abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 augustus 2005 @ 00:28:50 #201
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29856788
French Court zuigt idd.
Ze doen alsof het gravel is maar persoonlijk vind ik dat het er maar weinig mee te maken heeft
Heb er 1x een toernooi op gespeeld. Tegenwoordig ontwijk ik het zo veel mogelijk.

Btw vandaag finale gespeeld HE4.
Gisteren halve finale (logischer wijs) gewonnen van de nummer 3 geplaatst. Die jongen stond 3.4. Was dus best goed bezig. 6-4 7-5
Alleen de finale was niet best. 6-2 6-0 verloren. Ik won de eerste 2 games, toen kwam die jongen op stoom. Hij had ook al rondes daarvoor makkelijk gewonnen trouwens.

Maar ja wat wil je, hij was erg goed. Sloeg heel erg hard dus ik moest in de verdediging. Hele gladde banen dus als ik in een hoek stond was ik al geklopt want dan kwam ik niet meer weg.
Daarnaast lag ik pas om half 5 in me bed vanacht. Was achteraf gezien ook niet zo handig misschien
Maar ach, weer finale gehaald en wat prijzengeld gepakt
En dan ook nog eens van goeie spelers gewonnen. Heb mijn rating met ongeveer 0.3 punten verbeterd
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_29880888
Ik vind French Court ook kut ja .

Goed gedaan hoor Komakie
Ik ben trots op je .

Ik moet vandaag de 2e ronde ( 1e een bye) tegen een 6, moet wel te doen zijn hoop ik.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:01:52 #203
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29886488
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 11:07 schreef Chriz2k het volgende:

Goed gedaan hoor Komakie
Ik ben trots op je .

Ik moet vandaag de 2e ronde ( 1e een bye) tegen een 6, moet wel te doen zijn hoop ik.
Ik mag vanavond enkelen tegen de als vierde geplaatste native-french-court-speler.
Was er vanochtend al vroeg uit en gisteravond laat in... ik ga dus mooi even een middagtukkie doen en dan rol ik hem vanavond even op
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_29886614
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:01 schreef XL het volgende:

[..]

Ik mag vanavond enkelen tegen de als vierde geplaatste native-french-court-speler.
Was er vanochtend al vroeg uit en gisteravond laat in... ik ga dus mooi even een middagtukkie doen en dan rol ik hem vanavond even op
Zo is dat, geen probleem, extra vroeg heen gaan zodat als er een baan vrij is je nog een kwartiertje kunt gaan serveren ofzo .
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:57:12 #205
75556 erkel
back from Dagestan
pi_29901422
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 11:07 schreef Chriz2k het volgende:
French court is vuil nep gravel....je kunt er niks mee. Ik heb er ook ooit eens een toernooitje op gespeeld, maar dat zal ook niet snel weer gebeuren.

Van de week ook weer toernooitje aan het spelen. Ik moest zaterdag al eerste ronde in de 5 spelen, dus in het voor weekend. Toernooi was niet overbezet, dus was beetje vaag. Maar in 3-setter verloren, beetje jammer...had wel kansen, maar kon niet helemaal doordrukken...6-7 6-2 3-6 verloren. Kerel was wel goed, maar als ik hem tegen kom in de 6 zou ik hem wel kunne pakken denk ik.

In de 6 al 2 rondes verder....eerste ronde was 6-3 6-0, eitje zeg maar. tweede ronde ging moeizaam 6-7 6-3 6-1....kon weer niet helemaal doordrukken, kon de ballen niet lekker afmaken. Maar ja kwartfinale dus

Weisst
pi_29901844
4-6 7-5 7-5 gewonnen, laten we het er maar op houden dat het een typische 'na-de-vakantie-wedstrijd' was .
pi_29901858
Ohja, het was op French Court, terwijl ik dacht dat ze daar gravel hadden.
pi_29901904
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:57 schreef erkel het volgende:

[..]

French court is vuil nep gravel....je kunt er niks mee. Ik heb er ook ooit eens een toernooitje op gespeeld, maar dat zal ook niet snel weer gebeuren.

Van de week ook weer toernooitje aan het spelen. Ik moest zaterdag al eerste ronde in de 5 spelen, dus in het voor weekend. Toernooi was niet overbezet, dus was beetje vaag. Maar in 3-setter verloren, beetje jammer...had wel kansen, maar kon niet helemaal doordrukken...6-7 6-2 3-6 verloren. Kerel was wel goed, maar als ik hem tegen kom in de 6 zou ik hem wel kunne pakken denk ik.

In de 6 al 2 rondes verder....eerste ronde was 6-3 6-0, eitje zeg maar. tweede ronde ging moeizaam 6-7 6-3 6-1....kon weer niet helemaal doordrukken, kon de ballen niet lekker afmaken. Maar ja kwartfinale dus

Word je nog 5 volgend jaar?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:12:29 #209
75556 erkel
back from Dagestan
pi_29902092
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:08 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Word je nog 5 volgend jaar?
Jaah in de enkel wel zeer waarschijnlijk...ksta nu 5,35 ofzo. Maar die staat wel redelijk veilig. In de dubbel sta ik nu 5,75 met nog 1 toernooitje te gaan in de 6, duuuz dat is afwachten. Maar in de dubbel wil ik nog wel ff 6 blijven.
Weisst
  woensdag 24 augustus 2005 @ 00:55:54 #210
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29908228
Verdomme, weer slecht geserveerd. Dat probleem moet echt aangepakt worden.

Verloren met 6-3, 6-4

De twee beslissende breaks sloeg ik steeds 3 (!) DRIE dubbele fouten.
Daarnaast bestond de tweede set ongeveer alleen maar uit breaks.

Een hele vaste tegenstander en ik ben dan de domme betere speler die hem niet op vastigheid gaat kloppen, maar met mooi tennis. Maar als ik mooi kon tennissen, dan was ik geen 9.

Het niveau van de partij lag ook wel ruim boven de 8. Bij vlagen ook wel boven de 7. Alleen mijn dommigheid verraadde dat het om een 9 ging. Helaas...

Dubbel dan maar, daar wordt ik na dit seizoen wel 7. Enkel is die kans eigenlijk verkeken, of ik moet nog een toernooi inschrijven. Die kans acht ik toch klein.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 24 augustus 2005 @ 09:05:57 #211
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29911577
Bij ons beginnen volgende week de clubkampioenschappen ik heb me ingeschreven voor maar 1 onderdeel.

De Gemengd Dubbel
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_29950407
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 09:05 schreef Komakie het volgende:
Bij ons beginnen volgende week de clubkampioenschappen ik heb me ingeschreven voor maar 1 onderdeel.

De Gemengd Dubbel
The horror .

Ik heb trouwens nog wat actiefoto's van een paar maanden terug, wel een beetje van ver, maargoed.

http://www.primeserver.nl/media-archive/uploads/2908326.jpg
http://www.primeserver.nl/media-archive/uploads/92877197.jpg
http://www.primeserver.nl/media-archive/uploads/50323486.jpg
  donderdag 25 augustus 2005 @ 11:32:30 #213
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29950483
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 11:29 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

The horror .

Ik heb trouwens nog wat actiefoto's van een paar maanden terug, wel een beetje van ver, maargoed.

Babolat Pure Team Drive
  donderdag 25 augustus 2005 @ 12:56:58 #214
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29952911
Persoonlijk vind ik dit wel een vette foto

Alleen nog niet helemaal optimaal naar voren bewogen
Maar je ziet wel dat er redelijk wat vaart achter de bal zit

Je hebt trouwens best een extreme grip. Tenminste, ik heb niet zo'n hele extreme grip. Sla ook niet met belachelijk veel spin ofzo. hoewel ik het wel kan trouwens. Maar viel me gewoon op

En vette schoenen
pi_29953241
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 11:32 schreef XL het volgende:

[..]

Babolat Pure Team Drive
Zoals velen .
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 12:56 schreef Komakie het volgende:
Persoonlijk vind ik dit wel een vette foto

Alleen nog niet helemaal optimaal naar voren bewogen
Maar je ziet wel dat er redelijk wat vaart achter de bal zit

Je hebt trouwens best een extreme grip. Tenminste, ik heb niet zo'n hele extreme grip. Sla ook niet met belachelijk veel spin ofzo. hoewel ik het wel kan trouwens. Maar viel me gewoon op

En vette schoenen
Zeker een extreme grip, extremer kan bijna niet
Ik houd van spinnen, maar zo'n grip kan ook wel een nadeel zijn als het niet lekker gaat, dan komen de ballen amper over de servicelijn...

Schoenen zijn wel oke ja, zitten alleen al een paar gaten in en de veter was stukgegaan, nog nooit gehad eigenlijk met een tennisschoen .
pi_29953676
Ik krijg om een of andere reden ALTIJD blaren in mijn tennisschoenen, welke ik ook heb...Dat is zo irritant.
Maar goed, leuke foto's. Ik wil ook weer tennissen nu, heb sinds dat ene toernooi niet meer gespeeld, vakantie en zo...en kut weer...altijd maar weer regen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 25 augustus 2005 @ 15:33:10 #217
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29958688
* XL gaat even wat serveren....

Mijn medespeler slaat me serieus neer als ik nog 1 dubbele fout sla. Daarnaast meten ze de servicesnelheid komend weekend en dan kun je natuurlijk niet voor lul staan.
pi_29960908
Hey XL, wat is nou je rating voor het enkelspel?

Weet iemand trouwens wat je het beste kunt doen als je telkens bij tennissen pijn net onder je bicep krijgt (en het wordt een beetje doorgestraald naar je elleboog) in je arm waar je mee tennist? Ik laat zoiezo mijn racket iets lichter bespannen (nu 28,5kg)... iemand nog tips?
pi_29961465
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 16:32 schreef MarkG het volgende:

Weet iemand trouwens wat je het beste kunt doen als je telkens bij tennissen pijn net onder je bicep krijgt (en het wordt een beetje doorgestraald naar je elleboog) in je arm waar je mee tennist? Ik laat zoiezo mijn racket iets lichter bespannen (nu 28,5kg)... iemand nog tips?
Net boven je elleboog dus? Ik heb datzelfde probleem als ik erg veel tennis achter elkaar! Ik zou niet weten hoe ik het moet oplossen maar ik denk dat het enigszins te maken heeft met mijn niet optimale techniek.
Ik weet niet hoe goed jij bent en hoe je techniek is maar als je ook 'maar' een 6je bent zoals ik zou het best nog wel eens vergelijkbaar kunnen zijn.
Ik sla niet helemaal door tot over mijn schouder bijvoorbeeld. Ik probeer dat constant te doen zodat er minder kracht uitgeoefend wordt op mijn tedere armpjes...
Het is niet heel erg, meestal na 2 dagen rust is het weer helemaal over, maar doet je toch twijfelen aan jezelf :/
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 25 augustus 2005 @ 17:48:57 #220
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29963883
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 16:32 schreef MarkG het volgende:

Ben pas in mei begonnen. Officieel ben ik dus 9.
Mijn actuele rating is 8.0
Mijn hoogste rating totnogtoe is 7.8

Ik win van zevens en verlies van negens....
Ben (nog) niet goed, maar wel bloedfanatiek.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 17:53:20 #221
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29964016
Als ik veel getennist heb dan heb ik ook altijd wat last van me biceps. Daarnaast is die 28.5kg niet echt nodig lijkt me? Ik bespan me racket al jaren op 26kg en dat werkt prima.
Misschien dat het ook helpt omdat je dan ietsje minder trilling op je arm krijgt.
Ik heb trouwens dan ook een beetje last in me onderarm. Aan de bovenkant.
Zoals jij het nu aangeeft lijkt het mij gewoon een stukje spierpijn en misschien iets wat irritatie aan je aanhechting van die spier.

btw goeie demper helpt ook een beetje. Zo'n demper met gel erin. Gebruik ik al jaren
Of gewoon een elastiek erin weven werkt hetzelfde

Btw Chris. Mijn schoenen gaan standaard na een tijdje stuk (en goed stuk ook )
pi_29964170
Ik speel sinds kort zonder demper, speelt een stuk lekkerder vind ik zelf.

Ja, ik loop natuurlijk nu ook aardig wat meer af op de baan in vergelijking met toen ik 12 was .
pi_29967967
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 17:53 schreef Komakie het volgende:
Als ik veel getennist heb dan heb ik ook altijd wat last van me biceps. Daarnaast is die 28.5kg niet echt nodig lijkt me? Ik bespan me racket al jaren op 26kg en dat werkt prima.
Misschien dat het ook helpt omdat je dan ietsje minder trilling op je arm krijgt.
Ik heb trouwens dan ook een beetje last in me onderarm. Aan de bovenkant.
Zoals jij het nu aangeeft lijkt het mij gewoon een stukje spierpijn en misschien iets wat irritatie aan je aanhechting van die spier.

btw goeie demper helpt ook een beetje. Zo'n demper met gel erin. Gebruik ik al jaren
Of gewoon een elastiek erin weven werkt hetzelfde

Btw Chris. Mijn schoenen gaan standaard na een tijdje stuk (en goed stuk ook )
Goed advies! Ik ga ook eens een demper aanschaffen. Vroeger had ik er nooit last van en nu ineens wel, komt denk ik wel redelijk door het gebrek en demping waarschijnlijk.
Maar in ieder geval fijn om te horen dat ik niet de enige ben met die kleine pijntjes.
I
pi_29968050
Volgens mij was er ooit eens een onderzoek geweest dat had bewezen dat je geen blessures kreeg van de trillingen van je snaren, maar omdat je te hard in je grip knijpt.
pi_29970058
Net de loting van de clubkampioenschappen bekeken, moet tegen mijn ex-leraar .

Rating enkel : 2.7363 Rating dubbel: 2.3214

.
pi_29970731
Haha..Dat is nou grappig Ik had ook een trainer die zelf een 1.8 ranking had of zo, dat was ook altijd leuk als hij ons (toen 7tjes en 8jes) uitdaagde voor een potje 3 tegen 1 of zo...of hij spelend met links etc. (meestal wonnen we dat nog wel hoor )

Over die trillingen, tsja, er zijn natuurlijk meerdere oorzaken voor een blessure, maar in dit geval denk ik toch dat het invloed heeft gehad Vroeger had ik er nooit last van en toen gebruikte ik toevalligerwijs een demper
  donderdag 25 augustus 2005 @ 21:09:27 #227
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_29971002
Een demper zal niet veel effect hebben op je arm, het geeft alleen een andere feeling. Dat komt omdat een demper alleen werkt als je de bal precies in het midden raakt, en dat gebeurt zelden.

Ik zou eerder eens je techniek laten nakijken door een goede gediplomeerde leraar en je je bij een goede tenniszaak een racket laten aanmeten dat bij je swing past. Ik zou sowieso eens kijken of je grip niet te klein is.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 21:13:41 #228
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_29971177
Een demper heeft vangt maar weinig trillingen op. Belangrijker zijn dunne snaren, niet te veel kilos (28,5 is heel erg veel als je niet ongelooflijk gespierd bent) en een stijf racket.
pi_29980241
Kheb een Dunlop 200G, opzich best een stijf racket. M'n beide rackets zijn nu al weg voor de 26kg...

Trouwens, zo'n demper is echt alleen maar voor het geluid hoor. Je kan toch ook niet verwachten dat zo'n rubber dingetje hele trillingen naar je arm dempt.

XL: Ik ben precies hetzelfde als jij waarschijnlijk. Ik ben dan in Oktober vorig jaar begonnen (na 6 jaar niet tennissen en dáárvoor 6 jaar wel tennis) en ook heel fanatiek, het liefst elke dag tennissen.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:41:41 #230
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29981185
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 00:21 schreef MarkG het volgende:
Kheb een Dunlop 200G, opzich best een stijf racket. M'n beide rackets zijn nu al weg voor de 26kg...

Trouwens, zo'n demper is echt alleen maar voor het geluid hoor. Je kan toch ook niet verwachten dat zo'n rubber dingetje hele trillingen naar je arm dempt.

XL: Ik ben precies hetzelfde als jij waarschijnlijk. Ik ben dan in Oktober vorig jaar begonnen (na 6 jaar niet tennissen en dáárvoor 6 jaar wel tennis) en ook heel fanatiek, het liefst elke dag tennissen.
Ik heb 13 jaar niet gespeeld he...
Ik weet niet hoe oud je bent? Maar ik stopte dus voor mijn puberteit (spierontwikkeling).
Wat is nu je rating en ervaring?
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 01:06:13 #231
75556 erkel
back from Dagestan
pi_29982165
Zo wtf, ineens dikke stormloop hier
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 11:29 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

The horror .

Nice pictures Crizz...van mezelf heb ik maar weinig actiefoto's. Ik weet niet eens hoe ik speel of hoe het eruit ziet, misschien maar beter ook
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 16:47 schreef Norrage het volgende:

[..]

Net boven je elleboog dus? Ik heb datzelfde probleem als ik erg veel tennis achter elkaar! Ik zou niet weten hoe ik het moet oplossen maar ik denk dat het enigszins te maken heeft met mijn niet optimale techniek.
Ik heb vorig jaar ook veel last gehad van mijn arm na een week lang elke dag intensief tennissen, soms in halve en finales zelfs pinnstillers moeten slikken. Dag erna of de avond zelf denk je dan, als mijn arm er maar niet vanaf valt.
Dit jaar heb ik ergens een bijbaantje waar ik veel met mijn armen moet werken en dus zeg maar wat krachttraining doe. En dat helpt wel, veel minder last van arm na veel en intensief getennist te hebben.

morgen kwartfinale 6....
Weisst
pi_29988614
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 21:09 schreef nickybol het volgende:
Een demper zal niet veel effect hebben op je arm, het geeft alleen een andere feeling. Dat komt omdat een demper alleen werkt als je de bal precies in het midden raakt, en dat gebeurt zelden.

Ik zou eerder eens je techniek laten nakijken door een goede gediplomeerde leraar en je je bij een goede tenniszaak een racket laten aanmeten dat bij je swing past. Ik zou sowieso eens kijken of je grip niet te klein is.
Mjah dan is het misschien geestelijk
Maar dat laatste ga ik inderdaad sowieso wel doen, en krachttraining is het andere...(dat wil ik sowieso, ook om andere redenen)
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:43:13 #233
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_29993874
Als je krachttraining gaat doen, zoek dan in godsnaam een conditietrainer die verstand heeft van tennis en het liefst het grootste deel van zijn geld in tennis verdient. Er zijn een heleboel fitnessinstructeurs die menen wel iets van tennis af te weten, geloof ze niet. Tennis is iets compleet anders. En ga ook niet zelf zitten aanklooien in een sportschool. Dingen als bankdrukken heb je niets aan...
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:46:06 #234
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_29993975
Wat ik hier trouwens ook lees over van 0 dagen per week naar 7 dagen per week tennis, sja dan kun je natuurlijk ook blessures verwachten. Je loop toch ook geen marathon zonder in jaren een kilometer gelopen te hebben?
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:02:24 #235
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30009159
Morgen halve finale dubbel.... De favorieten zitten in de andere helft van het schema, althans dat vinden ze zelf. Ik kan me voorstellen dat ze de nummer 2 geplaatst niet zo hoog inschatten, maar ik heb toch ook sterk de indruk dat ze ons niet kennen. Wij dus morgen tegen de nummer 2 geplaatst, zie het eigenlijk wel zitten. Ik heb de helft van dat team met 6-3, 6-0 in de enkel uitgeschakeld. Uiteraard wel de 'zwakke' helft.
pi_30011217
2-6 6-0 6-2 gewonnen , morgen 21:45 de halve.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:44:18 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30015346
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 00:21 schreef MarkG het volgende:
Das niet waar.
Een gewone rubbere demper haalt een heel klein btje trilling weg en is voornamelijk voor het geluid, maar een goeie geldemper doet wel degelijk meer.
pi_30022836
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 22:03 schreef Chriz2k het volgende:
2-6 6-0 6-2 gewonnen , morgen 21:45 de halve.
Haha, van je ex-leraar? Dat doe je wel netjes als hij een bijna 2-tje is Of was ie ook ex-tennisser?
Leuke setstanden trouwens
pi_30025969
Hallo een een vraagje tussendoor over dat 'nieuwe' systeem: kun je voor toernooien ook hoger inschrijven dan je ranking en hoeveel mag dat schelen (bijv alleen HE7 als je 8 bent of ook HE6)?..
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:12:20 #240
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30026153
Je kunt je overal voor inschrijven, maargoed soms hebben toernooien daar zelf regels voor, maar die staan dan wel duidelijk aangegeven. Uiteraard niet boven je speelsterkte inschrijven.

Komakie: een geldemper doet wel iets meer, maar nog is het effect minimaal.
pi_30026454
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 10:28 schreef Norrage het volgende:

[..]

Haha, van je ex-leraar? Dat doe je wel netjes als hij een bijna 2-tje is Of was ie ook ex-tennisser?
Leuke setstanden trouwens
Natuurlijk niet, gek .

Dit is nog een toernooi in de 5.
pi_30026564
nickybol thnx
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:20:37 #243
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30027915
Als jullie meer willen weten over trillingen van het slaan van tennisballen en de effecten daarvan op het lichaam staat hier een interessant artikel: http://www.coachesinfo.com/category/tennis/183/

Waaronder deze zin:
quote:
Research has also shown that string damping devices do not affect loading on the body. String dampers are just effective in stopping the high-frequency and lower energy vibrations of strings that create the "ping" or "pop" sounds of impact.
pi_30027962
Dus als ik zeg dat ik het lekkerder vindt spelen zonder demper dan met zit dat in mijn hoofd?
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:55:38 #245
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30028840
Misschien geeft het je een ander speelgevoel, maar het heeft geen effect op de trillingen. Spelen zonder demper is dus niet slechter, maar kan wel een ander gevoel geven wat jij fijner of minder fijn vindt.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:26:20 #246
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30032936
Pfff...

Gelukkig komt het einde van het wedstrijdseizoen eraan, zoals het de laatste weken gaat is het niet echt leuk. Grootste probleem is dat ik mijn service niet op de rails krijg.

Vandaag verloren in de halve finale met 6-4, 6-3 (2x gebroken op mijn service)
Vandaag verloren in de eerste poulewedstrijd (verkorte sets) 4-1, 4-1 (2x gebroken op mijn service)

Beide heren dubbel.

Vanavond nog een wedstrijd. Tweede partij waren erg sterke tegenstanders (beide ruimschoots 6, bijna 5 op ranking). Was een leuke partij, maar we kwamen tekort. Eerste partij was een drama.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:24:57 #247
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30034767
Zorg dat je de sleutel van het materiaalhok krijgt en een bak met ballen mag gebruiken en dan elke dag een half uur oefenen op je service. Zorg dat je goed weet wat de aandachtspunten zijn bij de service, en als het mogelijk is, film jezelf zodat je het later kunt terugzien, dan zie je toch weer een heleboel dingen die je normaal niet ziet. En je kunt natuurlijk altijd de videos hier posten zodat wij er naar kunnen kijken.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:33:13 #248
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30034966
Toegang tot een doos ballen heb ik wel, ik ga er eerst mee naar een leraar. Wie weet zit er iets fout in de basis. Eigenlijk word ik veelal geroemd om technisch mooi spel. Vanaf volgende week zijn er gelukkig weer lessen op de uni.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:31:50 #249
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30036271
De service is helemaal niet zo belangrijk als dat je denkt. Tenminste, niet op jou niveau.
Zorg er gewoon voor dat je service in is en dat de rest van je veldspel beter verzorgd wordt zodat je daar niet meer op verliest.
Dat is veel belangrijker dan je service. Maar dat moet eerst uit je hoofd.

Lees voor de grap "Lelijk Winnen" eens een keer.
Staan heel veel nuttige tips in over dat soort dingen. Ik heb er dit seizoen veel van geleerd en ik heb hem nog niet eens helemaal uit
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:48:25 #250
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30036759
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 19:31 schreef Komakie het volgende:
De service is helemaal niet zo belangrijk als dat je denkt. Tenminste, niet op jou niveau.
Zorg er gewoon voor dat je service in is en dat de rest van je veldspel beter verzorgd wordt zodat je daar niet meer op verliest.
Dat is veel belangrijker dan je service. Maar dat moet eerst uit je hoofd.

Lees voor de grap "Lelijk Winnen" eens een keer.
Staan heel veel nuttige tips in over dat soort dingen. Ik heb er dit seizoen veel van geleerd en ik heb hem nog niet eens helemaal uit
Dat boek ga ik zeker lezen. Had ik al besloten na eerdere aanbevelingen van jou.

Mijn service is in zoverre belangrijk dat ik geen dubbele fouten kado mag doen. Tegenwoordig speel ik wedstrijden waarin ik er 3 tot 4 in een game prop. Ik schaam me teveel om de tweede onderhands te doen (al zou het rendement idioot veel hoger zijn). Eerste service is eigenlijk best goed... tweede hetzelfde doen durf ik niet goed. De eerste sla ik eigenlijk wel 60% van de tijd goed en daarvan is ongeveer 50% direct punt. Voor de zomer sloeg ik hele wedstrijden niet 1 dubbele fout. Het probleem zit hem misschien wel tussen mijn oren. Bij het inserveren heb ik de perfecte tweede service. Veel zijspin en altijd goed, half hard....

Normaal gesproken ben ik mentaal ook niet zwak, maar wat ik zeg. De laatste drie weken zijn een drama. Positieve punten zijn er gelukkig ook, mijn volley groeit ontzettend hard de laatste weken (veel dubbelen). Na vanavond een tijdje geen echte wedstrijden meer, ik denk dat het me goed gaat doen. Ben dan ook weer enkele maanden weg uit de regio waar ik speel. Als herboren weer terug. Mijn trainingsnivo in de studentenstad is gelukkig ook veel hoger dan het wedstrijdnivo in het boerenland.

In de dubbel stond ik zojuist tegen een 6.1
Die kon rally's op vastigheid niet van me winnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')