Dit is een vervolg op
Doe hier een aantal voorspellingen voor 2004 en daarom zal ik mijn post van daar over 2005 nog maar eens hier neerzetten:
Mijn voorspellingen (vooral niet the obvious gaan maken)
1. Wat betreft de wereld in het algemeen: Osama bin Laden wordt gevangen. Saddam wordt berecht. Amerika krijgt het steeds zwaarder op het internationale terrein en begint een nieuwe vorm van "splendid isolation". Een nieuwe weapons-race begint naar aanleiding van een nieuwe ontdekking van Rusland.
2. Nederland: de economie gaat (duh) wat minder (niet al te erg), maar door een grote sociale onzekerheid gaat het politiek slecht. De opschuiving naar rechts doet de polarisatie binnen onze gemeenschap toenemen. Er zullen met regelmaat racistische aanslagen worden gepleegd, kerken, moskeeen en synagoges zijn nergens heilig.
3. Bekende mensen: ach die boeien me toch niet zo.
4. Technologie: de eerste gekloonde mens wordt voorbereid. Dat betekent dat de zwangerschap officieel is, maar de geboorte/keizersnee zal pas 2006 zijn.
5. En nog wat geks: In verband met de slechte economie in amerika zal de euro medio 2005 (zomer) tot een record van 1,50 dollar per euro stijgen.
Zo, daarmee moeten we weer een jaartje verder kunnen. Komt het niet uit, dan is het niet zo slecht met de wereld afgelopen. Komt het wel uit, ben ik de nieuwe nostradamus. Win-win zo zie ik het!