![]()
de wedstrijden zijn:
Robar-dieptriest
grumpey-gabberhead
petor-keano
En de nog in te halen wedstrijd volgende week is:
grumpey-petor
Ik ga eerst even in op de eerste 2 plaatsen.
Als robar wint of gelijkspeeld, is hij zeker van directe plaatsing. Wint hij, wordt hij sowieso eerste.
Als keano wint of gelijkspeelt is hij door. Als keano verliest en robar speelt gelijk of wint, is keano ook door. Ook al wint gabberhead, dan telt het onderlinge resultaat en daardoor.
Maar nu komt het:
En we gaan er vanuit dat gabberhead en petor winnen, en keano en robar dus verliezenals keano verliest, robar verliest en gabberhead wint en petor wint ook beide wedstrijden, dan zitten we met een probleem.
Want:
keano heeft gewonnen van gabberhead, maar verloren van robar en petor
robar heeft gewonnen van keano en petor, maar verloren van gabberhead
gabberhead gewonnen van robar en petor, maar verloren van keano.
petor heeft gewonnen van keano, maar veloren van robar en gabberhead
Daarom lijkt mij het verstandig om in dit geval de champions league regel toe te passen. Als deze situatie in de championsleague voorkomt, worden de punten die behaald zijn tegen de slechtse van de poule, even weggestreept. Vanuit kan dan een poule worden opgemaakt. dus ik ga nu(ik weet op dit moment nog niet de stand) als volgt wegstrepen:
punten behaald tegen de nr laatst van de poule worden weggestreept
punten behaald tegen de voorlaatste van de poule worden weggestreept
punten behaald tegen de nr 3 van de poule (alleen geldig bij een poule van 6) worden weggestreept
mogelijkheid 1(petor wint beide wedstrijden):
dieptriest wint van robar en petor van keano en grumpey, is grumpey de nr laatst.
Gabberhead, robar, petor en keano hebben alle vier gewonnen van grumpey. Dus dat schiet niks op natuurlijk. Dan kijken we naar de voorlaatste, dat is dus dieptriest. Gabberhead en robar
hebben verloren van dieptriest, terwijl petor en keano die gewonnen hebben. Dus dan zijn gabberhead en robar door.
snappen jullie het nog? Want die drie punten worden dan even weggestreept, en dan komen petor en keano op 6 punten(virtueel dan). Petor speelt daarom de plaatsingswedstrijd en geabberhead en robar zijn rechtstreeks geplaatst. Keano is in dit geval uitgeschakeld
Mogelijkheid 2:(petor wint zijn eerste wedstrijd, maar speelt in zijn 2e wedstrijd gelijk)
OK, in dit geval wordt grumpey weer laatste en dieptriest voorlaatste. Robar, keano en gabberhead hebben dan alledrie gewonnen van grumpey. Alleen keano heeft gewonnen dieptriest, dus zijn gabberhead en robar wederom door en speelt keano een beslissingswedstrijd.
mogelijkheid 3:(petor wint zijn eerste wedstrijd, maar verliest zijn 2e wedstrijd)
Dan wordt het me weer moeilijk gemaakt, want zowel grumpey, als dieptriest als petor komen op 6 punten. Maar aangezien zowel petor als grumpey gewonnen hebben van dieptriest, wordt dieptriest wederom laatste. Dus in dat geval, zijn gabberhead en robar wederom door en wordt keano derde.
Kan er nog iemand anders op de derde plek eindigen? Jazeker wel. nog een keer de wedstrijden:
Robar-dieptriest
grumpey-gabberhead
petor-keano
Als keano, robar en gabberhead winnen, dan is gabberhead derde.
Als grumpey beide wedstrijden wint, wordt grumpey derde.
Maar ook hier wordt het weer lastig
mogelijkheid 1:
grumpey speelt gelijk tegen gabberhead en wint van petor en petor verliest van keano, dan komen grumpey en gabberhead met een gelijk aantal doelpunten te zitten. In dit geval zal grumpey doorgaan, omdat hij een beter doelsaldo heeft
mogelijkheid 2:
Grumpey wint van gabberhead
petor wint van keano
grumpey wint van petor
Dan is grumpey door, want hij komt dan op 9 punten.
mogelijkheid 3:
grumpey wint van gabberhead
petor verliest van keano
grumpey verliest van petor
dan is petor door vanwege het onderlinge resultaat.
Dus als grumpey en petor in aanmerking willen komen voor de derde plaats, moeten zijn tenminste 1 wedstrijd winnen.
Het is een heel lastig verhaal. Het kan goed zijn dat ik iets fouts heb. Mochten de uitslagen zo zijn dat die champions league regel te voorschijn moeten komen, dan zal ik alles nog eens narekenen. Denk wel dat we dan pas VOLGENDE week de uitslag in de poule kunnen vasstellen