abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 november 2004 @ 18:53:54 #1
24188 Belana
kloon van belana
pi_23451472
vervolg van Het grote kleine babytjes topic # 34

20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Little-Angel
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

Ach, al dat gedoe over dingen die niet mogen... net wat luchtbel zegt: is het dan beter om alles tegen te houden? Ik weet trouwens ook niet wanneer precies alles "moet" kunnen hoor poemojn, maar het komt op mij heel snel over Liam schijnt ook vrij snel te zijn met kruipen en rondjes lopen in de box, magoe, hij zal dan wel weer ergens anders langzaam mee zijn denk ik dan
Ik vind Dylan er ook wel rete stoer uit zien! En Morris dan in zijn stoel!
Prachtig he die tripp trapps! Wij hebben er ook 1 en ik vind hem helemaal top! Met hetzelfde kussentje

[ Bericht 12% gewijzigd door Karin op 24-11-2004 20:19:54 ]
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 20 november 2004 @ 19:29:04 #2
103793 kozakken
Living the life
pi_23452409
Jonne zit in een moizi. Ook verstelbaar en net zo belachelijjk duur als de tripp trapp. Die hadden we eerst ook willen hebben, maar de rug van de moizi is een stukje hoger.

jufmodus aan:De reden waarom kinderen vaak nog niet mogen lopen of al zitten is vanwege het aangroeien van het kraakbeen. Dat gaat nog niet zo snel, waardoor de botten nog veel minder stabiel zijn.
pi_23453679
Snoopy thanks voor de link!!!

Ik heb vanmiddag met Djulian gespeeld in het ledikant en hij vond het leuk. Ik gaf hem de speen en hij spuugde hem zover mogelijk weg zodat ik hem weer van de grond af kon rapen We proberen het vanavond gewoon nog een keer.
pi_23453706
Ik ga ook altijd maar een beetje af op eigen logica: als een kind wil stappen of staan (wooooeeeiii wat een stoere foto's!!) Dan mooi toch? Ik ben in principe tegen forceren, een kind kan redelijk zijn eigen koers volgen lijkt me. En dat je dan als ouder niet moet doorslaan en het kind voortdurend hetzelfde moet laten doen, sja. Zo is mijn Daniëlle een echte luilak heeft ze van haar moeder. Ze kan omrollen, ze kan al een beetje kruipen. Als het echt echt moet dan doet ze het..maar ze vindt zelf liggen ook wel fijn, dus sja >
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_23453973
Ik zie net pas de foto's van het staan van Myrthe goed hoor!!! Djen wou ook altijd staan en dat liet ik ook toe. Met Djulian die ook wil staan op schoot doe ik het liever even niet ivm zijn heupen.
En Morris wat zit jij wijs in die stoel
pi_23454213
toch zijn die waarschuwingen over je kind niet te vroeg (veel) laten zitten enzo er niet voor niks, zoals kozakken ook al zegt. maar als ze het zelf kunnen is het alweer een wat ander verhaal. grappig zeg die staande Myrthe! superstoer! Piet zette zich op schoot ook al vanaf heel klein af met z'n benen, maar met echt goed blijven staan was hij veel later hoor, al weet ik niet eens meer precies wanneer hij dat kon.
Cato, Piet is ook vrij lui aangelegd. (dubbel erfelijk belast, ahum. ) en bovendien niet echt handig op motorisch vlak: hij heeft bijvoorbeeld nog altijd moeite met het zelf gaan zitten vanuit lig-stand! hij kan het inmiddels op zich wel maar komt niet altijd op het idee hoe het ook weer ging. en dan is 't natuurlijk veel makkelijker om te wachten tot iemand je even helpt met overeind komen. bovendien is hij vreselijk voorzichtig, hij heeft er een enorme hekel aan om te vallen. dus hij wil pas dingen doen als hij er echt zeker van is dat het gaat lukken... de laatste dagen probeert hij eindelijk weer es wat moeilijker dingen uit, zoals helemaal om de bank heen lopen terwijl de rugleuning eigenlijk te weinig houvast biedt, en om de (draaiende) bureaustoel heen lopen. [edit] oops dit laatste hoort misschien meer in het dreumestopic thuis.[/edit]
pi_23454322
We dwingen haar ook niet om op haar rug te liggen als ze dat niet wil maar als ze er voor in de stemming is maak ik daar wel gebruik van. In elk geval prettig dat er meer kinderen zijn die steeds willen staan (ik begreep net van mijn tante die gastouder is dat ze er wel vrij vroeg mee is).

Dat lopen van Dylan ziet er leuk uit. En die kinderstoel van Morris is echt mooi!
Die Moizi-kinderstoel ziet er ook goed uit maar is die dan in NL te koop? Ik zie dat je de link van een Duitse site haalt, Kozakken.

/edit
Voorzichtigheid klinkt als een nuttige eigenschap Bixister. Kan later nog handig zijn, op vakantie met bergen en afgronden enzo.

[ Bericht 15% gewijzigd door poemojn op 20-11-2004 21:00:37 ]
pi_23454449
poemojn, hij is wel in NL te koop volgens mij want ik zag dat die Moizi-meubelen in Diepenheim (Overijssel) gemaakt worden.
pi_23454537
Kan Piet al zelf de trap op en af? Lijkt me erg handig voor je als 'Gerrie' er is. En met een dikke buik ook handig natuurlijk.

Bedankt, Bix, ik zal de stoel onthouden voor als wij op zoek gaan naar een kinderstoel. Ik weet nog niet wat voor een wij willen, op zich kunnen we ook Airmiles inruilen voor een kinderstoel zag ik dus we moeten alles nog even bekijken. Maar deze heeft ook een blad en dat lijkt me ook wel handig (vgl met de Tripp Trapp).
pi_23454635
nee joh, hij kan nog niet eens 'los' lopen. wel aan 1 handje, maar de treden zijn daarvoor te hoog. het tillen valt me nog best mee, al zit ie al aan de 12 kg. we zien het wel, ik ben in ieder geval druk bezig met het zoeken naar een goede (tweedehands) duo-wagen.

bij trip-traps kun je geloof ik ook een blad kopen.
  zaterdag 20 november 2004 @ 21:11:18 #11
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23454777
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 20:49 schreef bixister het volgende:
toch zijn die waarschuwingen over je kind niet te vroeg (veel) laten zitten enzo er niet voor niks, zoals kozakken ook al zegt. maar als ze het zelf kunnen is het alweer een wat ander verhaal.
Jep daar zit zeker een verschil in. Een kind in een stoel neerzetten en te lang laten zitten is gewoon slecht voor het ruggetje, staat niet voor niets op de stoel. Zelfde voor te lang in loopstoeltjes rond laten rollopen.

Maar een kind dat zich op je schoot continu gaat optrekken, in de oude houding terug wringen is ook niet goed. Ik stimuleer eigenlijk niks. Laat haar d'r gang gaan en bied m'n handen aan als ze er aan omhoog wil enzo, maar voor de rest niks. Nu gaat alles nog van zelf, de rest van d'r leven moet ik d'r ws nog leren dingen te oefenen als ze op mij lijkt
pi_23454992
zo deden wij dat ook hoor luchtbel, lijkt me ook prima.
  zaterdag 20 november 2004 @ 21:26:54 #13
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23455167
Oh als jij het ook zo deed dan zal het iddd wel prima zijn

Ff onbeschofte vraag, maar hoe sparen jullie voor jullie babietjes (hoort deze vraag hier) Ik heb 2 rekeningen voor Jolie. 1 Gewone rekening waar ik iedere maand wat op zet, om te sparen voor dingen in de 'nabije' toekomst. Zodat ik zeker weet dat er geld is als ze op zwemles moet of zoiets, of om d'r verjaardag te vieren (als daar gewoon geen geld voor is) en een spaarreking, waar ik iedere maand iets op zet en Jolies opa en oma ook iets (voor 'later' studeren ofzo...) Soms maak ik me gewoon zorgen dat er 'later' niet genoeg geld is voor dingen voor haar, hoe doen jullie dat?
pi_23455422
je bent wat dat betreft een stuk verantwoordelijker dan ikke Luchtbel. Wij hebben (nog) geen rekeningen voor Djulian. Dat komt omdat het hier financieel momenteel een ramp is. Wel denk ik dat de bonnen die we nu hebben voor zijn voeding straks op een rekening zetten, want we moeten er iig aan gaan denken. Petje af voor jou hoor luchtbel!!!
pi_23455738
Wij sparen daar niet apart voor. Tot ze 18 is is geld op een spaarrekening van de minderjarige voor zover ik weet toch het vermogen vd ouders, en daarna kan je kind er mee doen wat-ie wil. Wij hebben nu alleen een eigen spaarrek. en tzt zien we wel wat dan de beste manier is (stel dat ze aan de drugs raakt dan hoeft dat niet van spaargeld wat wij nu opzij zetten voor studie oid ). Tot ze 21 is zijn wij toch financieel verantwoordelijk als ze studeert, tenzij de wet verandert, dus dat komt wel goed.
pi_23455745
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 21:26 schreef Luchtbel het volgende:
Oh als jij het ook zo deed :') dan zal het iddd wel prima zijn

wij sparen nog niet gericht voor Piet, dus nee, zo prima doen wij alles niet hoor. maar het zit er momenteel niet zo in dus dat komt over een tijdje wel. we hebben wel een eigen spaarrekening. daar kunnen we tzt wel wat van overhevelen misschien.
  zaterdag 20 november 2004 @ 22:15:19 #17
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23456385
Ik heb wel een spaarreking voor d'r waar ze later nooit bij kan hoor Ik wil gewoon liever die dingen een beetje gescheiden houden. Zo heb ik nu ook gewoon het geld wat we per maand gebruiken, bepaald bedrag voor spullen voor Jolie, bepaald bedrag voor mij.
Maar ik denk dat ik me een beetje bang heb laten maken, kreeg vandaag een folder van de een of andere bank die me een spaarsysteem wou aan smeren in de hand en ben er in gaan lezen....
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 november 2004 @ 22:21:21 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23456526
Toevallig die van Spaarbeleg? Die heb ik ook gehad vandaag en meteen bij het oud papier gegooid. Gewoon doen zoals je nu doet Luchtbellie, je ziet, je bent op dit moment de meest verantwoordelijke ouder die hier rondhangt
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 20 november 2004 @ 22:35:15 #19
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_23456954
Hier komt ook nog helemaal niets van sparen terecht, ben blij dat we iets geld op de bank hebben mocht er onverwacht iets kapot gaan.
Heb er wel over na zitten denken en van dat denk ik dat we ooooooooiiiiit bij de rabobank terecht gaan komen. Wel heel moeilijk hoor LB ze hebben allemaal zulke mooie "aanbiedingen" en zoiets als een spaarbeleg wil goed geld aan je verdienen, banken ook wel hoor daar niet van maar je krijgt geen strafkortingen ofzo

Was al "blij" dat we iemand aan de deur hebben gehad ivm een overlijdingspolis had ik toch nooit bij nagedacht terwijl ik er zelf ook 1 heb van mijn ouders . Same als een ziekenfondsverzekering totdat ze me belden of ze een polisnummer had en ik dacht waar heb je het over
  zaterdag 20 november 2004 @ 22:35:28 #20
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23456962
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 22:21 schreef Sjeen het volgende:
Toevallig die van Spaarbeleg? Die heb ik ook gehad vandaag en meteen bij het oud papier gegooid. Gewoon doen zoals je nu doet Luchtbellie, je ziet, je bent op dit moment de meest verantwoordelijke ouder die hier rondhangt
Betrapt maar ik heb hem ook weggedaan hoor.
Maar ik laat me echt intimideren door alle bedragen enzo die er in staan en dan raak ik een beetje in paniek want uiteraard wil ik alleen maar het allerallerbeste voor Jolietje
  zaterdag 20 november 2004 @ 22:41:22 #21
61800 Rottdog
pi_23457141
Poemojn, ik heb een tijdje geleden iets van het merk lego gekocht met een spiegeltje erin, er zit een vlindertje (bijtdingetje) bij, erg gekleurd en je kunt hem heel makkelijk neer zetten zodat ze zich goed kan bekijken. Heb het gekocht bij de action en Zoë is er helemaal wild van.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 november 2004 @ 22:49:11 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23457378
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 22:35 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Betrapt maar ik heb hem ook weggedaan hoor.
Maar ik laat me echt intimideren door alle bedragen enzo die er in staan en dan raak ik een beetje in paniek want uiteraard wil ik alleen maar het allerallerbeste voor Jolietje
Ik ken dat gevoel wel hoor, ik heb dat ook wel als ik zie hoe de buren er een perfect geregeld huishouden op na weten te houden. Maar dan spreek ik de andere buren en die zijn net zo'n lekker zooitje ongeregeld als wij En die kinderen zijn ook volmaakt gelukkig

Ow enne als ik Jolietje zo zie, dan denk ik dat ze echt niks tekort komt. Die krijgt alle liefde en zorg die ze nodig heeft
pi_23457618
Bedankt voor de tip Rottdog, ik zal onthouden dat de Action ook babyspul verkoopt. Maar een spiegeltje heb ik vandaag al bij Prenatal gekocht.

Ook zoiets leuks zijn overlijdensrisicoverzekeringen die geld uitkeren aan je nabestaanden als je overlijdt. Soms wordt dat wel aan partner maar niet aan kind uitgekeerd (heb je dus nog niets aan als je overlijdt en baby blijft alleen achter), en vrijwel nooit mag geld uit de erfenis gebruikt worden voor de opvoeding van het kind (regelt de rechter dacht ik). Je hebt daarom weer speciale verzekeringen die bij overlijden vd ouders geld uitkeren aan degene die het kind opvoedt, maandelijks, maar erg veel is dat niet, en bovendien krijgt degene die het kind dan verzorgt al een uitkering van het rijk maar dat staat natuurlijk weer niet in de folders.
  zaterdag 20 november 2004 @ 22:59:31 #24
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23457655
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 22:49 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik ken dat gevoel wel hoor, ik heb dat ook wel als ik zie hoe de buren er een perfect geregeld huishouden op na weten te houden. Maar dan spreek ik de andere buren en die zijn net zo'n lekker zooitje ongeregeld als wij En die kinderen zijn ook volmaakt gelukkig

Ow enne als ik Jolietje zo zie, dan denk ik dat ze echt niks tekort komt. Die krijgt alle liefde en zorg die ze nodig heeft
Ja maar ja Sjeen hoe moet dat nou als Jolie aan d'r derde studie wil beginnen op d'r 18de omdat ze de weg kwijt is nadat ze een succesvolle carriere had als paardrijdster maar dreigde in de goot te belanden toen haar paard z'n rug brak en ze er nooit meer op kon rijden. Al die jaren in geinversteerd en dan gebeurd je dat. Dan voor het derde jaar in therapie (tegen die tijd krijgen we vast niets meer vergoed) tijdens de zoektocht naar haar nieuwe ik maakt ze twee verkeerde studiekeuzes, heeft ze een heel jaar sabbatical ingelast en op kosten van haar moeder tussen twee palmbomen gehangen. En dan besluit ze nog een nieuwe studie te willen proberen. Hoe moet ik dat dan toch betalen
pi_23457812
Luchtbel laat je niet gek maken joh, je hebt al 2 (!) spaarrekeningen voor Jolietje, dat is toch al super ! Je kunt toch niet meer sparen dan je kunt missen, wat voor soort rekening je ook neemt en wat voor soort enge verhalen je hoort over dure studies. Nu heb je het financieel al hartstikke krap, dus ga nou niet helemaal krom liggen om te sparen voor láter. Tegen die tijd heb je een goede baan en kun je het veel beter missen. Nu wat apart zetten voor verjaardagen en sint en zwemles is natuurlijk super, maar echt veel meer dan dat kun je nu gewoon niet doen, Jolietje is niet zomaar opeens 18 jaar hoor, daar heb je nog heeeeel veel tijd voor.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 november 2004 @ 23:07:36 #26
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23457851
Zo heb ik ook nog wel een paar doemscenario's

Ik kan je wel vertellen dat ik (na de stressweek na Isa's geboorte) erg blij ben dat we die doemscenario's over studiekosten etc mogen hebben.

We hebben hier een doorbraak trouwens. Na een week voeden om elf uur, twee uur, vijf uur en vervolgens om acht uur 's morgens weer, was vriendjelief het een beetje zat. Dus stelde hij voor om de laatste voeding een flesvoeding te doen. Eerst wilde ik daar eigenlijk niet aan (faalgevoel) maar naarmate de dag vorderde, wil ik het eigenlijk wel proberen. Cb gebeld en de Wvk gaf ons volkomen gelijk. Dus Isa een fles Nutrilon gemaakt van 180cc, die ze met smaak naar binnen werkte. Ze werd wel om drie uur wakker, maar ging lekker weer slapen toen ze het speentje kreeg. Om pas om zeven uur voor de voeding te komen. Gisteren weer hetzelfde, alleen dat ze nu nog sneller weer ging slapen om drie uur. Ben dus benieuwd of ze vannacht nog wakker wordt...
De rest van de voedingen (wel nog borstvoeding) lopen nu ook een stuk relaxter.

Sjeentje blij
  zaterdag 20 november 2004 @ 23:13:29 #27
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23457987
Tuurlijk is ook zo, maar toch. Soms als ik van die dingen lees ga ik echt stuiteren.

Sjeen fijn dat het goed gaat!
  zaterdag 20 november 2004 @ 23:25:51 #28
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_23458278
Hier ook een 'gewone' spaarrekening voor Saskia. Wij storten elke maand en opa en oma af en toe. Dat komt vast wel goed hoor Luchtbel

Wij hebben net 3 kwartier met een krijsend kind gezeten Ze had zo'n pijn in d'r mondje Kl*te-tanden De hele tijd d'r vingers in d'r mond en aan d'r oren te friemelen..
Ze was echt ontroostbaar. Zelfs de fles wilde ze niet (en DAT wil wat zeggen bij Saskia). Uiteindelijk een zetpilletje gegeven tegen de pijn, een slok troost bij mama (ben op zulke momenten toch errug blij dat ik nog wel een paar slokken te bieden heb) en toen was het ergste leed geleden. Nog een beetje uit de fles drinken en toen kreeg madam weer praatjes
En nu ligt ze weer heerlijk te slapen

ik vervloek die tanden nu al
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 20 november 2004 @ 23:33:25 #29
61800 Rottdog
pi_23458442
Sjeen dat is erg prettig zo krijg jij en je man ook is iets rust

Gets E.T das niet tof
  zaterdag 20 november 2004 @ 23:38:16 #30
3011 E.T.
pi_23458599
Volgens mij krijgt Saskia er ook gewoon een paar tegelijk.. d'r hele onderkaakje (zo ongeveer t/m de hoektanden) ziet doorschemerend wit.. En ze is ook met boventanden bezig..
Als ze nou gewoon 1 voor 1 zouden komen en dan steeds een paar weken ertussen ofzo..

Look on the bright side: op deze manier zijn we er wel het snelst vanaf
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_23458603
Sjeen dat klinkt lekker, een beetje rust snachts is heerlijk

E.T. die tandjes zijn idd niet fijn Hopenlijk komen ze snel door. Djulian heeft ze nog steeds niet en we hebben om de week dus last van die tandjes omdat ze er bijna zijn en dan weer terug duiken
pi_23463588
En dan ben je vast die rijke kerel al tegengekomen LB
Maar ff serieus: volgens mij doe je het prima zou met die spaarrekeningen. Laat je niet verleiden door die mooie folders Jolietje neemt maar lekker een paar oppaskindjes om centjes voor d'r wereldreis te verdienen
hoop dat ze op d'r 18e niet nog steeds Jolietje wordt genoemd
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Licht Ontvlambaar zondag 21 november 2004 @ 11:57:19 #33
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23463878
't is wat met die tandjes allemaal. Saskia, ik hoop dat je er snel geen last meer van hebt En Djulian, kom op zet eens door

Isa heeft vannacht tot zes uur geslapen en daarn tot half tien Tegenwoordig gaat ze na een voeding zonder speentje slapen Alleen als ze zo gaat slapen overdag in haar bedje, wil ze wel de speen nog. Maar 's avonds na de laatste voeding, na de eerst voeding 's morgens, in de auto en in de wandelwagen gaat ze zo slapen!!!

Sjeen begint vanaf nu het goede voorbeeld te geven, om te voorkomen dat Jolie op haar achttiende nog steeds Jolietje genoemd wordt
Jolie, geef die mama van jou eens een hele dikke knuffel! Ze heeft echt het allerbeste met je voor
Mompelt iets over levenslang trauma vanwege verkleinwoordjes

Knuffels
van een uitgerustere
Sjeen
pi_23464316
quote:
Op zondag 21 november 2004 11:57 schreef Sjeen het volgende:
nog steeds Jolietje genoemd wordt
Ah, we gaan nu over op Jolieke

Bij ons hebben beide heren een spaarrekening waar ze tot hun achttiende niet bij kunnen behalve voor studiedoeleinden. Wij storten daar een maandelijks bedrag op en de opa's en oma's incidenteel ook. Mijn ouders hebben dat voor mij ook gedaan en het geeft net effe wat meer vrijheid als je gaat studeren (hoewel ik er uiteindelijk een contrabas van heb gekocht )
  zondag 21 november 2004 @ 12:26:04 #35
103793 kozakken
Living the life
pi_23464319
De moizi kun je bij verschillende bedrijven kopen. Belangrijkste in Nederland: de Lundia! (bij ons in de buurt zit deze in ieder geval in hengelo en in apeldoorn. rest weet ik niet)
Wij vinden het helemaal een superstoel. Is trouwens wel veel meer in Duitsland te krijgen ja. Maar ik weet dat ook kinderdagverblijven vaak kiezen voor tripptrapp of moizi. (Plus dat de eerste link naar een plaatje kwam bovendrijven bij een duitse site )

We sparen elke maand 15 euro voor Jonne op een spaarrekening. Verder denk ik dat we midden volgend jaar (wanneer mijn financiele situatie wat duidelijker wordt) een soort spaarrekening afsluiten zoals de vroegere zilvervloot.
pi_23465260
Tanden zijn een ellende: Daan heeft over haar eerste tandjes maanden gadaan en nu komen ze redelijk gemakkelijk....nu heeft ze twee boventanden en drie ondertandjes. Was bij Joshua ook zo'n ellende toch? Die kreeg er ook honderd tegelijkertijd (stomme dingen...en dan staks de kiezen )

Onze Danielle is ook dubbel erfelijk belast met luiheid EN voorzichtigheid (volgens mij kunnen we Piet en Danielle rustig samen in ene kamer hebben zonder dat er ook maar iets gebeurt ). Echt niet dat Danielle zich moe gaat maken.
DANYEL EN THIJS
pi_23465434
nou de bobbeltjes/plekjes bij Thijs zijn zo snel als ik ze ontdekte ook weer verdwenen, ik had er wat zwitzalf zalf op gesmeerd.

Wij hebben een Pardoes spaarrekening voor Thijs.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_23465816
Djulian heeft de hele nacht doorgeslapen in zijn ledikant heb hem halverwege de nacht wel uit het linker bovenhoekje moeten vissen en de speen van de grond moetem rapen, maar dat mag de pret niet drukken Hij lag eerst nog wel wat te jammeren, maar we zijn wezen kijken en dan de speen gegeven en zo is hij in slaapgevallen. De wieg staat in de buurt en die zet ik nu iedere keer een beetje verder weg zodat hij aan de ruimte om hem heen kan wennen en dat lijkt te helpen.
pi_23469486
Djulian is goed bezig
  zondag 21 november 2004 @ 16:26:27 #40
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_23469948
Wij sparen nog niet voor Kai, maar opa en oma wel. Ze hebben een spaarrekening voor hem geopend bij de Rabobank. Als hij straks groot genoeg is dan kan hij ook met zijn spaarpotje met kleingeld naar de bank om dat op zijn rekening te storten. We zijn wel van plan om een aparte rekening met een hogere rente te openen waar we op kunnen sparen voor zijn studiekosten enzo, maar dat zit er nu financieel nog even niet in.

Goed zo Djulian, helemaal alleen in dat grote bed

Kai heeft afgelopen vrijdag bij zijn opa en oma gelogeerd. Hij heeft zich voorbeeldig gedragen (waarom doet hij dat nou thuis nooit ) en heeft zelfs de volgende ochtend met opa gedouched. Vandaag kwam zijn vriendje Cas op visite. Cas is 3,5 maand ouder dan Kai. Wat maakt zo'n korte periode ontzettend veel verschil zeg. Cas leek voor Kai geboren werd zo klein, maar in mijn ogen is hij nu echt een reusje dat al zoveel meer kan en wil doen.

Saskiaatje, succes met je tandjes meid!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † zondag 21 november 2004 @ 18:26:10 #41
43556 miss_dynastie
pi_23472836
Goed zo Djulian
pi_23472971
Djulian wat goed, stoer!

Mensjes succes met de tandjesperikelen!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  zondag 21 november 2004 @ 22:54:13 #43
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23479533
quote:
Op zondag 21 november 2004 12:26 schreef anneja het volgende:

[..]

Ah, we gaan nu over op Jolieke
Nou daar zeg je wat ik heet Liza maar wordt door bepaalde familieleden toch echt al 21 jaar Liezeke genoemd Maar ik had d'r zo Jolietje genoemd als ik me niet had kunnen bedwingen en bedenken dat ze dat over 10 jaar echt niet leuk zou gaan vinden, maar nu mag ik nog ff

Ik zie dat het spaarrekingen gebeuren wel een beetje overeenkomt. Ik moet me niet laten beinvloeden door die stomme folders.

Fijn zo Anitra, nu de slaapzak ff vastleggen onder het matras

M@x lekker dat het goed gegaan is, wat gaat er thuis niet zo lekker?

Och arme tandjeskinderen
pi_23479785
Weet je luchtbel, soms is het voordeel van moeder zijn dat jij nou net wel een verkleinnaam van mag maken. Mijn zoon is bijna 18 en heet Patrick, ik noem hem dus altijd Patje. Een ander krijgt gelijk te horen, sorry mijn ouders hebben me Patrick genoemd, dus noem me maar zo.
'Juist door het verschil kan je onderscheid maken. Iedereen is anders, wat ons gelijk maakt is dat we mensen zijn met respect naar elkaar, toch . . .�
pi_23484688
even antwoord op vraagje van Neva:

Het gaat redelijk met Djulian. De krampen zijn redelijk weg en hij lijkt nog redelijk ontspannen te drinken. Dus we blijven hoopvol dat de nutramigen het wondermiddel is. Het probleem zit hem momenteel in de bijkomende allergieen. Wasmiddels hebben we inmiddels gevonden en neutral doet wonderen, de kans dat hij allergisch is voor katten lijkt ook bijzonder grootgezien de rooie ogen en niesbui nadat de kat bij mij op schoot was gesprongen toen ik Djulian te eten gaf Het is dus echt uit vogelen waar hij tegen kan en niet. Vandaag ga ik contact opnemen met de huisarts om te vragen of er een allergie test is voor zulke kleintjes, want ik wil graag weten waar hij allergisch voor is zodat ik maatregelen kan nemen.
Maar gelukkig zit er weer vaker een lach op zijn gezicht
  maandag 22 november 2004 @ 07:09:01 #46
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23484694
quote:
Op maandag 22 november 2004 07:06 schreef Anitra het volgende:
even antwoord op vraagje van Neva:

Het gaat redelijk met Djulian. De krampen zijn redelijk weg en hij lijkt nog redelijk ontspannen te drinken. Dus we blijven hoopvol dat de nutramigen het wondermiddel is. Het probleem zit hem momenteel in de bijkomende allergieen. Wasmiddels hebben we inmiddels gevonden en neutral doet wonderen, de kans dat hij allergisch is voor katten lijkt ook bijzonder grootgezien de rooie ogen en niesbui nadat de kat bij mij op schoot was gesprongen toen ik Djulian te eten gaf Het is dus echt uit vogelen waar hij tegen kan en niet. Vandaag ga ik contact opnemen met de huisarts om te vragen of er een allergie test is voor zulke kleintjes, want ik wil graag weten waar hij allergisch voor is zodat ik maatregelen kan nemen.
Maar gelukkig zit er weer vaker een lach op zijn gezicht
fijn dat het iets beter gaat hopendat het zo blijf
alleen naar van de wasmiddelen allergien en van de katten..
maar volgens mij kunnen ze een allergie test pas doen als ze 4 zijn..
Mack mijn neefje heb asma en ook dus van een allergie.. vermoedleijk van de honden.. maar in het ziekenhuis konden ze naar hun zeggen dat pas vanaf het vierde levensjaar onderzoeken.. misschien dat het met huidteste ( katten en wasmiddelen) anders is maar idd slim om na te vragen
sterkte er verder mee
pi_23485128
Ik heb inmiddels het resultaat van het bloedonderzoek gehoord, er is nu nog niks in haar bloed te vinden dat wijst op een allergie. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet allergisch is (bloedwaarden zijn nog te laag dan) of als ze het echt niet is niet kan worden. Kortom we kijken het gewoon nog een poosje aan en als we denken dat het constante verkouden zijn, hoesten etc komt door het naar de oppas gaan dan gaat ze naar een creche.

En sinds donderdag slaapt ze 's nachts niet meer door (het waren drie lekkere nachten geweest van doorslapen). Ach ja, ik was te vroeg aan het juichen.

Verders vind ze haar Surinaamse oma maar niks, zodra die haar oppakt begint ze te huilen.
pi_23485131
LadyS, heb je mijn mail nog ontvangen?
  maandag 22 november 2004 @ 09:55:58 #49
3142 m@x
pi_23485816
quote:
Op zondag 21 november 2004 22:54 schreef Luchtbel het volgende:

M@x lekker dat het goed gegaan is, wat gaat er thuis niet zo lekker?
We voelen elkaar gewoon niet zo goed aan. Hij is nu 6 weken en ik weet nog steeds niet of hij huilt omdat hij honger heeft of om iets anders. Ik vind het nog steeds moeilijk en een enorme verantwoordelijkheid om voor zo'n klein hummeltje te zorgen. Maar dat klinkt weer heel negatief terwijl ik ook enorm van hem geniet.

Wat die bijnamen betreft. Ik noem Kai dus altijd Kaaimannetje.....
pi_23486292
Oh maar M@x, dat herken ik wel hoor! Ik dacht ook dat ik de enige was die niet aan het huiltje kon horen wat ie nou wilde Alle andere moeders schenen dat wel te weten behalve ik. Nou, je ziet dat dat dus niet waar is. Het gekke is dat het inene echt wel goed komt hoor. Tenminste, zo was het hier wel

Anitra, fijn dat het beter gaat. Ik begreep van mijn vriendin dat haar kind ook allergisch is en ze een voor een gaan testen waar het door komt. Dus eerst het eten, dan de hond van de oppas weghouden, dan ander wasmiddel. Als je alles tegelijk probeert weet je straks niet welk ding het nou was.
  maandag 22 november 2004 @ 11:08:59 #51
3011 E.T.
pi_23486954
M@x, zelfs na 9 maanden werkt de 'ik-weet-welk-huiltje-dit-is' sensor niet altijd even goed hoor.
(zo stond ik van de week met een fles klaar terwijl ze pijn in d'r mond had )
hij is ook pas 6 weken!
  † In Memoriam † maandag 22 november 2004 @ 11:12:52 #52
7074 moussy
kuttekop
pi_23487022
ik ken de huiltjes van Cas wel, maar kan ze niet herkennen

De enige die ik echt goed weet is de mekker, dan hangt ie aan mn broekspijp te kreunen, zuchten en steunen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 22 november 2004 @ 11:19:21 #53
103793 kozakken
Living the life
pi_23487124
M@x je kunt ook niet alles in 6 weken... Ik geloof dat ik na een maand of vier ongeveer door had welke basishuiltjes hij allemaal ten toon kon spreiden. (Nu ga ik nog regelmatig mis. Gisteren stopte ik 'm in bed waar hij net zo lang heeft liggen huilen totdat ik 'm eruit haalde en eten gaf. was 'ie weer gelukkig. Ohhhh... hongerhuiltje... Zeg dat dan!!)
pi_23491753
Of dat je denkt: wat huilt ie nou? en dan kom je er na een half uur achter dat ie een vieze luier heeft
pi_23491975
De huiltjes herken ik ook niet hoor. Behalve zijn pijn huiltje, maar dat is zo hard gekrijs dat kan niet missen. Maar wij hebben van de week ook gedacht van jemig wat is er met hem? we hebben hen eten gegeven, hij wil niet slapen, heeft een schone luier om, wat kan het dan zijn? Hmm die schone luier kan dus binnen 5 minuten volgepoept zijn en dan wil hij dus een schone en ik heb hem 3x een fles proberen te geven Zoals je ziet M@x zijn er meerdere die er last van hebben

Snoopy: Dat van het wasmiddel weten we nu en de voeding ook, maar nu de huisdieren nog. Maar hopenlijk is daar een test voor want ik zou niet weten waar ik ff de katten of de hond kan brengen om te kijken hoe hij dan reageert.
pi_23499415
Djulian kwam zeer vrolijk thuis van opa en oma Hij was ook blij om mij weer te zien. Hij was zo blij dat hij voor het eerst zijn stembanden liet horen Hij heeft voor het eerst echt geluid gemaakt Hij maakt dus eindelijk vooruitgang. Ik ben echt helemaal happy, want hij had nog geen geluidjes laten horen en begon me daar toch erge zorgen over te maken als ik hoorde dat baby's jonger dan hem al aan het kirren waren. Maar nu doet hij het ook, waar een dagje opa en oma wel niet goed voor kan zijn
  maandag 22 november 2004 @ 20:50:09 #57
3011 E.T.
pi_23500654
Goed zo Djulian!!

Saskia heeft het kruipen op handen en knieeen door!
En aangezien ze al een paar weken aan 't oefenen is met optrekken en zelf gaan zitten zal dat ook niet meer zo lang op zich laten wachten Vanuit tijgerstand is het veel moeilijker om te gaan zitten of te gaan staan dan als je op je knieeen zit natuurlijk
Staan vindt ze trouwens helemaal geweldig! Als we haar neerzetten in de box houdt ze zelf goed de rand vast en heeft de grootste lol en praatjes voor tien. Ze blijft dan ook makkelijk een kwartier staan voor ze gaat zitten (ze kan gelukkig wel weer zelf gaan zitten). En heel voorzichtig steeds een paar centimeter opschuiven langs de rand gaat ook best goed.

goed vasthouden:

Whaaa.. dit is een eitje!
pi_23500743
Goedzo Saskia Nog even en je kan het helemaal zelf
  maandag 22 november 2004 @ 21:13:19 #59
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23501332
Saskia! Jeetje wat ben je nu ineens supergroot!
En wat zullen papa en mama trots op je zijn

M@x, dat huilen, ik weet ook nooit wat, wat is. Na een tijdje proberen kom je er vanzelf wel achter hoor. Ennuh het zou me niks verbazen als het bij je ouders net zo gaat als thuis alleen zeggen ze dat het gewoon goed gaat. Ik heb gemerkt dat andere mensen die dingetjes heel anders opvatten dan dat je zelfs soms doet. Zeg ik; 'Oh shit ze gaat huilen' zegt m'n vriendin die erbij is 'Ach gos, wat moet je huilen....' Niks aan de hand dus!
pi_23504168
M@x ook hier weet ik nog altijd niet goed waar Thijs nu om huilt, en dan probeer ik ook alles, de luier chek,temperatuur chek,honger,aandacht, en uiteindelijk kom ik er wel achter.

Saskia netjes hoor vooral blijven oefenen en dan kun je je papa en mama achter jou aan laten rennen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_23509232
Vanacht hebben we de wieg uit de kamer van Djulian gehaald. Dus lag hij in het ledikant zonder dat het afgeschermd was. Hij is niet 1x wakker geworden Het is me reuze mee gevallen het wennen aan het ledikant. 3 nachten hebben we erover gedaan ben een beetje supertrots, maar verder alles okee hoor
  dinsdag 23 november 2004 @ 11:39:30 #62
24188 Belana
kloon van belana
pi_23511962
Saskia Ik ben trots op je!!!
stormy waters...
sailin'
pi_23512072
kewl saskia!
pi_23512501
Saskia en Djulian, geweldig hoor!!!!!!!!!!!!!!!
DANYEL EN THIJS
pi_23512668
Wat goed zeg, Saskia en Djulian!!

Wij zijn net naar het cb geweest. De stand van zaken: 9015 gram en 66 cm. De groei begint dus al af te vlakken; eerst ca 375 gram per week en nu ca 260 gram per week. Gaat de goede kant op.
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:40:55 #66
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23513282
Saskia

Myrthe, jeetje wat groei jij nog steeds hard zeg!
Je bent al zwaarder dan Léon. Hij woog gister met 5.5 maand 7765 gram bij 68 cm.

M@x, wij betrappen hier ons er ook op nog steeds niet altijd het huiltje te herkennen. Het komt nog best wel eens voor dat ik of het mannetje denken, wat heeft hij nou? En pas als iemand dan de tijd meldt gaat er ineens een lampje branden. Och, hij kon wel eens honger hebben.
Dit gebeurt trouwens sporadisch hoor.
Ik vind dat zijn huiltje ook nog steeds veranderd. Maar de verveelde of vermoeide huil is wel goed herkenbaar.
Meneertje heeft ook laten horen dat hij kan krijsen uit frustratie; als hij zich omgedraaid heeft en klem komt te liggen tegen de box of de babygym. Deze ontaarde moeder moet dan altijd vreselijk hard lachen, erg hè?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_23513447
zooo Myrthe, de 9 kilo al voorbij!
pi_23513545
Ze is inderdaad de curve uitgevlogen.

Dutchie, ik vind dat ook vaak erg grappig hoor. Maar Myrthe is nu minder vaak gefrustreerd, ze is er weer achter gekomen dat je ook van je buik naar je rug kunt draaien, dus ik hoef minder vaak op te draven om te helpen als ze geen kant meer op kan.

Het cb had trouwens nog wel een goede tip: omdat we laminaat hebben is het beter onder het speelkleed vloerbedekking oid te bevestigen, of een stuk vloerbedekking als kleed op de grond te leggen. Ze heeft dan meer houvast, en het is dan waarschijnlijker dat ze wel gaat kruipen of tijgeren ipv op de billen voortglijdt (en volgens fysiotherapeuten is kruipen goed voor de links-rechts-ontwikkeling).
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:54:49 #69
24188 Belana
kloon van belana
pi_23513614
Jeeetje!!! Liam is ook net 9 kilo
stormy waters...
sailin'
  FOK!fossiel dinsdag 23 november 2004 @ 13:02:48 #70
2628 Karin
pi_23513795
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 12:51 schreef poemojn het volgende:
Ze is inderdaad de curve uitgevlogen.
[afbeelding]

Dutchie, ik vind dat ook vaak erg grappig hoor. Maar Myrthe is nu minder vaak gefrustreerd, ze is er weer achter gekomen dat je ook van je buik naar je rug kunt draaien, dus ik hoef minder vaak op te draven om te helpen als ze geen kant meer op kan.

Het cb had trouwens nog wel een goede tip: omdat we laminaat hebben is het beter onder het speelkleed vloerbedekking oid te bevestigen, of een stuk vloerbedekking als kleed op de grond te leggen. Ze heeft dan meer houvast, en het is dan waarschijnlijker dat ze wel gaat kruipen of tijgeren ipv op de billen voortglijdt (en volgens fysiotherapeuten is kruipen goed voor de links-rechts-ontwikkeling).
Jeetje die groeit lekker!!

Wij hadden vanwege hetzelfde laminaat probleem een speelkleed voor de box gelegd

Wij hadden hem bij Leen Bakker gekocht maar ik zie ze echt overal nu.
  dinsdag 23 november 2004 @ 13:05:41 #71
24188 Belana
kloon van belana
pi_23513862
Had ik het trouwens een tijdje terug niet over een makkelijk etende Liam???
Die tijd is voorbij
Nou is ie ook al een tijdje snotverkouden (het begint nu gewoon weer overnieuw net als bij mij) maar het goeie vele eten tijdperk lijkt voorbij
Ik maak me er maar zo min mogelijk druk om
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 23 november 2004 @ 13:36:43 #72
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23514557
Myrthe wat wordt je groot! Wat voor maat kleertjes draagt ze nu?

Ik moet altijd lachen als Jolie huilt ze kan zich echt zo heerlijk boos maken om niks...
pi_23515093
Dat speelkleed ziet er wel goed uit Karin! Wij hebben nog een reep vloerbedekking liggen maar zo'n kleed lijkt me wat zachter dan de reep projecttapijt.

Myrthe draagt nu maat 62/68, maar die 62 valt wel breed. Ze heeft soms wel iets in maat 74 aan ook maar dat valt dus weer erg klein.
pi_23516060
Myrthe, je groeit lekker

Morris is zieligjes vandaag. Hij heeft al een paar dagen een naar hoestje en daar is hij hees van geworden. Als hij ligt te huilen in zijn bedje hoor ik hem bijna niet
Gelukkig heeft hij geen koorts en ligt nu weer te slapen. HIj is wel een beetje hangerig moet ik zeggen.
  dinsdag 23 november 2004 @ 16:44:49 #75
3011 E.T.
pi_23519310
Voor degenen die op zoek zijn naar een speelkleed (zoals bijv. die van Karin) Bij Leenbakker zijn ze nu 12.99 euro En ze zijn er ook met een hinkelbaan erop (basiskleur is dan roze/rood). (ik heb er vanmiddag eentje voor Saskia gekocht)

Saskia is vanmiddag weer APK goedgekeurd Ze is nu 8135 gram en 70 cm (ruim). Ze zit zowel qua lengte als gewicht net onder ht gemiddelde en d'r curve liep heel mooi volgens de arts. Toch blijft ze mijn kleine onderdeurtje
Verder was ze qua ontwikkeling 'lekker vlot' ze heeft even het buro van de arts 'baby-proof' gemaakt en al d'r kunstjes geshowd. De centimeter, de pen, de telefoon, d'r dossier.. alles moest eraan geloven
Ik kreeg als tip tegen de tandenpijn nog Dentinox. Daar zit lidocaine in en dat verdoofd dus. 's Avonds voor het slapen gaan een beetje op d'r kaakje smeren. En dan hopen dat ze lekkerder slaapt dan de afgelopen dagen (ze wordt steeds elk uur wakker van de pijn, na een paar huiltjes slaapt ze dan wel weer verder, maar echt uitrusten doe je dan natuurlijk niet. Als ze zo'n avond heeft geven we nu een zetpilletje, dat vond de arts hartstikke goed; ze heeft natuurlijk best goede slaap nodig)
  dinsdag 23 november 2004 @ 18:18:08 #76
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23521641
Ah joh ET zolang het lekker goed met d'r gaat Ze heeft zo'n guitig koppie
Nu maar hopen dat ze goed slaapt, succes!
pi_23524074
Liam,.......*al mijn hoop de bodem ingeslagen* dus ook een goedetend kindje kan nog altijd een slechtetend kindje worden
DANYEL EN THIJS
  dinsdag 23 november 2004 @ 20:32:50 #78
103793 kozakken
Living the life
pi_23524932
't heerst echt: al die zieke kindjes.
Wat een leuk kleed karin. Zoiets moet er terzijnertijd ook maar voor ons mannetje komen.
Ah.. Morris..
En Saskia natuurlijk ook en klein (en nu zit ik zeker onder het kwijl van alle tandjesgewater )
  dinsdag 23 november 2004 @ 20:34:24 #79
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23524970
E.T. Dentinox is werkt hier altijd prima, heb het laatst ook maar weer uit de kast getrokken, Ewen kreeg er ineens weer twee kiezen bij, humeurig dat ie dan is

edit: Saskia is trouwens wel een lekker wijffie hoor, volgens mij ook echt een lekker doerakkie!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  dinsdag 23 november 2004 @ 21:07:37 #80
3011 E.T.
pi_23525794
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 20:34 schreef Loena-tik- het volgende:
E.T. Dentinox is werkt hier altijd prima, heb het laatst ook maar weer uit de kast getrokken, Ewen kreeg er ineens weer twee kiezen bij, humeurig dat ie dan is

edit: Saskia is trouwens wel een lekker wijffie hoor, volgens mij ook echt een lekker doerakkie!!!
*grinnik*
toen ik binnenkwam, was het eerste dat de wvk zei "goh, wat kijk jij ondeugend"
bij het wegen had ze het er weer over dat ze er zo ondeugend uitzag..
de arts even later "volgens mij ben jij een echte ondeugd"

Hoe bedoel je, ze heeft zo'n heerlijk ondeugende blik in d'r ogen?
  dinsdag 23 november 2004 @ 21:20:10 #81
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23526186
Geinig hoor van die ondernemende en ondeugende kindertjes, niet altijd even makkelijksprak zij uit ervaring, Ewen is af en toe echt al brutaal en hij is nog niet eens twee jaar!!! Zijn brutaliteit is trouwens nog niet geheel verstaanbaar, maar ik weet gewoon dat hij tegen me loopt te schelden. Op dat moment kan ik ook echt boos op hem worden, maar 's avonds in bed als we de kindertjes weer eens even de revu laten passeren, lachen wij ons er echt een breuk om
Hyves!
  dinsdag 23 november 2004 @ 22:20:25 #82
24188 Belana
kloon van belana
pi_23528089
Dentinox is idd erg ok Jeetje, zelfs Saskia is Liam aan het inhalen hoor Liam gaat door al zijn activiteit niet zo hard op het moment, dat kind is zo verschrikkelijk druk!
Hij is vandaag goedgekeurd wat zijn oren betreft, maar ik had ook niet anders verwacht.

Oe, Loena, dat beloofd niet veel goeds voor de toekomst als ik je over Ewen hoor Leert ie dat van Connor?

Catootje, vanavond heeft ie ineens weer zijn hele potje leeg en daarna nog meegegeten met ons en toen nog yoghurt toe.... en hij lust ook nog steeds alles, dus helemaal slecht gaat het niet hoor
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 23 november 2004 @ 22:37:59 #83
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23528737
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:20 schreef Belana het volgende:
Oe, Loena, dat beloofd niet veel goeds voor de toekomst als ik je over Ewen hoor Leert ie dat van Connor?
Connor is echt een braafje vergeleken bij Ewen( met uitzondering van het "met zand wassen van auto's verhaal" dan)
Hyves!
  woensdag 24 november 2004 @ 15:29:40 #84
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23542554
Ik vind dat Léon nog erg vaak wakker wordt 's nachts. Als ik pech heb sta ik zowat om het uur vanaf een uur of 3 aan zijn bed.
Ik doe vast iets niet goed. Sta ik er te snel naast misschien?
Probleem is dat meneer wakker wordt omdat hij zijn speen kwijt is. Alhoewel... ik denk eerder dat hij al een beetje wakker aan het worden is voor hij het besef heeft dat hij zijn speen kwijt is. Frappant is wel, dat zo gauw hij de speen dan weer in heeft hij ook weer gelijk vertrokken is. En ik stommel slaperig terug naar bed.

Gisternacht was het helemaal feest. Tegen een uur of 5 zette hij me toch een keel op! Normaal gesproken blijft het bij wat gejammer en loop ik er naartoe voor de speen. Maar nu was het echt huilen. En hij was ook niet stil te krijgen met de speen. Uiteindelijk hem eruit gehaald en gevoed. Dat hielp. Hij had die avond wat slechter gegeten, dus denk dat het inderdaad vanwege de honger was.

Vannacht gelukkig geen gehuil, maar het gebruikelijke gejammer vanwege die speen.
E.T. zei me eens dat dit vanzelf over ging, maar ik merk nog geen verbetering. Moet ik hem 's nachts negeren? Met als gevolg dat hij toch harder gaat huilen en echt wakker wordt?

Iemand goede tips? Ik zit nl. weer ontzettend te gapen achter het scherm. Ik moet zeggen dat ik nog best bij kan benen, je lichaam past zich wel aan blijkt. Maar normaal is het niet lijkt me.
pi_23542983
quote:
Op woensdag 24 november 2004 15:29 schreef dutchie het volgende:
Ik vind dat Léon nog erg vaak wakker wordt 's nachts. Als ik pech heb sta ik zowat om het uur vanaf een uur of 3 aan zijn bed.
Ik doe vast iets niet goed. Sta ik er te snel naast misschien?
Probleem is dat meneer wakker wordt omdat hij zijn speen kwijt is. Alhoewel... ik denk eerder dat hij al een beetje wakker aan het worden is voor hij het besef heeft dat hij zijn speen kwijt is. Frappant is wel, dat zo gauw hij de speen dan weer in heeft hij ook weer gelijk vertrokken is. En ik stommel slaperig terug naar bed.

Gisternacht was het helemaal feest. Tegen een uur of 5 zette hij me toch een keel op! Normaal gesproken blijft het bij wat gejammer en loop ik er naartoe voor de speen. Maar nu was het echt huilen. En hij was ook niet stil te krijgen met de speen. Uiteindelijk hem eruit gehaald en gevoed. Dat hielp. Hij had die avond wat slechter gegeten, dus denk dat het inderdaad vanwege de honger was.

Vannacht gelukkig geen gehuil, maar het gebruikelijke gejammer vanwege die speen.
E.T. zei me eens dat dit vanzelf over ging, maar ik merk nog geen verbetering. Moet ik hem 's nachts negeren? Met als gevolg dat hij toch harder gaat huilen en echt wakker wordt?

Iemand goede tips? Ik zit nl. weer ontzettend te gapen achter het scherm. Ik moet zeggen dat ik nog best bij kan benen, je lichaam past zich wel aan blijkt. Maar normaal is het niet lijkt me.
Mag ik me hierbij aansluiten. Ik ben vannacht vanaf twee uur wakker geweest totdat ik eruit moest om te gaan werken om Morgaine iedere keer haar speen te geven die ze vervolgens na 5 tot 10 minuten weer lanceert om vervolgens te gaan jammeren dat ze geen speen heeft. Ik heb nu het gevoel alsof er een vrachtwagen over me heen is gedendert, zo moe
  woensdag 24 november 2004 @ 15:46:17 #86
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_23543015
Ik zou het proberen te negeren.. er lijkt me ook een beetje gewenning in te zitten?
maar goed, ik heb makkelijk praten
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_23543072
Djulian heeft er vandaag ook een handje van. Ik ben nu dus beneden gaan zitten en hij boven in zijn bed. Ik heb de deur dicht gedaanwant anders loop ik op elk geluidje en luister om de 5 minuten onder aan de trap. Ineens was hij weer stil en is het niet tot het grote huilen gekomen, maar bij jammeren gebleven. Dus misschien idd proberen om hem iets langer te laten liggen Dutchie
  woensdag 24 november 2004 @ 16:48:59 #88
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23544812
Ik kan best strikt zijn, maar die nacht blijft gewoon moeilijk. Heb hem wel eens geprobeerd te laten liggen, maar dan wordt hij alleen maar wakkerder.
Maar goed, ik ga het maar weer proberen.

Zijn er ook moeders die iets verder zijn met hun kleine, die dit dus hebben meegemaakt en bij wie het uiteindelijk over ging.

Niet dat ik jullie advies LadyS en Anitra niet op prijs stel, maar Djulian heeft de test pas 1x doorstaan en Amber heeft er klaarblijkelijk geen last van.
  woensdag 24 november 2004 @ 16:59:53 #89
3142 m@x
pi_23545129
Kai slaapt gelukkig alleen overdag met een speentje. 's Nachts gedraagt hij zich voorbeeldig (even afkloppen ) en hoeft hij nog maar 1 voeding. Daarna valt hij direct weer in slaap. Tips heb ik helaas niet voor jullie, maar sterkte LA en Dutchie!

Vandaag zijn we naar het inloopspreekuur van het CB geweest omdat het naveltje van Kai weer aangestipt moest worden. Hij is gelijk ook even gewogen en gemeten. Qua lengte is het nog hetzelfde (57,5 cm) maar Kai is in twee weken tijd bijna 600 gram aangekomen. Hij weegt nu al 5260 gram . Laten we het maar op zware botten houden....
pi_23545142
dat geeft niet Dutchie, Djulian is immers ook niet een baby om mee te vergelijken gezien hij met meerdere dingen achter loopt door zijn allergieen. Hij begint nu pas dingen te leren, dus kan me voorstellen dat je graag advies hebt van een moeder die verder is Succes iig voor de aankomende nacht

Wow Kai gaat Djulian ook al voorbij als het zo door gaat M@x
pi_23545739
dutchie volgens mij heeft Karin dit ook een tijd gehad met Bram, en Jessie met Janneke. kan Léon al een beetje zelf de speen pakken? voor zover ik me kan herinneren had Karin op een gegeven moment een heleboel spenen in Brams bed gelegd zodat hij er altijd wel één kon vinden. Janneke is op een gegeven moment (pas veel later hoor) cold turkey afgekickt van de speen. was even heel zielig maar ik geloof dat het wel gelukt is.
maar hoe 't precies allemaal ging moeten ze zelf maar vertellen.
  woensdag 24 november 2004 @ 17:57:58 #92
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_23546447
Amber heeft er idd geen last van (en die 2 keer dat ze wel om om een uur of 5 wakker werd heb ik haar niet eens gehoord )

Amber slaapt overdag nu ook wel redelijk, maar het zijn wel korte hazenslaapjes.
Tussen 2 voedingen slaapt ze vaak 2 keer 3 kwartier
pi_23547543
Djulian is vanmiddag wezen wandelen met mijn moeder. Omdat ik de deur niet uit kom en het ventje toch frisse lucht nodig heeft is mams met hem gaan wandelen in de buikdrager en dat vond hij heerlijk. Hij heeft daarna ook heel goed geslapen Zo zie je dat die kleintjes toch echt die buitenlucht nodig hebben.
pi_23549551
Rond zes maanden (net daarna) ging Danielle 's nachts spoken. Hebben we op een gegeven moment maar genegeerd en toen ging het over. Als ze nu wakker wordt is er echt wat aan de hand..verder heb ik geen ervaringen omdat Danielle een echt 'duimenkind' is
DANYEL EN THIJS
pi_23550449
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:24 schreef bixister het volgende:
dutchie volgens mij heeft Karin dit ook een tijd gehad met Bram, en Jessie met Janneke. kan Léon al een beetje zelf de speen pakken? voor zover ik me kan herinneren had Karin op een gegeven moment een heleboel spenen in Brams bed gelegd zodat hij er altijd wel één kon vinden. Janneke is op een gegeven moment (pas veel later hoor) cold turkey afgekickt van de speen. was even heel zielig maar ik geloof dat het wel gelukt is.
maar hoe 't precies allemaal ging moeten ze zelf maar vertellen.
Dat heb ik inderdaad ook gehad. Heb wekenlang bijna elk half uur mijn bed uitgemoeten voor die k@tspeen. Ik kreeg toen de tip van mijn collega om nooit de speen in zijn mond te stoppen maar om hem aan te geven zodat hij zelf leert een speen te pakken en zelf in zijn mond te doen. Ik weet eigenlijk niet meer hoe oud Bram toen was En toen met meerdere spenen in zijn bed was dat probleem weer een beetje opgelost.
Ik was trouwens heel slecht met laten huilen, wat jij ook zegt, dan worden ze alleen maar meer wakker en over hun toeren, is het veel makkelijker om ze stil te krijgen. Maarja misschien had ik dat wel fout. Ik moet wel zeggen dat Bram nu echt amper meer 's nachts wakker wordt dus er is hoop, hij was echt een hele slechte slaper (vond ik).
  woensdag 24 november 2004 @ 20:49:55 #96
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23550644
Ik kan niet laten huilen, dan raak ik zelf helemaal over de rooie maar ze huilt ook niet veel dus dat telt niet. Dutchie succes

LadyS 2 keer 3 kwartier dat zijn nauwelijks hazenslaapjes vind ik. Jolie haalt hier niet meer dan 30 minuten. Overigens is ze vandaag wel 2 keer in slaap gevallen! Alleen nu is ze hyper
  woensdag 24 november 2004 @ 20:55:26 #97
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_23550795
Amber slaapt hier wel vanaf 19.30 uur tot te volgende ochtend 8.30 uur.. ( we maken haar wel wakker voor een fles om ong. 23.30 uur) Dus ik denk dat ze overdag daarom niet zoveel slaapt

Ik vond 2 x 3 kwartier best wel kort maar dat valt dus wel mee blijkbaar
pi_23550836
Hier de andere spenenmoeder
Janneke en dr speen was als water en vuur. Ze was er gek op maar snachts belande hij altijd naast dr ledikantje. Dan heb je dus niks aan leren zelf te pakken want daar kon ze natuurlijk niet bij. Eigenlijk hebben we heel lang gewacht met iets er tegen te doen omdat we ook niks meer wisten. Het CB raade ons aan (ik geloof dat ze toen al een maand of 10 was) om direct er mee te stoppen. Dit omdat ze alleen de eerste 6 weken zuigbehoefte hebben en alles wat erna is is gewenning. Heel logisch vonden we maar we vonden het zo zielig. Bo duimde en had altijd dr duimpje waarom Janneke nou niet dr speen? Maar ja na bijna een jaar niet slapen ben je zelf ook best zielig dus gestopt met dat ding. Het heeft 1 keer 3 kwartier geduurt voordat ze sliep. Heel nijdig was ze. Maar we hebben doorgezet en ze was er daarna vanaf. Ze sliep ook gelijk door. Heel soms werd ze nog wakker, Maar veel minder. (inmiddels heeft ze anderhalve maand geleden een speen in huis gevonden en zit ze er weer aan ) Overdag krijgt ze hem niet meer. Snachts wel, maar we hebben er nu zo'n koortje aanhangen en daardoor kan ze er makkerlijker bij als ze hem kwijt is. En nu gooit ze hem er ook niet meer uit, dus dat probleem is over
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_23550892
ah, in mijn herinnering heeft dat 'afkicken' veel langer geduurd, stom he. en jessie, is dat niet gevaarlijk zo'n koordje?
pi_23550976
Nee ging heel snel! Voor mijn gevoel waren die 3 kwartier wel lang. Misschien dat ik daar over heb lopen klagen toen
Het spenen koordje wat ik heb is niet echt lang dus kan niet om het nekkie ofzo. Ik zou niet weten wat er verder mee kan gebeuren. T klinkt enger dan dat het is
Het voelt heerlijk!!!!
pi_23551052
ik denk dat ik het in mijn fantasie gewoon heb lopen opblazen, ik vond 't zo zielig. maar fijn dat 't zo goed gegaan is, biedt weer perspectieven voor medemoeders/vaders.
pi_23551208
Ze was toen ook erg nijdig hoor! En zielig. Maar wel snel er vanaf.
Maar nu ze savonds zo heerlijk met dat speentje ligt vind ik dat toch ook wel weer aandoenlijk en fijn voor dr. (truttig he )
Het voelt heerlijk!!!!
pi_23551233
nee gewoon lief.
pi_23551298
Ok gelukkig
Het voelt heerlijk!!!!
pi_23551470
Ik heb trouwens Danielel altijd opgepakt voor de zes maanden: het schijnt dat je ze dan niet kan verwennen. Ik herinner me ook menig nachtje met Bram en later Chiara..en voor mijn gevoel was Jessie toen ook bezi: we hadden een aantal slechte slapers die een therapietje kregen.
DANYEL EN THIJS
pi_23551516
Janneke heeft wel heel bijna een jaar slecht geslapen. Dus wellicht heb ik vaak geklaagd
Het voelt heerlijk!!!!
pi_23551620
hahaha, maar gek he...dat je dat dan niet meer weet: hoe lang was het nou en hoe oud en wat deed ik daaraan...... Ik ben ook altijd zo week in de buik (en herinner mij daar even aan als Danielle op haar tiende nog duimt) als ik Daan zie duimen: handje in haar haren en dan cirkeltjes draaien en dan de linkerrrrrduim (dies belangrijk dat is de slaapduim) in haar mondje.....
DANYEL EN THIJS
pi_23551722
Ja lief he! Als Bo een velletje aan dr duim heeft van t duimen dan zegt ze. Zo deze niet die is zielig En dan mag de andere duim. De reserve is dan ineens goed genoeg
Maar inderdaad sommige dingen daar vergeet je gewoon de intensiteit van. En het hoe en waneer en waarom enzo.
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 24 november 2004 @ 21:36:03 #109
24188 Belana
kloon van belana
pi_23551908
Grappig hoor, al die verschillende speen verhalen
Wij hebben Liam altijd zelf de speen leren pakken, ook omdat ie dat nou eenmaal wil, hij wil alles zelf pakken dus in bed pakt ie hem ook zelf wel weer als ie wil. het grappige is dat als hij gaat slapen hij een speen wil, maar daarna niet meer. Dus als ie dan al wakker wordt, dan is het zijn knuffel die hij wil. En Kbot heeft hem sinds kort geleerd dat ie 's morgens voor ze naar beneden gaan hij zijn speen uitpuugt in bed. Hij houdt Liam dan boven het bed en Liam spuugt de speen uit, heel lief. Op die manier proberen we nu al overdag van de speen af te komen; de speen is voor 's nachts of in ieder geval voor in bed. Het went al geloof ik
stormy waters...
sailin'
  woensdag 24 november 2004 @ 22:39:08 #110
3011 E.T.
pi_23553857
Hier is de speen ook voornamelijk 's nachts in bed en als ze moe is krijgt ze 'm beneden. (en ik heb 'm altijd bij me als we weg gaan.. erg handig bij 'jengel-momentjes')
Saskia heeft 'm bij het inslapen en vaak 's avonds als we gaan kijken ligt ie vaak naast haar. Of ze 'm dan zelf pakt als ze 'm weer nodig vindt? Zal wel..
Alleen als ze echt in 'paniek' wakker wordt of als ze huilierig of zielig is dan stoppen wij de speen in d'r mond, draait ze d'r hoofd om en slaapt verder.
pi_23561272
Hier geen ervaring met spenen.

Myrthe rolt en schuift de kamer door.
Net lag ze klem, half onder de bank, en kwaad dat ze was.
pi_23561353
knap hoor myrthe!
(en gewoon op het laminaat, poemojn? of heb je al zo'n kleed geregeld).
pi_23561434
Ik heb nog geen tijd gehad om zo'n kleed te kopen, dus ze begint op die reep vloerkleed (is ook 1 bij 2,5 meter) en rolt/schuift dan verder over het laminaat. Maar dat schuiven doet ze op haar buik door zich met haar handen af te zetten zodat ze naar achteren gaat, dus dan is het laminaat geen belemmering. Ben benieuwd of ze binnenkort gaat proberen om ook vooruit te komen dat lijkt me veel lastiger inderdaad. Ze gaat nu ook niet bewust ergens naar toe, ze doet maar wat eigenlijk.
pi_23562108
Myrthe wat ga je lekker!

Dylan probeert nu om te gaan zitten vanuit kruipstand. Dan eindigt ie met een been onder zijn buik en de andere steekt nog naar achter Hij heeft het nog niet helemaal door

Dylan had in het begin ook een speen, maar toen hij zijn duim ging ontdekken, wilde hij alleen nog maar duimen. Een speen moet hij nu echt niet meer. Wat catoot zegt, nu is het duimen nog schattig, maar ik hoop niet dat ie het al te lang blijft doen. Een speen kan je nog verbieden overdag, met een duim gaat dat moeilijker.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2004 @ 12:24:50 #115
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23562705
bij luca in de klas zitten kinderen die nog duimen
pi_23562846
Een vriendinnetje van mij deed dat dus ook nog steeds op de basisschool (ik ging verhuizen in groep 5 en toen deed ze het nog) en ik ergerde me er altijd verschrikkelijk aan
  donderdag 25 november 2004 @ 12:54:07 #117
3011 E.T.
pi_23563234
ik heb tot mijn achtste geduimd..
pi_23563440
Mijn dochter duimt ook maar wil ook de speen nog wel pakken, alleen met slapen en wanneer ze moe is.
  donderdag 25 november 2004 @ 13:04:58 #119
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_23563454
Ik tot mijn negende, mijn moeder zei altijd dat duimende kinderen de liefste kinderen waren.

Beide dochters hebben ook geduimd, maar stopten er vanzelf mee toen hun vriendinnetjes de gek ermee begonnen te steken, dat was idd rond hun 8 a 9de verjaardag.

[ Bericht 0% gewijzigd door ayla1 op 25-11-2004 13:10:32 ]
pi_23565010
OK, ik zal bekennen: mijn naam is snoopy en ik heb wel tot mijn 25ste geduimd (natuurlijk op een gegeven moment niet meer in het openbaar ) en ik schaam me nergens voor
  donderdag 25 november 2004 @ 14:10:45 #121
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23565111
Zohoo, wat een duimers en speners hier!
Vannacht ging het al iets beter, ben alleen zelf doodmoe. Ga een etentje voor vanavond afzeggen. Ben gewoon te moe en wil eik alleen maar naar bed.

Ik had sowieso het idee al opgevat om het speengebruik nu langzaam af te bouwen. Léon is nu meer dan 24 weken, dus we kunnen het wel eens gaan proberen. Schijnt een goede periode te zijn, geen idee waar ik dat nu ook alweer gelezen heb.

Het mannetje had ook al rondgevraagd en de conclusies waren unaniem: tandjes...
Hadden jullie nog niet aan gedacht hè?
Maar bij alles wat er met Léon is denken we eik 'o tandjes!', dus of dit nu helemaal juist is.
pi_23566820
hmmm hier een Thijs die bijna niet meer slaapt overdag, en ik merk ook niet dat hij er onder "lijd"hij ziet er nog steeds even wakker uit als vanmorgen enz enz, hij slaapt wel als ik ga wandelen en dat is dan meestal een uurtje of 2 maar zodra ik stop met lopen is hij wakker, meestal leg ik Thijs om 21.00 uur terug in zijn bedje en slaapt hij wel goed tot een uurtje of half 6 dus ik mag niet klagen.
In het begin kon ik hem met gemak ook overdag terug in zijn bedje leggen, maar dat moet ik niet meer proberen dan krijg ik een ontroostbaar mannetje dus laat ik hem maar bij mij en wandelen we maar weer.
Qua spenen die gebruikt Thijs niet eens, hij spuugt ze uit hij neemt liever zijn knuistje of zijn duimpje en soms mijn tepel
pi_23567445
Dutchie: Djen duimt ook nog steedsgisteren schoot me ineens jou vraag weer te binnen over de speen toen ik Djen al duimend door de kamer zag lopen meer ervaring dan ik dacht Djen heb ik pas rond haar 2e jaar van de speen afgekregen. Heb hem toen ook ineens weg gehaald en toen is ze met duimen begonnen en dat doet ze nog steeds, knuffelpopje erbij en slapen maar. Djen pakte al vrij snel zelf haar speen iedere keer, ik legde de speen in de buurt en dan moest ze hem zelf pakken, zo pakte ze hem ook snachtsbehalve als hij op de grond was gevallen, maar dan ging de duim in haar mond
pi_23567620
Is dit iets voor de (jonge) babies die spenen kwijtraken 's nachts?
quote:
Difrax Fopspenen popje (genomineerd voor product van het jaar), 5,99 euro
Mini dental fopspeen en tutpopje in 1. Het bolle hoofdje van de tutpop zorgt ervoor dat als de baby de fopspeen los laat, de speen “omhoog” blijft staan en dus niet omvalt. Hierdoor kan de baby de fopspeen weer gemakkelijk in zijn mond “happen”. Ideaal voor het slapen gaan.
Ik had net dit latex piep-girafje gekocht en zag in de bijbehorende catalogus dat fopspeenpopje staan.
pi_23567723
Waar kan je die kopen, ik heb ze al eerder gezien maar kon ze niet meer vinden en is ideaal voor mijn guppie
pi_23567749
Bij de Trekpleister hebben ze in elk geval wel spullen van Difrax.

/ edit
Difrax verkooppunten

/edit2
Volgens deze site hebben baby's de eerste 6 maanden zuigbehoefte, daarna geeft het duimen/spenen troost, en pas als ze daarvoor andere methoden hebben geleerd hebben ze dat zuigen niet meer nodig. Liefst afleren voor ze 1 worden maar kan ook nog met 4/5 jaar.
quote:
De eerste zes maanden van hun leven hebben alle baby's een zeer sterke zuigbehoefte. Maar het ene kind heeft aan het meerdere malen drinken voldoende om in deze zuigbehoefte te voldoen (vooral borstgevoede kinderen kunnen vaak goed hun zuigbehoefte kwijt bij het drinken). Het andere kind heeft nog een enorme behoefte aan sabbelen naast de voedingen en gaat op zijn of haar duim of op een speen sabbelen. Na zes maanden neemt de zuigbehoefte wat af, maar dan is het duimen of op een speen sabbelen een gewoonte geworden en vindt het kind ook troost in het sabbelen. Het sabbelen geeft een gevoel van geborgenheid, ontspanning en vertrouwdheid. Wanneer het kind nog wat ouder wordt, wordt het duimzuigen vooral een gewoonte omdat het kind het dan ook niet meer nodig heeft als
troost of ontspanning, omdat het kind hier dan andere middelen voor heeft.

Voor een baby is het zuigen op de borst, fles, duim of speen in sommige opzichten ook goed. In de eerste maanden is het zuigen goed voor de ontwikkeling van de kaak en voor de ontwikkeling van het gevoel in de mond. Maar wanneer de eerste tanden beginnen door te komen is het eigenlijk toch aan te raden het duim -of speenzuigen af te leren. Maar dat is vaak heel erg moeilijk.
En dan volgen wat tips enzo.

[ Bericht 49% gewijzigd door poemojn op 25-11-2004 16:00:21 ]
pi_23567769
ik heb dat poppetje, maar Djulian vind dat echt niks. Hij neemt zijn speen echt niet in zijn mond als dat ding er om heen zit. Hij popr wel doekjes in zijn mond als hij op schoot zit, maar van dat poppetje wil hij niks weten, terwijl die vanaf het begin bij hem in de wieg heeft gelegen.

Ik heb er dus 1 over little angel, die kan je zo van me krijgen
pi_23568765
ah, de eerste 6 maanden, dat klinkt mij logischer in de oren dan de eerste 6 weken eigenlijk.

Piet heeft ook een difrax doekje-speen combi gehad maar vond die stoffen rand om de speen ook niks volgens mij. vlak daarna ging hij trouwens over op duimen (hetgeen hij nog steeds doet).
  donderdag 25 november 2004 @ 16:55:19 #129
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23569239
quote:
Op donderdag 25 november 2004 15:48 schreef poemojn het volgende:
Is dit iets voor de (jonge) babies die spenen kwijtraken 's nachts?
[..]

Ik had net dit latex piep-girafje gekocht en zag in de bijbehorende catalogus dat fopspeenpopje staan.
Joh, dan mag dat hele knuffeltje wel vol met spenen zitten, anders kan hij 'm nog niet vinden.
Nee hoor, hij kan de speen inderdaad in zijn mond krijgen, maar heeft 's nachts niet echt het benul om 'm te zoeken. Nog niet iig.
pi_23569849
Ik heb tot minimal mijn 16e onbewust geduimd...werd ik wakker met mijn duim in mijn mond
DANYEL EN THIJS
pi_23576219
Dat tutpopje om die speen is niks. Daardoor word de speen korter en krijgen ze hem niet meer in de lekker in de mond.
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 26 november 2004 @ 16:03:22 #132
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23588956
[supertrotsemamamodus]Ze kon al een beetje zitten, ik hield d'r wel vast aan d'r handjes maar vanmorgen liet ik d'r even los om het knoopje van d'r trui dicht te doen en ze bleef gewoon zitten! Niet een tel, niet even maar toch zeker een minuut en ze straaaaalde [/supertrotsemamamodus]

Gister was er trouwens iets mis gegaan; ik had d'r om half 11 een papfles gegeven en daarna naar de oppas gebracht. Die dacht dat ze nog niet had gegeten, heeft ze gewoon nog een hele papfles leeggedronken hahaha. Gister werd ze trouwens niet wakker om 22:00 uur, ik heb d'r voor een keertje maar gelaten, ze had al zoveel gegeten
pi_23589062
Jolie wat knap!

Dylan had gisteravond ineens een temperatuur van 38,5. Hij werd maar niet wakker om te eten, dus besloot ik hem om 22:00 uur maar wakker te maken. Toen gloeide hij helemaal, maar hij was wel gewoon vrolijk. Vanmorgen was er niets meer aan de hand.
pi_23589173
Jolie wat goed
Dat ze de fles van 22 uur overgeslagen heeft maakt idd niet zoveel uit, want je komt met die ene teveel weer op let op komt ie weer schema
pi_23591720
Wat goed van Jolie!

Fijn dat Dylan niet ziek is. Enig idee waarom hij ineens zo'n hoge temp had?
pi_23592935
misschien de warme pyama! of zou er weer een tandje aankomen beefcake?

knap zeg jolie!
pi_23593301
Jolie, het gaat allemaal veel te snel meissie
pi_23594386
Over de financiele toekomst van onze kleinkinderen hoeven we ons in elk geval geen zorgen te maken... „Nederlander in 2040 veel rijker dan nu”.
  zaterdag 27 november 2004 @ 00:23:37 #139
61800 Rottdog
pi_23600069
Tjeetje he een Myrthe die door de kamer schuift, Jolie die op haar gat bleef zitten lekker hoor dametjes

Zoë heeft wel een foppie voor de jengel momenten, zo gauw als het fopje er uitvalt is het gelukkig ook goed

Kennis van mij slaapt nog steeds met een tutteldoekje en met duim in de mond

Heeft een spuugwave achter de rug, Zoë is beetje ziekkies erg aan de diaree kwa geur enorm zuur in de neus en nu ging de papfles met golven er van boven uit over de slaapzak zo naar moi . Kan niet echt aan haar merken dat ze er last van heeft, onder het spugen zat ze nog te lachen . Ergste is dan heeft ze een moeder die haar uitlacht lag ze net onder de winnie-de-pooh-gym scheten te laten het leek wel een volwassene
  zaterdag 27 november 2004 @ 01:00:05 #140
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23600675
Ach Zoë amre meid wordt maar gauw lekker beter!

Poemojn ik ben gerustgesteld

Vanavond heeft ze weer eventjes los gezeten, ze wordt er zelf zo van
pi_23605020
Arme Zoë

Gisteravond had Dylan een temperatuur van 39,1. Vanmorgen was het weer weg. Ik vond vanochtend inderdaad een nieuwe tand in zijn mond. Maar eerder had hij nooit last van zijn tanden, dus ik schrok een beetje!
  zaterdag 27 november 2004 @ 12:43:08 #142
24188 Belana
kloon van belana
pi_23605035
Jolietje, wat goed zeg!!! Knappe meid!!!

Hoop ziekige kindjes op het moment he? Liam is ook snipverkouden, het arme kind ligt 's nachts de hele boel bij elkaar te hoesten. We hebben zijn matrasje al wat omhoog gedaan, dat helpt wel iets.
Diaree lijkt me ook vervelend, maar dan idd misschien wel voor de ouders

Och, arme Dylan, kan idd wel tandjes gedoe zijn, Liam heeft er nu ook meer last van dan eerst beef. voor Dylan!
stormy waters...
sailin'
pi_23605039
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 19:21 schreef bixister het volgende:
misschien de warme pyama!
Neh, die zit in de was
  zaterdag 27 november 2004 @ 13:15:04 #144
3011 E.T.
pi_23605581
hier ook al zo'n snipverkouden meisje
De snot loopt in straaltjes d'r neusje uit, ze hoest alles aan elkaar vast, wil niet eten, wil niet spelen, wil niet slapen..
Ze is helemaal een beetje zieligjes..
  zaterdag 27 november 2004 @ 14:17:37 #145
24188 Belana
kloon van belana
pi_23606507
Doen Saskia en Liam alles samen denk je?
Zielig he...
stormy waters...
sailin'
pi_23615679
Alle zieke babietjes beterschap!

Ik lees hier weer eens bij, en hier ook een spenenmoeder Dutchie.
Bij Sven moest ik er ook meerdere keren per nacht uit voor de speen. Ik vond het altijd makkelijker om er even uit te gaan en hem te geven zodat hij meteen weer doorsliep (en ik ook) dan om af te wachten of hij weer stil werd (want ook hij werd dan steeds wakkerder)
Op een gegeven moment hebben we hem ook aangeleerd om de speen zelf in zijn mond te doen (na een tip van Karin ) en sindsdien scheelt het een stuk. Soms valt de speen uit bed en dan moet ik er dus nog wel eens uit, maar op een gegeven moment is hij toch wel lekker gaan doorslapen hoor (op probleemnachten met tandjes/kiezen en zo na dan he, die hebben we nog steeds wel )

Laten huilen heb ik dus eigenlijk nooit gedaan om die reden, ik laat hem wel eens huilen 's nachts, maar dat is dan omdat hij het veels te gezellig vind 's nachts als ik naar hem toekom, af en toe heeft hij wel eens zo'n uitprobeeractie
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_23617320
Voor de moeders/vaders die graag liedjes met hun kinderen spelen/zingen misschien is dit wel een leuke site.

http://www.kennisnet.nl/po/leerkracht/vakken/muziek/kinderliedjes

http://www.xs4all.nl/~pinkel/Babylief.wma dit vind ik een mooi nummer word ik emo van als ik hier lang naar luister

[ Bericht 16% gewijzigd door Bar_en_Mar op 27-11-2004 23:07:11 ]
  zaterdag 27 november 2004 @ 23:09:37 #148
24188 Belana
kloon van belana
pi_23618394
Wat leuk Bar en mar, want ik ben zoveel liedjes vergeten en Liam is zo dol op liedjes zingen! Geweldig! Dankjewel!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zaterdag 27 november 2004 @ 23:20:12 #149
7074 moussy
kuttekop
pi_23618656
babylief heb ik op cd en ik heb ooit eens mail gehad van de mensen die het geschreven hebben, vanaf hun vakantie adres
  zondag 28 november 2004 @ 08:35:33 #150
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23624060
Hoe gaat het met Zoë, Liam en Saskia? Al weer een beetje opgeknapt?

Update van Danyel:
Hij krijgt 2 soorten medicijnen tegen het spugen, wat het wel verbeterde maar niet helemaal verholpen heeft. Sinds vanochtend verdikken ze de voeding ietwat met Nutriton zodat het minder snel omhoog komt. Nadeel is dat de voeding dan weer niet op de pomp, maar op de hand gegeven wordt.

Het voedingsschema hebben ze gisteren omgegooid, om te proberen of hij 's nachts wil doorslapen. Dus niet 6 voedingen om de 4 uur, maar om de 3,5. Laatste voeding dan om 23.30 uur, eerste rond 06.00 uur. Afgelopen nacht schijnt die list te zijn gelukt, maar ik wil straks even meer details horen.

De afgelopen dagen is hij veel onrustig en huilerig geweest en vandaag zou er opnieuw overleg plaatsvinden om evt. rustgevende medicijnen te gaan geven. Doel: dat hij zich lekker gaat voelen. We willen natuurlijk vermijden dat hij te suf wordt, dus de dosering zal even puzzelen worden.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 28 november 2004 @ 10:03:40 #151
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23624335
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 22:25 schreef Bar_en_Mar het volgende:

http://www.xs4all.nl/~pinkel/Babylief.wma dit vind ik een mooi nummer word ik emo van als ik hier lang naar luister
wat doe jij nou
  zondag 28 november 2004 @ 10:35:26 #152
103793 kozakken
Living the life
pi_23624532
Ow... Babielief neigingen

Phluphy, hoop dat je met goede medicatie wat meer rust in jullie mannetje zult zien! Dat zou pas echt fijn zijn. Fijn dat er daar gepuzzeld wordt ipv thuis. En de rust hebben jullie ook echt nodig, als ik het zo hoor. Pffff... Dikke knuffel hoor!
pi_23624633
ojee van dat liedje begin ik ook onmiddellijk te snotteren zeg.
  zondag 28 november 2004 @ 11:20:26 #154
24188 Belana
kloon van belana
pi_23624965
quote:
Op zondag 28 november 2004 10:46 schreef bixister het volgende:
ojee van dat liedje begin ik ook onmiddellijk te snotteren zeg.
En ik zit hier mee te doen...

Phluphy, met Liam gaat het wel weer wat beter.
Meid, wat een toestand toch. Een situatie die ik met zo'n gezond kind, niet helemaal kan bevatten en het voelt zo dom om te reageren, want ik kan niet zo veel meer zeggen als "sterkte" en meer van die dooddoeners. Het moet zo zwaar zijn! Niet weten wat en wanneer er gaat gebeuren. Eska en Lois drukten het gisteren zo uit: dat je steeds maar niet weet of dat wat er is ligt aan zijn geboorte e.d. of dat het 'gewoon" Danyel is en dat lijkt me idd heel moeilijk.
Ik hoop dat de medicijnen hem een beetje rust kunnen geven meid!
Dikke zoen iig
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 november 2004 @ 12:05:29 #155
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23625562
quote:
Op zondag 28 november 2004 11:20 schreef Belana het volgende:
En ik zit hier mee te doen...
Hier nog één Maar Jeroen vond het een zeiklied!

De arts vond Danyel vanochtend en afgelopen nacht redelijk goed te pas, dus die rustgevende middelen doen ze nog niet
Ik heb weten te regelen dat ze hem morgen of overmogen zijn eerste DKTP prikje geven. Heerlijk idee, dat ze hem dan ook 's nachts beter in de gaten kunnen houden, i.v.m. verhoogde kans op stuipjes.
Met het spugen lijkt het iets beter te gaan, misschien mede door het indikken met nutriton. Als het vandaag en morgen goed blijft gaan, gaan ze dinsdag proberen over te stappen van 6 x 115 naar 5 x 140. En dat dus verdelen tussen 06.00 uur en 23.30 uur. Dat zou wat zijn: 1 hele ronde van 2 uur minder en 's nachts doorslapen, dat wordt thuis een makkie vergeleken bij eerst !
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 28 november 2004 @ 12:27:23 #156
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23625909
Sorry meiden ben het in deze met Jeroen eens

Phluphy fijn dat het een pietsie beter gaat met jullie kleine vent ook een geruststellend idee dat hij daar ook zijn prikjes kan krijgen
Hyves!
  zondag 28 november 2004 @ 12:31:08 #157
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23625967
Fluf, super dat het wat beter is met hem!

Ik moest wel
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 28 november 2004 @ 13:16:51 #158
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23626736
Phluph, super
  zondag 28 november 2004 @ 13:22:56 #159
103793 kozakken
Living the life
pi_23626838
Wat slim om hem daar z'n eerste prikje te geven!
Ook lekker dat ze hem de kans geven zelf tot rust te komen voordat ze met medicatie beginnen. En nu maar duimen. (fijn dat je d'r weer bent fluf )

Jonne heeft trouwens een wat over-de-zeik-dagje. Geen wonder, aangezien we gisteren ook wel heel druk met 'm zijn geweest (en intratuin en vrienden en ook nog even de stad in)
Dus vandaag niet in goede hum. Behalve op schoot bij mama
Kan 't niet helpen, maar geeft toch ook wel even een lekker gevoel. Dat je nodig bent voor je eigen mannetje...
Maar eten doet hij weer beter bij papa. (die is wat doortastender. "en nu je mond open. Oooopen zei papa!! *streng kijken*. ipv: ah..?? nog een hapje?? *wanhopig kijken*)
pi_23628536
Phluphy, dat zou inderdaad fijn zijn, als het lukt met het andere voedingsschema!! En wat goed dat Danyel zijn prikje in het ziekenhuis kan krijgen

Dylan dronk gisteravond maar een halve fles en spuugde daarna ook nog eens bijna alles weer uit Hij had een temperatuur van 39,2 en vanochtend was weer alles normaal. Hij eet gewoon goed, is vrolijk en hij spuugt niet, het lijkt wel of hij avondziek is
pi_23628551
Beterschap voor Jonne
  zondag 28 november 2004 @ 17:32:59 #162
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23628800
Wat raar Beefcake, dus hij heeft alleen steeds 's avonds koorts Ik heb geen idee wat dat zou kunnen zijn, maar als hij zich verder lekker voelt is het hopelijk niks ernstigs

Jonne, behave !
... ♥ ik mis je ♥
pi_23630469
Fijn Phluphy, klinkt goed!

Beefcake, is het niet normaal dat je temp. stijgt 's avonds (en zakt als je slaapt)? Heeft hij overdag helemaal geen verhoging?
pi_23631132
Overdag heeft hij idd geen verhoging, alleen na zijn avondslaapje. Ik snap er ook helemaal niets van!
pi_23631226
Dat is heel vaag Beefcake. Ik hoop dat het snel over is of dat je iig te weten komt waardoor het is.
  maandag 29 november 2004 @ 07:24:02 #166
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23636918
Hoe was het gisteravond Beef?
  maandag 29 november 2004 @ 07:32:08 #167
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23636945
Heel gek Beef! Hoop dat het snel weer weg is! Arm Dylantje!

Maria is wel heel vroeg wakker de laatste dagen!
* Sugar is moe!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_23637317
quote:
Op donderdag 25 november 2004 15:53 schreef Anitra het volgende:
ik heb dat poppetje, maar Djulian vind dat echt niks. Hij neemt zijn speen echt niet in zijn mond als dat ding er om heen zit. Hij popr wel doekjes in zijn mond als hij op schoot zit, maar van dat poppetje wil hij niks weten, terwijl die vanaf het begin bij hem in de wieg heeft gelegen.

Ik heb er dus 1 over little angel, die kan je zo van me krijgen
Heel erg bedankt Anitra, je kan me mailen op patricia_veira@hotmail.com. Dan kunnen we gegevens uitwisselen want natuurlijk krijgt Djulian ook weer een speeltje terug.
pi_23637320
Gisteravond was hij wel warm, maar had geen koorts en hij heefd ook niet gespuugd! Hij wilde alleen zijn potje niet wat er normaal gesproken ingaat als koek!
pi_23638209
beeeeh, ik zit hietr met een zieke Danielle: snotteren, jammerend van ellende en 39 graden koorts. Niet aangeraakt wileln worden en echt zoooooo sneu. *gaat gauw weer even bij haar bedje staan*
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † maandag 29 november 2004 @ 10:28:45 #171
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23638464
als je het leuk vind, wil ik danyel een kaartje sturen. heb je dan het adres voor me?
pi_23638700
Dylan en Daniëlle wordt maar snel weer beter
pi_23638734
Aaaaah zielige Daniëlle beterschap meissie
  maandag 29 november 2004 @ 10:46:24 #174
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23638768
Wat gek Beef, misschien is ie gewoon niet helemaal lekker en heeft ie het dan echt gehad?

Beterschap, ook voor Danielle.

Jolie net bij de oppas gebracht, ik ga dadelijk aan m'n scriptie werken. Ze moest heel hard lachen toen ze de oppas zag Dat maakt me blij
pi_23638829
Fijn is dat he Luchtbel Dylan ziet mij niet meer staan als ik hem 's morgens wegbreng, het hondje en de kinderen van de oppas zijn veeeeel leuker maar 's middags gaat ie gillen en trappelen als ie mij ziet
  maandag 29 november 2004 @ 10:54:24 #176
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23638934
Echt wel. Eerst keek ze altijd zo ongeveer, dan moest ik d'r altijd heel erg op d'r gemak proberen te stellen voordat ik wegging, maar ja het duurde 20 minuten voordat ze gewend was, dus dat schoot niet op. Nu is het binnenkomen, jas uit, wagen uit, kus en Jolie kijkt mijn kant allang niet meer op. Maar als ik d'r op haal dan gaat ze altijd roepen
  maandag 29 november 2004 @ 11:31:01 #177
3011 E.T.
pi_23639600
Saskia is van ons bed gevallen
Wij hebben een waterbed en daar kon ze nog steeds niet op rollen en/of kruipen.. (jezelf op dat bewegen is zwaar werk.. zelfs voor volwassenen) Vanmorgen toen ik me aan 't aankleden was bleek dat dat nu wel lukt *boem* (gelukkig is zo'n waterbed niet zo hoog) Men, wat had ik 't ff slecht

Gisteravond was ze al uitgegleden op 't laminaat, ook al een keiharde *boem* met d'r koppie op de grond

Dus toen ze vanmorgen huilerig bleef toch maar ff de huisarts gebeld. Maar ja, aangezien ze niet buiten westen is geweest of heeft gespuugd is het geen hersenschudding, alles werkt gewoon nog goed bij d'r.. Dus een paracetamolletje tegen de hoofdpijn (die zal ze wel hebben en daarom zal ze waarschijnlijk ook wel zo huilen) en rustig aan doen. Veiligheidshalve moeten we haar wel vanavond en vannacht elke 2 uur wekken en kijken of ze goed helder is
pi_23639730
aah arme Saskia en arme E.T.

beterschap voor Danielle & Dylan (beef ik denk dat 't toch met die tandjes te maken heeft maar toch maar even goed in de gaten houden).
pi_23639925
Ah dikke kus voor Saskia
En Et je zult je wel rot geschrokken zijn
Het voelt heerlijk!!!!
pi_23639935
En ik vergeet Danielle en Dylan helemaal, beterschap!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_23640079
Ik denk het eigenlijk ook wel hoor bix, want hij heeft ook dunne poep, terwijl hij normaloter gewone drollen heeft Lekker he maar ik vind het zo raar dat hij er alleen 's avonds last van schijnt te hebben.

Arme Saskia men, ik kan me goed voorstellen dat je daar van schrikt E.T.
  maandag 29 november 2004 @ 12:10:26 #182
3011 E.T.
pi_23640336
Beef, Saskia heeft ook alleen 's avonds last van d'r tanden.. (alleen heeft zij geen koorts). Overdag merk ik niks aan d'r (behalve 2 extra poepbroeken) en 's avonds is ht drama..
pi_23640606
Dus Dylan is niet raar
Verder is hij gewoon erg vrolijk, lijkt geen pijn of jeuk oid te hebben. Hij zat me zelfs heel erg hard uit te lachen toen ik moest kokhalzen omdat hij bijna over mijn hand poepte
  † In Memoriam † maandag 29 november 2004 @ 12:30:16 #184
7074 moussy
kuttekop
pi_23640818
Ik heb Cas laatst bewust van ons bed laten vallen ... wel in een overvolle wasmand hoor. Ons bed is trouwens op seniorenhoogte Hij liep iedere keer te emmeren door half over het randje te gaan hangen, of om een poging te doen om zich er achter uit af te laten glijden. Dikke lol als ik Cas, nee!! riep en steeds weer proberen, op een gegeven moment heb ik hem laten gaan en toen lag ie zo maar voor dood in de wasmand wel janken natuurlijk van de schrik.... maar ja... daarna heft ie geen poging meer gedaan

Dit is eigenlijk meer voor het peutr en kleuter topic, maar ik zit nu toch hier
Als Cas valt, laat hij zich voor dood vogeltje liggen, als René viel of nog valt staat ze als een razende weer op

ET sterkte met het wekken en beterschap voor Saskia en natuurlijk voor alle zieke-tandenkindjes
pi_23640835
Beterschap, Dylan en Danielle..

Saskia, dom hoor, uit bed vallen. Volgens Discovery Channel kan een jonge kruipende baby al zien hoe hoog iets is en of je erlangs kunt kruipen of niet. Was je gerold? Deed het veel pijn?
Je zult wel behoorlijk geschrokken zijn ET, en Saskia waarschijnlijk ook.
  maandag 29 november 2004 @ 12:31:18 #186
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23640849
ik kom ook een x in dit topic kijken lekkere verhalen beefcake
pi_23640909
Martineke, gewoon een meisje krijgen, die kunnen niet zo goed mikken. Scheelt soms nog weer.
  maandag 29 november 2004 @ 12:41:24 #188
3011 E.T.
pi_23641075
quote:
Op maandag 29 november 2004 12:30 schreef poemojn het volgende:
Beterschap, Dylan en Danielle..

Saskia, dom hoor, uit bed vallen. Volgens Discovery Channel kan een jonge kruipende baby al zien hoe hoog iets is en of je erlangs kunt kruipen of niet. Was je gerold? Deed het veel pijn?
Je zult wel behoorlijk geschrokken zijn ET, en Saskia waarschijnlijk ook.
Hoe 't exact gebeurt is weet ik niet IK was m'n tanden aan 't poetsen

Ze heeft wel een grote rode plek op d'r bolletje (waar blauw doorheen schemert) zo op 't randje van d'r haargrens/voorhoofd

Bleh, wat voel ik me schuldig Voortaan gaat ze gewoon in d'r ledikantje als ik me aan ga kleden
  maandag 29 november 2004 @ 12:42:27 #189
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23641090
quote:
Op maandag 29 november 2004 12:34 schreef poemojn het volgende:
Martineke, gewoon een meisje krijgen, die kunnen niet zo goed mikken. Scheelt soms nog weer.
goed idee
pi_23641200
Is ook heel vervelend ET Myrthe heeft zich al eens achterover gegooid terwijl ze op mijn arm zat en ik door mijn knieen zakte om iets op tafel te leggen, ze knalde toen met haar hoofd op de tafel, hard huilen en ik voelde me er ook zooo schuldig over.. maar ze mankeerde toen ook niets, kinderen kunnen gelukkig wel veel hebben.
pi_23641532
slimme truc met die wasmand moussy, misschien moet ik dat ook maar eens bij Piet doen want die lijkt ook geen gevaar te zien als hij op ons bed aan 't stunten is. maar dat staat (nog) niet op seniorenhoogte dus of de afstand bed-wasmand dan voldoende indruk maakt weet ik niet. misschien een matras oid op de grond leggen.

Dylan, lekkere actie! en dan je moeder nog uitlachen ook, foei!
  maandag 29 november 2004 @ 13:51:15 #192
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23642692
Daniëlle en Dylan: knap maar snel weer op

Lady-wrb je had toch al een keer een kaartje gestuurd
Mail me anders even: e puntje reyneveld kringelding chello puntje nl
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 29 november 2004 @ 13:58:20 #193
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23642891
Dylan sterkte met je tandjes.

Daniëlle, zielig vrouwtje. Wordt maar snel weer beter.

Saskia! Niet je moeder zo laten schrikken joh! Ik zou zelf ook helemaal de bibbers krijgen als me dat zou overkomen. Gelukkig valt het mee.

Léon moet haast ook last hebben van zijn tandjes. Gister: rode wangen, niet willen slapen, niet willen drinken/eten, huilen, gigantisch aan de schijteritus 's ochtends. Gisteravond was de rust weer een beetje terug gekeerd. Hij viel tegen 16.00 echt om van de slaap en nu lukte het wel hem in bed te leggen. Daarvoor resulteerde het in krijsen. Toen heeft hij tot 18.00 doorgeslapen, eten wilde hij nog steeds niet graag, maar hij was wel weer vrolijk. Pas bij de laatste voeding wilde hij echt weer goed eten.
Vandaag slaapt hij veel, bij tanken denk ik.

Vanaf volg. week mogen we naar baby-zwemmen! Lijkt me erg leuk. Meneer heeft van Sint al een zwembroek gekregen.
pi_23643096
Dylan en Danielle beterschap
Wow Saskia heb jij je moeder even flink laten schrikken
Leon ook succes net je tandjes

Met Djulian gaat het goed, hij heeft steeds last van spugen na het eten en jbpm mag hij niet hebben omdat daar maltodextrine in zit en daar is hij ook allergisch voor. Dus gisteravond maar even zelf bezig geweest. We hebben hem een beetje pap gegeven vanaf een lepel. Hij vond dat helemal geweldig en daarna een fles gegeven hij had maar 60cc pap op van 60cc en hij heeft niet gespuugd daarna Hij had snel door dat als het lepeltje eraan kwam dat hij zijn mond open moest doen
  † In Memoriam † maandag 29 november 2004 @ 18:01:55 #195
43556 miss_dynastie
pi_23648986
Goed zo Djulian

Dylan en Daantje beterschap

ET wat zal jij geschrokken zijn
  † In Memoriam † maandag 29 november 2004 @ 18:16:43 #196
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23649345
quote:
Op maandag 29 november 2004 13:51 schreef phluphy het volgende:
[sub]Lady-wrb je had toch al een keer een kaartje gestuurd
ja en? ik wil dr nog een sturen
  maandag 29 november 2004 @ 18:56:21 #197
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23650254
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:16 schreef lady-wrb het volgende:
ja en? ik wil dr nog een sturen

Oh ja... dit topic heet het Grote Kleine babietjes topic... vandaag met recht, Danyel woog vanochtend maar liefst 5075 gram
Vorige week donderdag nog 4860, dus da's ruim 50 gram per dag. inhaalspurtje hoop ik
Ik merk ook duidelijk het verschil als ik hem op de arm heb, hij is opeens veel steviger en zwaarder. Met de voeding gaat het dus goed. Ze dikken de voeding nu ook in met nutriton zodat het minder snel omhoog komt.
Hij heeft vanmiddag koorts gekregen door het DKTP prikje van vanochtend. Maar net, aan het eind van de middag, was hij goed te pas.
Morgen waarschijnlijk overleg met arts over voortgang: wel/niet nog iets doen aan zijn onrust/prikkelbaarheid.
... ♥ ik mis je ♥
pi_23650457
Saskia, op je hoofdje.

Danyel, spekkies zijn goed
  maandag 29 november 2004 @ 19:13:48 #199
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23650674
Goed zo Danyel, lekker groeien!
pi_23650811
Doe je goed Danyel!! Lekker door blijven groeien nu hè?
  maandag 29 november 2004 @ 19:38:33 #201
61800 Rottdog
pi_23651324
Naar een heerlijk weekend ziek zijn wij ook weer boven jan. Zoë had dus een buikgriep en heeft het netjes aan ons doorgegeven. Zo was zij zaterdag alweer goed te pas en niets aan de hand zo lagen wij verzwatst op bed .

Toen vond ik het best zwaar een kindje had alle energie nodig voor mezelf en dan moet je dat nog delen erg vermoeiend. Kan ook niet zeggen dat we de hele dag op bed lagen want Berkery was jarig zondag de hele dag visite Kon de mensen wel wegkijken en dan ook nog zeggen ach kind je ziet er ziek uit maar weggaan ho maar
pi_23651473
Danyel dat doe je goed

Rottdog vervelend zeg die griep. En dat de visite dan blijft zitten Wel goed uitgeziekt?

Djulian heeft een geluidje gemaakt dat niet bij het huilen hoorde Dat geluidje klonk wel erg schorDjen heeft een verschrikkelijke kriebelhoest en loopt dus de hele dag te hoesten, zou hij daardoor schor kunnen klinken?
pi_23651538
quote:
Op maandag 29 november 2004 19:38 schreef Rottdog het volgende:
Zo was zij zaterdag alweer goed te pas
Wat een grappige uitdrukking. Die werd net ook al door Phluphy gebruikt. Echt nog nooit gehoord

Nog gefeliciteerd trouwens met Berkery
pi_23652245
Rottdog, gefeliciteerd nog met Berkery en fijn dat jullie weer beter zijn.

Phluphy, 50 gram per dag?! Die gaat Myrthe achterna. Fijn dat 't zo goed gaat nu met 't groeien.

Djulian, goed zo!

Hebben jullie kinderen ook dat ze vlak voor ze in slaap vallen met hun hoofd heen en weer schudden? Doet Myrthe de laatste week steeds. Ze heeft geen oorpijn ofzo, huilt ook niet, het is alleen vlak voor ze in slaap valt.
  maandag 29 november 2004 @ 20:52:02 #205
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23653277
Poemojn dat doet Jolie ook altijd en ze gaat ook altijd heel maf met d'r voetjes langs elkaar wrijven, heel hard en dan valt ze als een blok in slaap. Ik weet ook niet waarom, maar ze doet het.

Anitra, ik ken wel meer van die kleintjes die zo schor klinken hoor!

Rottdog, wat vervelend! Beterschap

Nog even ter visualisatie van het berichtje van vanmorgen, Jolie met oppas en jongste dochter van oppas.

Het is daar vast erg ongezellig
pi_23653904
Dat ziet er gezellig uit ja.
pi_23653971
Ow Luchtbellie daar hoef je je geen zorgen om te maken!!!
  † In Memoriam † maandag 29 november 2004 @ 21:19:34 #208
43556 miss_dynastie
pi_23654011
Wat een vrolijke boel
Lief meisje ook, dat dochtertje van de oppas
pi_23654015
Jolie wat een gezellig ontvangst Kan me voorstellen dat je het daar erg naar je zin hebt
thanks luchtbel, dacht nl dat het door het huilen kwam ofzo
  maandag 29 november 2004 @ 22:41:00 #210
61800 Rottdog
pi_23656599
Thnx ladies

Poemojn mijn broertje deed dat vroeger ook heel erg soms keihard tegen de muur aan en viel op die manier dan pas in slaap Geen idee waarom maar het heeft echt jaren aangehouden.

Jolie volgens mij is het daar wel een feessie

Uitgeziekt nog niet helemaal heb nl overal spierpijn, weet nu dat ik toch stiekem wel buikspieren bezit
  dinsdag 30 november 2004 @ 08:59:34 #211
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23662690
Jolie, bofkont

Rottdog, dat was geen gezellig weekend Nog gefeliciteerd trouwens
Hoe gaat het vandaag?
... ♥ ik mis je ♥
pi_23663609
Poemojn, dat doet Dylan ook! Soms schokt zijn hele lichaam terwijl hij oerkreten uitstoot Ik had zelfs nog bij de dokter gevraagd of dat normaal was

Jolietje hoe kan je moeder je bij die mensen achterlaten

Go Danyel, lekker spekkies kweken

Rottdog nog gefeliciteerd met je vent en beterschap voor jullie
  dinsdag 30 november 2004 @ 10:20:01 #213
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23663610
Hebben jullie tips om een babietje langer te laten slapen 's nachts? Maria wordt al 'n tijdje rond 5 uur wakker... Vanochtend ging ze na de fles wel weer slapen, andere keren weer niet.
Thanks.
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2004 @ 10:27:51 #214
7074 moussy
kuttekop
pi_23663706
Gaat vanzelf weer over Sugar, die kleintjes laten zich zo moeilijk sturen.... Of je kan proberen de laatste voeding te rekken, want als ze na een fles weer gaat slapen heeft ze toch echt gewoon honger.
  dinsdag 30 november 2004 @ 11:52:13 #215
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23665221
Hoeveelheid voedingen gedurende de dag verhogen, laatste voeding iets meer geven, voeding indikken met nutriton (ligt dan wat zwaarder op de maag), evt. nachtvoeding hoeveelheid afbouwen (die van 5.00 uur in jouw geval dus).
Lijkt bij Danyel te werken.
Good luck
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 30 november 2004 @ 11:53:25 #216
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23665244
Of je doet het zoals enkele ouders die ik in het ziekenhuis tegenkwam:
alles licht-en geluidsdicht maken, kindertjes (ze hebben een tweeling) gewoon een paar nachten laten schreeuwen totdat ze door hebben dat het zinloos is
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 30 november 2004 @ 11:55:17 #217
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23665285
[cb]Hoi! Hai! Hey! Ja hoi Jeetje wat is Jolie gegroeid. Ja he Nou enorm, wat is ze dik zeg! Ja he
Nou ze is zo niet zo mooi meer als in het begin. Nee niet? Nee, kan je d'r wel dragen. Ja zoals je ziet wel. Hoe is het met je dochtertje? Ja prima, ze is nu al aan de slanke lijn. Ja he Ik zie het Wat een leuk shirtje heeft ze aan Vin je? Gekregen van m'n schoonmoeder maar ja ze heeft het in die ene dure winkel daar en daar gekocht, zonde om weg te doen. Ja he Hallo. Hai. Hey. Jeetje wat is Thijsje gegroeid. Pfff ja hij is zo zwaar. Wat ziet ie er goed uit zeg Nou vind je? Ja. Ik bn blij als dat vet er straks af gaat. Hij kan geen normale broek aan. Oh sorry Hey kan Jolie op d'r buik liggen. Ja ze kan ook draaien. Nou wees er maar trots op, je hebt nooit een kleine baby gehad en nu al helemaal niet meer. Oh ze is net zo goed een kleine baby als dat jullie hebben hoor. Nou dat vind ik niet Julia is echt nog een knuffeltje, dat kan je van Jolie niet zeggen. Euh oke? [/cb]
[buitencb]Bleeegh stelletje vreselijk egoistische kind onvriendelijke k.wijven, ik hoop dat jullie lekker dikke kinderen krijgen die pas met 3 jaar gaan lopen![/buitencb]

Jolie heeft vanmorgen d'r prikje gehad. Ging best goed, ben benieuwd.
Ze weegt nu 7400 en is 71 cm lang Ze heeft even alles geshowd, kraaien, lachen, zitten, rollen. Alles goed, alles naar verhouding een beetje hoog en een beetje snel. Super dus

Sugar ik heb helaas geen tips voor je.
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2004 @ 11:57:45 #218
43556 miss_dynastie
pi_23665333
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 11:55 schreef Luchtbel het volgende:
Nou ze is zo niet zo mooi meer als in het begin. Nee niet?
Nou jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_23665346
Wat lang
Erg he als iedereen je kind te groot en/of te dik vindt.

Sugar, ik heb ook geen tips, wel succes ermee.
  dinsdag 30 november 2004 @ 11:59:00 #220
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23665364
LB, laat ze maar lullen. Iedereen weet dat Jolietje gewoon een lekker ding is en dat ze een geweldige moeder heeft. Dikke vette
pi_23665368
gezellige luitjes daar op het cb luchtbel! en jolie, je doet 't goed meid!
  dinsdag 30 november 2004 @ 12:00:19 #222
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23665383
Oh ik trek me er niks van aan hoor. Tis alleen zo onzinnig gelul dat ik ze wel even flink wil schudden (daar ging de rest van het gesprek namelijk over )

Poemojn. Ze is echt lang jah
pi_23665441
Jolie je bent een mooie meid hoor En lekker lang
Die tut moeders moeten lekker hun mondje houden
  dinsdag 30 november 2004 @ 12:09:29 #224
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23665541
stop de cb-moeders terreur

edit --> en als Danyel groot en sterk is slaat-ie ze allemaal in elkaar
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 30 november 2004 @ 12:49:40 #225
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23666414
gos ik verheug me nu al op het cb

ik hoop maar dat dat zo niet overal gaat

en Lb, Jolie is wel mooi!!! en een harstikke lekkere meid om te zien!
pi_23666529
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 11:55 schreef Luchtbel het volgende:

Ze weegt nu 7400 en is 71 cm lang
Hmm, Giulia weegt 7400 en is 66 cm...
En ik vind Giulia niet dik ofzo.. Zowieso... laat ze lekker hun mening voor ze houden en laat ze het professioneel houden
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
pi_23667712
het cb.....en over dik gesproken: mijn schoonouders vinden Danielle ook altijd dik, en mijn hond ook. Beiden zijn overigens objectief gemeten vreselijk gemiddeld en zelfs ietsje eronder Jeeeee, wat dik, pooooeeee wat dik oei oei wat een dikke meid (hallo hallo: tis een baby!!)..

Ik ga nu gauw weer naar mijn zieke meisje!
DANYEL EN THIJS
  dinsdag 30 november 2004 @ 13:56:18 #228
61800 Rottdog
pi_23667945
Sugar, vanaf toen Zoë 4 mnd was ben ik de laatste fles aan gaan vullen met een schepje rijstebloem daar sliep ze dan ook gelijk langer op.

Zijn nog wat aan de kant hier maar we zijn er weer boven op.

Tjeetje he dat Jolie dat allemaal al kan zeg bah nou de mijne kan veel meer

Jolie wat wordt je een lekker meissie de volgende keer maar zeggen mooi in de luier is lelijk in de sluier
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:38:15 #229
3011 E.T.
pi_23668913
Jolie, je bent een lekker ding!
(gelukkig valt 't hier mee op 't cb.. nou hou ik me ook altijd meer met Saskia bezig dan met andere moeders die met elkaar zitten te ouwewijven, ik praat en speel met saskia; vind ik veel leuker )
Maar wat een lengte zeg! Saskia was vorige week op 't cb 70 cm

Jolie wordt gewoon mannequin ofzo met die lengte
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:01:20 #230
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_23669429
Jolietje wat ben je alweer groot

Ik ben ook trots, Junah gaat zelf staan in de box:

Ze is zelf ook trots:
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:09:20 #231
3011 E.T.
pi_23669596
Goed zo Junah!

Saskia is vanmiddag trouwens gezakt voor d'r gehoortest. Ze wilde staan, ze wilde spelen.. maar niet stil op schoot zitten en al helemaal niet doen wat die mevrouw voor haar wilde dat ze deed..
Ze probeerde Saskia te 'vangen' met een stapelbekertje (sja, dat is ook niet echt interessant natuurlijk) maar Saskia vond 't veel leuker om te kletsen en gek te doen. Beetje staan, beetje dansen.. En die geluidjes vond ze al helemaal niet interessant. Ik merkte aan d'r dat ze ze hoorde (ze was dan ff stil, keek even op van 'he, ik hoor wat') maar had helemaal geen zin en tijd om d'r hoofd om te draaien..

Naja, ik weet dat ze absoluut niet doof is (ok, af en toe is ze een beetje oostindisch doof, maar wie is dat niet) dus 't zal allemaal wel. We gaan gewoon over 4 weken nog een keertje
pi_23669624
Wow Junah wat goed
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:17:03 #233
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_23669774
e.t. dat hoor ik wel vaker, dat kinderen alles interessant vinden, behalve de toontjes. Reageerde ze op niet één toontje? Het gaat er namelijk niet om of ze doof is (dat merk je namelijk vaak al veel eerder), maar of ze verschillende decibellen kan horen. Dat is belangrijk voor haar spraakontwikkeling.
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:17:31 #234
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23669784
E.T. en wat nu dan? Ik neem aan dat ze die test nog een keertje over doen?
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:21:05 #235
3011 E.T.
pi_23669878
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:17 schreef Tan het volgende:
e.t. dat hoor ik wel vaker, dat kinderen alles interessant vinden, behalve de toontjes. Reageerde ze op niet één toontje? Het gaat er namelijk niet om of ze doof is (dat merk je namelijk vaak al veel eerder), maar of ze verschillende decibellen kan horen. Dat is belangrijk voor haar spraakontwikkeling.
sommige toontjes draaide ze d'r hoofd wel om maar bij de meeste geluidjes merkte ik aan haar dat ze 't wel hoorde maar dat ze gewoon geen zin had om d'r hoofd om te draaien..

dutch, over 4 weken gaan we dus weer opnieuw testen
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:25:48 #236
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23669980
ET, of dit goed of slecht nieuws is weet ik niet maar een vriendin van mij heeft met 3 van haar 4 kinderen die testen 2 keer over moeten doen en ze haalden ze nooit. Maar die kinderen horen alles hoor, luisteren doen ze helemaal niet

Junah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Super knap en meisje meisje wat heb jij lekker dons op je bolletje!

Jolie is een beetje ziek van d'r prikje. Ze huilt hard als ze wakker is en nu ligt ze op bed en slaapt niet. Ze wil niet op schoot of in de box. Ze trekt aan het muziekbeestje. Arm meisje.
pi_23670032
Junah wat knap

Jolie dikke knuffel en beterschap meisje
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:37:32 #238
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_23670299
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:21 schreef E.T. het volgende:

[..]

sommige toontjes draaide ze d'r hoofd wel om maar bij de meeste geluidjes merkte ik aan haar dat ze 't wel hoorde maar dat ze gewoon geen zin had om d'r hoofd om te draaien..
d'r is vast niets in de hand. Jessai slaagde ook pas bij de tweede keer. Zelfde redenen trouwens.
pi_23670498
Jolie beterschap
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:27:39 #240
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23671645
Jolie ziekjes en Daniëlle ook nog niet opgeknapt Beterschap dames

Junah you go girl !!

Van Danyel geen nieuws, gesprek met arts is pas donderdag. Hij is nog redelijk onrustig.
... ♥ ik mis je ♥
pi_23673153
Jolietje wat zeggen die rotwijven over je Volgende keer ga ik mee en dan batsen je moeder en ik iedereen in elkaar En beterschap, zo’n prikje is ook helemaal niets he
Dylan moet over een weekje weer naar het cb. Ik ben heel erg benieuwd naar zijn gewicht, want hij is behoorlijk zwaar geworden in de afgelopen tijd

Junah wat ontzettend goed van je! Ik ben ook trots op je

Ik denk dat Dylan ook gaat zakken voor die gehoortest Hij is zo eigenwijs en met zijn eigen dingen bezig…
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2004 @ 17:58:16 #242
81992 Githa
pi_23673937
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 12:49 schreef Martineke het volgende:
gos ik verheug me nu al op het cb

ik hoop maar dat dat zo niet overal gaat

en Lb, Jolie is wel mooi!!! en een harstikke lekkere meid om te zien!
ik dacht net zo ...Jippie! dus zo gaat dat op het cb

en Jolie is zeker een lekkerding, ik dacht eigenlijk net daarvoor toen ik de foto zag dat ze een steeds mooiere meid begint te worden...net als amber want dat vind ik ook nog steeds een lekkerding
  dinsdag 30 november 2004 @ 18:25:09 #243
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23674566
Nou zo gaat het vast niet altijd hoor, deze twee moeders in kwestie kennen elkaar en zijn een enorm stel tuttebollen. Gelukkig zijn we iedere keer tegelijk met hen

Fluf het kan ook nog door het prikje komen dat ie onrustig is!
pi_23675812
Ik heb weer iets hoor....

Thijs lag net lekker bij mij te drinken en viel daarna half in slaap, maar doordat ik aanhet eten ging beginnn gaf ik Thijs aan Marco zodat hij hem even vast kon houden, op dat moment was hij weer met zijn oogjes aan het draaien en volgens Marco reageerde hij niet meer zo lekker, hij ligt nu wel te slapen....
valt jullie dit ook op,
ik moet morgen ook naar het cb dus wil het daar ook voorleggen.
  dinsdag 30 november 2004 @ 19:57:03 #245
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23676777
Bar, als Danyel zweeft tussen slapen en wakker, dan draait ie ook veel met zijn oogjes (het oog draait eerder weg dan dat het ooglid dicht gaat). Volgens kenners is dit heel normaal, al ziet het er soms wat eng uit. Misschien was hij gewoon erg moe en reageerde daarom wat minder dan anders?
Kaart het morgen aan bij het CB, waarschijnlijk ben je dan snel gerustgesteld

mijlpaal: mijn ZOON past niet meer in maat 56
... ♥ ik mis je ♥
pi_23680381
LB, die tutwijven zijn gewoon jaloers dat zij niet zo'n lekker kind hebben
pi_23683120
avond dames;

hier weer een prik vraagje die creme spilofor (of hoe je het ook typt) smeer je die er al voor het prikje op zijn beentje of er pas na het prikje?

alvast bedankt greetz babs
pi_23683216
Phluphy: wat lijken ze dan ineens een stuk groter als ze in een grotere maat gaan toch?

Bar ik smeer het na het prikken gelijk bij thuis komst op de plek en masser het goed in en savonds na het bad herhaal ik dat nog een keer en als we vroeg aan de beurt zijn dan doe ik het tussendoor nog een keer
pi_23687446
Morris is ziek Koorts en hoesten dus vandaag blijft hij thuis van de creche. Gelukkig kon zijn vader makkelijk vrij nemen. Ik hoop dat het kleine mannetje snel opknapt. Hij wordt steeds wakker van zijn eigen hoestbuien. Lijkt wel of een pakje sigaretten gerookt heeft
pi_23687562
Morris beterschap
pi_23687572
Nou Jolie, ik vind je een mooie meid en laat die andere die vinden van niet maar eerst eens zelf in de spiegel kijken want die zal waarschijnlijk springen als ze dat doen dan. En zoals mijn moeder me heeft geleerd, als je niks positiefs kunt zeggen kun je maar beter je snater houden.

Morgaine heeft gisteren haar tweede inenting gekregen. Ze weegt nu 6790 gram en is 63.5 cm lang. (LIttle-Angel) Ze krijgt vijf flesvoedingen per dag van 180 water en 6 scheppen nutrilon omneo aangedikt met drie schepjes nutriton, tussendoor krijgt ze zo af en toe wat diksap en een fruithapje. (CB) Waarom?? (LA)Omdat mijn kind aangeeft honger te hebben. (CB) Nou dat is nog veels te jong hoor en wat eet ze veel zeg, dat kan niet hoor. (LA) Als jij honger hebt dan pak je toch ook wat te eten of honger je jezelf uit? (CB) Met stomheid geslagen.....ze mag maar een liter vocht per dag want anders kunnen haar nieren en darmen het niet aan (LA) Knikt maar en houdt haar mond dicht voor ze nare dingen zegt (LA) ze probeert zich al om te draaien en als we haar op haar buik liggen dan maakt ze van die kruipbewegingen, ze komt alleen niet omgedraaid en vooruit (CB) Dat is nog veels te vroeg hoor (LA)

Ik ga morgaine toch echt niet achterhouden op haar ontwikkeling, als zij wil draaien dan draait ze en als ze straks het kruipen eerder onder de knie heeft dan het CB boekje zegt dan hebben ze toch mooi pech daar. Er staat ook zo mooi in het CB boekje dat ze met vijf maanden met hun hand op tafel en in het badwater slaan, dat doet ze nu dus al. Met 6 maanden zou ze pas alles in haar mond doen en bevoelen met haar tong (dat doet ze al meer dan een maand).

Maar ze heeft geen last gehad van de prik. Ze heeft eerst twee en een half geslapen en toen ze wakker werd was ze even huilerig maar daarna had ze babbels en was ze vrolijk. Pas 's avonds toen we naar bed wilden begon het huilen en toen ik vanmorgen wakker werd zag ik een rare bult op haar tandvlees dat wittig is. Misschien een tandje?
pi_23687602
Morris beterschap hoor

ik gaat mijn kleine man uit zijn bedje halen en aankleden en dan opweg naar het cb tot allemaal een fijne dag toegewenst
  woensdag 1 december 2004 @ 08:46:35 #253
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23687608
Jakkes Snoop, wat vervelend voor jullie en zielig voor hem.
Heel veel beterschap
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † woensdag 1 december 2004 @ 08:48:59 #254
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23687625
Mijn oudste is destijds verschillende keren gezakt voor zijn gehoortest. bij het cb hadden ze daar wel iedere keer de een of andere verklaring voor: de eerste keer was hij te jong, de twede keer verkouden en de derde keer had hij gewoon geen zin.
uiteindelijk keek hij bij de laatste test toevallig een paar keer de goede kant op en toen was het: zie je wel dat hij kan horen!
achteraf bleek hij dus heel slecht horend te zijn wat uiteindelijk bij zijn tweede verjaardag ontdekt is.
maar zoals ik altijd over saskia gelezen heb, zal dat best wel meevallen. ze maakt toch gewoon geluidjes? dove en slechthorende kinderen doen dat niet.
  woensdag 1 december 2004 @ 08:54:25 #255
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23687666
Little-Angel, lekker doen wat je doet. Laat ze inderdaad maar zeuren!

Snoop, vervelend voor Morrisje! Van mij én Maria beterschap voor hem!
  † In Memoriam † woensdag 1 december 2004 @ 09:27:46 #256
43556 miss_dynastie
pi_23687987
Morris, beterschap
  woensdag 1 december 2004 @ 10:41:58 #257
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23689042
Sorry LA maar er zit toch wel een kern van waarheid in hoor denk ik over dat eten. Misschien zijn ze niet zo subtiel geweest enzo, maar dat van die liter vocht is wel waar. Waarom geef je d'r diksap als ik vragen mag? Tuurlijk is het zielig als ze honger heeft maar is het wel zo dat je als volwassen mens iedere keer naar de koelkast gaat als je honger hebt? Ik doe dat in ieder geval niet. Misschien moet je proberen terug te gaan naar 6 keer 150 in plaats van 5 keer 180, zodat d'r buikje niet aan die grote hoeveelheden voeding went. Want nu eet ze veel maar nog niet TE veel maar hoe moet dat dan dadelijk als ze weer meer honger krijgt?

Morris beterschap

Jolie is ook ziek van d'r prik, ze heeft tot 4 uur vanmorgen op mun arm ziten huilen. Echt zielig. Ze werd om 5 uur weer gillend wakker maar ze ligt nu een kwartiertje lekker te slapen dus ik hoop dat het ergste nu voorbij is.
pi_23689229
Arme Morris, beterschap
  Jubileum moderator woensdag 1 december 2004 @ 10:53:31 #259
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_23689253
LA heb je weleens gedacht aan voeding voor hongerige babietjes? Dat is van nature al wat ingedikt en geeft langer een verzadigd gevoel.
Dat van die 1 liter klopt hoor, zoals Luchtbel ook al zegt.

Arme Morris, beterschap jochie
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_23689528
Tot welke leeftijd mogen kinderen maar een liter binnen krijgen? Dylan zit er niet overheen, maar ik vraag het me af.

Dylan heeft trouwens geen last meer van koorts en hij eet ook weer goed
pi_23689686
Jolie, ik hoop dat je nu lekker slaapt en je geen last meer hebt van die stomme rotprik

Dylan, fijn dat je weer okiedokie bent.

We hebben de huisarts gebeld maar die kon verder ook niet zoveel doen voor Morris. Als hij drie dagen koorst heeft moesten we maar weer bellen. Verder heerst het en kunnen die kleintjes er lang last van hebben Hij drinkt gelukkig wel goed dus da's fijn.
pi_23689694
zoo heb Thijs net in bed gelegd hij ligt nog lekker knotteren
affijn meneertje is nu inmiddels 61 cm en weegt 6160 gram en volgens de arts is dat heel erg gemiddeld en zou niet veel voorkomen.
Geeft de arts daar een speeltje aan Thijs met de tekst, hier kun je mooi naar kijken als je zou willen, wat doet Thijs hij pakt het vast en smijt het gewoon op de grond...
Op het prikje reaggeerde hij best wel goed, niet echt gehuild meer gejammerd

Jolie beterschap meisje Luchtbel doe maar lekker rustig na een gebroken nacht.
Fijn dat Dylan weer lekker opgeknapt is
pi_23689741
Jolietje lees ik zomaar over je moeder heen Arm kind, slaap maar lekker dan heb je er minder last van
pi_23689754
Dat is heel netjes Bar want Djulian was de laatste keer 61cm en 5830 gramiedereen haalt djulian in, hij krijgt toch echt spekkies hoor

Jolie beterschap
  woensdag 1 december 2004 @ 11:19:10 #265
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23689757
Bar heb je nog gevraagd wat het kon zijn wat gisteravond gebeurd is?
pi_23689799
De vorige keer kreeg Thijs gelijk al een harde plek na het prikje maar nu heeft da arts van te voren ook al lopen masseren en daarna masseerde ze zijn beentje weer en er is nog steeds geen harde plek te bekennen, moest zelf goed kijken waar ze nu geprikt heeft.
kon nu ook makkelijker zijn broek uittrekken moest ik de vorige keer ook niet doen, dus ik hoop dat het zo blijft gaan

Ja heb ik nog gevraagd Luchtbel en de arts vertelde eigenlijk het zelfde verhaal als Phluphy, en na de huilbuien wat ik ook gelijk maar weer aankaarte is zolang hij weer reageerd als ik hem roep, kan het geen kwaad, pas wanneer hij echt niet meer reageerd moet ik aan de bel trekken.
pi_23690493
Morgaine krijgt niet de volledige 5 x 180 voeding binnen. Ze laat vaak genoeg wat staan maar het CB heeft ons gezegd nadat Morgaine dus wel op 6 x 150 zat dat we rustig naar 5 x 180 konden gaan want ook al gaat de fles niet leeg ze krijgt dan toch meer voeding binnen dan bij 6 x 150. Snappen jullie het nog? Dus als ze drie flessen van 180 leeg drinkt en die andere maar 100 zit ze dus niet op de 1 liter. Laat ik het anders zeggen, ze zit er niet overheen, ook al krijgt ze 5 x 180 (gaat niet compleet leeg). En omdat ze laatst zo verkouden / grieperig was met koorts zei mijn huisarts dat het bekangrijk was dat ze voldoende dronk, eten mocht wat minder maar wel voldoende drinken. Toen zei ik dat Morgaine geen water wil zei hij dat ik rustig een beetje diksap mocht geven. En ik doe maar een theelepel op een fles en dan laat ik haar ook niet meer dan 50-80 ml drinken per dag. Ik houd me dus wel aan wat het CB zegt maar ik vertrouw meer op mijn huisarts dan het CB.
  woensdag 1 december 2004 @ 11:53:00 #268
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23690497
Maf hoor Bar. Ik hoop voor je dat het niet meer gebeurd!
pi_23690734
Maar 5x180 is toch 900 ml? En dan max 100 ml sap maakt een liter. Lijkt me geen probleem dus
  woensdag 1 december 2004 @ 12:07:32 #270
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23690779
quote:
Op woensdag 1 december 2004 12:05 schreef beefcake het volgende:
Maar 5x180 is toch 900 ml? En dan max 100 ml sap maakt een liter. Lijkt me geen probleem dus
Nu niet maar het kind wil vast niet minder eten over een tijdje?
pi_23690830
Dylan krijgt nu ook minder flesvoeding, maar meer vaste voeding. Of mis ik nu the point
  woensdag 1 december 2004 @ 12:12:24 #272
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23690880
quote:
Op woensdag 1 december 2004 12:09 schreef beefcake het volgende:
Dylan krijgt nu ook minder flesvoeding, maar meer vaste voeding. Of mis ik nu the point
Dylan is al een stuk groter. Maar goed waar bemoei ik me ook mee verder.
pi_23690953
Ja Dylan is idd groter, maar het hoogtepunt qua hoeveelheid flesvoeding lag bij hem rond de vier maanden. Morgaine is toch ook zoiets? Als Little-Angel ervoor zorgt dat ze niet meer gaat geven komt het toch allemaal goed?
En idereen mag zich hier toch overal mee bemoeien?
  woensdag 1 december 2004 @ 12:18:57 #274
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23691024
Jep ik wil d'r alleen maar op het hart drkken dat het niet allemaal bullshit is wat er gezegd wordt. Ik vraag me namelijk ook af waarom ze Omneo met Nutriton mengt?

Maar goe, Jolie is weer blij, wij gaan ff de stad in
pi_23691063
Jah, dat vroeg ik me idd ook af

Veel plezier Moet je morgen naar school?
  woensdag 1 december 2004 @ 12:48:10 #276
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23691641
Bar, hopelijk ben je een beetje gerustgesteld door het CB. In elk geval groeit Thijs goed, dus dat is een goed teken

Jolie wat naar dat je zo'n last hebt gehad van de prik Ik hoop dat je het ergste nu echt gehad hebt. Veel plezier in de stad

Snoopy, wat vervelend dat je het 3 dagen "moet" aanzien hé? Lijkt me niks, dat afwachten. Probeer het goede ervan in te zien: zo bouwt hij weer wat weerstand op Beterschap !

Dylan, fijn dat je weer opgeknapt bent, houden zo
... ♥ ik mis je ♥
pi_23691770
Heeeeee Phluph, hoe is het met moeder en kind????

Ik denk dat het wel weer goed komt met Morris hoor
pi_23691813
De prikjes bij Thijs monden nu voor de 2de keer uit op huilen, ben nu iig wel blij dat ik er niet alleen voor sta en dat papa pas vanavond moet gaan werken.
pi_23691840
quote:
Op woensdag 1 december 2004 12:09 schreef beefcake het volgende:
Ik dacht dat dat ook de bedoeling was dat je straks een voeding laat vallen en dan bijv pap geeft of een potje groenten/fruit.
pi_23691926
quote:
Op woensdag 1 december 2004 12:18 schreef Luchtbel het volgende:
Jep ik wil d'r alleen maar op het hart drkken dat het niet allemaal bullshit is wat er gezegd wordt. Ik vraag me namelijk ook af waarom ze Omneo met Nutriton mengt?

Maar goe, Jolie is weer blij, wij gaan ff de stad in
Ik doe dat op doktersadvies. Ik heb zelf namelijk ook de Nutricia Voedingslijn gebeld omdat Omneo tegen darmkrampjes is en het meestal dus wat dikker is (gehoord van CB) en of dat geen kwaad kon in combinatie met Nutriton maar mijn huisarts raadde mij het aan om dat Morgaine der maagklep niet goed sluit. En ik stel je mening op prijs Luchtbel, dat is namelijk het mooie aan Fok dat moeders (en vaders) elkaar dus ook advies geven. En je hebt gelijk dat het CB niet alleen maar onzin verkondigd maar ik geloof wel eerder mijn huisarts dan het CB als het op medisch gebied betrekking heeft.
  woensdag 1 december 2004 @ 13:05:53 #281
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23692016
quote:
Op woensdag 1 december 2004 12:53 schreef snoopy het volgende:
Heeeeee Phluph, hoe is het met moeder en kind????
ehm, het is tegenwoordig vaker moeder zonder kind. Bah wat kun je je kind missen . Toen ik vanochtend bij 'm was moest ik me echt beheersen 'm niet helemaal plat te knuffelen

Vandaag starten ze met Luminal, de arts vond het gerechtvaardigd gezien de huil-statistieken van een week. Ze vindt het hoog tijd worden dat Danyel zich eens lekker in zijn vel gaat voelen ! En als zij dat vindt, ben ik gerustgesteld. We moeten deze stap zetten voor HEM, niet voor ons (gemak).

Luminal is overigens een anti-epilepticum dat al sinds jaar en dag gebruikt wordt als kalmerend middel. De voorkeur gaat hiernaar uit omdat men hiermee de langste en beste ervaring heeft: geen bijwerkingen, goed te doseren, spiegel goed beïnvloedbaar.

Morgen hebben we een teamgesprek met kinderarts, maatschappelijk werkster, verpleegkundige en *jottem weer een nieuwe arts erbij* een ortho-pedagoog maar dat moet je tegenwoordig een klinisch psycholoog noemen . Nu ga ik eerst even surfen om erachter te komen of die laatste voor ons bestemd is of voor Danyel
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 1 december 2004 @ 13:09:39 #282
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23692112
Gevonden:
"Als orthopedagoog houd je je bezig met kinderen in probleemsituaties of met moeilijk opvoedbare kinderen. Je zet voor deze kinderen een behandeling uit om hun situatie te verbeteren."
Het zal me benieuwen morgen
... ♥ ik mis je ♥
pi_23692207
Kan me voorstellen dat je hem plat wil knuffelen. Hopelijk gaat het goed met de luminal en voelt Danyel zich dan een stukkie beter in zijn vel.
Succes morgen bij het team gesprek.
Enneh we denken hier nog steeds aan jullie hoor!!!
pi_23692557
Het zou niet goed zijn als je hem niet zou missen fluf Succes met de Luminal en met het gesprek morgen!
pi_23692615
ik heb een vraag:

Thijs heeft volgens ons gewoon erge last van de spuit waardoor hij zo huilt, verhoging heeft hij niet maar zou je hem ook een zetpil kunnen geven tegen het huilen zodat de pijn verminderd en dat hij wat kan slapen.... ik heb hier zetpillen liggen van 120 mg
  FOK!fossiel woensdag 1 december 2004 @ 13:35:03 #286
2628 Karin
pi_23692691
Jahoor Bar, ik heb Bram ook regelmatig een zetpilletje gegeven als hij zo aan het huilen was na een prikje ondanks dat hij geen verhoging had. Gewoon tegen de pijn.
Ik weet alleen de dosering niet meer, staat dat niet in de bijsluiter?
pi_23692767
ik heb hier de bijsluiter bij me liggen

kinderen van 3 maand tot 1 jr (5,5-10 kg 120 mg 2 tot 3 keer per dag.

kan ik het nu bij 1 laten of moet je ze wel herhalen met geven....
pi_23692807
Bij Dylan was eentje altijd voldoende. Als hij nog veel pijn heeft zou ik er nog een geven, maar bij alleen verhoging niet. Maar dat is mijn mening.
pi_23692822
bedankt het is nu echt voor het gehuil van de pijn we vinden het zo zielig voor Thijs
  FOK!fossiel woensdag 1 december 2004 @ 13:41:46 #290
2628 Karin
pi_23692843
Volgens zijn gewicht kan hij deze dus gewoon krijgen (daar ging ik altijd een beetje vanuit). En je kan het daarna gewoon bij deze laten hoor, als hij dan niet meer huilt. Ik zorgde er altijd voor dat ik aan het eind van de dag het prikje ging halen, dan was Peet thuis als het drama begon. Gaven we hem een zetpilletje en dan ging hij naar bed, volgende ochtend was het meestal over.
Wel in de gaten houden dat na een paar uur het paracetamolletje uitgewerkt raakt en zijn koorts omhoog kan schieten (kan, hoeft dus niet, Bram heeft nooit echt koorts gehad na een prikje).
pi_23692968
het is maar goed dat ik voordat ik de zetpil toediende ik eerst nog even getempt heb, 37,9 nu nu kan het ook door het gehuil komen natuurlijk dat hij het warmer heeft maar even in de gaten houden, maar Thijs heeft zijn zetpil binnen nu maar hopen dat mannetje strakkies wat van zijn pijn af is, en zo nog wat wilt drinken en wat kan slapen
pi_23693144
quote:
Op woensdag 1 december 2004 08:21 schreef snoopy het volgende:
Morris is ziek Koorts en hoesten dus vandaag blijft hij thuis van de creche. Gelukkig kon zijn vader makkelijk vrij nemen. Ik hoop dat het kleine mannetje snel opknapt. Hij wordt steeds wakker van zijn eigen hoestbuien. Lijkt wel of een pakje sigaretten gerookt heeft
oech, hier hetzelfde haar stemmetje klinkt als die van ma tokkie... whuwhuwhu*rochel*whu..en slapen kan niet want als ze diep ademhaalt moet ze hoesten. Heb vannacht maar twee uur geslapen en ben helemaal raar van de slapa...beterschap@
DANYEL EN THIJS
pi_23693407
Ik heb Thijs nu maar in zijn bedje terug gelegd, straks nog even kijken en dan nog maar proberen aan te leggen het drinken daarstraks was drama want huilen en drinken gaat niet samen
  woensdag 1 december 2004 @ 14:05:52 #294
3142 m@x
pi_23693427
Oeh, wat is er weer een hoop gekletst hier. Ik heb helaas geen tijd om op iedereen te reageren, maar dat vergeven jullie me vast wel

Als ik de verhalen zo lees over de reacties op de inentingen dan vrees ik al voor volgende week donderdag. Kai krijgt dan zijn eerste prik. Gelukkig gaat mijn moeder mee zodat, mocht hij er last van krijgen, ik niet in mijn eentje met een zielig klein jongetje zit opgescheept.

Met Kai gaat het op rolletjes. Hij zit lekker in zijn vel, lacht veel en slaapt en eet goed. Het is echt een heel ander babietje dan een maand geleden toen hij humeurig was, veel huilde en het helemaal niet leuk leek te vinden om geboren te zijn. Hij zit wel nog steeds onder de pukkels (komt volgens het CB door mijn hormonen die nog steeds in zijn lijfje zitten) en heeft behoorlijk last van berg. Ik gebruik nu de Zwitsalpads maar die lijken het alleen maar erger te maken. Heeft iemand hier ervaring mee?
  Jubileum moderator woensdag 1 december 2004 @ 14:12:46 #295
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_23693586
Berg werd bij allebei mijn kinderen veel erger door zwitsal. Ik heb gewoon alle zwitsal laten staan, en 1 keer hun hoofdje ingesmeerd met babyolie, laten intrekken en daarna goed haartjes gewassen en toen was het ergste weg. Nooit geen zwitsal meer gebruikt en het is ook nooit zo erg meer geworden.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 1 december 2004 @ 14:16:15 #296
3142 m@x
pi_23693672
Ik heb dus ook het idee dat het aan de Zwitsal ligt. Ik ga morgen jouw manier eens proberen. Ik vind haartjes wassen alleen zo eng (ben bang dat ik zijn fontanelletje indruk )
  woensdag 1 december 2004 @ 14:17:29 #297
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23693703
Bar, anders neem je Thijs toch lekker bij je op schoot en laat je hem daar slapen? Als Léon een prikje kreeg trok ik daar de hele dag voor uit. Niks plannen, ook geen huishouden, alleen lekker frutten met mijn kaboutertje.

Jeetje, over die voedingen. Doet me er ineens aan herinneren dat ik me zo langzaam aan maar eens moet gaan verdiepen in flesvoeding. Ga dit weekend beginnen met afbouwen van de bv nl.
pi_23693836
Ik heb ook lekker niets gepland en ben samen met mannetje thuis hij moet de nacht in, Thijs is nu iig lekker aan het slapen dus dat is wel fijn kan hij een beetje bijkomen.

succes Dutchie met de afbouw van de bv , zo ben ik begonnen met Thijs laten wennen aan bv uit een flesje, en dat lukt nog niet echt soepeltjes, maar ik heb er alle vertrouwen in dat alles goed komt
  woensdag 1 december 2004 @ 14:27:32 #299
103793 kozakken
Living the life
pi_23693959
Haar wassen en daarna met een ansichtkaart ofzo alle berg van z'n koppie af proberen te schrapen. Enorm geduldwerkje, maar hier loonde het zeker!
  woensdag 1 december 2004 @ 14:55:17 #300
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23694534
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:01 schreef Little-Angel het volgende:

[..]

Ik doe dat op doktersadvies. Ik heb zelf namelijk ook de Nutricia Voedingslijn gebeld omdat Omneo tegen darmkrampjes is en het meestal dus wat dikker is (gehoord van CB) en of dat geen kwaad kon in combinatie met Nutriton maar mijn huisarts raadde mij het aan om dat Morgaine der maagklep niet goed sluit. En ik stel je mening op prijs Luchtbel, dat is namelijk het mooie aan Fok dat moeders (en vaders) elkaar dus ook advies geven. En je hebt gelijk dat het CB niet alleen maar onzin verkondigd maar ik geloof wel eerder mijn huisarts dan het CB als het op medisch gebied betrekking heeft.
Ja maar het blijft hetzelfde dat meer dan 1 liter niet goed is. Tuurlijk geef je wel minder flesvoeding als ze straks meer bijvoeding krijgt maar ze krijgt nog toch ook beiden? Jolie krijgt ook al hapjes hoor maar die krijgt ook minder flesvoeding. En als ze extra dorst heeft krijgt ze water. Waarom geef je al diksap? Het is toch helemaal nog niet zo goed om ze aan alles tegelijk te laten wennen? Maar goed dat is mijn mening.

M@x vaak komt berg iddd door Zwitsal, soms ook door het achterblijven van zeep resten en soms is het er vanuit het niets Laat eerst de Zwitsal maar es staan en iddd insmeren met olie en de dag daarna weghalen. Jolie heeft het in het begin ook gehad op deze manier ging het wel weg.

Fluf wat spannend allemaal! En tuurlijk wil je hem te pletter knuffelen. Zo hoort het!
pi_23694780
Pluph, spannend weer zo'n gesprek morgen! Ben ook heeeeeel beniuewd wat ze gaan zeggen.

Catootje, zullen we een soapserie met babytokkies beginnen
Morris hoeste zich vannacht elke paar uur wakker dus dat viel dan nog wel weer mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')