abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23631975
Aangezien ik nog geen 18 ben mag ik nog geen auto besturen. Dus nu zat ik aan een tractor te denken. Mag je daar zo op rijden. Het lijkt me wel leuk om mee naar school te rijden, en boodschappen doen. Zou het haalbaar zijn? Weet iemand wat de wegenbelasting bedraagt? En verzekering, en een eventueel rijbewijs?

Ik zit nog te twijfelen tussen dit model, met een cabine (lekker droog in de winter)

Maar een cabriolet lijkt me ook wel gaaf, dan ben ik natuurlijk DE man op school

Ook kan je er nog allerlei hulpstukken op zetten, zoals graafbakken, heftruckvork. Kortom je kunt er alles mee! De meeste mensen beseffen het volgens mij niet, maar dit wordt gewoon de SUV van de 21ste eeuw!
De status 'bagger-user' voorbij
pi_23632037
goed idee.
Kleinere banden eronder, leuke velgjes, spoilertje, en natuurlijk een mooi audio systeem
Ja, ik denk dat veel mensen je na zullen kijken.
pi_23632075
Omg... .

Maargoed om ff ontopic te reageren, je hebt een rijbewijs nodig die je kunt halen bij de meeste boerenscholen (mbo). Dan moet je ff theorie halen en wat rondjes rijden oa met lange wagen enz. (is best wel pittig met een kar waarvan de voorste wielen mee sturen achteruit rijden...)

En belasting is ongelofelijk duur natuurlijk.. Zeker voor jouw zonder bedrijf. Brandstof is dan weer veel goedkoper (rode diesel, maar dat mag je ws niet ). maargoed je verbruikt dan ook weer veel meer..

Maargoed volgens mij is dit n onzin topic.

Dan kun je beter een brommer of scootmobiel kopen, kost je 10x zo weinig aan aanschaf en je kunt overal komen.
pi_23632189
Het is niet de bedoel om er kleinere banden onder te zetten. Misschien laat ik de velgen wel verchromen . En moet een rijbewijs zo veel kosten dan? En als ik nu een oldtimer neem, dan ben ik toch van de wegen belasting af? Net als bij auto's.
pi_23632221
rijbewijs kost 50 euro geloof ik, excl. boeken. Dat was iig 3 jaar geleden, misschien is het inmiddels veranderd.
  zondag 28 november 2004 @ 19:59:58 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_23632224
Koop een Unimog
Maak je helemaal de blits op school, en bij de meiskes.
Past alleen niet in de meeste garages
http://www.unimog.nl/
Zoek maar ff, zijn reeds diverse topics over geopend

Ook met alleen tractorrijbewijs mogelijk
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_23632277
je mag volgens mij alleen maar rijden met een traktor tussen je boerderij en het land ofzo. Dus niet zo de stad in. Hoe het precies zit moet je even uitzoeken, maar ze zijn ook niet helemaal achterlijk hier hoor...

en dit is toch zo'n idee, dan je denk je heeeeee, leuk, dat wil ik man, ik post het op fok, maar wat je uiteindelijk toch niet gaat doen.
pi_23632293
hehehehe vroeger kwamen er ook boeren met die dingen naar school toe. Ik vond het allemaal zo triest dat ze aan het pronken waren met hun 3de rangs afgetrapte traktoooor.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_23632295
Fff wat een pats bak, neem dan deze:

pi_23632327
Mag je dan ook op de weg met zo'n ding met alleen een trekker rijbewijs?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_23632383
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:03 schreef Deetch het volgende:
Mag je dan ook op de weg met zo'n ding met alleen een trekker rijbewijs?
Of autorijbewijs... .
pi_23632419
iets voor MTV - Pimp my ride!!
'The Less you know, The more you believe'
pi_23632425
Als je een unimog neemt moet je goed opletten wat voor unimog het is.
Er zijn ook snellere/sterkere typen, daar heb je een vrachtautorijbewijs voor nodig.

Zo'n oud tractortje lijkt mij trouwens niets. Ze zijn vrij duur, slecht onderhouden en gaan max. 25km/u
Nieuwere gaan rond de 50, maar kosten een vermogen.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_23632450
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:02 schreef Sport_Life het volgende:
Fff wat een pats bak, neem dan deze:

[afbeelding]

Daar kan je niet mee sturen
pi_23632472
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:06 schreef Jegorex het volgende:
Als je een unimog neemt moet je goed opletten wat voor unimog het is.
Er zijn ook snellere/sterkere typen, daar heb je een vrachtautorijbewijs voor nodig.

Zo'n oud tractortje lijkt mij trouwens niets. Ze zijn vrij duur, slecht onderhouden en gaan max. 25km/u
Nieuwere gaan rond de 50 80, maar kosten een vermogen.
Maar daar betaal je dan ook dik 30k voor.
pi_23632498
Maar 50 euro is echt niet veel voor een rijbewijs.

Alleen parkeren wordt een beetje lastig, maar daar vinden we wel wat op
pi_23632516
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:07 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Daar kan je niet mee sturen
Wel hoor . Zie je dat stuurtje dan niet? Oke je moet er geen zwaar gewicht (> 1000 KG) achter hangen dan gaan de voorwieltjes de lucht in . Maar t zijn gave dingen om te zien bij zo'n tractorpulling .
pi_23632542
quote:
Op zondag 28 november 2004 19:59 schreef Hyperdude het volgende:
Koop een Unimog

[afbeelding]

Wow dat is ook best vet.

"ik rijd in een mercedes"
pi_23632602
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:09 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Wel hoor . Zie je dat stuurtje dan niet? Oke je moet er geen zwaar gewicht (> 1000 KG) achter hangen dan gaan de voorwieltjes de lucht in . Maar t zijn gave dingen om te zien bij zo'n tractorpulling .
Die tractoren sturen door middel van afremmen op 1 van de 2 achterwielen. Zal wel niet helemaal goed gaan op de openbare weg
pi_23632609
Je kunt natuurlijk ook zo'n 40km autotje kopen
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_23632669
quote:
Op zondag 28 november 2004 19:59 schreef Hyperdude het volgende:
Koop een Unimog

[afbeelding]

Moet je wel eentje hebben die voor landbouw gekeurd is, anders moet je een vrachtwagenrijbewijs hebben. Dus met aftakas en hydrauliek.

En dan mag je max. 25 km/uur.
pi_23632689
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:13 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Die tractoren sturen door middel van afremmen op 1 van de 2 achterwielen. Zal wel niet helemaal goed gaan op de openbare weg
Hoezo? zo werkt een tank ook, kan je toch ook prima mee rijden?
'The Less you know, The more you believe'
pi_23632721
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:13 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij?? Ik ben een aantal keer naar die evenementen geweest en je ziet ze gewoon sturen met de voorwielen hoor...

Kijk maar;

pi_23632803
Of neem deze:

pi_23633361
Helaas,

Je moet een trekker rijbewijs hebben en je mag em alleen gebruiken op de opnbare weg als het "aantoonbaar noodzakelijk is voor het bedrijf" . In theorie mag je dus alleen voor transport tussen de boerderij en je land de trekker gebruiken.
at your service
pi_23633434
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:25 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij?? Ik ben een aantal keer naar die evenementen geweest en je ziet ze gewoon sturen met de voorwielen hoor...

Kijk maar;

[afbeelding]

[afbeelding]
En hoe ga je dan sturen als je voorkant in de lucht hangt? Door..... juist ja.
  zondag 28 november 2004 @ 21:15:11 #27
73044 Soulshaker
Design is kinky!
pi_23634225
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:23 schreef Swolly het volgende:

[..]

Moet je wel eentje hebben die voor landbouw gekeurd is, anders moet je een vrachtwagenrijbewijs hebben. Dus met aftakas en hydrauliek.

dat is nie meer 25

ik zou voor de landini gaan betrouwbare Massey-F techniek , maar dan met een italiaans koetswerk, zal het goed doen bij de vrouwkes als je daar mee voor komt rijden

*soulshaker terugzwijmeldt naar begin jaren '90... toen ie door pappa werd opgehaald van de basisschool in onze pas nieuwe M-F 3090 met stoere 80cm brede banden achter ... dat waren nogeens tijden *
en 't fotoboekje = http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=73044
Restoring a 1966 Triumph GT6 mk1
  zondag 28 november 2004 @ 21:21:57 #28
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_23634303
Sinds wanneer moet je weer een rijbewijs hebben voor die dingen eigenlijk!? Als je dat ding weer nodig hebt dan ben ik precies in het juiste jaar geboren (er is namelijk een tijd geweest dat je op je 16e, zonder rijbewijs gewoon op zo'n fasttrac mocht sjesen, 8) ). En wegenbelasting? LMAO!

Maar inderdaad, je kunt er tegenwoordig op aangehouden word als je 'm niet voor farming use gebruikt. Weet niet precies hoe dat zit, die van ons loopt maar 20 o.i.d. ('62er cormick cabrio ) en dus gaat fietsen sneller .
Life is too short don't stress every day
pi_23634533
Een trekkerrijbewijs is nodig als je nog geen 18 bent. Ben je al 18, dan mag je gewoon scheuren met zo'n ding.
Beperkingen: Geen, aanhanger geen bezwaar, evenmin het gewicht.
Kanttekening: Wanneer je op de weg rijdt, moet je wel een landbouwbestemming hebben, en je school is dat bepaald niet.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_23634598
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:50 schreef Repeat het volgende:

[..]

En hoe ga je dan sturen als je voorkant in de lucht hangt? Door..... juist ja.
Dat kan dus niet! Je ziet ze in het echt ook alle kanten op gaan .
pi_23634694
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:21 schreef Ridocar het volgende:
Een trekkerrijbewijs is nodig als je nog geen 18 bent. Ben je al 18, dan mag je gewoon scheuren met zo'n ding.
Beperkingen: Geen, aanhanger geen bezwaar, evenmin het gewicht.
Kanttekening: Wanneer je op de weg rijdt, moet je wel een landbouwbestemming hebben, en je school is dat bepaald niet.
Tenzij je school tussen het land en de boerderij ligt. Dan heb je 't mooi voor mekaar.
pi_23637056
Jaaaaa die unimog is wel super !

Op de site van het belgisch leger staan er ook te koop die via opbod verkocht worden (of was het nu een vast prijs ?) allesinds, die dinge kome vaak niet duurder uit dan 1000 euro ofzo !!!
1000euro voor een niet kapot te krijge synchro 4x4 , diesel of benzine (dacht benzine ?) ...

Met zo'n ding kan je dus OVERAL komen !

Ik zou er gerust wel eentje willen hebben...lijkt mij erg cool om mee rond te frotten in het boz !
Maarja, tegenwoordig mag je al niet meer in het boz komen of staan ze daar ook al te zeiken
Maar 1000euro ! das gratis ... !

Weet even wel niet wat het kost om zo'n ding te registreren en te verzekeren, maar kan toch niet zoveel zijn ? ...
pi_23651718
Die landini waar mijn verloofe en ik naar zijn wezen kijken had een rotte cabine.. Bovendien zijn tractoren met cabine's vrij duur, daarom ga ik toch maar rijlessen nemen, ook omdat rode diesel niet zo makkelijk aan te komen is...
pi_23651996
Gewoon altijd een lekke trekkerband in je unimog leggen.
pi_23655126
ik zie het wel zitten. kan je gewoon OVER de files heenrijden
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_23655393
LOL, vroeger, op de mts waar ik zat kwam er ook regelmatig iemand met de traktor naar school, midden in Eindhoven.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  maandag 29 november 2004 @ 22:24:34 #37
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_23656117
quote:
Op maandag 29 november 2004 22:03 schreef Frezer het volgende:
LOL, vroeger, op de mts waar ik zat kwam er ook regelmatig iemand met de traktor naar school, midden in Eindhoven.
Die hadden wij hier in Oss ook 1.. Die nam de traktor als z'n brommer weer eens kapot was
Tja, de goede oude tijd
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_23657717
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:23 schreef Swolly het volgende:

[..]

Er rijden genoeg unimogs rond voor B-rijbewijs, zelf ook nog naar gekeken voor erbij. Unimogs die nu gekeurd moeten worden bij invoering kunnen naar ik begreep niet meer op B komen en daarvoor wel tractor/groot rijbewijs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')