abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23528017
Ja, een wijven topic. Heren, lees, beslis en ren, ren weg!

Sex & The City, er is een apart topic, maar ik ga generaliseren.
De laatste twee afleveringen. Net is de ene laatste afgelopen en met tranen in de ogen zit ik naar de tv te staren. Carrie, Big ., the girls ... de stomme Rus .
Als ik nu al met tranen zit, alle vorige seizoenen die in je achterhoofd meespelen, hoe moet het dan volgende week? Nooit meer S&tC ... Weer een leegte in mijn persoonlijke tv-gids.

Season finale, Buffy the Vampire Slayer ... -> janken. Leegte, wat zonder Buffy? Zonder de corny grapjes? De geweldige Willow ...
Season finale Friends ... -> janken. Wat een leegte!! 10 jaar was? 10 jaar lang Friends, wachten op de volgende seizoenen.

Dan ook nog het einde van Angel ... niet zo lang gedraaid als de andere serie's, maar 'eej, het is Angel . Met Spike ...
Dat was trouwens een bar slechte season finale ... maar toch een afscheid waar ook wel een tissue of wat doorheen zijn gegaan.

Ally MacBeal is alweer wat langer geleden en minder heftig. Maar als je dan op een dronken zaterdagochtend het nog een keer ziet, ja, dan wil het wel ...

De strikvraag: ligt het aan mij (ons) vrouwen? De hormonen? Worden de season finales altijd uitgezonden als je lekker aan het PMSen bent? Zijn we zo gevoelig voor goedkope, doorzichtige gefabriceerde emoties van Hollywood? Of is het gewoon in een periode kunnen genieten van de meest opvallende en basic emoties die een mensen, ieder mens, meemaakt in zijn/haar leven?

Nog een week ... dan kan ik weer afscheid nemen van een groep mensen die niet ech bestaan, die niets voor mij betekenen in het echte leven, maar die ik toch zal missen als een stel vrienden waarmee je zulke gezellige avonden hebt gehad.

[ Bericht 3% gewijzigd door on_air op 23-11-2004 22:40:04 ]
This is way beyond my remote concern of being condescending.
Anders of Niets
Luister Live
  dinsdag 23 november 2004 @ 22:20:03 #2
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_23528069
Oh.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_23528130
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:20 schreef Furby het volgende:
Oh.

.
Anders of Niets
Luister Live
  dinsdag 23 november 2004 @ 22:23:44 #4
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_23528275
Even bedankt voor het enigsinds verpesten van Friends voor mij, ik denk: ik lees het nog even door, ookalben ik een man, er staat toch dat ik het moet lezen, dus dat doe je dan, krijg je dit soort shit.

Series komen en gaan, niet zo melodramatisch hoor.
Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
pi_23528299
Mag ik niet reageren? Ik ben een half wijf.
For great justice!
  dinsdag 23 november 2004 @ 22:24:20 #6
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_23528300
"season endings"??? , doe dan de hele titel óf in t engels, óf in t nederlands
pi_23528329
Helemaal gelijk heb je. Vandaag was SatC ook al zo geweldig, ik hoop zo dat het goedkomt met Big, ik moest al bijna huilen toen ze zo met zn vieren aan tafel zaten. Echt zo erg dat het stopt .
  dinsdag 23 november 2004 @ 22:26:23 #8
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_23528371
't is maar een serie
pi_23528376
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:18 schreef on_air het volgende:
Zijn we zo gevoelig voor goedkope, doorzichtige gefabriceerde emoties van Hollywood?
Ja! Geweldig toch!
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_23528384
Oh.

[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_23528416
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:24 schreef Ruis het volgende:
"season endings"??? , doe dan de hele titel óf in t engels, óf in t nederlands
Owh, ja! Tof!
Jank *hier* om de laatste seizoens afleveringen ...
Dat bekt lekker.
Anders of Niets
Luister Live
pi_23528435
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:26 schreef imago het volgende:

[..]

Ja! Geweldig toch!
Ssstt.
Anders of Niets
Luister Live
pi_23528441
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:26 schreef MeneerGiraffe het volgende:
't is maar een serie
Nie-hiet! It is a way of life.
For great justice!
pi_23528459
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:26 schreef Knut het volgende:
Oh.

[afbeelding]
.
Anders of Niets
Luister Live
  dinsdag 23 november 2004 @ 22:30:36 #15
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_23528497
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:28 schreef on_air het volgende:

[..]

Ssstt.
En niet eens even je excuses aanbieden omtrent friends.
pi_23528514
Ik vind het jammer, er is nl. niks leuks voor in de plaats gekomen..enige meeleefseries zijn dan nog Gilmore Girls en ook E.R. maar verder..
pi_23528649
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:23 schreef Roa het volgende:
Even bedankt voor het enigsinds verpesten van Friends voor mij, ik denk: ik lees het nog even door, ookalben ik een man, er staat toch dat ik het moet lezen, dus dat doe je dan, krijg je dit soort shit.

Series komen en gaan, niet zo melodramatisch hoor.
Lieverd, het spijt me. Dat was niet de bedoeling. Maar als het het volgt op Yorin, ik neem aan dat je dat doet, dan zul je vast wel de aflevering hebben gezien waarin Chandler en Monica een huis hebben gekocht ... 1+1=3 ...

Ally verhuist ... Buffy's stadje werd opgeblazen (verhuizen?), Angel is zijn kantoor kwijt ...

Serie's komen en gaan hoor, niet zo melodramatisch ....
Anders of Niets
Luister Live
pi_23528721
quote:

-Spoiler_
Heb je nou zojuist het einde verklapt?
So be mine
And your innocence I will consume
clic
clic
pi_23528749
Gelukkig hou ik wel 1 keer in de maand Sex and the City avond met 3 vriendinnen . De hele avond en nacht dvd's kijken, het hele seizoen .
pi_23528755
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:37 schreef ZOWIEE het volgende:

[..]

Ja dus
So be mine
clic
clic
pi_23528802
Wat nog veel erger is: Radar gaat naar huis. Want z'n oom Ed is dood
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_23528836
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:37 schreef ZOWIEE het volgende:

[..]

Als jij even edit niet meer.
Anders of Niets
Luister Live
  dinsdag 23 november 2004 @ 22:43:57 #23
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_23528940
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:35 schreef on_air het volgende:

[..]

Lieverd, het spijt me. Dat was niet de bedoeling. Maar als het het volgt op Yorin, ik neem aan dat je dat doet, dan zul je vast wel de aflevering hebben gezien waarin Chandler en Monica een huis hebben gekocht ... 1+1=3 ...

Ally verhuist ... Buffy's stadje werd opgeblazen (verhuizen?), Angel is zijn kantoor kwijt ...

Serie's komen en gaan hoor, niet zo melodramatisch ....
Hehehe, ja, die kon ik terug verwachten natuurlijk. Maar ik volg het eigenlijk niet helemaal onwijs iedere week. Laatste paar weken dan weer wel, maar van dat huis wist ik niets.

In any case..... Succes. Open eventueel een topic in R&P
pi_23528953
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:40 schreef on_air het volgende:

[..]

Als jij even edit niet meer.
Ow met terugwerkende kracht ben ik het nu vergeten zeker
So be mine
clic
clic
pi_23529164
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:44 schreef ZOWIEE het volgende:

[..]

Ow met terugwerkende kracht ben ik het nu vergeten zeker
Zie bovenstaande excuses aan dinges .
Anders of Niets
Luister Live
pi_23534431
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:39 schreef Cynic het volgende:
Wat nog veel erger is: Radar gaat naar huis. Want z'n oom Ed is dood
Arme Radar.
Zonder hem is het toch niet hetzelfde/
Anders of Niets
Luister Live
pi_23540553
quote:
Op woensdag 24 november 2004 07:27 schreef on_air het volgende:

[..]

Arme Radar.
Zonder hem is het toch niet hetzelfde/
Precies!
Op de een of andere manier heb ik het nooit voor elkaar gekregen om alle afleveringen te zien. Dan mis ik er 1 of 2 en dan zijn er ineens allemaal mensen weg
Maar hoe vaker het herhaald wordt, des te completer mijn plaatje wordt
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_23548047
quote:
Op woensdag 24 november 2004 14:05 schreef Cynic het volgende:

[..]

Precies!
Op de een of andere manier heb ik het nooit voor elkaar gekregen om alle afleveringen te zien. Dan mis ik er 1 of 2 en dan zijn er ineens allemaal mensen weg
Maar hoe vaker het herhaald wordt, des te completer mijn plaatje wordt
De laatste aflevering is toch wel gauw twee tissue dozen waardig.
Anders of Niets
Luister Live
  woensdag 24 november 2004 @ 23:44:12 #29
22273 Dizer
Save the beard!
pi_23555679
Ik ben een man en toch ga ik posten

Ik mis:
Angel
X-Files
En het meest: BUFFY
Friends don't let friends remain beardless...
pi_23556079

Sex and the city. Ik zal het zó missen! Maarrr... herhalingen zijn ook fijn!
pi_23557854
quote:
Ja, een wijven topic. Heren, lees, beslis en ren, ren weg!

Sex & The City, er is een apart topic, maar ik ga generaliseren.
De laatste twee afleveringen. Net is de ene laatste afgelopen en met tranen in de ogen zit ik naar de tv te staren. Carrie, Big ., the girls ... de stomme Rus .
Als ik nu al met tranen zit, alle vorige seizoenen die in je achterhoofd meespelen, hoe moet het dan volgende week? Nooit meer S&tC ... Weer een leegte in mijn persoonlijke tv-gids.

[knipje ivm overzicht enzo]

De strikvraag: ligt het aan mij (ons) vrouwen? De hormonen? Worden de season finales altijd uitgezonden als je lekker aan het PMSen bent? Zijn we zo gevoelig voor goedkope, doorzichtige gefabriceerde emoties van Hollywood? Of is het gewoon in een periode kunnen genieten van de meest opvallende en basic emoties die een mensen, ieder mens, meemaakt in zijn/haar leven?

Nog een week ... dan kan ik weer afscheid nemen van een groep mensen die niet ech bestaan, die niets voor mij betekenen in het echte leven, maar die ik toch zal missen als een stel vrienden waarmee je zulke gezellige avonden hebt gehad.
Och mens, hou op!
Toen Carrie tegen Big schreeuwde "You and I? NOTHING! brulde ik het uit! En toen Miranda zei "Go get our girl back" kwam mn vriend de keuken uit rennen om te vragen wat er was, zo erg griende ik. :') . Volgende week gaat de telefoon er uit en ik heb al extra kleenex gekocht. Mijn dinsdagavond, wat doen ze? ! Geen leuke outfitjes meer, geen scherpe dialogen meer, geen geslet met Samantha, geen getrut met Charlotte, geen stoerheid meer met Miranda en geen überstylishheid meer met Carrie. En mn Mr. Big obsessie? Hoe moet het daar nu mee verder? .

Vooral je laatste alinea is treffend. Als een serie je echt pakt en je elke week braaf voor de buis zit, dan worden het ook je vriendinnetjes. Je leeft je in in de karakters, een van de karakters wordt je favoriet en je kan met je (echte) vriendinnen heerlijk hun (wan)daden bespreken. Als je favoriete karakter iets stoms doet, brul je tegen de tv en zap je tijdens de reclame geërgerd naar een ander programma, om vervolgens op tijd weer terug te schakelen, omdat je geen seconde wil missen.

Als je favoriete karakter iets fijns overkomt, word je zelf ook helemaal blij, hoe rot je je ook voelt.

Season endings zijn net zo naar en fijn als het laatste hoofdstuk van een goed boek. Je wíl weten hoe het afloopt en je ogen vliegen over de bladzijde. Na een paar alinea's hou je op en laat je alles goed tot je doordringen om de kern goed te bevatten en omdat je het niet al te snel uit wil lezen. Als je de laatste pagina hebt gelezen en je het boek dicht slaat, dan voel je je -hoe tegenstrijdig- bevredigd en leeg tegelijk. Bevredigd omdat je weet hoe het is afgelopen en leeg omdat het verhaal uit je leven verdwijnt en je nooit meer gulzig een pagina om zal slaan omdat je moet weten hoe het verder gaat met die hoofdpersoon.

Natuurlijk blijven de herhalingen leuk, maar bij nieuwe seizoenen kijk ik reikhalzend uit naar de plotwendingen en nieuwe (al dan niet hilarische situaties). En dan, de laatste aflevering. Bij de meeste series is er -gelukkig- sprake van een happy end, dus natuurlijk ben je blij dat iedereen goed terecht is gekomen. Maar toch.. je zal ze moeten missen. .

Terug naar de strikvraag; ligt het aan "ons vrouwen"? Zijn onze hormonen inderdaad zo makkelijk te bespelen door commercie? Een volmondig ja. Vrouwen hebben meer inlevingsvermogen dan mannen. Wat Carrie meemaakt, heb ik ook meegemaakt. Mijn foute man is helaas nooit goed geworden en uit mn leven verdwenen, maar haar foute man komt eindelijk tot inkeer en verwordt de perfecte man waar élke vrouw van droomt. Een realistisch sprookje dus. En daarom worden we zo meegesleept, we herkennen het gevoel, hebben hetzelfde meegemaakt en hebben dezelfde dromen. En als zo'n stukje droom verdwijnt, dan is het janken geblazen.

Ik beschouw mezelf als een intelligente vrouw, maar volgende week zit ik jankend voor de buis omdat ik -gedwongen- afscheid moet nemen van mijn vier beste TV-vriendinnetjes. :'( . En dat stukje verlies zal ik altijd bij me blijven dragen. . Tot de slimme mensen in Hollywood nieuwe vriendinnen voor me bedenken en ik me elke week een half uurtje in hen kan verliezen. .
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_23559126
*stil*

*mooi*
Anders of Niets
Luister Live
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')