abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 november 2004 @ 23:47:53 #1
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_23635280
quote:
Door Landmass:
Elke vier jaar kunnen we over andermans portemenee bepalen wat er mee gebeurt. Het gevolg is een gigantisch subsidieparadijs waarvan iedereen probeert te profiteren. Vervelende gevolgen zijn o.a. fraude (huursubsidies) en lage kwaliteit (gezondheidszorg) en dat je niet meer baas bent in eigen portomenee en dus minder welvarend bent geworden. Motiverend om te werken moet het ook niet zijn als je het eerste half jaar voor de overheid aan het werken bent (om o.a. de allochtonen en de ontwikkelingshulp te financieren waar je ook al op tegen was).

Daarom vind ik dat alleen mensen die een baan hebben in de vrije markt sector mogen stemmen (ambtenaren, "kunstenaars" en steuntrekkers hebben dus geen stemrecht meer).
Zij generen immers de welvaart in dit land en ik vind daarom ook dat zij het recht hebben om te bepalen wat er mee gebeurt, niet de steuntrekkers, "kunstenaars" (ze vinden zichzelf vaak heel wat) en ambtenaren, die willen namelijk alleen maar meer in deze Sinterklaasstaat.

Mensen met een baan in de vrije markt sector zullen naar verwachting veel kritischer kijken naar wat partijen met hun geld doen.

Ik zou het eigenlijk nog verder willen trekken. Wie meer betaald wie meer betaald. Wel zo eerlijk.

Het is zo makkelijk kom andermans geld over de balk te smijten en het is ook zo moeilijk om je er tegen te verzetten, er zijn namelijk zoveel mensen die parasiteren op de arbeid van mensen in de vrije markt sector die een echte baan hebben, een baan waar andere mensen om vragen.

edit (ik had verwacht dat mensen het zelf konden bedenken maar ik kauw het dan maar weer voor):
Natuurlijk mag je wel je stemrecht behouden als je een maandje werkloos bent. Echter Voor mensen die structureel geen baan in de vrije markt sector hebben zit er idd geen gang naar de stembus in.

edit2: 65+ers die hun leven lang genoeg hebben gewerkt mogen ook blijven stemmen.
Ik wilde allereerst even informeren hoe dat zit met mensen die zoveel gewerkt hebben dat zij niet meer hoeven werken. Behouden die hun stemrecht?
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  zondag 28 november 2004 @ 23:48:42 #2
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23635306
Waarom zouden mensen die werken alleen mogen beslissen? Inzake de verdeling van bronnen (bv. uitkeringen) is er nog wel iets over te zeggen, als het gaat om morele kwesties (bv. abortus) is het totaal irrelevant.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  zondag 28 november 2004 @ 23:49:34 #3
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_23635335
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:48 schreef Kaalhei het volgende:
Waarom zouden mensen die werken alleen mogen beslissen? Inzake de verdeling van bronnen (bv. uitkeringen) is er nog wel iets over te zeggen, als het gaat om morele kwesties (bv. abortus) is het totaal irrelevant.
Daar waren we al achter. Eerst even die 320 post doorlezen Kaalhei
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  zondag 28 november 2004 @ 23:50:18 #4
106056 Landmass
pi_23635354
Nog even een killer reply die ik jullie niet wil onthouden:

quote:
Dat is geen bruikbare definitie. Het gaat om de netto nuttige toegevoegde waarde.
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:39 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat is geen bruikbare definitie.

Of een bepaalde arbeid netto toegevoegde waarde heeft, dát is de definitie die je zoekt. Veel ambtenaren leveren wel degelijk een netto toegevoegde waarde, veel kunstenaars ook.
Die waarde moet toch eens een keer gemeten worden en dat kan alleen maar op de vrije markt. Daar hebben we echter niet de mogelijkheid om te kiezen (de overheid dringt het ons op of we willen of niet, gedwongen winkelnering) dus kunnen we het niet meten dus bestaat het niet en dus geen toegevoegde waarde.
quote:
Eén van de problemen waar jij geen rekening mee houdt is dat niet alles in een bepaald geldbedrag is uit te drukken. Iets kan voor de maatschappij een bepaalde netto toegevoegde waarde hebben, zonder dat daarbij enige financiële transactie aan te pas komt.
Onder het mom van dit soort redenaties zijn in de afgelopen 30 jaar bakken met belastinggeld in bodemloze putten gegooid.

Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zondag 28 november 2004 @ 23:50:47 #5
106056 Landmass
pi_23635377
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zondag 28 november 2004 @ 23:50:53 #6
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_23635383
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:42 schreef wonko het volgende:

[..]

Weet je dat ik meestal bepaal aan de hand van het inzicht van de betrokkene? Dus dat wordt heel moeilijk bij dat stemmen. Wie zal er eerlijk toegeven niet de kennis te hebben om te kiezen?
Inzicht in wat? Inzicht in de politiek of inzicht in de gevolgen van de keuzes die iemand maakt of waar in? Zoiets zou wel aardig complex zijn ja, maar het hoeft geen onmogelijkheid te zijn..

Overigens, zou ik mijn stemrecht mogen opgeven als ik in ruil daarvoor geen belasting hoef te betalen?
pi_23635384
quote:

Of een bepaalde arbeid netto toegevoegde waarde heeft, dát is de definitie die je zoekt. Veel ambtenaren leveren wel degelijk een netto toegevoegde waarde, veel kunstenaars ook.

Eén van de problemen waar jij geen rekening mee houdt is dat niet alles in een bepaald geldbedrag is uit te drukken. Iets kan voor de maatschappij een bepaalde netto toegevoegde waarde hebben, zonder dat daarbij enige financiële transactie aan te pas komt.
Een huisvrouw brengt een aantal kinderen groot welke later financieel zeer veel gaan bijdragen aan de maatschappij. In de gebrachte visie is haar werk niets waard en kost het alleen maar geld. Haar leven is bijna nutteloos volgens het verhaal omdat ze zelf geen netto toegevoegde waarde inbrengt. Dat haar kinderen dat wel gaan doen ondermeer wegens de uitmuntende opvoeding die ze van mevrouw krijgen doet er blijkbaar niet toe.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zondag 28 november 2004 @ 23:52:08 #8
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23635425
De stelling dat alleen mensen die een (verwachte) positieve productiviteit hebben, toe te staan te stemmen over conflicten i.c. bronnen, is wel te verdedigen. Dit is vrij grof.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  zondag 28 november 2004 @ 23:52:32 #9
106056 Landmass
pi_23635437
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:47 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Ik wilde allereerst even informeren hoe dat zit met mensen die zoveel gewerkt hebben dat zij niet meer hoeven werken. Behouden die hun stemrecht?
Uiteraard. Veel verdienen betekent namelijk dat je veel betekent hebt voor de maatschappij. Veel mensen vonden jouw arbeid de moeite waard en waren op vrijwillige basis bereid je er veel voor te betalen.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zondag 28 november 2004 @ 23:52:44 #10
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_23635447
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:50 schreef Landmass het volgende:
Nog even een killer reply die ik jullie niet wil onthouden:
Pfffff.
quote:
Die waarde moet toch eens een keer gemeten worden en dat kan alleen maar op de vrije markt.
Oké, meet jij dan maar eens op de vrije markt de waarde van de complete verzamelde werken van de huidige Nederlandse schilderkunst voor de Nederlandse cultuur in de komende eeuw.

Succes! .
  zondag 28 november 2004 @ 23:53:20 #11
106056 Landmass
pi_23635464
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:52 schreef Kaalhei het volgende:
De stelling dat alleen mensen die een (verwachte) positieve productiviteit hebben, toe te staan te stemmen over conflicten i.c. bronnen, is wel te verdedigen. Dit is vrij grof.
Ik geef toe dat er nog wat fijngetuned moet worden.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_23635483
quote:
Landmass - zondag 28 november 2004 @ 23:43
quote:
Dat is geen bruikbare definitie. Het gaat om de netto nuttige toegevoegde waarde.

quote:

[..]

Die waarde moet toch eens een keer gemeten worden en dat kan alleen maar op de vrije markt. Daar hebben we echter niet de mogelijkheid om te kiezen (de overheid dringt het ons op of we willen of niet, gedwongen winkelnering) dus kunnen we het niet meten dus bestaat het niet en dus geen toegevoegde waarde.

quote:

Onder het mom van dit soort redenaties zijn in de afgelopen 30 jaar bakken met belastinggeld in bodemloze putten gegooid.

en ik heb het laatste woord
Wil je eens ophouden met dat we? Je lult voor jezelf tot nu toe. Een beetje op mijn belastinggeld teren en onzin op het internet poneren. Vuile profiteur die je er bent. Praat voor jezelf dan doe ik dat ook.
  zondag 28 november 2004 @ 23:54:11 #13
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23635493
quote:
Lithion - zondag 28 november 2004 @ 23:43
Duh.

Toegevoegde waarde.
In dat geval ben ik het gewoon niet met je eens: veel ambtenaren en bijna elke kunstenaar levert geen toegeveogde waarde, of in elk geval te weinig om zijn of haar salaris te rechtvaardigen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 28 november 2004 @ 23:54:15 #14
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_23635500
Ben je nog van plan om te reageren op mijn vraag over de flexibiliteit van je plan? Of niet.

In laatste geval concludeer ik namelijk direct dat je niet de aangewezen persoon bent deze materie te verdedigen.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  zondag 28 november 2004 @ 23:54:16 #15
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_23635501
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:52 schreef Landmass het volgende:
Veel verdienen betekent namelijk dat je veel betekent hebt voor de maatschappij.
Hoeveel verdiende Van Gogh en hoeveel heeft hij betekend voor de Nederlandse cultuur? .
  zondag 28 november 2004 @ 23:54:33 #16
106056 Landmass
pi_23635511
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:52 schreef Lithion het volgende:

Oké, meet jij dan maar eens op de vrije markt de waarde van de complete verzamelde werken van de huidige Nederlandse schilderkunst voor de Nederlandse cultuur in de komende eeuw.

Succes! .
Waarde kan fluctueren over tijd. Het schilderij van van Gogh dat wij vandaag 20 miljoen waard vinden kunnen generaties na ons nog geen stuiver waard vinden.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zondag 28 november 2004 @ 23:54:38 #17
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_23635513
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:54 schreef Lithion het volgende:
Hoeveel verdiende Van Gogh en hoeveel heeft hij betekend voor de Nederlandse cultuur? .
En dan bedoel ik niet Theo. .
  zondag 28 november 2004 @ 23:55:11 #18
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 28 november 2004 @ 23:55:48 #19
106056 Landmass
pi_23635553
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:54 schreef mvdlubbe het volgende:
Ben je nog van plan om te reageren op mijn vraag over de flexibiliteit van je plan? Of niet.

In laatste geval concludeer ik namelijk direct dat je niet de aangewezen persoon bent deze materie te verdedigen.
Misschien dat je je vraag iets concreter kan maken.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zondag 28 november 2004 @ 23:55:55 #20
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_23635558
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:54 schreef Lemmeb het volgende:
In dat geval ben ik het gewoon niet met je eens: veel ambtenaren en bijna elke kunstenaar levert geen toegeveogde waarde, of in elk geval te weinig om zijn of haar salaris te rechtvaardigen.
Dat is moeilijk aan te tonen en nog moeilijker te verdedigen.
pi_23635574
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:54 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Cijfers of bronnen?
  zondag 28 november 2004 @ 23:56:21 #22
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_23635575
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:54 schreef Landmass het volgende:
Waarde kan fluctueren over tijd. Het schilderij van van Gogh dat wij vandaag 20 miljoen waard vinden kunnen generaties na ons nog geen stuiver waard vinden.
Dus?...
  zondag 28 november 2004 @ 23:56:52 #23
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_23635587
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:55 schreef Landmass het volgende:

[..]

Misschien dat je je vraag iets concreter kan maken.
Hoeveel concreter dan
quote:
moet het worden?
  zondag 28 november 2004 @ 23:57:01 #24
12221 Tijn