abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 september 2001 @ 11:07:24 #1
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1641474
quote:
De hoogste leider van de Taliban, de heersers over het grootste deel van Afghanistan, heeft alle moslims in en buiten het eigen land opgeroepen tot een heilige oorlog oftewel Jihad om het geloof te verdedigen.

Volgens Mullah Mohammed Omar gaat het Washington niet alleen om Osama bin Laden, maar ook om verzet tegen "de zuivere moslimstaat". De Taliban bieden Bin Laden, verdacht van de aanslagen van dinsdag in de VS, onderdak.

Ingewijden sluiten daarom een vergeldingsaanval van de VS niet uit. De Taliban heeft de buurlanden gedreigd met een aanval indien zij de VS steunen bij een actie tegen Afghanistan. ,,Als een buurland zijn grond of luchtruim laat gebruiken bij aanvallen tegen Afghanistan, dan is niet uitgesloten dat wij het betreffende land zullen aanvallen'', aldus een verklaring van de minister van Buitenlandse Zaken.

And so it begins.....
Osama Bin Laden is een varken
  Admin zaterdag 15 september 2001 @ 11:08:37 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_1641478
Bronvermelding?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 15 september 2001 @ 11:08:46 #3
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_1641479
Reaktie gepost door appelsientje - zaterdag 15 september 2001 @ 11:00
quote:
dan is niet uitgesloten dat wij het betreffende land zullen aanvallen''
Met wat??? een waterpistool??? damm dat land is zo enorm arm, die kunnen echt geen vuist maken, denk ik......maar goed we zullen zien of het zo ver komt.

hoppen dat het met een sisser afloopt

To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zaterdag 15 september 2001 @ 11:09:27 #4
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_1641481
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 11:08 schreef yvonne het volgende:
Bronvermelding?
zie frontpage

teletekst

zaterdag 15 september 2001 @ 11:11:03 #5
15651 HeindeKort
pi_1641484
quote:
Bronvermelding?
http://www.fokzine.net/news.fok?id=11097

Wel je eigen forum kennen hoor!

pi_1641487
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 11:08 schreef appelsientje het volgende:
[..]

Met wat??? een waterpistool??? damm dat land is zo enorm arm, die kunnen echt geen vuist maken, denk ik......maar goed we zullen zien of het zo ver komt.

Laten we het hopen ja. Maar als die taliban debielen Osama onderdak bieden dan vind ik wel dat ze dit risico zelf aangaan. En ALS er wat gebeurt, reken maar dat de pleuris dan wereldwijd uitbreekt hoor. Stelletje fanatieke achterlijken.
pi_1641490
quote:
Bronvermelding?
http://www.fokzine.net/news.fok?id=11097
http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/nos/page/122
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zaterdag 15 september 2001 @ 11:13:04 #8
15651 HeindeKort
pi_1641496
Nee, de Moslimsfanatiekelingen willen helemaal geen oorlog nee. Nee, ze staan helemaal niet aan de kant van Bin Laden nee......
pi_1641497
Ze zijn ook weer eens dom bezig door te proberen de hele moslim gemeenschap erbij te betrekken. Hopen dat de moslim gemeenschap slim genoeg is om te zien dat het niet om de moslims gaat maar om Osama Bin Laden en Consorten....
pi_1641499
HumZ..... gaan de extremisten binnen Nederland dan niet liggen kloten?

Vampier

Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 15 september 2001 @ 11:14:35 #11
15651 HeindeKort
pi_1641500
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 11:13 schreef HartSlag het volgende:
Ze zijn ook weer eens dom bezig door te proberen de hele moslim gemeenschap erbij te betrekken. Hopen dat de moslim gemeenschap slim genoeg is om te zien dat het niet om de moslims gaat maar om Osama Bin Laden en Consorten....
Hopen van wel ja....maar ik betwijfel dat eerlijk gezegd...
pi_1641502
quote:
[..]

eh ja hoor, het volk is arm maar de regering heeft echt niet bezuinigd op het leger. Herinner je de Russische-Afgaanse oorlog nog?
  zaterdag 15 september 2001 @ 11:15:19 #13
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_1641504
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 11:13 schreef HeindeKort het volgende:
Nee, de Moslimsfanatiekelingen willen helemaal geen oorlog nee. Nee, ze staan helemaal niet aan de kant van Bin Laden nee......
daar heb je wel gelijk in, nee de moslims hebben er niks mee te maken.....maar goed laten we niet alle moslims over een kant scheren, de taliban spoort toch niet....laat die gasten maar praten
  zaterdag 15 september 2001 @ 11:15:38 #14
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1641506
quote:
[..]

Ze hoeven geen groot leger te onderhouden.

Een paar idioten in een vliegtuig zijn genoeg.
Ze hebben mensen over de hele wereld...
Zie arrestaties in NL, Duitsland etc.

pi_1641520
niet zo slim.
Helemaal als je bedenkt dat Pakistan al twee dagen trug heeft vermeld dat ze de VS steun verlenen

nu heeft de VS het teken dat ze willen hebben voor oorlog

zaterdag 15 september 2001 @ 11:20:24 #16
15651 HeindeKort
pi_1641527
Laat de Taliban Pakistan maar aanvallen. Graag zelfs. Pakistan zal knoerthard terugslaan. Die zijn niet zo bang uitgevallen.
pi_1641534
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 11:14 schreef Vampier het volgende:
HumZ..... gaan de extremisten binnen Nederland dan niet liggen kloten?

Vampier

De extremisten wel ja.
pi_1641536
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 11:15 schreef appelsientje het volgende:

[..]

daar heb je wel gelijk in, nee de moslims hebben er niks mee te maken.....maar goed laten we niet alle moslims over een kant scheren, de taliban spoort toch niet....laat die gasten maar praten

Ik hoop dat blijkt dat het inderdaad alleen de taliban is die niet spoort en dat de rest van de moslim gemeenschap zich erbuiten houdt.
pi_1641599
Dit was natuurlijk te verwachten, alleen even kijken hoe zich dit verder ontwikkeld
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 15 september 2001 @ 11:38:55 #20
15651 HeindeKort
pi_1641655
Eerst ontkennen ze er iets mee te maken te hebben en veroordelen ze de aanslagen en Bin Laden.

En nu roepen ze ineens op tot oorlog en stellen ze dat Bin Laden nooit uitgeleverd zal worden.....

pi_1641662
Eerst helpen ze die massoud uit de weg en dan vallen ze amerika aan. Geen verzet meer in het land omdat die massout dood is en overal in de wereld hebben die afghanen mannetjes zitten... lekker dik ligt het er weer bovenop heh?
  zaterdag 15 september 2001 @ 11:45:47 #22
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1641685
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 11:38 schreef HeindeKort het volgende:
Eerst ontkennen ze er iets mee te maken te hebben en veroordelen ze de aanslagen en Bin Laden.

En nu roepen ze ineens op tot oorlog en stellen ze dat Bin Laden nooit uitgeleverd zal worden.....

Laat Amerika dan eerst met bewijzen komen, dan doen ze dat echt wel.
Laatste kans.....
pi_1641688
Ze roepen al jaren om de Jihad, die lui zijn echt gestoord.
tomorrow has to start somewhere
  zaterdag 15 september 2001 @ 11:49:20 #24
15651 HeindeKort
pi_1641700
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 11:45 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

Laat Amerika dan eerst met bewijzen komen, dan doen ze dat echt wel.

De Taliban levert Bin Laden echt nooit uit hoor.
Er wordt al jaren om gevraagd, en Bin Laden heeft al meerdere aanslagen op zijn naam staan.
  zaterdag 15 september 2001 @ 11:52:22 #25
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1641714
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 11:49 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

De Taliban levert Bin Laden echt nooit uit hoor.
Er wordt al jaren om gevraagd, en Bin Laden heeft al meerdere aanslagen op zijn naam staan.

Amerika is ook nog nooit met bewijzen gekomen, waarschijnlijk. Ikzelf heb het in ieder geval nog nooit gezien.
Laatste kans.....
  zaterdag 15 september 2001 @ 11:54:06 #26
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1641727
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 11:52 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

Amerika is ook nog nooit met bewijzen gekomen, waarschijnlijk. Ikzelf heb het in ieder geval nog nooit gezien.

Denk jij dat de Taliban bewijzen van Amerika zal aannemen?
Ik niet i.i.g.

Sterker nog:
Die gasten willen opgeblazen worden.
Want dan zijn ze martelaars en kunnen de overlevenden zeggen: kijk Amerikaanse aggressie.
JIHAD!!!

[Dit bericht is gewijzigd door nipeng op 15-09-2001 11:56]

zaterdag 15 september 2001 @ 11:55:55 #27
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1641739
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 11:54 schreef nipeng het volgende:

[..]

Denk jij dat de Taliban bewijzen van Amerika zal aannemen?
Ik niet i.i.g.

Misschien niet, maar de VS heeft het waarschijnlijk ook nooit geprobeerd.
Laatste kans.....
  zaterdag 15 september 2001 @ 11:57:48 #28
15651 HeindeKort
pi_1641756
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 11:52 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

Man, Bin Laden heeft toegegeven de ambassades opgeblazen te hebben!
Hij zei zelfs dat dit pas het begin was!
  zaterdag 15 september 2001 @ 12:00:33 #29
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1641771
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 11:57 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Man, Bin Laden heeft toegegeven de ambassades opgeblazen te hebben!
Hij zei zelfs dat dit pas het begin was!

Fijn, maar ik denk niet dat het verstandig is Afghanistan aan te vallen. Gegarandeerd een mislukking voor Amerika.
Laatste kans.....
  zaterdag 15 september 2001 @ 12:00:53 #30
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_1641775
En toch denk ik persoonlijk dat Bin dinges echt niet de alles gedaan heeft, ik vind namelijk dat Irak zich echt stil gedraagt enzo.....maar goed dat ik mijn persoonlijke theorie.....en is eigenlijk een beetje offtopic, maar alleen afganistan pakken helpt volgens mij niet
  zaterdag 15 september 2001 @ 12:01:30 #31
15651 HeindeKort
pi_1641781
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:00 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

Fijn, maar ik denk niet dat het verstandig is Afghanistan aan te vallen. Gegarandeerd een mislukking voor Amerika.

Eerst zeg je dat er bewijs moet komen. Dan zeg ik dat dat al lang gegeven is, en dan kom je opeens met een verhaaltje dat het niet verstandig is?

Wat wil je hier mee zeggen?

pi_1641800
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 11:20 schreef HeindeKort het volgende:
Laat de Taliban Pakistan maar aanvallen. Graag zelfs. Pakistan zal knoerthard terugslaan. Die zijn niet zo bang uitgevallen.
Hmm
Ik weet niet of ik zoveel geloof hecht aan de steunbetuiging van Pakistan aan de VS. Pakistan is niet echt een stabiele factor in dat gebied. In het conflict met India gebruikt het, als ik de media mag geloven, ook smerige methodes. En het heeft als een van de weinige landen gezegd het Taliban regime te erkennen en ondersteunt ze ook nog eens. Helaas is dat land in het bezit van een atoombom. De Amerikanen zullen andere vrienden moeten zoeken in dit conflict.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  zaterdag 15 september 2001 @ 12:06:50 #33
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1641808
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:01 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Eerst zeg je dat er bewijs moet komen. Dan zeg ik dat dat al lang gegeven is, en dan kom je opeens met een verhaaltje dat het niet verstandig is?

Dat Afghanistan(Taliban, Osama Bin Laden) het waarschijnlijk niet gedaan hebben, en dat ik meer aan Irak zit te denken, mede omdat Saddam al een oude man begint te worden en toch nog een soort Hitler wil worden= een man met eeuwige negatieve roem. Waarschijnlijk heeft deze man trauma opgelopen waardoor hij altijd negatieve aandacht zoekt.
Laatste kans.....
pi_1641811
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:01 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Het bewijs dat ze verantwoordelijk zijn in deze heb ik nog niet gezien.
pi_1641816
quote:

[..]

Hoezo?

Moskou steunt mogelijke aanval VS op Taliban

EREVAN (AFP) - Igor Ivanov, de Russische minister van Buitenlandse Zaken, heeft impliciet Russische steun toegezegd bij een eventuele aanval van de Verenigde Staten op het door de Taliban gecontroleerde gebied in Afghanistan. Hij maakte dit zaterdag bekend.
--------------------------------------------------------

Maar buiten of het wel of geen mislukking zal worden staat al vast dat Amerika een aanval zal ondernemen op Afghanistan. Ze hebben gelijk al gezegd dat ze zowel de dader(s) als de staat die hen verbergt zullen aanpakken.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1641819
Als Pakistan de VS helpt betekent dat een zeer belangrijke steun. Zij hebben veel informatie over de Taliban etc.
credo in un dio crudel
pi_1641830
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 11:14 schreef Lynch het volgende:

[..]

eh ja hoor, het volk is arm maar de regering heeft echt niet bezuinigd op het leger. Herinner je de Russische-Afgaanse oorlog nog?

Mag ik je eraan herinneren dat die oorlog zwaar gefinancierd werd door Amerika zelf? Toen Afghanistan nog onze "vrienden" waren omdat ze tegen Rusland vochten...
Zonder die steun stelt dat leger echt niet zo heel veel voor.
Unox, the worst operating system.
pi_1641834
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:07 schreef R@b het volgende:

[..]

De Russen zitten nog met veel oud zeer. Toch wel wrang dat tot 1991 het Afghaanse verzet jaarlijks honderden miljoenen van de VS hebben gekregen, de kans is groot dat ze met hun eigen wapens beschoten worden.
pi_1641841
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:07 schreef R@b het volgende:

[..]

Hoezo?

EREVAN (AFP) - Igor Ivanov, de Russische minister van Buitenlandse Zaken, heeft impliciet Russische steun toegezegd bij een eventuele aanval van de Verenigde Staten op het door de Taliban gecontroleerde gebied in Afghanistan. Hij maakte dit zaterdag bekend.

Dat ligt inderdaad voor de hand. Rusland, dat natuurlijk jarenlange ervaring heeft met militaire acties in Afghanistan maar er economisch slecht voorstaat, zal proberen informatie voor harde valuta aan de VS te verkopen. En dat gaat ze nog lukken ook.
Het lijkt me echter onwaarschijnlijk dat Russische troepen in actie komen, hooguit wat militaire adviseurs.
pi_1641852
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:09 schreef Schorpioen het volgende:
Toen Afghanistan nog onze "vrienden" waren omdat ze tegen Rusland vochten...
Zonder die steun stelt dat leger echt niet zo heel veel voor.
De VS steunden de Afghaanse Mudjaheddin tegen de Russen en hun marionettenbewind in Kabul.
De Mudjaheddin is later weer door de Taliban verslagen.
pi_1641867
quote:

[..]

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ik denk dat het vele levens zal kosten maar amerika gaat zeker niet verliezen. Zeker niet met europa en nog wat extra landen achter zich.
pi_1641872
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:00 schreef appelsientje het volgende:
En toch denk ik persoonlijk dat Bin dinges echt niet de alles gedaan heeft, ik vind namelijk dat Irak zich echt stil gedraagt enzo.....maar goed dat ik mijn persoonlijke theorie.....en is eigenlijk een beetje offtopic, maar alleen afganistan pakken helpt volgens mij niet
Amerika heeft al aangekondigd: Als we toch bezig zijn, nemen we irak ook ff mee. Althans... daar kwam het op neer.
pi_1641881
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:20 schreef HartSlag het volgende:

[..]

Amerika heeft al aangekondigd: Als we toch bezig zijn, nemen we irak ook ff mee. Althans... daar kwam het op neer.

Wanneer? Ik bedoel: waar heb je dit vandaan?
  zaterdag 15 september 2001 @ 12:24:21 #44
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1641885
quote:

[..]

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ik denk dat het vele levens zal kosten maar amerika gaat zeker niet verliezen. Zeker niet met europa en nog wat extra landen achter zich.

Je weet het nooit zeker. Kijk maar naar wat er in Tsjetsjenie gebeurd, een ministaatje houdt zich goed staande tegen zo'n grote overmacht als Rusland ZONDER hulp van het westen.
Laatste kans.....
pi_1641894
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:23 schreef the-O het volgende:

[..]

Wanneer? Ik bedoel: waar heb je dit vandaan?

hmmm... shit... het spijt me, maar de url kan ik me niet meer herinneren. Weet nog wel dat het een bericht betrof over dingen die Powell heeft gezegd. Dat zegt dan nog niet alles natuurlijk, maar irak gaat zich er toch mee bemoeien, daar kun je vergif op innemen. En dan is het ook zover....
pi_1641904
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:24 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

Je weet het nooit zeker. Kijk maar naar wat er in Tsjetsjenie gebeurd, een ministaatje houdt zich goed staande tegen zo'n grote overmacht als Rusland ZONDER hulp van het westen.

Totdat er echt een massief offensief in gang gezet wordt.....
pi_1641909
Ik hoor net dat India Amerika heeft toegezegd dat het gebruik kan maken van hun militaire vliegvelden etc.

Ben benieuwd naar de reactie van Pakistan hierop. Of beter: ben bang.

pi_1641913
Ze roepen wel meer: gewoon geen aandacht aan geven.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 15 september 2001 @ 12:32:34 #49
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1641916
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:28 schreef HartSlag het volgende:

[..]

Totdat er echt een massief offensief in gang gezet wordt.....

Tjonge jonge, wat praat jij met grote woorden. Zo klinkt het alsof het een wereldoorlog gaat worden. Maar goed, die kans bestaat, maar ik denk niet dat alle landen in het midden-oosten daar 100% achterstaan. Sterker nog, ik verwacht dat de meeste arabische landen hun eigen broeders steunen.
Laatste kans.....
  zaterdag 15 september 2001 @ 12:34:26 #50
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_1641925
Feit: de geidentificeerde kapers worden direct gelinkt aan Bin Laden.

Het kan mijns inziens best een gecoordineerde actie geweest zijn met bijv. Irakezen, Libiërs en Afghanen. Eventueel mede gefinancierd door Saddam Hussein of Ghadaffi (die zich ook al zo gedwee gedraagt).

Mijn vraag is: wat gaat er gebeuren als Turkije vliegtuigen laat opsteigen voor bombardementen op Afghanistan, Irak?
Hoe reageert de Arabische wereld?

Nou doe je het weer!
pi_1641931
quote:
maar amerika gaat zeker niet verliezen
Definieer verliezen?
Deze 'oorlog' is niet te winnen en niet te verliezen.
De VS kan het terrorisme nooit uitroeien en terroristen kunnen de VS nooit vernietigen.

Persoonlijk denk ik dat de VS meer te verliezen hebben dan ze kunnen winnen met een grootscheepse militaire actie. Denk aan hoge kosten, vele (Amerikaanse) doden, verloren prestige, verloren sympathie als er burger slachtoffers vallen, meer sympathie voor de terroristen.

De Amerikanen weten dat zelf natuurlijk ook en gelukkig is het over het algemeen een rationeel denkend volk. Daarom denk ik niet dat er grote veldslagen gaan plaatsvinden.

Wat er WEL gaat gebeuren is dat ze militaire en economische pressie (dreiging) zullen toepassen om bepaalde landen (Afghanistan, Pakistan, Irak, Iran, Syrie) te intimideren en te dwingen om steun aan terroristen te stoppen. Daarbij zullen er misschien af en toe wat bescheiden bombardementen worden uitgevoerd op vermeende opleidingskampen om te laten zien dat het menis is. Maar de grootscheepse mobilisaties die nu plaatsvinden (zogenaamd) zijn bluf.

zaterdag 15 september 2001 @ 12:41:11 #52
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1641958
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:34 schreef JooB het volgende:
Feit: de geidentificeerde kapers worden direct gelinkt aan Bin Laden.

Het kan mijns inziens best een gecoordineerde actie geweest zijn met bijv. Irakezen, Libiërs en Afghanen. Eventueel mede gefinancierd door Saddam Hussein of Ghadaffi (die zich ook al zo gedwee gedraagt).

Mijn vraag is: wat gaat er gebeuren als Turkije vliegtuigen laat opsteigen voor bombardementen op Afghanistan, Irak?
Hoe reageert de Arabische wereld?

Ik wil even zeggen dat velen beweren dat als je over WOIII begint te praten, je maar een fantast bent, of niet goed nadenkt ofzoiets. Misschien is het van onze kant niet zo waarschijnlijk, aangezien we daar geen zin in hebben. Maar hoe weet je hoe het andersom is. Denk je dat alleen Amerika kan beslissen of het een WOIII wordt? Zeker niet. Misschien moet je het geen WOIII noemen, maar een MOOI noemen, nl. Midden Oosten Oorlog I. Ik ben er van overtuigd dat het een grotere oorlog wordt dan in de Golfoorlog.
Laatste kans.....
pi_1641959
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:36 schreef Aernout het volgende:

[..]

Definieer verliezen?
Deze 'oorlog' is niet te winnen en niet te verliezen.
De VS kan het terrorisme nooit uitroeien en terroristen kunnen de VS nooit vernietigen.

Persoonlijk denk ik dat de VS meer te verliezen hebben dan ze kunnen winnen met een grootscheepse militaire actie. Denk aan hoge kosten, vele (Amerikaanse) doden, verloren prestige, verloren sympathie als er burger slachtoffers vallen, meer sympathie voor de terroristen.

De Amerikanen weten dat zelf natuurlijk ook en gelukkig is het over het algemeen een rationeel denkend volk. Daarom denk ik niet dat er grote veldslagen gaan plaatsvinden.

Wat er WEL gaat gebeuren is dat ze militaire en economische pressie (dreiging) zullen toepassen om bepaalde landen (Afghanistan, Pakistan, Irak, Iran, Syrie) te intimideren en te dwingen om steun aan terroristen te stoppen. Daarbij zullen er misschien af en toe wat bescheiden bombardementen worden uitgevoerd op vermeende opleidingskampen om te laten zien dat het menis is. Maar de grootscheepse mobilisaties die nu plaatsvinden (zogenaamd) zijn bluf.

Grote veldslagen zou ik niet op voorhand uitsluiten. Uit de volkskrant:

Bronnen bij het Pentagon verklaarden tegen de media dat die uitspraak betekent dat regeringen die hun medewerking aan de oorlog tegen terrorisme weigeren, zullen worden weggevaagd.

Paul Wolfowitz, tweede man van het Pentagon, kondigde een 'brede en langdurige' campagne aan: 'Het is niet zomaar een zaak van mensen aanhouden en ze voor het gerecht brengen. Het gaat erom hun schuilplaatsen weg te nemen, hun ondersteunende netwerken op te ruimen, en de staten te beëindigen die terrorisme ondersteunen (ending states who sponsor terrorism).'

pi_1641965
Ik denk dat het idd ook vooral bluf is van de VS. Bovendien willen ze een statement maken: met ons valt niet te spotten. Ik denk dus ook niet dat we direct te vrezen hebben voor een massale oorlog. Het enge vind ik wel het onvoorspelbare van landen als Irak, maar ook China. Wat gaan zij doen? Dat is nog niet duidelijk. Als zij besluiten zich ermee te gaan bemoeien, als alle Arabische landen de handen ineens slaan, is er wel een probleem. Maar ik denk dat ze dat niet zullen doen, de verdeeldheid is te groot.

Wat ook niet goed valt in te schatten is de invloed vanuit terroristen: met hoeveel zijn ze, waar zijn ze wel/niet toe in staat? Kennen de VS hun 'vijand' wel goed genoeg? als je een oorlog wilt voeren, wil je niet voor verrassingen komen te staan, maar weten wie je voor je hebt.

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  zaterdag 15 september 2001 @ 12:47:32 #55
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_1641981
Mijn mening is: als ze weten waar Bin Laden (of zijn mensen)zitten, Task Force er in. (commando's of sluipmoordenaars) en meteen weer pleite. als omringende landen mee-werken, wordt dit een stuk makkelijker. Denk aan de arrestatie van MIlosovic.
Nou doe je het weer!
pi_1641989
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:41 schreef Sniper het volgende:

[..]

Grote veldslagen zou ik niet op voorhand uitsluiten. Uit de volkskrant:

Bronnen bij het Pentagon verklaarden tegen de media dat die uitspraak betekent dat regeringen die hun medewerking aan de oorlog tegen terrorisme weigeren, zullen worden weggevaagd.

Dat is dus de intimidatie waar ik het over had.

De Amerikanen weten zelf ook dat ze genoeg economische en politieke middelen hebben om geen grootscheepse oorlog tegen een kernmacht als Pakistan (Taliban sponsor) te hoeven voeren met een onzekere uitkomst. Stabiliteit van die regio is bovendien een veel groter Amerikaans belang dan het pakken van een paar terroristen.

pi_1641990
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:47 schreef JooB het volgende:
Mijn mening is: als ze weten waar Bin Laden (of zijn mensen)zitten, Task Force er in. (commando's of sluipmoordenaars) en meteen weer pleite. als omringende landen mee-werken, wordt dit een stuk makkelijker. Denk aan de arrestatie van MIlosovic.
Dat zijn idd het soort beperkte acties waar ik aan denk
pi_1641997
"ending states who sponsor terrorism"

Dit duidt toch op iets van een andere orde.

pi_1642005
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:47 schreef JooB het volgende:
Dat lijkt me in dat bergachtige gebied dus vrijwel onuitvoerbaar. En 'pleite' zit er dan niet meer in. Het zal denk ik vanuit de lucht geprobeerd worden met precisiebombardementen.
  zaterdag 15 september 2001 @ 12:54:30 #60
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1642006
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:50 schreef Aernout het volgende:

[..]

Dat zijn idd het soort beperkte acties waar ik aan denk

Ik denk niet dat het Amerikaanse Volk daar genoegen mee neemt. Persoonlijk verwacht ik dus wel dat het tot een oorlog gaat komen, die heel moeilijk gaat worden voor de USA. Je moet nl. op heeeeel veel dingen letten om te kijken of er een kans tot een oorlog bestaat.
Laatste kans.....
pi_1642020
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:52 schreef Sniper het volgende:

Bluf!
pi_1642022
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:56 schreef Aernout het volgende:

[..]

Bluf!

De tijd zal het leren. Veel signalen staan op ROOD mi.
pi_1642025
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:49 schreef Aernout het volgende:

[..]

Dat is dus de intimidatie waar ik het over had.

De Amerikanen weten zelf ook dat ze genoeg economische en politieke middelen hebben om geen grootscheepse oorlog tegen een kernmacht als Pakistan (Taliban sponsor) te hoeven voeren met een onzekere uitkomst. Stabiliteit van die regio is bovendien een veel groter Amerikaans belang dan het pakken van een paar terroristen.

Je gaat er vanuit, en ik trouwens ook wel, dat in de VS gezond verstand op dit moment regeert. Maar ik vraag me af of dat ook echt wel zo is. De mensen willen wraak en dat is een erg irrationele drijfveer..
  zaterdag 15 september 2001 @ 12:58:56 #64
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1642029
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:54 schreef the-O het volgende:

[..]

Dat lijkt me in dat bergachtige gebied dus vrijwel onuitvoerbaar. En 'pleite' zit er dan niet meer in. Het zal denk ik vanuit de lucht geprobeerd worden met precisiebombardementen.

Precisiebombardementen? Wat schiet je daar mee op? Het enige wat je daar mee opschiet is de gedachte bij het volk dat de USA laf zijn + je creeert alleen maar haatgevoelens.
Trouwens, op welke doelen moet je je richten in zo'n land als Afghanistan???? In Amerika was het wel duidelijk, daar is alles zo officieel als het maar zijn kan(Pentagon), maar denk je echt dat de Taliban in tijden van oorlog in eenzelfde soort gebouw gaat zitten? Die kijken wel uit.
Laatste kans.....
  zaterdag 15 september 2001 @ 13:00:52 #65
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1642039
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:52 schreef Sniper het volgende:

Amerika zelf sponsort ook terrorisme, dus dat betekent ook het einde van Amerika??? Oh nee, zij mogen dat..
Laatste kans.....
pi_1642049
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:58 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

Precisiebombardementen? Wat schiet je daar mee op? Het enige wat je daar mee opschiet is de gedachte bij het volk dat de USA laf zijn + je creeert alleen maar haatgevoelens.
Trouwens, op welke doelen moet je je richten in zo'n land als Afghanistan???? In Amerika was het wel duidelijk, daar is alles zo officieel als het maar zijn kan(Pentagon), maar denk je echt dat de Taliban in tijden van oorlog in eenzelfde soort gebouw gaat zitten? Die kijken wel uit.

Tja ik moet je eerlijk zeggen, ik gok er ook maar wat op los.

Maar een commando-eenheid daar? Als je dan toch weet waar ze zitten, dan kan een kruisraket of iets dergelijks misschien wat effectiever zijn.

pi_1642053
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:57 schreef RaisinGirl het volgende:
Je gaat er vanuit, en ik trouwens ook wel, dat in de VS gezond verstand op dit moment regeert. Maar ik vraag me af of dat ook echt wel zo is. De mensen willen wraak en dat is een erg irrationele drijfveer..
Daarom ben ik blij dat ze tot nu toe het verstand hebben laten overheersen en geen impulsieve acties hebben ondernomen. Dat is een goed teken.

Ondanks de kritiek op de VS denk ik dat er een hoop verstandinge mensen zitten en dat eventuele acties zeer goed zullen worden uitgedacht en risicos goed zullen worden afgewogen. Ik maak me eigenlijk niet zoveel zorgen.

pi_1642065
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:58 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

Precies. Ik vraag me ook af of de VS genoeg kennis hebben om te kunnen bepalen hoe ze de terroristen kunnen 'pakken'. Het lijkt me dat die niet geconcentreerd in een land verblijven, maar over de hele Arabische en ook westerse wereld verdeeld zitten. Hoe wil je nou zo'n vijand met bommen onschadelijk maken? Volgens mij doen ze het alleen omdat ze iets moeten doen, om het volk gerust te stellen en het idee te geven dat de daders gepakt worden.
pi_1642079
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:04 schreef Aernout het volgende:

[..]

Daarom ben ik blij dat ze tot nu toe het verstand hebben laten overheersen en geen impulsieve acties hebben ondernomen. Dat is een goed teken.

Ondanks de kritiek op de VS denk ik dat er een hoop verstandinge mensen zitten en dat eventuele acties zeer goed zullen worden uitgedacht en risicos goed zullen worden afgewogen. Ik maak me eigenlijk niet zoveel zorgen.

Juist. Enig optimisme zou ons geen kwaad doen nu.
Ik vind het geduld waarmee geopereeerd wordt ook wel opmerkelijk. Maar dat kan ook worden uigelegd als onmacht. Maar vooralsnog ga ik met je mee.
  zaterdag 15 september 2001 @ 13:12:07 #70
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_1642100
Okee, volgende idee:

Liquidaties, verspreid over de hele wereld, gecoordineerd en tegelijkertijd uitgevoerd. (dit riekt naar Staats-terrorisme, maar desperate times call for desperate measures)...

Nou doe je het weer!
  zaterdag 15 september 2001 @ 13:12:37 #71
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1642103
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:03 schreef the-O het volgende:

[..]

Tja ik moet je eerlijk zeggen, ik gok er ook maar wat op los.

Maar een commando-eenheid daar? Als je dan toch weet waar ze zitten, dan kan een kruisraket of iets dergelijks misschien wat effectiever zijn.

En wat voor commando-eenheid? Zo'n stel jonge sterke kerels die nog nooit oorlog hebben meegemaakt behalve op de training die notabene het gebied niet eens goed kennen?
Ik denk niet dat het verstandig is. Ik denk echt dat Amerika eens goed na moet denken over een verdrag tussen beide, sorry hoor, maar ik ben gewoon hartstikke tegen vergeldingsacties, die halen niets uit. Laat ze de mensen opsporen die het op hun geweten hebben en klaar is kees.
Wat nou grote praatjes als: we moeten terrorisme stoppen bl blabla. Laat ze dan ook gelijk de IRA en de ETA met harde hand aanvallen als ze daar werkelijk op uit zijn. Ik snap het gewoon bijna niet meer wat Amerika bezielt.
Laatste kans.....
  † In Memoriam † zaterdag 15 september 2001 @ 13:13:58 #72
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1642111
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 12:36 schreef Aernout het volgende:

[..]

Vraag me af of dat werkelijk zo is , zag net voor de 10e keer Bush die omgeven was door "het volk" en krijg daar toch een bijsmaak bij..
pi_1642115
Volkskrant:

Aan militaire scenario's geen gebrek, maar voor welke optie zal Washington kiezen? En zal het alleen beperkt blijven tot Afghanistan? Als Bush op korte termijn een daad wil stellen, als eerste signaal, dan lijkt een massale lucht actie voorlopig zijn enige keus. Met de tweehonderd vliegtuigen op de twee vliegdekschepen Enterprise en Carl Vinson kan al een gevoelige klap worden uitgedeeld. Bij gebrek aan bommenwerpers, kunnen B-2's worden ingezet vanuit Missouri.

Een groot probleem, zeker als Afghanistan voorlopig het enige doel is, is wat precies gebombardeerd moet worden. Er zijn genoeg bommenwerpers , van F-18's, B-52's en B-2's, maar veel zware militaire doelen zijn er niet. Wel kunnen de Taliban-hoofdkwartieren en kazernes in Kabul en andere steden worden verwoest. Omdat Washington een grotere campagne in gedachten heeft, kan echter niet worden volstaan met het luchtwapen alleen.

pi_1642125
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:06 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Precies. Ik vraag me ook af of de VS genoeg kennis hebben om te kunnen bepalen hoe ze de terroristen kunnen 'pakken'. Het lijkt me dat die niet geconcentreerd in een land verblijven, maar over de hele Arabische en ook westerse wereld verdeeld zitten. Hoe wil je nou zo'n vijand met bommen onschadelijk maken? Volgens mij doen ze het alleen omdat ze iets moeten doen, om het volk gerust te stellen en het idee te geven dat de daders gepakt worden.

Je kunt hooguit opleidingkampen bombarderen en sleutelfiguren vermoorden. Ook kun je dwv pressie de geldstroom van overheden richting terroristen beperken. Je kunt voorkomen dat terroristen zware wapens krijgen en je kunt de organisatie graad verminderen.

Je kunt NIET voorkomen dat individuen of kleine groepjes autobommen plaatsen of kapingen uitvoeren. Allerhande wapens en explosieven zijn in de VS zelf gemakkelijk te verkrijgen en gemotiveerde individuen die bereid zijn voor hun zaak te sterven vind je overal ter wereld.

† In Memoriam † zaterdag 15 september 2001 @ 13:16:05 #75
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1642127
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:12 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

Ik denk echt dat Amerika eens goed na moet denken over een verdrag tussen beide, sorry hoor, maar ik ben gewoon hartstikke tegen vergeldingsacties, die halen niets uit. Laat ze de mensen opsporen die het op hun geweten hebben en klaar is kees.
Wat nou grote praatjes als: we moeten terrorisme stoppen bl blabla. Laat ze dan ook gelijk de IRA en de ETA met harde hand aanvallen als ze daar werkelijk op uit zijn. Ik snap het gewoon bijna niet meer wat Amerika bezielt.

Precies, die kweken alleen nog meer haat, en die haat komt dan vervolgens na jaren weer tot uitting in een heel volk met wraakgevoelens jegens "de Amerikane"aan wie zij hun leefomstandigheden te danken hebben..
  zaterdag 15 september 2001 @ 13:18:17 #76
15651 HeindeKort
pi_1642140
quote:

[..]
Ik snap het gewoon bijna niet meer wat Amerika bezielt.

Vreemd.
Dat heb ik nu met de Taliban en aanverwanten.

Beetje stadscentra met vliegtuigen vol passagiers bekogelen.

pi_1642151
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:08 schreef the-O het volgende:

[..]

Juist. Enig optimisme zou ons geen kwaad doen nu.
Ik vind het geduld waarmee geopereeerd wordt ook wel opmerkelijk. Maar dat kan ook worden uigelegd als onmacht. Maar vooralsnog ga ik met je mee.

Het is inderdaad ook grotendeels onmacht. Maar de CIA en militaire inlichtingen diensten zullen zeker nu al de locatie kennen van bepaalde opleidingskampen en militaire structuren van de Taliban. Die hadden ze onmiddellijk kunnen bombarderen, maar dat is dus niet gebeurd.
pi_1642154
Ik snap heel goed wat Amerika nu bezielt.
pi_1642171
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:15 schreef Aernout het volgende:

[..]

Je kunt hooguit opleidingkampen bombarderen en sleutelfiguren vermoorden. Ook kun je dwv pressie de geldstroom van overheden richting terroristen beperken. Je kunt voorkomen dat terroristen zware wapens krijgen en je kunt de organisatie graad verminderen.

Je kunt NIET voorkomen dat individuen of kleine groepjes autobommen plaatsen of kapingen uitvoeren. Allerhande wapens en explosieven zijn in de VS zelf gemakkelijk te verkrijgen en gemotiveerde individuen die bereid zijn voor hun zaak te sterven vind je overal ter wereld.

Wat is dan het nut van een tegenactie, behalve dan een kortetermijn 'gratification': het sussen van de angst die bij mensen leeft en hen het gevoel geven dat je er iets aan doet om te voorkomen dat het nog eens gebeurt. Waar is het gezond verstand hierin?
  zaterdag 15 september 2001 @ 13:23:15 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1642185
Ik denk dat de media aandacht voor Bin Laden een afleidings strategie is en deze persoon maar een kleine schakel is in de eliminatie van het terrorisme. Bin laden is het symbool van datgene wat voor terrorisme staat maar zoals hij zijn er wel 100en die wel uit de publiciteit blijven, die jacht gaat heel veel kosten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1642196
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:13 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Vraag me af of dat werkelijk zo is , zag net voor de 10e keer Bush die omgeven was door "het volk" en krijg daar toch een bijsmaak bij..

Je moet niet door elkaar halen het PR-spelletje dat nu gespeeld wordt en het achter de schermen maken van (militaire) plannen. Het uitwerken van plannen gebeurt namelijk niet door een oppervlakkige joker als Bush maar door capabele mensen met verstand van zaken.
pi_1642223
quote:

[..]

En wat voor commando-eenheid? Zo'n stel jonge sterke kerels die nog nooit oorlog hebben meegemaakt behalve op de training die notabene het gebied niet eens goed kennen?
Ik denk niet dat het verstandig is. Ik denk echt dat Amerika eens goed na moet denken over een verdrag tussen beide, sorry hoor, maar ik ben gewoon hartstikke tegen vergeldingsacties, die halen niets uit. Laat ze de mensen opsporen die het op hun geweten hebben en klaar is kees.

Eh..ik reageerde op een reactie van ik Joob dat ik dat (die commando-eenheid) dus niet zo zag zitten, dus daarmee zitten we op dezelfde lijn.
  † In Memoriam † zaterdag 15 september 2001 @ 13:28:54 #83
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1642236
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:24 schreef Aernout het volgende:

[..]

Je moet niet door elkaar halen het PR-spelletje dat nu gespeeld wordt en het achter de schermen maken van (militaire) plannen. Het uitwerken van plannen gebeurt namelijk niet door een oppervlakkige joker als Bush maar door capabele mensen met verstand van zaken.

Lieverd, dat begrijp ik wel, maar ik doel eigenlijk meer op de massa, het volk, die staan te juichen omdat de geweldadige plannen precies in hun wraak-straatje passen, zij worden opgehitst door "hun leider", het gezicht, en vinden het helemaal niet erg als er strax bommen gegooid worden op ANDERE ONSCHULDIGE BURGERS.

Waar blijven de mensen die tegen zijn?
Waar zijn de mensen die bang zijn en vol angst moeten afwachten wat hen nu gaat overkomen?

pi_1642240
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:24 schreef Aernout het volgende:

[..]

Colin Powell for president?
pi_1642246
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:21 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Wat is dan het nut van een tegenactie, behalve dan een kortetermijn 'gratification': het sussen van de angst die bij mensen leeft en hen het gevoel geven dat je er iets aan doet om te voorkomen dat het nog eens gebeurt. Waar is het gezond verstand hierin?

Het nut daarvan schreef ik in de eerste alinea. Er kunnen dus beperkte resultaten worden geboekt, maar het terrorisme kun je zeker niet compleet uitroeien.

Zoals ik in een andere post al schreef zou men zich moeten richten op een andere discussie: WAAROM bestaan er terroristische organisaties bestaan die dit soort dingen nastreven? En WAAROM richt dit zich op de VS. En WAAROM is er onder grote delen van (Islamistische) bevolking een zekere mate van 'net goed' stemming. Deze vragen zijn veel belangrijker voor een lange termijn oplossing dan dat kortzichtige geleuter over militaire acties.

pi_1642250
Ik heb een aantal marrokanen in Amsterdam gesproken uit verschillende delen van de stad. Ze denken ongeveer allemaal dat Amerika bluft over de oorlog, en met de islamitische groepen/landen om de tafel gaat zitten om te praten.
pi_1642252
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:28 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Lieverd

Voelen de anderen trouwens ook de warmte die hier opeens is binnen komen vallen?
  † In Memoriam † zaterdag 15 september 2001 @ 13:31:55 #88
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1642263
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:29 schreef Aernout het volgende:

[..]

WAAROM bestaan er terroristische organisaties bestaan die dit soort dingen nastreven? En WAAROM richt dit zich op de VS. En WAAROM is er onder grote delen van (Islamistische) bevolking een zekere mate van 'net goed' stemming. Deze vragen zijn veel belangrijker voor een lange termijn oplossing dan dat kortzichtige geleuter over militaire acties.

http://allserv.rug.ac.be/~hdeley/CIE/blommaert10.htm
  zaterdag 15 september 2001 @ 13:32:25 #89
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_1642265
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:26 schreef the-O het volgende:

[..]

Sorry jongens, ik weet dat het allemaal makkelijk lullen is hiero, veilig achter m'n pc'tje. Maar ik denk dat we nu eens moeten ophouden met dat gehuil van o jee, al die onschuldige slachtoffers. Na zoiets als in NY moet je eens gaan denken aan het oplossen van het probleem terrorisme, en JA, daar zullen onschuldige slachtoffers bij vallen. Jammer, maar helaas.

Eh..ik reageerde op een reactie van ik Joob dat ik dat (die commando-eenheid) dus niet zo zag zitten, dus daarmee zitten we op dezelfde lijn.

Nou doe je het weer!
pi_1642272
quote:

[..]

Lieverd, dat begrijp ik wel, maar ik doel eigenlijk meer op de massa, het volk, die staan te juichen omdat de geweldadige plannen precies in hun wraak-straatje passen, zij worden opgehitst door "hun leider",

Ook een 'goede' en 'beperkte' militaire actie zal zijn prijs hebben. Wat Bush nu doet is draagvlak hiervoor creeeren en het Amerikaanse volk bereid maken om eventuele verliezen te incasseren. Zo werkt dit spelletje.
pi_1642280
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:32 schreef JooB het volgende:

[..]

JooB?

Waarom edit jij een tekst van mij?

pi_1642284
quote:
en vinden het helemaal niet erg als er strax bommen gegooid worden op ANDERE ONSCHULDIGE BURGERS.
Dat stoort mij dus ook mateloos.
  zaterdag 15 september 2001 @ 13:36:27 #93
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_1642294
Sorry, verkeerde knopje (denkt)
Nou doe je het weer!
  † In Memoriam † zaterdag 15 september 2001 @ 13:38:31 #94
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1642313
Vooral het "beeld je in" zou je even moeten lezen Aernout..
  zaterdag 15 september 2001 @ 13:38:36 #95
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1642314
het feit blijft dat de Amerikanen op dit moment niet negatief staan over militair gebrul en dat ze de amerikaanse soldaten die sneuvelen in deze strijd voor lief nemen... maar hoe lang denk men dat dat stand houdt? Er is één afgevaardigde in het huis (van de 450?)die tegen heeft gestemd
  † In Memoriam † zaterdag 15 september 2001 @ 13:39:15 #96
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1642321
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:38 schreef Re het volgende:
het feit blijft dat de Amerikanen op dit moment niet negatief staan over militair gebrul en dat ze de amerikaanse soldaten die sneuvelen in deze strijd voor lief nemen... maar hoe lang denk men dat dat stand houdt? Er is één afgevaardigde in het huis (van de 450?)die tegen heeft gestemd
Dat viel mij vies tegen btw..
pi_1642329
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:29 schreef Aernout het volgende:

[..]

Het nut daarvan schreef ik in de eerste alinea. Er kunnen dus beperkte resultaten worden geboekt, maar het terrorisme kun je zeker niet compleet uitroeien.

Zoals ik in een andere post al schreef zou men zich moeten richten op een andere discussie: WAAROM bestaan er terroristische organisaties bestaan die dit soort dingen nastreven? En WAAROM richt dit zich op de VS. En WAAROM is er onder grote delen van (Islamistische) bevolking een zekere mate van 'net goed' stemming. Deze vragen zijn veel belangrijker voor een lange termijn oplossing dan dat kortzichtige geleuter over militaire acties.

Hmmm, ik vraag me af of dergelijke beperkte resultaten eea waard zijn. Over het waarom van terroristische aanslagen en het waarom van de haat jegens de VS en in ruimere zin de westerse wereld heb ik ook elders (in andere topics) geschreven. De vraag is of dat nog echt te veranderen is. Wat is gebeurd, kun je niet meer terugdraaien. Bovendien zou je daarvoor de gehele wereldorde moeten veranderen, en de vraag is of we dat kunnen maar vooral of we dat willen.
Heeft alles te maken met historische achtergronden en schreef gegroeide verhoudingen in de wereld. Misschien begin ik nu wat wazig te praten, maar heb niet zo'n zin in een lang betoog
  † In Memoriam † zaterdag 15 september 2001 @ 13:41:22 #98
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1642334
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:33 schreef Aernout het volgende:

[..]

Ook een 'goede' en 'beperkte' militaire actie zal zijn prijs hebben. Wat Bush nu doet is draagvlak hiervoor creeeren en het Amerikaanse volk bereid maken om eventuele verliezen te incasseren. Zo werkt dit spelletje.

SPELLETJE?

Ik zie alleen een engerd, zoals er meerdere waren in de geschiedenis..

Een volk wat meeschreeuwt en juigt bij elk woord van '" hun leider"..

Primitieven

zaterdag 15 september 2001 @ 13:49:04 #99
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1642387
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:41 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Primitieven

aan de andere kant denk ik dat niemand zich realiseert hoe diep de Amerikaanse samenleving is getroffen, hoe wanhopig men is en hoe groot de behoefte aan eenheid is. Dat er nu nog geen reactie is gekomen vanuit Amerika stemt mij dan ook iets positiever, in het verleden is dat daar wel anders geweest du ik wil niet spreken over primitievelingen
pi_1642413
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:36 schreef JooB het volgende:
Sorry, verkeerde knopje (denkt)
JooB, als je nog meeleest: het was het goede knopje, maar dan moet je jouw tekst na het laatste [quote] zetten.
  † In Memoriam † zaterdag 15 september 2001 @ 13:54:19 #101
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1642416
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:49 schreef Re het volgende:

[..]

aan de andere kant denk ik dat niemand zich realiseert hoe diep de Amerikaanse samenleving is getroffen, hoe wanhopig men is en hoe groot de behoefte aan eenheid is. Dat er nu nog geen reactie is gekomen vanuit Amerika stemt mij dan ook iets positiever, in het verleden is dat daar wel anders geweest du ik wil niet spreken over primitievelingen

Die reacties zijn er dus wel degelijk..
quote:
Tientallen aanvallen op moslims in VS

16:38:41

BRIDGEVIEW -- In de VS zijn sinds de terroristische aanslagen van dinsdag
tientallen aanvallen op moslims en moslimorganisaties gemeld. Op straat
komen sommige mensen openlijk uit voor haatgevoelens jegens Arabieren en
moslims.

De politie van Bridgeview, een buitenwijk van Chicago, heeft vandaag
driehonderd demonstranten tegen moeten houden die een moskee wilden
binnenvallen en in Chicago zelf is woensdag een molotovcocktail bij een
Arabisch buurtcentrum naar binnen gegooid. In het plaatsje Gary in de staat
Indiana heeft een man het benzinestation van een Jemeniet met een
machinegeweer beschoten en in de hoofdstad Washington zijn vernielingen
aangericht in een moskee. Er zijn ook vele meldingen van telefonische
bedreigingen en in New York probeerde een dronken automobilist over een
Pakistaanse vrouw heen te rijden.

Ook in andere landen worden acties tegen moslims gemeld. In Australië -- er
waren zeker negen Australiërs onder de slachtoffers in New York en er
worden er nog 85 vermist -- is een islamitische schoolbus met stenen
bekogeld en is gepoogd een Libanese moskee in brand te steken. In Montreal
in Canada is een molotovcocktail naar een moskee gegooid.

©Copyright De Standaard
  zaterdag 15 september 2001 @ 13:57:00 #102
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1642432
domme mensen heb je overal, kijk maar op het forum hier maar daar had ik het niet over. Ik had het over de militaire reactie, die blijft vooralsnog uit. ik heb veel kenissen in Amerika en die wijzen de hetze tegen de moslims radicaal af.
  zaterdag 15 september 2001 @ 14:00:56 #103
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_1642450
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:53 schreef the-O het volgende:

[..]

JooB, als je nog meeleest: het was het goede knopje, maar dan moet je jouw tekst na het laatste [quote] zetten.

Check!
Nou doe je het weer!
  zaterdag 15 september 2001 @ 14:12:33 #104
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1642494
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 13:41 schreef Loedertje het volgende:

[..]

SPELLETJE?

Ik zie alleen een engerd, zoals er meerdere waren in de geschiedenis..

Een volk wat meeschreeuwt en juigt bij elk woord van '" hun leider"..

Primitieven

Over primitieven gesproken, ik ken er nog een paar.
  zaterdag 15 september 2001 @ 14:15:15 #105
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1642504
Eigenlijk is deze kwestie zo ingewikkeld dat je er niet fatsoenlijk over kunt discussieren.
Laatste kans.....
  zaterdag 15 september 2001 @ 14:58:41 #106
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_1642735
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 14:15 schreef SilverSpirit het volgende:
Eigenlijk is deze kwestie zo ingewikkeld dat je er niet fatsoenlijk over kunt discussieren.
En dat is nou het moeilijkste, zo ook voor de VS. Ze beseffen ook best dat ze op dit moment met symptoom bestrijding bezig zijn, alleen al om het volk te sussen en om de vrijheid en democratie niet te veel in zijn eer aan te laten tasten.

Maar als een land zoals Afghanistan bereid is de oorlog te verklaren aan het rijke en militair machtige westen, dan zie je wel hoe gek extremisten kunnen zijn. Bereid om hun eigen bevolking op te geven, zij zijn eigenlijk de gene die niets om burgerlevens geven. Dit soort sleutelfiguren moeten eigenlijk geelimineerd worden, en de bevolking daar moet wakker gemaakt worden en gesteund in haar strijd tegen dit soort gekken. Want hoe kan het anders dat alle midden-oostenlingers in het buitenland het WTC-drama afkeuren, en in het midden oosten zelf ze maar met die Jihad door blijven gaan! Juist! Niet alle islamieten en moslims staan er dus achter. Daar moet je van profiteren.

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_1642743
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 14:15 schreef SilverSpirit het volgende:
Dat kan wel, maar de discussie is zoveel zinniger zonder alle haat en emoties van het moment. En die zijn op hun beurt weer zo verschrikkelijk moeilijk uit te schakelen, wat compleet begrijpelijk is uiteraard.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  zaterdag 15 september 2001 @ 15:03:43 #108
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1642769
1 ding is zeker: Amerika moet proberen NIETS te doen. Dan hebben ze naar mijn mening gewonnen.
Laatste kans.....
  zaterdag 15 september 2001 @ 15:41:00 #109
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1643042
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 15:00 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat kan wel, maar de discussie is zoveel zinniger zonder alle haat en emoties van het moment. En die zijn op hun beurt weer zo verschrikkelijk moeilijk uit te schakelen, wat compleet begrijpelijk is uiteraard.

Dat bedoelde ik helemaal niet. Die haat en emoties hebben er niks mee te maken. Ik bedoel dat het moeilijk is om ergens over te discussieren waar je in weze nog niets van af weet.
Laatste kans.....
pi_1643054
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 15:41 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik helemaal niet. Die haat en emoties hebben er niks mee te maken. Ik bedoel dat het moeilijk is om ergens over te discussieren waar je in weze nog niets van af weet.

Op het moment dat je niet alle puzzelstukjes hebt, is het makkelijk om de rest in te kleuren met je eigen gedachten en dus je vooroordelen. Dat bedoelde ik dus met emoties.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  zaterdag 15 september 2001 @ 15:46:24 #111
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1643080
Het voegt ook niets toe aan de discussie(je eigen haat), daar heeft NIEMAND wat aan.
Laatste kans.....
pi_1643084
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 15:46 schreef SilverSpirit het volgende:
Het voegt ook niets toe aan de discussie(je eigen haat), daar heeft NIEMAND wat aan.
Dus we zijn het gewoon eens, mooi!
  zaterdag 15 september 2001 @ 15:51:12 #113
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1643108
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 15:47 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dus we zijn het gewoon eens, mooi!

Zijn we dat dan eens niet geweest?
Ik bedoel, nergens heb ik me laten gaan door emoties oftewel haat tegen ras,volk of wat dan ook.
Laatste kans.....
pi_1643112
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 15:03 schreef SilverSpirit het volgende:
1 ding is zeker: Amerika moet proberen NIETS te doen. Dan hebben ze naar mijn mening gewonnen.
Nee natuurlijk, gewoon je eigen land helemaal kapot laten maken.. maar wél winnen.. iedereen zal het wel met jou eens zijn
geen commentaar
  zaterdag 15 september 2001 @ 15:53:40 #115
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1643121
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 15:52 schreef Smirnoff_ice het volgende:

[..]

Nee natuurlijk, gewoon je eigen land helemaal kapot laten maken.. maar wél winnen.. iedereen zal het wel met jou eens zijn

Ik zal eens vragen of jij gebanned kan worden.
Laatste kans.....
  zaterdag 15 september 2001 @ 15:58:12 #116
15660 chocolatemoeze
pi_1643141
Smirnoff's ondertitel "weg met álle moslims" geeft al aan dat deze jongen niet bereid is om wat verder te denken dan zijn neus lang is en daardoor weinig nuttigs toe kan voegen aan de discussie. Discusieren met een niet nadenkend figuur gaat immers zo moeilijk... kan men net zo goed een monoloog gaan houden.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  zaterdag 15 september 2001 @ 16:00:12 #117
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1643154
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 15:58 schreef chocolatemoeze het volgende:
Smirnoff's ondertitel "weg met álle moslims" geeft al aan dat deze jongen niet bereid is om wat verder te denken dan zijn neus lang is en daardoor weinig nuttigs toe kan voegen aan de discussie. Discusieren met een niet nadenkend figuur gaat immers zo moeilijk... kan men net zo goed een monoloog gaan houden.
OK, maar kun je zo'n soort jongens(of meisjes) niet op andere gedachten brengen??
Laatste kans.....
pi_1643165
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 15:53 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

Wees gerust, zo'n ondertitel kan het alleen maar bespoedigen...
pi_1643230
Wat Taliban betreft, ach ach ach ach ach.

Ik heb helemaal niets met zulke zielepoten. Eigen bevolking onderdrukken, oorlog laten voeren. Ze maken er gewoon een middeleeuwse staat van. Laat die gasten maar weer lekker in grotten wonen, zijn ze goed in. Maar eerst die kolere terroristen eruit fikken.

I salut u all :)
pi_1643234
Flikker toch op.. kut-ventjes...

Zelfs op fok (DOOR JULLIE) is er geen vrijheid meer van meningsuiting.. ga dat maar eens terugkoppelen op ons eigen land.. kom je aardig bedrogen uit over een paar jaar. Einde discussie.

geen commentaar
pi_1643251
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 16:11 schreef Smirnoff_ice het volgende:
*wijst naar ondertitel*

pi_1643253
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 15:53 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

Oh oh oh oh het gaat niet helemaal naar meneers zijn zin en dan gaan we maar naar 'de directie' toe.. jezus
Maar doe dat dan maar, ga ik hetzelfde vragen over jou, want jammer he, dat IK jou signature niet vind kunnen ??? Man denk na en zeik niet zo

[Dit bericht is gewijzigd door Smirnoff_ice op 15-09-2001 16:18]

geen commentaar
  zaterdag 15 september 2001 @ 16:13:47 #123
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1643254
quote:

Zelfs op fok (DOOR JULLIE) is er geen vrijheid meer van meningsuiting.. ga dat maar eens terugkoppelen op ons eigen land.. kom je aardig bedrogen uit over een paar jaar. Einde discussie.

Haha, you áre the weakest link...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zaterdag 15 september 2001 @ 16:16:31 #124
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1643265
quote:

Schelden is blijk geven van overgave.
Dus ik neem aan dat je het niet meer kan winnen
Laatste kans.....
pi_1643317
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 16:16 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

Schelden is blijk geven van overgave.
Dus ik neem aan dat je het niet meer kan winnen

Als jij denkt dat jij dat mag zien als een overgave in het spelletje van 'winnen' dan doe je dat maar lekker.. Proficiat.

Ik snap trouwens totaal niet wat je bedoelt met winnen maar goed ik zal je voor zijn; dat zal wel aan mij liggen.
Kan ik daar i.i.g. wel alvast op antwoorden dat het 'winnen' voor mij hier totaal geen betekenis heeft. Wat ik irl kan 'winnen' zegt mij veel meer.. daar hebben we personen zoals jij hier op het net écht niet bij nodig.

geen commentaar
  zaterdag 15 september 2001 @ 16:34:17 #126
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1643392
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 16:24 schreef Smirnoff_ice het volgende:

[..]

Als jij denkt dat jij dat mag zien als een overgave in het spelletje van 'winnen' dan doe je dat maar lekker.. Proficiat.

Ik snap trouwens totaal niet wat je bedoelt met winnen maar goed ik zal je voor zijn; dat zal wel aan mij liggen.
Kan ik daar i.i.g. wel alvast op antwoorden dat het 'winnen' voor mij hier totaal geen betekenis heeft. Wat ik irl kan 'winnen' zegt mij veel meer.. daar hebben we personen zoals jij hier op het net écht niet bij nodig.

Wat bedoel je met irl?? Materialistische zaken of zoiets dergelijks?? Jij had mij zowieso niet nodig, je zei toch: weg met alle moslims!!
Laatste kans.....
pi_1643444
Mag ik ff iets zeggen in 't algemeen?
Oorlog suckt dik...
In het begin is het leuk, zo van "we gaan ze ff ass-kicken", maar als het eenmaal opgang is, en de eerste burgers & soldaten dood zijn, dan hadden waarschijnlijk de mensen van de Taliban evenals de Amerikanen dit nooit gewild. Alhoewel, die gasten van de Taliban hebben de nare gewoonte dat ze het niet erg vinden om dood te gaan.
... Doet me denken aan de vikings - die waren haast ook niet te verslaan omdat ze vonden dat de dood juist een bevrijding was van het leven ...

Bah, dit mag gewoon niet escaleren... Die extremisten/fundamentalisten zijn gewoon niet te verslaan zonder miljoenen doden...

zaterdag 15 september 2001 @ 16:43:42 #128
15660 chocolatemoeze
pi_1643476
Ach, smirnoff...
Iedereen die het niet met je eens is is ook meteen een Kut-ventje.

Gelukkig geef je dus toe dat ik meer kut in mijn leven voorbij zie komen dan jij...

pi_1643717
Laat ik mijn gedachten over dit alles ook maar eens proberen te verwoorden.

Alleen al het feit dat Bin laden een aantal jaren geleden die ambassades heeft opgeblazen lijkt mij rechtvaardiging genoeg om hem aan te mogen pakken (op welke manier is een tweede)

Elke regering die zo'n man onderdak en bescherming biedt is natuurlijk verwerpelijk.

De haat jegens amerika vanuit islamitsche hoek, is gedeeltelijk wel te begrijpen, maar natuurlijk niet (volledig) terecht, niet alle problemen in het midden-oosten zijn op amerika (israel/westen) af te schuiven.

Feit is dat er binnen de islamitsche wereld vele fundamentalistische/extremische groeperingen zijn wat dan ook logischerwijs een broedplaats is voor terroristen.

Feit is ook dat een man als Bin Laden vooral in sentiment veel aanhang heeft, hij wordt door velen beschouwd als een soort held.

Een ambassade opblazen is natuurlijk nog iets anders dan het WTC opblazen, en ik hoop dan ook dat de 'sentiment' aanhangers van Bin Laden (en andere extremistische groeperingen) hiervan zo geschrokken zijn, dat er misschien toch een andere gedachtengang op gang is gezet.

Buiten de duidelijke gevolgen van de aanslag, zoals verlies van levens, vernietiging van kapitaal etc.... zal dit ook andere grote consequenties hebben, de een positief en de ander negatief. Positief zou kunnen zijn dat toch de hele wereld het terrorisme nu nog serieuzer gaat aanpakken. Negatieve effecten zijn natuurlijk dat o.a. in amerika veel meer geld zal (moeten) worden besteed aan defensie en opsporing en bestrijding van terrorisme.

Misschien later meer........

Makkers, staakt uw wild geraas .....
pi_1643788
En er werd hier zo vriendelijk gespeculeerd..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')