abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:23:37 #251
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30037734
Er moet ook geen sidespin aan je 2e service zitten, maar topspin.... Leer voor de grap eens een keer een kickservice. Dat gaat je veel dubbele fouten schelen.
pi_30046106
2-6 6-1 6-1 gewonnen, heerlijk .

Moet nu alleen tegen een gast die ook in de finale van de 4 staat !
  zondag 28 augustus 2005 @ 02:04:43 #253
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30047912
Goed gespeeld deze avond, maar dat mocht niet baten. Tegenstanders waren gewoon een klasse beter. Het wedstrijdenseizoen zit erop.

Wat is een kickservice?

Vooralsnog sla ik zijspin makkelijker dan topspin. Zoals gezegd ik ga werken aan de service. Afgelopen partij overigens maar 2 geslagen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 29 augustus 2005 @ 14:01:16 #254
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30071252
Dubbelrating is gestegen naar 7.8
Komen dit seizoen nog 2 verliespartijen bij, echter tegen tegenstanders met een meer dan 1 punt hogere rating. Als het goed is blijft die 7,8 staan en met enige mazzel ben ik dan 7 in het dubbel.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_30071326
Had gister met 6-0 6-4 verloren .
Wel de meeste games van iedereen tegen hem gewonnen .
pi_30071756
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 14:03 schreef Chriz2k het volgende:
Had gister met 6-0 6-4 verloren .
Wel de meeste games van iedereen tegen hem gewonnen .
Das altijd mooi..Ik kijk daar ook altijd naar ^^
En over je leraar, ik had het even verkeerd begrepen daar...Je clubkampioenschappen beginnen natuurlijk pas later
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_30071810
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 14:17 schreef Norrage het volgende:

[..]

Das altijd mooi..Ik kijk daar ook altijd naar ^^
En over je leraar, ik had het even verkeerd begrepen daar...Je clubkampioenschappen beginnen natuurlijk pas later
Die leraar heeft zich teruggetrokken, evenals 2 gasten uit mijn team, dus er is een grote kans dat ik clubkampioen word .
  maandag 29 augustus 2005 @ 16:58:59 #258
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30075843
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 02:04 schreef XL het volgende:
Goed gespeeld deze avond, maar dat mocht niet baten. Tegenstanders waren gewoon een klasse beter. Het wedstrijdenseizoen zit erop.

Wat is een kickservice?

Vooralsnog sla ik zijspin makkelijker dan topspin. Zoals gezegd ik ga werken aan de service. Afgelopen partij overigens maar 2 geslagen
Een kickservice is een service met topspin, een service die hoog opspringt als je hem ontvangt. Hij wordt vaak als 2e service gebruikt omdat hij door de spin een grote marge voor fouten heeft.

Bij een kickservice gooi je de bal iets achter je op, en borstel je hem op met een flick van de pols die zorgt voor de spin. Belangrijk is dat je vrij diep door je knie buigt, en dat je niet door je rug buigt maar door je heup.
  maandag 29 augustus 2005 @ 21:04:07 #259
75556 erkel
back from Dagestan
pi_30076247
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 14:19 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Die leraar heeft zich teruggetrokken, evenals 2 gasten uit mijn team, dus er is een grote kans dat ik clubkampioen word .
Hehe zo ben ik ook 'makkelijk' clubkampioen geworden...tennisleraar en nog 3 gasten die hoger staan op de ratinglijst van de club lieten verstek gaan, zodat ik kampioen kon worden
Maar daar moet ik wel bij vermelden dat onze club niet zo veel voorstelt...hehe ongeveer 350 leden
Weisst
  maandag 29 augustus 2005 @ 21:09:42 #260
75556 erkel
back from Dagestan
pi_30076456
Vorige week HE6 helaas niet kunnen winnen...gestrand in de finale. Moest weer tegen die kerel waarin ik in de eerste ronde van de 5 van had verloren. Het was 6-3 6-3...een week daarvoor speelde ik stukken beter tegen hem, toen wast 3-setter. Damn shame (maar wel 40 euries in the pocket gestoken)

Van de week ook ff toernooitje...kan ik die kerel weer tegenkomen in de kwartfinale al....maar dat zijn allemaal speculaties vooraf. Ik dubbel ook ff met teamgenoot in HD6..moeten we redelijk ver kunnen komen al zeg ik het zelf.
Weisst
  woensdag 31 augustus 2005 @ 14:09:31 #261
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30130737
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 18:24 schreef nickybol het volgende:film jezelf zodat je het later kunt terugzien, dan zie je toch weer een heleboel dingen die je normaal niet ziet. En je kunt natuurlijk altijd de videos hier posten zodat wij er naar kunnen kijken.
Helaas alleen een gsm voorhanden, maar ik heb wat gefilmd.
Sowieso aardig voor het topic.

http://stuwww.uvt.nl/~s247727/Service.mov
pi_30130944
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 14:09 schreef XL het volgende:

[..]

Helaas alleen een gsm voorhanden, maar ik heb wat gefilmd.
Sowieso aardig voor het topic.

http://stuwww.uvt.nl/~s247727/Service.mov
You don't have permission to access /~s247727/Service.mov on this server.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 14:17:49 #263
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30131016
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 14:15 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

You don't have permission to access /~s247727/Service.mov on this server.
Ik heb de rechten even goed gezet.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 16:32:26 #264
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30135755
dude, je serveert als een ouwe vent

Je moet je service wat explosiever maken. Vooral het voetwerk bij je service is er eigenlijk bijna niet. Doordat je niet met je voeten afzet (en dus niet van de grond komt...) krijg je ook weinig controle over je slag.
ik heb ook moeite met me service als ik hem zo ontspannen probeer te slaan als jij.

Het eerste gedeelte van je service ziet er gewoon goed uit en solide. Maar zo gauw als je racket het hoogste punt heeft bereikt.... dan hoor je door je knieen te gaan en dan uiteindelijk weer op te springen zodat je minimaal 10cm van de grond af komt. Alleen op het moment dat je bij jou denkt van "nu gaat hij opspringen en een megaservice slaan" beweeg je alleen naar voren en niet omhoog, waardoor het geheel een beetje inmekaar zakt.
Als je op het moment dat je racket naar het hoogste punt gaat, je door je knieen gaat en vlak voor het slaan van de bal omhoog komt zodat je de bal hoger kunt raken, dan kom je al een stuk verder denk ik. want tot het hoogste punt ziet je beweging er prima uit.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 31 augustus 2005 @ 22:07:43 #265
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30146877
Inderdaad wat komakie zegt, de "leg drive" is er niet. Spring in de beweging en kom voor de baseline uit, met je linkervoet iets eerder dan je rechtervoet. Verder is het altijd handig om een rustpunt te hebben, dus even bal en racket bij elkaar. Misschien iets meer je pols flikken op contact, maar dat kan ik niet goed zien in dit filmpje. En nog een klein detail, als je je voet bijsluit, de achterste, moet die voet niet naast de linkervoet, maar achter de linkervoet geplaatst worden ivm de heuprotatie die anders te vroeg wordt ingezet.
  donderdag 1 september 2005 @ 10:20:40 #266
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30158263
Ik ga er mee aan de slag. Ik zal met die brakke gsm-camera ook eens filmpjes maken als het weer beter gaat. Het hoger pakken van de bal was op de lessen voor de zomer wel een aandachtspunt voor mij inderdaad. Voetenwerk is weinig tijd aan besteed, daar ga ik nu maar eens om vragen. Vandaag is het inschrijven voor de lessen. Heb iemand gevonden die voor me in de rij gaat staan

Gaat helemaal goedkomen.
pi_30158649
Bij mij is het probleem in die service die lus die je maakt als het racket naar je schouder valt...
Mijn voetenwerk kan ook wel beter maar dat lukt ook wel als ik er op let, maar dat kleine belangrijke lusje dinges is echt een probleem...
Mijn service is dus ook echt niet mijn sterkste punt al sla ik nooit dubbele fouten...Mijn 1e service is gewoon ongeveer als mijn 2e ^^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_30159509
Ís het eigenlijk niet schandalig die Russinnen? Tot Myskina dit jaar was het pas 1 keer eerder voorgekomen dat de titelverdedigster van een Grand Slam er in de 1e ronde uit ging, nu is het dus weer gebeurd...
Stomme Russinnen, wat kunnen zel wel?
  donderdag 1 september 2005 @ 16:16:48 #269
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30169610
Als je problemen hebt met de "hoera" beweging, dus arm en racket tegelijk omhoog, kun je het ook proberen met een afgekorte achterzwaai, dus niet het racket helemaal naar achter, maar meteen naar je rug, zodat je iets meer controle hebt.
  donderdag 1 september 2005 @ 20:17:25 #270
75556 erkel
back from Dagestan
pi_30177176
Het is niet te geloven, maar voor de 3e keer in 2 weken moet ik tegen dezelfde gast spelen morgen! En voorbije 2x heb ik van hem verloren, maar je weet wat ze zeggen he: 3x is scheepsrecht
Gelukkig spelen we nu met iets andere ballen dan vorige week...ballen die mij beter liggen, maar misschien hem ook wel duuuuuz

Tomorrow he is goin' down !!!!
Weisst
pi_30178121
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:08 schreef Norrage het volgende:
Ís het eigenlijk niet schandalig die Russinnen? Tot Myskina dit jaar was het pas 1 keer eerder voorgekomen dat de titelverdedigster van een Grand Slam er in de 1e ronde uit ging, nu is het dus weer gebeurd...
Stomme Russinnen, wat kunnen zel wel?
Stom dat deze post in dit topic terecht gekomen is trouwens.....
  donderdag 1 september 2005 @ 21:10:18 #272
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30179234
Wat voor een ballen speel je? Hopelijk toch niet met die dunlop max gevallen. Wat zijn dat een slechte ballen.
pi_30179703
Ik heb voor het grootste deel met die ballen gespeeld inderdaad. Die kregen we altijd 'kado' na een competitie dag en zo. Maar volgens mij was de vraag niet aan mij gericht...
Ik zou niet weten welke ballen ik nu in mijn tas heb zitten//iets met een X
  donderdag 1 september 2005 @ 22:04:35 #274
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30181442
Tretorn X, idd dat zijn wel goede ballen, alleen wel iets zwaarder, als ik met die ballen speel krijg ik altijd iets meer last van arm schouder en borstspieren. Maar die dunlop max dingen zijn waardeloos, die zijn zo zacht.
  vrijdag 2 september 2005 @ 12:53:27 #275
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30198762
quote:
Op donderdag 1 september 2005 22:04 schreef nickybol het volgende:
Tretorn X, idd dat zijn wel goede ballen, alleen wel iets zwaarder, als ik met die ballen speel krijg ik altijd iets meer last van arm schouder en borstspieren. Maar die dunlop max dingen zijn waardeloos, die zijn zo zacht.
`

Dunlop Max TP's zijn de beste ballen van allemaal
tenminste... vind ik dan...

Die Tretorn X ballen zijn slecht voor je arm. Veel te hard.

Daarnaast maakt het weinig uit of je nou met Tretorn of Dunlop speelt. Dunlops worden zacht, Tretorns worden kaal. Ongeveer met dezelfde snelheid. Dus je moet op hetzelfde moment nieuwe ballen kopen

Maar MaxTP's zijn de beste ballen als ze nieuw uit het blik komen...
Op gravel tenminste....
Het is immers niet voor niets dat het de meest gebruikte ballen zijn en ze bij de grotere graveltoernooien gebruikt worden en ook bij bijna alle A-toernooien, ondanks dat ze vrij duur zijn
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  vrijdag 2 september 2005 @ 12:58:30 #276
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_30198915
Morgen 1e ronde HE6 tegen een clubgenoot, kerel is 2 meter lang en heeft (dus) een dijk van een service

HD6 maandag, tegen de finalisten van vorig jaar

Kutlotingen altijd
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  vrijdag 2 september 2005 @ 23:05:14 #277
75556 erkel
back from Dagestan
pi_30216820
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 12:53 schreef Komakie het volgende:

[..]

`

Dunlop Max TP's zijn de beste ballen van allemaal
tenminste... vind ik dan...

Die Tretorn X ballen zijn slecht voor je arm. Veel te hard.

Daarnaast maakt het weinig uit of je nou met Tretorn of Dunlop speelt. Dunlops worden zacht, Tretorns worden kaal. Ongeveer met dezelfde snelheid. Dus je moet op hetzelfde moment nieuwe ballen kopen

Maar MaxTP's zijn de beste ballen als ze nieuw uit het blik komen...
Op gravel tenminste....
Het is immers niet voor niets dat het de meest gebruikte ballen zijn en ze bij de grotere graveltoernooien gebruikt worden en ook bij bijna alle A-toernooien, ondanks dat ze vrij duur zijn
Dunlop Max TP zijn idd nieuw de lekkerste ballen om mee te spelen. Dit toernooi wordt er gespeeld met Wilson ballen...zijn vergelijkbaar met Dunlop Max ballen. Maar als er meerdere wedstrijden al mee gespeeld is zijn ze zo zacht als de tyfus...vanmiddag ook beetje last van! Weer verloren van die gast...kword er scheitziek van --> 6-3 4-6 2-6.

Eerste set goed gespeeld en steeds op zijn zwakke backhand gespeeld, maar 2e en 3e set vergat ik dat weer een beetje, dus toen draaide het wedstrijdbeeld. Keeenker

Maar vorige week met Tretorn Plus ballen gespeeld en dat vond ik zwaar klote...veels te hard die dingen. Geef mij die Dunlop Max of Wilson ballen maar
Weisst
  zaterdag 3 september 2005 @ 15:51:30 #278
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30231372
Ik vind die Perry Sport ballen ook wel ok trouwens. Die zijn ietsje lichter dan Max TP's maar ze zijn wel van Dunlop en dat kun je best goed merken.

Wilson ballen heb ik niet zo veel ervaring mee, maar ik heb het over het algemeen niet zo op Wilson. Komt waarschijnlijk omdat ik hun rackets altijd klote vindt spelen...
  zaterdag 3 september 2005 @ 15:54:17 #279
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30231437
Ohw trouwens zo halve finale in de clubkampioenschappen Mix.
We zijn 3de geplaatst (wat nergens op slaat omdat de nummer 2 een lagere speelsterkte heeft maar goed) en hebben de eerste wedstrijd makkelijk met 6-3 6-0 gewonnen.
Het feit dat ik en me partner allebij 5jes zijn zegt eigenlijk wel wat over het niveau van onze club...
Hoewel er wel een paar spelers niet mee doen...

Nu dus tegen de 2de geplaatst en dan moeten we maar ff bewijzen dat die plaatsing onterecht is. Niet alleen voor de organisatie maar ook voor de tegenstanders aangezien de heer bij mij in het team speelt

ohwja en dan nog... mix is nix
  zaterdag 3 september 2005 @ 21:16:20 #280
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30240794
Vandaag de kwalificaties van het futuretoernooi in enschede geweest. Veel leuke wedstrijden gezien. Nog 2 meisjes geinterviewd, eentje uit de philipijnen en eentje uit oekraine. Toen ik vroeg aan het filipijnse meisje of ze wel eens een hele strenge trainer had gehad, vertelde ze me over een trainer die haar 5 uur zonder pauze liet spelen zodat ze niet meer kon lopen, en die behalve tennistrainer ook pooier en boksleraar was....
  zaterdag 3 september 2005 @ 22:13:35 #281
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30242508
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 21:16 schreef nickybol het volgende:
Vandaag de kwalificaties van het futuretoernooi in enschede geweest. Veel leuke wedstrijden gezien. Nog 2 meisjes geinterviewd, eentje uit de philipijnen en eentje uit oekraine. Toen ik vroeg aan het filipijnse meisje of ze wel eens een hele strenge trainer had gehad, vertelde ze me over een trainer die haar 5 uur zonder pauze liet spelen zodat ze niet meer kon lopen, en die behalve tennistrainer ook pooier en boksleraar was....

Ik heb ook wel eens een ziekelijk strenge trainer gehad.
Paar jaar geleden. Alleen was hij een stuk strenger bij de groep na ons dan bij onze groep.
Ik trainde toen bij een stel B jongens en de "groep" na ons waren 2 jongens die rond de 100ste plaats van nederland stonden.
Ik bleef dan nog wel eens kijken om te zien hoe die gasten trainden en wat hoe ze dat deden enzo.

Die trainer zette 2 vierkanten op de baan van ongeveer een meter bij een meter. Dan ging hij ballen aanspelen van links naar rechts. Wel haalbaar natuurlijk. En jij moest dan 50 ballen in die vierkanten zien te krijgen.

1 van die jongens heeft er bijna 45min over gedaan om ze allemaal in het vak te krijgen. Op gegeven moment stond die jongen aan de zijkant van het veld te kotsen door de mazen van het hek heen. Zo stuk zat hij. En de trainer "NIET LULLEN MAAR TENNISSEN!!!!"
Ik heb nog nooit iemand zo kapot zien gaan. Niet normaal meer.

Toen ik in die andere groep meetrainde ging ik ook regelmatig kapot. Was minder heftig natuurlijk dan die gasten maar die vent wist wel wat trainen was. Gewoon dat je de 2 dagen erna nog spierpijn hebt enzo. Ik heb alleen nooit hoeven overgeven. Hoewel ik er wel een keer dicht tegen aan heb gezeten.

Aan de andere kant wordt je er wel veel beter van en ik kan het ook wel hebben. Vind het wel fijn om afgebeuld te worden

btw vandaag halve finale mix gewonnen 6-2 7-6.
Beetje onnodig moeilijk de 2de set maar goed. Maar das niet zo heel belangrijk.
  zaterdag 3 september 2005 @ 22:28:21 #282
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30242933
Idd nog iemand van de oude stempel zoals Robert Lansdorp. Maargoed, als je 2 dagen erna nog spierpijn hebt dan doet je trainer gewoon iets fout, dat is niet gezond. En kotsen langs de kant, komop zeg in welk land leven we...
pi_30258232
Nou, ik ben clubkampioen bij de senioren, moet alleen straks een speech houden .
  zondag 4 september 2005 @ 15:32:12 #284
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30259496
quote:
Op zondag 4 september 2005 14:43 schreef Chriz2k het volgende:
Nou, ik ben clubkampioen bij de senioren, moet alleen straks een speech houden .
Gefeliciteerd!
pi_30259587
quote:
Op zondag 4 september 2005 15:32 schreef XL het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Bedankt .

Eerste keer dat ik een speech moet geven ook .
  zondag 4 september 2005 @ 15:53:05 #286
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30259920
quote:
Op zondag 4 september 2005 15:36 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Bedankt .

Eerste keer dat ik een speech moet geven ook .
http://www.inc.com/articles/2000/10/20844.html
  zondag 4 september 2005 @ 20:14:45 #287
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_30268128
Eerste ronde van ons eigen toernooi gewonnen, van een clubgenoot. Verrassing van de dag. 6-3 2-6 6-3. Wat een dramapartij zeg, maar iemand moest em winnen.
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  zondag 4 september 2005 @ 23:23:11 #288
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30274325
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 22:28 schreef nickybol het volgende:
Idd nog iemand van de oude stempel zoals Robert Lansdorp. Maargoed, als je 2 dagen erna nog spierpijn hebt dan doet je trainer gewoon iets fout, dat is niet gezond. En kotsen langs de kant, komop zeg in welk land leven we...
Ik zeg niet dat het per definitie goed is.
Maar het is wel echt iets waar je beter van wordt. Als je nooit spierpijn hebt, wordt je ook niet beter. Fysiek gezien bedoel ik.
Bij een training van die trainer begonnen we met 25min loop en sprinttrainingen.
Daarna gingen we pas tennissen. Dan was je al moe en dan moest je pas beginnen. Daar wordt je beter van. Onder druk handelen.
Na een tijdje wordt die spierpijn natuurlijk wel minder. Die 2 dagen had ik voornamelijk in het begin. Terwijl ik al later bij de groep kwam en dus ook nog eens een trainingsachterstand had.
Dat had ik er misschien ook even bij moeten zeggen
Daarnaast is het niet gezond??? je spieren doen er 2 dagen over om te herstellen van een grote inspanning (dus waar je spierpijn van krijgt) dus zo bijzonder is dat niet.

Je kunt zeggen dat het niet goed is als iemand tot kotsen aan toe gaat. Ben ook wel met je eens dat het niet de beste manier is nee. Aan de andere kant doet die jongen het zelf ook. hij kan ook zelf zeggen van "sorry maar ik kan niet meer". Dan kan die trainer moeilijk zeggen "je gaat maar door"
Speler moet dan ook zijn eigen lichaam kennen en dan stoppen.
En het komt een keer voor. Het was geen wekelijks tafreel he

En ach.... het zijn mooie verhalen voor later
  zondag 4 september 2005 @ 23:30:06 #289
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30274530
quote:
Op zondag 4 september 2005 14:43 schreef Chriz2k het volgende:
Ach gewoon de organisatie bedanken, mooi weer gehad, leuke wedstrijden, iedereen hard geknokt voor de overwinning, blij dat ik heb gewonnen, hopelijk allemaal tot volgend jaar...
Misschien nog een leuke kleine anecdote die je hebt meegemaakt dit seizoen of ooit in je tennis"carriere" hebt meegemaakt

hehe speechen is niet zo moeilijk
  maandag 5 september 2005 @ 22:28:36 #290
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30302762
De grote denkfout bestaat dat je spierpijn nodig hebt om meer uithoudingsvermogen te creeren in je spieren. Grote denkfout! Absoluut niet waar! Je bent als tenniser geen bodybuilder die zoveel mogelijk strength in z`n spieren wil krijgen, je wilt als tenniser voornamelijk power en aeroob alactisch uithoudingsvermogen.

25 minutenloop is in principe niet zoveel mis mee, als je het maar niet op volle intensiteit doet, dat is absoluut niet nodig voor tennis.

Maargoed ik ziet hier nu wel een verschrikkelijk geitenwollensokkenverhaal te houden, maar een beetje jezelf testen en flink werken is natuurlijk ook niet verkeerd. Je moet het alleen niet een heel jaar doen
  woensdag 7 september 2005 @ 12:54:59 #291
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30351040
quote:
Op maandag 5 september 2005 22:28 schreef nickybol het volgende:
De grote denkfout bestaat dat je spierpijn nodig hebt om meer uithoudingsvermogen te creeren in je spieren. Grote denkfout! Absoluut niet waar! Je bent als tenniser geen bodybuilder die zoveel mogelijk strength in z`n spieren wil krijgen, je wilt als tenniser voornamelijk power en aeroob alactisch uithoudingsvermogen.
Als je spierpijn hebt, houdt dat in dat je spieren niet sterk genoeg zijn om de krachtinspanning te verwerken die je geleverd hebt. Dus als jij spierpijn na een training hebt. Is daar niets mis mee.
Het gaat er natuurlijk wel om hoe je traint.
Als jij lekker gaat fitnessen en je traint je spieren zo dat je eruit komt te zien als een bodybuilder dan heb je daar vrij weinig aan.
Maar je hebt toch een bepaalde functionele spierkracht nodig om te kunnen tennissen. Als jij tijdens het tennissen die spierpijn krijgt houdt dat gewoon in dat je spieren (nog) niet sterk genoeg zijn voor de inspanning.
Wil niet zeggen dat heel veel spierpijn goed is. Maar een beetje kan geen kwaad.
quote:
25 minutenloop is in principe niet zoveel mis mee, als je het maar niet op volle intensiteit doet, dat is absoluut niet nodig voor tennis.
duh.... je bent geen duurloper maar een sprinter....
quote:
Maargoed ik ziet hier nu wel een verschrikkelijk geitenwollensokkenverhaal te houden, maar een beetje jezelf testen en flink werken is natuurlijk ook niet verkeerd. Je moet het alleen niet een heel jaar doen
Je kunt het wel een heel jaar doen, als je het maar afwisseld met genoeg rust en je hoeft niet altijd het maximale uit jezelf te halen. Zeker niet op momenten dat je al verzwakt bent, of als het niet nodig is.

Maar ehm.... ik tennis al een paar jaar, dus ik weet wel een beetje hoe ik mijn spiertjes moet trainen
pi_30361983
Is t aan te raden nog wat krachttraining o.i.d. te doen dan?
  woensdag 7 september 2005 @ 19:54:28 #293
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30363697
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:07 schreef MarkG het volgende:
Is t aan te raden nog wat krachttraining o.i.d. te doen dan?
Het kan wel... Maar dat moet je heel voorzichtig doen en met een trainer die er echt verstand van heeft hoe je krachttraining voor tennis doet.
Je hebt heel veel verschillende soorten krachttraining en er is er maar 1 waar je profeit van hebt met tennissen.

Ik doe zelf nooit aan echte krachttraining. Ik ga liever gewoon tennissen.
Hard slaan doe je voornamelijk met techniek, niet met kracht. Voetenwerk leer je niet in een sportschool maar op het veld. Uithoudingsvermogen heb je ook geen sportschool voor nodig.
Dus voor tennis zie ik het nut van kracht training niet zo heel erg in. Tenminste, niet op het niveau dat wij allemaal spelen.
pi_30367123
Ik ben van plan om iets van 1 á 2 keer per week krachttraining te gaan doen nadat ik uitgegroeid ben.
  woensdag 7 september 2005 @ 22:06:20 #295
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30369343
Waarom krachttraining nadat je uitgegroeid bent? Je kunt het zeker ook doen als je nog groeit, als je maar begeleid wordt door iemand die er verstand van heeft. Er zijn maar weinig mensen die echt verstand hebben van goede tennis kracht en conditietraining. Overigens ben ik zelf niet zon voorstander van machines ed omdat daar een krachtsinspanning totaal niet explosief is, wat in tennis wel zo is. Iets waar je eens naar zou moeten kijken en wat veel nuttiger is voor tennis is het zogenoemde "plyometrics", allerlei sprongdingen en dergelijke om je explosiviteit te vergroten.

Maargoed kracht en conditietraining heeft pas echt effect als je het minstens 3 keer in de week doet, dus sja dan moet je toch wel aardig serieus met je sport bezig zijn.

Nog wat interessante links:
http://www.kennislink.nl/web/show?id=82665&showframe=content&vensterid=811&prev=82631 Artikel over spierpijn, je kunt ook alleen de conclusie lezen

http://www.brianmac.demon.co.uk/plymo.htm over plyometrics, verder trouwens ook een superinteressante website voor sportcoaches uit alle takken van sport
pi_30369450
Ik heb allemaal enge dingen gehoord over krachttraining terwijl je nog in de groei bent, ook van mijn trainers.

Maargoed, ik train nu 3x in de week, daar heb ik wel genoeg aan.
  donderdag 8 september 2005 @ 17:17:01 #297
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30391881
Ik ga volgende week nog een toernooi dubbelen.

Mixen met een vrouw
en HD met een vriend.
pi_30392003
Mixen met een knappe vrouw kan nooit goed gaan.
  donderdag 8 september 2005 @ 18:42:37 #299
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30394376
Er kunnen hele enge dingen gebeuren met krachttraining als je nog in de groei bent als je het zonder iemand doet die er verschrikkelijk veel verstand van heeft. Trainingsbelasting in de groei is sowieso een moeilijk punt waar nog steeds het naadje van de kous niet helemaal bekend is, en wat je heel voorzichtig moet doen. Maar het kan wel. Sowieso geen zware gewichten en veel herhalingen, maargoed dat is algemeen bekend en geld voor alle tennissers.

Voorkom absoluut mixen met knappe vrouwen, partners of vrienden Bij een gewone dubbel kun je altijd een andere partner, zoeken maar als er hier iets misgaat
  vrijdag 9 september 2005 @ 09:44:00 #300
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30412623
Mix telt toch niet voor de ranking :-)

Krijg overigens ook een tennis-clinic van Bogstra
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')