abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23497733
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:16 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat dan?
Je uitspraak dat een goed politicus impopulaire maatregelen moet nemen.
Wekt toch een beetje de suggestie dat goed en impopulair zo'n beetje hetzelfde zijn.

Zo heb je als kabinet altijd een mooi excuus om je niks van kritiek aan te hoeven trekken.
Ik weet dat Van Aartsen geen onderdeel uitmaakt van het kabinet, maar hij komt op mij nog arroganter over dan Balk en Zalm bij elkaar. En jij praat precies in zijn straatje en dus stoorde ik me ook een beetje aan jou.
quote:
Ik beweer alleen dat een maatregel waartegen 200 000 mensen shoppen en demonstreren combineren, niet per definitie slecht is.

Ik had nog wel eens willen zien of een wekelijkse demonstratie in Amsterdam, inclusief koud en nat weer, zo'n succes was geworden.

En dat is dus precies de reden om nooit naar demonstraties te luisteren.
Dit klinkt al een stuk genuanceerder.
pi_23497748
quote:
Op maandag 22 november 2004 17:41 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Onopgeleide, onopgevoede, door Lodewijk de Waal opgejutte randdebielen van 50+
Ho ho, ik was er met 3 andere mensen van tussen de 25 en de 40 - allevier goed opgeleid, over de opvoeding kun je discussieren
pi_23497937
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:44 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ze gaat de dialoog zo veel mogelijk aan. Desnoods in het hol van de leeuw zoals in Turkije, in Moskeeen en op de Dam. Duidelijk, consequent en daadkrachtig. Zo zou ik haar omschrijven. Dat kon je van Cohen niet zeggen. Maar of ze het liberalisme kan verkondigen is een andere vraag. Wat dat betreft zou Kamp ook een goede zijn.
Ik vraag me af in hoeverre ze de dialoog aangaat. Ze heerst en beveelt en luistert volgens mij heel erg slecht. Daadkrachtig is ze niet want ze heeft nog vrijwel niets voor elkaar gekregen: veel van haar maatregelen stranden op uitvoering maar daar merkt het grote publiek niet zo veel van.

Vroeger was Kamp de hardliner binnen de VVD, die is nu ineens een redelijk mens geworden. Voor de rest zijn er weinig kandidaten: Rutte is te jong, Grifiith is te nieuw, Van Baalen is te radicaal en besmet, Weisglass te oud. Ik vond Cornielje altijd goed maar die is op een misselijke manier aan de kant gezet. Tja, veel is het niet. Ik vind Van Aartsen niet goed maar altijd nog beter dan Zalm eerlijk gezegd, daar gaat helemaal niks van uit.
pi_23498085
Het is toch wel aandoenlijk hoe de machtswellustelingen van de VVD in de smiezen beginnen te krijgen dat ze bij de volgende tweede-kamerverkiezingen (en die komen er vóór 2007 als dit kabinet zo doorgaat) wel eens flink onderuit zouden kunnen gaan... - Je *ziet* Van Aartsen en Zalm al rekenen: "Hoe groot moet het CDA zijn als ze straks met de PvdA willen meeregeren..." "Verrek, ze kunnen om ons heen"... "Zouden kiezers het nog onthouden dat wij het vorige kabinet Balkenende hebben laten vallen vanwege ruziënde bewindslieden? We zijn nu zelf niet veel beter bezig hè?"
pi_23498153
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:19 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik gebruik niet het woord "solidariteit" en beroep me niet op andermans portemonnee. Wat die fossielen op de dam wel deden.

Ik spaar liever voor mijn pensioen, zij willen het op andermans kosten.
Waar heb ik dat meer gezien, mensen die zwaar profiteren van fiscale begunstiging en dit onder geen beding kwijt willen? Sommige fiscale regelingen worden afgeschaft door de regering, andere regelingen worden juist in stand gehouden met soms nog een stevig slot erop.

hint 1: vorige week maandag nog in het nieuws
hint 2: zie mn sig.

Maar jij klaagt selectief over de mensen die demonstreren omdat hun belangen toevallig niet door de regering behartigd worden?
  maandag 22 november 2004 @ 19:18:01 #81
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23498164
quote:
Op maandag 22 november 2004 19:01 schreef SCH het volgende:
Ho ho, ik was er met 3 andere mensen van tussen de 25 en de 40 - allevier goed opgeleid, over de opvoeding kun je discussieren
Het woord "randdebielen" heb je nog niet ontkracht.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_23498230
quote:
Op maandag 22 november 2004 19:18 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het woord "randdebielen" heb je nog niet ontkracht.
Dat geldt alleen voor mij, als enige van de 300.000
  maandag 22 november 2004 @ 19:24:46 #83
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23498327
quote:
Op maandag 22 november 2004 19:17 schreef DaveM het volgende:
Waar heb ik dat meer gezien, mensen die zwaar profiteren van fiscale begunstiging en dit onder geen beding kwijt willen? Sommige fiscale regelingen worden afgeschaft door de regering, andere regelingen worden juist in stand gehouden met soms nog een stevig slot erop.

hint 1: vorige week maandag nog in het nieuws
hint 2: zie mn sig.

Maar jij klaagt selectief over de mensen die demonstreren omdat hun belangen toevallig niet door de regering behartigd worden?
Het hele belastingstelsel is er op afgesteld. Dat betekent dus dat de belastingtarieven flink omlaag kunnen als de aftrek wordt afgeschaft. Maar dat willen de linkse partijen dus niet doen. Ik kan hun pleidooi alleen interpreteren als een verkapte belastingverhoging, onder het mom van "solidariteit". Daar kan ik dus niet mee akkoord gaan.

Die aftrek mag van mij dus wel weg, maar daar moet dan een algehele lastenverlichting van minimaal hetzelfde totaalbedrag tegenover staan.

Mijn standpunt is dus niet selectief.

De afschaffing van het prepensioen heeft als doel de arbeidsparticipatie onder ouderen, die nu bedroevend is t.o.v. een land als Noorwegen, te verhogen. Dat lukt met de afschaffing van de hypotheekrenteaftrek zeer zeker niet.
  maandag 22 november 2004 @ 19:26:11 #84
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23498381
quote:
Op maandag 22 november 2004 19:14 schreef dVTB het volgende:
"Verrek, ze kunnen om ons heen"
Dat konden ze in 2003 ook al.
pi_23498807
Sinds wanneer schieten kometen omhoog
pi_23499086
quote:
Op maandag 22 november 2004 19:26 schreef PJORourke het volgende:
Dat konden ze in 2003 ook al.
Ahh, de rest van mijn post bestrijd je dus niet? Mooi
  maandag 22 november 2004 @ 20:10:31 #87
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23499512
quote:
Op maandag 22 november 2004 19:53 schreef dVTB het volgende:
Ahh, de rest van mijn post bestrijd je dus niet? Mooi
Ik vind het hele electoraat op dit moment te volatiel, dus jouw conclusies deel ik niet, omdat er nog zo veel voor 2007 kan en zal veranderen in de polls. Als het twee weken voor de verkiezingen zou zijn zou je misschien een punt hebben.

Verder was een kleine feitelijke correctie wel op z'n plaats. Zo veel mensen denken dat het CDA geen eigen wil heeft...
pi_23499789
Ze beginnen hem te knijpen bij de VVD
pi_23501515
quote:
Op maandag 22 november 2004 19:24 schreef PJORourke het volgende:
Het hele belastingstelsel is er op afgesteld.

Dat betekent dus dat de belastingtarieven flink omlaag kunnen als de aftrek wordt afgeschaft. Maar dat willen de linkse partijen dus niet doen. Ik kan hun pleidooi alleen interpreteren als een verkapte belastingverhoging, onder het mom van "solidariteit". Daar kan ik dus niet mee akkoord gaan.

Die aftrek mag van mij dus wel weg, maar daar moet dan een algehele lastenverlichting van minimaal hetzelfde totaalbedrag tegenover staan.

Mijn standpunt is dus niet selectief.
Ah dus omdat gedeeltelijke afschaffing van de H-aftrek dankzij linkse partijen niet mogelijk zou zijn (klinkt niet bepaald geloofwaardig magoed) hoeft er door mensen als Van Aartsen ook niet geluisterd te worden naar mensen die hun pensioenregeling willen behouden, alsof het hun schuld is ofzo?

En daarom vind je die arrogante houding van vA dus geen probleem als ik het goed begrijp. Vind het een beetje kromme redenering, maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik vind dat iedereen die door dit kabinet gepakt wordt (of dat zo ervaart) het volste recht heeft om te demonstreren. Een volksvertegenwoordiger die zelf van allerlei fiscaal gunstige regelingen geniet (als Kamerlid, maar waarschijnlijk ook als oud-minister en huizenbezitter) is behoorlijk arrogant bezig als hij lak heeft aan mensen die óók graag hun fiscale regelingen willen behouden.
quote:
De afschaffing van het prepensioen heeft als doel de arbeidsparticipatie onder ouderen, die nu bedroevend is t.o.v. een land als Noorwegen, te verhogen.
Ja, met de huidige sterke vraag naar arbeidskrachten kunnen die ouderen natuurlijk niet gemist worden. Vooral ook omdat ze zo goedkoop zijn en WAO-premies voor ouderen zo laag zijn.

Ofwel......gewoon een ordinaire korting op hun inkomen.
Mag best hoor, maar dan hebben ze ook alle recht om te demonstreren.
Zeker als je ziet dat die zakkenvullers in Den Haag als Van Aartsen hun eigen voordeeltjes lekker intact houden.
pi_23504086
Mijn goeie god zeg, wat hoor ik net? Die gekke van Aartsen heeft lopen slijmen of ome Wilders bij hem terug komt!
Gekker moet het niet worden bij de VVD. Wilders had moeten zeggen dat er een paar VVD-ers naar hem kunnen komen en dat de rest van de VVD opgedoekt kan worden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_23504542
quote:
Op maandag 22 november 2004 20:20 schreef blekboks het volgende:
Ze beginnen hem te knijpen bij de VVD
prima.. dan schuiven ze weer wat naar rechts.. ' mission accomplished '
  maandag 22 november 2004 @ 22:57:58 #92
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_23504665
quote:
Op maandag 22 november 2004 11:28 schreef sizzler het volgende:

Het gaat niet goed met de VVD. Zeker in de peilingen niet. Er is een politiek leider nodig. Iemand die duidelijk en standvastig is. Geen decadente draaikont als Van Aartsen. Waarom zou Wilders nu opeens wél terug mogen als hij eerst de fractie is uitgeflikkerd? Wel kritiek hebben op Remkes, maar niet duidelijk zijn wat die kritiek inhoudt.
Waar kan ik dit vinden?
pi_23504826
quote:
Op maandag 22 november 2004 22:53 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

prima.. dan schuiven ze weer wat naar rechts.. ' mission accomplished '
je hebt inderdaad gelijk.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 23 november 2004 @ 15:30:49 #94
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_23517449
quote:
Op maandag 22 november 2004 17:40 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ze teert nu op het suces van Cohen die de nieuwe vreemdelingenwet in 2001 opstelde.
[...]
mr. M.J. Cohen (PvdA), afgetreden 31 december 2000

Denk je werkelijk dat Verdonk een wet zou indienen waar ze niet zelf achter stond? Een wet die geschreven is door een verre voorganger, van een andere partij?

Zij heeft de vreemdelingenwet erdoor gekregen. Iets wat anderen niet is gelukt, inclusief Cohen. Hij probeerde het niet eens, maar vluchtte naar Amsterdam. De plek waar de kogels je niet om de oren vliegen. (zijn woorden, 1 week voor de moord op van Gogh)
  dinsdag 23 november 2004 @ 15:54:56 #95
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23517992
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 15:30 schreef bankrupcy het volgende:

[..]

Denk je werkelijk dat Verdonk een wet zou indienen waar ze niet zelf achter stond? Een wet die geschreven is door een verre voorganger, van een andere partij?

Zij heeft de vreemdelingenwet erdoor gekregen. Iets wat anderen niet is gelukt, inclusief Cohen. Hij probeerde het niet eens, maar vluchtte naar Amsterdam. De plek waar de kogels je niet om de oren vliegen. (zijn woorden, 1 week voor de moord op van Gogh)
Cohen werd gewoon door Ad Melkert in Amsterdam geparkeerd om geen concurrentie te hebben voor het lijsttrekkerschap van de partij en en passant al te negeatieve geluiden over zijn lijsttrekkerschap te bezweren. Ach, burgemeester worden van de stad Amsterdam was ook best een uitdaging...

in Melkert is toch een uitstekende macchiavelliaanse politicus verloren gegaan

Hoe komen we nu weer terug op Jozias van Aartsen, de AD-politicus van het jaar?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:01:08 #96
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23519768
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 15:30 schreef bankrupcy het volgende:

[..]

Ah, ik zat met het jaartal in de war:
quote:
Bracht in 2000 een nieuwe Vreemdelingenwet tot stand, waardoor de asielprocedure wordt verkort. Deze verkorting wordt bereikt door het aantal mogelijke opeenvolgende procedures te beperken en door een vereenvoudiging van het systeem van verblijfsvergunningen. Na een negatieve beslissing op een verzoek tot het verkrijgen van een verblijfsvergunning is beroep mogelijk bij een rechtbank. Hoger beroep tegen deze uitspraak kan bij de Raad van State worden ingesteld. De nieuwe wet bevat tevens bepalingen over gezinshereniging en het toezicht op de naleving.
Bron: http://www.parlement.com/9291000/bio/02657
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:05:44 #97
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23519887
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 15:54 schreef sjun het volgende:

Hoe komen we nu weer terug op Jozias van Aartsen, de AD-politicus van het jaar?
Bron?
  dinsdag 23 november 2004 @ 22:01:47 #98
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23527474
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:05 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Bron?
Hier. Ik ben benieuwd of de AD kandidaat het ook bij deze verkiezing blijft.
  dinsdag 23 november 2004 @ 22:06:46 #99
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23527615
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:01 schreef sjun het volgende:

[..]

Hier. Ik ben benieuwd of de AD kandidaat het ook bij deze verkiezing blijft.
Ja, dit gaat over de keuze van vorig jaar van de parlementaire pers (niet het AD). In een jaar is hij flink door het ijs gezakt imho.
  dinsdag 23 november 2004 @ 22:17:30 #100
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23527992
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, dit gaat over de keuze van vorig jaar van de parlementaire pers (niet het AD). In een jaar is hij flink door het ijs gezakt imho.
Dit is meer het jaar van Henk Kamp geworden... (als het om VVD-politici gaat). Anders scoren Bas van der Vlies als consequent man en André Rouvoet of Tineke Huizinga ook niet slecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')