abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23493207
Ik ben een vader van 31 jaar ,ik heb vandaag te horen gekregen dat ik Darmkanker heb
ik moet binnen 14 dagen bestraald worden, ik leef helemaal voor mijn kinderen (zoontje van 3 en 1 )
ik weet niet hoe ik ze uitleggen moet wat er aan de hand is.
Kan er zelf nog niet erg goed mee omgaan (dit typen vindt ik al vreselijk)
ergert u niet, verwonderd u slechts
  † In Memoriam † maandag 22 november 2004 @ 15:45:48 #2
7074 moussy
kuttekop
pi_23493249
Ik denk dat je dit het beste kan overleggen met de maatschappelijk werker van het ziekenhuis. Die hebben vaak ook wel boekjes en dingetjes voor zulke kleintjes....

Wat verschrikkelijk voor je, sterkte!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_23493253
ik denk dat je vooral in beeldspraak moet werken bij kleine kinderen.
Maak een verhaaltje van dat er in papa's buik gemene beestjes zitten die de dokter eruit moet halen e.d.

succes & sterkte
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_23493271
ik heb zo mijn twijfels
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23493355
... Hier krijg ik de rillingen van, wat moet dat moeilijk zijn voor je en hartverscheurend als je aan je kinderen denkt. Je kan het kinderen slechts heel abstract uitleggen denk ik, veel verder dan pappa is heel ziek zullen ze nog niet bevatten, dat is voor kleine kinderen nog veel te abstract om zich er e cht iets bij voor te kunnen stellen.

Misschien kan je je arts om advies vragen hoe je dit je kinderen uit kan leggen.

Ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je kinderen nog heel lang zo'n lieve vader mogen hebben.

pi_23493362
zoontje van 3. . .hmm wat valt er dan uit te leggen ??? hij weet niet wat een darm is en hij weet niet wat kanker is. .. mischien kun je voorlopig beter zeggen dat je 'ziek' bent. ..
Religion : Mankind's worst invention !
pi_23493369
Uitleggen dat je erg ziek bent, misschien met opa of oma erbij voor steun en dat je de komende tijd naar het ziekenhuis moet. Veel meer zou ik voorlopig niet uitleggen dat is toch niet te bevatten voor z'n kleintje.
Misschien heb je hier wat aan.
Heel veel sterkte de komende tijd, ik hoop dat alles goed zal komen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_23493377
Ik zou op deze leeftijd nog niks uitleggen, ze begrijpen het op deze leeftijd waarschijnlijk nog niet.

Veel sterkte!
pi_23493393
Jee wat erg. Ontzettend veel sterkte, ook aan vrouw en kinderen, dit is echt niet fijn. Denk trouwens dat onderbroek een goede suggestie maakt.
pi_23493398
Kun je kinderen van 1 en 3 wel zoiets uitleggen?

Sterkte in ieder geval.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_23493416
jeetje moeilijke vraag maar heb er bewondering voor dat je op zo`n moment meteen aan je kinderen denkt. ik hoop dat ze je kunnen helpen van die nare ziekte.

wat betreft je vraag:

een kind van 1 kan je zoiets niet uitleggen een kind van 3 misschien wel maar zou het eerlijk gezegd niet weten hoe.

sterkte ermee
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23493495
mijn vrouw heeft net een afspraak gemaakt met maatschappelijkwerk in ziekenhuis
zou er een slotje op deze topic kunnen ,Ik zit niet te wachten op opmerkingen als die van Milagro
Het is trouwens niet zaligmakend maar het ziet er na uit dat ik alleen maar hoef te leren leven met een stoma ,)
  maandag 22 november 2004 @ 16:08:21 #13
53272 Guidoweb5
Twent om ûtens
pi_23493752
quote:
Op maandag 22 november 2004 15:46 schreef milagro het volgende:
ik heb zo mijn twijfels
waarom twijfel je hieraan...
Me geile wijf moest van Cynix weg..... :'(
.::. Join het FOK! pulse team! And lets beat GOT .::.
http://forum.fok.nl/topic/602257
pi_23493782
Trek je niks aan van Milagro, dat mens doet altijd zo bot.

Sterkte de komende tijd!
  maandag 22 november 2004 @ 16:11:21 #15
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_23493819
ik zou je zoontje vertellen dat je "ziek" bent. Meer zullen ze er op dit moment niet van begrijpen vrees ik.

Veel sterkte
pi_23493860
quote:
Op maandag 22 november 2004 16:08 schreef Guidoweb5 het volgende:

[..]

waarom twijfel je hieraan...
ach achtertdochtige bitch, hè..

nee ik klikte een uurtje geleden op een topic over patserige horloges en daar zag ik deze meneer nog vrolijk kwijlen op een paar horloges.

dus vandaar, dat ik zo mijn twijfels heb, het komt zo tegenstrijdig over, maar goed.
negeer me maar, ik ben al weg.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23493904

Zelfs ík heb hier geen semi-grappige kutopmerking over.

Sterkte dude...
pi_23494127
damm wat klote zeg
vraag een arts of iemand bij het ziekenhuis hoe je dit het beste kan vertellen
pi_23494140
Met een stoma valt prima te leven, ik neem aan dat je alle opties en second opinion heb gedaan.
Veel sterkte en beterschap, je zult je kinderen nog een hele tijd zien, misschien word je wel 100.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_23494223
Wat naar.... Sterkte er mee..
Ik denk dat de suggestie over "beestjes in de buik" helemaal niet zo goed is. Kidneren op die leeftij hebben zo'n levendige fantasie en nemen het ook letterlijk. Wat als er later een keer eentje wormpjes heeft (wat vaak voorkomt bij kinderen), voor hetzelfde geld wordt dat kind helemaal bang omdat hij denkt dan ook het ziekenhuis in te moeten o.i.d. Ik denk dat "heel ziek" voldoende is voor kinderen van deze leeftijd. Ze zullen eerder voorbereid moeten worden op het tijdelijk ziekenhuisbezoek van papa.
Nogmaals sterkte! Natuurlijk is het niet zaligmakend, maar ik kan me voorstellen dat je blij bent met een stoma als er ook de mogelijkheid is dat het veel erger zou kunnen zijn.
pi_23494368
quote:
Op maandag 22 november 2004 16:13 schreef milagro het volgende:

[..]

ach achtertdochtige bitch, hè..

nee ik klikte een uurtje geleden op een topic over patserige horloges en daar zag ik deze meneer nog vrolijk kwijlen op een paar horloges.

dus vandaar, dat ik zo mijn twijfels heb, het komt zo tegenstrijdig over, maar goed.
negeer me maar, ik ben al weg.
dat van dat horloges klopt, bericht van ziekenhuis is om 15:00 gekomen
ben nu al weken bezig met onderzoeken enz. moet ik dan alleen maar met mijn ziek zijn bezig houden ? ik heb er spijt van dat ik deze topic ben begonnen .Wij waren aan het zoeken naar info over ouders met kanker .Ik heb ook al een nuttige link van iemand hier gekregen .maar ik zou graag deze topic willen beeindigen (hoe kan dat ? ) Ik vindt de meestte reactie echt top hoor maar ik zou toch liever het hier niet meer over willen hebben
pi_23494449
tering....

Sterkte de komende tijd man. Ik hoop dat ze er op tijd bij zijn.
pi_23494453
quote:
Op maandag 22 november 2004 16:35 schreef zenabi het volgende:

[..]

ben nu al weken bezig met onderzoeken enz. moet ik dan alleen maar met mijn ziek zijn bezig houden ? ik heb er spijt van dat ik deze topic ben begonnen .Wij waren aan het zoeken naar info over ouders met kanker .Ik heb ook al een nuttige link van iemand hier gekregen .maar ik zou graag deze topic willen beeindigen (hoe kan dat ? ) Ik vindt de meestte reactie echt top hoor maar ik zou toch liever het hier niet meer over willen hebben
vraag het ff in feedback en dan sluiten ze hem voor je
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  maandag 22 november 2004 @ 16:41:37 #24
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_23494517
quote:
Op maandag 22 november 2004 15:43 schreef zenabi het volgende:
Ik ben een vader van 31 jaar ,ik heb vandaag te horen gekregen dat ik Darmkanker heb
ik moet binnen 14 dagen bestraald worden, ik leef helemaal voor mijn kinderen (zoontje van 3 en 1 )
ik weet niet hoe ik ze uitleggen moet wat er aan de hand is.
Kan er zelf nog niet erg goed mee omgaan (dit typen vindt ik al vreselijk)
het lijkt me heel zinvol dat je direct al professionele steun zoekt bij een kinderpsycholoog of gezinspsycholoog; sowieso heeft het geen zin die kinderen uit te leggen wat kanker inhoudt.

is het een kwaadaardige vorm, zoals colonkanker, evt. volgend uit Crohn / Colitis Ulcerosa? of meer de poliepenvorm bv? is er al een prognose vastgesteld?

als deze prognose niet al te shockerend is (ik kan me voorstellen dat dat het altijd wel is , maargoed), dan lijkt het me zinvol sowieso eerst die behandelingen en evt. daaruit volgende chirurgie af te wachten, voor je iedereen en ook jezelf helemaal bezwaart met dit soort overwegingen... en mij lijkt ook het beste juist nu vooral _normaal_ te doen als altijd tegen die kinderen; ook de hele jonge kinderen voelen heel snel dat er iets niet klopt.

sterkte
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 22 november 2004 @ 16:42:30 #25
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_23494539
quote:
Op maandag 22 november 2004 16:35 schreef zenabi het volgende:

[..]

juist erover hebben zal helpen bij het vinden van oplossingen en manieren ermee om te gaan; kop in het zand steken werkt alleen maar contra-productief.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')