Net als het vermogen om kritiek te incasseren helaas.quote:Op vrijdag 26 november 2004 08:16 schreef Sovereign het volgende:
Het zelfreinigend vermogen van de Moslim gemeenschap is extreem beperkt, helaas.
Eh, de middelen zijn - net zoals dat voor elke burger het geval is - ook extreem beperkt. Zeker als mensen geen noodzakelijke back-up krijgen. Wat dat betreft zitten de AIVD en de moslims die meneer Sørensen hier aanspreekt dus in hetzelfde schuitje.quote:Op vrijdag 26 november 2004 08:16 schreef Sovereign het volgende:
Het zelfreinigend vermogen van de Moslim gemeenschap is extreem beperkt, helaas.
Slachtoffertje spelen.quote:Op vrijdag 26 november 2004 09:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ja het is de schuld van alle moslims dat er hersenloze Nederlanders zijn die graag generaliseren.
Ik hoor niet zoveel moslims klagen dat ze slachtoffer zijn hoor. Aan de andere kant zie ik wel vaak mensen als Sörensen roepen dat gematigde moslims (mede)verantwoordelijk zijn voor het extremisme. En dat er veel gematigde moslims zijn die zich openlijk tegen de extremistische Islam uitspreken, daar hoor je Sörensen dan weer niet over. Hij suggereert zelfs dat dat niet gebeurt.quote:Op vrijdag 26 november 2004 09:05 schreef makker het volgende:
[..]
Slachtoffertje spelen.
Nou, dat ben ik niet met je eens. Er wordt wel erg snel geroepen dat ze een baan niet krijgen vanwege hun afkomst (never mind dat ze geen goeie capaciteiten hebben), of dat ze in ghetto's moeten wonen (als je hard werkt verdien je genoeg om ergens anders te wonen). Als er een probleem is met allochtone jongeren, dan hoor ik bijna altijd wel een verklaring waarom het echt niet hun schuld is dat het gebeurt is. En ja, dat soort gedrag zie ik ook vaak bij autochtonen uit lage sociale milieus, alleen dan zonder de troefkaart discriminatie.quote:Op vrijdag 26 november 2004 09:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik hoor niet zoveel moslims klagen dat ze slachtoffer zijn hoor. Aan de andere kant zie ik wel vaak mensen als Sörensen roepen dat gematigde moslims (mede)verantwoordelijk zijn voor het extremisme. En dat er veel gematigde moslims zijn die zich openlijk tegen de extremistische Islam uitspreken, daar hoor je Sörensen dan weer niet over. Hij suggereert zelfs dat dat niet gebeurt.
Het probleem is dat een Nederlander die zich onheus bejegend voelt door een moslim daarover ongelimiteerd mag klagen, maar als het omgekeerde gebeurt heet het dat moslims weinig incasseringsvermogen hebben.
Ik ben benieuwd of je dit over een paar weken ook nog durft te beweren...quote:Op vrijdag 26 november 2004 09:35 schreef freud het volgende:
[..]
Nou, dat ben ik niet met je eens. Er wordt wel erg snel geroepen dat ze een baan niet krijgen vanwege hun afkomst (never mind dat ze geen goeie capaciteiten hebben),
Hoezo? Ik begrijp je niet.quote:Op vrijdag 26 november 2004 09:45 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of je dit over een paar weken ook nog durft te beweren...
yup hebben het gezien bij verdonkquote:Op vrijdag 26 november 2004 08:47 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Net als het vermogen om kritiek te incasseren helaas.
quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
yup hebben het gezien bij verdonk
Heb jij weleens een christen gezien die tegen het christendom is? Zie jij vaak VVD-ers die zich radicaal uitspreken tegen de VVD ?quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:19 schreef Mr.Spock het volgende:
@ ..-._---_-.-
De cijfers spreken voor zich. Heb jij wel eens een moslim gehoord die tegen de Palestijnen is en voor de Joden? Nee? Ik ook niet., en weet je ook waarom?
Vooral dat woordje "iedere" doet het hem. Dat is gewoon niet waar.quote:En dat is meteen de reden waarom dat zelfreinigend vermogen nihil is.
Moslims en zelfkritiek gaan niet samen, iedere zelf-criticus wordt met de dood bedreigd door de achterban. De blijf-vamme-lijf huizen zitten vol moslima's.
Ja omdat het hun land is en het opgeist wordt door een stel extremistische joden uit alle uithoeken van de wereld op basis van hun geloof. Het is toch te triest voor woorden als je dit weet en nog voor Israel bent. Waar blijft dan dat stukje zelfkritiek?quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:19 schreef Mr.Spock het volgende:
@ ..-._---_-.-
De cijfers spreken voor zich. Heb jij wel eens een moslim gehoord die tegen de Palestijnen is en voor de Joden? Nee? Ik ook niet., en weet je ook waarom?
Volslagen onzin..... voor 1947 woonden de Joden en de Arabieren gewoon schouder aan schouder.quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:45 schreef Chadi het volgende:
Ja omdat het hun land is en het opgeist wordt door een stel extremistische joden uit alle uithoeken van de wereld op basis van hun geloof. Het is toch te triest voor woorden als je dit weet en nog voor Israel bent. Waar blijft dan dat stukje zelfkritiek?![]()
Inderdaadquote:Op vrijdag 26 november 2004 09:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ja het is de schuld van alle moslims dat er hersenloze Nederlanders zijn die graag generaliseren.
Dom stukje.quote:Op vrijdag 26 november 2004 07:55 schreef makker het volgende:
Minister Remkes gaat de AIVD fors uitbreiden en volgens minister Zalm speelt geld geen rol.[b] Maar wie in Den Haag houdt zich bezig met de gerechtvaardigde vraag aan de moslimgemeenschap om zelf potentiële haatzaaiers, ronselaars voor de jihad en geradicaliseerde fundamentalisten op te sporen?
Nemen ze die verantwoordelijkheid als Nederlandse staatsburgers niet, dan plaatsen ze zich in een zelfgekozen apartheid met de AIVD op elke straathoek.
Goed stukje!!
Ben benieuwd of de islamitische gemeenschap bereidt zou zijn om de extremisten aan te wijzen............................... ik denk het niet.
wat gebeurde er toen waardoor de situatie veranderde?quote:Op vrijdag 26 november 2004 11:16 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Volslagen onzin..... voor 1947 woonden de Joden en de Arabieren gewoon schouder aan schouder.
(... Joods Palastijns conflict in a nuttshell ....)quote:Op vrijdag 26 november 2004 12:52 schreef Chadi het volgende:
wat gebeurde er toen waardoor de situatie veranderde?
Ik doelde op een groot onderzoek naar de kansen op de EU arbeidsmarkt voor allochtonen van niet westerse afkomst. Op dit moment wordt dat in Florence afgerond en Nederland komt daar niet zo best uit. Vandaar.quote:Op vrijdag 26 november 2004 09:48 schreef freud het volgende:
[..]
Hoezo? Ik begrijp je niet.
quote:Op vrijdag 26 november 2004 23:03 schreef Nuoro het volgende:
Ik doelde op een groot onderzoek naar de kansen op de EU arbeidsmarkt voor allochtonen van niet westerse afkomst. Op dit moment wordt dat in Florence afgerond en Nederland komt daar niet zo best uit. Vandaar.
Dat wordt nog een veel besproken spiegeling van onze latente 'Apartheids-systeem'....quote:Op vrijdag 26 november 2004 23:03 schreef Nuoro het volgende:
Ik doelde op een groot onderzoek naar de kansen op de EU arbeidsmarkt voor allochtonen van niet westerse afkomst. Op dit moment wordt dat in Florence afgerond en Nederland komt daar niet zo best uit. Vandaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |