Ja idd en als hij los laat dan komt er vaak weer grind tussen als je hem weer vast probeert te krijgen... Dus moet of heeeel moeilijk doen met een kant van de mageneet omhoog te krijgen... Of met je poten er in. En dat doe ikliever niet. Moet de hele deksel er weer vanaf en verschuift alles weer zodat het moeilijk is het er weer op te krijgen... Plus dat er zo wat water overheen ligt.. Ook irritantquote:Op maandag 13 december 2004 16:10 schreef Klonk het volgende:
die algenmagneet moet je link mee uitkijken, klein steentje ertussen en je hebt een kras, ik zelf gebruik daar een sponsje voor, je weet wel van die dingen die je voor een paar cent bij de blokker koopt in tig verschillende kleurtjes. De groffe kant daarvan is een ideaal schoonmaakmiddel.
ik heb hem er ook gelijk uitgeflikkerd.. zelf heb ik bij aquarium zo'n stok met soort van schuurspons bij gekregen.. werkt net zo mooi.. en geen krassen van stenen..quote:Op maandag 13 december 2004 16:10 schreef Klonk het volgende:
die algenmagneet moet je link mee uitkijken, klein steentje ertussen en je hebt een kras,
en dat doe je 1x per week?quote:Op maandag 13 december 2004 19:52 schreef Klonk het volgende:
en als je diepvriesvoer geeft, dan hebben ze die dag geen ander voer meer nodig.
die methode is af te raden. beter is om het smeltwater van het diepvriesvoer niet in je aquarium te doen. dit zit namelijk boordevol fosfaten, waardoor je een algenprobleem kunt krijgen. beter is het bevroren blokje in een fijnmazig schepnetje te doen, en onder de kraan te houden. vervolgens met het netje door het aquarium gaan en klaar.quote:Op maandag 13 december 2004 19:52 schreef Klonk het volgende:
diepvries voer is makkelijk te gebruiken, regel ergens een klein afsluitbaar plastic iets (ik heb de mijne gratis bij dierenwinkel gekregen), beetje aquariumwater erin doen, dan het diepvries voer (1 blokje) in dat water doen en dan in dat water laten ontdooien en als het ontdooit is pas in het aquarium doen.
en als je diepvriesvoer geeft, dan hebben ze die dag geen ander voer meer nodig.
nou heb ik daar ff vraagie over..quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:27 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
en een keer per dag voeren is sowieso genoeg, behalve bij jonge of speciale vissen.
Dat dacht ik ook ja. En voor de plant etende vissen ook voor zover ik wist. Heb hier ook een paar. Wel handig voor als de corydora's komen. En misschien ooit een algeneter als die nodig blijkt te zijn...quote:Op dinsdag 14 december 2004 18:52 schreef Klonk het volgende:
zo'n tabletje is voornamelijk voor de bodembewoners, dus het kan best zijn dat de andere vissen trek hebben
Ze komen zodra er een evenwicht is... Iig een begin evenwicht... Heb nu nog niets er in en het aquarium leeft nu 48 uur. En na 1-2 weken komen ze (even water laten testen).quote:Op dinsdag 14 december 2004 19:23 schreef Klonk het volgende:
corrydorasjes zijn geen overbodige luxe, ik zou er als gaat maar snel een paar kopen, ze zijn de vuilnismannen van het aquarium en houden de bodem goed schoon.
zou hem lekker laten zitten. planten kunnen nooit te snel groeien, hoe sneller hoe beter.quote:Op dinsdag 14 december 2004 19:10 schreef drelletje het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja. En voor de plant etende vissen ook voor zover ik wist. Heb hier ook een paar. Wel handig voor als de corydora's komen. En misschien ooit een algeneter als die nodig blijkt te zijn...
Edit: wat mij net opvalt is dat in 48 uur de planten al duidelijk zijn gegroeid! Dit is echt niet normaal! Misschien heb ik wel zo een plantenlamp in mijn aquarium... Naja is toch tijd voor een nieuwe dus stop iig een gewone er in deze week. Te snel zeg... $8 uur staan ze er ook nog maar in trouwens... :S
Ik heb twee keer een vis gekocht tegen die fokking slakjes, en dat werkte ook goed, alleen de eerste was na ongeveer een half jaar dood en de tweede heeft het maar een paar maanden volgehouden. Aangezien het aquarium in een studentenhuis staat en we niet zo heel veel geld hebben zijn we op zoek naar een goedkope oplossing. Is die er, of moet er weer zo'n vis in?quote:Op dinsdag 14 december 2004 23:05 schreef Klonk het volgende:
gefeliciteerd je hebt het begin van een puntslakjes plaag
volgende vis voor op je lijstje is een: Botia striata, die zijn namelijk dol op slakjes, ik had er in het begin ook erg veel last van, tot de slakjes in flinke hoeveelheden over de ramen wandelden, en de botia's (2 stuks) houden de 110 liter bak niet compleet maar wel goed genoeg slakjesvrij. Een paar slakjes zijn namelijk prima voor de bodem.
http://aquavisie.retry.org/Database/Vissen/Botia_striata.html
Als je het nou weg hevelt... want het zand is wel wat lichter dus zou je de slang precies goed moeten kunnen houden...quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:44 schreef Ericjuh het volgende:
het gaat goed met mijn aquarium.. een gisteren zag ik het sip in, want de planten gingen gek doen en ik had een naar gevoel over waterwaarde.. dus ik gisteren het water laten controleren bij dierenspeciaal zaak en alles was perfect... zelf zei hij dat ik behoorlijk mocht snoeien in de aqaurium.. en dat heb ik gisteren gedaan..
maar nu nog 1 vraagie.. hoe maken jullie de bodem altijd schaan.. ik heb namelijk allemaal steentjes in de bodem liggen, maar als er 1 plant uittrek neem ik allemaal zand van voedingsbodem mee... en dat blijft dan op de steentjes liggen.. en het is ook moeilijk er af te halen...
iemand een idee hoe ik dat moet doen?
vind het eigenlijk niet zo mooi..quote:Op vrijdag 17 december 2004 19:28 schreef Klonk het volgende:
laten liggen ?
Ja Met een slang even zuigen en dan loopt het vanzelf een emmer in. Moet je ook gebruiken bij de gedeeltelijke waterverversingen. Is prachtig principequote:Op vrijdag 17 december 2004 20:23 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
vind het eigenlijk niet zo mooi..
hevelen?? hoe bedoel je... slang er in.. ene kant van de slang zuigen en dan als een soort stofzuiger gebruiken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |