Jep daar zit zeker een verschil in. Een kind in een stoel neerzetten en te lang laten zitten is gewoon slecht voor het ruggetje, staat niet voor niets op de stoel. Zelfde voor te lang in loopstoeltjes rond laten rollopen.quote:Op zaterdag 20 november 2004 20:49 schreef bixister het volgende:
toch zijn die waarschuwingen over je kind niet te vroeg (veel) laten zitten enzo er niet voor niks, zoals kozakken ook al zegt. maar als ze het zelf kunnen is het alweer een wat ander verhaal.
quote:Op zaterdag 20 november 2004 21:26 schreef Luchtbel het volgende:
Oh als jij het ook zo deed :') dan zal het iddd wel prima zijn
Betraptquote:Op zaterdag 20 november 2004 22:21 schreef Sjeen het volgende:
Toevallig die van Spaarbeleg? Die heb ik ook gehad vandaag en meteen bij het oud papier gegooid. Gewoon doen zoals je nu doet Luchtbellie, je ziet, je bent op dit moment de meest verantwoordelijke ouder die hier rondhangt![]()
Ik ken dat gevoel wel hoor, ik heb dat ook wel als ik zie hoe de buren er een perfect geregeld huishouden op na weten te houden. Maar dan spreek ik de andere buren en die zijn net zo'n lekker zooitje ongeregeld als wijquote:Op zaterdag 20 november 2004 22:35 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Betraptmaar ik heb hem ook weggedaan hoor.
Maar ik laat me echt intimideren door alle bedragen enzo die er in staan en dan raak ik een beetje in paniekwant uiteraard wil ik alleen maar het allerallerbeste voor Jolietje
Ja maar ja Sjeen hoe moet dat nou als Jolie aan d'r derde studie wil beginnen op d'r 18de omdat ze de weg kwijt is nadat ze een succesvolle carriere had als paardrijdster maar dreigde in de goot te belanden toen haar paard z'n rug brak en ze er nooit meer op kon rijden. Al die jaren in geinversteerd en dan gebeurd je dat. Dan voor het derde jaar in therapie (tegen die tijd krijgen we vast niets meer vergoed) tijdens de zoektocht naar haar nieuwe ik maakt ze twee verkeerde studiekeuzes, heeft ze een heel jaar sabbatical ingelast en op kosten van haar moeder tussen twee palmbomen gehangen. En dan besluit ze nog een nieuwe studie te willen proberen. Hoe moet ik dat dan toch betalenquote:Op zaterdag 20 november 2004 22:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ken dat gevoel wel hoor, ik heb dat ook wel als ik zie hoe de buren er een perfect geregeld huishouden op na weten te houden. Maar dan spreek ik de andere buren en die zijn net zo'n lekker zooitje ongeregeld als wijEn die kinderen zijn ook volmaakt gelukkig
![]()
Ow enne als ik Jolietje zo zie, dan denk ik dat ze echt niks tekort komt. Die krijgt alle liefde en zorg die ze nodig heeft![]()
Ah, we gaan nu over op Joliekequote:Op zondag 21 november 2004 11:57 schreef Sjeen het volgende:
nog steeds Jolietje genoemd wordt
Nou daar zeg je watquote:Op zondag 21 november 2004 12:26 schreef anneja het volgende:
[..]
Ah, we gaan nu over op Jolieke![]()
fijn dat het iets beter gaatquote:Op maandag 22 november 2004 07:06 schreef Anitra het volgende:
even antwoord op vraagje van Neva:
Het gaat redelijk met Djulian. De krampen zijn redelijk weg en hij lijkt nog redelijk ontspannen te drinken. Dus we blijven hoopvol dat de nutramigen het wondermiddel is. Het probleem zit hem momenteel in de bijkomende allergieen. Wasmiddels hebben we inmiddels gevonden en neutral doet wonderen, de kans dat hij allergisch is voor katten lijkt ook bijzonder grootgezien de rooie ogen en niesbui nadat de kat bij mij op schoot was gesprongen toen ik Djulian te eten gaf Het is dus echt uit vogelen waar hij tegen kan en niet. Vandaag ga ik contact opnemen met de huisarts om te vragen of er een allergie test is voor zulke kleintjes, want ik wil graag weten waar hij allergisch voor is zodat ik maatregelen kan nemen.
Maar gelukkig zit er weer vaker een lach op zijn gezicht
We voelen elkaar gewoon niet zo goed aan. Hij is nu 6 weken en ik weet nog steeds niet of hij huilt omdat hij honger heeft of om iets anders. Ik vind het nog steeds moeilijk en een enorme verantwoordelijkheid om voor zo'n klein hummeltje te zorgen. Maar dat klinkt weer heel negatief terwijl ik ook enorm van hem geniet.quote:Op zondag 21 november 2004 22:54 schreef Luchtbel het volgende:
M@x lekker dat het goed gegaan is, wat gaat er thuis niet zo lekker?
Jeetje die groeit lekker!!quote:Op dinsdag 23 november 2004 12:51 schreef poemojn het volgende:
Ze is inderdaad de curve uitgevlogen.
[afbeelding]
Dutchie, ik vind dat ook vaak erg grappig hoor.Maar Myrthe is nu minder vaak gefrustreerd, ze is er weer achter gekomen dat je ook van je buik naar je rug kunt draaien, dus ik hoef minder vaak op te draven om te helpen als ze geen kant meer op kan.
Het cb had trouwens nog wel een goede tip: omdat we laminaat hebben is het beter onder het speelkleed vloerbedekking oid te bevestigen, of een stuk vloerbedekking als kleed op de grond te leggen. Ze heeft dan meer houvast, en het is dan waarschijnlijker dat ze wel gaat kruipen of tijgeren ipv op de billen voortglijdt (en volgens fysiotherapeuten is kruipen goed voor de links-rechts-ontwikkeling).
*grinnik*quote:Op dinsdag 23 november 2004 20:34 schreef Loena-tik- het volgende:
E.T. Dentinox iswerkt hier altijd prima, heb het laatst ook maar weer uit de kast getrokken, Ewen kreeg er ineens weer twee kiezen bij, humeurig dat ie dan is
![]()
edit: Saskia is trouwens wel een lekker wijffie hoor, volgens mij ook echt een lekker doerakkie!!!
quote:Op dinsdag 23 november 2004 22:20 schreef Belana het volgende:
Oe, Loena, dat beloofd niet veel goeds voor de toekomst als ik je over Ewen hoorLeert ie dat van Connor?
Mag ik me hierbij aansluiten. Ik ben vannacht vanaf twee uur wakker geweest totdat ik eruit moest om te gaan werken om Morgaine iedere keer haar speen te geven die ze vervolgens na 5 tot 10 minuten weer lanceert om vervolgens te gaan jammeren dat ze geen speen heeft. Ik heb nu het gevoel alsof er een vrachtwagen over me heen is gedendert, zo moequote:Op woensdag 24 november 2004 15:29 schreef dutchie het volgende:
Ik vind dat Léon nog erg vaak wakker wordt 's nachts. Als ik pech heb sta ik zowat om het uur vanaf een uur of 3 aan zijn bed.![]()
Ik doe vast iets niet goed. Sta ik er te snel naast misschien?
Probleem is dat meneer wakker wordt omdat hij zijn speen kwijt is. Alhoewel... ik denk eerder dat hij al een beetje wakker aan het worden is voor hij het besef heeft dat hij zijn speen kwijt is. Frappant is wel, dat zo gauw hij de speen dan weer in heeft hij ook weer gelijk vertrokken is. En ik stommel slaperig terug naar bed.
Gisternacht was het helemaal feest. Tegen een uur of 5 zette hij me toch een keel op! Normaal gesproken blijft het bij wat gejammer en loop ik er naartoe voor de speen. Maar nu was het echt huilen. En hij was ook niet stil te krijgen met de speen. Uiteindelijk hem eruit gehaald en gevoed. Dat hielp. Hij had die avond wat slechter gegeten, dus denk dat het inderdaad vanwege de honger was.
Vannacht gelukkig geen gehuil, maar het gebruikelijke gejammer vanwege die speen.
E.T. zei me eens dat dit vanzelf over ging, maar ik merk nog geen verbetering. Moet ik hem 's nachts negeren? Met als gevolg dat hij toch harder gaat huilen en echt wakker wordt?
Iemand goede tips? Ik zit nl. weer ontzettend te gapen achter het scherm. Ik moet zeggen dat ik nog best bij kan benen, je lichaam past zich wel aan blijkt. Maar normaal is het niet lijkt me.
Dat heb ik inderdaad ook gehad. Heb wekenlang bijna elk half uur mijn bed uitgemoeten voor die k@tspeen. Ik kreeg toen de tip van mijn collega om nooit de speen in zijn mond te stoppen maar om hem aan te geven zodat hij zelf leert een speen te pakken en zelf in zijn mond te doen. Ik weet eigenlijk niet meer hoe oud Bram toen wasquote:Op woensdag 24 november 2004 17:24 schreef bixister het volgende:
dutchie volgens mij heeft Karin dit ook een tijd gehad met Bram, en Jessie met Janneke. kan Léon al een beetje zelf de speen pakken? voor zover ik me kan herinneren had Karin op een gegeven moment een heleboel spenen in Brams bed gelegd zodat hij er altijd wel één kon vinden. Janneke is op een gegeven moment (pas veel later hoor) cold turkey afgekickt van de speen. was even heel zielig maar ik geloof dat het wel gelukt is.
maar hoe 't precies allemaal ging moeten ze zelf maar vertellen.
Ik had net dit latex piep-girafje gekocht en zag in de bijbehorende catalogus dat fopspeenpopje staan.quote:Difrax Fopspenen popje (genomineerd voor product van het jaar), 5,99 euro
Mini dental fopspeen en tutpopje in 1. Het bolle hoofdje van de tutpop zorgt ervoor dat als de baby de fopspeen los laat, de speen “omhoog” blijft staan en dus niet omvalt. Hierdoor kan de baby de fopspeen weer gemakkelijk in zijn mond “happen”. Ideaal voor het slapen gaan.
En dan volgen wat tips enzo.quote:De eerste zes maanden van hun leven hebben alle baby's een zeer sterke zuigbehoefte. Maar het ene kind heeft aan het meerdere malen drinken voldoende om in deze zuigbehoefte te voldoen (vooral borstgevoede kinderen kunnen vaak goed hun zuigbehoefte kwijt bij het drinken). Het andere kind heeft nog een enorme behoefte aan sabbelen naast de voedingen en gaat op zijn of haar duim of op een speen sabbelen. Na zes maanden neemt de zuigbehoefte wat af, maar dan is het duimen of op een speen sabbelen een gewoonte geworden en vindt het kind ook troost in het sabbelen. Het sabbelen geeft een gevoel van geborgenheid, ontspanning en vertrouwdheid. Wanneer het kind nog wat ouder wordt, wordt het duimzuigen vooral een gewoonte omdat het kind het dan ook niet meer nodig heeft als
troost of ontspanning, omdat het kind hier dan andere middelen voor heeft.
Voor een baby is het zuigen op de borst, fles, duim of speen in sommige opzichten ook goed. In de eerste maanden is het zuigen goed voor de ontwikkeling van de kaak en voor de ontwikkeling van het gevoel in de mond. Maar wanneer de eerste tanden beginnen door te komen is het eigenlijk toch aan te raden het duim -of speenzuigen af te leren. Maar dat is vaak heel erg moeilijk.
Joh, dan mag dat hele knuffeltje wel vol met spenen zitten, anders kan hij 'm nog niet vinden.quote:Op donderdag 25 november 2004 15:48 schreef poemojn het volgende:
Is dit iets voor de (jonge) babies die spenen kwijtraken 's nachts?
[..]
Ik had net dit latex piep-girafje gekocht en zag in de bijbehorende catalogus dat fopspeenpopje staan.
Neh, die zit in de wasquote:Op vrijdag 26 november 2004 19:21 schreef bixister het volgende:
misschien de warme pyama!![]()
![]()
quote:Op zaterdag 27 november 2004 22:25 schreef Bar_en_Mar het volgende:
http://www.xs4all.nl/~pinkel/Babylief.wma dit vind ik een mooi nummer word ik emo van als ik hier lang naar luister
En ik zit hier mee te doen...quote:Op zondag 28 november 2004 10:46 schreef bixister het volgende:
ojee van dat liedje begin ik ook onmiddellijk te snotteren zeg.
Hier nog éénquote:Op zondag 28 november 2004 11:20 schreef Belana het volgende:
En ik zit hier mee te doen...![]()
Heel erg bedankt Anitra, je kan me mailen op patricia_veira@hotmail.com. Dan kunnen we gegevens uitwisselen want natuurlijk krijgt Djulian ook weer een speeltje terug.quote:Op donderdag 25 november 2004 15:53 schreef Anitra het volgende:
ik heb dat poppetje, maar Djulian vind dat echt niks. Hij neemt zijn speen echt niet in zijn mond als dat ding er om heen zit. Hij popr wel doekjes in zijn mond als hij op schoot zit, maar van dat poppetje wil hij niks weten, terwijl die vanaf het begin bij hem in de wieg heeft gelegen.
Ik heb er dus 1 over little angel, die kan je zo van me krijgen
Hoe 't exact gebeurt is weet ik nietquote:Op maandag 29 november 2004 12:30 schreef poemojn het volgende:
Beterschap, Dylan en Danielle..
Saskia, dom hoor, uit bed vallen.Volgens Discovery Channel kan een jonge kruipende baby al zien hoe hoog iets is en of je erlangs kunt kruipen of niet.
Was je gerold? Deed het veel pijn?
Je zult wel behoorlijk geschrokken zijn ET, en Saskia waarschijnlijk ook.![]()
goed ideequote:Op maandag 29 november 2004 12:34 schreef poemojn het volgende:
Martineke, gewoon een meisje krijgen, die kunnen niet zo goed mikken.Scheelt soms nog weer.
ja en? ik wil dr nog een sturenquote:Op maandag 29 november 2004 13:51 schreef phluphy het volgende:
[sub]Lady-wrbje had toch al een keer een kaartje gestuurd
![]()
quote:Op maandag 29 november 2004 18:16 schreef lady-wrb het volgende:
ja en? ik wil dr nog een sturen![]()
![]()
![]()
Wat een grappige uitdrukking. Die werd net ook al door Phluphy gebruikt. Echt nog nooit gehoordquote:Op maandag 29 november 2004 19:38 schreef Rottdog het volgende:
Zo was zij zaterdag alweer goed te pas
Nou jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:Op dinsdag 30 november 2004 11:55 schreef Luchtbel het volgende:
Nou ze is zo niet zo mooi meer als in het begin. Nee niet?
Hmm, Giulia weegt 7400 en is 66 cm...quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:55 schreef Luchtbel het volgende:
Ze weegt nu 7400 en is 71 cm lang![]()
sommige toontjes draaide ze d'r hoofd wel omquote:Op dinsdag 30 november 2004 15:17 schreef Tan het volgende:
e.t. dat hoor ik wel vaker, dat kinderen alles interessant vinden, behalve de toontjes. Reageerde ze op niet één toontje? Het gaat er namelijk niet om of ze doof is (dat merk je namelijk vaak al veel eerder), maar of ze verschillende decibellen kan horen. Dat is belangrijk voor haar spraakontwikkeling.
d'r is vast niets in de hand. Jessai slaagde ook pas bij de tweede keer. Zelfde redenen trouwens.quote:Op dinsdag 30 november 2004 15:21 schreef E.T. het volgende:
[..]
sommige toontjes draaide ze d'r hoofd wel ommaar bij de meeste geluidjes merkte ik aan haar dat ze 't wel hoorde maar dat ze gewoon geen zin had om d'r hoofd om te draaien..
quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:49 schreef Martineke het volgende:
gos ik verheug me nu al op het cb![]()
ik hoop maar dat dat zo niet overal gaat
en Lb, Jolie is wel mooi!!! en een harstikke lekkere meid om te zien!
Nu niet maar het kind wil vast niet minder eten over een tijdje?quote:Op woensdag 1 december 2004 12:05 schreef beefcake het volgende:
Maar 5x180 is toch 900 ml? En dan max 100 ml sap maakt een liter. Lijkt me geen probleem dus
Dylan is al een stuk groter. Maar goed waar bemoei ik me ook mee verder.quote:Op woensdag 1 december 2004 12:09 schreef beefcake het volgende:
Dylan krijgt nu ook minder flesvoeding, maar meer vaste voeding. Of mis ik nu the point
Ik dacht dat dat ook de bedoeling was dat je straks een voeding laat vallen en dan bijv pap geeft of een potje groenten/fruit.quote:Op woensdag 1 december 2004 12:09 schreef beefcake het volgende:
Dylan krijgt nu ook minder flesvoeding, maar meer vaste voeding. Of mis ik nu the point
Ik doe dat op doktersadvies. Ik heb zelf namelijk ook de Nutricia Voedingslijn gebeld omdat Omneo tegen darmkrampjes is en het meestal dus wat dikker is (gehoord van CB) en of dat geen kwaad kon in combinatie met Nutriton maar mijn huisarts raadde mij het aan om dat Morgaine der maagklep niet goed sluit. En ik stel je mening op prijs Luchtbel, dat is namelijk het mooie aan Fok dat moeders (en vaders) elkaar dus ook advies geven. En je hebt gelijk dat het CB niet alleen maar onzin verkondigd maar ik geloof wel eerder mijn huisarts dan het CB als het op medisch gebied betrekking heeft.quote:Op woensdag 1 december 2004 12:18 schreef Luchtbel het volgende:
Jep ik wil d'r alleen maar op het hart drkken dat het niet allemaal bullshit is wat er gezegd wordt. Ik vraag me namelijk ook af waarom ze Omneo met Nutriton mengt?
Maar goe, Jolie is weer blij, wij gaan ff de stad in
ehm, het is tegenwoordig vaker moeder zonder kind. Bah wat kun je je kind missenquote:Op woensdag 1 december 2004 12:53 schreef snoopy het volgende:
Heeeeee Phluph, hoe is het met moeder en kind????
oech, hier hetzelfde haar stemmetje klinkt als die van ma tokkie...quote:Op woensdag 1 december 2004 08:21 schreef snoopy het volgende:
Morris is ziekKoorts en hoesten dus vandaag blijft hij thuis van de creche. Gelukkig kon zijn vader makkelijk vrij nemen. Ik hoop dat het kleine mannetje snel opknapt. Hij wordt steeds wakker van zijn eigen hoestbuien. Lijkt wel of een pakje sigaretten gerookt heeft
![]()
Ja maar het blijft hetzelfde dat meer dan 1 liter niet goed is. Tuurlijk geef je wel minder flesvoeding als ze straks meer bijvoeding krijgt maar ze krijgt nog toch ook beiden? Jolie krijgt ook al hapjes hoor maar die krijgt ook minder flesvoeding. En als ze extra dorst heeft krijgt ze water. Waarom geef je al diksap? Het is toch helemaal nog niet zo goed om ze aan alles tegelijk te laten wennen? Maar goed dat is mijn mening.quote:Op woensdag 1 december 2004 13:01 schreef Little-Angel het volgende:
[..]
Ik doe dat op doktersadvies. Ik heb zelf namelijk ook de Nutricia Voedingslijn gebeld omdat Omneo tegen darmkrampjes is en het meestal dus wat dikker is (gehoord van CB) en of dat geen kwaad kon in combinatie met Nutriton maar mijn huisarts raadde mij het aan om dat Morgaine der maagklep niet goed sluit. En ik stel je mening op prijs Luchtbel, dat is namelijk het mooie aan Fok dat moeders (en vaders) elkaar dus ook advies geven. En je hebt gelijk dat het CB niet alleen maar onzin verkondigd maar ik geloof wel eerder mijn huisarts dan het CB als het op medisch gebied betrekking heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |