Ik mag vanavond enkelen tegen de als vierde geplaatste native-french-court-speler.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 11:07 schreef Chriz2k het volgende:
Ik vind French Court ook kut ja.
Goed gedaan hoor Komakie
Ik ben trots op je.
Ik moet vandaag de 2e ronde ( 1e een bye) tegen een 6, moet wel te doen zijn hoop ik.
Zo is dat, geen probleem, extra vroeg heen gaan zodat als er een baan vrij is je nog een kwartiertje kunt gaan serveren ofzoquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:01 schreef XL het volgende:
[..]
Ik mag vanavond enkelen tegen de als vierde geplaatste native-french-court-speler.
Was er vanochtend al vroeg uit en gisteravond laat in... ik ga dus mooi even een middagtukkie doen en dan rol ik hem vanavond even op![]()
French court is vuil nep gravel....je kunt er niks mee. Ik heb er ook ooit eens een toernooitje op gespeeld, maar dat zal ook niet snel weer gebeuren.quote:
Word je nog 5 volgend jaar?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:57 schreef erkel het volgende:
[..]
French court is vuil nep gravel....je kunt er niks mee. Ik heb er ook ooit eens een toernooitje op gespeeld, maar dat zal ook niet snel weer gebeuren.
Van de week ook weer toernooitje aan het spelen. Ik moest zaterdag al eerste ronde in de 5 spelen, dus in het voor weekend. Toernooi was niet overbezet, dus was beetje vaag. Maar in 3-setter verloren, beetje jammer...had wel kansen, maar kon niet helemaal doordrukken...6-7 6-2 3-6 verloren. Kerel was wel goed, maar als ik hem tegen kom in de 6 zou ik hem wel kunne pakken denk ik.
In de 6 al 2 rondes verder....eerste ronde was 6-3 6-0, eitje zeg maar. tweede ronde ging moeizaam 6-7 6-3 6-1....kon weer niet helemaal doordrukken, kon de ballen niet lekker afmaken. Maar ja kwartfinale dus![]()
Jaah in de enkel wel zeer waarschijnlijk...ksta nu 5,35 ofzo. Maar die staat wel redelijk veilig. In de dubbel sta ik nu 5,75 met nog 1 toernooitje te gaan in de 6, duuuz dat is afwachten. Maar in de dubbel wil ik nog wel ff 6 blijven.quote:
The horrorquote:Op woensdag 24 augustus 2005 09:05 schreef Komakie het volgende:
Bij ons beginnen volgende week de clubkampioenschappen ik heb me ingeschreven voor maar 1 onderdeel.
De Gemengd Dubbel
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 11:29 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
The horror.
Ik heb trouwens nog wat actiefoto's van een paar maanden terug, wel een beetje van ver, maargoed.
http://www.primeserver.nl/media-archive/uploads/2908326.jpg
http://www.primeserver.nl/media-archive/uploads/92877197.jpg
http://www.primeserver.nl/media-archive/uploads/50323486.jpg
Zoals velenquote:
Zeker een extreme grip, extremer kan bijna nietquote:Op donderdag 25 augustus 2005 12:56 schreef Komakie het volgende:
Persoonlijk vind ik dit wel een vette foto
Alleen nog niet helemaal optimaal naar voren bewogen
Maar je ziet wel dat er redelijk wat vaart achter de bal zit
Je hebt trouwens best een extreme grip. Tenminste, ik heb niet zo'n hele extreme grip. Sla ook niet met belachelijk veel spin ofzo. hoewel ik het wel kan trouwens. Maar viel me gewoon op
En vette schoenen
Net boven je elleboog dus? Ik heb datzelfde probleem als ik erg veel tennis achter elkaar! Ik zou niet weten hoe ik het moet oplossen maar ik denk dat het enigszins te maken heeft met mijn niet optimale techniek.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:32 schreef MarkG het volgende:
Hey XL, wat is nou je rating voor het enkelspel?
Weet iemand trouwens wat je het beste kunt doen als je telkens bij tennissen pijn net onder je bicep krijgt (en het wordt een beetje doorgestraald naar je elleboog) in je arm waar je mee tennist? Ik laat zoiezo mijn racket iets lichter bespannen (nu 28,5kg)... iemand nog tips?
Ben pas in mei begonnen. Officieel ben ik dus 9.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:32 schreef MarkG het volgende:
Hey XL, wat is nou je rating voor het enkelspel?
Weet iemand trouwens wat je het beste kunt doen als je telkens bij tennissen pijn net onder je bicep krijgt (en het wordt een beetje doorgestraald naar je elleboog) in je arm waar je mee tennist? Ik laat zoiezo mijn racket iets lichter bespannen (nu 28,5kg)... iemand nog tips?
Goed advies! Ik ga ook eens een demper aanschaffen. Vroeger had ik er nooit last van en nu ineens wel, komt denk ik wel redelijk door het gebrek en demping waarschijnlijk.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:53 schreef Komakie het volgende:
Als ik veel getennist heb dan heb ik ook altijd wat last van me biceps. Daarnaast is die 28.5kg niet echt nodig lijkt me? Ik bespan me racket al jaren op 26kg en dat werkt prima.
Misschien dat het ook helpt omdat je dan ietsje minder trilling op je arm krijgt.
Ik heb trouwens dan ook een beetje last in me onderarm. Aan de bovenkant.
Zoals jij het nu aangeeft lijkt het mij gewoon een stukje spierpijn en misschien iets wat irritatie aan je aanhechting van die spier.
btw goeie demper helpt ook een beetje. Zo'n demper met gel erin. Gebruik ik al jaren
Of gewoon een elastiek erin weven werkt hetzelfde
Btw Chris. Mijn schoenen gaan standaard na een tijdje stuk(en goed stuk ook
)
Ik heb 13 jaar niet gespeeld he...quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:21 schreef MarkG het volgende:
Kheb een Dunlop 200G, opzich best een stijf racket. M'n beide rackets zijn nu al weg voor de 26kg...
Trouwens, zo'n demper is echt alleen maar voor het geluid hoor. Je kan toch ook niet verwachten dat zo'n rubber dingetje hele trillingen naar je arm dempt.
XL: Ik ben precies hetzelfde als jij waarschijnlijk. Ik ben dan in Oktober vorig jaar begonnen (na 6 jaar niet tennissen en dáárvoor 6 jaar wel tennis) en ook heel fanatiek, het liefst elke dag tennissen.
Nice pictures Crizz...van mezelf heb ik maar weinig actiefoto's. Ik weet niet eens hoe ik speel of hoe het eruit ziet, misschien maar beter ookquote:Op donderdag 25 augustus 2005 11:29 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
The horror.
Ik heb trouwens nog wat actiefoto's van een paar maanden terug, wel een beetje van ver, maargoed.
http://www.primeserver.nl/media-archive/uploads/92877197.jpg
http://www.primeserver.nl/media-archive/uploads/50323486.jpg
Ik heb vorig jaar ook veel last gehad van mijn arm na een week lang elke dag intensief tennissen, soms in halve en finales zelfs pinnstillers moeten slikken. Dag erna of de avond zelf denk je dan, als mijn arm er maar niet vanaf valt.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Net boven je elleboog dus? Ik heb datzelfde probleem als ik erg veel tennis achter elkaar! Ik zou niet weten hoe ik het moet oplossen maar ik denk dat het enigszins te maken heeft met mijn niet optimale techniek.
Mjah dan is het misschien geestelijkquote:Op donderdag 25 augustus 2005 21:09 schreef nickybol het volgende:
Een demper zal niet veel effect hebben op je arm, het geeft alleen een andere feeling. Dat komt omdat een demper alleen werkt als je de bal precies in het midden raakt, en dat gebeurt zelden.
Ik zou eerder eens je techniek laten nakijken door een goede gediplomeerde leraar en je je bij een goede tenniszaak een racket laten aanmeten dat bij je swing past. Ik zou sowieso eens kijken of je grip niet te klein is.
Das niet waar.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:21 schreef MarkG het volgende:
Trouwens, zo'n demper is echt alleen maar voor het geluid hoor. Je kan toch ook niet verwachten dat zo'n rubber dingetje hele trillingen naar je arm dempt.
Haha, van je ex-leraar? Dat doe je wel netjes als hij een bijna 2-tje isquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:03 schreef Chriz2k het volgende:
2-6 6-0 6-2 gewonnen, morgen 21:45 de halve.
Natuurlijk niet, gekquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 10:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
Haha, van je ex-leraar? Dat doe je wel netjes als hij een bijna 2-tje isOf was ie ook ex-tennisser?
Leuke setstanden trouwens
quote:Research has also shown that string damping devices do not affect loading on the body. String dampers are just effective in stopping the high-frequency and lower energy vibrations of strings that create the "ping" or "pop" sounds of impact.
Dat boek ga ik zeker lezen. Had ik al besloten na eerdere aanbevelingen van jou.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:31 schreef Komakie het volgende:
De service is helemaal niet zo belangrijk als dat je denkt. Tenminste, niet op jou niveau.
Zorg er gewoon voor dat je service in is en dat de rest van je veldspel beter verzorgd wordt zodat je daar niet meer op verliest.
Dat is veel belangrijker dan je service. Maar dat moet eerst uit je hoofd.
Lees voor de grap "Lelijk Winnen" eens een keer.
Staan heel veel nuttige tips in over dat soort dingen. Ik heb er dit seizoen veel van geleerd en ik heb hem nog niet eens helemaal uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |