Foucault's Pendulum van Umberto Eco! Geweldig vertaald door William Weaver, spannend, grappig, speels.. En ik denk dat iedereen het over eens is dat een boek van Eco "enige" intellectuele waarde heeftquote:Op zondag 30 januari 2005 04:08 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik ben al een tijdje bezig met engelstalige boeken. De volgende heb ik ondermeer al gelezen:
- The lord of the rings.
- 1984.
- The illuminatus!
- Diverse boeken van P.J. O'Rourke.
Het lijstje is nogal beknopt vanwege mijn drukke baan en studie. Ik ben nu op zoek naar engelstalige boeken die voldoen aan de volgende voorwaarden:
- Er moet spanning in zitten. Ik zit niet te wachten op romantische praatjes.
- Het moet enige intellectuele waarde hebben.
Wie kan mijn leeskoorts bevredigen met een mooi boek?
Hou je van thrillers? Vond zelf the boys from Brazil van Ira Levin echt super. Het einde is vergelijkbaar met 1984, niet letterlijk hoor, maar zijn beide meesterlijke eindes! Andere boeken van Ira Levin zijn ook goed, zoals 'Rosemary's baby' en 'A kiss before dying'. Verder zijn Angels and Demons en The Da Vinci Code van Dan Brown ook aanraders, spannend en hebben intellectuele waarde. Ben zelf momenteel bezig in 'Fatherland' van Robert Harris. Vind het nog niet echt spannend maar interessant is het wel (het gaat over de jaren '60 die nog steeds onder invloed zijn van Hitler, oftewel hoe het geweest zou zijn). Andere goede Engelse boeken: The Collector van John Fowles (erg spannend en freaky!), The Bell Jarr van Sylvia Plath en The Cement Garden van Ian McEwan.quote:Op zondag 30 januari 2005 04:08 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik ben al een tijdje bezig met engelstalige boeken. De volgende heb ik ondermeer al gelezen:
- The lord of the rings.
- 1984.
- The illuminatus!
- Diverse boeken van P.J. O'Rourke.
Het lijstje is nogal beknopt vanwege mijn drukke baan en studie. Ik ben nu op zoek naar engelstalige boeken die voldoen aan de volgende voorwaarden:
- Er moet spanning in zitten. Ik zit niet te wachten op romantische praatjes.
- Het moet enige intellectuele waarde hebben.
Wie kan mijn leeskoorts bevredigen met een mooi boek?
Vind het grappig dat mensen the Da Vinci Code niet intellectueel vinden. Is toch behoorlijk wat research aan vooraf gegaan en er staan behoorlijk wat interessante feiten in! Bovendien kan het je opvattingen ook in twijfel trekken, bijvoorbeeld betreffende het christendom!quote:Op zondag 30 januari 2005 17:01 schreef Aisha het volgende:
De intellectuele waarde van The Da Vinci Code is nou niet meteen zo groot. Maar iemand die graag PJ O'Rourke e.d. leest kan zich misschien eens aan "A Theory of Justice" van John Rawls kunnen wagen. Dat heeft meer intellectuele waarde en zou je opvattingen wel eens in vraag kunnen trekken.
Och, d'r staat weinig nieuws in. En het zou mij niet veel verbazen als die research zich beperkt tot het lezen van een aantal boeken (Holy Blood, Holy Grail, The Golden Ratio etc.). Bovendien is veel van wat in De Da Vinci Code staat een beetje té suggestief. Erg intellectueel zou ik het boek niet willen noemen. Het is wél een leuk boek, dat erg lekker wegleestquote:Op zondag 30 januari 2005 19:39 schreef Nokia3310 het volgende:Vind het grappig dat mensen the Da Vinci Code niet intellectueel vinden. Is toch behoorlijk wat research aan vooraf gegaan en er staan behoorlijk wat interessante feiten in!
Da's waar natuurlijkquote:Bovendien, je hoeft niet altijd boeken van hetzelfde niveau te lezen. Hou over het algemeen ook van intellectuelere boeken maar Grisham of Nicci French op zijn tijd vind ik ook heerlijk!
Ben nu bezig in de Lynley detective 'Mij is de wrake' van Elisabeth George:quote:The thoughts and feelings that motivate people to do what they do are often confusing. But what if you simply could not comprehend the range of human emotions surrounding you? Welcome to the world of Christopher John Francis Boone, an autistic 15-year-old who has memorized all the world's countries and their capital cities as well as every prime number up to 7057.
When a neighborhood dog is found dead, Christopher is blamed and he undertakes the puzzle of solving the mystery of who really killed the dog. But this brings him into contact with Strangers and Other People who behave unpredictably. And he tries to cling to logic and order (just like his hero Sherlock Holmes) even as he uncovers deceit, murderous anger, and abandonment.
Maar daar moet ik nog even inkomen.quote:Het moest een feestelijk weekeinde ter ere van inspecteur Thomas Lynley's verloving worden. Maar wanneer hij en zijn verloofde, Deborah Cotter, bij zijn ouderlijk huis arriveren, blijkt daar een bijna ondraaglijke spanning te hangen.
Voor Lynley, die vervreemd is van zijn moeder en geconfronteerd wordt met het feit dat zijn jongere broer aan drugs verslaafd is, roept het huis kwellende herinneringen op, die hij het liefst zou vergeten.
Als in het nabijgelegen dorp Nanrunnel een journalist op gruwelijke wijze vermoord wordt, is er van een feeststemming al helemaal geen sprake meer. Alhoewel het onderzoek buiten Lynley's bevoegdheid als inspecteur van Scotland Yard valt, raakt hij er toch bij betrokken. De bewijzen leiden niet alleen naar de man die zijn landgoed beheert, maar ook naar Lynleys eigen familie…
die is zo mooiquote:Op maandag 31 januari 2005 10:23 schreef Copycat het volgende:
Heb net in een paar zuchten 'The Curious Incident of the Dog in the Nighttime' van Mark Haddon uitgelezen. Een vermakelijke en bij vlagen ontroerende novelle over een autistische jongen van 15.
Summary:
[..]
opzich, ludlum is leuk met je gedachte op nulquote:Op maandag 31 januari 2005 02:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik voel me net een standaard lul die alleen standaard thrillers leest van John Grisham en Robert Ludlum.
Net een boek van Ludlum uit en de nieuwste van Grisham(de deal) inmiddels gekocht, maar ik weet nog niet waneer ik die ga lezen. Ik neem hem volgende week in ieder geval mee op wintersport denk ik.
Iemand die De deal gelezen heeft?
Beste (kinder)boek ooit!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:54 schreef PeRi het volgende:
Terug naar de kindertijd
Winnie the pooh omnibus: Winnie the Pooh en The house at Pooh corner - A. A. Milne
Les Miserables is een van mijn favoriete boeken! Lees je het complete boek of de ingekorte versie? En wat vind je ervan?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:48 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
Les Miserables van Victor Hugo én
Diarios de Motocicleta: notas de viaje por América Latina van Ernesto Guevara (boek waar The Motorcycle Diaries op is gebaseerd is)
Ik vermoed het complete werkquote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:34 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Les Miserables is een van mijn favoriete boeken! Lees je het complete boek of de ingekorte versie? En wat vind je ervan?
Ook niet zo'n sterk boek van Hermans.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dit weekend De Grote Onthaler van Toonder (ja, dat is een Tom Poes) gelezen, en verder ben ik bezig in de Heilige van de Horlogerie van Hermans en in Eilanden van Boudewijn Buch.
Mja, ik moet Onder Professoren nog eens teruglenen en uitlezen, want destijds had ik door tentamens geen tijd daarvoor.quote:Op woensdag 2 februari 2005 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ook niet zo'n sterk boek van Hermans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |