Toch raar dat je met een master én een hoog cijfergemiddelde geen baan kan vinden. Sluit je studierichting niet aan op de arbeidsmarkt?quote:Op donderdag 10 maart 2005 22:27 schreef komrad het volgende:
ach ik haal de 8 gemiddeld niet, maar ik haal wel alles in 1x. Als ik 10-15 herren gedaan had was ik hard richting cum laude gegaan. Ik wil natuurlijk eigenlijk wel naar columbia sinds NYC het beste is.
Ik wil eignelijk een gecombineerde onderzoeks en normale werk baan, maar ik vrees dat mijn ambities hoger zijn dan waar ik redelijkwijs voor in aanmerking zou kunnen komen.
Wat was je studierichting ook alweer? Elke afstudeerrichting heeft toch niet problemen. Als ik kijk bij Columbia dan zie ik een hoop accountant/finance/business die dik betalen voor Nederlandse begrippen (3x modaal).quote:Op donderdag 10 maart 2005 22:37 schreef komrad het volgende:
Nou mijn gemiddelde ligt rondom de 7.5 denk ik. De arbeidsmarkt voor starters is op het moment erg slecht en zonder ervaring is het bijna ondoenlijk om in mijn richting een WO functie te vinden. Ik ga natuurlijk over een tijdje gewoon verder kijken. (ook in het buitenland) Een gat in mijn cv begon ook te dreigen dus dan moet je keuzes maken
Destijds gekozen vanuit interesse of vanwege de arbeidsmarkt die toen wel goed was?quote:Op donderdag 10 maart 2005 23:14 schreef komrad het volgende:
Jeroenus, ik heb bouwkunde gestudeerd, maar het is nogal slecht daar op het moment.
In China gebouwen uit de grond pompen?quote:Op donderdag 10 maart 2005 23:40 schreef komrad het volgende:
ongetwijfeld wel, maar vooral als je ervaring hebt. En ik heb zo mijn voorkeuren qua landen he
Grootste haven ter wereld, hoogste gebouw van de wereld in aanbouw (of al af). De Hong Kong skyline is ook niet mis. Het gemiddelde inkomen stijgt in die steden met flink wat procenten per jaar. Misschien interessant, maarja de taalbarriere.quote:Op donderdag 10 maart 2005 23:50 schreef komrad het volgende:
Klinkt niet onaantrekkeljk, heb je wel eens de skyline van shanghai op discovery gezien
Voor een nog hogere huurprijs per m2/per maand dan NY zeker?quote:Op donderdag 10 maart 2005 23:57 schreef komrad het volgende:
Hong Kong is nog beter idd, geen taalbarriere. Zullen we daar samen iets huren
Without a doubt.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:01 schreef komrad het volgende:
ja daar kan manhattan niet aan tippen denk ik, maar ja NY blijft uber natuurlijk.
Het gemiddelde inkomen in NY is bijna 41.000 dollar per jaar. Hong Kong en Shanghai zullen aardig in de buurt komen. Nederlandse gemiddelde is iets van 23.000 euro? Zelfs een administratie hoofd verdient in NY flink. Daarnaast zijn autoprijzen 2x (ja echt) zo laag. Porsche Cayenne.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:06 schreef komrad het volgende:
Nu nog even zorgen dat ik daar kan wonen en werken. Vraag me wel af wat je per maand moet verdienen om daar te kunnen leven?
Jaja, de dollarkoers. Het record gaat er bijna aan. Het is vrij aantrekkelijk om naar de VS te gaan op het moment.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:12 schreef komrad het volgende:
41000/1.3= 31500 euro per jaar ongeveer. Dat moet over 2 jaar voor mij wel te doen zijn als ik mijn huidige salaris bekijk. Er is nog hoop
Ja, een appartement is een pre. Ik heb al helemaal de inrichting in me hoofd zitten.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:20 schreef komrad het volgende:
Wat moet je in manhattan met een auto doen, ik doe het al voor een appartement met fatsoenlijke keueken en badkamer.
Mocht het ooit lukken dan nodig ik je wel uit om eens te komen kijken, maar ik zou er nog maar niet op rekenen. Hopen mag altijd, dat doe ik ook.
Columbia is natuurlijk wel een beetje een droom, bv om daar professor te worden evenals het MIT wat natuurlijk wetenschappelijk uber is
braun rustigquote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:45 schreef BrauN het volgende:
Wordt nu, na het NYC topic, mijn topic óók al gekaapt om te lullen over appartementjes huren en shit.
Nokken.
Ik denk het.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:45 schreef BrauN het volgende:
Wordt nu, na het NYC topic, mijn topic óók al gekaapt om te lullen over appartementjes huren en shit.
Nokken.
Dat vrijwilligerswerk heb ik ook nog naar zitten kijken, maar CCUSA leek me beter en leuker. Je bent wel erg laat trouwens ja...quote:Op maandag 21 maart 2005 15:54 schreef Anubys87 het volgende:
Is er voor een 18 jarige nog een leuk baantje te vinden in de VS? Of ben ik daar nu telaat meeIk had dit al gevonden.... Is dit wat?
http://www.activityinternational.nl/pdf/05usa.pdf
Bij bedrijven als GS kom je niet zomaar binnen... Ook al noemen ze het undergraduate internships, er komen bijna enkel master studenten binnen, HBO-ers kom je er volgens mij al helemaal niet tegen. Verder hoef je dat in NY al helemaal niet te proberen, daar nemen ze bijna enkel Amerikanen aan van de beste scholen. Wil je toch echt de banking in, dan beginnen meeste Nederlanders in Londen, waar meer Nederlanders werken.. Maar goed, de beste stage in de zomer hebben inschrijftermijnen die al verlopen zijn...quote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:46 schreef Jeroenus het volgende:
Ik dacht vandaag iets gevonden te hebben. Goldman Sachs, miljarden banking/finance bedrijf met een groot HQ in NY. Ze hadden summer internships voor 10 weken, voor undergraduates. Maar je moest je al vóór 25 jan aangemeld hebben. Ik ga me maar is bezig houden met de opties voor volgend jaar, maar dan vanuit de uni geregeld.
Bedankt voor de info. Londen, eerlijk gezegd trekt die stad mij niet zo, maar als dat een opstapje kan zijn naar de VS dan doe ik het graag. Ik heb het idee dat er sowieso voor eerste jaars al helemaal niks aan stages wordt geregeld en voor tweede jaars ook nauwelijks. Het kan ook aan de beperkte informatie vanuit mijn uni liggen.quote:Op maandag 21 maart 2005 21:14 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Bij bedrijven als GS kom je niet zomaar binnen... Ook al noemen ze het undergraduate internships, er komen bijna enkel master studenten binnen, HBO-ers kom je er volgens mij al helemaal niet tegen. Verder hoef je dat in NY al helemaal niet te proberen, daar nemen ze bijna enkel Amerikanen aan van de beste scholen. Wil je toch echt de banking in, dan beginnen meeste Nederlanders in Londen, waar meer Nederlanders werken.. Maar goed, de beste stage in de zomer hebben inschrijftermijnen die al verlopen zijn...
Ik heb nu zelf een stage in Londen deze zomer. New York lijkt me super om te doen, maar dan moet ik het op de technische kant gooien. MIT is natuurlijk ook fantastisch, er gaan nog wel eens mensen van de Tu hier naatoe. Met mijn studie ga ik momenteel makkelijker richting Engeland, het Midden-Oosten of Azie. Nou ja, benieuwd of jullie wat vinden in de VS, ik lees mee
![]()
Haha, is ook een manier. Het is gewoon vrij lastig om een stage in de VS te krijgen. Maar het valt altijd te proberen natuurlijk. Het gaat die bedrijven echter vaak ook nog eens om studenten die verder in hun studie zitten. Ze hebben nu nog niet heel veel aan je (niet dat je niet genoeg kunt, meer dat de kans klein is dat je later bij hun blijft, na je afstuderen)...quote:Op maandag 21 maart 2005 22:06 schreef Jeroenus het volgende:
Ik ga deze zomer maar is de hele Dow Jones langs, kijken naar de bedrijven die aansluiten bij mijn studie en internships hebben. Vervolgens is kijken of ik aan het eind van het 2e jaar misschien wat kan regelen. Voor een stage ben ik wel bereid studievertraging op te lopen, dat is het punt niet. Op de UU moet je 90 ECTS hebben voordat je op stage kan dus eind tweede jaar/gedeelte zomervakantie misschien.
Dat is dus klote, misschien moet ik me eerst op een uitwisseling richten (facultair of gewoon via de uni).quote:Op maandag 21 maart 2005 22:09 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Haha, is ook een manier. Het is gewoon vrij lastig om een stage in de VS te krijgen. Maar het valt altijd te proberen natuurlijk. Het gaat die bedrijven echter vaak ook nog eens om studenten die verder in hun studie zitten. Ze hebben nu nog niet heel veel aan je (niet dat je niet genoeg kunt, meer dat de kans klein is dat je later bij hun blijft, na je afstuderen)...
ik vind het ook heel gaaf van braun dat hij dat gaat doen, ontzettend moedige kerel. hij is ook best aardig altijd, maar dit is echt tof.quote:Op maandag 21 maart 2005 22:30 schreef Avani het volgende:
Ik vind het echt helemaal top van de mensen die weggaanIk had eerst ook plannen, maar dan zou ik diploma uitreiking missen, introductieweek en ik heb ook nog gesprekken voor loting van nieuwe studie
Dus het is niet anders
Ik heb nu wel tijd voor m'n rijbewijs
Maar de mensen die wel gaan of nog bezig zijn met zoeken wens ik veel succes
![]()
Ik ben het zowaar met je eensquote:Op maandag 21 maart 2005 22:33 schreef -marleenhoofd het volgende:
[..]
ik vind het ook heel gaaf van braun dat hij dat gaat doen, ontzettend moedige kerel. hij is ook best aardig altijd, maar dit is echt tof.
Dat ligt inderdaad in de buurt.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 01:35 schreef cultheld het volgende:
Ik ga volgende zomer (niet aanstaande, want dan moet ik zelf op vakantie en een kamer regelen etc.) waarschijnlijk voor propper spelen in Salou
Dat niet, maar ik vind het wel een leuk topic, omdat het mij ook leuk lijkt om een maandje in het buitenland te gaan werken.quote:
daar verbaas ik me ook wel eens over ja... eigen bedrijfje runnen is een mogelijkheid, maar zeker niet weggelegd voor iedereen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 17:57 schreef Jeroenus het volgende:
Ik vind het wel raar dat de universiteiten oproepen om veel aan 'CV-building' te doen, maar je niets arbeidsgerelateerd aanbieden. Ook bedrijven eisen ervaring maar geven je niet de kans om die ervaring op te doen.
Ik schijt op studentenverenigingfiguren dus dat ga ik in geen honderd jaar doen en bovendien vind ik dat maar een rare graadmeter voor de mate waarin je aan ontplooing doet. Studentenverenigingen zijn maar een beperkt aantal plaatsen en dat lijkt me ook niets. Overigens las ik een artikel dat ze daar tegenwoordig heel moeilijk aan mensen komen. Toch lijkt me dat niks, want het vreet tijd en dat heb ik niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:09 schreef komrad het volgende:
Jeroenus, dat geld zowel voor binnen als buitenland.
Uni's bedoelen met cv building met name ook 'actief' in het studentenleven te zijn, dus symposia, studie/studentenverenigingen enz enz
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |