Pas maar op! Staks moet je ook weer gaan mix-dubbelenquote:Op zondag 24 juli 2005 23:06 schreef Komakie het volgende:
Ohw trouwens... ik heb nog gezoend met de barmedewerkster op het open toernooi van onze eigen vereniging (waar ik niet mee deed). Dus heb dubbel gescoord dit weekend wahahaha
brrrrrrrr.....quote:Op maandag 25 juli 2005 09:17 schreef XL het volgende:
[..]
Pas maar op! Staks moet je ook weer gaan mix-dubbelen![]()
Het lekkerste kantinebiertje bij ons is een fluitje hoegaarden met 10 vingers schuimquote:Op maandag 25 juli 2005 11:47 schreef Komakie het volgende:
Gelukkig kan ze zelf niet tennissen. Ze kan beter bier tappen (en dat zegt meer over haar tenniskwaliteiten dan over haar bier tappen want ze is een ramp met fluitjes)
hmmm die 10 vingers schuim is geen probleem voor haarquote:Op maandag 25 juli 2005 19:07 schreef XL het volgende:
[..]
Het lekkerste kantinebiertje bij ons is een fluitje hoegaarden met 10 vingers schuim![]()
Komend seizoen???? weet je hoe lang dat nog duurt. Het seizoen is in volle gangquote:Op donderdag 28 juli 2005 16:56 schreef zjroentje het volgende:
Komend seizoen haal ik de Heads ook weer eens onder het stof vandaan.
Vreemd dat ik idd seizoen typ.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:32 schreef Komakie het volgende:
[..]
Komend seizoen???? weet je hoe lang dat nog duurt. Het seizoen is in volle gang
ohw okquote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:36 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Vreemd dat ik idd seizoen typ.
Maar ik bedoel dus rond september, als het college "seizoen" weer begint.
hahaquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 19:30 schreef XL het volgende:
Helaas tegen de verwachting in niet als eerste geplaatst deze week.
Wel kans op een droomfinale, wij mogen in de halve finale degene uitschakelen die wel als eerste geplaatst zijn.... Dat is kassa voor mijn rating, we kunnen ze zo hebben en ze hebben echt wel te laag ingeschreven. Helaas voor hun wij ook...
Voor onze droomopponenten is de weg naar de finale vrij. Ik heb er zin in.
Ik heb nog steeds gewoon een demper in mijn racket zitten. Daar ben ik vroeger mee begonnen en daarom doe ik het eigenlijk nog steeds. Je hebt heel wat minder trillingen en het geeft een ander geluid. Ik heb zo'n langwerpige met gel erin. Die zijn erg goed.quote:Op maandag 8 augustus 2005 16:14 schreef XL het volgende:
en vandaag als verjaardagskado in de uitverkoop een nieuw racket uitgezocht.
Een Babolat Pure Drive Team
Mooi dingetje, al zeg ik het zelf.
Mijn volgende partij is zaterdag pas. Dus ik kan nu gaan overwegen om als een gek te gaan spelen met dat nieuwe racket zodat ik er zaterdag een wedstrijd mee kan gaan spelen. Ik kan ook tot zondag wachten, dan heb ik vervolgens 2 weken om over te stappen alvorens er weer 'echte' wedstrijden aankomen. De laatste optie is het wedstrijdseizoen uitspelen op het oudje en half september te gaan switchen. Het oudje is alleen echt een oudje, de gripmaat is helemaal verkeerd voor me. Je kunt hem alleen met twee handen optillen zo zwaar is hij enz enz.
Ik heb ook geen idee hoe lang het switchen van racket nodig heeft. Misschien is het met een paar uurtjes wel bekeken. De verschillen tussen blad en bespanning zijn niet groot, vooral gewicht en gripmaat zijn anders. De demping is natuurlijk veel beter. Waar ik thuis pas aan dacht en wat ik dus niet gevraagd heb. In mijn oudje zit een losse demper, is dat nog gebruikelijk bij nieuwe rackets. Ik heb er 3 ballen mee tegen een muur geslagen en ik miste hem daarbij niet??? Denk ik, anders had ik er daar wel aan gedacht ipv thuis.
Je moet geen racket kopen omdat iemand anders ermee speelt die ongeveer hetzelfde spel heeft. Roddick en Safin zijn allebij hardhitters maar hebben totaal verschillende rackets (Babolat Pure Drive en Head LM Prestige)quote:Op maandag 8 augustus 2005 18:21 schreef erkel het volgende:
Ik heb net mijn eerste toernooi van de zomervakantie achter de rug en het was redelijk succesvol!
Het was eigenlijk ook een soort vakantieweekje voor me, want ik heb er ook gekampeerd met een tennismattieDus naast het tennis kwam er ook veel tennis en weinig slaap aan te pas, daarom ben ik nog wel redelijk tevreden met het resultaat.
In de HE6 tot halve finale gered 6-2 6-1 afgetikt(zondags 9 uur was de wedstrijd gepland
)
In de HD6 hebben we het tot de finalepoule geschopt, nadat we in de voorronde poule 2e geplaatst koppel met 6-0 7-5 van de baan geveegd hadden![]()
Alleen kzit nog met een probleem, namelijk mijn racket. Net gekocht, maar ik ben er niet tevreden mee. Dus ik ga nieuw racket kopen, waarschijnlijk een Head. Hoor daar goeie verhalen over en zie veel gasten met ongeveer zelfde speelstijl als mij er mee spelen, duuuuuz!!
Over 2 en 3 weken volgende toernooien, dat ga ik nog maar ff spelen met mijn oude racket![]()
Ja ik bedoelde ook niet dat ik het eerste beste Head-racket zou gaan kopen. Ik was wel van plan om via internet of iets anders een paar Head rackets te gaan testen (die Liqiud Metal had ik al in gedachten).quote:Op maandag 8 augustus 2005 22:40 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je moet geen racket kopen omdat iemand anders ermee speelt die ongeveer hetzelfde spel heeft. Roddick en Safin zijn allebij hardhitters maar hebben totaal verschillende rackets (Babolat Pure Drive en Head LM Prestige)
Als je een nieuw racket gaat kopen moet je gewoon een testracket nemen van een goeie shop. Daar ga je mee tennissen en vergelijken met andere rackets. Je merkt snel genoeg wat je het lekkerste vind. Het is echt niet zo dat alleen goede spelers het verschil voelen.
Head heeft een heleboel verschillende rackets voor heel veel verschillende speltypes dus je kunt niet zomaar zeggen dat een head goed is.
Je moet er gewoon tijd voor nemen. Ga een maandje ofzo testen. Als het seizoen afgelopen is. Soms heb je dan ook nog wel leuke aanbiedingen. Je gaat dat racket toch zeker iets van 4 jaar gebruiken dus je wilt er later geen spijt van krijgen.
Steek er wat tijd in om te kijken wat je zelf lekker vindt en je zult verbaast staan van het resultaat
Ja joh....quote:Op maandag 8 augustus 2005 22:40 schreef Komakie het volgende:
Roddick en Safin zijn allebij hardhitters maar hebben totaal verschillende rackets (Babolat Pure Drive en Head LM Prestige)
Als je eerst met een oud zwaar racket hebt gespeeld zal het wel een heel verschil zijn ja.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 13:51 schreef XL het volgende:
Ik heb er mee gespeeld en het is een wereld van verschil.
Het was wel weer opkunstgras
dat maakt ook wat verschil natuurlijk.
Ik heb het gevoel dat ik veel meer comfort en controle heb over mijn ballen. Veel controle heeft echter ook meer techniek nodig, want als ik niet concentreer vliegen ze alle kanten op. Ik sla er ook veel harder mee.... al met al ben ik tevreden en switch ik denk ik per direct. Zaterdag de halve finale.
Ze zijn uitgeschakeld. Beetje jammer...quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 19:30 schreef XL het volgende:
Helaas tegen de verwachting in niet als eerste geplaatst deze week.
Wel kans op een droomfinale, wij mogen in de halve finale degene uitschakelen die wel als eerste geplaatst zijn.... Dat is kassa voor mijn rating, we kunnen ze zo hebben en ze hebben echt wel te laag ingeschreven. Helaas voor hun wij ook...
Voor onze droomopponenten is de weg naar de finale vrij. Ik heb er zin in.
Eerst winnen, dan grote mond he niet andersomquote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:10 schreef XL het volgende:
[..]
Ze zijn uitgeschakeld. Beetje jammer...
Nu zijn we helemaal torenhoog favoriet...
Volgens mij zijn wij zo ontzettend favoriet dat we de dinerbonnen die er onder andere te winnen zijn best voor de finale mogen innen.
![]()
quote:
hehe wacht maarquote:
Achteraf is dat niet leuk meer, lekker bluffen en vervolgens waarmakenquote:
Halve finale winnen en dan een walk-over geven voor de finale. Een walk-over kost je geen punten voor je rating, halve finale opzettelijk verliezen wel. Omdat geen enkel toernooi een walk-over als finale wil heb je kans dat je zaterdagavond kunt spelen. Ik heb ook toernooien gezien waarbij je op zaterdag finales mag spelen als je uit geloofsovertuiging niet op zondag wil..... zoiets zou bij mij een leugentje om bestwil betekenen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:35 schreef nickybol het volgende:
Ik zit met een dilemma. Ik zit nu in een toernooi waarin ik zeer waarschijnlijk de finale ga bereiken, die op zondag is. Het probleem is dat ik op zondag de hele dag niet beschikbaar ben. Wat kan ik nou beter doen, de halve tanken of een walkover geven voor de finale. En wat voor een consequenties zal zon walkover hebben?
Ik ken ook wat mensen die niet te snel veel beter willen worden, maar volgens mij leer je er enorm van. Heb daar dan ook altijd discussie over met ze....quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:23 schreef Chriz2k het volgende:
Mijn rating is nu trouwens 4,8 , dat betekent dat ik 4 zou worden volgend jaar, maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet.
Ik weet dat het niet beleefd is eigenlijk. Had ook eigenlijk helemaal niet verwacht de finale te halen, maar het toernooi is zo zwakbezet....quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:13 schreef Norrage het volgende:
Het is sowieso vrij onfatsoenlijk om mee te doen aan een toernooi als je er in het finale weekend niet kan zijn. Ze zeggen ook altijd bij de inschrijving dat je dat weekend moet vrijmaken! Zelfs als je denkt dat je zo slecht bent dat je die finales toch niet haalt...Vroeger had ik ook een keer volledig onverwacht de finale gehaald,.Ik kon toen op zich wel, maar het kwam niet supergoed uit. We hadden bezoek en zo, maar die hebben toen wel een mooie wedstrijd gezien
Maar als het al echt niet kan dan is wat XL zei het verstandigst.
Met 4.8 4 wordenquote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:23 schreef Chriz2k het volgende:
Mijn rating is nu trouwens 4,8 , dat betekent dat ik 4 zou worden volgend jaar, maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet.
Dat klopt, maar ik heb nog 0.2 punten compensatie vanwege mijn leeftijd, ik zal eventjes opzoeken waar die normeringen staan.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:42 schreef Komakie het volgende:
[..]
Met 4.8 4 worden
Lijkt me stug. Meestal wordt je pas met 4.5 of 4.4 uiteindelijk 4.
Ik zou het iig vreemd vinden.
Ik zelf ben als nog ingeloot voor een toernooi deze week. Had ff geen tijd om te reageren
ik was eerst uitgeloot, maar nu was er iemand uitgevallen dus kon ik nog aan de HE4 mee doen.
Eerste ronde makkelijk gewonnen (4.3), 2de ronde in 3 sets van de 2de geplaatst gewonnen (3.7) en gisteren in de kwart finale gewonnen (4.4). Nu zaterdag halve finale. Waarschijnlijk tegen een jongen waar ik dit jaar al eens van verloren heb, maar volgens mij moet ik hem wel kunnen hebben. Speel nu beter dan vorige keer
hmmm dan zou het idd wel kunnen. Die 0.2 heb ik uiteraard niet meegerekend (ik ben natuurlijk ook al een oude man in dat opzichtquote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:43 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik heb nog 0.2 punten compensatie vanwege mijn leeftijd, ik zal eventjes opzoeken waar die normeringen staan.
http://www.knltb.nl/Competities/dss2005.html <- Dat is van 2005, maar ik denk dat er niet veel aan veranderd zal worden...
Nou, voor een kleine, maandelijkse vergoeding is daar toch wel over te praten?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:00 schreef Komakie het volgende:
[..]
hmmm dan zou het idd wel kunnen. Die 0.2 heb ik uiteraard niet meegerekend (ik ben natuurlijk ook al een oude man in dat opzicht)
Maar het is niet elk jaar hetzelfde he. Die rating bedoel ik. Het kan iets aangepast worden omdat de KNLTB niet wil dat er te veel spelers in 1 categorie komen. eigenlijk bepaald de KNLTB nu wie er wel omhoog gaat en wie niet. Terwijl vroeger het feitelijk was wanneer je over ging of niet.
btw ik speel deze week dat toernooi en dat is op de vereniging waar ik als jeugdspeler gespeeld heb. Ik ben daar toen weggegaan omdat de TC (die de competitie regelt) een beetje irritant aan het doen was (lang verhaal)
Nu ben ik daar dus terug en heb ik in 3 rondes ook 3x iemand van die vereniging verslagen. En ook niet de minsten. 1 speelt in zondag heren 1 3de klasse, 1 speelt er in zondag mixed 1 4de klasse. En ze gaan er allemaal aan
Ze hebben al gevraagd waarom ik niet terug kom enzo
Er zijn dus verenigingen waar je als 1 of 2 speler gewoon gratis lid kunt worden en gratis training krijgt als je daar competitie komt spelen. Met goeie 3 spelers gebeurd dat ook wel eens geloof ik.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:56 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Nou, voor een kleine, maandelijkse vergoeding is daar toch wel over te praten?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |