Er is geen plaats van eeuwige pijniging. Het is een VALSE leerstelling. Geen God van liefde zoals die in de bijbel zou mensen voor 80 jaar kwaaddoen, eeuwig pijnigen tot in alle oneindigheid.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:15 schreef One_of_the_few het volgende:
een serieus bedoelde vraag:
Waarom is er een hel als God iedereen vergeeft? Er wordt toch ook vaak gezegd dat in de hemel iedereegn gelijk is, maar toch is er ongelijkheid doordat sommigen naar de hel gaan?
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:53 schreef STORMSEEKER het volgende:
8 in een vlammend vuur, wanneer hij wraak oefent over hen die God niet kennen en over hen die het goede nieuws omtrent onze Heer Jezus niet gehoorzamen. 9 Dezen zullen de gerechtelijke straf van eeuwige vernietiging ondergaan, ver van het aangezicht van de Heer en van de heerlijkheid van zijn sterkte,
Wat jij met je epileptische godsdienststichter als sektarische detailering er allemaal bij haalt zal mij een worst wezen. Je hebt gewoon je grote bek te houden over "ongelovigen". Of dat ze volgens je nu in de hel of "voor eeuwig vernietigd worden" ..quote:Mensen zullen geoordeeld worden naar hun reactie op het goede nieuws. Daarom moet de prediking luid en duidelijk helemaal tot aan het einde toe doorgaan. Daarom legt Romeinen 10:14-16 hier ook de nadruk op.
Er staat: ‘de straf van eeuwige vernietiging’. Dit is precies wat ik in de openingspost van dit topic uiteenzet. Er is geen brandend vuur waarin mensen eindeloos gepijnigd worden. Zij zullen eenvoudig voor eeuwig vernietigd zijn, zonder een hoop op opstanding. Zij zijn onbewust, want zij bestaan geheel niet meer, geen fysiek deel, geen geestelijk deel.
Waarom schrijf je "zelf aan hun eind komen". Zijn ongelovigen dan volgens je uit op vernietiging van God of zo.quote:Dit gebeurt dus in Armageddon, wanneer zij die God tegenstaan en zij die de aarde verderven zelf aan hun einde komen.
Het gaat er gewoon om hoe iemand ooit zo'n haatgodje heeft kunnen verzinnen. Gewoon een godje dat jaloers zou zijn op andere goden.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:00 schreef STORMSEEKER het volgende:
Verder is het (pure) Joden/Christen-dom niet afgeleid van polytheïstische religies. Dat is onzin.
Het is zo monotheïstisch als het maar kan.
''Uw God, Jehovah is één God''
Volgens mij is wat Stormseeker over ongelovigen zegt precies hetzelfde als wat ongelovigen over zichzelf zeggen, namelijk dat er na de dood niets is.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:28 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
[..]
Wat jij met je epileptische godsdienststichter als sektarische detailering er allemaal bij haalt zal mij een worst wezen. Je hebt gewoon je grote bek te houden over "ongelovigen". Of dat ze volgens je nu in de hel of "voor eeuwig vernietigd worden" ..
[..]
Beste Boomstam, de OP is heel duidelijk, maar ik wil best meer bewijs noemen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:24 schreef Boomstam het volgende:
en toch blijf ik er bij...
hoe ingewikkeld de OP ook was. hoe simpel het antwoord soms kan zijn.
Mat 25
41 Dan zal Hij ook tot hen, die aan zijn linkerhand zijn, zeggen: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, naar het eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bereid is.
45 Dan zal Hij hun antwoorden en zeggen: Voorwaar, Ik zeg u, in zoverre gij dit aan één van deze minsten niet gedaan hebt, hebt gij het ook aan Mij niet gedaan. 46 En dezen zullen heengaan naar de eeuwige straf, maar de rechtvaardigen naar het eeuwige leven.
duidelijk....er is een hel....eeuwig
Je bent werkelijk van enige redelijkheid gespeend, Akje. Te triest voor woordenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:28 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
[..]
Wat jij met je epileptische godsdienststichter als sektarische detailering er allemaal bij haalt zal mij een worst wezen. Je hebt gewoon je grote bek te houden over "ongelovigen". Of dat ze volgens je nu in de hel of "voor eeuwig vernietigd worden" ..
[..]
Waarom schrijf je "zelf aan hun eind komen". Zijn ongelovigen dan volgens je uit op vernietiging van God of zo.
Oh wat heerlijk! Iemand die gewoon normaal reageert!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:44 schreef Wombcat het volgende:
Volgens mij is wat Stormseeker over ongelovigen zegt precies hetzelfde als wat ongelovigen over zichzelf zeggen, namelijk dat er na de dood niets is.
(Da's iig wel wat ik zelf vind als ongelovige), dus dan is er geen reden om er zo heftig op te reageren.
(Alleen vind Stormseeker dan natuurlijk wel dat er voor gelovigen iets anders is).
Da's best een vreemd geloof voor een gelovige, want voor zover ik weet/dacht geloven gelovigen meestal wel in een leven na de dood.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:52 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Oh wat heerlijk! Iemand die gewoon normaal reageert!
(sorry ik ben nog wat verbolgen over de manier van reageren van een zeker iemand.)
Beste Wombcat, ik denk persoonlijk dat er inderdaad niets is na de dood in de zin van een hemel of een hel waar iedereen naartoe gaat. (ik geloof overigens wel dat de hemel bestaat)
Wanneer gebeurt dat dan? Bij de herkomst van Christus? Of na de apocalyps?of was dat hetzelfde?quote:Ik geloof echter ook dat er een opstanding zal zijn van gestorven mensen en dat zij en degenen die door de moeilijke periode komen, uiteindelijk zullen leven in het herstelde paradijs, op aarde.
Dood is altijd zwaar en erg moeilijk en verdrietig, maar ik heb in ieder geval wel hoop voor de toekomst, inclusief voor hen die ons ontvallen zijn.
het hele gelovige/ongelovige onderscheid vind ik daar ook niet echt mee rijmenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:47 schreef STORMSEEKER het volgende:
Zo een korte periode van leven en dan eeuwige marteling, rijmt DAT volgens jouw met een vreedzame, liefdevolle God van vrede, liefde en rechtvaardigheid!?
Die 19 zelfmoordenaars van 11 september hadden het zelfde geloof over "ongelovigen" als jouw. Hoe zo niets te vrezen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:30 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ik vroeg me ook al af wat je hier te zoeken had Akkersloot. Als het je niet zint ga je gewoon lekker weg. Als je het niet gelooft heb je niets te vrezen, toch?
Je toont mooi aan waar jouw geloof toe leidt. Ik heb gewoon je mooie praatjes onderuit gehaalt. Hier fierlejappen dat je niet in een hel voor ongelovigen gelooft en triomfantelijk zit te beweren dat ze volgens je gewoon vernietigd zullen worden door je "liefdevolle" haatgodje. Voor mij is er geen enkel verschil in een geloof in een hel voor "ongelovigen" of een geloof in de "eeuwige vernietiging" van "ongelovigen". En dat mag ik best zeggen in je topic over "bestaat er een hel volgens de bijbel". Voor seculieren is je verschil tussen de "hel" en de "eeuwige vernietiging van ongelovigen" immers gewoon kwatsch.quote:Als de antwoorden, die je kunt verwachten, je niet bevallen, VRAAG ER DAN NIET NAAR, HARK
Ik zou graag hebben dat je uit mijn topic blijft, ik heb het zwaar gehad met jouw absurde manier van discussiëren. En dat heb ik zelfs al een keer eerder gezegd, kun je nagaan hoeveel geduld ik heb.
GENOEG
Geloof je in iets na de dood?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:02 schreef Akkersloot het volgende:
Voor mij is er geen enkel verschil in een geloof in een hel voor "ongelovigen" of een geloof in de "eeuwige vernietiging" van "ongelovigen".
Ha je fabeletjeskrant spreekt zich tegenquote:46 En dezen zullen heengaan naar de eeuwige straf, maar de rechtvaardigen naar het eeuwige leven.
OK. tnx, is duidelijk.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:05 schreef STORMSEEKER het volgende:
Nou, de meeste mensen geloven dat iedereen naar de hemel gaat. Maar de bijbel zegt duidelijk dat ''de rechtvaardigen de aarde zullen bezitten''. Er wordt inderdaad wel gesproken over mensen die ''van de aarde zijn gekocht'' en dus wel naar de hemel gaan, maar dat is slecht een selecte groep van 144.000 personen die mederegeerders met Christus zullen zijn. Ik laat dat even rusten, want dat is op het moment even te ingewikkeld.
De hemel is Gods woonplaats (en die van de engelen).
De aarde is de woonplaats van de mens en dat zal ze altijd blijven. Nooit was het de bedoeling dat mensen naar de hemel zouden gaan. De aarde is gemaakt voor de mens en de mens voor de aarde.
Ook is Gods voornemen mbt het paradijs dat verloren is gegaan nooit veranderd. Dat voornemen heeft hij nog steeds en hij zal het uitvoeren.
Na Armageddon (de Apocalyps), de grote oorlog van God tegen alle politieke en religieuze machten die hem weerstaan, zal een vrederijk totstand worden gebracht (OP AARDE) waarover Jezus (samen met de genoemde 144.000) zal regeren.
Ik geloof dus wel in leven na de dood, alleen niet in hemels leven (per definitie)
In een notendop
Het gaat er niet om of er wel of geen leven is na de dood. Het gaat mij om de haatzaaierij die tegen "ongelovigen" gezaaid wordt met de haatboeken bijbel en koran.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:05 schreef Wombcat het volgende:
Geloof je in iets na de dood?
Indien nee, waarom maak je je dan zo druk om die eeuwige vernietiging, want daar geloof je toch zelf in?
Dat zit 'm niet per definitie in de boeken, maar in de mensen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:09 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of er wel of geen leven is na de dood. Het gaat mij om de haatzaaierij die tegen "ongelovigen" gezaaid wordt met de haatboeken bijbel en koran.
Je maakt deel uit van de haatpropaganda tegen "ongelovigen". Dat noem ik ook haat, oorlog en conflicten.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:08 schreef STORMSEEKER het volgende:
Voor alle mensen die mijn posts lezen: ik ben vredelievend en pacifistisch. Ik (en wij) mogen nooit iets doen tegen andere mensen wat geweld zou inhouden.
Wij nemen NOOIT deel aan oorlogen, politiek, of conflicten. Wij moeten alle wraak voor alle slechtheden van deze wereld overlaten aan God zelf.
Ik zeg dat het me geen ene moer scheelt of hij nu in de hel voor "ongelovigen" gelooft of in de eeuwige vernietiging van "ongelovigen". En ik krijg een grote bek.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:11 schreef Wombcat het volgende:
Dat zit 'm niet per definitie in de boeken, maar in de mensen.
En als je nu eens Stormseekers' post hierboven leest, dan zie je dat hij er iig niet zo over denkt.
Enige relativatie is wel op zijn plaats.
Daar staat weer tegenover dat jij deel uitmaakt van de haatpropaganda tegen gelovigen. En dan nog stukken ongenuanceerder dan Stormseeker, die absoluut geen haat propagandeerd. Jij koppelt dat alleen er aan.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:11 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je maakt deel uit van de haatpropaganda tegen "ongelovigen". Dat noem ik ook haat, oorlog en conflicten.
Best Fokschaap,quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:10 schreef het_fokschaap het volgende:
waarom ? dat rijmt toch niet met een liefhebbende, rechtvaardige etc...
Jij reageert zo op een post van Stormseekerquote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:13 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik zeg dat het me geen ene moer scheelt of hij nu in de hel voor "ongelovigen" gelooft of in de eeuwige vernietiging van "ongelovigen". En ik krijg een grote bek.
Wie heeft er dan een grote bek?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:28 schreef Akkersloot het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |