Doe mij maar m'n eigen Yuliya uit Trostyanets.quote:Op maandag 6 december 2004 02:14 schreef HarigeKerel het volgende:
Joesjtsjenko zou een Amerikaanse vrouw hebben volgens een artikel in "Het Parool".
Een Westerse vrouw... dat heeft Shakavilli ook al, toeval?
[afbeelding]
Die vlecht van Yulia Tymoschenko was erg mooi, deed een beetje denken aan Heidie eigenlijk
Ze heeft ook een eigen website waar je haar vragen kan stellen
http://www.tymoshenko.com.ua/eng/
Dat komt me erg bekend voor.quote:Op maandag 6 december 2004 22:48 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, heb ook vrienden in Kiev tussen de tenten zitten, en nee op dit moment schieten ze niet echt goed met elkaar op![]()
Een aanhanger van Yushchenko was daar met een westerse cameraploeg heengegaan en een klein eindje achter een opkomst van aanhangers van Yanukovich stonden ze een gesprek in het Engels te voeren en daardoor werden ze nogal vijandig door aanhangers van Yanukovich bejegend en ze zijn toen maar gestopt met filmen. Hij zei ook dat je beter niet in het Engels kon gaan staan praten daar.quote:Op maandag 6 december 2004 22:38 schreef ultra_ivo het volgende:
Heb je iets meer info Praag?
Gelukkig maar, er worden al genoeg beschuldigingen heen en weer gegooid in Ukraine.quote:Op woensdag 8 december 2004 13:43 schreef HarigeKerel het volgende:
Oh, dan begrijp je mij verkeerd hoor, ik beschuldig je nergens van!![]()
http://www.standaard.be/n(...)leID=DMF08122004_010quote:Solana wijst Poetin terecht
10:03:47
PARIJS - De verklaringen van de Russische president Vladimir Poetin, waarin hij waarschuwt voor het westen ,,met koloniale helm'', gaan te ver. Dat zegt de Europese Hoge Vertegenwoordiger voor het Buitenlands Beleid Javier Solana vandaag op de Franse radiozender Europe 1.
,,Europa is bezorgd om een eerlijke en goed georganiseerde stembusslag in Oekraïne'', merkte hij op. ,,We hebben geen kandidaat.'' De Hoge vertegenwoordiger wees erop dat ,,Poetin in zijn tweede mandaat een veel directere man is, vastberadener misschien en dat hij zich meer bezig houdt met burenkwesties. Landen zoals Oekraine, Moldavië en Georgië houden president Poetin meer bezig dan voordien.''
,,Poetin heeft niet het recht zich intern te mengen in Oekraine, net zomin als wij dat hebben'', stelde Javier Solana, die maandag voor de derde keer Kiev bezocht om er te bemiddelen in de politieke crisis.
Poetin klaagde maandag de inmenging van het westen in Oekraïne aan en waarschuwde voor een belerende macht ,,met een koloniale helm'' die de samenleving verdeelt en de tegenstanders, zoals in Belgrado, met raketten en bommen zou kunnen bestraffen.
08/12/2004 - afp, dpa - ht
http://www.nieuws.nl/bericht/5/51238quote:Poetin: geen bezwaar tegen toetreding Oekraïne tot EU
Uitgegeven op 10 december 2004 om 16:55 uur, bijgewerkt om 17:04
De Russische president Vladimir Poetin heeft vrijdag gezegd dat Rusland er geen bezwaar tegen heeft als Oekraïne zou toetreden tot de Europese Unie. ,,Als Oekraïne bij de EU wil en daar welkom is, kunnen we alleen maar blij zijn", zei Poetin na afloop van een onderhoud met de Spaanse premier José Luis Rodriguez Zapatero. Hij zei dat Rusland niet bezorgd is over de discussie of de uitbreiding van de EU ook Oekraïne moet omvatten.
De afgelopen weken heeft de Russische president juist fel geageerd tegen de bemoeienis van West-Europa met de crisis in Oekraïne, vanuit de kennelijke angst dat een verkiezingsoverwinning voor oppositieleider Joesjtsjenko het land uit de Russische invloedssfeer los zou maken.
,,Wij hebben een speciale relatie met Oekraïne, economieën die nauw met elkaar verbonden zijn en een grote mate van industriële samenwerking", zei Poetin. ,,Dus het opnemen van dat deel van onze economie in de Europese structuur zou, hoop ik, ook een positief effect hebben op Rusland."
[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
Merkwaardige stelling. Mogen de Oekraïeners er niet zelf over beslissen?quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:21 schreef HarigeKerel het volgende:
Eigenlijk denk ik dat de Oekraine beter af is onder de vleugels van de Russen met een verdrag op het gebied van vrijhandel met de EU.![]()
Maar natuurlijk wel, alhoewel wij daar als Nederlanders zelf natuurlijk geen stem in hadden gun ik dat de Oekrainers wel.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:36 schreef ultra_ivo het volgende:
Merkwaardige stelling. Mogen de Oekraïeners er niet zelf over beslissen?
Nou ben ik zelf niet "rechts" hoor, Rusland heeft IMHO de Oekraine economisch meer te bieden dan de EU.quote:Ik was ook verbaasd toen ik van de week de voorpagina van Elsevier voorbij zag komen die een soortgelijke stelling impliceerde. Rechts Nederland dat voor een grotere invloed van Rusland is? Kun je dat eens wat nader verklaren?
http://www.nu.nl/news.jsp?n=454371&c=21quote:Joesjtsjenko wil toetreding Oekraïne tot EU
Uitgegeven: 11 december 2004 11:53
LONDEN - De Oekraïense oppositieleider Viktor Joesjtsjenko roept de Europese Unie op Oekraïne toe te laten na de politieke hervormingen die het land de laatste weken heeft doorgemaakt. Dat zei Joesjtsjenko in een interview met The Financial Times dat zaterdag werd gepubliceerd.
"Oekraïne wacht op concrete stappen in antwoord op dit democratische en politieke proces dat nu in Oekraïne plaatsvindt. Wij verwachten analoge stappen van de EU", aldus de oppositieleider. Hij stelt een plan voor van vier punten volgens welk Oekraïne lid kan worden van de Unie.
De Europese Unie heeft tot dusver steeds voorstellen van Oekraïne om op lange termijn lid te worden afgewezen, aldus de krant. In tegenstelling tot de huidige president Koetsjma, die vooral op Rusland is georiënteerd, is Joesjtsjenko pro-Westers.
Verkiezingen
Op 26 december worden nieuwe presidentsverkiezingen gehouden, nadat het hooggerechtshof had bepaald dat de eerdere verkiezingen van november ongeldig waren. Algemeen wordt aangenomen dat Joesjtsjenko de stemmenslag wint.
De Russische president Poetin liet vrijdag weten dat een eventuele toetreding van Oekraïne tot de EU een zaak van de Oekraieners zelf is. Tijdens de verkiezingen van november stonden Poetin en de EU lijnrecht tegenover elkaar. De EU weigerde de overwinning van de door Moskou gesteunde premier Viktor Janoekovitsj te erkennen, omdat die tot stand is gekomen door fraude.
bronquote:'Joesjtsjenko vergiftigd met dioxine'
Gepubliceerd op zaterdag 11 december 2004
De Oekraïense oppositieleider en presidentskandidaat Viktor Joesjtsjenko in in september slachtoffer geworden van een dioxinevergiftiging. Dat heeft een Oostenrijkse arts die hem heeft onderzocht, zaterdag bekendgemaakt.
"Er is geen twijfel mogelijk", aldus Michael Zimpfer, directeur van de Oostenrijkse kliniek waar Joesjtsjenko is
onderzocht en behandeld. "Er waren hoge concentraties dioxine, zeer waarschijnlijk oraal toegediend". De giftige stof verkaart het pokdalige gezicht van Joesjtsjenko, die er voor september nog uitzag als een jeugdige leider. Als hij niet behandeld was, zou hij hoogstwaarschijnlijk aan het vergif zijn gestorven, aldus de artsen.
Derde partij
Volgens de arts staat niet onomstotelijk vast dat er sprake is geweest van een opzettelijke vergiftiging. Wel noemde hij het waarschijnlijk dat de giftige stof is toegediend door een "derde partij". Wie hiervoor verantwoordelijk is, moet volgens hem door een rechter worden uitgezocht.
De ziekte, die al heeft geleid tot wilde speculaties binnen en buiten de Oekraïense landsgrenzen, heeft vooral Joesjtsjenko's gelaat ernstig aangetast. De oppositieleider heeft zijn politieke tegenstanders ervan beschuldigd dat ze hem wilden vermoorden.
De vergiftiging zou hebben plaatsgevonden in de periode dat Joesjtsjenko druk aan het campagnevoeren was voor de recente verkiezingen, die nu door het hooggerechtshof ongeldig zijn verklaard.
Volgens de artsen is Joesjtsjenko niet permanent verminkt, maar kan het nog wel twee jaar duren voor zijn huid weer normaal is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |