abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25463852
Flink verwachtingspatroon.

Face your fears, live your dreams (Copyright)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25463926
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 22:27 schreef komrad het volgende:
ach ik haal de 8 gemiddeld niet, maar ik haal wel alles in 1x. Als ik 10-15 herren gedaan had was ik hard richting cum laude gegaan. Ik wil natuurlijk eigenlijk wel naar columbia sinds NYC het beste is.

Ik wil eignelijk een gecombineerde onderzoeks en normale werk baan, maar ik vrees dat mijn ambities hoger zijn dan waar ik redelijkwijs voor in aanmerking zou kunnen komen.
Toch raar dat je met een master én een hoog cijfergemiddelde geen baan kan vinden. Sluit je studierichting niet aan op de arbeidsmarkt?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_25464040
Nou mijn gemiddelde ligt rondom de 7.5 denk ik. De arbeidsmarkt voor starters is op het moment erg slecht en zonder ervaring is het bijna ondoenlijk om in mijn richting een WO functie te vinden. Ik ga natuurlijk over een tijdje gewoon verder kijken. (ook in het buitenland) Een gat in mijn cv begon ook te dreigen dus dan moet je keuzes maken
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_25464193
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 22:37 schreef komrad het volgende:
Nou mijn gemiddelde ligt rondom de 7.5 denk ik. De arbeidsmarkt voor starters is op het moment erg slecht en zonder ervaring is het bijna ondoenlijk om in mijn richting een WO functie te vinden. Ik ga natuurlijk over een tijdje gewoon verder kijken. (ook in het buitenland) Een gat in mijn cv begon ook te dreigen dus dan moet je keuzes maken
Wat was je studierichting ook alweer? Elke afstudeerrichting heeft toch niet problemen. Als ik kijk bij Columbia dan zie ik een hoop accountant/finance/business die dik betalen voor Nederlandse begrippen (3x modaal).
New Yorker in spe
pi_25464924
Jeroenus, ik heb bouwkunde gestudeerd, maar het is nogal slecht daar op het moment.
pi_25465237
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 23:14 schreef komrad het volgende:
Jeroenus, ik heb bouwkunde gestudeerd, maar het is nogal slecht daar op het moment.
Destijds gekozen vanuit interesse of vanwege de arbeidsmarkt die toen wel goed was?
New Yorker in spe
pi_25465294
Jeroenus, gewoon uit interesse, ik geloof niet in het kiezen adhv de arbeidsmarkt. Ik zou echt nooit kiezen voor een studie als kunstgeschiedenis, waar je je al voordat je begonnen bent als werkeloze kan inschrijven. Wat studeer jij ook al weer.
BTW: een paar jaar geleden was de arbeidsmarkt wel erg goed hoor, mompelt iets over bouwfraude enzo
pi_25465519
Ik studeer economie (en geografie) op het moment.

Is de arbeidsmarkt voor bouwkunde is bepaalde landen beter dan in Nederland?
New Yorker in spe
pi_25465568
ongetwijfeld wel, maar vooral als je ervaring hebt. En ik heb zo mijn voorkeuren qua landen he
pi_25465715
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 23:40 schreef komrad het volgende:
ongetwijfeld wel, maar vooral als je ervaring hebt. En ik heb zo mijn voorkeuren qua landen he
In China gebouwen uit de grond pompen?
New Yorker in spe
pi_25465813
Klinkt niet onaantrekkeljk, heb je wel eens de skyline van shanghai op discovery gezien
pi_25465930
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 23:50 schreef komrad het volgende:
Klinkt niet onaantrekkeljk, heb je wel eens de skyline van shanghai op discovery gezien
Grootste haven ter wereld, hoogste gebouw van de wereld in aanbouw (of al af). De Hong Kong skyline is ook niet mis. Het gemiddelde inkomen stijgt in die steden met flink wat procenten per jaar. Misschien interessant, maarja de taalbarriere.
New Yorker in spe
pi_25465964
Hong Kong is nog beter idd, geen taalbarriere. Zullen we daar samen iets huren
pi_25466024
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 23:57 schreef komrad het volgende:
Hong Kong is nog beter idd, geen taalbarriere. Zullen we daar samen iets huren
Voor een nog hogere huurprijs per m2/per maand dan NY zeker?
New Yorker in spe
pi_25466054
ja daar kan manhattan niet aan tippen denk ik, maar ja NY blijft uber natuurlijk.
pi_25466139
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 00:01 schreef komrad het volgende:
ja daar kan manhattan niet aan tippen denk ik, maar ja NY blijft uber natuurlijk.
Without a doubt.
New Yorker in spe
pi_25466214
Nu nog even zorgen dat ik daar kan wonen en werken. Vraag me wel af wat je per maand moet verdienen om daar te kunnen leven?
pi_25466296
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 00:06 schreef komrad het volgende:
Nu nog even zorgen dat ik daar kan wonen en werken. Vraag me wel af wat je per maand moet verdienen om daar te kunnen leven?
Het gemiddelde inkomen in NY is bijna 41.000 dollar per jaar. Hong Kong en Shanghai zullen aardig in de buurt komen. Nederlandse gemiddelde is iets van 23.000 euro? Zelfs een administratie hoofd verdient in NY flink. Daarnaast zijn autoprijzen 2x (ja echt) zo laag. Porsche Cayenne.
New Yorker in spe
pi_25466354
41000/1.3= 31500 euro per jaar ongeveer. Dat moet over 2 jaar voor mij wel te doen zijn als ik mijn huidige salaris bekijk. Er is nog hoop
pi_25466487
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 00:12 schreef komrad het volgende:
41000/1.3= 31500 euro per jaar ongeveer. Dat moet over 2 jaar voor mij wel te doen zijn als ik mijn huidige salaris bekijk. Er is nog hoop
Jaja, de dollarkoers. Het record gaat er bijna aan. Het is vrij aantrekkelijk om naar de VS te gaan op het moment.

Hoe ben je eigenlijk aan dat werk bij de gemeente gekomen en wat is de naam van de functie?

Bij de 70.000 dollar categorie bij Columbia stonden niet echt 'superjobs', dus die zijn ook wel binnen bereik. Dan kan je fraai wonen (op Manhattan uiteraard) en een mooie wagen hebben.
New Yorker in spe
pi_25466531
Wat moet je in manhattan met een auto doen, ik doe het al voor een appartement met fatsoenlijke keueken en badkamer.
Mocht het ooit lukken dan nodig ik je wel uit om eens te komen kijken, maar ik zou er nog maar niet op rekenen. Hopen mag altijd, dat doe ik ook.

Columbia is natuurlijk wel een beetje een droom, bv om daar professor te worden evenals het MIT wat natuurlijk wetenschappelijk uber is
pi_25466640
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 00:20 schreef komrad het volgende:
Wat moet je in manhattan met een auto doen, ik doe het al voor een appartement met fatsoenlijke keueken en badkamer.
Mocht het ooit lukken dan nodig ik je wel uit om eens te komen kijken, maar ik zou er nog maar niet op rekenen. Hopen mag altijd, dat doe ik ook.

Columbia is natuurlijk wel een beetje een droom, bv om daar professor te worden evenals het MIT wat natuurlijk wetenschappelijk uber is
Ja, een appartement is een pre. Ik heb al helemaal de inrichting in me hoofd zitten.

Chicago is toch ook vooral technisch naast MIT? MIT is wel weer Cambridge/Boston, geen NY

Heb je liever een docerende baan binnen het onderwijs of iets in het bedrijfsleven?
New Yorker in spe
pi_25466736
MIT, Massachusetts Institute of Technology, lijkt me vrij technisch. Ik zou graag een paar jaar onderzoek willen doen en daarna parttime lesgeven en parttime bedrijfsleven
  vrijdag 11 maart 2005 @ 00:45:09 #274
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_25467011
Wordt nu, na het NYC topic, mijn topic óók al gekaapt om te lullen over appartementjes huren en shit.

Nokken.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 00:46:22 #275
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_25467036
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 00:45 schreef BrauN het volgende:
Wordt nu, na het NYC topic, mijn topic óók al gekaapt om te lullen over appartementjes huren en shit.

Nokken.
braun rustig
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_25467050
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 00:45 schreef BrauN het volgende:

Nokken.
Ik denk het.

Waar staat btw appartementen huren?
New Yorker in spe
pi_25468876
Ik refereerde aan het woord appartement in relatie tot het feit dat ik het voor een fatsoenlijk appartement al deed en dat ik in NYC geen auto nodig heb. Wat moet je er in hemelsnaam mee? Bij elke stoplicht in de file staan

Als je natuurlijk buiten de stad wil gaan kijken is het wel erg handig. Volgend jaar maar weer eens zien of er mogelijkheden liggen voor me. Toch wel een droom van me om daar eens te gaat werken
pi_25469619
Toch is het frappant dat er zo'n groot verschil zit tussen de duur van vakanties op universiteiten. Waat het bij BrauN makkelijk mogelijk is, haal ik het geen eens als ik twee weken skip.

Dan mail je de buitenlandcoordinater en het stagefiguur en dan antwoorden ze geen eens. Net als in de VS. Ik vind het eigenlijk niet netjes, maar wat doe je er aan. Ik heb liever dat ze gelijk reageren en zeggen: sorry, buitenlandse mensen aannemen gaat niet lukken.
New Yorker in spe
pi_25469642
Je ik moet zeggen dat ik ook wel eens wat met amerikanen te doen heb gehad en qua antwoorden op emails merk je gewoon dat ze steeds sneller worden als de deadline dichterbij komt. Op het begin moest ik soms een week of langer op antwoord wachten terwijl het later steeds sneller werd
pi_25494362
Ik dacht vandaag iets gevonden te hebben. Goldman Sachs, miljarden banking/finance bedrijf met een groot HQ in NY. Ze hadden summer internships voor 10 weken, voor undergraduates. Maar je moest je al vóór 25 jan aangemeld hebben. Ik ga me maar is bezig houden met de opties voor volgend jaar, maar dan vanuit de uni geregeld.
New Yorker in spe
pi_25636848
Is er voor een 18 jarige nog een leuk baantje te vinden in de VS? Of ben ik daar nu telaat mee Ik had dit al gevonden.... Is dit wat?

http://www.activityinternational.nl/pdf/05usa.pdf
"Ongeluk is het verschil tussen het talent en de verwachtingen van de mens"
pi_25637767
Ik denk dat je redelijk te laat bent. Inschrijvingen voor CCUSA Placement Program moesten al vóór februari binnen zijn.
New Yorker in spe
pi_25644968
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:54 schreef Anubys87 het volgende:
Is er voor een 18 jarige nog een leuk baantje te vinden in de VS? Of ben ik daar nu telaat mee Ik had dit al gevonden.... Is dit wat?

http://www.activityinternational.nl/pdf/05usa.pdf
Dat vrijwilligerswerk heb ik ook nog naar zitten kijken, maar CCUSA leek me beter en leuker. Je bent wel erg laat trouwens ja...
pi_25645480
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 20:46 schreef Jeroenus het volgende:
Ik dacht vandaag iets gevonden te hebben. Goldman Sachs, miljarden banking/finance bedrijf met een groot HQ in NY. Ze hadden summer internships voor 10 weken, voor undergraduates. Maar je moest je al vóór 25 jan aangemeld hebben. Ik ga me maar is bezig houden met de opties voor volgend jaar, maar dan vanuit de uni geregeld.
Bij bedrijven als GS kom je niet zomaar binnen... Ook al noemen ze het undergraduate internships, er komen bijna enkel master studenten binnen, HBO-ers kom je er volgens mij al helemaal niet tegen. Verder hoef je dat in NY al helemaal niet te proberen, daar nemen ze bijna enkel Amerikanen aan van de beste scholen. Wil je toch echt de banking in, dan beginnen meeste Nederlanders in Londen, waar meer Nederlanders werken.. Maar goed, de beste stage in de zomer hebben inschrijftermijnen die al verlopen zijn...
Ik heb nu zelf een stage in Londen deze zomer. New York lijkt me super om te doen, maar dan moet ik het op de technische kant gooien. MIT is natuurlijk ook fantastisch, er gaan nog wel eens mensen van de Tu hier naatoe. Met mijn studie ga ik momenteel makkelijker richting Engeland, het Midden-Oosten of Azie. Nou ja, benieuwd of jullie wat vinden in de VS, ik lees mee

"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_25646126
quote:
Op maandag 21 maart 2005 21:14 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Bij bedrijven als GS kom je niet zomaar binnen... Ook al noemen ze het undergraduate internships, er komen bijna enkel master studenten binnen, HBO-ers kom je er volgens mij al helemaal niet tegen. Verder hoef je dat in NY al helemaal niet te proberen, daar nemen ze bijna enkel Amerikanen aan van de beste scholen. Wil je toch echt de banking in, dan beginnen meeste Nederlanders in Londen, waar meer Nederlanders werken.. Maar goed, de beste stage in de zomer hebben inschrijftermijnen die al verlopen zijn...
Ik heb nu zelf een stage in Londen deze zomer. New York lijkt me super om te doen, maar dan moet ik het op de technische kant gooien. MIT is natuurlijk ook fantastisch, er gaan nog wel eens mensen van de Tu hier naatoe. Met mijn studie ga ik momenteel makkelijker richting Engeland, het Midden-Oosten of Azie. Nou ja, benieuwd of jullie wat vinden in de VS, ik lees mee

Bedankt voor de info. Londen, eerlijk gezegd trekt die stad mij niet zo, maar als dat een opstapje kan zijn naar de VS dan doe ik het graag. Ik heb het idee dat er sowieso voor eerste jaars al helemaal niks aan stages wordt geregeld en voor tweede jaars ook nauwelijks. Het kan ook aan de beperkte informatie vanuit mijn uni liggen.
MIT is een universiteit, is het dan niet gewoon een uitwisseling ipv een stage?

Ik zat bij GS gewoon zo'n vragenlijstje te doen en daar kwam finance als interesse uit, maar iets anders binnen de economie lijkt me ook wel wat zolang het geen ambtenarengedoe is

Jij misschien enig idee of Azië ook voor mij een makkelijk te betreden stagemarkt is?
New Yorker in spe
pi_25646435
Ik heb geen idee wat je studie exact is, laat dat eerst even weten. Azie is op zich niet een hele makkelijk plek voor stages. Je zult het vaak moeten regelen via westerse bedrijven die je hier kent. Ik zit in de offshore en daar zijn natuurlijk nogal wat grote Nederlandse bedrijven in te vinden. Zo gaan er mensen met SBM (onderdeel IHC Calland) naar Singapore of Japan. Er zitten daar nu eenmaal veel leuke projecten waar buitenlanders bij betrokken worden.
Ja, als 1e jaars ofzo zul je een opstapje niet snel vinden. Ze zoeken toch mensen die kort na de stage gaan afstuderen. Zou je echt investment banking in NY willen doen, ga er dan vanuit dat je een behoorlijk cv mag opbouwen en tioresultaten op de studie mag boeken... Meeste 1e/2e jaars zitten toch snel aan een simpele stage vast... later wordt het leuker (is mijn ervaring).
Een uitwisseling met MIT zal voor jouw gebied lastig zijn. Op mijn gebied is het wel te doen, als de cijfers er naar zijn. Dan nog moet je een relevant onderwerp vinden. Offshore wordt op andere universiteiten in de VS op een hogere niveau bestudeerd, dus dat zou logischer zijn...
pi_25647083
Ik ga deze zomer maar is de hele Dow Jones langs, kijken naar de bedrijven die aansluiten bij mijn studie en internships hebben. Vervolgens is kijken of ik aan het eind van het 2e jaar misschien wat kan regelen. Voor een stage ben ik wel bereid studievertraging op te lopen, dat is het punt niet. Op de UU moet je 90 ECTS hebben voordat je op stage kan dus eind tweede jaar/gedeelte zomervakantie misschien.
New Yorker in spe
pi_25647171
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:06 schreef Jeroenus het volgende:
Ik ga deze zomer maar is de hele Dow Jones langs, kijken naar de bedrijven die aansluiten bij mijn studie en internships hebben. Vervolgens is kijken of ik aan het eind van het 2e jaar misschien wat kan regelen. Voor een stage ben ik wel bereid studievertraging op te lopen, dat is het punt niet. Op de UU moet je 90 ECTS hebben voordat je op stage kan dus eind tweede jaar/gedeelte zomervakantie misschien.
Haha, is ook een manier. Het is gewoon vrij lastig om een stage in de VS te krijgen. Maar het valt altijd te proberen natuurlijk. Het gaat die bedrijven echter vaak ook nog eens om studenten die verder in hun studie zitten. Ze hebben nu nog niet heel veel aan je (niet dat je niet genoeg kunt, meer dat de kans klein is dat je later bij hun blijft, na je afstuderen)...
pi_25647229
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:09 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Haha, is ook een manier. Het is gewoon vrij lastig om een stage in de VS te krijgen. Maar het valt altijd te proberen natuurlijk. Het gaat die bedrijven echter vaak ook nog eens om studenten die verder in hun studie zitten. Ze hebben nu nog niet heel veel aan je (niet dat je niet genoeg kunt, meer dat de kans klein is dat je later bij hun blijft, na je afstuderen)...
Dat is dus klote, misschien moet ik me eerst op een uitwisseling richten (facultair of gewoon via de uni).
Overigens lijkt de VS mij ook wat vanwege de dollarkoers. Engeland is stervensduur in vergelijking met de VS.
New Yorker in spe
pi_25647798
Ik vind het echt helemaal top van de mensen die weggaan Ik had eerst ook plannen, maar dan zou ik diploma uitreiking missen, introductieweek en ik heb ook nog gesprekken voor loting van nieuwe studie Dus het is niet anders Ik heb nu wel tijd voor m'n rijbewijs Maar de mensen die wel gaan of nog bezig zijn met zoeken wens ik veel succes
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_25647860
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:30 schreef Avani het volgende:
Ik vind het echt helemaal top van de mensen die weggaan Ik had eerst ook plannen, maar dan zou ik diploma uitreiking missen, introductieweek en ik heb ook nog gesprekken voor loting van nieuwe studie Dus het is niet anders Ik heb nu wel tijd voor m'n rijbewijs Maar de mensen die wel gaan of nog bezig zijn met zoeken wens ik veel succes
ik vind het ook heel gaaf van braun dat hij dat gaat doen, ontzettend moedige kerel. hij is ook best aardig altijd, maar dit is echt tof.
pi_25648841
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:33 schreef -marleenhoofd het volgende:

[..]

ik vind het ook heel gaaf van braun dat hij dat gaat doen, ontzettend moedige kerel. hij is ook best aardig altijd, maar dit is echt tof.
Ik ben het zowaar met je eens
Wil jij nou ook nog weg? Of lees ik dat verkeerd
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_25652011
Ik ga volgende zomer (niet aanstaande, want dan moet ik zelf op vakantie en een kamer regelen etc.) waarschijnlijk voor propper spelen in Salou
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 01:36:54 #294
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_25652025
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 01:35 schreef cultheld het volgende:
Ik ga volgende zomer (niet aanstaande, want dan moet ik zelf op vakantie en een kamer regelen etc.) waarschijnlijk voor propper spelen in Salou
Dat ligt inderdaad in de buurt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_25652044
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 01:36 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat ligt inderdaad in de buurt.
Dat niet, maar ik vind het wel een leuk topic, omdat het mij ook leuk lijkt om een maandje in het buitenland te gaan werken.

Verkapte tvp dus
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_25663676
Ik vind het wel raar dat de universiteiten oproepen om veel aan 'CV-building' te doen, maar je niets arbeidsgerelateerd aanbieden. Ook bedrijven eisen ervaring maar geven je niet de kans om die ervaring op te doen.
New Yorker in spe
pi_25663792
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 17:57 schreef Jeroenus het volgende:
Ik vind het wel raar dat de universiteiten oproepen om veel aan 'CV-building' te doen, maar je niets arbeidsgerelateerd aanbieden. Ook bedrijven eisen ervaring maar geven je niet de kans om die ervaring op te doen.
daar verbaas ik me ook wel eens over ja... eigen bedrijfje runnen is een mogelijkheid, maar zeker niet weggelegd voor iedereen.
pi_25663973
Jeroenus, dat geld zowel voor binnen als buitenland.
Uni's bedoelen met cv building met name ook 'actief' in het studentenleven te zijn, dus symposia, studie/studentenverenigingen enz enz
pi_25665559
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 18:09 schreef komrad het volgende:
Jeroenus, dat geld zowel voor binnen als buitenland.
Uni's bedoelen met cv building met name ook 'actief' in het studentenleven te zijn, dus symposia, studie/studentenverenigingen enz enz
Ik schijt op studentenverenigingfiguren dus dat ga ik in geen honderd jaar doen en bovendien vind ik dat maar een rare graadmeter voor de mate waarin je aan ontplooing doet. Studentenverenigingen zijn maar een beperkt aantal plaatsen en dat lijkt me ook niets. Overigens las ik een artikel dat ze daar tegenwoordig heel moeilijk aan mensen komen. Toch lijkt me dat niks, want het vreet tijd en dat heb ik niet.
New Yorker in spe
pi_25665657
Daar heeft Komrad gelijk in. Er zijn überhaupt maar weinig stages die echt enorm bijdragen aan een cv. Tijdens al mijn assessements gaat tot nu toe de aandacht vooral uit naar zaken als mijn activiteiten bij studie- en studentenverenigingen, etc... Niemand heeft ooit iets gevraagd over mijn stages, heel af en toe over mijn bijbaantjes... Ben dus ook blij dat ik daar wat van op mijn cv heb staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')