quote:Op donderdag 2 december 2004 19:22 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Ik probeer zijn theorie om te draaien. Net zo goed als dat wij niet kunnen bevatten wat er gebeurt bij het naderen van de lichtsnelheid is onze eigen werkelijkheid misschien wel net zo moeilijk te bevatten. En aangezien wij met lichtsnelheid bewegen t.o.v het licht zou het goed zijn om je een voorstelling te maken van een werkelijkheid waarbij wij met lichtsnelheid bewegen.
Wij hebben tenslotte alle eigenschappen om aan beweging te voldoen. En licht heeft er geen een.
[..]
Hoe zou je de wereld zien als je alles om je heen in 1 oogopslag kon zien?
Bestaat er dan nog een voor en achter of boven en beneden?
Ik begrijp best dat de werkelijkheid behoorlijk op z'n kop staat wanneer zou blijken dat licht eigenlijk helemaal niet beweegt. Toch zou het goed zijn om er eens over na te denken.
Waarom ontsnapt licht niet uit een zwart gat vanwege de hoge zwaartekracht, maar wordt er vervolgens nooit een langzamere lichtsnelheid gemeten bij b.v zeer zware planeten. Als licht kan afbuigen, dan moet het zeker kunnen vertragen of versnellen d.m.v zwaartekracht. Afbuigen vraagt immers een kleinere zwaartekracht als afremmen. Licht zou dan toch simpelweg afgeremt moeten kunnen worden?
[..]
Ik probeer zijn theorie om te draaien. Net zo goed als dat wij niet kunnen bevatten wat er gebeurt bij het naderen van de lichtsnelheid is onze eigen werkelijkheid misschien wel net zo moeilijk te bevatten. En aangezien wij met lichtsnelheid bewegen t.o.v het licht zou het goed zijn om je een voorstelling te maken van een werkelijkheid waarbij wij met lichtsnelheid bewegen.
Wij hebben tenslotte alle eigenschappen om aan beweging te voldoen. En licht heeft er geen een.
[..]
Ik begrijp best dat de werkelijkheid behoorlijk op z'n kop staat wanneer zou blijken dat licht eigenlijk helemaal niet beweegt. Toch zou het goed zijn om er eens over na te denken.
Waarom ontsnapt licht niet uit een zwart gat vanwege de hoge zwaartekracht, maar wordt er vervolgens nooit een langzamere lichtsnelheid gemeten bij b.v zeer zware planeten. Als licht kan afbuigen, dan moet het zeker kunnen vertragen of versnellen d.m.v zwaartekracht. Afbuigen vraagt immers een kleinere zwaartekracht als afremmen. Licht zou dan toch simpelweg afgeremt moeten kunnen worden?
[..]
Ik probeer zijn theorie om te draaien. Net zo goed als dat wij niet kunnen bevatten wat er gebeurt bij het naderen van de lichtsnelheid is onze eigen werkelijkheid misschien wel net zo moeilijk te bevatten.
quote:En aangezien wij met lichtsnelheid bewegen t.o.v het licht
quote:zou het goed zijn om je een voorstelling te maken van een werkelijkheid waarbij wij met lichtsnelheid bewegen. Wij hebben tenslotte alle eigenschappen om aan beweging te voldoen. En licht heeft er geen een.
quote:
quote:Ik begrijp best dat de werkelijkheid behoorlijk op z'n kop staat wanneer zou blijken dat licht eigenlijk helemaal niet beweegt.
quote:Toch zou het goed zijn om er eens over na te denken.
[..]
Ik probeer zijn theorie om te draaien. Net zo goed als dat wij niet kunnen bevatten wat er gebeurt bij het naderen van de lichtsnelheid is onze eigen werkelijkheid misschien wel net zo moeilijk te bevatten.
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:37 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Zoals Einstein ooit eens ergens zei: Je kunt op een klokje kijken en oneindig veel theorieen bedenken hoe dat klokje werkt, meerdere kunnen de juiste zijn. Maar je weet pas de juiste als je in het klokje kan kijken.
quote:
Wij zijn in zekere zin ook beperkt in het waarnemen van de werkelijkheid. Dat ligt niet alleen aan het aantal zintuigen maar ook aan de plaats van onze zintuigen. Zoals wij de werkelijkheid ervaren hoeft niet de werkelijke werkelijkheid te zijn. Stel je voor dat je 360 graden om je heen kon kijken. Dan ben jij continue het middelpunt van de werkelijkheid en zou je een heel andere wereld zien.
quote:
De reden waarom je licht alle kanten op ziet gaan is dat alles zich t.o.v de bron van het licht op een ander tijdstip ( in het verleden) bevind en eigenlijk achter de bron aanreist. Een foton blijft op het punt waar hij onstond en botst later tegen een massa aan welke achter hem aan reist.
Deze botsing zorgt ervoor dat de foton zich copieert. Op dat moment ontstaat er een nieuw punt in de ruimte wat als het punt NU kan worden gezien. Ook achter dat punt reizen wij aan. Via dit principe reizen wij continue achter alles aan en nemen continue beelden weer uit het verleden op diverse tijdstippen in de ruimte. Alles bevind zich t.o.v ons in de toekomst en wij nemen het in het verleden waar. Jijzelf bent de schakel tussen verleden en toekomst en ervaart alles in jou eigen heden. Dit heden gaat echter met lichtsnelheid voorbij.
Dat klopt, dat is het principe van mijn theorie. Een vraagje over die gps systemen, ik had begrepen dat gps sattelieten telkens een stukje achteruit moesten worden gezet omdat deze voor gaan lopen t.o.v de "aardse" tijd, klopt dat?quote:Op vrijdag 3 december 2004 04:11 schreef PeterM het volgende:
Ik heb wederom een vraag aan vrije-Rude-mening, om te kijken of ik het al een beetje begrijp;
Vraagstuk:
Stel dat we een experiment zouden kunnen bedenken om de tijdvertraging van een snel bewegend deeltje te meten, wat zou dan de tijdvertraging zijn – volgens Rude's theorie – van, laten we zeggen, een deeltje dat met 0,9994c beweegt?
Let wel: ik bedoel hier dus een deeltje dat in onze ogen bijna net zo snel beweegt als een foton, en niet
een deeltje dat met 0,0006c (=180km/s) beweegt tov alle massa die volgens jou al met c beweegt
Antwoord:
Eén gecorrigeerde seconde ( noem ik sr ) is de tijd die je doet over 300.000 km.
aardse beweging = tov stilstaande massa
Rudebeweging van massa: in 'ogenschijnlijke stilstand' is de beweging c, en voor elke hogere snelheid ga je equivalent trager dan c.
er geldt:
aardse beweging 0 => Rudebeweging = c => 1s = 1sr
aardse beweging 0,5c => Rudebeweging = 0,5c => 1s = 2sr
aardse beweging 0,9994c => Rudebeweging = 0.0006c => 1s = 1666,667sr
Klopt dit een beetje?
Ik geef toe dat ik minder wetenschappelijke kennis heb als menig hier op het forum. Ook zal mijn discussievaardigheid misschien een beetje tekort schieten. Om deze reden probeer ik via verschillende fora mijn idee uit te leggen. Ik hoop zodoende mensen te vinden die het principe van mijn theorie begrijpen en dan wel in staat zijn om het in goede wetenschappelijke vormen te gieten. Niets zeggen kan altijd nog.quote:Dat zal nooit blijken. In elk geval niet door jouw onzin. Denk je nu echt dat er ooit een moment zal komen dat de hele wereld jouw theorie zal omarmen? Natuurlijk niet. Behalve een paar forumbezoekers die te goed zijn voor de wereld door steeds in te gaan op je nonsens, zullen weinig mensen met je theorie in aanraking komen. En als dat wel gebeurt, ontbreekt het jou aan natuurkundige en wiskundige kennis en discussievaardigheid om je theorie uit te leggen.
In 1976 werd er in het CERN lab in Genève een klassiek experiment uitgevoerd. Het betrof muonen, geladen deeltjes met een zeer korte levensduur, een halfwaardetijd van 1,5 microseconde. Een negatief geladen muon vervalt (o.a) in een electron.quote:Op zaterdag 4 december 2004 18:24 schreef vrijemening het volgende:
PM: aardse beweging 0,9994c => Rudebeweging = 0.0006c => 1s = 1666,667sr
Dat klopt, dat is het principe van mijn theorie.
Misschien heb ik dan toch een formule gevonden.....quote:Op zaterdag 4 december 2004 19:42 schreef DionysuZ het volgende:
Hoeveel seconden is mijn kamer dan?
Ik geef je niet een afstand, ik geef je een volume.. ruimte bestaat uit 3 dimensies... lengte, breedte en hoogte... als ruimte == tijd, dan moet je lengte x breedte x hoogte kunnen uitdrukken in seconden.quote:Op zaterdag 4 december 2004 19:47 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Misschien heb ik dan toch een formule gevonden.....
Afstand / c = tijd
Mijn kamer is 3,52 * 10-16 sec2 maar en mijn klok loopt 1,80*1010 meter voorquote:Op zaterdag 4 december 2004 19:47 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Misschien heb ik dan toch een formule gevonden.....
Afstand / c = tijd
Tijd gaat in alle richtingen tegenlijk. Je kunt dan dus niet over kubussenspreken. Voor het begrip tijd is alles bolvormig. Een lengte van 1 meter vertegenwoordigt dan een bepaalde hoeveelheid tijd in alle richtingen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 19:50 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ik geef je niet een afstand, ik geef je een volume.. ruimte bestaat uit 3 dimensies... lengte, breedte en hoogte... als ruimte == tijd, dan moet je lengte x breedte x hoogte kunnen uitdrukken in seconden.
hoeveel seconden is een kubieke meter?
Dat wordt algemeen aangenomen jah :S aangezien het heelal met de lichtsnelheid groter wordt. Maar je kunt dus geen richtingen uitdrukken in tijd? Of oppervlaktes?quote:Op zaterdag 4 december 2004 20:14 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Tijd gaat in alle richtingen tegenlijk. Je kunt dan dus niet over kubussenspreken. Voor het begrip tijd is alles bolvormig. Een lengte van 1 meter vertegenwoordigt dan een bepaalde hoeveelheid tijd in alle richtingen.
Een lengte van b.v 300.000 km is dan een soort bol met een doorsnede van 300.000 km en vertegenwoordigt 1 sec. Als je nu weet hoe groot het heelal is, dan weet je meteen hoe oud het is.
Nou lijkt me duidelijk. Theorie ontkracht. Kunnen we weer verder met nuttigere zaken.quote:Op zaterdag 4 december 2004 19:04 schreef PeterM het volgende:
...
De vervalsnelheid van deze snel bewegende muonen bleek ongeveer 29 maal langer te zijn.
Volgens Einstein is de dilatatie bij 0,9994c 28,87
Volgens Rude is de dilatatie bij 0,9994c 1666
...
Tjonge Rude, luister eens naar jezelf: eerst verwerp je een sluitende theorie en zeg je dat de tijdsdilatatie 1666 is ipv 29, vervolgens bewijst een proef dat dat niet waar is (en het resultaat werd exact voorspeld door de verworpen theorie), en dan zeg jij: dan zal er wel een of andere correctiefactor zijn.quote:Op zaterdag 4 december 2004 19:40 schreef vrijemening het volgende:
Wat betreft de verschillende waardes wat tijd betreft, denk ik dat de waarde die uit mijn beredenatie komt waarschijnlijk hetzelfde zou kunnen zijn als de waarde welke Einstein zou berekenen. De tijdsdilatie neemt volgens mij niet evenredig toe waardoor er nog een soort correctie faktor zou moeten zijn, welke afhangt van de snelheid van een voorwerp welke volgens mijn theorie dan een andere kromming door de ruimte aflegt als een voorwerp in stilstand.
Als ik me niet vergis lopen de klokken van g.p.s sattelieten iets sneller als klokken op aarde. Het is toch zo dat deze sattelieten in principe stilstaan t.o.v de aarde? Waardoor ze eigenlijk sneller als de aarde bewegen?quote:en over gps: Ik vraag niet wat het in werkelijkheid is rude. Ik vraag een voorspelling van jou wat het volgens jou theorie zou moeten zijn. Heeft niet zo heel veel nut meer na het bovenstaande maar ben toch benieuwd wat voorn antwoord je voor me hebt.
Mijn theorie zegt dat sattelieten welke altijd op dezelfde positie t.o.v de aarde blijven staan, of sneller als de aarde draaien. Ze halen de aarde dan eigenlijk steeds in, dat de klokken in deze sattelieten voor gaan lopen. Ze leggen namelijk in een kortere tijd als de aarde 300.000 km af. Hun secondes worden hierdoor korter. Zou je met zo een satteliet meereizen en vervolgens de aardse seconde gebruiken om de lichtsnelheid te meten, dan meet je een hogere lichtsnelheid. Dit komt dan omdat jij sneller beweegt.quote:Op zondag 5 december 2004 13:52 schreef ATuin-hek het volgende:
moet je niet aan mij vragen. Ik vraag wat jou theorie er over zegt. En bovendien, als ik naar de satelieten kijk zie ik ze met een rotvaart overkomen.
Je ontwijkt mijn vraag, lopen klokken in stationaire sattelieten nu wel of niet voor?quote:Op zondag 5 december 2004 14:08 schreef Doffy het volgende:
1. Rude, jouw hersenspinsels zijn het woord 'theorie' niet eens waardig. Noem ze dan ook niet zo.
2. Er is heel vaak bewezen dat de lichtsnelheid altijd hetzelfde is, ook vanaf satellieten gezien. Je conclusie klopt dus alweer niet.
3. Waarom besteden zoveel intelligente mensen hier nog tijd aan?
hoe vaak moet ik het nog zeggen....quote:Op zondag 5 december 2004 14:14 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Je ontwijkt mijn vraag, lopen klokken in stationaire sattelieten nu wel of niet voor?
Waarbij je voor het gemak vergeet dat jouw idee niet in wetenschappelijke vorm valt te gieten, omdat het een groot deel van de huidige fysica tegenspreekt. Ej, dat is een detail.quote:Op zaterdag 4 december 2004 18:31 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Ik geef toe dat ik minder wetenschappelijke kennis heb als menig hier op het forum. Ook zal mijn discussievaardigheid misschien een beetje tekort schieten. Om deze reden probeer ik via verschillende fora mijn idee uit te leggen. Ik hoop zodoende mensen te vinden die het principe van mijn theorie begrijpen en dan wel in staat zijn om het in goede wetenschappelijke vormen te gieten. Niets zeggen kan altijd nog.
Misschien, maar hoe zit dat nou met die atoomklokken? Wat voor tijden worden er gemeten wanneer 2 klokken d.mv vliegtuigen in tegengestelde richting van de aarde worden gevlogen en 1 klok achterblijft op het punt van vertrek?quote:Op zondag 5 december 2004 17:21 schreef ATuin-hek het volgende:
Wil het al doordringen dat je theorie niet klopt?
Wat een ongekende progressie!quote:Op zondag 5 december 2004 17:35 schreef vrijemening het volgende:
ATuin-hek:Wil het al doordringen dat je theorie niet klopt?
Misschien...
Je kunt die resultaten toch zelf opgoogelen: bvb hier of hierquote:, maar hoe zit dat nou met die atoomklokken? Wat voor tijden worden er gemeten wanneer 2 klokken d.mv vliegtuigen in tegengestelde richting van de aarde worden gevlogen en 1 klok achterblijft op het punt van vertrek?
Ik denk dat het c zou moeten zijn. Hoewel h ook tot een mogenlijkheid behoort.quote:Op zondag 5 december 2004 18:17 schreef Pie.er het volgende:
A. Beide verplaatste klokken liepen even ver achter.
B. Beide verplaatste klokken liepen even ver voor.
C. De klok met de aarddraaiing mee liep voor, de andere achter.
D. De klok met de aarddraaiing mee liep achter, de andere voor.
E. De klok met de aarddraaiing mee liep verder voor dan de andere, maar allebei lopen ze voor.
F. De klok tegen de aarddraaiing in liep verder voor dan de andere, maar allebei lopen ze voor.
G. De klok met de aarddraaiing mee liep verder achter dan de andere, maar allebei lopen ze achter.
H. De klok tegen de aarddraaiing in liep verder achter dan de andere, maar allebei lopen ze achter.
I. Er was totaal geen verschil.
Jij zegt dat je geen rekenwonder bent, nou dat hoeft hier ook niet, ik hoef niet te weten hoe ver de klokken achter/voor lopen. Alleen een redenatie over welke voor en welke achter loopt. Of desnoods geen redenatie, van mij mag je hier ook gokken.
Dit zijn mogelijke antwoorden. In welk van de gevallen heeft jouw theorie het fout?
Daarna zullen we zeggen in welk van de gevallen de relativiteitstheorie het fout heeft.
En daarna wat de meting uitwees.
heb je daar ook een motivatie voor?quote:Op zondag 5 december 2004 18:30 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Ik denk dat het c zou moeten zijn. Hoewel h ook tot een mogenlijkheid behoort.
Ben benieuwt...
Als het antwoord e zou zijn, waarom lopen de klokken van gps satellieten dan achter? Deze zouden dan toch ook voor moeten gaan lopen?quote:Op zondag 5 december 2004 20:05 schreef Pie.er het volgende:
Als uit de meting nou bijvoorbeeld volgde dat het goede antwoord E is, ben je dan bereid aan te nemen dat jouw 'theorie' niet overeenkomt met de werkelijkheid?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |