Ik toon hiermee aan dat het mogelijk is.quote:Op zondag 28 november 2004 18:35 schreef wonko het volgende:
[..]
Dus jouw vader is representatief voor de rest van eht land...vooral als het zo zou zijn dat mensen die vrijwilligerswerk doen kans lopen hun stemrecht te verliezen? Dream on.
Een beloning....zo van 'hier wat geld om levens te redden en verder je bek houden'? Wat een ontzettende minachting.quote:Op zondag 28 november 2004 18:37 schreef Landmass het volgende:
[..]
Wel met een beloning
Een beloning staat centraal in het hele doen en laten van mensen.Dat is ook een reden voor het falen van het communisme. De hele beloningscultuur was gewoon verkeerd. Hard werken loonde daar gewoon niet. Jezelf drukken was de norm Ook ons huidgie pensioenstelsel kent gedeeltelijk het beleid van verkeerd belonen. LdeW wil die verkeerde cultuur graag in stand houden. De kwal.
Idd maar haar man wel.quote:Op zondag 28 november 2004 18:36 schreef wonko het volgende:
[..]
Dus een huisvrouw heeft geen stemrecht...want ze werkt niet in de vrije sector.
Stel ze gerust nog een keer. Vrijheid blijheid op dit forum.quote:Op zondag 28 november 2004 18:38 schreef wonko het volgende:
[..]
Je hebt een paar ideeen geopperd maar op een x aantal vragen alleen wat lege lucht geantwoord.
Ik zie dat vaker in je antwoorden. Je verwacht veel van mensen maar ik zie je niets uitsluiten.quote:Op zondag 28 november 2004 13:39 schreef Landmass het volgende:
Ik verwacht solidariteit van de werkenden en dat ze zullen stemmen op partijen die de chronisch zieken willen verzorgen. Ik ben optimistisch in dit opzicht.
.
Heel knap. Jij weet het woord beloning te verdraaien tot minachting. De PvdA had het je niet nagedaan met haar Orweliaanse taalvervuiling.quote:Op zondag 28 november 2004 18:39 schreef wonko het volgende:
[..]
Een beloning....zo van 'hier wat geld om levens te redden en verder je bek houden'? Wat een ontzettende minachting.
Stel dat je al jaren werkeloos bent, en dus volgens jouw OP niet mag stemmen. Er zijn verkiezingen en een week na die verkiezingen krijg je ineens werk. Dan wordt je toch mooi voor 4 jaar geregeerd door iemand die je wellicht helemaal niet ziet zitten.quote:Op zondag 28 november 2004 18:34 schreef Landmass het volgende:
Ik snap je uitleg niet helemaal.
Maar de betalers mogen wel over de invulling van de levens van de 'inactieven' gaan? Ook een mooi idee is dat de 'inactieven' zoals leger en politie de actieven moeten gaan beschermen. En dat zal echt moeten gebeuren als uitkeringen e.d. geschrapt worden.quote:Op zondag 28 november 2004 15:52 schreef PJORourke het volgende:
Het zal niet gebeuren en ik ben er ook niet voor. Toch is het niet zo zwart-wit als in dit topic gesteld wordt. En dat inactievelingen niet over andermans portemonnee mogen stemmen, is eigenlijk wel eerlijk.
Goed dat jij zoveel mensenkennis hebt. Vandaar ook deze zeer bijdragende post zeker?quote:Op zondag 28 november 2004 15:55 schreef HiZ het volgende:
Het is weer aardig om te zien hoe het sociaal conservatisme de absolute heerser is in het politieke forum. De TS kwam met een idee dat ietwat verouderd is, en waar ik zelf geen aanhanger van ben, maar het heeft zijn merites. Uiteindelijk, we hebben ooit ook geaccepteerd dat er 'geen belasting zonder vertegenwoordiging' mocht zijn. Dan is het niet zo onzinnig om ook de tegenhanger van deze stelling (weer) eens tegen het licht te houden.
Maar wat krijg je? Een serie jij-bakken en persoonlijke aanvallen op de geestelijke vermogens van de Topicstarter. Niemand voelt zich geroepen om echt serieus te discussiėren en voelt zich na het aanklikken van 'Invoeren' weer heerlijk superieur.
true. Je hebt echter nog nauwelijks ingelegd. Verder behoor je nu ook tot de klasse van werkende mensen en mag je verwachten dat ze een kabinet dat gunstig gezind is jegens werknemers (waar jezelf sinds kort ook toe behoort) en werkgevers in het zadel helpt.quote:Op zondag 28 november 2004 18:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Stel dat je al jaren werkeloos bent, en dus volgens jouw OP niet mag stemmen. Er zijn verkiezingen en een week na die verkiezingen krijg je ineens werk. Dan wordt je toch mooi voor 4 jaar geregeerd door iemand die je wellicht helemaal niet ziet zitten.
Het is idd mogelijk dat je dit soort randgevallen krijgt.quote:En andersom ook: neem een persoon die werkzaam is in de vrije sector op het moment van verkiezingen. Een week later kan hij ineens langdurig werkeloos worden, en heeft hij achteraf gezien eigenlijk onterecht zijn stem uitgebracht.
Hoe kijk jij in godsnaam tegen werkende mensen aan. Alsof het een soort Stalins zijn of zo?quote:Op zondag 28 november 2004 18:47 schreef wonko het volgende:
[..]
Maar de betalers mogen wel over de invulling van de levens van de 'inactieven' gaan? Ook een mooi idee is dat de 'inactieven' zoals leger en politie de actieven moeten gaan beschermen. En dat zal echt moeten gebeuren als uitkeringen e.d. geschrapt worden.
Hij had IMO wel eerder gemogen want hij slaat de spijker wel op z'n kop.quote:Op zondag 28 november 2004 18:49 schreef wonko het volgende:
[..]
Goed dat jij zoveel mensenkennis hebt. Vandaar ook deze zeer bijdragende post zeker?
Goed onderbouwd antwoord...je kunt niet meer dan wat trappen of niet.quote:Op zondag 28 november 2004 18:44 schreef Landmass het volgende:
[..]
Heel knap. Jij weet het woord beloning te verdraaien tot minachting. De PvdA had het je niet nagedaan met haar Orweliaanse taalvervuiling.
Weerleg nu eens wat ik zeg...niet er stompzinnig over heen denderen.quote:Op zondag 28 november 2004 18:53 schreef Landmass het volgende:
[..]
Hoe kijk jij in godsnaam tegen werkende mensen aan. Alsof het een soort Stalins zijn of zo?
Bewijs jij eens wat.quote:Op zondag 28 november 2004 19:00 schreef wonko het volgende:
[..]
Weerleg nu eens wat ik zeg...
Dat doe jij toch.quote:niet er stompzinnig over heen denderen.
Demo: demo-, dem-, demio-, -demic, -deme, -demically (Greek: people)quote:Op zondag 28 november 2004 18:22 schreef Landmass het volgende:
hoezo niet democratisch? Er mag toch gewoon gestemd worden. Je moet er alleen wel eventjes voor werken. En raar is dat niet. Want niks inleggen en wel eventjes mee willen beslissen over de inleg vind ik grote kul.
Wahahaha, het zal wel.quote:Op zondag 28 november 2004 19:02 schreef Landmass het volgende:
[..]
Bewijs jij eens wat.
[..]
Dat doe jij toch.
Op sommige van jouw replies valt ook niet veel zinnigs te zeggen. En ik doe toch zo mijn best.quote:Op zondag 28 november 2004 18:59 schreef wonko het volgende:
[..]
Goed onderbouwd antwoord...je kunt niet meer dan wat trappen of niet.
Zo zie ik dat dus niet.quote:Die beloning is minachtend. Niet in principe maar wel als je er het feit bij hebt dat men niet maag stemmen omdat men geen volwaardig werk doet waar men belasting over afdraagt.
Als het goed is betalen ze geen belasting.quote:Wat men dus wel doet. Of zie jij hulpverleners die belasting betalen meer als mensen die een klein beetje belasting terugstorten? Belasting over de vaak vele overuren waar ze dus keihard voor gewerkt hebben?
Die krijgen gewoon geen subsidies meer. Wat dacht jij nou.quote:Hoe zit dat eigenlijk met gesubsidieerde sectoren als de landbouw enzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |