quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 19:31 schreef Komakie het volgende:De service is helemaal niet zo belangrijk als dat je denkt. Tenminste, niet op jou niveau.
Zorg er gewoon voor dat je service in is en dat de rest van je veldspel beter verzorgd wordt zodat je daar niet meer op verliest.
Dat is veel belangrijker dan je service. Maar dat moet eerst uit je hoofd.
Lees voor de grap "Lelijk Winnen" eens een keer.
Staan heel veel nuttige tips in over dat soort dingen. Ik heb er dit seizoen veel van geleerd en ik heb hem nog niet eens helemaal uit
![]()
Dat boek ga ik zeker lezen. Had ik al besloten na eerdere aanbevelingen van jou.
Mijn service is in zoverre belangrijk dat ik geen dubbele fouten kado mag doen. Tegenwoordig speel ik wedstrijden waarin ik er 3 tot 4 in een game prop. Ik schaam me teveel om de tweede onderhands te doen (al zou het rendement idioot veel hoger zijn). Eerste service is eigenlijk best goed... tweede hetzelfde doen durf ik niet goed. De eerste sla ik eigenlijk wel 60% van de tijd goed en daarvan is ongeveer 50% direct punt. Voor de zomer sloeg ik hele wedstrijden niet 1 dubbele fout. Het probleem zit hem misschien wel tussen mijn oren. Bij het inserveren heb ik de perfecte tweede service. Veel zijspin en altijd goed, half hard....
Normaal gesproken ben ik mentaal ook niet zwak, maar wat ik zeg. De laatste drie weken zijn een drama. Positieve punten zijn er gelukkig ook, mijn volley groeit ontzettend hard de laatste weken (veel dubbelen). Na vanavond een tijdje geen echte wedstrijden meer, ik denk dat het me goed gaat doen. Ben dan ook weer enkele maanden weg uit de regio waar ik speel. Als herboren weer terug. Mijn trainingsnivo in de studentenstad is gelukkig ook veel hoger dan het wedstrijdnivo in het boerenland.
In de dubbel stond ik zojuist tegen een 6.1
Die kon rally's op vastigheid niet van me winnen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich
| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich binen de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"