nachtmerries-bundel, verhaal: " wees geduldig met kinderen Verhaal is kort maar goed, een strenge juffrouw op een basisschool denkt de kinderen onder haar duim te hebben, ze geniet ervan om de kinderen in een hoekje te krijgen met haar authoritair toezicht. Dan opeens gaat een jongetje zich anders gedragen. Hij lacht op een evilse smile naar haar, en vertelt vaker dat " Ze met meer zijn, nu zijn ze al met 11".
De juffrouw bevalt het helemaal niet en op een gegeven moment gebeuren er steeds gekkere dingen.
Nou tis typisch een King verhaal, ik moet toch wel lachen hoe King erop komt. Wederom past het verhaal in mijn straatje, maar dat is alles wat ik tot nu toe van hem gelezen heb, nog geen enkele teleurstelling. Zelf lach ik dus omdat die juffrouw helemaal doordraait daardoor. Het einde is ook sterk als de juffrouw in een inrichting zit waarbij ze omringd word door geestelijk gehandicatpte kinderern. Het hele einde verklap ik maar niet.
Daarna nog het voorwoord gelezen van "Nachtmerries", die Stephen King is dus echt een toffe kerel
![]()
Hoe hij verteld over zijn boeken en eigen werken en over mythes en fabels, geweldig gewoon. Eerste wat ik doe wanneer ik zijn korte verhalen-bundels uitheb die ik heb liggen dat is de andere korte verhalen-bundels bestellen. Korte verhalen spreken me erg aan
![]()
Ik hou wel van verhalen met duistere krachten!!!! En dan vooral dat bepaalde hoofdpersonen die het verdienen gestraft worden, zoals die juffrouw in dat boek, wees geduldig met kinderen