Dit is zoals ze uit de printer rollen.quote:Op zondag 28 november 2004 18:38 schreef Xilantof het volgende:
geen tijd gevonden om de gebouwen even recht te zetten met ps
Ik moet daar denk ik toch maar een keer heen om foto's te maken
Oud is ook mooi hoorquote:Op zondag 28 november 2004 18:43 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dit is zoals ze uit de printer rollen.
We dachten al dat jij in Plan Ceramique zou achterblijven terwijl de rest de oude stad intrekt
Scannerfoutjequote:Op zondag 28 november 2004 18:57 schreef robbedoeseos300d het volgende:
leuke foto's
alleen wat is er met foto11 aan de hand?
hij doet het nu iddquote:Op zondag 28 november 2004 19:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Foto 11 vervangen, als het goed is doet ie het nu
volgens mij doodquote:Op zondag 28 november 2004 19:59 schreef Rewimo het volgende:
Is die giraf erg ziek
dit verhaal?quote:Op zondag 28 november 2004 20:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Als jullie erbij waren geweest hadden jullie ht hele verhaal van de beren Max en Polla, de wasberen en de giraffe gehoord
quote:
Op het eind van de middag viel er af en toe wat lichte regen. Maar dat was na het maken van de meeste foto's.quote:Op zondag 28 november 2004 23:28 schreef Shark.Bait het volgende:
hee wat zien ik? Stof! Regen!!!
Ja, fijne zinvolle post trouwensquote:Op maandag 29 november 2004 18:29 schreef k_man het volgende:
Ehm, ben ik de enige die de foto's nogal flets en onscherp vindt?
Dat dichten is zo moeilijk nietquote:Op maandag 29 november 2004 21:42 schreef Bowiefan het volgende:
Maar ik zal mijn best doen tussen het dichten door wat te posten
Pardon?quote:Op maandag 29 november 2004 21:42 schreef Bowiefan het volgende:
Ja, fijne zinvolle post trouwens
zou je dergelijk fotoafbraaksel in het veroordeel hier mijn foto topic willen doen?
Verder is deze post niet bedoeld als start van een discussie alhier, als je zo vriendelijk zou willen zijn je post aan te willen passen/weg te willen halen haal ik dit hier ook weg.
Bonnefantenmuseumquote:Op dinsdag 30 november 2004 10:08 schreef Rewimo het volgende:
Wat is dat voor een gebouw op de tweede foto? (Die torpedo, zeg maar)
Bij dezenquote:Op dinsdag 30 november 2004 11:49 schreef Rewimo het volgende:
Aha, weleens van gehoord ja, maar nog nooit gezien dus
Over de hele linie gaat er wat scherpte en contrast verloren bij het scannen. Omdat ik vrijwel dezelfde scanner gebruik (alleen een ouder type) weet ik dat een en ander vrij goed te herstellen is door wat levellen en sharpening. Die bewerkingen zijn niet onnatuurlijk maar horen gewoon in het hele proces thuis, net zoals een minilab ook correcties loslaat op je negatieven.quote:Op dinsdag 30 november 2004 13:00 schreef ultra_ivo het volgende:
onscherp in z'n geheel of een te geringe scherptediepte?
Zeg even waar je staat, dan wordt je terstond weggesoept.quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:18 schreef qwerner het volgende:
Verder blijf ik mijn vraagtekens stellen bij de onbedwingbare drang om je mede-fotografen op de foto te zetten, (tenzij deze natuurlijk in een niet te versmaden pose betrapt worden)
Ik heb de serie zo snel mogelijk gepost, serietje inscannen, uploaden en direct posten, dan de volgende serie inscannen. Het was dus een haastklus.quote:Op dinsdag 30 november 2004 13:13 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Over de hele linie gaat er wat scherpte en contrast verloren bij het scannen. Omdat ik vrijwel dezelfde scanner gebruik (alleen een ouder type) weet ik dat een en ander vrij goed te herstellen is door wat levellen en sharpening. Die bewerkingen zijn niet onnatuurlijk maar horen gewoon in het hele proces thuis, net zoals een minilab ook correcties loslaat op je negatieven.
Wat ik eerder in dit topic heb zien staan zou zo her en der wel een correctie kunnen hebben, er zit meer in dan er hier uitkomt.ik heb namelijk ook zo'n Takumar
Hiermee kan ik al veel meer dan 'flets en onscherp'quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:18 schreef qwerner het volgende:
Met het risico als Ketter te worden uitgemaakt, lijkt het mij dat contstructieve kritiek altijd moet kunnen dus zodoende enige opmerkingen:
echt kapot ben ik ook niet van deze foto, wel goed om te zien hoever de scherptediepte van deze lens gaat bij 5.6.quote:Foto 2: Volgens fotograaf ge-focused op de stenen rechts in het beeld, vraag is of dit gezien het feit dat dit maar 15% van de foto inneemt een verstandige keuze is, neemt niet weg dat tenzij deze foto in Pisa is gemaakt, hij ronduit scheef is.
haastklusquote:Foto 3: Niet recht.
De scanner is nog geen jaar oud, heeft wel al rond de 2500 scans gemaakt.quote:Foto's 7, 8 en 9: Onscherp over de hele linie. Dit kan een scan-issue zijn, en gezien de roze en blauwe streppen over diverse foto's lijkt je scanner inderdaad reeds lang aan zijn welverdiende pensioen toe te zijn.
Met de andere camera (foto's komen morgen) heb ik een aantal andere compositie's gemaaktquote:Foto 22: Scheef en "rare" compositie
Foto 24: lijkt zijn focus ergens halverwege de straat te hebben (t.h.v. uithangbord America Today), en is wederom niet geheel horizontaal
Over het algemeen genomen staan er een paar leuk uitgewerkte opnamen tussen, met name de serie 11 t/m 14 en 17 t/m 21 zijn leuk gevonden, alleen zijn mijns inziens ondanks dat ik alleen deze foto's van de locatie heb gezien leukere perspectieven en composisties mogelijk.
Mensen fotograferen vind ik leuker dan gebouwen fotograferen. Ik weet dat Bowiefan ervan uitgaat dat als ie in de buurt van een camera loopt ie de kans loopt geschoten te worden (ik ben van dezelfde school).quote:Verder blijf ik mijn vraagtekens stellen bij de onbedwingbare drang om je mede-fotografen op de foto te zetten, (tenzij deze natuurlijk in een niet te versmaden pose betrapt worden)
Aan de andere kant is er ook de belangstelling bij mensen om snel foto's van een meet te zien.quote:Wederom het is zeker niet mijn bedoeling om te flamen, en tevens alle respect voor de foto's van Bowiefan, waar (los van die originele "fotograven-foto") weinig op aan te merken is, maar het lijkt mij dat je in een topic van een meet moet proberen een show-case van je prestaties te maken, en dit komt op mij meer hier en daar meer over als een serie vakantie-kiekjes.
Dan gaat er kennelijk toch iets niet helemaal goedquote:Op dinsdag 30 november 2004 16:03 schreef ultra_ivo het volgende:
In de tijd dat mijn proefversie van Paintshoppro nog werkte heb ik wel eens de sharpening knop gebruikt. Ik was niet zo kapot van de resultaten, sterker nog, vond het veelal de foto's slechter maken.
Daar gaan we dan ten spoedigste verandering in brengenquote:Van levells heb ik totaal geen kaas gegeten.
Nu gaat er niet iemand anders aan je scans knutselen, we geven gewoon aanwijzingen en je bepaalt zelf hoe ver je de schuif opentrektquote:Op dinsdag 30 november 2004 16:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb ook eens het resultaat gezien van iemand anders die aan een van mijn foto's knutselde (was op photo.net). De uitsnede werd er beter op, maar kleuren en scherpte, dat werd echt digitalerig.
De cursus gaat beginnen?quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:18 schreef Rewimo het volgende:
Ivo, zet je msn eens even aan
Staat volgens mijn computer gewoon aan.quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:18 schreef Rewimo het volgende:
Ivo, zet je msn eens even aan
Ik had even een stukje vertraging wegens rooie oogjes en familiaire maagklachten.quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:19 schreef k_man het volgende:
[..]
De cursus gaat beginnen?
quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:36 schreef Bowiefan het volgende:
nog een paar:
[afbeelding]
zegt die ene beer tegen die andere: "hoe groot is die contactlens"
Volgens de mijne nietquote:Op dinsdag 30 november 2004 21:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Staat volgens mijn computer gewoon aan.
Zure regen.....quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:29 schreef Rewimo het volgende:
Duiven??? Ouwesok, heb je toevallig ook een vogelcursus paraat?
er lezen mensenquote:Op dinsdag 30 november 2004 22:29 schreef Rewimo het volgende:
Duiven??? Ouwesok, heb je toevallig ook een vogelcursus paraat?
Ik lees alleen, ik kijk geen plaatjesquote:Op woensdag 1 december 2004 04:43 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
er lezen mensen
quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:18 schreef k_man het volgende:
Ik vind je foto's trouwens erg mooi Bowiefan. Lekker scherp en heel sprekend qua kleuren.
Hm... da's niet fijnquote:Op maandag 6 december 2004 12:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Daar heb ik al mee geëxperimenteerd, ik vond het resultaat niet echt beter, begon er al heel snel digitalerig uit te zien
O nee, zag t verkeerdquote:
Ik had een camera (OM10) geladen met zwart-wit film en voorzien van een zwaar rood filter (zie deze foto van Ivo)quote:Op donderdag 9 december 2004 10:13 schreef lotje11 het volgende:
Mooie zwart wit plaatjes bowiefan! Alleen denk ik dat de laatste paar beter waren geweest in kleur? Hier zijn die foto's nogal grijs (en dus wat vlak) vind ik.
RESPECT VOOR DE BEER 'Bér'.quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:36 schreef Bowiefan het volgende:
[afbeelding]
zegt die ene beer tegen die andere: "hoe groot is die contactlens"
We hebben twee etablissementen bezocht, de Tribunal en 't Pruuske.quote:Op donderdag 9 december 2004 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
"De horeca werd weinig bezocht"Ik dacht bijna dat ik wat gemist had
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |