abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 november 2004 @ 18:38:46 #181
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_23630235
quote:
Op zondag 28 november 2004 18:35 schreef wonko het volgende:

[..]

Dus jouw vader is representatief voor de rest van eht land...vooral als het zo zou zijn dat mensen die vrijwilligerswerk doen kans lopen hun stemrecht te verliezen? Dream on.
Ik toon hiermee aan dat het mogelijk is.

Verder heb je weer eens je oogkleppen op want ik zeg helemaal niet dat het doen van vrijwillgerswerk tot verspeling van stemrecht leidt. Geef niet je eigen idiote draai aan het verhaal.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_23630247
quote:
Op zondag 28 november 2004 18:37 schreef Landmass het volgende:

[..]

Wel met een beloning

Een beloning staat centraal in het hele doen en laten van mensen.
  • Dat is ook een reden voor het falen van het communisme. De hele beloningscultuur was gewoon verkeerd. Hard werken loonde daar gewoon niet. Jezelf drukken was de norm
  • Ook ons huidgie pensioenstelsel kent gedeeltelijk het beleid van verkeerd belonen. LdeW wil die verkeerde cultuur graag in stand houden. De kwal.
  • Een beloning....zo van 'hier wat geld om levens te redden en verder je bek houden'? Wat een ontzettende minachting.
    Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
    Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
    Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
      zondag 28 november 2004 @ 18:39:59 #183
    106056 Landmass
    pi_23630271
    quote:
    Op zondag 28 november 2004 18:36 schreef wonko het volgende:

[..]

Dus een huisvrouw heeft geen stemrecht...want ze werkt niet in de vrije sector.
    Idd maar haar man wel.
    En andersom natuurlijk. Huismannen hebben geen stemrecht en werkende vrouwen wel. om een eventuele onzin reactie met betrekking tot een oneerlijke man-vrouw verhouding maar meteen te pareren.
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
      zondag 28 november 2004 @ 18:41:11 #184
    106056 Landmass
    pi_23630305
    quote:
    Op zondag 28 november 2004 18:38 schreef wonko het volgende:

[..]

Je hebt een paar ideeen geopperd maar op een x aantal vragen alleen wat lege lucht geantwoord.
    Stel ze gerust nog een keer. Vrijheid blijheid op dit forum.
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
    pi_23630371
    quote:
    Op zondag 28 november 2004 13:39 schreef Landmass het volgende:

Ik verwacht solidariteit van de werkenden en dat ze zullen stemmen op partijen die de chronisch zieken willen verzorgen. Ik ben optimistisch in dit opzicht.
    .
    Ik zie dat vaker in je antwoorden. Je verwacht veel van mensen maar ik zie je niets uitsluiten.
      zondag 28 november 2004 @ 18:44:35 #186
    106056 Landmass
    pi_23630386
    quote:
    Op zondag 28 november 2004 18:39 schreef wonko het volgende:

[..]

Een beloning....zo van 'hier wat geld om levens te redden en verder je bek houden'? Wat een ontzettende minachting.
    Heel knap. Jij weet het woord beloning te verdraaien tot minachting. De PvdA had het je niet nagedaan met haar Orweliaanse taalvervuiling.
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
      zondag 28 november 2004 @ 18:47:02 #187
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_23630439
    quote:
    Op zondag 28 november 2004 18:34 schreef Landmass het volgende:
    Ik snap je uitleg niet helemaal.
    Stel dat je al jaren werkeloos bent, en dus volgens jouw OP niet mag stemmen. Er zijn verkiezingen en een week na die verkiezingen krijg je ineens werk. Dan wordt je toch mooi voor 4 jaar geregeerd door iemand die je wellicht helemaal niet ziet zitten.

En andersom ook: neem een persoon die werkzaam is in de vrije sector op het moment van verkiezingen. Een week later kan hij ineens langdurig werkeloos worden, en heeft hij achteraf gezien eigenlijk onterecht zijn stem uitgebracht.

Conclusie: het op een zeker moment (gehad) hebben van werk kan geen criterium zijn. Een dag later kan het namelijk over zijn met de pret.
    Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
    "I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
    pi_23630440
    quote:
    Op zondag 28 november 2004 15:52 schreef PJORourke het volgende:
    Het zal niet gebeuren en ik ben er ook niet voor. Toch is het niet zo zwart-wit als in dit topic gesteld wordt. En dat inactievelingen niet over andermans portemonnee mogen stemmen, is eigenlijk wel eerlijk.
    Maar de betalers mogen wel over de invulling van de levens van de 'inactieven' gaan? Ook een mooi idee is dat de 'inactieven' zoals leger en politie de actieven moeten gaan beschermen. En dat zal echt moeten gebeuren als uitkeringen e.d. geschrapt worden.
    pi_23630497
    quote:
    Op zondag 28 november 2004 15:55 schreef HiZ het volgende:
    Het is weer aardig om te zien hoe het sociaal conservatisme de absolute heerser is in het politieke forum. De TS kwam met een idee dat ietwat verouderd is, en waar ik zelf geen aanhanger van ben, maar het heeft zijn merites. Uiteindelijk, we hebben ooit ook geaccepteerd dat er 'geen belasting zonder vertegenwoordiging' mocht zijn. Dan is het niet zo onzinnig om ook de tegenhanger van deze stelling (weer) eens tegen het licht te houden.

Maar wat krijg je? Een serie jij-bakken en persoonlijke aanvallen op de geestelijke vermogens van de Topicstarter. Niemand voelt zich geroepen om echt serieus te discussiėren en voelt zich na het aanklikken van 'Invoeren' weer heerlijk superieur.
    Goed dat jij zoveel mensenkennis hebt. Vandaar ook deze zeer bijdragende post zeker?
      zondag 28 november 2004 @ 18:51:55 #190
    106056 Landmass
    pi_23630576
    quote:
    Op zondag 28 november 2004 18:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Stel dat je al jaren werkeloos bent, en dus volgens jouw OP niet mag stemmen. Er zijn verkiezingen en een week na die verkiezingen krijg je ineens werk. Dan wordt je toch mooi voor 4 jaar geregeerd door iemand die je wellicht helemaal niet ziet zitten.
    true. Je hebt echter nog nauwelijks ingelegd. Verder behoor je nu ook tot de klasse van werkende mensen en mag je verwachten dat ze een kabinet dat gunstig gezind is jegens werknemers (waar jezelf sinds kort ook toe behoort) en werkgevers in het zadel helpt.

Bovendien is de huidgie situatie veel vervelender. Daar is het gewoon een plundering van andermans portomenee
    quote:
    En andersom ook: neem een persoon die werkzaam is in de vrije sector op het moment van verkiezingen. Een week later kan hij ineens langdurig werkeloos worden, en heeft hij achteraf gezien eigenlijk onterecht zijn stem uitgebracht.
    Het is idd mogelijk dat je dit soort randgevallen krijgt.
    In dit 2e geval van jouw is dat eigelijk een soort tegemoetkoming aan mensen die weerstand hebben tegen mijn plan. Toch nog een stem mogen uitbrengen. Hoe mooi.
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
      zondag 28 november 2004 @ 18:53:33 #191
    106056 Landmass
    pi_23630614
    quote:
    Op zondag 28 november 2004 18:47 schreef wonko het volgende:

[..]

Maar de betalers mogen wel over de invulling van de levens van de 'inactieven' gaan? Ook een mooi idee is dat de 'inactieven' zoals leger en politie de actieven moeten gaan beschermen. En dat zal echt moeten gebeuren als uitkeringen e.d. geschrapt worden.
    Hoe kijk jij in godsnaam tegen werkende mensen aan. Alsof het een soort Stalins zijn of zo?
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
      zondag 28 november 2004 @ 18:54:13 #192
    106056 Landmass
    pi_23630629
    quote:
    Op zondag 28 november 2004 18:49 schreef wonko het volgende:

[..]

Goed dat jij zoveel mensenkennis hebt. Vandaar ook deze zeer bijdragende post zeker?
    Hij had IMO wel eerder gemogen want hij slaat de spijker wel op z'n kop.
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
    pi_23630790
    quote:
    Op zondag 28 november 2004 18:44 schreef Landmass het volgende:

[..]

Heel knap. Jij weet het woord beloning te verdraaien tot minachting. De PvdA had het je niet nagedaan met haar Orweliaanse taalvervuiling.
    Goed onderbouwd antwoord...je kunt niet meer dan wat trappen of niet.
    Die beloning is minachtend. Niet in principe maar wel als je er het feit bij hebt dat men niet maag stemmen omdat men geen volwaardig werk doet waar men belasting over afdraagt. Wat men dus wel doet. Of zie jij hulpverleners die belasting betalen meer als mensen die een klein beetje belasting terugstorten? Belasting over de vaak vele overuren waar ze dus keihard voor gewerkt hebben?
    Hoe zit dat eigenlijk met gesubsidieerde sectoren als de landbouw enzo?
    pi_23630829
    quote:
    Op zondag 28 november 2004 18:53 schreef Landmass het volgende:

[..]

Hoe kijk jij in godsnaam tegen werkende mensen aan. Alsof het een soort Stalins zijn of zo?
    Weerleg nu eens wat ik zeg...niet er stompzinnig over heen denderen.
      zondag 28 november 2004 @ 19:02:34 #195
    106056 Landmass
    pi_23630863
    quote:
    Op zondag 28 november 2004 19:00 schreef wonko het volgende:

[..]

Weerleg nu eens wat ik zeg...
    Bewijs jij eens wat.
    quote:
    niet er stompzinnig over heen denderen.
    Dat doe jij toch.
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
    pi_23630893
    quote:
    Op zondag 28 november 2004 18:22 schreef Landmass het volgende:
    hoezo niet democratisch? Er mag toch gewoon gestemd worden. Je moet er alleen wel eventjes voor werken. En raar is dat niet. Want niks inleggen en wel eventjes mee willen beslissen over de inleg vind ik grote kul.
    Demo: demo-, dem-, demio-, -demic, -deme, -demically (Greek: people)

Demo is dus volk. Op deze manier gaat het dus tegen het principe van democratie in, doordat niet alle mensen die verantwoord worden geacht en die kunnen stemmen, mogen stemmen. Politiek is meer dan alleen geld. We hebben ook nog andere dingen, drugs, medische kwesties, fundamentalisme, you name it.
    Some say the world will end in fire
    Some say in ice
    Times went by, many memories died
    Imagination is more important than knowledge.
    pi_23630931
    quote:
    Op zondag 28 november 2004 19:02 schreef Landmass het volgende:

[..]

Bewijs jij eens wat.
    [..]

Dat doe jij toch.
    Wahahaha, het zal wel.
      zondag 28 november 2004 @ 19:05:07 #198
    106056 Landmass
    pi_23630935
    quote:
    Op zondag 28 november 2004 18:59 schreef wonko het volgende:

[..]

Goed onderbouwd antwoord...je kunt niet meer dan wat trappen of niet.
    Op sommige van jouw replies valt ook niet veel zinnigs te zeggen. En ik doe toch zo mijn best.
    quote:
    Die beloning is minachtend. Niet in principe maar wel als je er het feit bij hebt dat men niet maag stemmen omdat men geen volwaardig werk doet waar men belasting over afdraagt.
    Zo zie ik dat dus niet.
    quote:
    Wat men dus wel doet. Of zie jij hulpverleners die belasting betalen meer als mensen die een klein beetje belasting terugstorten? Belasting over de vaak vele overuren waar ze dus keihard voor gewerkt hebben?
    Als het goed is betalen ze geen belasting.
    quote:
    Hoe zit dat eigenlijk met gesubsidieerde sectoren als de landbouw enzo?
    Die krijgen gewoon geen subsidies meer. Wat dacht jij nou.
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
    pi_23630939
    sjonge jonge dit is echt wel het stomste idee wat ik hier in tijden op het forum gezien heb. Landmass jij bent toch een studentje? Ook een soort van werkloze met een uitkering dus
    When there is no more room in hell, the dead will walk the earth
    pi_23630970
    Maar politie en leger zijn diegenen die jou moeten beschermen. Het zijn echter ambtenaren dus geen stemrecht. Of wou je die privatiseren?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')