abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23802483
quote:
Op maandag 6 december 2004 02:14 schreef HarigeKerel het volgende:
Joesjtsjenko zou een Amerikaanse vrouw hebben volgens een artikel in "Het Parool".
Een Westerse vrouw... dat heeft Shakavilli ook al, toeval?

[afbeelding]
Die vlecht van Yulia Tymoschenko was erg mooi, deed een beetje denken aan Heidie eigenlijk

Ze heeft ook een eigen website waar je haar vragen kan stellen
http://www.tymoshenko.com.ua/eng/
Doe mij maar m'n eigen Yuliya uit Trostyanets.

Opnieuw verkiezingen en het lot van Oekraine laat weer op zich wachten...
All good things must come to an end...
  FOK!fotograaf maandag 6 december 2004 @ 18:07:01 #177
73911 ultra_ivo
pi_23802968
Maar het ziet er goed uit. De OVSE beraadslaagt nu hoeveel extra waarnemers ze zullen sturen. Die zouden overigens best wel voor een deel uit Rusland kunnen komen. Voor de acceptatie van een uitslag is dat denk ik zelfs beter, Russische waarnemers in Galicië maakt het voor de Oost-Oekraïeners geloofwaardiger.
pi_23806604
Hm... ik zit nu naar iets op NL1 te kijken... Je kan als westerling beter niet in Donetsk rondlopen nu...
  FOK!fotograaf maandag 6 december 2004 @ 22:38:07 #179
73911 ultra_ivo
pi_23808842
Heb je iets meer info Praag?
  maandag 6 december 2004 @ 22:48:09 #180
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_23809073
Er was iemand van de Financial Times in elkaar geramd in Donetsk, maar volgens mijn vrienden daar was dat omdat hij een laptop bij zich had op straat.

Ja, heb ook vrienden in Kiev tussen de tenten zitten, en nee op dit moment schieten ze niet echt goed met elkaar op
Confidence through competence
  FOK!fotograaf maandag 6 december 2004 @ 22:57:51 #181
73911 ultra_ivo
pi_23809259
quote:
Op maandag 6 december 2004 22:48 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, heb ook vrienden in Kiev tussen de tenten zitten, en nee op dit moment schieten ze niet echt goed met elkaar op
Dat komt me erg bekend voor.
pi_23810776
quote:
Op maandag 6 december 2004 22:38 schreef ultra_ivo het volgende:
Heb je iets meer info Praag?
Een aanhanger van Yushchenko was daar met een westerse cameraploeg heengegaan en een klein eindje achter een opkomst van aanhangers van Yanukovich stonden ze een gesprek in het Engels te voeren en daardoor werden ze nogal vijandig door aanhangers van Yanukovich bejegend en ze zijn toen maar gestopt met filmen. Hij zei ook dat je beter niet in het Engels kon gaan staan praten daar.

Ik moet er niet aan denken om daar te zijn nu aangezien ik een heel dik Amerikaans-Engels accent heb. Overigens hoop ik over een paar jaar vloeiend Russisch te kunnen naast m'n Engels, Duits, Italiaans, Tsjechisch en hopelijk nog Pools ook erbij. Dan moet ik er wel mee weg kunnen komen in Donetsk. Maar goed, ik ken ook alleen maar mensen uit Trostyanets, Kyiv en Odessa. Dus ik zie mezelf daar niet snel heengaan.

Ik kijk er wel naar uit om heen te gaan. De foto's die ik gezien heb van Oekraine... heel erg mooi. Maar goed, eerst nog maar even de situatie afwachten.
  dinsdag 7 december 2004 @ 18:26:54 #183
55709 Stereotomy
pi_23821936
Ha! Eindelijk bewijs voor mijn "rants" op de frontpage tegen Yulia Timoshenko.

Klik hier, maar schrik niet van het kapsel , zo vinden ze haar nooit natuurlijk.

Vind haar er nu toch stukken beter uitzien. Maargoed. Ze wordt nu dus officieel door interpol gezocht, zoals ik al eerder meldde. Timoshenko is gewoon net als veel mensen in de oppositie (Yuschenko uitgezonderd) een oligarch, en fraudegevoelig. De man waarmee ze samenwerkte in de gasbranche zit nu in Amerika in de cel, dus Yulia kan nooit de heilige princes zijn die de media vaak aan haar wil toekomen. Daarnaast hou ik mijn hart vast als ze Kuchma weer eens voor Roodharige Kakkerlak uitscheldt. Niet echt veel beter dan geitenneuker zou ik zeggen, en van een "democratisch" westers politica zou je dat niet verwachten, dus waarom Timoshenko wel, die dat ook pretendeert te zijn?

Afijn. Tak!
  woensdag 8 december 2004 @ 12:41:24 #184
55709 Stereotomy
pi_23830416
Arts: 'Viktor Joesjtsjenko werd vergiftigd'

Zo ben je lijkt het de enige die er wat van af weet, en zo verschijnt het op de Frontpage voor Fok. Interpol heeft blijkbaar de klacht tegen haar ingetrokken (die link van boven werkte gisteren wel), maar haar man wordt nog steeds verdacht. Hoewel ze zelf officieel dus niet meer stinkt, stinkt haar hele omgeving nog wel.

En wat betreft de huid van Yuschenko, tja, ik ben benieuwd met wat voor bewijzen de artsen komen. Ik hoop dat er "goed aantoonbaar" bewijs wordt geleverd, zodat de andere partij daar geen speld meer tussen kan krijgen, maar dat zal denk ik helaas niet het geval zijn omdat de andere partij echt wel slim genoeg is om een soort gif te gebruiken (als het al gif was) die zodanig werkt dat het achteraf moeilijk 100% te bewijzen was dat het gif was.

En daarnaast kunnen ze altijd nog roepen dat het sowieso al in het voedsel zat. Dus, ja, beetje hopeloos.
  woensdag 8 december 2004 @ 12:45:07 #185
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23830484
Waarom zoekt men Yulia Timoshenko dan? die link werkt niet, ze is best mooi en slim
Zou ze ook in zo'n postorder bestand staan?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 8 december 2004 @ 13:41:40 #186
55709 Stereotomy
pi_23831553
Tja, en nu word ik er weer van beschuldigd dat ik de link zelf bedacht heb zeker, ik had er een screenshot van moeten maken gister.

Ze zoeken haar ivm fraude toen ze een private gas-bedrijfje had, jaren terug. Ik kon haar eerst niet vinden op de site van Interpol, maar gister verscheen ze daar dan toch eindelijk op. Haar man wordt nog wel gezocht, en haar partner in dat gasbedrijfje zit nu vast in de VS, ook wegens fraude.

Timoshenko is ook een oligarch, maar dan van een ander type als Yanukovich' aanhangers. Ikzelf vind, objectief gezien, dat geen steek beter. Geldt overigens voor veel van de mensen in Yuschenko's team. Het leuke is dat Yuschenko zelf vrijwel een onberispte staat van dienst heeft.
  woensdag 8 december 2004 @ 13:43:52 #187
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23831599
Oh, dan begrijp je mij verkeerd hoor, ik beschuldig je nergens van!
  woensdag 8 december 2004 @ 13:59:13 #188
55709 Stereotomy
pi_23831862
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:43 schreef HarigeKerel het volgende:
Oh, dan begrijp je mij verkeerd hoor, ik beschuldig je nergens van!
Gelukkig maar, er worden al genoeg beschuldigingen heen en weer gegooid in Ukraine.
pi_23835815
quote:
Solana wijst Poetin terecht

10:03:47

PARIJS - De verklaringen van de Russische president Vladimir Poetin, waarin hij waarschuwt voor het westen ,,met koloniale helm'', gaan te ver. Dat zegt de Europese Hoge Vertegenwoordiger voor het Buitenlands Beleid Javier Solana vandaag op de Franse radiozender Europe 1.
,,Europa is bezorgd om een eerlijke en goed georganiseerde stembusslag in Oekraïne'', merkte hij op. ,,We hebben geen kandidaat.'' De Hoge vertegenwoordiger wees erop dat ,,Poetin in zijn tweede mandaat een veel directere man is, vastberadener misschien en dat hij zich meer bezig houdt met burenkwesties. Landen zoals Oekraine, Moldavië en Georgië houden president Poetin meer bezig dan voordien.''

,,Poetin heeft niet het recht zich intern te mengen in Oekraine, net zomin als wij dat hebben'', stelde Javier Solana, die maandag voor de derde keer Kiev bezocht om er te bemiddelen in de politieke crisis.

Poetin klaagde maandag de inmenging van het westen in Oekraïne aan en waarschuwde voor een belerende macht ,,met een koloniale helm'' die de samenleving verdeelt en de tegenstanders, zoals in Belgrado, met raketten en bommen zou kunnen bestraffen.
08/12/2004 - afp, dpa - ht
http://www.standaard.be/n(...)leID=DMF08122004_010
  woensdag 8 december 2004 @ 17:16:52 #190
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23835952
Wat een walgelijke kop zeg bij dat bericht, niet dat ik nou zo'n hoge pet op had hoor van de uitermate gekleurde Belgische pers., maar toch
pi_23882020
quote:
Poetin: geen bezwaar tegen toetreding Oekraïne tot EU
Uitgegeven op 10 december 2004 om 16:55 uur, bijgewerkt om 17:04

De Russische president Vladimir Poetin heeft vrijdag gezegd dat Rusland er geen bezwaar tegen heeft als Oekraïne zou toetreden tot de Europese Unie. ,,Als Oekraïne bij de EU wil en daar welkom is, kunnen we alleen maar blij zijn", zei Poetin na afloop van een onderhoud met de Spaanse premier José Luis Rodriguez Zapatero. Hij zei dat Rusland niet bezorgd is over de discussie of de uitbreiding van de EU ook Oekraïne moet omvatten.

De afgelopen weken heeft de Russische president juist fel geageerd tegen de bemoeienis van West-Europa met de crisis in Oekraïne, vanuit de kennelijke angst dat een verkiezingsoverwinning voor oppositieleider Joesjtsjenko het land uit de Russische invloedssfeer los zou maken.

,,Wij hebben een speciale relatie met Oekraïne, economieën die nauw met elkaar verbonden zijn en een grote mate van industriële samenwerking", zei Poetin. ,,Dus het opnemen van dat deel van onze economie in de Europese structuur zou, hoop ik, ook een positief effect hebben op Rusland."

[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
http://www.nieuws.nl/bericht/5/51238

mits met een lucratief handelsverdrag met Rusland? ik neem toch aan dat Rusland geen zin heeft in een afgesloten handelsblok zo naast hun deur in de nabije toekomst, of wil Poetin met deze geste de relaties met de EU enigszins weer opwarmen na zo zijn te bekoeld
  vrijdag 10 december 2004 @ 17:21:43 #192
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23882218
Eigenlijk denk ik dat de Oekraine beter af is onder de vleugels van de Russen met een verdrag op het gebied van vrijhandel met de EU.
  FOK!fotograaf vrijdag 10 december 2004 @ 17:36:38 #193
73911 ultra_ivo
pi_23882583
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:21 schreef HarigeKerel het volgende:
Eigenlijk denk ik dat de Oekraine beter af is onder de vleugels van de Russen met een verdrag op het gebied van vrijhandel met de EU.
Merkwaardige stelling. Mogen de Oekraïeners er niet zelf over beslissen?
Ik was ook verbaasd toen ik van de week de voorpagina van Elsevier voorbij zag komen die een soortgelijke stelling impliceerde. Rechts Nederland dat voor een grotere invloed van Rusland is? Kun je dat eens wat nader verklaren?
  vrijdag 10 december 2004 @ 17:41:29 #194
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23882698
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:36 schreef ultra_ivo het volgende:

Merkwaardige stelling. Mogen de Oekraïeners er niet zelf over beslissen?
Maar natuurlijk wel, alhoewel wij daar als Nederlanders zelf natuurlijk geen stem in hadden gun ik dat de Oekrainers wel.
quote:
Ik was ook verbaasd toen ik van de week de voorpagina van Elsevier voorbij zag komen die een soortgelijke stelling impliceerde. Rechts Nederland dat voor een grotere invloed van Rusland is? Kun je dat eens wat nader verklaren?
Nou ben ik zelf niet "rechts" hoor, Rusland heeft IMHO de Oekraine economisch meer te bieden dan de EU.
De Oekraine zou dus beter af zijn onder de vleugels van Rusland dan onder die van de EU denk ik zo.
  vrijdag 10 december 2004 @ 17:51:24 #195
55709 Stereotomy
pi_23882941
Zoals ik een paar dagen terug had gelezen: de kans dat Oekraine binnen 5 jaar bij de EU komt is even groot als dat Mexico binnen 5 jaar bij de VS komt.

No way, hozee.

Ik ben het dus in zoverre met HarigeKerel eens. Voordat de EU ook inhoudelijke stappen richting Oekraine neemt, en niet in feite alleen maar blaat over Democratie dit Democratie dat, maar ook economisch handel stimuleert en een steeds groter deel in de export en import van Oekraine voor zijn rekening neemt, zal Oekraine onder invloed van Rusland blijven. Mocht de EU inhoudelijk in haar policy veranderen tov Oekraine, dan pas kan Oekraine langzaam onder de vleugels van Moeder Rusland komen.
  FOK!fotograaf vrijdag 10 december 2004 @ 17:53:38 #196
73911 ultra_ivo
pi_23883002
Dat met name de industrie in de Oost-Oekraïene behoorlijk verweven is met de Russische industrie klopt zeker. Maar er bestaat ook nog een West-Oekraïene waar veel meer economische contacten gegroeid zijn met Polen. En die economische contacten zijn het laatste jaar door bijv. de visumbepalingen sterk verminderd. Er waren veel Oekraíense kleine handelaren die pendelden naar Poolse markten. Ik kwam hun regelmatig tegen in de trein Kiev-Warschau. En die strengere visumbepalingen komen uit dezelfde hoek als diegenen die vroeger zo anti Sovjet-Unie waren. Dat verbaast mij, een breuk in de meningen van toen en nu.
  vrijdag 10 december 2004 @ 18:28:25 #197
55709 Stereotomy
pi_23883754
Ja, maar je moet natuurlijk wel in het belang van het hele land kijken, en dan is het zo, dat het BNP van Oekraine echt voor een leeuwendeel uit Rusland komt, en dan bedoel ik echt een groot leeuwendeel. West-Oekraine begint inderdaad langzaam te druppelen naar het westen, maar zolang de grote industrieen in het Oosten dat niet doen heb je er - banaal gezegd - er helemaal niks aan. En het is juist die industrie in het oosten die de economische motor van de Oekraine is, vergelijkbaar met het Ruhrgebied in Duitsland.

Dus de EU moet ook openstaan voor handel met de grotere bedrijven in Oekraine, voornamelijk gevestigd in het oosten. En zolang zij nog te bang zijn voor fraude, corruptie e.d. (en terecht) moet Oekraine onder de rok van Moeder Rusland blijven schuilen. Het is aan beide zijden om de schroom te doorbreken, maar op dit moment blaat de EU echt buiten proporties dat Oekraine een deel is van Europa e.d. terwijl ze dat qua politiek-economische belangen dat inhoudelijk helemaal niet weergeven.
  zaterdag 11 december 2004 @ 13:47:34 #198
55709 Stereotomy
pi_23897369
quote:
Joesjtsjenko wil toetreding Oekraïne tot EU

Uitgegeven: 11 december 2004 11:53

LONDEN - De Oekraïense oppositieleider Viktor Joesjtsjenko roept de Europese Unie op Oekraïne toe te laten na de politieke hervormingen die het land de laatste weken heeft doorgemaakt. Dat zei Joesjtsjenko in een interview met The Financial Times dat zaterdag werd gepubliceerd.

"Oekraïne wacht op concrete stappen in antwoord op dit democratische en politieke proces dat nu in Oekraïne plaatsvindt. Wij verwachten analoge stappen van de EU", aldus de oppositieleider. Hij stelt een plan voor van vier punten volgens welk Oekraïne lid kan worden van de Unie.

De Europese Unie heeft tot dusver steeds voorstellen van Oekraïne om op lange termijn lid te worden afgewezen, aldus de krant. In tegenstelling tot de huidige president Koetsjma, die vooral op Rusland is georiënteerd, is Joesjtsjenko pro-Westers.

Verkiezingen

Op 26 december worden nieuwe presidentsverkiezingen gehouden, nadat het hooggerechtshof had bepaald dat de eerdere verkiezingen van november ongeldig waren. Algemeen wordt aangenomen dat Joesjtsjenko de stemmenslag wint.

De Russische president Poetin liet vrijdag weten dat een eventuele toetreding van Oekraïne tot de EU een zaak van de Oekraieners zelf is. Tijdens de verkiezingen van november stonden Poetin en de EU lijnrecht tegenover elkaar. De EU weigerde de overwinning van de door Moskou gesteunde premier Viktor Janoekovitsj te erkennen, omdat die tot stand is gekomen door fraude.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=454371&c=21

Wat een hypocriete onzin zeg. Alsof die "hervormingen" die er plaats hebben gevonden opeens alle bezwaren van de tafel geveegd kunnen laten worden, en alsof de EU zit te wachten op oproerstokers zoals Moroz en Tymoshenko. Ik denk dat de EU wel sterkere economische banden aangaat, maar naar toetreding kunnen ze de komende 5 jaar gewoon nog fluiten omdat alles simpelweg nog zo anders is. Oekraine heeft Rusland op dit moment nog even hard nodig als een paar maanden geleden, en het is zaak om langzaam van die politieke en economische invloedsferen uit te komen (cultureel zal het altijd wel verbonden blijven), en als dat min of meer lukt, kun je over 5 of 10 jaar pas kijken of toetreding eventueel mogelijk is op basis daarvan.

Maar op basis van culturele aspecten, vooral ten oosten van Kiev, daar zou ik niet teveel van verwachten van die mensen daar. Die voelen zich niet Europees, dat is allemaal Russisch daar. En, even een reminder, het zou een democratisch land moeten zijn, dus ook de meningen van de mensen aldaar tellen even hard mee.
pi_23901651
quote:
'Joesjtsjenko vergiftigd met dioxine'
Gepubliceerd op zaterdag 11 december 2004
De Oekraïense oppositieleider en presidentskandidaat Viktor Joesjtsjenko in in september slachtoffer geworden van een dioxinevergiftiging. Dat heeft een Oostenrijkse arts die hem heeft onderzocht, zaterdag bekendgemaakt.

"Er is geen twijfel mogelijk", aldus Michael Zimpfer, directeur van de Oostenrijkse kliniek waar Joesjtsjenko is
onderzocht en behandeld. "Er waren hoge concentraties dioxine, zeer waarschijnlijk oraal toegediend". De giftige stof verkaart het pokdalige gezicht van Joesjtsjenko, die er voor september nog uitzag als een jeugdige leider. Als hij niet behandeld was, zou hij hoogstwaarschijnlijk aan het vergif zijn gestorven, aldus de artsen.

Derde partij
Volgens de arts staat niet onomstotelijk vast dat er sprake is geweest van een opzettelijke vergiftiging. Wel noemde hij het waarschijnlijk dat de giftige stof is toegediend door een "derde partij". Wie hiervoor verantwoordelijk is, moet volgens hem door een rechter worden uitgezocht.

De ziekte, die al heeft geleid tot wilde speculaties binnen en buiten de Oekraïense landsgrenzen, heeft vooral Joesjtsjenko's gelaat ernstig aangetast. De oppositieleider heeft zijn politieke tegenstanders ervan beschuldigd dat ze hem wilden vermoorden.

De vergiftiging zou hebben plaatsgevonden in de periode dat Joesjtsjenko druk aan het campagnevoeren was voor de recente verkiezingen, die nu door het hooggerechtshof ongeldig zijn verklaard.

Volgens de artsen is Joesjtsjenko niet permanent verminkt, maar kan het nog wel twee jaar duren voor zijn huid weer normaal is.
bron
  zaterdag 11 december 2004 @ 18:00:35 #200
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_23902092
Echt vreselijk wat er met zijn gezicht is gebeurd de afgelopen tijd...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')