Bij het begin vond ik Paypal ook heersen, maar later merk je toch dat Paypal een duur grapje wordt.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:17 schreef Geqxon het volgende:
OMFG, Paypal + Ebay =
De intergratie is echt perfect, in een paar klikjes had ik de betaling geregeld.
Geen wonder, PayPal is van Ebayquote:De intergratie is echt perfect, in een paar klikjes had ik de betaling geregeld.
Dat laatste is natuurlijk nog interessanter. Maar werkt dat makkelijk en is het makkelijk te implementeren? Levert PayPal de benodigde code, of een aanzet daartoe? Of laat het je alles zelf uitzoeken?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:23 schreef D-MIXXX het volgende:
Je kan bij Paypal een request doen, dus handmatig is dat. Anders een request maken in PHP.
Ik kon het pas zien toen ik had betaald.quote:Op zondag 9 oktober 2005 14:41 schreef rotskibo het volgende:
Kun je in paypal ook ergens de actuele koersen zien, bijv. die van de GBP en de Euro?
Zodra je je account hebt geupgrade moet je over ALLE betalingen commissie betalen !quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:42 schreef Kiff het volgende:
Vraag:
Moet je over alle ontvangen betalingen commissie aan Paypal afdragen zodra je je account upgrade naar een premium (voor het KUNNEN ontvangen van creditcard betalingen), OF moet je alleen commissie betalen over de creditcard betalingen en niet over de direct transfers?
Tot nu toe heb ik Paypal alleen gebruikt om dingen te betalen op eBay.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:35 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Ja....personal account is gratis geld ontvangen en versturen.
Een premium account heb je nodig als je creditcard betalingen wilt ontvangen of meer dan $500 per maand ontvangt...en dan betaal je commissie...
Pas op....zodra je je 1e creditcard betaling accepteert heb je een premium account en betaal je over ALLE ontvangen bedragen commissie!
Je kan dit wel 1 keer doen en dan weer downgraden naar Personal account...maar dit kan slechts 1 keer!
Nee....je moet dan duidelijk in de omschrijving aangeven dat je alleen Paypal betalingen accepteert van "positive balances" of "no credit cards"quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Tot nu toe heb ik Paypal alleen gebruikt om dingen te betalen op eBay.
Maar als ik zelf iets wil gaan verkopen op eBay, kan ik dan instellen dat ik alleen normale Paypalbetalingen accepteer, en geen creditcards?
Nee....je krijgt een e-mail van Paypal met de mededeling dat iemand je probeert te betalen met creditcard en of je die betaling wilt accepteren of niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:34 schreef __Saviour__ het volgende:
da's wel jammer.
maar als iemand niet naar de beschrijving luistert, en toch met creditcard betaalt, wordt mijn account dan dus automatisch premium?
En als je dan van die vervelende niet begrijpende kopers in het buitenland hebt, dan kan je wellicht fluiten naar de betaling zodra je de betaling 'denied'.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:52 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
kan je die betaling dus gewoon weigeren en de koper vragen op een andere manier te betalen.
Dat ligt aan het land en de bank van ontvangst. Ik heb vaak genoeg naar Duitsland een betaling gedaan. Zondag de opdracht geplaatst via ABN Amro internetbankieren en dinsdag stond het al in Duitsland op de rekening.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:14 schreef Geqxon het volgende:
IBAN is alleen stront en stront traagVaak duurt het dan een week of meer i.t.t. PayPal waar het een maar miliseconden duurt.
Misschien zit hij over zijn kooplimiet heen op z'n credit card?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:06 schreef Kiff het volgende:
Iemand uit Duitsland heeft mij 9 oktober een betaling gedaan via Paypal. Nu is deze nog steeds 'pending'. Iemand enig idee of dit normaal is?
Dit is zo waar! Reken dan gemiddeld maar op elke mini transactie van laat ons zeggen 15 euro op een kost van 1 euro, en grote sommen overschrijven doe je best al helemaal niet! Reken maar uit wat 2%-3% is op een bedrag van 400 euro ofzo. Dus niet echt aan te raden voor veelvuldig gebruik zou ik zeggen!quote:[b] Opnieuw NIET juist! Ik heb toevallig een maand geleden een camcorder gekocht via ebay Duitsland. Het pakje is nooit verstuurd aangezien de winkel failliet is gegaan. Ik heb paypal geschreven dat ik mijn geld graag terug zou willen ontvangen. Ik kreeg niets aangezien de dekking ALLEEN geldt voor ebay in Amerika en ebay in Engeland!
Verder is het zo dat de dekking ALTIJD maximaal 400 euro is!
Paypal is een grote oplichting. Als je ooit een keer een paypal betaling via een creditcatd wilt ontvangen moet je (via 1 klik) je personal account omzetten naar een business account en dan betaal je ongelooflijk veel kosten aan paypal (5% ofzo). Over 1000 euro was is dus 50 euro kwijt.
Dit zou ik sowieso NOOIT vertrouwen, erg tricky met dit soort dingen.. maar het veilige lijkt mij om gewoon alleen via ebay te betalen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 08:39 schreef Geqxon het volgende:
Ik wil nu een een object van Ebay betalen, maar ik word door de verkoper doorverwezen naar een "zelfgemaakte" check-out pagina. Iemand enig idee of dit wel veilig is?
Je krijgt zijn naam, e-mail adres, en als de verstuurder hier voor heeft gekozen, ook nog eens zijn adresquote:Op donderdag 10 november 2005 08:04 schreef Stretto het volgende:
Ik heb een vraagje:
Ik krijg deze week 150 dollar van iemand op mijn paypal account en nu vraag ik mij af of ze mijn naam kunnen zien? Of mijn naam en mijn adres? Of helemaal niks?![]()
Ik bedoelde: Krijgt de verstuurder van het geld mijn naam, adres enzo te zien? Ik ben de ontvangerquote:Op donderdag 10 november 2005 08:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je krijgt zijn naam, e-mail adres, en als de verstuurder hier voor heeft gekozen, ook nog eens zijn adres
Ik heb gister wat geld verstuurd, en ik zag zijn e-mailadres, en naam (maar die kan ik ook handmatig ingevuld hebben, dat weet ik niet zeker)quote:Op donderdag 10 november 2005 12:52 schreef Stretto het volgende:
[..]
Ik bedoelde: Krijgt de verstuurder van het geld mijn naam, adres enzo te zien? Ik ben de ontvanger![]()
En waar kan ik het zo wijzigen dat ie alleen mijn naam ziet?
En kan ik 2 email account gebruiken om op allebei betalingen te kunnen ontvangen?
Dus dat ik voor persoonlijk gebruik pers@saait.com heb en voor zakelijk gebruik zake@saait.com
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |