Dragonball Zquote:Op zondag 21 november 2004 00:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken Goku helemaal niet...
Obelix, hands down. Obelix is, dankzij de toverdrank, onmenselijk sterk. Jerommeke is ook onwaarschijnlijk sterk, maar ik heb van zijn gezicht in sommige Suske&Wiske's enkele zweetdruppeltjes zien komen bij zware krachtsinspanning. En bij Obelix nietquote:Maar als Jerommeke en Obelix tegen elkaar moeten vechten, wie zou er dan winnen? Interessante vraag
Och, wat heet? Ik ben erg goed bekend met de Asterix-reeks. Maar jij doelt denk ik meer op de anime-kantquote:Op zondag 21 november 2004 00:15 schreef Georges het volgende:
Ik denk eigenlijk dat er te weinig comicbookkenners hier zijn.
Asterix is geen comic reeks.quote:Op zondag 21 november 2004 00:24 schreef Dalai_Lama het volgende:
[..]
Och, wat heet? Ik ben erg goed bekend met de Asterix-reeks. Maar jij doelt denk ik meer op de anime-kant
Ik denk dat je de serie niet echt gevolgd hebt.quote:Op zondag 21 november 2004 00:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk toch dat Yamcha sterker is dan Goku
Yamcha hakte Vegeta's staart er toch maar mooi af!quote:Op zondag 21 november 2004 00:27 schreef Georges het volgende:
[..]
Ik denk dat je de serie niet echt gevolgd hebt.
Toevoeging; comics zijn doorgaans ook week- of maandbladen terwijl een (Europese) strip in een "stripboek" uitkomt.quote:Op zondag 21 november 2004 00:34 schreef Georges het volgende:
Een comic is de Amerikaanse versie van een stripverhaal zoals we dat hier kennen.
In de VS kennen ze geen stripverhalen.
In principe wel, al is de vormgeving wel heel anders. Ze hebben, voorzover ik weet , geen hard covers in de VS.quote:Op zondag 21 november 2004 00:48 schreef Dalai_Lama het volgende:
Het is dus hetzelfde...
Vind je? Ik ben de afgelopen twintig jaar regelmatig opgehouden (en weer begonnen) met comics kopen omdat één of andere mongool weer eens Spidey zat te tekenen. Ik zie toch vrij vaak wel wat aparts liggen in de stripschappen. Was het maar uniform, dan waren mijn series wat completer.quote:Op zondag 21 november 2004 00:55 schreef Georges het volgende:
[..]
De tekenstijl is in de VS ook heel erg uniform.
Dus Jan, Jans en de Kinderen is een comicquote:Op zondag 21 november 2004 00:55 schreef Karboenkeltje het volgende:
Toevoeging; comics zijn doorgaans ook week- of maandbladen terwijl een (Europese) strip in een "stripboek" uitkomt.
Een stuk uniformer dan in Europa. Hier heb je zoveel verschillende strips qua tekenstijl.quote:Op zondag 21 november 2004 00:59 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Vind je? Ik ben de afgelopen twintig jaar regelmatig opgehouden (en weer begonnen) met comics kopen omdat één of andere mongool weer eens Spidey zat te tekenen. Ik zie toch vrij vaak wel wat aparts liggen in de stripschappen. Was het maar uniform, dan waren mijn series wat completer.
Omdat iemand super geboren is zou ie niet te verslaan zijn?quote:Op zondag 21 november 2004 00:53 schreef Karboenkeltje het volgende:
Goku sterker dan Superman?Laat me niet lachen, een blaag die moet trainen om sterk te worden kan nooit iemand die super geboren is verslaan. Daarbij heeft Goku simpelweg het brein niet om een paar kilo kryptoniet mee te nemen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld een nietig mens als Batman (die Goku ook in de pan zal hakken met twee vingers in zijn anus terwijl Batsie ook nog even naar Alfred belt om te vertellen dat Bruce Wayne een weinig verlaat zal zijn voor het gala)).
Bijvoorbeeld ja, maar niemand heeft de ilusie dat Jan, Jans of de kinderen ook maar een prutssuperheldje (Gambit bijvoorbeeld) zou kunnen verslaan. Hoewel de krachten van de Jeweetwelkater tot op heden ongemeten zijn.quote:Op zondag 21 november 2004 01:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dus Jan, Jans en de Kinderen is een comic
(ik wil niet verder off-topic gaan, maar ik zie ook niet echt verschil)
Ja, okay... Maar dan zijn er nog de kleinere studio's (die inmiddels vast wel opgekocht zijn door Marvel of DC) die af en toe wat anders weten te produceren. Tel je ook de "graphic novels" mee? Daar zit ook nog wel eens wat aparts tussen en natuurlijk zijn er ook nog de "cartoons" die wat meer te vergelijken zijn met Europese tekenstijlen (hoewel dat meestal drie-plaatjes (kranten)strips zijn). Volgens mij is het grootse verschil dat er in de Engelse taal ongeveer vijf woorden zijn voor elk Nederlands woord.quote:Op zondag 21 november 2004 01:02 schreef Georges het volgende:
[..]
Een stuk uniformer dan in Europa. Hier heb je zoveel verschillende strips qua tekenstijl.
Vergelijk Suske en Wiske met Storm om maar wat te noemen.
In de VS is het erg gericht op realitisch tekenen, Disney daar gelaten. Ik heb het nu even over Marvel en DC, toch wel de grootste comics in de VS.
Omdat hij al het summum van kracht belichaamt. (Ik snap trouwens niet dat Superman nooit op het idee is gekomen om te zorgen dat kryptoniet wat moeilijker te verkrijgen is.)quote:Op zondag 21 november 2004 01:09 schreef Georges het volgende:
[..]
Superman is vooral een beschermer die zich niet constant bezig is met trainig en dergelijke.
Ze zijn allemaal Goku. Goku wordt gedurende de serie steeds sterker (en ook ouder). En met elk nieuw level dat die heeft bereikt (weer sterker geworden is) dan veranderd zijn uiterlijk. Die level heten Super Saiyan 1/m3. Zo veranderd zijn haarkleur bij level 1 van zwart naar geel. En als allersterktste veranderd die in een soort mega-gorrila. Dat is even de snelle beknopte uitleg. Als je meer wil weten dan is google altijd handig.quote:Op maandag 22 november 2004 00:15 schreef Isabeau het volgende:
Even voor de comic n00b, welke is Goku:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(ze heten allemaal Goku namelijk)
De laatste 2.quote:Op maandag 22 november 2004 00:15 schreef Isabeau het volgende:
Even voor de comic n00b, welke is Goku:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(ze heten allemaal Goku namelijk)
Strength Level: The Beyonder's strength in the human form described under Physical Characteristics was potentially unlimited.quote:
En weet je wat de grap is? Toch zou Batman hem verslaan.quote:Op maandag 22 november 2004 19:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo!![]()
Dan zit je er dacht ik deels naast. Superman heeft de kracht omdat ie in de buurt zit van een gele zon (als ik het me allemaal goed herinner). Goku is overal in het universum even sterk.quote:Op zondag 21 november 2004 00:53 schreef Karboenkeltje het volgende:
Goku sterker dan Superman?Laat me niet lachen, een blaag die moet trainen om sterk te worden kan nooit iemand die super geboren is verslaan.
Precies, Batman zal van iedereen winnen hoe sterk ze ook zijn.quote:Op maandag 22 november 2004 23:45 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
En weet je wat de grap is? Toch zou Batman hem verslaan.
Maar zoals al gezegd is, heeft Goku het tactisch inzicht van een huismijt en het IQ van een SintBernard hond. Dus zo hij nooit op het idee komen om het gevecht op een andere plaats te houden. Bovendien kan Goku maar voor een bepaalde tijd op zijn hoogste niveaus blijven en heeft Superman daar geen last van.quote:Op dinsdag 23 november 2004 00:09 schreef mvt het volgende:
[..]
Dan zit je er dacht ik deels naast. Superman heeft de kracht omdat ie in de buurt zit van een gele zon (als ik het me allemaal goed herinner). Goku is overal in het universum even sterk.
Ik zou trouwens niet weten wie de sterkste zou zijn. Bij Dragonball hebben ze opeens enorm veel truuks moeten uithalen en krachten moeten vergroten voor een verhaallijn, dus daardoor worden ze wel enorm sterk. En niet iedereen is uitgegroeit tot zijn volle potentieel, dus daar kan je ook niet echt wat zinnigs over zeggen.
Wat beterft andere strips, moeilijk te vergelijken. In principe zouden ze allen onverslaanbaar moeten zijn (alleen hun gezworen vijanden zijn ongeveer even sterk). Ik denk dat Galactica (of hoe ie ookalweer precies heet) wel een van de sterkste is.
Oja, ik denk trouwens dat Goku het nog moeilijk zou krijgen tegen Unicron, vernietigd namelijk geen planeten, die eet ze op.
Dat zou ik eerder van Vegeta zeggen.quote:Op zondag 21 november 2004 01:09 schreef Georges het volgende:
Het belangrijkste verschil is de ervaring en de traingsarbeid. Goku is een echte vechter,
Uhuh, maar als je zegt dat Superman sterk geboren is, dan wel met de opmerking dat ie potentieel sterk geboren is.quote:Op dinsdag 23 november 2004 00:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Maar zoals al gezegd is, heeft Goku het tactisch inzicht van een huismijt en het IQ van een SintBernard hond. Dus zo hij nooit op het idee komen om het gevecht op een andere plaats te houden. Bovendien kan Goku maar voor een bepaalde tijd op zijn hoogste niveaus blijven en heeft Superman daar geen last van.
Ik wil niet zeiken, maar dat heb ik nooit gezegd.quote:Op dinsdag 23 november 2004 00:18 schreef mvt het volgende:
[..]
Uhuh, maar als je zegt dat Superman sterk geboren is, dan wel met de opmerking dat ie potentieel sterk geboren is.
nee, maar anderen welquote:Op dinsdag 23 november 2004 00:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik wil niet zeiken, maar dat heb ik nooit gezegd.
Goed punt. Ik hoopte eigenlijk al dat iedereen daar overheen zou lezen.quote:Op dinsdag 23 november 2004 00:09 schreef mvt het volgende:
[..]
Dan zit je er dacht ik deels naast. Superman heeft de kracht omdat ie in de buurt zit van een gele zon (als ik het me allemaal goed herinner). Goku is overal in het universum even sterk.
Tja, die is dan weer verslagen door Hot Rod/Rodimus Prime (de Macaulay Culkin onder de Transformers) dus als ik dat zo extrapoleer naar een Goku moet ik toch echt aan een leeg bierblikje denken.quote:Oja, ik denk trouwens dat Goku het nog moeilijk zou krijgen tegen Unicron, vernietigd namelijk geen planeten, die eet ze op.
Eeeh, hij is natuurlijk verslagen door de Matrix, wat natuurlijk weer onderdeel was van unicron zijn aartsvijand Primus (wat de planeet Cybertron werd)quote:Op dinsdag 23 november 2004 11:56 schreef Karboenkeltje het volgende:
Tja, die is dan weer verslagen door Hot Rod/Rodimus Prime (de Macaulay Culkin onder de Transformers) dus als ik dat zo extrapoleer naar een Goku moet ik toch echt aan een leeg bierblikje denken.
Ja, sorry maar de Matrix zie ik meer als een wapen dan als een entiteit.quote:Op dinsdag 23 november 2004 12:10 schreef mvt het volgende:
[..]
Eeeh, hij is natuurlijk verslagen door de Matrix, wat natuurlijk weer onderdeel was van unicron zijn aartsvijand Primus (wat de planeet Cybertron werd)
Geen idee waar je dat vandaan haalt. In DBZ movie 8 wordt Broli verslagen terwijl hij de Legendary Super Sayin is.quote:Op dinsdag 23 november 2004 13:55 schreef jercovski het volgende:
alle mensen die Goku de sterkste vinden hebben blijbaar nooit de GT film gezien...
Broli kickid iedereens butt... ook al zouden batman en superman fusen ofzo...
Nee?quote:Op dinsdag 23 november 2004 20:45 schreef Isabeau het volgende:
The Beyonder is geen David Hasselhoff, hij heeft de auto niet nodig
[b]Rogue (waarschijnlijk de meest aantrekkelijke uit dit lijstjequote:Thor is quite literally a god. The son of Odin and the God of Thunder, Thor processes strengths almost unmatchable by anyone in the comic book universe. He is as strong as the Hulk, as skilled a fighter as Wolverine, and can take a beating better than both of them. Carrying his mighty enchanted hammer Mjolnir, he's an enemy no one wants to face. The current Thor is pretty much immortal and unbeatable.
Aangezien Superman in dit topic de voorlopige winnaar leek te zijn, is de Martian Manhunter een goede kanshebber voor de titelquote:Jon Jonzz, or Martian Manhunter as he's known, processes a great arsenal of powers. He's virtually a Superman clone when it comes to strength, speed, flight, and even heat vision. He can also shapeshift into any creature or shape he desires. But on top of that he also has the ability to phase himself through objects, literally controlling his body density so that he can pass right through anything. And after all that, with pretty much all of Superman's powers, his ability to shapeshift, and a defensive strength that renders him virtually invulnerable, he's also an extremely powerful telepath. Damn this guy is powerful.
Al met al denk ik dat Thor en de Manhunter de grootste kanshebbers zijn.quote:Deadpool is a mutant assassin and a product of the Weapon X project. He's basically the combination of Wolverine and The Punisher, with an insane healing factor and knowledge of all sorts of combat and weapons. So not only can he snipe you a hundred yards away, he can also Jiu Jitsu your ass after you put a bullet through his head.
Leuk om die verhaaltjes te lezen. Batman doet het voorlopig goed.quote:Op woensdag 24 november 2004 11:33 schreef Georges het volgende:
Dit is wel een leuke site met vergelijkingen tussen Marvel en DC karakters
http://funkdiggityfresh.com/comicduels.html
kom op zeg, dat is zeker de enige die je kent dan?quote:Op woensdag 24 november 2004 12:57 schreef Dagonet het volgende:
The Crow
Thou canst not kill what doth not live
Ha! In dat geval zou Batman gewoon naar Dr. Strange gaan die een toverpoeder heeft dat aardse zielen naar de hel stuurt. Dat poeder stopt Batsie in de make-up doos van de Crow en *ploef* probleem opgelost.quote:Op woensdag 24 november 2004 12:57 schreef Dagonet het volgende:
The Crow
Thou canst not kill what doth not live
Neuh, maar de meeste ken ik wel eerlijk gezegd en het is best lastig kiezenquote:Op woensdag 24 november 2004 13:04 schreef Tokus het volgende:
[..]
kom op zeg, dat is zeker de enige die je kent dan?
Totdat hij zijn hamertje kwijt isquote:Op dinsdag 23 november 2004 23:53 schreef Dalai_Lama het volgende:
Thor
Ze zijn er genoeg idd, maar een beetje verborgen helaas, probeer er anders weer eens wat wat nieuw leven in te blazen met wat coverscans ofzo? Ik weet er wat dat betreft weer net iets te weinig vanaf.quote:Op woensdag 24 november 2004 13:38 schreef Tokus het volgende:
dit topic is overigens levendiger dan menig ander comic topic hier![]()
het bewijs dat er hier ook nog wat fanboys rondlopen
quote:Op woensdag 24 november 2004 13:34 schreef Georges het volgende:
Het is niet zo zinvol om God like beings of cosmische figuren te vergelijken met Mutants of Anime karakters.
Uit welke aflevering heb je dit?quote:Op woensdag 24 november 2004 13:52 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Batman verslaat ze toch allemaal.
Batman vs God.
God: BATMAN, HET IS AFGELOPEN.
Batman: Oh ja? Dat denk ik niet. Ik ben hier nog niet klaar.
God: JIJ NIETIGE WORM, WEET JE WEL WIE IK BEN???
Batman: Ja, mijn schepper. De schepper van alles. De verantwoordelijke van dit alles. Degene die mij verdoemd heeft tot een leven in de schaduw.
God: WAT BEDOEL JE? IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR JOUW LEVEN, DAAR HEB IK VRIJE WIL VOOR UITGEVONDEN.
Batman: Kijk.
God kijkt even rond en in de harten van mensen.
God: OH MIJ, DAT IS WEL EEN BEETJE MIJN SCHULD, HÈ? TJEE, HET LEEK ZO'N GOED IDEE...
En God trekt zich elders terug, verzonken in een depressieve zelfreflectie. Hij laat het universum achter met een stel regels die het wel een beetje laat werken. Nooit meer zal Hij een intelligente levensvorm scheppen.
Verspreid over de oneindigheden duiken ijssculptuuruniversa op...
Bij mijn weten heb ik het zojuist verzonnen.quote:Op woensdag 24 november 2004 13:57 schreef Georges het volgende:
[..]
Uit welke aflevering heb je dit?
quote:Op woensdag 24 november 2004 13:57 schreef Georges het volgende:
[..]
Uit welke aflevering heb je dit?
quote:Op woensdag 24 november 2004 13:59 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Bij mijn weten heb ik het zojuist verzonnen.
Batman? Dat is niet eens een echte superheld. Gewoon een miljonair met een hoop gadgets. Inspector Gadget is nog een grotere superheld dan die nepvent.quote:Op woensdag 24 november 2004 13:52 schreef Karboenkeltje het volgende:
Natuurlijk wel. Batman verslaat ze toch allemaal.
Het is een 'What if' comic, niet echt dus. Het is ook zwaar belachelijk eigenlijk. The Punisher gebruikt conventionele wapens om mutants te bestrijden.quote:Op woensdag 24 november 2004 16:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Zoals in het fantastische Punisher Kills The Marvel Universe
[afbeelding]
Hahaha!quote:Op woensdag 24 november 2004 22:34 schreef Georges het volgende:
[..]
Het is een 'What if' comic, niet echt dus. Het is ook zwaar belachelijk eigenlijk. The Punisher gebruikt conventionele wapens om mutants te bestrijden.![]()
Enlighten me.quote:Op woensdag 24 november 2004 23:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Hahaha!
Als jij ook in een deuk wilt liggen van het lachen,
adviseer ik je om die zin van je eens goed tot je door te laten dringen.
.
Dat maakt hem de allergrootste superheld. Batman ontstijgt zonder flauwe genetische of occulte truuks de grenzen van het menselijke om zo de duistere kwelling van het kwade te worden.quote:Op woensdag 24 november 2004 17:10 schreef search64 het volgende:
[..]
Batman? Dat is niet eens een echte superheld. Gewoon een miljonair met een hoop gadgets. Inspector Gadget is nog een grotere superheld dan die nepvent.
Volgens mij moet je de cape en leggings maar aan de wilgen hangen als je niet tegen een periodieke afranseling kan. Beroepsrisico of zo, ik denk dat ze daar aparte verzekeringen voor superhelden voor hebben.quote:Op donderdag 25 november 2004 00:17 schreef beeer het volgende:
Batman en zijn holmaat worden toch altijd in elkaar geslagen?
quote:Op woensdag 24 november 2004 22:34 schreef Georges het volgende:
[..]
Het is een 'What if' comic, niet echt dus. Het is ook zwaar belachelijk eigenlijk. The Punisher gebruikt conventionele wapens om mutants te bestrijden.![]()
Da's de doodsteek voor elke grap.quote:Op woensdag 24 november 2004 23:41 schreef Georges het volgende:
[..]
Enlighten me.
Ok, nou in ieder geval iemand die er om kon lachen.quote:Op donderdag 25 november 2004 00:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Da's de doodsteek voor elke grap.
Waarom is het Japanse rommel?quote:Op donderdag 25 november 2004 00:08 schreef beeer het volgende:
Kan die Japanse rommel er niet uitgemodereerd worden?
Ja, mijn moeder.quote:Op donderdag 25 november 2004 00:14 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Dat maakt hem de allergrootste superheld. Batman ontstijgt zonder flauwe genetische of occulte truuks de grenzen van het menselijke om zo de duistere kwelling van het kwade te worden.
Ja, laat ik de openingspost verwijderen, kijken wat er gebeurtquote:Op donderdag 25 november 2004 00:08 schreef beeer het volgende:
Kan die Japanse rommel er niet uitgemodereerd worden?
Das idd een pleonasme.quote:Op donderdag 25 november 2004 00:48 schreef Georges het volgende:
[..]
Waarom is het Japanse rommel?
Spider-man krijgt Batman niet eens aan het glimlachen in de Crossover die ik heb (wat wat mij betreft ook de beste superheldenstripuitgave van het afgelopen decennium is geweest).quote:Op dinsdag 14 december 2004 02:27 schreef Seborik het volgende:
Spider-Man maakt ze allemaal aan het lachen, terwijl hij ze in elkaar mept. lijkt me logisch.
Nederlandse uitgave: Batman Special #25quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:25 schreef Seborik het volgende:
Welke crossover is dat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |