg al vrij door de Russische voetbalbond toestemming te vragen om Hiddink tijdelijk naar Londen te halen. Hiddink wil ook nog met zijn bazen om de tafel zitten voordat hij aan de slag gaat. ,,Ik zou eigenlijk vanuit Turkije naar Nederland vliegen aan het einde van ons trainingskamp (vandaag, red.). Maar het ziet er nu naar uit dat ik rechtstreeks naar Moskou ga om overleg te voeren met president Mutko.''
Hiddink ziet geen probleem in het tijdelijk combineren van zijn twee banen. ,,Het spreekt voor zich dat ik bij de Russische ploeg zit als Rusland een interland (WK-kwalificatie) heeft. In die periode moet ik mijn handen vrij hebben voor het coachen van de Russen, maar dat moet kunnen. Want rond die interlands zijn er geen competitiewedstrijden.'' Hij heeft eerder twee bazen tegelijk gediend. ,,Een paar jaar geleden deed ik Australië en PSV tegelijk. Ik weet wat er van me wordt verlangd en wat er op mij afkomt.''
De verleiding zal straks groot zijn voor Abramovich om de Nederlander in Londen te houden als hij succesvol is bij Chelsea. Abramovich heeft sinds 2003, toen hij de club kocht, al 750 miljoen euro in de 'Blues' geïnvesteerd. Hiddink wil Rusland echter naar het WK 2010 brengen en geeft die baan niet op: ,,Geen denken aan.''
Toch is niets uitgesloten bij Abramovich, voor wie Chelsea zijn allergrootste liefde vormt. Rusland moet na de zomer nog twee interlandweken afwerken. Na 14 oktober heeft Hiddink zijn handen vrij tot de zomer van 2010. En Abramovich krijgt altijd zijn zin. Na vier trainers en 22 miljoen euro aan afkoopsommen heeft hij eindelijk de 'right man for the job'.
Open die flessen wodka maar, het is definitief.quote:Hiddink bevestigt interimbaan bij Chelsea
Sport - door Redactie op 11-02-2009 @ 11:48
Sport Guus Hiddink heeft vandaag bevestigd dat hij als interimcoach aan de slag gaat bij Chelsea. "Het is een vriendendienst", zei de bondscoach van Rusland tegen Radio 538. Hiddink werd persoonlijk benaderd door de Russische clubeigenaar Roman Abramovitsj. "Abramovitsj doet zo veel voor het Russische voetbal dat ik iets terug wilde doen."
Hiddink denkt dat hij de tijdelijke functie bij Chelsea goed kan combineren met het bondscoachschap van Rusland. "We spelen eind maart twee kwalificatiewedstrijden en daarna weer in juni. Tussendoor kan het en daarna is de competitie in Engeland afgelopen." Hij verblijft op dit moment met de Russen voor een trainingskamp in Turkije. "Een dezer dagen ga ik naar Londen. Ik verwacht volgende week op het veld te staan."
Over een langer verblijf heeft Hiddink nog niet echt nagedacht. "Er zijn twee scenario's. Of het gaat slecht en ze zeggen: 'ga maar weer terug naar het Oosten' of het gaat goed, maar dat is toch nog te ver vooruit gedacht."
Chelsea zocht een nieuwe coach na het ontslag van Felipe Scolari.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |