Doeiquote:Op dinsdag 30 november 2004 15:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Neem eens een kijkje in Deel 2 zou ik zeggen
Nee. In Nederland is dat onmogelijk. Het Nederlandse paspoort kan alleen worden afgenomen in het geval dat de persoon nog een andere nationaliteit bezit.quote:Op dinsdag 30 november 2004 02:30 schreef GewoneMan het volgende:
fout in extreme gevallen kan het nederlandse paspoort worden ontnomen, zelfs als dat iemand staatsloos maakt.
Het voorstel van minister Verdonk om mensen die een zeer ernstig delict plegen de Nederlandse nationaliteit te ontnemen beperkt zich ook tot hen die naast de Nederlandse nog een tweede nationaliteit bezitten. In gevallen van Terrorisme kan de Nederlandse nationaliteit al worden ontnomen, maar wederom mits men nog een andere nationaliteit bezit.quote:U kunt alleen afstand doen van het Nederlanderschap als u ook nog een andere nationaliteit bezit. U moet dus een dubbele nationaliteit hebben. U mag namelijk niet staatloos worden door het doen van afstand.
Dat gaat dan om rechten en/of plichten die in Turkije gelden, niet in Nederland. Zolang die man niet naar Turkije reist heeft deze exact dezelfde rechten in Nederland als een ieder ander. De Turkse dienstplicht kan tevens worden afgekocht. Vroeger kostte dat (heel slim van die Turken) 10.000 DM, maar hoe dat nu is geregeld weet ik niet.quote:Op dinsdag 30 november 2004 07:45 schreef hace_x het volgende:
Dat is niet zo. Ik geef een voorbeeld: Iemand met ook de turkse nationaliteit is verplicht iets aan zijn/haar turkse dienstplicht te doen.
Er is geen sprake van rechtsongelijkheid. Dat iemand meer of minder rechten heeft in het buitenland doet voor Nederland geheel niet terzake.quote:we moeten niet gaan zoeken naar 'kleinere' of 'grotere' maten van rechtsongelijkheid. Die rechtsongelijkheid moet geheel van tafel. Geen halfzachte maatregelen meer.
In hoeverre wegen de nadelen van mijn Amerikaanse nationalteit zwaarder voor de staat dan de voordelen die ik er aan heb?quote:De nadelen van een dubbele nationaliteit voor onze staat, wegen zwaarder dan de voordelen voor het individu. En soms moet je de belangen van de staat voorop stellen.
Sinds wanneer maakt de Nederlandse wet verschil in cultuur, normen en waarden wanneer het aankomt op het uitvoeren een Naturalisatie?quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Canada is dan zeker net als Marokko een westers land met de zelfde cultuur, normen en waarden?
Turkije, China en Japan zijn belangrijkere handelspartners voor Nederland dan Canada. Zullen we de Turken, Chinezen en Japanners dan ook maar meer rechten tot Immigratie en Naturalisatie geven? Als dat toch een criterium is......quote:Canada is zeker ook geen belangrijkere handelspartner en bondgenoot van Nederland?
Zie je maar weer dat de integratie in Nederland minder met nationaliteiten te maken heeft maar met mentaliteit. Dat Marokkanen meer integratieproblemen hebben dan andere culturen is een algemeen bekend probleem. Echter, hen de Nederlandse nationaliteit weigeren werkt dat alleen maar meer tegen, maar hen de Nederlandse nationaliteit toekennen is ook niet de enige oplossing.quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:17 schreef Gia het volgende:
Schijnbaar wel. Ik ken meer goed geïntegreerde spanjaarden met verblijfsvergunning, dan goed geïntegreerde marokkanen met ook de Nederlandse nationaliteit.
Als ze dat niet deden had je vrouw geen Nederlands paspoort gehad :w :wquote:Sinds wanneer maakt de Nederlandse wet verschil in cultuur, normen en waarden wanneer het aankomt op het uitvoeren een Naturalisatie?
Omdat die Westerlingen zich moeiteloos aanpassen zelf voor hun eigen onderhoud kunnen zorgenquote:Gelijke monniken, Gelijke kappen. Waarom zou een "westers" land meer rechten moeten krijgen dan een "niet westers" land?
Ga je eens verdiepen in de cultuur en geschiedenis van Nederland, Turkije en Canada en kom dan terug. Misschien dat je dan snapt dat Nederland veel meer heeft met Canada dan met Turkije.quote:De Turken dan ook maar meer rechten geven vanwege de handelscijfers? Ik vindt dat wel een ontzettend slap excuus. Canada handeld veel met Nederland, dus ze zouden meer rechten hebben op naturalisatie of immigratie?
Alle uitkeringen opschorten en Marokkanen in Nederland verbieden geld te sturen naar Marokko.quote:Ze nu de Nederlandse nationaliteit geven - ongeacht de gevolgen voor de andere nationaliteit - is de enige juiste oplossing om dit vraagstuk op te lossen. Het lost zich automatisch op bij de 3e generatie. Wij kunnen de Marokkaanse wet niet wijzigen en dat gaat ook niet gebeuren. We kunnen dus het probleem oplossen door ze nu de Nederlandse nationaliteit te geven en over 50 jaar is het probleem vanzelf uit de wereld, of we kunnen ze nu de Nederlandse nationaliteit weigeren, en de oplossing nog een generatie (of twee) uitstellen.
Spaar je energie met die gozer, daar valt niet mee te praten, die ontkent feiten, verzint zaken die gewoonweg aantoonbaar niet kloppen en wil niet luisteren naar de feiten.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Sinds wanneer maakt de Nederlandse wet verschil in cultuur, normen en waarden wanneer het aankomt op het uitvoeren een Naturalisatie?
Bij het uitvoeren van een Naturalisatie of Immigratie naar Nederland geldt ook nog steeds dit artikel van de Nederlandse grondwet:
"Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. "
Mijn Amerikaanse vrouw moest dus netjes tussen de Turken en de Marokkanen een uur in de rij staan om de verblijfsvergunning te vernieuwen, en mocht net als Turken en Marokkanen geen uitkering aanvragen als ze niet eerst minimaal 5 jaar werken.
Gelijke monniken, Gelijke kappen. Waarom zou een "westers" land meer rechten moeten krijgen dan een "niet westers" land?
[..]
Turkije, China en Japan zijn belangrijkere handelspartners voor Nederland dan Canada. Zullen we de Turken, Chinezen en Japanners dan ook maar meer rechten tot Immigratie en Naturalisatie geven? Als dat toch een criterium is......
China handeld voor 12,25 Miljard Euro met Nederland in 2003.
Canada moest het in 2003 met minder dan 2 Miljard Euro doen, import en export. (Naar boven afgerond).
Japan mocht in 2003 rekenen op 8,5 Miljard Euro in handel. (Naar beneden afgerond)
Marokko doet het met 500 miljoen Euro toch ook niet slecht trouwens.
Turkije heeft in 2003 met meer dan 2,8 Miljard Euro handel ook meer verhandeld dan de Canadezen met Nederland EN zit in de NAVO, en mischien over 10 of 15 jaar wel in de EU. Militair gezien is Turkije al een bondgenoot. Economisch zijn ze belangrijker voor Nederland dan Canada.
De Turken dan ook maar meer rechten geven vanwege de handelscijfers?Ik vindt dat wel een ontzettend slap excuus. Canada handeld veel met Nederland, dus ze zouden meer rechten hebben op naturalisatie of immigratie?
Ahum, 100 euro per kind/per maand. Dat is maal 10 wel even 1000 euro en ja, in marokko ligt de levensstandaard 10 keer lager dan in Nederland, dus is die 1000 euro daar te vergelijken met 10000 euro hier. Zou ik voor mijn twee kinderen zomaar 2000 euro per maand krijgen!quote:Op dinsdag 30 november 2004 15:33 schreef Vhiper het volgende:
In Marokko kan je riant leven van een ruime 100 euro per kwartaal? Misschien moet ik Marokko ook maar op m'n lijsje zetten van landen waar ik na m'n pensioen heen kan....Dan moet ik daar bijna vorstelijk kunnen leven...
En hiermee ga je de fout in, want in de meeste gevallen is één van de ouders Marokkaans, vanwege de problematiek van de importhuwelijken. Er komt dus geen derde generatie. Die zou er wel komen als alle Nederlandse Marokkanen met andere Nederlandse Marokkanen zouden trouwen. Maar dat doen ze dus niet. En zo omzeilt men ook deze wet weer.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:42 schreef maartena het volgende:
Er is nu al een wet m.b.t. de 3e generatie, welke inhoudt dat de kleinkinderen waarvan de grootouders genaturaliseerd zijn tot Nederlander alleen nog maar de Nederlandse nationaliteit kunnen krijgen, en niet meer de Marokkaanse.
Daarom afschaffen die handelquote:En hiermee ga je de fout in, want in de meeste gevallen is één van de ouders Marokkaans, vanwege de problematiek van de importhuwelijken. Er komt dus geen derde generatie. Die zou er wel komen als alle Nederlandse Marokkanen met andere Nederlandse Marokkanen zouden trouwen. Maar dat doen ze dus niet. En zo omzeilt men ook deze wet weer.
Leg uit. Heel toevallig had ik tijdens de aanvraag een Turkse collega wiens vrouw ook de Nederlandse nationaliteit aanvroeg. Zij kreeg exact hetzelfde vragenpakket als mijn vrouw, en diende exact dezelfde papieren te overhandigen. Zij kreeg de Nederlandse nationaliteit in hetzelfde jaar als mijn vrouw. Waarom zou er verschil zijn volgens jou tussen een "westers" persoon en een "niet westers" persoon?quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als ze dat niet deden had je vrouw geen Nederlands paspoort gehad :w :w
Wat heeft dat te maken met de wetgeving met betrekking tot Naturalisatie? Dat er integratieproblemen zijn kan niemand ontkennen. Maar waarom is dat een reden om mijn vrouw wel een Nederlands paspoort toe te kennen en een Turkse vrouw niet? Ze volgen toch allebei die verplichte cursus Nederlands, en ze doen toch allebei het Naturalisatieexamen?quote:Omdat die Westerlingen zich moeiteloos aanpassen zelf voor hun eigen onderhoud kunnen zorgen
Er wonen in Canada ongeveer 180.000 Nederlanders, waarvan het overgrote deel niet eens meer Nederlander is en niet meer terug gaat naar Nederland.quote:Ga je eens verdiepen in de cultuur en geschiedenis van Nederland, Turkije en Canada en kom dan terug. Misschien dat je dan snapt dat Nederland veel meer heeft met Canada dan met Turkije.
Leg jij eens uit hoe je een Marokkaan kunt verbieden om geld over te maken naar een Marokkaanse rekening? En waarom weer alleen Marokko, mag ik ook geen geld meer overmaken naar Amerika omdat de Euro zo lekker gunstig is?quote:Alle uitkeringen opschorten en Marokkanen in Nederland verbieden geld te sturen naar Marokko.
Moet je eens kijken hoe snel ze beginnen te piepen.
De VS lukt het prima met Cubaquote:Leg jij eens uit hoe je een Marokkaan kunt verbieden om geld over te maken naar een Marokkaanse rekening?
You've got to be kidding.quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De VS lukt het prima met Cuba
quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De VS lukt het prima met Cuba
ach je kan het ook als voordeel zien hé op het moment (moslims spoken door mijn hoofd) kunnen we ze snel(ler) het paspoort ontnemen en door de shredder heen flikkeren om ze vervolgens op de 1e vlucht terug te sturen naar hun zandbakquote:Op woensdag 1 december 2004 00:25 schreef RichardQuest het volgende:
Ik heb nog steeds niet kunnen lezen waar mensen nou in feite last van hebben als ze géén dubbel paspoort hebben, zelfs na 5x vragen niet. Lijkt me toch de kern van dit onderwerp....
Als ik met een Credit Card geld kan sturen naar een Cubaanse bank, via een website in Canada..... waarom zou er niet eenzelfde constructie kunnen bestaan voor Marokko? Met een Credit Card naar een Duitse of Franse bank op de website, geld van de Credit Card laten afschrijven en een paar dagen later kan het bij de Banque du Maroc opgehaald worden.quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar dat is ook aan banden gelegd. Of het nu 0 euro is of 5000 euro, als het aan banden gelegd wordt dan gebeurt dat
Ik ga hier geen moslimtopic van maken.quote:Op woensdag 1 december 2004 00:31 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ach je kan het ook als voordeel zien hé op het moment (moslims spoken door mijn hoofd) kunnen we ze snel(ler) het paspoort ontnemen en door de shredder heen flikkeren om ze vervolgens op de 1e vlucht terug te sturen naar hun zandbak
nee maar elk nadeel heeft zijn voordeelquote:Op woensdag 1 december 2004 00:35 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik ga hier geen moslimtopic van maken.
Maar je bent dus serieus voor het handhaven van dubbele paspoorten, met dit argument?
Wat is je argument voor het opheffen van dubbele paspoorten dan?quote:Op woensdag 1 december 2004 00:36 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee maar elk nadeel heeft zijn voordeel![]()
Ik kan je in ieder geval mijn persoonlijke reden geven voor het aannemen van de Amerikaanse nationaliteit met behoud van de Nederlandse. Ik heb dit in deel 1 en deel 2 al twee keer helemaal uitgetikt, dus die mag je zelf zoeken!quote:Op woensdag 1 december 2004 00:25 schreef RichardQuest het volgende:
Ik heb nog steeds niet kunnen lezen waar mensen nou in feite last van hebben als ze géén dubbel paspoort hebben, zelfs na 5x vragen niet. Lijkt me toch de kern van dit onderwerp....
Wat de meeste mensen hier niet snappen is dat dubbele paspoort allang opgeheven zijn!!!!!quote:Op woensdag 1 december 2004 00:37 schreef RichardQuest het volgende:
Wat is je argument voor het opheffen van dubbele paspoorten dan?
Je overschat de bedragen aan kinderbijslag:quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ahum, 100 euro per kind/per maand. Dat is maal 10 wel even 1000 euro en ja, in marokko ligt de levensstandaard 10 keer lager dan in Nederland, dus is die 1000 euro daar te vergelijken met 10000 euro hier. Zou ik voor mijn twee kinderen zomaar 2000 euro per maand krijgen!
Inderdaad. Nergens en dus is het niet nodig om een dubbel paspoort te hebben.quote:Op woensdag 1 december 2004 00:25 schreef RichardQuest het volgende:
Het is dus ook niet nodig mensen te verplichten een nationaliteit op te geven, stel ik liever voor om de dubbele nationaliteit voor iedereen weer mogelijk te maken. Simpel!quote:Op woensdag 1 december 2004 12:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. Nergens en dus is het niet nodig om een dubbel paspoort te hebben.
Ben je Marokkaan en mag je dat niet opgeven, jammer dan, verblijfsvergunning. Simpel!
Hm, effe een afschrift zoeken: 484,52 voor twee kinderen. Dat is dus 242, 26 gemiddeld per kind.quote:Op woensdag 1 december 2004 08:42 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je overschat de bedragen aan kinderbijslag:
http://www.svb.nl/nl/rege(...)etaaldagen/index.jsp
176 euro per kwartaal (Dus per 3 maanden) per kind en jij loopt dan nog te beweren dat je daarvan EN dat kind kan onderhouden EN nog eens een heel gezin c.q. familie in Marokko![]()
Ja, dus? Nogmaals, dat is per kwartaalquote:Op woensdag 1 december 2004 13:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Hm, effe een afschrift zoeken: 484,52 voor twee kinderen. Dat is dus 242, 26 gemiddeld per kind.
Maar zal ook nog effe op de site van de SVB kijken.
Yep, vanaf januari krijg ik voor de oudste zelfs meer, namelijk: 285,01, dan is het bij elkaar dus: 527, 27
Alsof iedereen 10 (!) kinderen heeft...Het gemiddelde bij allochtone vrouwen ligt op een ruime 2,5quote:En dat voor 2 kinderen. Kan je nagaan wat dat voor 10 kinderen is.
Heb jij net ff mazzel gehad zeg...maarre, is verder off topic.quote:Er zijn nog heel veel kinderen die geboren zijn vóór 1995!! Evenveel als daarna. Iedereen van 9 jaar of jonger heeft last van de lagere nieuwe bedragen. Iedereen van 10 tot 18 heeft nog oude hogere bedragen. Mijn kinderen zijn 10 en 12.
Mijn man werkt bij de SVB. In Marokko leven gezinnen met zo'n 10 kinderen van de Kinderbijslag uit Nederland. Voor 10 kinderen à 200 euro per 3 maanden, dat is zo'n 700 euro per maand. De levensstandaard is 10 keer lager dan in Nederland. Dus dat is te vergelijken met 7000 per maand in Nederland. Daar kun je heel goed van leven, hoor.quote:Op woensdag 1 december 2004 13:37 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ja, dus? Nogmaals, dat is per kwartaal
Probeer jij je kinderen er maar eens van te onderhouden en dan nog eens zoveel geld over te houden dat je daarvan een familie in Marokko kan onderhouden. Dat kan gewoon niet.
Ja, in Nederland. In Marokko zijn de gezinnen gemiddeld veel groter.quote:Alsof iedereen 10 (!) kinderen heeft...Het gemiddelde bij allochtone vrouwen ligt op een ruime 2,5
Ja. En als de jongste 12 wordt, krijgt die ook 285 euro. Leuk als kleedgeld, toch?quote:Heb jij net ff mazzel gehad zeg...maarre, is verder off topic.
Dat zijn dan hoge uitzonderingen, het gemiddeld aantal kinderen in Marokko is 2,3 (Bron: http://www.nationmaster.com/country/mo/People ) en niet 10.quote:Op woensdag 1 december 2004 13:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn man werkt bij de SVB. In Marokko leven gezinnen met zo'n 10 kinderen van de Kinderbijslag uit Nederland. Voor 10 kinderen à 200 euro per 3 maanden, dat is zo'n 700 euro per maand. De levensstandaard is 10 keer lager dan in Nederland. Dus dat is te vergelijken met 7000 per maand in Nederland. Daar kun je heel goed van leven, hoor.
zo'n 1,8 gemiddeld hier, 2,3 in Marokko. Is dus onzin.quote:Ja, in Nederland. In Marokko zijn de gezinnen gemiddeld veel groter.
Als kleedgeld, yup, maarre, hou je dan ook nog ff genoeg over om een complete familie in Marokko te gaan onderhouden?quote:Ja. En als de jongste 12 wordt, krijgt die ook 285 euro. Leuk als kleedgeld, toch?
Voor 7000 euro in de maand neuk ik me ook suf zonder condoom.quote:Een slap excuus dus om een zeer klein aantal uit een andere populatie als voorbeeld te nemen van een populatie in Nederland.
Waarom zou ik een familie in Marokko moeten onderhouden?quote:Op woensdag 1 december 2004 14:12 schreef Vhiper het volgende:
Als kleedgeld, yup, maarre, hou je dan ook nog ff genoeg over om een complete familie in Marokko te gaan onderhouden?![]()
Je telt de fraude met geboortecertificaten nog niet eens mee. Of de fraude met huursubsidie omdat zijn vrouw ook in een huis woont in Marokko en hij in Nederland huursubsidie ontvangt. Of de vele andere vormen van fraudequote:Het ging erover dat pa, in zijn uppie in Nederland woont en in sommige gevallen leeft van een bijstandsuitkering. Zijn gezin, en er zijn er vele met veel kinderen, woont volledig in Marokko. Die kunnen daar makkelijk van de kinderbijslag leven.
helemaal mee eens!quote:Op woensdag 1 december 2004 13:54 schreef Gia het volgende:
3 kinderen van 0 tot 5 is 529,86
3 kinderen van 6 tot 9 is 643.38
1 kind van 10 of 11 is 317.02
2 kinderen van 12 jaar of ouder is 745.92
Totaal 9 kinderen in de leeftijd van 0 tot, laten we zeggen, 14 jaar. In Marokko geen uitzondering.
Uitgaande van een gezin met deze samenstelling kom ik op een totaal bedrag van: 2236.18
Dat is 745,40 per maand. In Marokko een heel kapitaal.
je vergeet de kinderen die niet eens bestaan! marokko werkt namelijk niet mee als het gaat om aantonen dat de kinderen ook echt bestaan, nederland zegt dan gewoon ok dan betalen we gewoonquote:En dat is iets wat van mij meteen al aan banden gelegd mag worden. Ben sowieso al niet voor kinderbijslag en al zeker niet voor kinderen die zelfs nog nooit in Nederland zijn geweest.
Sommige gevallen, een kleine minderheid dus. Niet representatief voor de dubbele nationaliteit waar we het hier over hebben. Je mag dus stoppen met dit off topic non-geklaag.quote:Op woensdag 1 december 2004 15:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom zou ik een familie in Marokko moeten onderhouden?
Het ging erover dat pa, in zijn uppie in Nederland woont en in sommige gevallen leeft van een bijstandsuitkering. Zijn gezin, en er zijn er vele met veel kinderen, woont volledig in Marokko. Die kunnen daar makkelijk van de kinderbijslag leven.
Ik stel voor dat Net5 een serie gaat maken met hoe mensen weten te overleven in Marokko met 240 euro per maand en drie kinderen. Ik ben benieuwd (En nogmaals, kleine minderheid en compleet off topic)quote:Al hebben ze maar drie kinderen, laten we zeggen 7 9 en 12, dan nog krijgen ze 429 voor de jongste twee en 296 voor de oudste, dus zo'n 715 euro per kwartaal. Dat is dan 240 euro per maand.
Geef ff een bronnetje waarin staat dat de prijzen in Marokko 10x lager zijn dan hier.quote:Als je daarbij in aanmerking neemt dat de levensstandaard in marokko 10 keer lager is dan in Nederland, dan kan dat gezin daar dus ruim van leven. Want dat zou hetzelfde zijn als wanneer ik 2400 euro per maand aan kinderbijslag zou krijgen.
En wat heeft dit met de dubbele nationaliteit te maken? Exact, noppes.quote:Dus, om terug te komen waar het in eerste instantie over ging. Pa woont in Nederland en zijn gezin leeft in marokko makkelijk van alleen de kinderbijslag.
Simpel, maar onnodig. Vertel me nou 's waar je nou last van hebt als Abdel de buurjongen ook een Marokkaans paspoort heeft en jij niet?quote:Op woensdag 1 december 2004 12:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben je Marokkaan en mag je dat niet opgeven, jammer dan, verblijfsvergunning. Simpel!
idd, we moeten dat soort betalingen ASAP volledig stop zettenquote:Op woensdag 1 december 2004 15:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je telt de fraude met geboortecertificaten nog niet eens mee. Of de fraude met huursubsidie omdat zijn vrouw ook in een huis woont in Marokko en hij in Nederland huursubsidie ontvangt. Of de vele andere vormen van fraude
Kijk jij ook ff naar de feiten voor je wat roept.quote:Op woensdag 1 december 2004 15:13 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
helemaal mee eens!
Bron? Ik ben benieuwd hoe de Nederlandse overheid betaalt voor fictieve kinderen.quote:je vergeet de kinderen die niet eens bestaan! marokko werkt namelijk niet mee als het gaat om aantonen dat de kinderen ook echt bestaan, nederland zegt dan gewoon ok dan betalen we gewoon![]()
![]()
![]()
Dat Nederlanders door de eigen overheid gediscrimineerd worden, is niets nieuws...Een bepaalde minister komt daar gewoon voor uit...Grappig genoeg wordt juist zij door velen hier op handen gedragen...quote:moet ik eens proberen, hoezo discrimineren van je eigen volk![]()
Lijkt me niet, lijkt me verder, gezien de insignificante hoeveelheid van mensen met een dubbele nationaliteit, ook niet van belang.quote:Op woensdag 1 december 2004 15:17 schreef GewoneMan het volgende:
bedenk me trouwens iets, houden ze bij het tellen van de wereldbevolking rekening met paspoorten ?
edit zin klopte niet helemaal
Laten we dan helemaal teruggaan naar waar dit topic over ging. Verblijfsvergunning of Genaturaliseerd Nederlander, geld wordt toch wel naar Marokko gesluisd. Dat is een heel ander probleem waar je rustig een heel ander topic over mag openen.quote:Op woensdag 1 december 2004 15:07 schreef Gia het volgende:
Dus, om terug te komen waar het in eerste instantie over ging. Pa woont in Nederland en zijn gezin leeft in marokko makkelijk van alleen de kinderbijslag.
Met andere woorden: Marokkanen in Nederland worden nimmer nooit Nederlander, en hun kinderen en kleinkinderen worden nimmer nooit Nederlander. Is dat iets wat je echt wil? Of zou je liever hebben dat in ieder geval een vrij groot gedeelte van de Marokkaanse bevolking over 2 generaties alleen maar Nederlander is.quote:Op woensdag 1 december 2004 12:50 schreef Gia het volgende:
Lul niet. Kinderbijslag wordt alleen verstrekt aan kinderen die hier in de burgerlijke stand zijn ingeschreven.quote:Op woensdag 1 december 2004 15:13 schreef GewoneMan het volgende:
je vergeet de kinderen die niet eens bestaan! marokko werkt namelijk niet mee als het gaat om aantonen dat de kinderen ook echt bestaan, nederland zegt dan gewoon ok dan betalen we gewoon![]()
![]()
![]()
Niet als je kinderbijslag alleen uitkeert aan kinderen die in Nederland wonen en Nederlandse banken verrbied geld over te maken naar Marokko.quote:Laten we dan helemaal teruggaan naar waar dit topic over ging. Verblijfsvergunning of Genaturaliseerd Nederlander, geld wordt toch wel naar Marokko gesluisd. Dat is een heel ander probleem waar je rustig een heel ander topic over mag openen.
Bron? Plegen Marokkanen echt zoveel fraude met geboorte certificaten? En hoe zit het met de Geneefde Conventie met betrekking tot de legalisering van buitenlandse documenten met een Apostille Stempel waardoor vervalsing niet simpel is?quote:Op woensdag 1 december 2004 15:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je telt de fraude met geboortecertificaten nog niet eens mee. Of de fraude met huursubsidie omdat zijn vrouw ook in een huis woont in Marokko en hij in Nederland huursubsidie ontvangt. Of de vele andere vormen van fraude
Kinderbijslag wordt alleen uitgekeerd aan hen die in de burgerlijke stand zijn ingeschreven. Dit is alleen mogelijk met een geboorte aangifte, of een gelegaliseerd geboorte certificaat. Het ministerie van onderwijs voert ook leerplicht controles uit dus zo'n kind valt snel genoeg door de mand.quote:Op woensdag 1 december 2004 17:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niet als je kinderbijslag alleen uitkeert aan kinderen die in Nederland wonen
Ten eerste is dit een ontzettend domme ongefundeerde oplossing omdat je daarmee ook effectief de handel tussen Marokko en Nederland stillegd, en ten tweede kan men tegenwoordig op Internet een bankrekening elders openen en zodoende geld overmaken. Een beetje slimmerik kan het gratis en voor niets regelen met een PAYPAL accountje. Je kunt tegenwoordig met een Credit Card en een computer overal ter wereld geld naar over maken, en met de Euro is het allemaal nog een stuk makkelijker geworden.quote:en Nederlandse banken verrbied geld over te maken naar Marokko.
En niet iedere Marokkaan is zo snugger dan de gemiddelde Cubaan, dus die stroom droogt voor pak hem beet 95% op. Verder kun je ze nog verder op hun uitkering korten als ze toch geld overmaken naar Marokko. Moet je eens kijken hoe snel die onzin voorbij is.
Ik wil wel eens bronnen zien dat de Cubanen zoveel meer intelligentie bevatten dan een Marokkaan. Als Marokkanen zo slim zijn dat ze geboortecertificaten kunnen namaken dan kunnen ze ook wel manieren vinden om geld over te maken naar Marokko. En door Internet, Computers, en de Euro is het alleen maar makkelijker geworden.quote:En niet iedere Marokkaan is zo snugger dan de gemiddelde Cubaan
Dus er verdwijnt geen kinderbijslag naar Marokko en Turkije?quote:Kinderbijslag wordt alleen uitgekeerd aan hen die in de burgerlijke stand zijn ingeschreven. Dit is alleen mogelijk met een geboorte aangifte, of een gelegaliseerd geboorte certificaat. Het ministerie van onderwijs voert ook leerplicht controles uit dus zo'n kind valt snel genoeg door de mand.
Als je het verschil weet tussen een particulier en een bedrijf had je die onzin niet opgeschreven.quote:Ten eerste is dit een ontzettend domme ongefundeerde oplossing omdat je daarmee ook effectief de handel tussen Marokko en Nederland stillegd,
Ze kunnen over de gehele linie beter Engels, zitten minder vaak in de gevangenis, zijn succesvoller en passen zich wel aanquote:Ik wil wel eens bronnen zien dat de Cubanen zoveel meer intelligentie bevatten dan een Marokkaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |