abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 februari 2005 @ 16:41:13 #126
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_25025094
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 16:24 schreef Viper_74 het volgende:
Toevallig vandaag ook bij stilgestaan. Heb namelijk me jaaropgave van me werk binnen, ruim 10k euro's
en daar komt dan nog wat bij.

Gelukkig valt stagevergoeding niet binnen dit maximale bedrag

thuis even opzoeken wat het precies is.
Waar staat dat stagevergoeding er niet binnen valt? Ik kan daar niets over vinden, ik dacht dat dat gewoon onder netto loon valt?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 10 februari 2005 @ 18:23:34 #127
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_25026331
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:32 schreef lesley het volgende:
leuk dat iemand weer eens over me spelling begint, wordt ik zo vrolijk van altijd
Als je gewoon een keurige foutloze Nederlandse zin maakt dan vallen mensen ook niet over je spelling. Maar... Met een LOI cursus kom je er wel!
weg
pi_25029113
Als je loonbelasting e.d. betaalt over je stagevergoeding dan telt die wel degelijk mee hoor.
pi_25035484
lijkt mij ook ja... het is gewoon inkomen
  zaterdag 12 februari 2005 @ 19:52:53 #130
42679 krazz
Ars Longa Vita Brevis
pi_25061081
Ik heb even een topicje hierover ge-opent op de radar-site. Misschien kunnen we daar iets bereiken.

http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?p=277579#277579
pi_25062293
ik moet 2630 euro terugbetalen....., waarvan dus 12 maanden OV-kaart, terwijl ik maar 2 maanden over de limiet kwam
pi_25092290
Is er ook nog een kans dat je hier onderuitkomt? Checkt de IB groep echt iedereen of hij of zij teveel verdiend heeft? Ik heb namelijk afgelopen jaar ook teveel verdiend en ben dus vergeten om mijn OV in te leveren.
pi_25095886
Ze krijgen die gegevens van de fiscus, dus verwacht maar niet dat je overgeslagen gaat worden.

Mijn bezwaarschrift is trouwens de deur uit, dus nu is het afwachten...
  dinsdag 15 februari 2005 @ 08:28:23 #134
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_25095957
Ik vraag me af hoe die grappenmakers op het idee komen dat je zo'n som geld zomaar effe kan ophoesten... Of kan het in termijnen? Ben je net student-af, wordt je kaalgeplukt door de IBG!
weg
pi_25096176
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 08:28 schreef Forumschorem het volgende:
Ik vraag me af hoe die grappenmakers op het idee komen dat je zo'n som geld zomaar effe kan ophoesten... Of kan het in termijnen? Ben je net student-af, wordt je kaalgeplukt door de IBG!
Kan je niet meteen betalen, wordt het een rentedragende lening en moet je inderdaad in termijnen gaan aflossen. Had je al een schuld, dan wordt het erbij opgeteld.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 10:42:59 #136
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_25097278
quote:
Op maandag 14 februari 2005 23:21 schreef J_CDA het volgende:
Is er ook nog een kans dat je hier onderuitkomt? Checkt de IB groep echt iedereen of hij of zij teveel verdiend heeft? Ik heb namelijk afgelopen jaar ook teveel verdiend en ben dus vergeten om mijn OV in te leveren.
Ik heb hetzelfde, maar je kunt tot 1 april met terugwerkende kracht de stufi stop zetten, zag ik laatst. Moet nog wel even uitzoeken hoe en of het sowieso zin heeft, want als ze hetzelfde geintje uithalen als bij de mensen uit 2001 (dus 12 x maandelijkse boete) heeft het natuurlijk geen zin in mijn geval. Maar als ik alleen een boete hoef te betalen over de maand die ik stopzet, bespaar ik heel wat kosten...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_25294934
Ontvangstbevestiging van mijn bezwaarschrift binnen...eens kijken hoe snel ze inhoudelijk antwoord gaan geven...
pi_25298343
yep ik ook.. afwachten maar is het devies... en fingers crossed
pi_25298620
Ik verdien maar 6000 euro per jaar dus ik zit gelukkig nog veilig.
pi_25313351
ik ben dus de sjaak... moet 2632 euro terugbetalen, wat ik uiteraard niet zomaar heb. Dus komt het bij mn studieschuld. Ik ben pas in het laatste kwartaal over de grens heengegaan, dus vind ik dat ik niet OV-boete over een heel jaar moet betalen. Alleen, ik had toen 3 werkgevers.. en dus niet alle loonstrookjes van 2001....
pi_25409646
Kreeg zaterdag post van ze, denk "Da's snel!", sturen ze me een melding dat ze mijn adres in hun systeem hebben aangepast...Grappig, want ik ontvang gewoon al hun post al jaren op mijn nieuwe adres...

Duffe sukkels daar hebben dus niets beters te doen dan papier te verspillen....
pi_25424597
in totaal 2004 loon rond de 10.250 zo uit me hoofd (zit op me werk geen directe cijfers)
drempel stond op 218. Dus voor die fijne paar tientjes die ik erboven zit kan ik ff 76 euro voor me OV december en 233 euro uitwonende beurs terugbetalen.

uiteraard gaan ze over die paar tientjes zeiken over 3 jaar of denk je dat ze hier niet over zeuren (bezwaar aantekenen maybe?)

kan ik ook stuffie van bijv. mei terug laten vorderen (was nog inwonende beurs) ipv december. Zit ik ook al onder de norm namelijk.

Zucht, jaja het er vorig jaar aan moeten denken maar ik dacht dat ik het net haalde.
M'n signature, wat doe je :{
pi_25425366
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 11:34 schreef Viper_74 het volgende:
in totaal 2004 loon rond de 10.250 zo uit me hoofd (zit op me werk geen directe cijfers)
drempel stond op 218. Dus voor die fijne paar tientjes die ik erboven zit kan ik ff 76 euro voor me OV december en 233 euro uitwonende beurs terugbetalen.

uiteraard gaan ze over die paar tientjes zeiken over 3 jaar of denk je dat ze hier niet over zeuren (bezwaar aantekenen maybe?)

kan ik ook stuffie van bijv. mei terug laten vorderen (was nog inwonende beurs) ipv december. Zit ik ook al onder de norm namelijk.

Zucht, jaja het er vorig jaar aan moeten denken maar ik dacht dat ik het net haalde.
Je hoeft alleen terug te betalen tot een max wat je meer verdient hebt. Dus stel:

Jij hebt in een bepaald jaar 11.000 euro verdient met werken, je kreeg ook stufi voor, zeg 5000 euro. Ze hebben een bijverdiengrens van 10.000 euro ingesteld, dan hoef je dus ook maar 11.000 - 10.000 = 1.000 euro terug te betalen, niet de volle 5.000.

Dus als jij maar een paar tientjes boven de grens komt, kunnen ze maximaal maar een paar tientjes vorderen
pi_25426073
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 12:36 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Je hoeft alleen terug te betalen tot een max wat je meer verdient hebt. Dus stel:

Jij hebt in een bepaald jaar 11.000 euro verdient met werken, je kreeg ook stufi voor, zeg 5000 euro. Ze hebben een bijverdiengrens van 10.000 euro ingesteld, dan hoef je dus ook maar 11.000 - 10.000 = 1.000 euro terug te betalen, niet de volle 5.000.

Dus als jij maar een paar tientjes boven de grens komt, kunnen ze maximaal maar een paar tientjes vorderen
Ja, en vrolijk 12 maanden OV boete omdat die in je bezit was omdat ik die natuurlijk niet ingeleverd had.

snelle rekensom

12 x 76 euro = Teveel geld

was het maar zulk feest zoals jij het zegt

Ik moet dus laatste maand stuffie terugbetalen, dan zit ik er 2004 onder en krijg ik alleen een boete voor december OV = 76 euro (+233 stuffie dan)
pi_25426326
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 13:31 schreef Viper_74 het volgende:

[..]

Ja, en vrolijk 12 maanden OV boete omdat die in je bezit was omdat ik die natuurlijk niet ingeleverd had.

snelle rekensom

12 x 76 euro = Teveel geld

[afbeelding] was het maar zulk feest zoals jij het zegt

Ik moet dus laatste maand stuffie terugbetalen, dan zit ik er 2004 onder en krijg ik alleen een boete voor december OV = 76 euro (+233 stuffie dan)

Nee, het geldt gelukkig ook voor die OV boete. Stel, je kwam er 100 euro boven, kunnen ze je ook maar voor maximaal 100 euro boete geven
pi_25426554
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 13:52 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Nee, het geldt gelukkig ook voor die OV boete. Stel, je kwam er 100 euro boven, kunnen ze je ook maar voor maximaal 100 euro boete geven

Quote Ib-groep website
quote:
Ik ontvang studiefinanciering. Wat zijn de gevolgen van teveel bijverdienen?
De IB-Groep controleert jaarlijks je inkomensgegevens bij de Belastingdienst. Als blijkt dat je in 2004 teveel hebt verdiend -terwijl je je studiefinanciering niet hebt stopgezet- heeft dat de volgende gevolgen:

- je krijgt een boete van 72,68 euro per maand over de maanden dat je de OV-studentenkaart in je bezit had of gebruik hebt gemaakt van een vergoeding voor je OV-studentenkaart
- naast de boete van 72,68 euro per maand, moet je het bedrag dat je verdiend hebt boven de grens van 10.218,46 euro terugbetalen. Natuurlijk hoef je nooit méér terug te betalen dan je in het betreffende kalenderjaar ontvangen hebt aan basisbeurs en aanvullende beurs
- een bedrag aan rente. De rente wordt berekend over het bedrag dat je te veel hebt bijverdiend en over het bedrag dat je voor de OV-studentenkaart moet terugbetalen. De renteberekening start de maand nadat je van de IB-Groep een Bericht hebt gekregen over de hoogte van de boete.
Dus je kunt nooit meer moeten terugbetalen dan je aan stuffie gehad hebt ja. Maar daarbovenop komt nog gewoon die boete voor je OV van 72,68 naar mijn idee
pi_25426826
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 14:13 schreef Viper_74 het volgende:

[..]

Quote Ib-groep website
[..]

Dus je kunt nooit meer moeten terugbetalen dan je aan stuffie gehad hebt ja. Maar daarbovenop komt nog gewoon die boete voor je OV van 72,68 naar mijn idee
Mmmm...Dat is inderdaad een vaag puntje, zoals ze het daar stellen, zou je gelijk kunnen hebben...Belachelijk dat ze die boete wel meer dan het verschil tussen werkelijk verdiend en de grens zouden willen innen, maar de beurs zelf niet. Verder maakt je OV, naar mijn mening, echter deel uit van je basisbeurs (Toen hij werd ingesteld, werd die basisbeurs immers gekort), daar zou ik dus wel een bezwaarschriftje aan durven wagen, kost je hooguit 0,39 euro voor de postzegel
pi_25426948
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 14:40 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Mmmm...Dat is inderdaad een vaag puntje, zoals ze het daar stellen, zou je gelijk kunnen hebben...Belachelijk dat ze die boete wel meer dan het verschil tussen werkelijk verdiend en de grens zouden willen innen, maar de beurs zelf niet. Verder maakt je OV, naar mijn mening, echter deel uit van je basisbeurs (Toen hij werd ingesteld, werd die basisbeurs immers gekort), daar zou ik dus wel een bezwaarschriftje aan durven wagen, kost je hooguit 0,39 euro voor de postzegel
Probleem is dat ik met de tijd zit.

Nu is het zo dat ik tot april nog kan overgaan tot het terug laten vorderen van mijn december stuffie a 233 euro
Dan betaal ik alleen voor december 1 maand 72 euro boete voor mijn OV.

Zou ik het zo laten dan krijg ik over een jaar of 2 ineens een fijn bericht van de IB groep dat ik het bedrag wat ik teveel verdiend heb mag terugdokken (iets van 100 euro maar) maar wel 12 maanden OV a 72 euro de maand

Dus als ik te lang wacht betaal ik over een tijdje vrolijk bijna 1000 euro.

Maar je hebt een punt van waarheid, ff achteraan vissen denk ik
pi_25427032
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 14:54 schreef Viper_74 het volgende:

Maar je hebt een punt van waarheid, ff achteraan vissen denk ik
Yup, die gasten zijn nou niet bepaald duidelijk...
pi_25427156
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 15:04 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Yup, die gasten zijn nou niet bepaald duidelijk...
Denk toch niet dat die vlieger helemaal op gaat.
Als ik nu nog terugvordering studiefin. toepas krijg ik inderdaad nog een boete voor het onterecht in het bezit hebben van mijn OV (die boete is trouwens in 2005 68 euro per HALVE maand, 136 per maand dus).

Ik kan natuurlijk het zo laten en dan als ze komen met dat ik boven het bedrag zit die 100 euro laten vorderen (boven het drempelbedrag) en dan aanvechten dat ik geen boete voor de OV krijg aangezien de OV wel deel uit maakt van de studie vergoeding.

Quote CDA:

"Naast genoemd onderwijskundig bezwaar hebben wij ook een principieel bezwaar tegen het voorliggende voorstel. Toen in 1991 de complexe individuele reisvoorziening werd vervangen door de OV-kaart, werden studenten behoorlijk gekort op hun basisbeurs (62,50 voor uitwonenden en 41,65 voor thuiswonenden.) De overgang van de individuele reisvoorziening naar de OV-kaart koste de overheid zo geen geld. Integendeel: het leverde een besparing van 140 miljoen op in de begroting van 1991. Dit met name door de grote eigen bijdrage van studenten. (353 mln gulden in 1991). In de tussentijd is de eigen bijdrage van studenten relatief niet afgenomen. Wij vinden het dan ook principieel niet juist dat gelet op het feit dat het overgrote deel van de kosten van de kaart door de studenten zelf wordt opgebracht, er nu ook nog eens het risico van terugbetaling achteraf ontstaat indien de prestatienorm niet wordt gehaald. Studenten die de prestatienorm niet halen gaan zo immers dubbel voor de kaart betalen. Graag een duidelijke reactie van de minister.
Bovendien is het onder de prestatiebeurs brengen van de OV-kaart geen structurele oplossing. Integendeel: de uitgaven worden alleen maar een paar jaar vooruitgeschoven in de tijd. Niet alleen wordt het hierdoor bijna onmogelijk om later weer terug te keren op deze prestatiesystematiek. Ook zullen wij over enkele jaren weer met exact hetzelfde financiële probleem worden geconfronteerd. Als de minister dan overigens niet alsnog de OV-kaart verder uitkleedt. Het CDA heeft duidelijk gekozen voor voortzetting van de huidige OV-kaart zonder prestatiesystematiek. Daarom dat het CDA in zijn verkiezingsprogramma structureel ruimte heeft ingepland voor het behoud van deze kaart.

Volgens het voorstel zal de nieuwe kaart vrijwillig zijn. Elke student heeft de keuze of hij er gebruik van maakt of niet. Wat opvalt is dat bij weigering er weliswaar geen sprake zal zijn van een oplopende schuld maar dat er geen compensatie plaatsvindt van de voor de kaart ingehouden studiebeurs. Wij vinden dit dubieus. Voor tijdelijk in het buitenland studerende studenten geldt deze terugbetaling wel. Is het niet zo dat iemand die zijn kaart niet opneemt evenmin in staat is ervan gebruik te maken als een student die tijdelijk in het buitenland verblijft en wel recht heeft op een teruggave? Wij begrijpen niet dat er geen regeling is getroffen die studenten bij weigering ten minste een deel van het geld dat ze normaal voor de kaart betalen teruggeeft. Ook niet dat bij minder gebruikmakende studenten het bedrag dat per kaart op de beurs wordt ingehouden niet kan worden verlaagd. Op beide punten hebben wij eind vorig jaar moties meeondertekend. Waarom is de minister hier niet in geslaagd? Kan hij aangeven of hij het ook niet onrechtvaardig vindt dat studenten die de kaart weigeren daar toch elke maand behoorlijk voor op hun beurs worden gekort?"

Je betaalt dus gewoon voor je OV kaart. En ze willen je dus gewoon een boete laten betalen voor iets waar je zelf voor betaalt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')