abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:19:35 #1
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23523119
openings post wordt nog aangepast

wat is baldur's gate

Baldur's Gate is een Role Playing Game (RPG), waarbij het figuur dat men speelt groeit in het spel. De karaktereigenschappen van het spelfiguur veranderen met de prestaties. Baldur's Gate is gebaseerd op de Forgotten Realms-setting van het spel Dungeons & Dragons. Dat is een populaire niet-pc RPG. Forgotten Realms is eigenlijk een gefingeerde maar niettemin sterk gedefiniëerde virtuele wereld, waarin zich bedachte steden en bewoners bevinden. Het PC-spel speelt zich af in een van die steden in de Forgotten Realms (ook wel Faerun genaamd): Baldur's Gate.

Door het vervullen van kleine en grotere opdrachten die soms wel en soms niet direct betrekking hebben op het karakter zelf worden de verschillende teamleden van de speler geleidelijk sterker.

owjah uiteraard kan patsen met je stats en je team hier ook en tips van samenstellingen quests etc..

[ Bericht 49% gewijzigd door Neva op 23-11-2004 19:34:21 ]
pi_23523426
hmmm heb ik hier nog 5 cd's van liggen. Al jaren niet meer gespeeld om eerlijk te zijn.
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:32:57 #3
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23523449
Ik heb het spel al eens uitgespeeld erg leuk

alleen nu is mijn probleem de versie die ik toen had.. is stuk gegaan dus heb een nieuw egehaald bij dynabite.. nu krijg ik dus telkens bij quests dat de lui niet tegen me praten en waardoor 60 % van de quests en dus ook de grotere quests onhaalbaar zijn.. en niet genoeg level.. heb patches van het internet geprobeer dmaar niets helpt.. wie o wie helpt mij uit de brand zodat ik eindelijk weer leuk kan gamen
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:33:25 #4
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23523460
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 19:32 schreef Hello_Kitty het volgende:
hmmm heb ik hier nog 5 cd's van liggen. Al jaren niet meer gespeeld om eerlijk te zijn.
waarom niet geen tijd geen zin?
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:35:55 #5
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23523513
Neva, het enige dat ik kan bedenken is dat je reputation misschien te laag is. Dan willen heel veel mensen niet meer met je praten.

Leuk, trouwens dat BG. Al meerdere keren uitgespeeld. Heb net deel 1 weer uitgespeeld, deze keer was het een quasi-sologame. Alleen ik en Imoen.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:40:22 #6
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23523633
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 19:35 schreef Spindizzy het volgende:
Neva, het enige dat ik kan bedenken is dat je reputation misschien te laag is. Dan willen heel veel mensen niet meer met je praten.

Leuk, trouwens dat BG. Al meerdere keren uitgespeeld. Heb net deel 1 weer uitgespeeld, deze keer was het een quasi-sologame. Alleen ik en Imoen.
met mij rep is niks mis.. en mijn charisma ook niet dan zij de ring of charisma en op den duur cloack of charisma en verschillende charisma verhogende wapens

BG 1 heb ik ook wel eens gespeeld.. alleen probleem daar was op den duur wordt je vergiftigd en moet je dat tegengif vinden.. ik kreeg maar niet gevonden.. dus met tegen zin even een walktrough gebruikt.. en wat denk je niks geen tegengif.. dat huis was er gewoon niet..
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:42:52 #7
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23523697
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 19:40 schreef Neva het volgende:
dat huis was er gewoon niet..
Je moet ook niet op zoek naar een huis maar naar een tent
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:47:00 #8
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23523809
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 19:42 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Je moet ook niet op zoek naar een huis maar naar een tent
ook goed dat is lang geleden.. het was er niet een vriend van me heeft er naar gekeken toen ook nog.. zal waarschijnlijk an de versie die ik had hebben gelegen..
persoonlijk vind ik bg2 leuker de quests zijn euker en de verhaallijn ook..

als je een snelle pc hebt en je held is demi god kan je behoorlijk wat gold binnenslepen je characters vechten uit zichzelf.. zo eens een hele nacht laten draaien * kaching *

wat vind je trouwens van die imp ?
pi_23529622
Hoeveel kost dat tegenwoordig in de winkel? Vast bijna niks meer.
Misschien maar weer eens gaan spelen dan, geweldige reeks, alles uitgespeeld behalve TOTSC
mug·gen·zif·ter (de ~ (m.), ~s)
1 kleingeestige vitter => beuzelaar, criticaster, criticus, haarklover, kommaneuker, mierenneuker, peuteraar, pezewever, pietjesneuker, pietlut, scherpslijper
  dinsdag 23 november 2004 @ 23:09:04 #10
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23529827
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 23:04 schreef Doomspreader het volgende:
Hoeveel kost dat tegenwoordig in de winkel? Vast bijna niks meer.
Misschien maar weer eens gaan spelen dan, geweldige reeks, alles uitgespeeld behalve TOTSC
geloof bij dynabite dak voor bg 2 met tob iets van 30 eurie betaald had..
pi_23536667
Baldur's Gate 1 was wel cool maar niet geweldig. Je liep gewoon drie kwart van de game met een mietjeskarakter rond, het duurde een eeuwigheid voordat hij een beetje geleveld had. BG2 daarentegen was wel weer erg cool .
  woensdag 24 november 2004 @ 12:52:36 #12
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23539009
quote:
Op woensdag 24 november 2004 10:55 schreef Lexie het volgende:
Baldur's Gate 1 was wel cool maar niet geweldig. Je liep gewoon drie kwart van de game met een mietjeskarakter rond, het duurde een eeuwigheid voordat hij een beetje geleveld had. BG2 daarentegen was wel weer erg cool .
ligt ook aan je stats.. wat voor stats had je dan?
pi_23539221
quote:
Op woensdag 24 november 2004 12:52 schreef Neva het volgende:

[..]

ligt ook aan je stats.. wat voor stats had je dan?
Geeeen idee. Ik speelde met een thief halfling. Dat kan het ook geweest zijn, want ik ben niet zo van de stealth. Dan was BG2 toch veel cooler om te doen met mijn Paladin .
pi_23539761
Ik vond BG1 beter.
----
  woensdag 24 november 2004 @ 13:58:55 #15
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23540403
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:30 schreef KingLysandus het volgende:
Ik vond BG1 beter.
Ik ook. Het vervelende van BG 2 vind ik dat je eigenlijk zo snel mogelijk achter
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
aanwilt maar je bent niet sterk genoeg. Dus moet je eerst heel veel quests doen terwijl je eigenlijk het gevoel hebt dat iets anders zou moeten gaan doen. Die quests kun je niet laten liggen tot
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
want dan zou je eigenlijk weer achter
SPOILER
aanmoeten omdat die er met je
SPOILER
. Ik heb steeds het gevoel dat ik nutteloze dingen aan het doen ben omdat ik eigenlijk ergens anders moet zijn.

In BG 1 had je dat niet. Daar kon je echt zonder haast dagen achter elkaar in de wildernis ronddwalen. Overal was wel iets te beleven.
  woensdag 24 november 2004 @ 16:10:31 #16
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23543692
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:58 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Ik ook. Het vervelende van BG 2 vind ik dat je eigenlijk zo snel mogelijk achter
SPOILER
aanwilt maar je bent niet sterk genoeg. Dus moet je eerst heel veel quests doen terwijl je eigenlijk het gevoel hebt dat iets anders zou moeten gaan doen. Die quests kun je niet laten liggen tot
SPOILER
want dan zou je eigenlijk weer achter
SPOILER
aanmoeten omdat die er met je
SPOILER
. Ik heb steeds het gevoel dat ik nutteloze dingen aan het doen ben omdat ik eigenlijk ergens anders moet zijn.

In BG 1 had je dat niet. Daar kon je echt zonder haast dagen achter elkaar in de wildernis ronddwalen. Overal was wel iets te beleven.
hmmm.. ik vind Bg2 toch echt leuker.. juist om de tijdsdruk je bij sommige quests hebt
SPOILER
SPOILER
  woensdag 24 november 2004 @ 16:12:57 #17
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23543767
SPOILER
Wat vond je dan van de watchers keep spin ?
  woensdag 24 november 2004 @ 16:46:56 #18
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23544756
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:12 schreef Neva het volgende:
Wat vond je dan van de watchers keep spin ?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind BG II ook erg geweldig om te spelen. Ik vind alleen de opbouw van het verhaal in deel I veel beter. Bovendien zuigt het gewoon dat je
SPOILER
Ik zal binnenkort weer 's gaan spelen. Ik was druk bezig om alle drie de spellen te doorlopen met hetzelfde character (Cleric/Mage en alleen Imoen in mijn party).
  woensdag 24 november 2004 @ 16:50:55 #19
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23544876
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:46 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik vind BG II ook erg geweldig om te spelen. Ik vind alleen de opbouw van het verhaal in deel I veel beter. Bovendien zuigt het gewoon dat je
SPOILER
Ik zal binnenkort weer 's gaan spelen. Ik was druk bezig om alle drie de spellen te doorlopen met hetzelfde character (Cleric/Mage en alleen Imoen in mijn party).
ja dat zuigt idd... btw waarom praten we in spoilers.. bedoel ieder neetm toch zijn of haar eigen taktieken enzo..

en hmm alle drie de delen.. :

Bg1 tales of the swordcoast.. Baldur's gate en throne of bhaal.. en dan heb je dark alliance op de xbox
  woensdag 24 november 2004 @ 16:52:21 #20
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23544916
ik vanavond installeren gaat.. heb van iemand de patch cd's gekregen hopen dat het helpt want anders is het echt hopeloos..

wordt weer een uurtje stats rollen totdat je degelijke stats hebt
pi_23545606
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:50 schreef Neva het volgende:

[..]

ja dat zuigt idd... btw waarom praten we in spoilers.. bedoel ieder neetm toch zijn of haar eigen taktieken enzo..

en hmm alle drie de delen.. :

Bg1 tales of the swordcoast.. Baldur's gate en throne of bhaal.. en dan heb je dark alliance op de xbox
4 in totaal:
Baldur's Gate, Tales of the Swordcoast expansion
Baldur's Gate 2: Shadows of Amn, Throne of Bhaal expansion
En dan nog 2 Dark Alliance delen voor de Xbox (ook PS2?).

Maar volgens mij zijn die Dark Alliance delen alleen maar naar Baldur's Gate genoemd om naamsbekendheid. Ik heb ze nooit gespeeld, maar als het niets te maken heeft met de orginele serie waarom dan toch die naam...(tenzij het spel echt in Baldur's Gate plaatsvindt...).

Kangaxx the Demilich
Draconis
Twisted Rune

Top 3 sterkste tegenstanders
  woensdag 24 november 2004 @ 17:22:58 #22
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23545696
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:19 schreef IndoGuyver het volgende:

[..]

4 in totaal:

Maar volgens mij zijn die Dark Alliance delen alleen maar naar Baldur's Gate genoemd om naamsbekendheid. Ik heb ze nooit gespeeld, maar als het niets te maken heeft met de orginele serie waarom dan toch die naam...(tenzij het spel echt in Baldur's Gate plaatsvindt...).

Kangaxx the Demilich
Draconis
Twisted Rune

kangaxx is een nasty bitch ja
irenicus is ene mietje wat dat betreft..

ik moet echt weer gaan spelen.. vergeet namen van plekken enzo

eerst maar even eten voor ik kan gaan stats rollen..

Wat voor character heb je ? indoguyver? str con dex enzo.. en wat voor ras etc.. ?
pi_23545962
Daar vraag je me wat....

Mijn favoriet was altijd al de sorceror. Het enige wat dan van belang was is dat een hoge CHA hebt. Meestal was ik gewoon human en zorgde ik dat ik genoeg STR had om spul te dragen (lees: 14). CHA op 18, STR op 14, de rest wat ik kan missen in CON, mocht ik nog wat puntjes overhebben dan gooide ik die in DEX (voor AC).

Multiclass was ik geen voorstander van in BG.

Mijn broertje heeft het spel met succes doorlopen met een bountyhunter geloof ik. In elk geval een subclass van een thief en dan overal traps leggen. Ik raad deze manier zeker af omdat het je speelplezier gigantisch bederft.

Voor iedereen die Baldur's Gate geweldig vond, kan ik Neverwinter Nights van harte aanraden. Het gebruikt een iets andere regelset, maar ga vooral online zou ik zeggen. Het heeft mij maandenlang in de greep gehouden
  woensdag 24 november 2004 @ 18:10:54 #24
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23546682
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:50 schreef Neva het volgende:

[..]

Heeft taktiek toch geen ruk mee te maken. Het gaat erom dat misschien nog niet iedereen het heeft uitgespeeld en dus niks wil weten over hoe het verhaal verloopt. Ik haat spoilers. Ik heb de
SPOILER
plottwist op een BG forum verraden gekregen. Dat stond gewoon in een topictitel Dat wilde ik dus graag zelf ontdekken. Daarom gebruik ik de spoilertag zoveel. Mensen die spoileren zijn gewoon min.
  woensdag 24 november 2004 @ 18:13:22 #25
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23546731
quote:
Op woensdag 24 november 2004 18:10 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Heeft taktiek toch geen ruk mee te maken. Het gaat erom dat misschien nog niet iedereen het heeft uitgespeeld en dus niks wil weten over hoe het verhaal verloopt. Ik haat spoilers. Ik heb de
SPOILER
plottwist op een BG forum verraden gekregen. Dat stond gewoon in een topictitel Dat wilde ik dus graag zelf ontdekken. Daarom gebruik ik de spoilertag zoveel. Mensen die spoileren zijn gewoon min.
oke ik schnapp en neej dat is idd niet leuk als het verklapt wordt..
pi_23546769
Heb BG1 en 2 hier liggen... vaak gespeeld, helaas nooit uitgespeeld. Komt misschien omdat ik heel vaak opnieuw begin om iets anders te proberen

Is er al iets bekend over BG3?
  woensdag 24 november 2004 @ 18:18:45 #27
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23546830
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:34 schreef IndoGuyver het volgende:
Daar vraag je me wat....

Mijn favoriet was altijd al de sorceror. Het enige wat dan van belang was is dat een hoge CHA hebt. Meestal was ik gewoon human en zorgde ik dat ik genoeg STR had om spul te dragen (lees: 14). CHA op 18, STR op 14, de rest wat ik kan missen in CON, mocht ik nog wat puntjes overhebben dan gooide ik die in DEX (voor AC).

Multiclass was ik geen voorstander van in BG.

Mijn broertje heeft het spel met succes doorlopen met een bountyhunter geloof ik. In elk geval een subclass van een thief en dan overal traps leggen. Ik raad deze manier zeker af omdat het je speelplezier gigantisch bederft.

Voor iedereen die Baldur's Gate geweldig vond, kan ik Neverwinter Nights van harte aanraden. Het gebruikt een iets andere regelset, maar ga vooral online zou ik zeggen. Het heeft mij maandenlang in de greep gehouden
Neverwinternights is leuk icewindale wordt ook vaak aangeraden maar da vind ik niks
SPOILER
SPOILER
  woensdag 24 november 2004 @ 18:19:47 #28
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23546852
quote:
Op woensdag 24 november 2004 18:15 schreef Refragmental het volgende:
Heb BG1 en 2 hier liggen... vaak gespeeld, helaas nooit uitgespeeld. Komt misschien omdat ik heel vaak opnieuw begin om iets anders te proberen

Is er al iets bekend over BG3?
speel eens uit.. discipline

ennuh niks bekend over BG 3
pi_23547814
quote:
Op woensdag 24 november 2004 18:18 schreef Neva het volgende:

[..]

Neverwinternights is leuk icewindale wordt ook vaak aangeraden maar da vind ik niks
SPOILER
SPOILER
Hehe ik weet het, mn stats kunnen veel hoger, het was slechts een indicatie omdat voor de sorceror alleen CHA belangrijk is. Wat betreft items, er zijn veel betere items dan die statsverhogende items dus daar hou ik altijd wel rekening mee
SPOILER
  woensdag 24 november 2004 @ 19:02:57 #30
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23547880
quote:
Op woensdag 24 november 2004 19:00 schreef IndoGuyver het volgende:
SPOILER
ennuh die van cespenar weke zo ook niet meer..

Wil ik net gaan installeren geeft me CD2 telkens errors
pi_23548802
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 19:33 schreef Neva het volgende:

[..]

waarom niet geen tijd geen zin?
vooral geen tijd, geen schijfruimte en het feit dat ik een paar weken erna neverwinter nights kocht (waar mijn elvish druid ook al een paar maand op nonactief ligt)

ik begin wel weer eens zin te krijgen om het te spelen, als mijn schoolwerk het wat gaat toelaten misschien nog eens installen.
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_23559434
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:19 schreef IndoGuyver het volgende:

[..]

4 in totaal:

Kangaxx the Demilich
Draconis
Twisted Rune

Ik vond zelf die Demogoog (?), prince of demons, enger. Zelfs immuun voor time stop.
  donderdag 25 november 2004 @ 10:08:35 #33
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23560227
quote:
Op donderdag 25 november 2004 09:09 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Ik vond zelf die Demogoog (?), prince of demons, enger. Zelfs immuun voor time stop.
Het is me nog nooit gelukt die dood te krijgen Zelfs niet op de valsspeelmanier (op afstandje staan dat hij je net niet ziet en dan veel Cloudkills)

En Time Stop is alleen leuk als je hem zelf cast
  donderdag 25 november 2004 @ 10:18:11 #34
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_23560376
Ach ja, Baldur's Gate, al 1000x mee begonnen maar nooit uitgespeeld. Om dezelfde reden als Refragmental denk ik: steeds met een nieuw character willen beginnen. Hetzelfde geldt ook voor Icewind Dale trouwens.

Bovendien ben ik bij mijn laatste -en tot nu toe meest verre- poging op een heel moeilijk punt gestopt: op het schaakbord van de expansion. Er waren al een paar partyleden dood voordat ik daar überhaupt aankwam, en ik kan nu niet terug naar een tempel om te reviven. Het ziet er dus naar uit dat ook deze poging nooit afgerond gaat worden
pi_23560482
quote:
Op donderdag 25 november 2004 09:09 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

DemoGorgon

Als ik je zijn stats en abilities ga vertellen dan wordt je daar vast niet gelukkig van...dus dat zal ik maar achterwege laten
Ik moet zo weg dus kan nu even geen tips geven, moet ze ook nog even bedenken want het is al een tijdje geleden
  donderdag 25 november 2004 @ 10:40:04 #36
17061 mvt
blame Canada
pi_23560727
Ik heb BG2 eigenlijk helemaal tot het einde uitgespeeld, behalve et einde.
Was zoooo frustrerend dat ik steeds dood ging
We were to understand there would be pie and punch?
  donderdag 25 november 2004 @ 10:42:00 #37
15967 Frollo
pi_23560764
De enige uit de serie die ik wél uitgespeeld heb, is Planescape: Torment

Baldur's Gate 2 en Icewind Dale 2 mag ik nog niet kopen van mezelf. Eerst moet ik klaar zijn met de delen 1
pi_23561193
quote:
Op donderdag 25 november 2004 10:25 schreef IndoGuyver het volgende:

[..]

DemoGorgon

Als ik je zijn stats en abilities ga vertellen dan wordt je daar vast niet gelukkig van...dus dat zal ik maar achterwege laten
Ik moet zo weg dus kan nu even geen tips geven, moet ze ook nog even bedenken want het is al een tijdje geleden
Juist.

Jammer dat er niet veel meer soeps is uitgebracht. Temple of elemental evil was aardig, maar qua verhaal verschrikkelijk.
  donderdag 25 november 2004 @ 11:18:17 #39
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23561399
hmm demogorgorn.. wie was dat ook alweer of is die ban de xbox Baldur's gate
  donderdag 25 november 2004 @ 11:51:14 #40
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23562016
quote:
Op donderdag 25 november 2004 10:18 schreef Frollo het volgende:

Bovendien ben ik bij mijn laatste -en tot nu toe meest verre- poging op een heel moeilijk punt gestopt: op het schaakbord van de expansion.
Die is vrij simpel... Mits je een Wand of Monster Summoning hebt. De opgeroepen monsters triggeren de traps niet. Zorg er wel voor dat je partymembers wel op hun plek blijven staan tot de tegenpartij dichtbij genoeg is om het af te maken
quote:
Op donderdag 25 november 2004 10:40 schreef mvt het volgende:
Ik heb BG2 eigenlijk helemaal tot het einde uitgespeeld, behalve et einde.
Was zoooo frustrerend dat ik steeds dood ging
DE tip: Holy Smite!
  donderdag 25 november 2004 @ 11:53:19 #41
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23562055
quote:
Op donderdag 25 november 2004 11:18 schreef Neva het volgende:
hmm demogorgorn.. wie was dat ook alweer of is die ban de xbox Baldur's gate
DemoGorgon

Te vinden in
SPOILER
  donderdag 25 november 2004 @ 11:55:24 #42
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23562100
quote:
Op donderdag 25 november 2004 11:53 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

DemoGorgon

Te vinden in
SPOILER
hmm vreemddd kan me er zo echt niet meer iets bij voorstellen argh waarom is mijn c nou kapot
pi_23568639
Wie is Draconis ook alweer? Ik ben 't vergeten
  donderdag 25 november 2004 @ 16:29:54 #44
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23568667
quote:
Op donderdag 25 november 2004 16:28 schreef Sloggi het volgende:
Wie is Draconis ook alweer? Ik ben 't vergeten
goeie vraag... Diep hard nadenkt
pi_23568672
quote:
Op donderdag 25 november 2004 11:55 schreef Neva het volgende:

[..]

hmm vreemddd kan me er zo echt niet meer iets bij voorstellen argh waarom is mijn c nou kapot
Watcher's Keep zat er toch ook niet standaard in? Moest je downloaden, of zat bij ToB of iets dergelijks?
pi_23568708
SPOILER
  donderdag 25 november 2004 @ 16:33:58 #47
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23568758
quote:
Op donderdag 25 november 2004 16:30 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Watcher's Keep zat er toch ook niet standaard in? Moest je downloaden, of zat bij ToB of iets dergelijks?
Ik heb het originele spel met de addon tob ...

ennuh om je vraag te beantwoorden:
SPOILER
pi_23568833
quote:
Op donderdag 25 november 2004 16:33 schreef Neva het volgende:

[..]
SPOILER
Drac zit dus in ToB aangezien ik 'm nooit ben tegengekomen
  donderdag 25 november 2004 @ 16:40:11 #49
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23568898
quote:
Op donderdag 25 november 2004 16:37 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Drac zit dus in ToB aangezien ik 'm nooit ben tegengekomen
Tob is leuk.. je krijgt erg funky spulletjes
SPOILER
  donderdag 25 november 2004 @ 16:40:34 #50
15967 Frollo
pi_23568910
quote:
Op donderdag 25 november 2004 11:51 schreef Spindizzy het volgende:

Die is vrij simpel... Mits je een Wand of Monster Summoning hebt. De opgeroepen monsters triggeren de traps niet. Zorg er wel voor dat je partymembers wel op hun plek blijven staan tot de tegenpartij dichtbij genoeg is om het af te maken
Hey, tnx!
Er staat me echter vaag iets van bij dat ik dat dat al geprobeerd had, maar goed, ik zal er nog eens naar kijken
  donderdag 25 november 2004 @ 16:42:16 #51
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23568947
quote:
Op donderdag 25 november 2004 16:40 schreef Frollo het volgende:

[..]

Hey, tnx!
Er staat me echter vaag iets van bij dat ik dat dat al geprobeerd had, maar goed, ik zal er nog eens naar kijken
wat spin zegt holy smite en veel summonen, fallen deva's en monsters enzo.. je kan het beste een spel casten met je mage's zodat je multiple spells kan doen en dan echt zoveel mogelijk spells doen.. aerie sterft dan vrij vlot meestal als je haar houdt maar goed daarvoor heb je jaheira die kan reviven
  donderdag 25 november 2004 @ 16:45:21 #52
15967 Frollo
pi_23569017
quote:
Op donderdag 25 november 2004 16:42 schreef Neva het volgende:

aerie sterft dan vrij vlot meestal als je haar houdt maar goed daarvoor heb je jaheira die kan reviven
Wie is Aerie? BG1 hebben we het over toch? En mijn Jaheira kan niet (nog) reviven, tenminste dat geloof ik, want het is alweer een tijdje geleden.
  donderdag 25 november 2004 @ 16:50:51 #53
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23569156
hmm demogorgon zat toch in
SPOILER
en dat is toch echt BG2 en wta ik uit het plaatje van spin op kan maken is dat uit het gevecht met
SPOILER
  donderdag 25 november 2004 @ 17:01:45 #54
15967 Frollo
pi_23569401
quote:
Op donderdag 25 november 2004 16:50 schreef Neva het volgende:
hmm demogorgon zat toch in
SPOILER
en dat is toch echt BG2
Reageer je nu op mij? Dan is er een misverstand denk ik
Ik had het enkele posts geleden over de kamer het schaakbord in BG1 Tales of the Swordcoast, en daar kreeg ik een tip over van Spindizzy. Echter, in diezelfde post reageerde Spin op een ander probleem van iemand anders, en kennelijk heb jij dat dan weer door elkaar gehaald

Tnx voor de hulp anyway
  donderdag 25 november 2004 @ 17:16:20 #55
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23569719
ow sorry.. maar goed de tip werkt wel
  donderdag 25 november 2004 @ 17:23:25 #56
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23569894
quote:
Op donderdag 25 november 2004 16:40 schreef Frollo het volgende:

[..]

Hey, tnx!
Misschien heb ik het verkeerd onthouden hoor en triggeren ze wel traps. Maar dan zou ik gewoon monsters eropaf blijven sturen tot de tegenpartij jouw kant op komt
  donderdag 25 november 2004 @ 23:43:27 #57
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23579402
whoie ik kan eindelijk weer gaan bg'en zal zo ff printscreen maken van me stats

nu even ene naam verzinnen voor mijn half elf
  vrijdag 26 november 2004 @ 00:07:37 #58
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23579900
nie slecht toch

laag charisma maarjah
SPOILER
  vrijdag 26 november 2004 @ 09:30:33 #59
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23583168
Charisma van 3

Zal zo eens screenshotje maken van mijn Char
  vrijdag 26 november 2004 @ 10:25:58 #60
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23584051
ja aan die charisma heb je in den beginnen toch niks en daarna heb je eik al direct die ****
Kan wel betere stats rollen maar dan ben je echt uren bezig misschien dat ik vandaag of morgen zelf nog wel een andere held ga maken en dan een full elf.. die heb een con van 19 max
  vrijdag 26 november 2004 @ 10:42:25 #61
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23584360
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 10:25 schreef Neva het volgende:
die heb een con van 19 max
DEX toch? En dan een CON van 17 max.

Ik besteed nooit erg veel tijd aan het rollen... Hou niet van UberCharacters.
  vrijdag 26 november 2004 @ 10:48:23 #62
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23584485
hmm kweet nie meer pcies iig een van die 2 wel ja ik speel op core rules dus dan is zo;n sterk char wel nodig anders red ik het nie
pi_23587137
Jullie rekenen allemaal op die bepaalde ring he
SPOILER
Oh ja, Demogorgons stats:

565 hp
AC is 47 maar omdat er met andere regels worden gewerkt is dit niet van toepassing in BG2
+46 melee tentacle attack, +44 bite attack, +44 tail attack (ook andere regels)
1d6 + 9 plus rot tentacle damage, 1d8+4 bite damage, 1d6+4 + energy drain tail slap damage
special attacks: energy drain, gaze attacks, rot, spell like abilities
20/+7 damage reduction, fast healing 10, see invisibility, 42 spell resistance.
31 fortitude, 29 reflex, 32 will saves (ook andere regels)

Voor de rest nog wat, maar ik geloof niet dat dat toegepast is in BG2. Maar goed, hij is wel lekker sterk he

Disclaimer: ik weet niet of Demogorgon met precies deze stats is verwerkt in BG2, in elk geval zijn dit zijn PnP stats.
  vrijdag 26 november 2004 @ 13:08:48 #64
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23587534
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 12:47 schreef IndoGuyver het volgende:
Jullie rekenen allemaal op die bepaalde ring he
SPOILER
Oh ja, Demogorgons stats:

565 hp
AC is 47 maar omdat er met andere regels worden gewerkt is dit niet van toepassing in BG2
+46 melee tentacle attack, +44 bite attack, +44 tail attack (ook andere regels)
1d6 + 9 plus rot tentacle damage, 1d8+4 bite damage, 1d6+4 + energy drain tail slap damage
special attacks: energy drain, gaze attacks, rot, spell like abilities
20/+7 damage reduction, fast healing 10, see invisibility, 42 spell resistance.
31 fortitude, 29 reflex, 32 will saves (ook andere regels)

Voor de rest nog wat, maar ik geloof niet dat dat toegepast is in BG2. Maar goed, hij is wel lekker sterk he

Disclaimer: ik weet niet of Demogorgon met precies deze stats is verwerkt in BG2, in elk geval zijn dit zijn PnP stats.
SPOILER
pi_23588069
Ik moet wel zeggen dat na het uitspelen van het meesterlijke deel 2, de uitbreiding, Throne of Bhaal, me bitter tegen viel. Ik weet niet precies waarom, maar het verhaal was minder, veel meer vechten, voor mij een veel slechter "hoofdstuk" ivm deel 2
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 26 november 2004 @ 15:39:00 #66
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23588339
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 13:53 schreef The_stranger het volgende:
Ik moet wel zeggen dat na het uitspelen van het meesterlijke deel 2, de uitbreiding, Throne of Bhaal, me bitter tegen viel. Ik weet niet precies waarom, maar het verhaal was minder, veel meer vechten, voor mij een veel slechter "hoofdstuk" ivm deel 2
Ik vond het hele deel veel te makkelijk op het bijna onmogelijk moeilijke eindgevecht na Dat zal nog wat worden met mijn quasi-sologame

Anyway, screenshotje van mijn character aan het begin van deel II, vers geimporteerd uit deel 1

Proficiency in warhammer, flail en mace.
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:06:26 #67
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23680335
mooie stats voor een cleric mage
SPOILER
even een vraagje over een jaheira quest..
SPOILER
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:26:35 #68
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23681078
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:06 schreef Neva het volgende:
iemand enig idee [/spoiler]
SPOILER
pi_23681288
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:06 schreef Neva het volgende:
even een vraagje over een jaheira quest..
Antwoord :
SPOILER
pi_23682021
Jaheira:
SPOILER
  woensdag 1 december 2004 @ 00:40:44 #71
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23685132
idd jullie hadden gelijk al had ik dat vorige keren niet
  maandag 6 december 2004 @ 12:43:40 #72
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23796912
hmm was er nog wat leuks te doen in the government.. ennuh enig ide ehoe dat ook alweer zat met dat lapje rode stof
SPOILER
pi_23797202
quote:
Op maandag 6 december 2004 12:43 schreef Neva het volgende:
hmm was er nog wat leuks te doen in the government.. ennuh enig ide ehoe dat ook alweer zat met dat lapje rode stof
SPOILER
*denkt*
Government? Was dat ook al weer?
En dat lapje stof, ja daar moet je inderdaad iets mee doen.
SPOILER
  maandag 6 december 2004 @ 12:59:54 #74
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23797246
quote:
Op maandag 6 december 2004 12:57 schreef IndoGuyver het volgende:

[..]

*denkt*
Government? Was dat ook al weer?
En dat lapje stof, ja daar moet je inderdaad iets mee doen.
SPOILER
oh jah das waar ook

ennuh government.. voor de temple disctrict.. meen me te herinenren dat er weinig bijzonders zat
  maandag 6 december 2004 @ 13:41:02 #75
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23798133
Edit. Verkeerd gelezen

In het government district zit inderdaad niet zoveel.
pi_23798329
Is dat niet die plek waar je die paladin kunt vinden? Ben even de naam vergeten, die wat oudere paladin.

Als dat de plek is, dan is het enige wat je daar nog meer kunt doen een quest voor die andere wannabe paladin (die arrogante sukkel).
  maandag 6 december 2004 @ 13:58:35 #77
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23798464
hmm keej.. ow zat daar niet viconia die drow heks die je kunt redden enzo.. dies nie leuk..
Ik ben nu bridge district leeg aan het questen en dan ga ik nog even
SPOILER
nog een vraagje over yoshimo
SPOILER
  maandag 6 december 2004 @ 14:18:12 #78
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23798858
Yoshimo:
SPOILER
De paladin (Keldorn ) is niet te vinden in Government District. Hij woont daar wel maar hij is te vinden in
SPOILER
pi_23799482
Keldorn! Dat was em!

Spelen jullie trouwens wel eens solo? Geweldige ervaring vind ik het! Op sommige momenten bijna onmogelijk uiteraard (denk aan Kangaxx, Twister Rune en een serie draken) maar wel leuk (als je alle frustraties kwijt bent uiteraard ).
  maandag 6 december 2004 @ 14:55:41 #80
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23799604
Ik ben op dit moment dus quasi solo aan het spelen. Alleen ik en Imoen
SPOILER
In Throne of Bhaal nemen we
SPOILER
Heb het spel ooit solo gedaan als sorceress maar dat vond ik een beetje saai worden op een gegeven moment.
  maandag 6 december 2004 @ 14:57:27 #81
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23799638
Oh en over Keldorn gesproken: ik vind het heel jammer dat hij geen romance optie is voor een femalecharacter Daar hadden ze iets prachtigs van kunnen maken met veel conflicten (omdat hij getrouwd is). Nu heb je de keus uit Sir Chicken en Sir Chicken
  maandag 6 december 2004 @ 16:29:06 #82
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23801364
ik wil met minsc alleen is minsc meer geintereseert in aerie
  maandag 6 december 2004 @ 16:39:53 #83
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23801544
En in Boo
  maandag 6 december 2004 @ 17:11:26 #84
24361 Neva
Mania lovin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')