quote:Naam: Is mij onbekend.
Motor: Een 29,4-liter luchtgekoelde V12 hemi (AV-1790-5B), gebouwd door Chrysler voor de M-47 Patton tank!
Vermogen: 810 pk.
Trekkracht: 2115 Nm.
Versnellingsbak: Allison HD4060 sixshooter (6 versnellingen dus en speciaal voor deze 'auto' gecalibreerd door de engineers van Allison).
Gewicht: 4.750 kilogram (een twintigste van wat de tank woog waaruit de motor komt).
Lengte: 16 foot, oftewel 5,3 meter.
Gebouwd door: Randy Grubb en Mike Leeds.
Prijs: $ 250.000.
Banden: Gladde Goodyear truckbanden.
0-60 mph: 6,2 seconden.
Topsnelheid: 140 mph (ong. 224 km/u).
Quarter-mile: 14,7 seconden @ 93 mph.
Rode toerengebied begint bij: 2800 rpm.
Verbruik: Het gemiddelde verbruik, na installatie van de nieuwe versnellingsbak, is 5 mpg (miles per gallon; dat komt dus neer op 8 kilometer per 3,78 liter = ong. 1 op 2).
Met de Greyhound-bus versnellingsbak was het gemiddeld verbruik 2,5 mpg (ong. 1 op 1).
Tankinhoud: 35 gallons (ong. 130 liter; de actieradius wordt daarmee ong. 260 kilometer).
Leuke wetenswaardigheden: De eerste versnellingsbak, die van een greyhound-bus, was niet sterk genoeg voor dit bakbeest. De nieuwe bak heeft er geen moeite mee.
Je kunt er lekker mee cruisen; bij 130 km/u maakt de V12 tussen de 800 en 900 toeren!
Leno noemt zijn hot rod de snelste haardroger van de wereld. De warmte van de luchtgekoelde motor stroomt recht in zijn gezicht en hij rijdt dan ook in een shirtje met korte mouwen als het bijna vriest.
Jay Leno zegt ook dat dit de enige auto is die hij heeft gehad, waarvan de motor krachtiger is dan de remmen: "You put your foot on the brakes as hard as you can and hit the gas, and it still pulls."
Als je het stuur wilt draaien van uiterst links naar uiterst rechts, dan maakt het stuur 11 omwentelingen.
Jay Leno heeft eens een race gedaan met zijn "Tank Rod" tegen een M1A1 Abrams tank (zie foto).
Het schakelen schijnt aan te voelen als in een Cadillac.
Alles wat snel is of was in zijn tijdquote:Op zaterdag 27 november 2004 19:50 schreef One_conundrum het volgende:
wat heeft die leno nog meer in z'n garage? ik weet dat ie gek is van lambo's maar die garage staat propvol!
De enige die ik me kan herinneren is de Brabus E V12 2004. met 1026 Nm.quote:Op zaterdag 27 november 2004 23:06 schreef Piro het volgende:
Stond pasgeleden hier een topic van een Mercedes met een V12 uit de SL55 (ofzo) erin gelepeld. Haalde ~1750Nm <2500 rpm als mijn geheugen het goed heeft. Überblik.
Zowel de AutoVisie en de artikelen die ik op het internet heb gevonden, spreken over een M-47 Patton tank. Ik heb er verder geen verstand van, dus misschien heb je wel gelijk.quote:Op zaterdag 27 november 2004 22:16 schreef Piro het volgende:
mierenneuk modus: het is de M-48 of de M-60 tank..
Voor de rest wel een ontzettend cool ding.
Hoe was de eindstand tegen die M1A1 tank trouwens? Dat kreng weegt 67 ton..
Ik denk ook niet dat dat het hoofddoel van de bouwers was.quote:Op zondag 28 november 2004 13:34 schreef Catch22- het volgende:
leuk, maar echt supersnel issie niet
Ja, die halen veel koppel uit hun motoren..quote:Op zondag 28 november 2004 12:30 schreef Lega-Nord het volgende:
30 liter, en maar ruim 2000 Nm uitpeuteren, amerikaanse motorblokken.![]()
.
Bestaat er geen 30 liter japannertje?![]()
wat dan wel? mooi issie ook niet bepaald. En goed corner'en zal hij ook wel niet doen met die extreme wielbasis en hogen gewicht op de voor-asquote:Op zondag 28 november 2004 16:02 schreef rebel84 het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat dat het hoofddoel van de bouwers was.
Een indrukwekkende auto bouwen. Een auto bouwen die nog nooit iemand gebouwd heeft. Dat zal zo ongeveer het doel geweest zijn.quote:Op zondag 28 november 2004 17:22 schreef Catch22- het volgende:
wat dan wel? mooi issie ook niet bepaald. En goed corner'en zal hij ook wel niet doen met die extreme wielbasis en hogen gewicht op de voor-as
Bugatti komt uit frankrijk. dus dat lijkt me niet moeilijk, maar tegen de Slumpf collectie kan hij niet op.quote:Op zondag 28 november 2004 17:54 schreef PNG het volgende:
Bovendien, alssie snel om de bocht zou willen pakte die wel een van de Lambo's in zijn garage of zijn SLR of Enzo. Die meneer heeft meer zeldzame Bugatti's dan een gemiddeld Bugatti museum in Italie. Dus sja.
Hij is idd een paar keer langsgekomen in het programma "Rides"quote:Op zondag 28 november 2004 16:04 schreef Fr3nK3L het volgende:
Ooit eens gezien op Discovery Channel, wat een geluid kwam er uit dat apparaat![]()
Hele aflevering ging over Hotrods btw..
4wd maakt een auto langzamer, omdat er meer verlies optreed in de overbrening naar alle 4 de wielenquote:Op zondag 28 november 2004 20:04 schreef VanDread het volgende:
we hebben de L
we hebben de E
we hebben de Z
we hebben de E
we hebben de N
en wat staat er dan... juist: LEZEN
Gewicht: 4.750 kilogram![]()
Impreza heeft meer power per ton en 4wd wil misschien ook helpen hahaha
Bruut! ding trouwes, jay leno op ze normaalst
Dan mag je mij uitleggen waarom Skylines met exact motorpk's als Supra of nog minder sneller zijn in sprints van 0-100.quote:Op maandag 29 november 2004 16:47 schreef BazzoS het volgende:
[..]
4wd maakt een auto langzamer, omdat er meer verlies optreed in de overbrening naar alle 4 de wielen
eerste paar meter zijn ze idd sneller qua optrekken, maar op hogere snelheden werkt 4wd in het nadeelquote:Op maandag 29 november 2004 16:52 schreef Lega-Nord het volgende:
[..]
Dan mag je mij uitleggen waarom Skylines met exact motorpk's als Supra of nog minder sneller zijn in sprints van 0-100.![]()
Okee.quote:Op maandag 29 november 2004 16:56 schreef BazzoS het volgende:
[..]
eerste paar meter zijn ze idd sneller qua optrekken, maar op hogere snelheden werkt 4wd in het nadeel
TDI heeft een turbo en turbo's geven nou eenmaal veel koppel.quote:Op maandag 29 november 2004 16:49 schreef Lega-Nord het volgende:
Europese Golf TDI: 160 Nm koppel per liter.
Europese Golf 2.0i FSI: 140 Nm koppel per liter
Amerikaanse Tank Rod: 72 Nm koppel per liter.
Wat is dat toch met die amerikaanse motorblokken.
Je vergelijkt nu een tank met een golfquote:Op maandag 29 november 2004 16:49 schreef Lega-Nord het volgende:
Europese Golf TDI: 160 Nm koppel per liter.
Europese Golf 2.0i FSI: 140 Nm koppel per liter
Amerikaanse Tank Rod: 72 Nm koppel per liter.
Wat is dat toch met die amerikaanse motorblokken.
Inderdaad, neem bijvoorbeeld een Seatek 10,3 Offshore, die haalt uit 860 kg 1200 pk en een koppel van 2200 Nm. En daar komt een geluid uit waarbij menig automotortje verbleekt.quote:Op maandag 29 november 2004 19:49 schreef PeuRac het volgende:
Vermogen: 810 pk.
Trekkracht: 2115 Nm.
Tering, moet dat ding serieus ruim 4ton wegengeef zo'n ding aan een europeaan, en hij haalt t zelfde vermogen uit de halft van de motor, en lepelt dat in een auto die een kwart weegt. En dat alles waarschijnlijk nog voor minder geld ook
2.0 Liter SDI -> 2003quote:Op zondag 28 november 2004 17:30 schreef sdk het volgende:
2.0 Liter SDI 70 pk = 37,5 pk per liter
29,4 Liter V12 810 pk ~ 27,5 pk per liter
zeker niet veel pk per liter maar ach, beetje moeilijk vergelijken ook met gewone automotoren
quote:Op maandag 29 november 2004 20:41 schreef Two_Tribes het volgende:
2.0 Liter SDI -> 2003
29,4 liter V12 -> 1952 (The M47 entered US service in 1952)
Lijkt me ook een niet geheel onbelangrijk detail
Die motoren verbleken bij de Seatek die ik zojuist noemde.quote:Op maandag 29 november 2004 16:49 schreef Lega-Nord het volgende:
Europese Golf TDI: 160 Nm koppel per liter.
Europese Golf 2.0i FSI: 140 Nm koppel per liter
Amerikaanse Tank Rod: 72 Nm koppel per liter.
Wat is dat toch met die amerikaanse motorblokken.
Maar waarom zou je die gebruiken als er nu veel betere motoren te krijgen zijn.quote:Op maandag 29 november 2004 20:52 schreef PNG het volgende:
Wat zijn jullie nou aan het doen joh, tis een blok uit een TANK uit 1952
Halloooowww.
Ik snap het wel hoor. Lekker 120km/u cruisen met 800rpmquote:Op maandag 29 november 2004 20:56 schreef Steijn het volgende:
[..]
Maar waarom zou je die gebruiken als er nu veel betere motoren te krijgen zijn.![]()
Inderdaad mensen, niet zo janken! Het gaat niet om de prestaties van dit ding, maar om het achterlijke idee dat iemand een motor van een tank (!) in een soort van hotrod plaatst.quote:Op maandag 29 november 2004 20:52 schreef PNG het volgende:
Wat zijn jullie nou aan het doen joh, tis een blok uit een TANK uit 1952
Halloooowww.
Geweldig he!?quote:Op maandag 29 november 2004 21:04 schreef Two_Tribes het volgende:
Ik snap het wel hoor. Lekker 120km/u cruisen met 800rpm![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |