abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 november 2004 @ 21:48:50 #1
62182 Georges
That's the shit
pi_23455651
Ik zou zeggen Goku van Dragonball Z, Superman of de Hulk. Waarschijnlijk Goku.

Goku heeft veel meer ervaring dan Superman (Goku traint bijna zijn hele leven al), is minstens zo snel, en minstens zo sterk.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_23457663
Obelix!
pi_23457705
Jerommeke.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_23459516
Ik ken Goku helemaal niet...

Maar als Jerommeke en Obelix tegen elkaar moeten vechten, wie zou er dan winnen? Interessante vraag
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 21 november 2004 @ 00:15:27 #5
62182 Georges
That's the shit
pi_23459568
Ik denk eigenlijk dat er te weinig comicbookkenners hier zijn.
Beetje kansloos topic.
  zondag 21 november 2004 @ 00:19:18 #6
78507 jercovski
wel godverdomme!
pi_23459643

deze chick is ook best stoer... is van blood the last vampire
pi_23459731
quote:
Op zondag 21 november 2004 00:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken Goku helemaal niet...
Dragonball Z
quote:
Maar als Jerommeke en Obelix tegen elkaar moeten vechten, wie zou er dan winnen? Interessante vraag
Obelix, hands down. Obelix is, dankzij de toverdrank, onmenselijk sterk. Jerommeke is ook onwaarschijnlijk sterk, maar ik heb van zijn gezicht in sommige Suske&Wiske's enkele zweetdruppeltjes zien komen bij zware krachtsinspanning. En bij Obelix niet Obelix kent geen uitputting, slechts honger. Daarom denk ik dat hij het zou winnen.
pi_23459752
quote:
Op zondag 21 november 2004 00:15 schreef Georges het volgende:
Ik denk eigenlijk dat er te weinig comicbookkenners hier zijn.
Och, wat heet? Ik ben erg goed bekend met de Asterix-reeks. Maar jij doelt denk ik meer op de anime-kant
pi_23459756
Vergeet popeye niet!
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_23459765
Zolang er maar everzwijn is is Obelix dus The Man.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Donald Duck held zondag 21 november 2004 @ 00:26:00 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_23459772
Ik denk toch dat Yamcha sterker is dan Goku
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 21 november 2004 @ 00:27:07 #12
62182 Georges
That's the shit
pi_23459795
quote:
Op zondag 21 november 2004 00:24 schreef Dalai_Lama het volgende:

[..]

Och, wat heet? Ik ben erg goed bekend met de Asterix-reeks. Maar jij doelt denk ik meer op de anime-kant
Asterix is geen comic reeks.
Maar for the sake of the argument vind ik elk stripfiguurpersonage best.
  zondag 21 november 2004 @ 00:27:29 #13
62182 Georges
That's the shit
pi_23459804
quote:
Op zondag 21 november 2004 00:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk toch dat Yamcha sterker is dan Goku
Ik denk dat je de serie niet echt gevolgd hebt.
  Donald Duck held zondag 21 november 2004 @ 00:29:24 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_23459845
quote:
Op zondag 21 november 2004 00:27 schreef Georges het volgende:

[..]

Ik denk dat je de serie niet echt gevolgd hebt.
Yamcha hakte Vegeta's staart er toch maar mooi af!

Maar goed, ik weet dus wel dat Goku sterker is
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_23459878
...kan iemand aan deze leek eens het verschil tussen een stripboek en een comic uitleggen? (ik las vandaag in de krant trouwens het woord comix....da's toch gewoon comics?)
  zondag 21 november 2004 @ 00:34:10 #16
62182 Georges
That's the shit
pi_23459933
Een comic is de Amerikaanse versie van een stripverhaal zoals we dat hier kennen.
In de VS kennen ze geen stripverhalen.
pi_23460156
Het is dus hetzelfde...
pi_23460247
Goku sterker dan Superman? Laat me niet lachen, een blaag die moet trainen om sterk te worden kan nooit iemand die super geboren is verslaan. Daarbij heeft Goku simpelweg het brein niet om een paar kilo kryptoniet mee te nemen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld een nietig mens als Batman (die Goku ook in de pan zal hakken met twee vingers in zijn anus terwijl Batsie ook nog even naar Alfred belt om te vertellen dat Bruce Wayne een weinig verlaat zal zijn voor het gala)).
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_23460269
quote:
Op zondag 21 november 2004 00:34 schreef Georges het volgende:
Een comic is de Amerikaanse versie van een stripverhaal zoals we dat hier kennen.
In de VS kennen ze geen stripverhalen.
Toevoeging; comics zijn doorgaans ook week- of maandbladen terwijl een (Europese) strip in een "stripboek" uitkomt.
  zondag 21 november 2004 @ 00:55:55 #20
62182 Georges
That's the shit
pi_23460274
quote:
Op zondag 21 november 2004 00:48 schreef Dalai_Lama het volgende:
Het is dus hetzelfde...
In principe wel, al is de vormgeving wel heel anders. Ze hebben, voorzover ik weet , geen hard covers in de VS.
De tekenstijl is in de VS ook heel erg uniform.
pi_23460332
quote:
Op zondag 21 november 2004 00:55 schreef Georges het volgende:

[..]

De tekenstijl is in de VS ook heel erg uniform.
Vind je? Ik ben de afgelopen twintig jaar regelmatig opgehouden (en weer begonnen) met comics kopen omdat één of andere mongool weer eens Spidey zat te tekenen. Ik zie toch vrij vaak wel wat aparts liggen in de stripschappen. Was het maar uniform, dan waren mijn series wat completer.
pi_23460362
quote:
Op zondag 21 november 2004 00:55 schreef Karboenkeltje het volgende:

Toevoeging; comics zijn doorgaans ook week- of maandbladen terwijl een (Europese) strip in een "stripboek" uitkomt.
Dus Jan, Jans en de Kinderen is een comic

(ik wil niet verder off-topic gaan, maar ik zie ook niet echt verschil)
  zondag 21 november 2004 @ 01:02:27 #23
62182 Georges
That's the shit
pi_23460393
quote:
Op zondag 21 november 2004 00:59 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Vind je? Ik ben de afgelopen twintig jaar regelmatig opgehouden (en weer begonnen) met comics kopen omdat één of andere mongool weer eens Spidey zat te tekenen. Ik zie toch vrij vaak wel wat aparts liggen in de stripschappen. Was het maar uniform, dan waren mijn series wat completer.
Een stuk uniformer dan in Europa. Hier heb je zoveel verschillende strips qua tekenstijl.
Vergelijk Suske en Wiske met Storm om maar wat te noemen.
In de VS is het erg gericht op realitisch tekenen, Disney daar gelaten. Ik heb het nu even over Marvel en DC, toch wel de grootste comics in de VS.
  zondag 21 november 2004 @ 01:09:42 #24
62182 Georges
That's the shit
pi_23460512
quote:
Op zondag 21 november 2004 00:53 schreef Karboenkeltje het volgende:
Goku sterker dan Superman? Laat me niet lachen, een blaag die moet trainen om sterk te worden kan nooit iemand die super geboren is verslaan. Daarbij heeft Goku simpelweg het brein niet om een paar kilo kryptoniet mee te nemen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld een nietig mens als Batman (die Goku ook in de pan zal hakken met twee vingers in zijn anus terwijl Batsie ook nog even naar Alfred belt om te vertellen dat Bruce Wayne een weinig verlaat zal zijn voor het gala)).
Omdat iemand super geboren is zou ie niet te verslaan zijn?
Goku traint zijn hele leven terwijl Clark Kent de journalist uithangt. Qua powerlevels verschillen ze niet veel en qua snelheid ook niet.
Superman vliegt met de snelheid van het licht, Goku gebruikt instant transmission.
Goku heeft veel meer vechtervaring. Hij moest episodes lang vechten tegen tegenstanders die eerst veel sterker waren waarna hij zelf sterker werd.
Supie vecht meestal tegen tegestanders die veel zwakker zijn. Goku kan zijn kracht verhogen door naar een ander Sayin level te gaan.

Het belangrijkste verschil is de ervaring en de traingsarbeid. Goku is een echte vechter, Superman is vooral een beschermer die zich niet constant bezig is met training en dergelijke.

[ Bericht 0% gewijzigd door Georges op 21-11-2004 01:22:20 ]
pi_23460540
quote:
Op zondag 21 november 2004 01:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dus Jan, Jans en de Kinderen is een comic

(ik wil niet verder off-topic gaan, maar ik zie ook niet echt verschil)
Bijvoorbeeld ja, maar niemand heeft de ilusie dat Jan, Jans of de kinderen ook maar een prutssuperheldje (Gambit bijvoorbeeld) zou kunnen verslaan. Hoewel de krachten van de Jeweetwelkater tot op heden ongemeten zijn.

- edit - Ik las verkeerd. Met maandblad bedoelde ik eigenlijk dat er een maandelijkse stripuitgave komt, niet dat er een pagina van de strip elke maand achter in de Libelle (Margriet?) staat.
quote:
Op zondag 21 november 2004 01:02 schreef Georges het volgende:

[..]

Een stuk uniformer dan in Europa. Hier heb je zoveel verschillende strips qua tekenstijl.
Vergelijk Suske en Wiske met Storm om maar wat te noemen.
In de VS is het erg gericht op realitisch tekenen, Disney daar gelaten. Ik heb het nu even over Marvel en DC, toch wel de grootste comics in de VS.
Ja, okay... Maar dan zijn er nog de kleinere studio's (die inmiddels vast wel opgekocht zijn door Marvel of DC) die af en toe wat anders weten te produceren. Tel je ook de "graphic novels" mee? Daar zit ook nog wel eens wat aparts tussen en natuurlijk zijn er ook nog de "cartoons" die wat meer te vergelijken zijn met Europese tekenstijlen (hoewel dat meestal drie-plaatjes (kranten)strips zijn). Volgens mij is het grootse verschil dat er in de Engelse taal ongeveer vijf woorden zijn voor elk Nederlands woord.

Afgezien van het gegeven dat er onder comics (in Nederland) meestal de superheldenstrip verstaan wordt.

Oh, als sterkste karakter, die pizzakoerier uit Divine Right (typische Image begint-heel-leuk-wordt-heel-snel-heel-slecht-strip)? Die is nog God geweest. Of Spider-man toen hij de Captain Universe krachten had.

[ Bericht 4% gewijzigd door Karboenkeltje op 21-11-2004 15:21:41 ]
pi_23462771
Trunks van Dragonball Z natuurlijk. Als je met 1 zwaardslag Frieza kunt doden krijg je beslist de titel "sterkste anime karakter". Ik zie Obelix of Kuifje namelijk niet zo snel Frieze doden.
  zondag 21 november 2004 @ 11:18:16 #27
104428 Bacow
Leader Unit
pi_23463423
Uchiha Itachi .
pi_23465226
Tetsuo
Sold my Soul to Sony
pi_23468393
quote:
Op zondag 21 november 2004 01:09 schreef Georges het volgende:

[..]

Superman is vooral een beschermer die zich niet constant bezig is met trainig en dergelijke.
Omdat hij al het summum van kracht belichaamt. (Ik snap trouwens niet dat Superman nooit op het idee is gekomen om te zorgen dat kryptoniet wat moeilijker te verkrijgen is.)

Natuurlijk vecht Suups meestal tegen tegenstanders die veel zwakker zijn. Anders verlies je. Simpel, als je wint ben je sterker en als je verliest ben je zwakker. Behalve als je Batman bent want dan kun je gewoon winnen ongeacht welk krachtniveau wat dan ook.

Oh, en trouwens... "Goku heeft veel meer vechtervaring"??? Denk je dat Goku in enkele jaartjes tekenfilmknokpartijen (die vaak dan ook nog eens meerdere afleveringen duren) meer ervaring heeft opgebouwd dan Superman in een hele dikke halve eeuw???

(Ik vind Dragonballz trouwens heel erg suf mede door de aflevering lange knokpartijen. Ik heb niet de behoefte om elke klap drie keer te zien. Maar goed, ik weet dus ook niet wat Goku tegenwoordig allemaal kan. Wat ik wel weet is dat Superman over twintig jaar nog steeds als strip zal bestaan en dat niemand, afgezien enkele liefhebbers, zich nog een Goku zal kunnen herinneren. Op basis daarvan zou ik al kunnen zeggen dat Superman sterker is. )
  zondag 21 november 2004 @ 23:45:18 #30
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23480921
Superman wint met gemak van Goku. Superman is namelijk alleen te verslaan m.b.v. kryptonite of magie. En zoals Karboenkeltje al zei is Goku veels te dom om daar aan te denken. Bovendien is Goku misschien als SSJ3 sterker dan Superman, maar dat houdt die maar een tijdje vol.
Maar de enige superheld die iedereen kan verslaan is Batman. Dat weet iedereen.

En om de offtopic discussie nog wat interresanter te maken:
Japanse strips worden manga genoemd en wee je gebeente dat je het strips of comics noemt, dan krijg je een lading fanboys over je heen, dat wil je niet weten.
pi_23481643
Even voor de comic n00b, welke is Goku:

(ze heten allemaal Goku namelijk)
  maandag 22 november 2004 @ 13:36:55 #32
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23490068
quote:
Op maandag 22 november 2004 00:15 schreef Isabeau het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ze zijn allemaal Goku. Goku wordt gedurende de serie steeds sterker (en ook ouder). En met elk nieuw level dat die heeft bereikt (weer sterker geworden is) dan veranderd zijn uiterlijk. Die level heten Super Saiyan 1/m3. Zo veranderd zijn haarkleur bij level 1 van zwart naar geel. En als allersterktste veranderd die in een soort mega-gorrila. Dat is even de snelle beknopte uitleg. Als je meer wil weten dan is google altijd handig.
  maandag 22 november 2004 @ 13:51:52 #33
78507 jercovski
wel godverdomme!
pi_23490419
broli is sterker dan goku in de film hoor
  maandag 22 november 2004 @ 18:17:09 #34
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_23496785
de Beyonder natuurlijk
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_23497009
quote:
Op maandag 22 november 2004 00:15 schreef Isabeau het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De laatste 2.
pi_23497776
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:17 schreef Mark het volgende:
de Beyonder natuurlijk
[afbeelding]
Strength Level: The Beyonder's strength in the human form described under Physical Characteristics was potentially unlimited.

Known Superhuman Powers: The Beyonder was apparently the most powerful being ever to exist in this universe (although he was not native to this universe), and hence could do virtually anything, The Beyonder could manipulate incalculable amounts of energy and create and rearrange matter on a planetary scale. He proved capable of obliterating an entire galaxy.

Zo!
  maandag 22 november 2004 @ 20:25:30 #37
78507 jercovski
wel godverdomme!
pi_23499940

broli
pi_23500895
Maar Jerommeke heeft een vliegende gouden motor.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  maandag 22 november 2004 @ 21:21:46 #39
78507 jercovski
wel godverdomme!
pi_23501566
broli is zelf goud en vliegend...
pi_23505954
quote:
Op maandag 22 november 2004 19:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zo!
En weet je wat de grap is? Toch zou Batman hem verslaan.
  dinsdag 23 november 2004 @ 00:09:45 #41
17061 mvt
blame Canada
pi_23506606
quote:
Op zondag 21 november 2004 00:53 schreef Karboenkeltje het volgende:
Goku sterker dan Superman? Laat me niet lachen, een blaag die moet trainen om sterk te worden kan nooit iemand die super geboren is verslaan.
Dan zit je er dacht ik deels naast. Superman heeft de kracht omdat ie in de buurt zit van een gele zon (als ik het me allemaal goed herinner). Goku is overal in het universum even sterk.

Ik zou trouwens niet weten wie de sterkste zou zijn. Bij Dragonball hebben ze opeens enorm veel truuks moeten uithalen en krachten moeten vergroten voor een verhaallijn, dus daardoor worden ze wel enorm sterk. En niet iedereen is uitgegroeit tot zijn volle potentieel, dus daar kan je ook niet echt wat zinnigs over zeggen.

Wat beterft andere strips, moeilijk te vergelijken. In principe zouden ze allen onverslaanbaar moeten zijn (alleen hun gezworen vijanden zijn ongeveer even sterk). Ik denk dat Galactica (of hoe ie ookalweer precies heet) wel een van de sterkste is.

Oja, ik denk trouwens dat Goku het nog moeilijk zou krijgen tegen Unicron, vernietigd namelijk geen planeten, die eet ze op.
We were to understand there would be pie and punch?
  dinsdag 23 november 2004 @ 00:10:52 #42
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23506636
quote:
Op maandag 22 november 2004 23:45 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

En weet je wat de grap is? Toch zou Batman hem verslaan.
Precies, Batman zal van iedereen winnen hoe sterk ze ook zijn.
  dinsdag 23 november 2004 @ 00:16:11 #43
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23506785
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 00:09 schreef mvt het volgende:

[..]

Dan zit je er dacht ik deels naast. Superman heeft de kracht omdat ie in de buurt zit van een gele zon (als ik het me allemaal goed herinner). Goku is overal in het universum even sterk.

Ik zou trouwens niet weten wie de sterkste zou zijn. Bij Dragonball hebben ze opeens enorm veel truuks moeten uithalen en krachten moeten vergroten voor een verhaallijn, dus daardoor worden ze wel enorm sterk. En niet iedereen is uitgegroeit tot zijn volle potentieel, dus daar kan je ook niet echt wat zinnigs over zeggen.

Wat beterft andere strips, moeilijk te vergelijken. In principe zouden ze allen onverslaanbaar moeten zijn (alleen hun gezworen vijanden zijn ongeveer even sterk). Ik denk dat Galactica (of hoe ie ookalweer precies heet) wel een van de sterkste is.

Oja, ik denk trouwens dat Goku het nog moeilijk zou krijgen tegen Unicron, vernietigd namelijk geen planeten, die eet ze op.
Maar zoals al gezegd is, heeft Goku het tactisch inzicht van een huismijt en het IQ van een SintBernard hond. Dus zo hij nooit op het idee komen om het gevecht op een andere plaats te houden. Bovendien kan Goku maar voor een bepaalde tijd op zijn hoogste niveaus blijven en heeft Superman daar geen last van.
  dinsdag 23 november 2004 @ 00:16:16 #44
17061 mvt
blame Canada
pi_23506789
quote:
Op zondag 21 november 2004 01:09 schreef Georges het volgende:
Het belangrijkste verschil is de ervaring en de traingsarbeid. Goku is een echte vechter,
Dat zou ik eerder van Vegeta zeggen.

Trouwens, de echt megasterken zijn natuurlijk de fusies
  dinsdag 23 november 2004 @ 00:18:27 #45
17061 mvt
blame Canada
pi_23506830
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 00:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Maar zoals al gezegd is, heeft Goku het tactisch inzicht van een huismijt en het IQ van een SintBernard hond. Dus zo hij nooit op het idee komen om het gevecht op een andere plaats te houden. Bovendien kan Goku maar voor een bepaalde tijd op zijn hoogste niveaus blijven en heeft Superman daar geen last van.
Uhuh, maar als je zegt dat Superman sterk geboren is, dan wel met de opmerking dat ie potentieel sterk geboren is.
  dinsdag 23 november 2004 @ 00:24:14 #46
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23506989
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 00:18 schreef mvt het volgende:

[..]

Uhuh, maar als je zegt dat Superman sterk geboren is, dan wel met de opmerking dat ie potentieel sterk geboren is.
Ik wil niet zeiken, maar dat heb ik nooit gezegd.
  dinsdag 23 november 2004 @ 00:38:04 #47
17061 mvt
blame Canada
pi_23507284
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 00:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ik wil niet zeiken, maar dat heb ik nooit gezegd.
nee, maar anderen wel
pi_23512332
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 00:09 schreef mvt het volgende:

[..]

Goed punt. Ik hoopte eigenlijk al dat iedereen daar overheen zou lezen.
quote:
Tja, die is dan weer verslagen door Hot Rod/Rodimus Prime (de Macaulay Culkin onder de Transformers) dus als ik dat zo extrapoleer naar een Goku moet ik toch echt aan een leeg bierblikje denken.
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:10:29 #49
17061 mvt
blame Canada
pi_23512616
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 11:56 schreef Karboenkeltje het volgende:
Tja, die is dan weer verslagen door Hot Rod/Rodimus Prime (de Macaulay Culkin onder de Transformers) dus als ik dat zo extrapoleer naar een Goku moet ik toch echt aan een leeg bierblikje denken.
Eeeh, hij is natuurlijk verslagen door de Matrix, wat natuurlijk weer onderdeel was van unicron zijn aartsvijand Primus (wat de planeet Cybertron werd)
pi_23512857
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 12:10 schreef mvt het volgende:

[..]

Eeeh, hij is natuurlijk verslagen door de Matrix, wat natuurlijk weer onderdeel was van unicron zijn aartsvijand Primus (wat de planeet Cybertron werd)
Ja, sorry maar de Matrix zie ik meer als een wapen dan als een entiteit.
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:50:24 #51
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_23513510
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:17 schreef Mark het volgende:
de Beyonder natuurlijk
[afbeelding]
En z'n trouwe vierbander, natuurlijk:

...dass wir fliegen.
  dinsdag 23 november 2004 @ 13:55:31 #52
78507 jercovski
wel godverdomme!
pi_23515048
alle mensen die Goku de sterkste vinden hebben blijbaar nooit de GT film gezien...

Broli kickid iedereens butt... ook al zouden batman en superman fusen ofzo...
pi_23525242
The Beyonder is geen David Hasselhoff, hij heeft de auto niet nodig
  dinsdag 23 november 2004 @ 21:10:50 #54
62182 Georges
That's the shit
pi_23525889
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 13:55 schreef jercovski het volgende:
alle mensen die Goku de sterkste vinden hebben blijbaar nooit de GT film gezien...

Broli kickid iedereens butt... ook al zouden batman en superman fusen ofzo...
Geen idee waar je dat vandaan haalt. In DBZ movie 8 wordt Broli verslagen terwijl hij de Legendary Super Sayin is.
En dan heeft Goku nog niet eens SSJ 2,3 of 4 bereikt. Goku is veel sterker.

Nog even over Superman vs Goku: Goku is veel sterker in SSJ 3 of 4 mode. Hij heeft zijn hele leven gevochten, het is een geboren vechter. Heeft ontzettend veel vechtstijlen geleerd.
En dat Goku dom is dat is onzin. Hij heeft misschien niet de intelligentie van een wetenschapper, maar wel van een vechter.
  dinsdag 23 november 2004 @ 21:50:38 #55
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_23527133
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 20:45 schreef Isabeau het volgende:
The Beyonder is geen David Hasselhoff, hij heeft de auto niet nodig
Nee?
Hij lijkt er anders wel verdacht veel op...
...dass wir fliegen.
pi_23531373
Ok, hier nog een paar die een erg goede kans maken:

Thor[/b
quote:
Thor is quite literally a god. The son of Odin and the God of Thunder, Thor processes strengths almost unmatchable by anyone in the comic book universe. He is as strong as the Hulk, as skilled a fighter as Wolverine, and can take a beating better than both of them. Carrying his mighty enchanted hammer Mjolnir, he's an enemy no one wants to face. The current Thor is pretty much immortal and unbeatable.
[b]Rogue
(waarschijnlijk de meest aantrekkelijke uit dit lijstje )

Absorbeert de krachten van iedereen die ze aanraakt, dus ook van degenen met wie ze vecht

Martian Manhunter
quote:
Jon Jonzz, or Martian Manhunter as he's known, processes a great arsenal of powers. He's virtually a Superman clone when it comes to strength, speed, flight, and even heat vision. He can also shapeshift into any creature or shape he desires. But on top of that he also has the ability to phase himself through objects, literally controlling his body density so that he can pass right through anything. And after all that, with pretty much all of Superman's powers, his ability to shapeshift, and a defensive strength that renders him virtually invulnerable, he's also an extremely powerful telepath. Damn this guy is powerful.
Aangezien Superman in dit topic de voorlopige winnaar leek te zijn, is de Martian Manhunter een goede kanshebber voor de titel

Deadpool (fysiek gezien niet de sterkste, maar da's Batman ook niet )
quote:
Deadpool is a mutant assassin and a product of the Weapon X project. He's basically the combination of Wolverine and The Punisher, with an insane healing factor and knowledge of all sorts of combat and weapons. So not only can he snipe you a hundred yards away, he can also Jiu Jitsu your ass after you put a bullet through his head.
Al met al denk ik dat Thor en de Manhunter de grootste kanshebbers zijn.
  woensdag 24 november 2004 @ 00:02:29 #57
24054 search64
Avec le grande
pi_23531609
Punisher

"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  woensdag 24 november 2004 @ 11:33:38 #58
62182 Georges
That's the shit
pi_23537464
Dit is wel een leuke site met vergelijkingen tussen Marvel en DC karakters
http://funkdiggityfresh.com/comicduels.html

Dit is een forum waar ze een apart gedeelte hebben over gevechten tussen karakters:
http://www.killermovies.com/forums/f77/2/
pi_23538978
quote:
Op woensdag 24 november 2004 11:33 schreef Georges het volgende:
Dit is wel een leuke site met vergelijkingen tussen Marvel en DC karakters
http://funkdiggityfresh.com/comicduels.html
Leuk om die verhaaltjes te lezen. Batman doet het voorlopig goed.
  woensdag 24 november 2004 @ 12:57:09 #60
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_23539107
The Crow

Thou canst not kill what doth not live
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 november 2004 @ 13:04:11 #61
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_23539250
quote:
Op woensdag 24 november 2004 12:57 schreef Dagonet het volgende:
The Crow

kom op zeg, dat is zeker de enige die je kent dan?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_23539335
quote:
Op woensdag 24 november 2004 12:57 schreef Dagonet het volgende:
The Crow

Ha! In dat geval zou Batman gewoon naar Dr. Strange gaan die een toverpoeder heeft dat aardse zielen naar de hel stuurt. Dat poeder stopt Batsie in de make-up doos van de Crow en *ploef* probleem opgelost.

That is not dead which can eternal lie, and with strange aeons even death may die ...
  woensdag 24 november 2004 @ 13:14:04 #63
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_23539451
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:04 schreef Tokus het volgende:

[..]

kom op zeg, dat is zeker de enige die je kent dan?
Neuh, maar de meeste ken ik wel eerlijk gezegd en het is best lastig kiezen

The Crow is inderdaad niet zo heel spannend maar wie kies je dan, Malebolgia? God? Een van de tig Spawns? Een van de goden uit het Marvel Universum? Sandman? Death?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  woensdag 24 november 2004 @ 13:31:19 #64
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_23539772
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 23:53 schreef Dalai_Lama het volgende:
Thor
Totdat hij zijn hamertje kwijt is
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 24 november 2004 @ 13:34:45 #65
62182 Georges
That's the shit
pi_23539851
Het is niet zo zinvol om God like beings of cosmische figuren te vergelijken met Mutants of Anime karakters.

Hier dan toch maar een lijstje met DC en Marvel, waarbij het van Omnipotente krachten tot simpele mutants gaat:

1. The Heart Of The Universe
2. The One Above All
3. Living Tribunal
4. Infinity Gauntlet
5. Death
6. The Infinites
7. Eternity/Infinity/Galactus (full power)
8. Oblivion
9. The Celestials/Franklin Richards (full power)
10. Master Order/Lord Chaos
11. Chronos/X-Man (full power)/Onslaught (full power)
12. Love/Hate
13. Eon/Epoch/Chton/Stranger/In-Betweener/Oshtur/Agamotto/Hoggoth/Galactus (normal power)
14. Ego the Living Planet
15. Dark Gods/Elder Gods
16. Eternals
17. Korvak
18. Shaper of Worlds/Beyonder
19. Phoenix Force/Hyperstorm
20. Dormammu/Shuma Goroth/Franklin Richards (normal power)/X-Man (normal power)
21. Demogorge the God Eater
22. Set/Cyttarok/Atum the God Eater/Demiurge/Gaea/Molecule Man
23. Odin/Zeus/Zuras/Asgardian Destroyer/Shaman
24. Pantheon of Gods/Kubik
25. Mephisto
26. King Thor/Thanos/Hulk (full power)
27. Beta Ray Bill/Adam Warlock/Silver Surfer
28. Thor/Drax/Morg/Gladiator/Terrax the Tamer/Dr. Strange
29. Captain Universe/Quasar
30. Genis-Vell/Blackheart/Loki
31. Super Skrull/Annahilus/Blaastar/Black Bolt/Firelord/Apocalypse
32. Atleza/Holocaust/Nova/Nimrod/Ultron/Mandarin/Cable (without virus)
33. Magneto (full power)/Cable (with virus)
34. Vision (full power)/Professor Xavier/Jean Grey
35. Juggernaut/Hulk (normal power)
36. Namor (in water)/The Thing/Colossus/Iron Man/Wonder Man
37. Dr. Doom/T'Challa
38. Vision (normal power)/Ghost Rider/Spider-Man/Namor (out of water)
39. Captain America/Daredevil

Franklin Richards is de eerste enigszins normale in het lijstje.
Het is nog een klein kind maar hij heeft enorme krachten.
http://www.marveldirectory.com/individuals/r/richardsfranklin.htm
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 november 2004 @ 13:38:36 #66
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_23539929
dit topic is overigens levendiger dan menig ander comic topic hier
het bewijs dat er hier ook nog wat fanboys rondlopen
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 24 november 2004 @ 13:51:00 #67
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_23540237
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:38 schreef Tokus het volgende:
dit topic is overigens levendiger dan menig ander comic topic hier
het bewijs dat er hier ook nog wat fanboys rondlopen
Ze zijn er genoeg idd, maar een beetje verborgen helaas, probeer er anders weer eens wat wat nieuw leven in te blazen met wat coverscans ofzo? Ik weet er wat dat betreft weer net iets te weinig vanaf.
pi_23540266
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:34 schreef Georges het volgende:
Het is niet zo zinvol om God like beings of cosmische figuren te vergelijken met Mutants of Anime karakters.

Natuurlijk wel. Batman verslaat ze toch allemaal.

Batman vs God.

God: BATMAN, HET IS AFGELOPEN.
Batman: Oh ja? Dat denk ik niet. Ik ben hier nog niet klaar.
God: JIJ NIETIGE WORM, WEET JE WEL WIE IK BEN???
Batman: Ja, mijn schepper. De schepper van alles. De verantwoordelijke van dit alles. Degene die mij verdoemd heeft tot een leven in de schaduw.
God: WAT BEDOEL JE? IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR JOUW LEVEN, DAAR HEB IK VRIJE WIL VOOR UITGEVONDEN.
Batman: Kijk.
God kijkt even rond en in de harten van mensen.
God: OH MIJ, DAT IS WEL EEN BEETJE MIJN SCHULD, HÈ? TJEE, HET LEEK ZO'N GOED IDEE...

En God trekt zich elders terug, verzonken in een depressieve zelfreflectie. Hij laat het universum achter met een stel regels die het wel een beetje laten werken. Nooit meer zal Hij een intelligente levensvorm scheppen.

Verspreid over de oneindigheden duiken ijssculptuuruniversa op...

[ Bericht 0% gewijzigd door Karboenkeltje op 24-11-2004 14:03:44 ]
  woensdag 24 november 2004 @ 13:57:47 #69
62182 Georges
That's the shit
pi_23540381
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:52 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Batman vs God.

God: BATMAN, HET IS AFGELOPEN.
Batman: Oh ja? Dat denk ik niet. Ik ben hier nog niet klaar.
God: JIJ NIETIGE WORM, WEET JE WEL WIE IK BEN???
Batman: Ja, mijn schepper. De schepper van alles. De verantwoordelijke van dit alles. Degene die mij verdoemd heeft tot een leven in de schaduw.
God: WAT BEDOEL JE? IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR JOUW LEVEN, DAAR HEB IK VRIJE WIL VOOR UITGEVONDEN.
Batman: Kijk.
God kijkt even rond en in de harten van mensen.
God: OH MIJ, DAT IS WEL EEN BEETJE MIJN SCHULD, HÈ? TJEE, HET LEEK ZO'N GOED IDEE...

En God trekt zich elders terug, verzonken in een depressieve zelfreflectie. Hij laat het universum achter met een stel regels die het wel een beetje laat werken. Nooit meer zal Hij een intelligente levensvorm scheppen.

Verspreid over de oneindigheden duiken ijssculptuuruniversa op...
Uit welke aflevering heb je dit?
pi_23540405
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:57 schreef Georges het volgende:

[..]

Bij mijn weten heb ik het zojuist verzonnen.
  woensdag 24 november 2004 @ 14:01:27 #71
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_23540450
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:57 schreef Georges het volgende:

[..]

.
...dass wir fliegen.
  woensdag 24 november 2004 @ 14:25:58 #72
62182 Georges
That's the shit
pi_23541015
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:59 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Bij mijn weten heb ik het zojuist verzonnen.
  woensdag 24 november 2004 @ 16:26:52 #73
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23544185
In Wizard Magazine hebben ze ook altijd een rubriek waar ze karakters tegen elkaar laten vechten. Dat is ook meestal erg geining.

Op http://www.electricferret.com/fights laten ze ook de meest uit eenlopende karakters tegen elkaar vechten.

[ Bericht 42% gewijzigd door Lonewolf2003 op 24-11-2004 16:52:22 ]
  woensdag 24 november 2004 @ 16:37:40 #74
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23544493
quote:
Op woensdag 24 november 2004 00:02 schreef search64 het volgende:
Punisher

[afbeelding]
Zoals in het fantastische Punisher Kills The Marvel Universe
  woensdag 24 november 2004 @ 17:10:56 #75
24054 search64
Avec le grande
pi_23545407
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:52 schreef Karboenkeltje het volgende:
Batman? Dat is niet eens een echte superheld. Gewoon een miljonair met een hoop gadgets. Inspector Gadget is nog een grotere superheld dan die nepvent.
  woensdag 24 november 2004 @ 22:34:42 #76
62182 Georges
That's the shit
pi_23553677
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Zoals in het fantastische Punisher Kills The Marvel Universe
[afbeelding]
Het is een 'What if' comic, niet echt dus. Het is ook zwaar belachelijk eigenlijk. The Punisher gebruikt conventionele wapens om mutants te bestrijden.
  woensdag 24 november 2004 @ 23:28:50 #77
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_23555374
quote:
Op woensdag 24 november 2004 22:34 schreef Georges het volgende:

[..]

Het is een 'What if' comic, niet echt dus. Het is ook zwaar belachelijk eigenlijk. The Punisher gebruikt conventionele wapens om mutants te bestrijden.
Hahaha!

Als jij ook in een deuk wilt liggen van het lachen,
adviseer ik je om die zin van je eens goed tot je door te laten dringen.

.
...dass wir fliegen.
  woensdag 24 november 2004 @ 23:41:04 #78
62182 Georges
That's the shit
pi_23555619
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:28 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Hahaha!

Als jij ook in een deuk wilt liggen van het lachen,
adviseer ik je om die zin van je eens goed tot je door te laten dringen.

.
Enlighten me.
pi_23556152
Kan die Japanse rommel er niet uitgemodereerd worden?
pi_23556279
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:10 schreef search64 het volgende:

[..]

Batman? Dat is niet eens een echte superheld. Gewoon een miljonair met een hoop gadgets. Inspector Gadget is nog een grotere superheld dan die nepvent.
Dat maakt hem de allergrootste superheld. Batman ontstijgt zonder flauwe genetische of occulte truuks de grenzen van het menselijke om zo de duistere kwelling van het kwade te worden.
pi_23556336
Batman en zijn holmaat worden toch altijd in elkaar geslagen?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2004 00:18:33 ]
pi_23556417
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:17 schreef beeer het volgende:
Batman en zijn holmaat worden toch altijd in elkaar geslagen?
Volgens mij moet je de cape en leggings maar aan de wilgen hangen als je niet tegen een periodieke afranseling kan. Beroepsrisico of zo, ik denk dat ze daar aparte verzekeringen voor superhelden voor hebben.
  donderdag 25 november 2004 @ 00:23:06 #83
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23556443
quote:
Op woensdag 24 november 2004 22:34 schreef Georges het volgende:

[..]

Ja dûh. Dat het een "What if" is weet ik natuurlijk ook en natuurlijk is het belachelijk. Maar het is wel ongelovelijk komisch. Bijvoorbeeld hoe die met de Xmannen afrekent.
  donderdag 25 november 2004 @ 00:26:29 #84
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_23556518
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:41 schreef Georges het volgende:

[..]

Enlighten me.
Da's de doodsteek voor elke grap.
...dass wir fliegen.
  donderdag 25 november 2004 @ 00:46:41 #85
62182 Georges
That's the shit
pi_23556844
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:26 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Da's de doodsteek voor elke grap.
Ok, nou in ieder geval iemand die er om kon lachen.
  donderdag 25 november 2004 @ 00:48:09 #86
62182 Georges
That's the shit
pi_23556859
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:08 schreef beeer het volgende:
Waarom is het Japanse rommel?
  donderdag 25 november 2004 @ 12:32:16 #87
24054 search64
Avec le grande
pi_23562845
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:14 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Dat maakt hem de allergrootste superheld. Batman ontstijgt zonder flauwe genetische of occulte truuks de grenzen van het menselijke om zo de duistere kwelling van het kwade te worden.
Ja, mijn moeder.
pi_23562873
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:08 schreef beeer het volgende:
Ja, laat ik de openingspost verwijderen, kijken wat er gebeurt
  donderdag 25 november 2004 @ 13:02:30 #89
24054 search64
Avec le grande
pi_23563400
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:48 schreef Georges het volgende:

[..]

Waarom is het Japanse rommel?
Das idd een pleonasme.
  donderdag 25 november 2004 @ 13:29:07 #90
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_23563994

[ Bericht 4% gewijzigd door type_29 op 25-11-2004 13:39:07 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  zaterdag 27 november 2004 @ 16:21:47 #91
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23608898
Of wat dacht je van Dr. Manhattan uit Watchmen. Iemand die zeker in de lijst van Georges thuis hoort.
  maandag 13 december 2004 @ 18:54:55 #92
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_23947681
die gast heeft een te kleine piemel om dit te winnen
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_23959646
Spider-Man maakt ze allemaal aan het lachen, terwijl hij ze in elkaar mept. lijkt me logisch.
pi_23963040
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 02:27 schreef Seborik het volgende:
Spider-Man maakt ze allemaal aan het lachen, terwijl hij ze in elkaar mept. lijkt me logisch.
Spider-man krijgt Batman niet eens aan het glimlachen in de Crossover die ik heb (wat wat mij betreft ook de beste superheldenstripuitgave van het afgelopen decennium is geweest).
pi_23963132
Welke crossover is dat?
pi_23963590
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:25 schreef Seborik het volgende:
Welke crossover is dat?
Nederlandse uitgave: Batman Special #25

En nu ga ik even een vriendje van me doden want ik kwam er zojuist achter dat de laatste persoon die mijn strips (in perfecte chronologische volgorde gesorteerd op striptitel) heeft geleend, deze in een volstrekte chaos terug heeft gestopt in de archiefdozen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')